...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zortrax wyróżniony srebrnym Laurem Konsumenta 2022

W wyniku głosowania w plebiscycie na zaufane i najbardziej rozpoznawalne marki drukarki 3D Zortrax zostały wyróżnione srebrnym Laurem Konsumenta 2022. Zdobycie jednego z najbardziej liczących się certyfikatów konsumenckich w kraju stanowi potwierdzenie silnej pozycji Zortrax na polskim rynku. Pozycję tę firma buduje m.in. poprzez współpracę z liderem branży EdTech, Skriware, dostarczającym kompleksowe pracownie druku 3D SkriLab, których częścią są drukarki Zortrax M200 Plus. Z rozwiązania Skriware i Zortrax, finansowanego w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości, skorzystało dotychczas ponad 2 tysiące szkół.

Cieszymy się, że konsumenci w całym kraju zauważają oraz doceniają wysoką jakość drukarek 3D Zortrax, czego dowodem jest srebrny Laur Konsumenta 2022. Nasz sprzęt jest profesjonalny, a jednocześnie łatwy w obsłudze, co z pewnością miało znaczenie przy wskazywaniu wiodących marek w kategorii druku 3D. Dzięki powyższym cechom, a także współpracy z firmą Skriware, z powodzeniem wprowadziliśmy nasze rozwiązania do polskich szkół.

Mariusz Babula, Prezes Zarządu Zortrax S.A.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Kubota odbiera statuetke

Na jakie wyzwania odpowiada Wasz produkt?

Kubota daje radość, uśmiech i jest symbolem dystansu do siebie. Kubota jest firmą, która zajmuje się sprzedażą obuwia oraz odzieży, w tym klapków personalizowanych dla klientów B2B. W 2020 r. znacznie rozszerzyliśmy asortyment. Wprowadziliśmy do oferty kilka nowych modeli obuwia, w tym sandały i japonki, a także akcesoria jak np. nerki, czy nasz obecnie największy bestseller – bucket haty. Z kolei premiera naszej pierwszej streetwearowej kolekcji odzieży, złożonej m.in. z kreszowych dresów, t-shirtów i bluz miała miejsce latem 2021 r.

Jakie trudności napotkaliście po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Fani Kuboty na początku cały czas „patrzyli nam na ręce” i podważali zarówno to, co robimy, jak i szczerość naszych intencji. Komentarze: „to jakieś podróby, a nie Kuboty” były na porządku dziennym. To oczywiście nieprawda. „Nowa” Kubota jest w prostej linii kontynuatorem „starej” Kuboty. Symbolicznym łącznikiem są osoby Doroty i Wiesława Michalskich. Teraz już jest łatwiej, ludzie nam ufają. Widzą, że robimy dobrą robotę i cieszą się z tego, w jakim kierunku idzie marka. Lubią to jak żonglujemy symbolami, które samorzutnie narosły wokół marki przez ponad 25 lat istnienia, to nieustanne, gombrowiczowskie zderzanie „niskiego” z „wysokim” czy swojskości z nowoczesnością.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujecie swój zespół, który wspiera Was w pomyśle? Czy Wasza firma już ma w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

Biznes jest sportem drużynowym. Firma to przede wszystkim ludzie. Ktoś, kto uważa inaczej, nigdy nie przeskoczy pewnej skali. Dlatego właśnie staramy się tworzyć idealne miejsce do rozwoju. Miejsce, w którym ludzie się uśmiechają, czują się dobrze i, w którym mają poczucie realnej sprawczości. Naprawdę przykładamy olbrzymią wagę do kultury organizacyjnej w naszej firmie, i to się zwraca w trójnasób.

Czy mamy dział HR? Jeszcze nie. Większością procesów rekrutacyjnych zajmuje się Alina Sztoch, a wdrożeń dokonują liderzy lub menadżerowie.

Jakie macie plany rozwoju Waszego biznesu w przyszłości?

Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera w sprzedaży klapków na rynku polskim, który w naszej ocenie jest ciągle nienasycony. Zamierzamy także podjąć aktywne działania w celu dynamicznej rozbudowy segmentu odzieżowego, przy założeniu, że nadal trzonem biznesu będzie sprzedaż klapków. Chcemy to zrobić przez bardzo prężny rozwój pionu e-commerce, personalizacji klapków oraz zacieśnianie współpracy z Jeronimo Martins Polska.

O potencjale rozwoju najlepiej świadczą promocje w sklepach Biedronki, gdzie nasze produkty rozchodzą się w ciągu kilku dni, a Jeronimo Martins Polska ze swojej perspektywy ocenia je, jako najlepsze promocje sprzedażowo-marketingowe w roku. Podkreślę, że JMP to naprawdę wymagający papierek lakmusowy. Ich sieć dystrybucji jest potężna, liczy ponad 3000 sklepów, klient jest bardzo różnorodny, a mimo tego każda promocja jest olbrzymim sukcesem dla obu stron. Co ważne, zasięgi wzmianek w Internecie na temat każdej akcji z Biedronką są kilkumilionowe i przyczyniają się do znacznego wzrostu przychodów w sklepie online.

Co do usługi customizacji klapkow, to w perspektywie dwóch lat chcemy uruchomić w naszym sklepie internetowym usługę personalizacji klapków dla klientów indywidualnych. Jest to najświeższy trend na styku e-commerce i mody, a nie ma takiej drugiej usługi w Europie – konkurencja oferuje częściowo personalizację klapków, ale w zdecydowanie bardziej okrojonym zakresie.

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – kim są i co robią?

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – co ich inspiruje?


Alina Sztoch

Alina Sztoch – Rocznik 1988, wychowana w chilloutowej wsi pośród niczego w środkowej Polsce. Magister prawa. Od 16 r. życia prenumerowała Forbesa, więc gdy podczas stażu w kancelarii uświadomiła sobie, że kariera prawniczki nie jest dla niej, kilka dni później założyła swoją pierwszą firmę. Uwielbia sporty zespołowe, szczególnie piłkę nożną. Niespełnione ambicje sportowe rekompensuje nieustannymi, poważnymi kontuzjami. Uwielbia podróże z żoną, spędzanie czasu z bliskimi osobami i robienie drinków. Marzy o wielkiej campingowej przyczepie, karnecie na Realu Madryt i klapkach Kubota w Muzeum Narodowym.

Joanna Kwiatkowska

Joanna Kwiatkowska – Rocznik 1991. Łodzianka z pochodzenia i zamieszkania. 10-letnie doświadczenie w branży IT, w tym e-Commerce, kompleksowego zarządzania i księgowości sklepów E-commerce, analityki i zarządzania dużymi zasobami danych. Współautorka ponad 10 projektów R&D o wartości 50 mln zł dofinansowanych przez NCBiR i RPO. Kilkunastoletnie trenowanie piłki nożnej, innych sportów zespołowych i futsalu oraz żywne zainteresowanie futbolem doprowadziło do kibicowania od młodych lat ŁKS-owi Łódź i Borussii Dortmund. Obecnie ergometr wioślarski, kolarstwo i siłownia.

Piotr Kwiatkowski

Piotr Kwiatkowski – rocznik 1989, łodzianin z krwi i kości, absolwent Szkoły Głównej Handlowej na Wydziale Finansów i Rachunkowości. Po ukończeniu studiów wrócił do Łodzi, aby tutaj prowadzić biznes. Założyciel klubokawiarni zmianatematu., klubu muzycznego GLOW oraz Balanga. Organizator koncertów, pokazów mody, pokazów filmowych, targów, warsztatów. Promotor pokolenia młodych artystów związanych z muzyką. Producent. Od 2017 roku pomaga w rodzinnym biznesie inwestując w budowę nieruchomości w Łodzi. Całe życie związany z muzyką elektroniczną. W wolnych chwilach uprawia snowboarding i windsurfing, a jego marzeniem jest odwiedzenie wszystkich kontynentów na świecie i nie tylko.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sklepy bezobsługowe w hotelach

surge clouds

Spółka zajmuje się wprowadzaniem elementów takich jak: inteligentne półki, system zarządzania sprzedażą, kasy bezobsługowe, autorskie aplikacje dla użytkowników i rozwinięte analityczne
narzędzia służące do badania reakcji konsumentów.

Teraz planują swoje rozwiązania wprowadzić także do hoteli. Gościom zapewnią one przede wszystkim:

  • 24h dostęp do produktów oferowanych przez daną sieć hotelową
  • Bliskość punktu zakupowego
  • Oszczędność czasu
  • Łatwość rozliczenia: aplikacja podpięta pod system hotelowy
  • Automatyczne uzupełnienie towarów
  • Badanie satysfakcji klienta i błyskawiczna odpowiedź na potrzeby klientów
  • Pełna automatyzacja sprzedaży

Rok 2021 był dla firmy przełomowy. Nastąpiło całkowite przekształcenie ze spółki handlowo-technologicznej na spółkę technologiczną. Oznaczało to zamknięcie Projektu Take&GO i przejście do Projektu Surge 2.0., co było jednoznaczne ze wstrzymaniem działalności placówek handlowych i skoncentrowaniem się na technologii wytwarzanej przez Surge Cloud. Podstawową różnicą między modelem sprzedażowym Take&GO, a nowatorskim Surge Cloud 2.0 jest wycofanie się z pierwotnego założenia o otwieraniu kolejnych placówek sklepowych i przejście do bycia firmą w pełni technologiczną.

Adam Daniluk

Obejrzyj relację video z Finału 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie!

Znamy laureatow 11. edycji

Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie od 10 lat wspiera sektor kreatywnych i innowacyjnych biznesów w Polsce. Kapituła rankingu zwraca uwagę na przedsiębiorców i managerów szczególnie wyróżniających się na rynku nieszablonowym podejściem do prowadzenia i rozwoju firmy, tworzenia nowych produktów i usług oraz ich promocji. Ranking wyróżnia ludzi, którzy inspirują innych do działania i konsekwentnie budują swoją markę.

Tegoroczna edycja 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie była wyjątkowa. Po pierwsze pandemia spowodowała wzmożoną kreatywność, co pokazuje, że polscy przedsiębiorcy są waleczni i nie poddają się łatwo. Po drugie widać po zgłoszeniach świadomość ekologiczną. Dużo było projektów działających w zrównoważonym rozwoju i ze świadomością dbania o planetę. Jestem zainspirowany przede wszystkim postawami społecznymi i mam zamiar w tym duchu prowadzić swój biznes. W kolejnej edycji liczę też na więcej projektów z branży gamingowej.

Wojciech Krzemień, Gaming Media, członek Kapituły

Do rankingu mogą zgłosić się przedstawiciele wszystkich sektorów: MŚP, startupów, dużych firm i korporacji, a także osoby prowadzące jednoosobową działalność.

Jak co roku, wśród wyróżnionych znaleźli się przedstawiciele wielu różnorodnych branż: technologicznej, medycznej, marketingu, edukacji, finansów, ekologiczna, modowej, gastronomicznej czy inicjatywy społeczne. Laureaci rankingu swoimi działaniami i wdrażanymi innowacyjnymi rozwiązaniami realnie wpływają na ich rozwój.

Praca kapituły co roku średnio zajmuje każdemu z jej kilkudziesięciu członków ponad 20 godzin roboczych, to dużo biorąc pod uwagę fakt, że wszyscy jesteśmy bardzo aktywni biznesowo na co dzień. Mowa tu o weryfikacji dziesiątek zgłoszeń, ich ocenie i na koniec spotkaniu całej kapituły, kiedy to podsumowujemy wyniki, omawiamy każdą firmę pozycja po pozycji od numeru 1 do 50. Mam poczucie, że rokrocznie wszystkim nam sprawia to ogromną radość, pomimo trudu związanego z czasem, jaki musimy poświęcić procom w Kapitule. Tym razem nie było inaczej. Obrady przebiegły nadzwyczaj sprawnie. Niemal wszystkie firmy, jakie typowałem w ramach top 10 zostały tam ujęte. Bardzo cieszy mnie również fakt, że nie wytypowaliśmy tylko bardzo innowacyjnych firm, które bazują głównie na technologii, ale również bardziej tradycyjne biznesy, które wyróżniają się właśnie kreatywnością. Wyróżniliśmy też konkretnych ludzi, którzy potrafią przebić się dzięki nietuzinkowemu sposobowi myślenia niezależnie od tego czy są przedsiębiorcami, czy pracują w korporacjach, czy też w NGO-sach. O tym własne jest ten konkurs!

Maciej Ledzion, endorfina events, członek Kapituły

Laureaci 11. edycji rankingu:

  1. Paweł Biernat – Biotts
  2. Karolina Borner – Vocaly Pro
  3. Monika Pobrotyń – North.pl
  4. Kuba Matyka, Kamila Staszczyszyn – MELT
  5. Katarzyna Zielińska, Alicja Stankiewicz, Marek Turkiewicz, Małgorzata Zielińska – coat-it
  6. Kamil Sabatowski, Konrad Krawczyk, Michał Krawczyk – NaturalAntibody
  7. Krystian Kulczycki, Daniel Jarząb, Radosław Ruda – PayEye
  8. Iga Czubak – Planteris
  9. Paweł Jabłoński – MEETING15
  10. Dominika Szot – IT’S HER GAME
  11. Paweł Sieczkiewicz – Telemedi
  12. Krzysztof Klimczak, Marek Rogoziński, Jarek Sygitowicz – Authologic
  13. Anna Wójcicka – WARSAW GENOMICS
  14. Eugeniusz Adintsov – Breadpack
  15. Aleksander Matecki, Marek Matecki – Mateko
  16. Majka Lipiak – Fundacja Leżę i Pracuję
  17. Dawid Leśniakiewicz, Radosław Kulesza, Piotr Pełka, Sebastian Langa – Giganci Programowania
  18. Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak – cux.io
  19. Kasjan Szemiako – GeneMe
  20. Mariusz Łobejko – Bambino.AI
  21. Monika Kowal – SOTI Natural
  22. Max Azarov – Novakid
  23. Piotr Chomczyk – Renderro
  24. Paweł Kasperek – KSK Developments
  25. Mikołaj Krzemiński, Piotr Urbanowski, Maciej Szurek – insbay
  26. Arkadiusz Sadowski – Pasieki Rodziny Sadowskich
  27. Grzegorz Ciosek – Runvido
  28. Bartosz Robaszewski – 4soft
  29. Piotr Wawrysiuk – PsiBufet
  30. Michał Matuszewski – AILIS Care
  31. Tomasz Wileński – Islay
  32. Adam Majewski – Questpass
  33. Igor Marczak, Przemysław Mroczek – SeniorApp
  34. Mateusz Pniewski – TransactionLink
  35. Łukasz Smoliński – DESEO Polska
  36. Rafał Witkowski – Indico Plus
  37. Bartłomiej Lubiatowski – RSQ Technologies
  38. Jarosław Śmietana, Tomasz Piekarski – ESPORT SPOT
  39. Paweł Urbański, Katarzyna Ślęzak – CENTRUM PRALNICZE I BADAWCZO ROZWOJOWE
  40. Karolina Kuklińska – Kosowicz, Paweł Kosowicz – YOPE
  41. Łukasz Paciorkowski – A4BEE
  42. Kamila Stachowiak, Michał Wieczorek, Michał Sosnowski – CASC
  43. Tomasz Miś – Radium Energy
  44. Łukasz Pawłowski – Ogólnopolska Grupa Badawcza
  45. Paulina Wardak – Osnowa
  46. Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski – Kubota
  47. Katarzyna Łakińska – Flexi.pl
  48. Tomasz Ogrodzki – REDD Real Estate Digital Data
  49. Marta Wilczek Łukasz Wilczek – Woskowijki by Malu
  50. Mirosław Bieniecki – Fundacja Bieg Rzeźnika

W tym roku postanowiliśmy wydać raport, który jest swoistym barometrem trendów wyrażonym „kreatywnością zastosowaną”. Zachęcamy do pobrania raportu i zapoznania się z sylwetkami Laureatów.

Pobierz TRENDBOOK „Ludzie 50tki”

O ostatecznym kształcie rankingu decyduje Kapituła, w której skład wchodzą przedstawiciele świata biznesu i doświadczeni managerowie: Marek Kłoczko (Krajowa Izba Gospodarcza), Ewa Janus-Khouri (Centrum kreatywności Targowa), Jarosław Sroka (Incredibles powered by Sebastian Kulczyk), Bartosz Sokoliński (ARP), Maciej Herman (Lotte Wedel), Paweł Patkowski (Orange Polska), Artur Sikora (Santander), Monika Constant (Fracusko-Polska Izba Gospodarcza), Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level), Dariusz Żuk, Javier Sosnowski (Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza), Wojciech Krzemień (Vigilant Magazine/ESPOT), Stefan Btory (Booksy), Sebastian Hejnowski, Rafał Plutecki, Michał Sadowski (Brand24), Magdalena Marcinkowska (Workin), Andrzej Matuszyński, Zbigniew Klonowski (Trias), Mateusz Sobieraj (adCookie), Piotr Bartecki (BCP Law), Michał Kramarz (Google for Startups), Dariusz Mioduski (Legia Warszawa), Jarosław Ziębiński (Publicis Groupe), Tomasz Dławichowski (Timecode Film Production), Artur Adamowicz (Legia Warszawa), Jowita Michalska (Digital University), Judyta Mojżesz-Zimończyk (Digitree Group), Jakub Kaliciński (Kalicińscy.com), Mikołaj Placek (Oknoplast), Tomasz Snażyk (Startup Poland), Stefan Batory (Booksy), Anna Zielińska (Stor9), Łukasz Jaronik (Columbus Energy), Agata Wydmańska (DHL Supply Chain), Michał Kliszczak (EACTIVE), Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes-Benz Polska), Andrzej Karasowski (TVN Media), Bartosz Kwieciński (Generali Polska), Justyna Szafraniec (Generali Polska), Kamil Szymański (Kongres 60 Milionów), Dariusz Maciołek (BNP Paribas), Adrian Furman (Grupa AF), Martin Kaczmarski (Kaczmarski Group).

50 Kreatywnych to także całoroczny program, którego celem jest wspieranie Laureatów w promocji i rozwoju ich biznesów. Bazuje on na cyklicznych spotkaniach eksperckich i networkingowych, webinarach i publikacjach w mediach własnych BRIEF prezentujących Laureatów i ich firmy.

plansza 50

Anita Florek

Finał 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie [GALERIA]

Statuetka 50 Kraetywnych

Obejrzyj relację video z wydarzenia:

 

plansza 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Paweł Lewkowicz przechodzi z Grupy Domodi do LokalnyRolnik.pl

Paweł-Lewkowicz-LokalnyRolnik.pl

Paweł Lewkowicz to manager, marketer i specjalista e-commerce z ponad 10-letnim doświadczeniem. Jest współodpowiedzialny między innymi za sukces serwisów takich, jak Domodi, Allani czy Homebook.pl.

Dotychczas był członkiem zespołu zarządzającego Grupy Domodi, gdzie odpowiadał za rozwoju produktów e-commerce. Był też odpowiedzialny za projekty strategiczne w ramach Holdingu Wirtualna Polska. Wcześniej pracował w kilku agencjach marketingowych i performance’owych, a także dla e-commerce’ów m.in. Ceneo.pl.

Jako CGO w Lokalnym Rolniku odpowiedzialny będzie za cały e-commerce – od marketingu, przez produkt, aż po obsługę klienta.

Zmiana w biznesie to coś zupełnie naturalnego. Po długiej przygodzie w Grupie Domodi i Holdingu Wirtualna Polska przyszedł czas na powrót do mniejszej organizacji, czas na nowe wyzwania. Niezwykle cieszę się, że trafiam do biznesu, który już teraz rośnie w kilkudziesięciu procentowym tempie! Jestem jednak przekonany, że jeszcze wiele potencjału przed nami. Ogromnie cieszę się, że będę mógł współpracować z gronem społecznie zaangażowanych specjalistów!

Paweł Lewkowicz

Dołączenie Pawła, wybitnego specjalisty od digital marketingu i rozwoju produktów cyfrowych, to część szerszej strategii zwiększenia zasięgu naszego Targu Prawdziwego Jedzenia. Dzięki temu poszerzymy grono naszych zadowolonych klientów oraz ofertę produktów prosto od lokalnych rolników i rzemieślników.

Andrej Modic – założyciel i CEO LokalnyRolnik.pl


Źródło: LokalnyRolnik.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Answear.com skorzystał na niskich temperaturach

anwear.com

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprzedaży kolekcji jesień-zima 2020, która okazała się najlepsza od lat. W tym czasie, oprócz bogatej i stale rozszerzanej oferty produktowej, wsparły nas wyjątkowo niskie temperatury, a także zamknięte galerie handlowe. Oprócz typowo zimowych ubrań, takich jak ciepłe kurtki puchowe, pikowane płaszcze, czy zimowe buty i akcesoria, odnotowaliśmy wysoką sprzedaż komfortowych ubrań casualowych. Jest to oczywiście związane z lockdownem oraz masowym przebywaniem ludzi w domach i tym samym wykształceniem trendu homeoffice i homeschooling.

Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com

W kolekcji jesień-zima 2020 na platformie Answear wyraźnie widoczne były trendy inspirowane modą z poprzednich dekad. Bardzo dobrze sprzedawały się dresowe komplety stylistyką nawiązujące do lat 90., minimalistyczne dzianinowe sukienki, joggery, leginsy, a także pastelowe bluzy. W obszarze faktur na topie była krata, a także elementy skórzane, które można było odnaleźć na spódnicach, sukienkach, spodniach oraz koszulach. Co ciekawe, pomimo zamkniętych stoków narciarskich i ograniczonych możliwości wyjazdów na narty, Answear nie miał problemów ze sprzedażą odzieży narciarskiej.

Pod koniec września zeszłego roku Answear, pod swoją marką własną Answear LAB, zaprezentował limitowaną kolekcję KRÓL, inspirowaną latami 30. i serialem „Król” produkcji CANAL+. Kolekcja powstała z myślą o nowoczesnych kobietach, które cenią funkcjonalność połączoną z sexappealem oraz materiały wysokiej jakości.

To był nasz debiut, jeśli chodzi o autorską kolekcję, , jednak już teraz mogę stwierdzić, że odnieśliśmy sukces. Kolekcja KRÓL cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, a sprzedaż przekroczyła nasze oczekiwania. Chcemy kontynuować tworzenie limitowanych kolekcji dla naszej marki własnej. Najbliższa zostanie zaprezentowana już na wiosnę. Takie działania mają pozytywny wpływ na nasz biznes poprzez generowanie atrakcyjnych marż, a także promocję naszego brandu i budowę rozpoznawalności.

Jacek Dziaduś, dyrektor finansowy Answear.com

Answear jest dobrze przygotowany na zbliżające się ocieplenie. W obecnej ofercie dominuje nowa kolekcja wiosenna, którą uzupełniają nowe marki m.in.: Elisabetta Franchi, Tory Burch, Pennyblack, Max Mara Leisure, The Kooples, Liviana Conti, Beatrice B.

Jesteśmy dobrze przygotowani na nadchodzącą wiosnę. Od lat zauważamy, że z chwilą nadejścia cieplejszej pogody wśród naszych klientów od razu aktywizuje się potrzeba zakupowa nowego towaru. W Answear dominującym trendem na wiosnę będzie leisure, czyli wygodna odzież, wśród której znajdziemy spodnie o luźnym kroju, bluzy oraz sneakersy. Trend ten zagościł także wśród marek premium, takich jak m.in. Guess, Tommy Hilfiger, Liu Jo, czy Max Mara, które dostępne są na naszej platformie.

Magdalena Dąbrowska, członek zarządu odpowiadający za sprzedaż i produkt Answear.com


Źródło: Answear.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

50 Kreatywnych AD 2020 #historie | Tomasz Kościelny – Mediguard

Jak powstał Mediguard?

Wszystko zaczęło się od implementacji nowych technologii – w bankach i branży ubezpieczeniowej. Przez kilkanaście Tomasz zajmował  się wdrażaniem innowacji właśnie w tych branżach. Mając kontakt i bliskie relacje z izraelskimi firmami, które były pionierami w rozwiązaniach telemedycznych, zainspirował  się ich doświadczeniami i postanowił je wykorzystać w polskim systemie ochrony zdrowia.

W następnych latach, w ramach prowadzonych prac programistycznych dodawaliśmy do systemu nowe funkcjonalności i integrowane urządzenia diagnostyczne. Właśnie w ten sposób (w dużym skrócie), wyklarowały się główne filary Mediguard: Platforma Telemedyczna, Aplikacje Mobilne (dedykowane dla Pacjentów i Lekarzy) oraz mobilne Urządzenia Diagnostyczne (zintegrowane z ponad 30 aparatami pomiarowymi). Dzisiaj to dojrzały system pozwalający na komunikację i transmisję wyników badań w relacji lekarz–pacjent.

Cele i misja projektu

Chcemy wspierać i uzupełniać tradycyjną opiekę zdrowotną – telediagnostyką. To bardzo ważne, aby popularyzować i zachęcać do sprawowania właśnie tej, innowacyjnej opieki zdrowotnej, która ma w Polsce olbrzymi potencjał.

Chociaż telemedycyna nie zastępuje całkowicie tradycyjnych świadczeń medycznych, stanowi ich uzupełnienie, a czasem również rozszerzenie o nowe opcje. Dla pacjenta jest przede wszystkim możliwością zdalnego kontaktu z lekarzem i wymiany informacji na temat stanu zdrowia. Z kolei dla samych placówek medycznych i służby zdrowia to niesamowite odciążenie personelu medycznego – skrócenie czasu trwania wizyty czy badanie bez udziału lekarza, czyli także przyspieszenie samej tzw. wczesnej diagnostyki.

Droga do sukcesu

W 2014 r. rozpoczęte zostały prace nad tworzeniem Platformy Telemedycznej jako nowoczesnego narzędzia do zbierania, monitorowania i diagnostyki stanu zdrowia.

Moim celem było stworzenie innowacyjnego narzędzia, które odpowie na potrzeby jednostek medycznych w obszarze wspierania procesu zdalej diagnostyki i leczenia powiązanego z niedoborem kadry medycznej.

Przełomowym momentem dla Mediguard było pierwsze komercyjne wdrożenie Platformy Telemedycznej w zakresie monitorowania pacjentów z chorobami układu oddechowego, które zrealizowali we współpracy z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi,

Co więcej, projekt kontynuowany jest do dziś – jest to nasz wielki sukces i powód do dumy. Za moment przełomowy mogę też uznać uruchomienie pierwszych pilotażowych projektów z obszaru telemedycyny w kilku polskich szpitalach. W tym czasie telemedycyna dopiero stawała się popularna, rozpocznały się także pierwsze wdrażania czy współprace ze środowiskiem medycznym.

Jeszcze jakiś czas temu rozwiązania telemedyczne były alternatywą do tradycyjnych procesów diagnostyki, monitoringu stanu zdrowia oraz leczenia. Dziś już nie ma tego problemu i wspomnianych trudności – telemedycyna jest bardzo często pierwszym wyborem, co niezmiernie mnie cieszy.

Pomocna dłoń

W realizacji projektu oraz rozwoju funkcjonalności Platformy Telemedycznej bardzo pomocna była i jest nadal partnerska współpraca z firmami – producentami aparatów diagnostycznych oraz dostawcami systemów informatycznych do jednostek medycznych. Dzięki niej realizowano wspólnie projekty wdrażające rozwiązania telemedyczne.

Dodatkowo dużą pomocą jest także współpraca z funduszami, które wspierają działalność Mediguard czy pozyskanie dofinasowania na poczet prac rozwojowych funkcjonalności Platformy telemedycznej.

Jak pandemia wpłynęła na Mediguard?

COVID-19 przyczynił się do wzrostu zainteresowania rozwiązaniami z zakresu e-zdrowia. Pandemia uświadomiła wszystkim, że dostępne już metody i rozwiązania techniczne można w pełni wykorzystać. Tak się stało i w przypadku Mediguard.

Wspólnie ze Śląskim Parkiem Technologicznym wprowadziliśmy specjalną ogólnopolską platformę do monitorowania osób w czasie pandemii koronawirusa. System może obsłużyć od 200 tys. do kilku milionów kont użytkowników (m.in. pacjentów), a wdrożenia i szkolenia z implementacji rozwiązania odbywają się także zdalnie.

Przygotowany system pozwala na zdalne monitorowanie osób objętych kwarantanną z powodu choroby Covid-19 wraz z pozyskaniem dodatkowych danych. Osoba skierowana na kwarantannę po pobraniu aplikacji i automatycznym założeniu konta wypełnia wstępną ankietę z informacjami, gdzie przebywała i z kim się kontaktowała w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Od razu po założeniu konta rozpoczyna się automatyczny proces monitorowania, polegający na wypełnianiu przez użytkownika trzy razy dziennie dedykowanej ankiety o stanie zdrowia i zmierzonej temperaturze. Druga niewysłana ankieta powoduje automatyczne wysłanie SMS-a z przypomnieniem, a po trzech zaległych ankietach z użytkownikiem kontaktuje się pracownik call center.

Na podstawie regularnie przesyłanych ankiet wraz z wynikami stanu zdrowia algorytmy w systemie wskazują osoby wymagające kontaktu z personelem medycznym.

Pierwszy kontakt realizowany jest w ramach wideokonsultacji dostępnej w systemie. Na podstawie danych w systemie i wywiadu przeprowadzonego w trakcie wideokonsultacji personel medyczny podejmuje decyzję o dalszym procesie leczenia pacjenta.

Inspirują mnie…

Przede wszystkim współpraca z ludźmi z wielu branż oraz pokonywanie kolejnych barier technologicznych w procesie budowania nowych, innowacyjnych rozwiązań wspierających społeczeństwo w dbaniu o zdrowie, swobodnym dostępie do badań diagnostycznych, dzięki którym budujemy poczucie bezpieczeństwa. To niezwykle ważne w procesie skutecznego leczenia.

Co dalej?

Planuję dalszy rozwój platformy oraz aktywne pozyskanie kolejnych obszarów rynku e-zdrowia. W perspektywie dwóch najbliższych lat chcemy m.in. wejść na rynki zagraniczne m.in. do krajów skandynawskich.

Na pytanie jakiej rady udzieliłby startującym biznesom, na podstawie własnego doświadczenia Krzysztof odpowiada:

Trzeba mieć pasję, wyobrażać sobie coś, czego inni nie widzą – ale przede wszystkim trzeba być konsekwentnym w dążeniu do realizacji założonych planów.

Partnerzy 50

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

50 Kreatywnych AD 2020 #historie | Robert Stachurski – GlucoActive

Robert Stachurski GlucoActive

Jak powstała marka GlucoActive?

Pomysł powstał jeszcze na studiach. Robert studiował Inżynierię Biomedyczną na Politechnice Wrocławskiej i razem ze swoim obecnym wspólnikiem Maciejem Wysockim zainteresowali się tematem bezinwazyjnych glukometrów.

Na podstawie o dostępnych publikacji, wiedzy naszej oraz naszych pracowników udało nam się stworzyć projekt, który mamy nadzieję, już niebawem będzie pomagał cukrzykom w ich codziennym życiu.

Cele i misja projektu

Celem firmy jest poprawa komfortu życia pacjentów chorych na cukrzycę oraz zmniejszenie kosztów leczenia. Zespołowi Roberta ponadto, zależy na zwiększeniu wykrywalności cukrzycy i stanów przedcukrzycowych, a co za tym idzie uchronieniu części ludzi przed zachorowaniem na tą przewlekłą chorobę.

Tworzymy rozwiązania z zakresu nowoczesnej medycyny, nieinwazyjnego pomiaru stężenia glukozy we krwi, ale także w przyszłości chcielibyśmy skupić na bezinwazyjnej diagnostyce innych wskaźników, takich jak cholesterol, hemoglobina, nawodnienie i wiele innych.

glucoactive bezinwazyjny glukometr
Źródło: GlucoActive

Droga do sukcesu

Pierwsze kroki, jakie postawili w procesie budowy rozwiązania to prace na dużych urządzeniach laboratoryjnych używanych w placówkach naukowych. Zespół Roberta pracował wtedy nad udowodnieniem, że ich metodologia i koncepcja działania autorskiej technologii jest właściwa. Po znalezieniu dowodów na tę tezę przystąpili do budowy miniaturowych układów do bezinwazyjnego pomiaru glukozy we krwi.

Zdecydowanie, przełomem były pierwsze wyniki. Kiedy na własne oczy zobaczyliśmy, że to faktycznie działa i lata pracy nad technologią przynoszą pierwsze efekty. Zrozumieliśmy, że nasza ciężka praca ma sens i nie możemy tego teraz porzucić.

Myślę, że pozyskanie pierwszej inwestycji było najtrudniejszym krokiem. Przekonanie inwestorów do naszego pomysłu nie było proste. Zawsze słyszeliśmy to samo: „Przecież Google i Apple też próbowali, ale im się nie udało. Dlaczego niby Wam ma się udać?”.

Jednak dzięki wytrwałości i latom inwestowania z własnej kieszeni udało im się znaleźć pomoc w postaci funduszu inwestycyjnego, dzięki czemu mogli wynająć biuro, laboratorium, zatrudnić pracowników i kupić potrzebny sprzęt.

zespol glucoactive
Źródło: GlucoActive

Pomocna dłoń

Mamy to szczęście, że współpracujemy ze wspaniałymi naukowcami i lekarzami, których wiedza i wsparcie pomogło nam rozwiązać niezliczoną ilość problemów. Taką osobą jest na pewno prof. dr hab. inż. Marek Langner, wyjątkowy specjalista w dziedzinie biochemii organizmu człowieka.

Jak pandemia wpłynęła na GlucoAvctive?

Pandemia mocno pokrzyżowała ich plany. Wywołała opóźnienia w ukończeniu badań klinicznych na GlucoStation, co zadziałało lawinowo i spowodowało przesunięcie kolejnych działań. Wiele wyjazdów, spotkań z potencjalnymi partnerami biznesowymi musiało zostać odwołane. Oczywiście wiele spotkań oraz eventów branżowych odbyło się online, jednak spotkania „na żywo” zawsze dają więcej możliwości.

Praca w trybie homeoffice dała nam jednak możliwość zresetowania swoich głów. Dzięki temu pojawiły się nowe pomysły i rozwiązania.

Inspirują mnie…

Inspiracją dla mnie jest nie tylko robienie dochodowego biznesu, ale również robienie czegoś nowego, ważnego, co pomoże ludziom i przyczyni się do rozwoju nas jako społeczeństwa. Dlatego też zajmuje się innowacyjnymi technologiami medycznymi. Uważam, że w tej dziedzinie jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia.

Co dalej?

Robert planów ma wiele m.in. stworzenie mikrosensorów do pomiaru glukozy, które mogłyby być umieszczane we wszelakich urządzeniach, bezbolesne glukometry dla zwierząt i wiele innych, jednak tym największym jest wprowadzenie pierwszego bezinwazyjnego glukometru na rynek.

Wiemy, jak wiele ludzi na niego czeka. Jak wielkie jest zapotrzebowanie na ten produkt, dlatego to jest nasz cel numer jeden.

Na pytanie jakiej rady udzieliłby startującym biznesom, na podstawie własnego doświadczenia odpowiada:

Może nie jest to odkrywcza rada, ale u mnie się sprawdziła: nie odpuszczać. W naszym przypadku pozyskanie pierwszej inwestycji zajęło 3 lata! Wiele razy chciałem już odpuścić i zrezygnować z projektu. Cieszę się, że tego nie zrobiłem ☺

partnerzy rankingu 50 kreatywnych

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rośnie popularność subskrypcji tamponów i podpasek

your KAYA

Suplementy diety, podpaski i karma dla zwierząt

Pandemia Covid-19 wpłynęła na większe zainteresowanie subskrypcją. Oprócz takich produktów jak dieta pudełkowa, suplementy diety, kosmetyki czy karma dla zwierząt, widać coraz większe zainteresowanie abonamentem na podpaski i tampony. Your KAYA, polska marka ekologicznych produktów higieny intymnej, ogłosiła właśnie, że jej przychód z subskrypcji wzrósł w październiku o 40% w porównaniu z wrześniem.

Jeszcze większy wzrost odnotowaliśmy na początku tego roku. Pomiędzy styczniem a majem zauważyliśmy wzrost liczby subskrybentek aż o 730%. Przykłady marek z innych rynków, szczególnie amerykańskiego, pozwalały przypuszczać, że automatyczne zakupy tamponów czy choćby maszynek do golenia, przyjmą się także u nas, ale z pewnością pandemia przyspieszyła ten proces.

Marek Gut, CEO Your KAYA

Już 60% zakupów produktów marki dokonywanych jest w modelu subskrypcyjnym. To wyraźny wzrost w porównaniu do początku tego roku. W styczniu wskaźnik ten wynosił tylko 15%.

Dlaczego subskrypcja?

Jednym z powodów zainteresowania subskrypcją jest automatyzm tego rozwiązania – uproszczony proces zakupowy i pewność, że ktoś inny pamięta za nas o regularnych zakupach. Do tego dochodzi troska o bezpieczne zakupy. Subskrypcja to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą ograniczyć do minimum wyjścia z domu i potencjalny kontakt z innymi osobami, a przy tym nie chcą zaprzątać sobie głowy uzupełnianiem zapasów niezbędnych produktów.

Ważnym aspektem jest też coraz bardziej intuicyjny proces subskrypcji. W przypadku Your KAYA konsumentki mogą wybrać dowolną konfigurację produktów, zaznaczyć, że chcą je otrzymywać raz w miesiącu lub raz na dwa bądź trzy miesiące, a paczki będą przychodzić regularnie pod wskazany adres, zaś płatność pobierać się automatycznie przed realizacją kolejnej wysyłki. W każdym momencie można anulować subskrypcję lub edytować swoje zamówienie, zmieniając na przykład częstotliwość dostawy i wybierając inną datę kolejnej wysyłki.


Źródło: Informacja prasowa Your KAYA

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF