...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Pora na Pola demaskuje ceny! Ile naprawdę zarabia rolnik na e-targu?

Pora zmienic zasady

Trwa czwarta emisja akcji Pora na Pola w crowdfundingu udziałowym, która pozwoli wprowadzić kolejne rozwiązania realizujące ideę odpowiedzialnego biznesu.

Polscy konsumenci mają bardzo pozytywne nastawienie do żywności ekologicznej – wynika z raportu „Żywność ekologiczna w Polsce 2021” przygotowanego przez Koalicję na rzecz BIO we współpracy z NielsenIQ. Co trzeci Polak deklaruje, że kupuje ją regularnie, czyli przynajmniej raz w tygodniu lub raz w miesiącu.

Obok jakości, bezpieczeństwa czy walorów zdrowotnych klienci coraz częściej zwracają uwagę na aspekty etyczne dotyczące kupowanych produktów, jak troska o dobrostan zwierząt gospodarskich, środowisko czy lokalny patriotyzm. Polski konsument pozostaje przy tym pragmatyczny, oczekując korzystnej relacji wartości do ceny

Adrian Piwko, prezes firmy Pora na Pola

Gra w otwarte karty: ile zarabia rolnik?

Robiąc zakupy spożywcze online nie obejrzymy osobiście produktu, ale za to możemy w domowym zaciszu przejrzeć ofertę, poznać skład produktów czy porównać ceny. Firma Pora na Pola zrobiła krok dalej i wprowadziła transparentność cen.

Najważniejszą ideą naszego e-targu jest uczciwość. Wobec naszych klientów uczciwość to przede wszystkim oferowanie produktów wysokiej jakości, wytworzonych z poszanowaniem dla pracy rolników, środowiska naturalnego, bez sztucznych dodatków i ulepszaczy. W naszej działalności nie mamy nic do ukrycia przed naszymi klientami. Dlatego gramy w otwarte karty mówiąc o tym, co składa się na cenę, jakie koszty ponosimy jako e-targ i ile zarabiamy na sprzedaży każdego produktu. W ten sposób nasi konsumenci mogą przekonać się, że podchodzimy także uczciwie do współpracy z naszymi dostawcami, bo przeciętnie 60 proc. ceny trafia do wytwórcy żywności

Transparentna cena

W serwisie Poranapola.pl w karcie każdego z 1500 produktów można znaleźć informacje o tym, co składa się na ich ostateczną cenę. Wynagrodzenie ustalone przez samego wytwórcę, koszty firmowe i marża Pora na Pola, podatki, koszt magazynowania i transportu – wszystkie te elementy są ujęte kwotowo na czytelnym wykresie.

Rozkład ceny na czynniki pierwsze to element strategii zrównoważonego rozwoju Pora na Pola, obok uważnej selekcji wytwórców i działań na rzecz wykluczonych rolników. Oczywiście wyliczenia dotyczą artykułów dostępnych na naszym e-targu, ale wierzymy, że transparentność ceny to kierunek, w którym powinna zmierzać cała branża 

Wpływ społeczny

Pora na Pola to internetowy targ, gdzie można nabyć zaufane, najwyższej jakości produkty spożywcze. Dla rodzinnych gospodarstw i drobnych wytwórców, których obecnie jest już około 100, to gwarancja stałych zamówień i utrzymania miejsc pracy. Zapewniając możliwie krótki łańcuch dostaw, Pora na Pola realizuje zamówienia sukcesywnie, unikając wysokich stanów magazynowych i ograniczając marnowanie żywności.

Pora na Pola
źródło: Pora na Pola

Crowdfunding na kolejne inicjatywy

Spółka Pora na Pola rozpoczęła właśnie czwartą emisję akcji w formie crowdfundingu inwestycyjnego. W poprzednich emisjach w spółkę zainwestowało ponad 1500 inwestorów, a ich cele zostały zrealizowane. Teraz spółka chce pozyskać od społeczności kwotę 1,9 mln zł, by przeznaczyć ją na rozwój technologii umożliwiających dokumentację pochodzenia produktów, predykcję koszyka zakupów i inne inicjatywy w ramach zrównoważonego rozwoju firmy.


źródło: Pora na Pola

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy laureatów konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2021!

Mikolaj Wezdecki_

Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku docenia ludzi branży e-commerce. Ich nieszablonowe myślenie, efektywność czy osobowość lidera. To także przestrzeń do poszukiwania młodych talentów, wschodzących gwiazd e-commerce, których potencjał i rosnące możliwości będziemy mogli obserwować przez najbliższe lata.

Jednym z nich z pewnością jest laureat kategorii FMCG/e-grocery Maciej Bojczewski, COO Health Labs Care – szybko rosnącego startupu e-commerce. Wystarczył niewiele ponad rok, aby Maciej zautomatyzował procesy, stworzył efektywny zespół e-commerce oraz wdrożył kilka innowacyjnych rozwiązań.

Miano najlepszego dyrektora w obszarze omnichannel zyskał Jakub Jasiński, Omnichannel & e-Commerce Director CCC.eu. Jakub od kilku lat rozwija zespół e-commerce w wywodzącym się z offline CCC. Jego elastyczne i innowacyjne podejście do omnichannel pozwoliło CCC na szybkie dostosowywanie się do zmieniającej się rzeczywistości biznesowej w ostatnich miesiącach.

W kategorii Fashion zwyciężył Michał Pachnik, Vice Director e-Commerce w CCC.eu, który od kilku lat konsekwentnie rozwija obszar mobile fashion w CCC. Liczby pobrania aplikacji, rozwijanie jej funkcjonalności i nagrody konkursowe w tym obszarze mówią same za siebie.

Podwójnym zwycięzcą okazał się Mikołaj Wezdecki, Dyrektor e-Commerce eobuwie.pl, który w ostatnich miesiącach zasilił także zarząd firmy – zdobył Grand Prix konkursu oraz miano najlepszego dyrektora w obszarze cross border e-commerce. Kapituła konkursu doceniła dwa lata jego pracy dla rozwoju eobuwie – kiedy to rozwijał struktury firmy, wprowadzał innowacje do aplikacji i przede wszystkim wyprowadzał eobuwie.pl oraz Modivo na szerokie wody biznesowe całej Europy.

Patrycja-Sass-Staniszewska-Druga edycja konkursu pokazała jak ważne są wyróżnienia dla liderów i ich zespołów. Potwierdzają to wysoka jakość zgłoszeń i stopień dopracowania nadesłanych prezentacji. Członkowie Kapituły mogli zobaczyć ogromny rozwój liderów rok do roku. Natomiast zgłoszenia, dokonane pierwszy raz – od osób, które są jeszcze mniej rozpoznawalne w branży, ale mają kreatywne pomysły i są warte obserwowania przez najbliższe lata potwierdzają misję naszej inicjatywy – poszukiwanie nowych talentów mogących stanowić wartość dodaną dla biznesów e-commerce.

Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby

E-commerce wymaga interdyscyplinarnej wiedzy, zdolności myślenia zarówno strategicznego, jak i projektowego, umiejętności i zaangażowania liderów, z których wizją utożsamia się zespół, a finalnie tysiące i miliony e-konsumentów. To filozofia działania, otwartość i sposób działania dyrektorów e-commerce oraz ich zespołów, pomagają we wdrażaniu innowacji, które przekładają się na sukces marki.

Ostatnie miesiące, a nawet ostatni rok pokazały, czym tak naprawdę może być e-commerce – podporą, czy wręcz kołem zamachowym całej gospodarki. Trudno sobie dziś wyobrazić jakąkolwiek sprzedaż bez oferty internetowej i to jeden z tych trendów, które się będą jedynie pogłębiać, bo tego właśnie oczekuje konsument. Trafienie w konsumenckie gusta, czy przewidywanie ich to niezmiennie największe wyzwanie w świecie e-commerce, zwłaszcza, gdy kupujący coraz częściej od Internetu zaczynają szukanie najlepszych dla siebie ofert. Innowacje i odpowiednie liderowanie tym procesom zyskują tu kluczowe znaczenie, nie tylko w duchu odpowiedzialności za klienta, ale też za całe nasze otoczenie.

Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs & Sustainability Allegro

Chciałbym pogratulować wszystkim laureatom i nominowanym konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2021. Jest nam niezmiernie miło móc wesprzeć jako Partner organizację konkursu. Istotą jest dla nas nagrodzenie liderów za ich rzetelną, pomysłową oraz efektywną pracę. Ludzi, którzy odpowiadają na potrzeby swoich klientów, kreują nowe rozwiązania i warunki rynkowe, w których uczestniczymy oraz wspieramy je wspólnie z nimi. Z pewnością następne edycje będą ciekawym podsumowaniem każdego roku w branży e – commerce.

Łukasz Woźnica, Business Development Manager

W branży e-commerce liczą się umiejętność pracy w ciągle zmieniającym się środowisku, poszukiwanie nowych rozwiązań oraz działanie wyprzedzające oczekiwania klientów. Osoby wyróżnione w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku mają te cechy i inspirują innych do stawiania sobie coraz bardziej ambitnych celów.

Jacek Kinecki, CCO Przelewy24

Kolejna edycja Konkursu Dyrektor e-Commerce Roku to dowód, iż e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie i będzie wyłącznie przyśpieszać. Ten rozwój to jednak nie wynik dotyku magicznej różdżki czy może szczęśliwego trafu. To najczęściej wynik przemyślanej i sumiennie wdrażanej strategii, za którą stoją ludzie z krwi i kości, liderzy, prawdziwi eksperci handlu elektronicznego. Statystyczny konsument, zadowolony z kolejnych zakupów, nie ma absolutnie bladego pojęcia, że jego udana transakcja to właśnie efekt wysiłku wielu osób. To właśnie tym ludziom, e-commersowym przodownikom, a dokładnie najlepszym z Nich przyznajemy nagrody i wyróżnienia

Zbigniew Nowicki, Co-Managing Director Bluerank, VTEX Partner

Druga edycja e – Commerce Director pokazała jak ważnym jest nagrodzenie liderów branży i pracy jaką wykonują. Pokazała nowe trendy i zmiany wywołane pandemią a w szczególności tych, którzy potrafili z tego szybko dostosować swoje działania do zmian oraz je wykorzystać. Udział w konkursie dał nominowanym możliwość podzielenia się swoimi doświadczeniami i osiągnięciami a laureatom potwierdził, że są na dobrej drodze i się wyróżniają. Wszystkim im należą się słowa uznania i gratulacje. Sam konkurs jest ważnym elementem w kalendarzu e – commerce, a gala wręczenia nagród ważnym wydarzeniem, podczas którego widzimy jak cała branża się zmienia, ewoluuje i rośnie. Z niecierpliwością czekam na następny rok i zachęcam wszystkich do udziału i pokazania siebie i swojej pracy.

Łukasz Woźnica, Business Development Director, Apifonica

Laureaci konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2021

KATEGORIE INDYWIDUALNE:
Kategoria cross-border:
  • Mikołaj Wezdecki, Dyrektor e-Commerce, eobuwie.pl
Kategoria Fashion:
  • Michał Pachnik, Vice Director of e-commerce, CCC.eu
Kategoria FMCG/ e-grocery:
  • Maciej Bojczewski, COO, HealthLabs.pl
Kategoria Omnichannel:
  • Jakub Jasiński, Omnichannel & e-Commerce Director, CCC.eu
KATEGORIE ZESPOŁOWE:
  • Najlepszy zespół e-commerce B2B: Allegro.pl
  • Najlepszy zespół e-commerce B2C: CCC.eu
GRAND PRIX:
  • Mikołaj Wezdecki, Dyrektor e-Commerce, eobuwie.pl
 e-commerce polska awards
Źródło: Izba Gospodarki Elektronicznej
Uczestników konkursu oceniała Kapituła złożona ze znanych i cenionych ekspertów branży, piastujących stanowiska prezesów czy członków zarządu dużych organizacji:
  • Damian Zapłata
  • Dorota Bachman, Członkini Rady e-Izby, Fundacja Kobiety e-biznesu
  • Dionizy Smoleń, Dyrektor PwC
  • Grzegorz Bosowski, CEO Fly.pl
  • Jacek Kinecki, CCO Przelewy24
  • Jakub Gierszyński, Laureat Grand Prix 2020, Sephora
  • Karol Półtorak, Vice Prezes CCC
  • Joanna Pieńkowska-Olczak, CEO PayU
  • Krzysztof Folta, CEO TIM S.A.
  • Łukasz Szymula, Managing Director Poland & CEE Tradedoubler
  • Łukasz Woźnica, Business Development Director Apifonica
  • Marcin Ledworowski, Członek Zarządu Bank Pocztowy
  • Marcin Łachajczyk, Managing Director Ceneo
  • Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
  • Robert Olędzki, Digital Business Director PAYBACK
  • Szymon Bujalski, Członek Rady Nadzorczej  eobuwie.pl
  • Zbigniew Nowicki, Co-Managing Director Bluerank, VTEX Partner
Audyt nad przebiegiem konkursu sprawowała kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy.
Partnerzy główni tegorocznej edycji projektu: Allegro, Apifonica, Przelewy24 oraz VTEX.

Źródło: Izba Gospodarki Elektronicznej

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Platige Image stworzyło dwie animacje z utytułowanymi olimpijkami

Platige animacja

Artyści ze studia Platige Image przygotowali dwie z sześciu animacji będących częścią antologii „VS”, to mieszanka live-action i animacji, obejmującą różne stylizacje. Każdy z filmów opowiada o wyzwaniach z jakimi muszą mierzyć się sportsmenki Oprócz Platige Image przy antologii pracowały wielokrotnie nagradzane studia: Imaginary Forces, Passion Pictures i C3, a partnerem kreatywnym był WPP Agencies Grey i Mediacom. Ścieżkę dźwiękową przygotowali między innymi John Legend (VS Trolls) i Lexie Liu (VS Obsession).

https://youtu.be/YKsDYz-8GhE

Oba filmy są hybrydowym połączeniem live-action i animacji, a to sprawiło, że artystycznie mogliśmy poruszać się jednocześnie w dwóch kierunkach. W trakcie produkcji antologii współpracowaliśmy z artystami z niemal każdego zakątka globu, w tym Japonii, Malezji, Francji, Rosji, Włoch i RPA. Każdy element tej układanki musiał być dobrany tak, aby efekt końcowy idealnie odpowiadał potrzebom klienta.
Robert Stasz, CG producer
Chcieliśmy pokazać niesamowite historie naszych sportowców w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie robiono, poprzez piękne połączenie animacji i live-action. Praca z Platige Image przy ich tworzeniu była dla mnie absolutnym zaszczytem, a efekt finalny jest po prostu kinowym arcydziełem.
  Siddika Dehlvi, Executive Creative Business Director

VS Pressure

Akcja filmu, rozgrywa się w onirycznej wizji Tokio, w której utytułowana tenisistka stołowa Kasumi Ishikawa mierzy się z presją – najtrudniejszym przeciwnikiem, któremu każdy sportowiec musi stawić czoła. W animowanej części „VS Pressure” ruch bohaterki został stworzony od podstaw w technice key-frame. Wykorzystanie jej dało artystom z Platige Image wolność i pozwoliło stworzyć surrealistyczną choreografię, redefiniującą zasady fizyki. Zabieg ten pozwolił na odpowiednie zbudowanie symboliki postaci, a jednocześnie współgrał z narracją.

Animowana sekwencja filmu rozgrywa się w wyobraźni bohaterki, a sama animacja to pryzmat, przez który chcieliśmy pokazać istotę emocji. Skupiliśmy się bardziej na budowaniu nastroju miejsca, niż na jego szczegółowej rekonstrukcji. W naszym filmie tło jest w ciągłym ruchu, ewoluuje i przekształca się w synergii z nastrojem poszczególnych scen. Każdy występujący w filmie element wizualny został przez nas użyty po to, żeby zbudować mocny i emocjonalny przekaz, w którym nawet perspektywa optyczna i kolory są aktorami odgrywającymi swoją rolę.
Damian Nenow, reżyser filmu
Stylizowana estetyka filmu dała nam możliwość swobodniejszego wykorzystania koloru. Włożyliśmy dużo pracy w stworzenie tak zwanego kolor skryptu (color keys), dzięki któremu mieliśmy pewność, ze kolory współgrając z narracją wywołują określone emocje, a każda scena ma odpowiedni ton. 
 Kamil Murzyn, dyrektor artystyczny
Platige Image
Źródło: Platige Image
Innowacyjnym rozwiązaniem, mającym wpływ na znaczne przyspieszenie produkcji, było wykorzystanie gogli VR do stworzenia wieżowca Shibuya.
To była nie tylko świetna zabawa, ale i dość efektywne rozwiązanie. VR pozwala na malowanie w 3D, bez ograniczeń powierzchni dwuwymiarowego płótna. To bardzo organiczny proces, a wykorzystanie tej technologii było dla nas przełomowe. Rezultatem spędzenia w goglach VR 2-3 godzin, był komplet funkcjonalnych concept artów.
Damian Nenow, reżyser filmu
Skala tego projektu była po prostu olbrzymia. Kręciliśmy ze wspaniałą ekipą z Tokio, z agencją i zespołami kreatywnymi oraz produkcyjnymi z Londynu i Japonii, z naszymi reżyserami i operatorem z Polski. Sama logistyka i produkcja całego przedsięwzięcia były po prostu oszałamiające.
  Artur Zicz, producent wykonawczy

VS Obsession

Film „VS Obsession” z udziałem pływaczki Liu Xiang obrazuje podróż głównej bohaterki, w której niewinne selfie staje się pretekstem do zanurzenia się w świecie social mediów.

 

https://youtu.be/gqVryC4Rw9Y

To bardzo emocjonalna i osobista historia. Podróż Liu Xiang prowadzi ją przez radość, ciekawość, irytację, smutek i przerażenie, zanim ostatecznie odnajdzie w sobie siłę by stać się bohaterką. Historia musiała być jasna i zrozumiała, dlatego dużo czasu poświęciliśmy na odpowiednie przekazanie emocji postaci. Zależało nam również na tym, aby samo środowisko opowiadało historię, pracowaliśmy więc z symbolami i metaforami, które przekazują emocje na innym, wyższym poziomie.
  Bartek Kik, reżyser
Platige obraz
Źródło: Platige Image
Wiarygodne odwzorowanie mimiki twarzy i wykorzystanie jej do przekazywania emocji jest zawsze wyzwaniem dla twórców filmu animowanego. Artystom z Platige Image zależało na tym, by mimo lekkiej stylizacji Liu Xiang była możliwie jak najbardziej podobna do siebie oraz zachowała naturalną sylwetkę. Praca nad animacją trwała niemal do zakończenia produkcji.
Stworzenie realistycznej postaci ludzkiej zawsze wymaga wielkiej uwagi, szczególnie jeśli mówimy o rekordzistce świata, której twarz jest powszechnie znana. Przeszliśmy przez długi proces udoskonalania modelu Liu Xiang, tak aby był rozpoznawalny, a jednocześnie pokazany w określonej stylistyce. Jeśli chodzi o samą mimikę twarzy, to musieliśmy zebrać możliwie jak największą ilość materiałów referencyjnych na temat prawdziwej Liu Xiang, aby nasi animatorzy mogli sprawić, by jej cyfrowa wersja „zachowywała się” w przekonujący sposób
 Łukasz Nowicki, dyrektor artystyczny animacji
Globalne kampanie wymagają zaangażowania wielu osób, dlatego w tym przypadku tak istotna była odpowiednia komunikacja między klientem, zespołami kreatywnymi i produkcyjnymi, rozproszonymi po całym świecie. To bardzo ambitny projekt i cieszę się, że mogliśmy być jej częścią.
Justyna Supernak, producentka
Zgłoś się do 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie: https://brief.pl/kreatywni/zgloszenia/

Źródło: Platige Image

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kreatywność w biznesie w czasach pandemii – czym zaskoczy nas 11. edycja rankingu 50 Kreatywnych?

11 edycja rankingu

Inauguracja 11. edycji odbędzie się w formule online. Wydarzenie, którego gospodarzem i partnerem jest ESPOT, o godzinie 10:00 otworzy debata na temat wpływu pandemii na biznes na naszym rodzimym rynku. Następnie od 10:50 do 11:50 wystąpią Laureaci poprzednich edycji, którzy opowiedzą o swoich doświadczeniach w zakładaniu i rozwijaniu biznesów kreatywnych. W ostatniej części, która potrwa do 12:30, porozmawiamy o tym, jak robić innowacje w Polsce.

10:00 – 10:50 Debata: Jak Pandemia wpływa na biznes w Polsce?

Moderator: Grzegorz Kiszluk (redaktor naczelny Brief.pl)

Uczestnicy:

  • Jarosław Sroka (Kulczyk Investments)
  • Maciej Ledzion (endorfina events)
  • Paweł Patkowski (Orange Polska)
  • Jowita Michalska (Digital University)

W swojej najnowszej książce POST CORONA. From Crisis to Opportunity Scott Galloway przytacza przypisywane Leninowi stwierdzenie: „Przez dziesięciolecia może się nie wydarzać nic przełomowego, a potem dekady mogą zdarzyć się w ciągu tygodni”(Nothing can happen for decades, and then decades can happen in weeks). Tak właśnie zmieniła nasz świat pandemia. To, co było niemożliwe lub wdrażano opornie przez dziesiątki lat, zostało wymuszone zamknięciem pracowników w domach. Przez dekady korporacje wydawały miliony na inwestycje w narzędzia do telekonferencji, ale do 2020 roku nie korzystano z nich masowo. Tymczasem wystarczyło kilka tygodni z Covid-19 by większość z nas zaczęła korzystać z ZOOM, Google Meet, Teamsów.

Podczas rozmowy spróbujemy odpowiedzieć na pytanie jak pandemia i kryzys przez nią spowodowany już wpłynęły i wpłyną na edukację, medycynę i gospodarkę. Zastanowimy się, jakie znaczenie miała ona dla przedsiębiorstw jako miejsc pracy, jak zmieniła budżety firm na komunikację i jakie wywołała zmiany w budowanych od lat strategiach oraz planach na przyszłość. Zastanowimy się także, dla których branż kryzys jest szansą i jak będzie wyglądała nowa, postpandemiczna normalność biznesowa.

10:50 – 11:50 Case studies Laureatów – tego nie możesz przegapić!

Podczas wydarzenia, Laureaci poprzednich edycji 50. Kreatywnych zaprezentują case’y swoich biznesów. Podzielą się swoimi doświadczeniami w budowaniu rozwijaniu kreatywnych przedsiębiorstw i opowiedzą o swoich sukcesach oraz znaczeniu kreatywności w biznesie. 

Jakub Rozpendowski – COO, Członek Zarządu 3DLab Sp. z o.o.

Jakub Rozpendowski

3D Lab to firma technologiczną. Wywodzimy się z rynku technologii przyrostowych, czyli tzw. druku 3D.

Opowiem jak zrozumienie potrzeb rynku, nowatorskie podejście do projektowania oraz odwaga i entuzjazm użytkowników owocują szybką implementacją nowych technologii na wysoko – wyspecjalizowanych rynkach inżynieryjnych.

Jesteśmy żywym przykładem potwierdzającym dewizę „potrzeba – matką wynalazków” Potrzeba, która sprowokowała nas do opracowania nowej technologii, następnie podsyca apetyt na kolejne wynalazki. Stworzyliśmy narzędzie dla badaczy i wizjonerów. Nadajemy już czwarty wymiar (materiałowy) trójwymiarowym wydrukom.

3D Lab sp. z o.o. jest producentem laboratoryjnych atomizerów do produkcji proszków metali – ATO Lab. Jest to pierwsze na świecie kompaktowe rozwiązanie do proszkowania metali metodą ultradźwiękową. Urządzenie jest dedykowane na potrzeby technologii przyrostowych, izostatycznego prasowania na gorąco oraz tradycyjnej metalurgii proszków. Atomizer ATO Lab znacznie usprawnia proces implementacji nowym proszków metali w druku 3D.         

Iwona Grochowska – CEO/ Co-Founder Nais                      

Iwona Grochowska

50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Miałam przyjemność znaleźć się w tym gronie. Dzisiaj serdecznie zapraszam na spotkanie online inaugurujące kolejną już edycję tego konkursu.  To już we wtorek, 2 lutego o godzinie 10.00.  Będę miała okazję powiedzieć Państwu o naszej firmie i o  tym jak technologia pomaga budować relacje w pracy, zwłaszcza dzisiaj. Coś, co jeszcze kilka lat temu wydawało się dziwne, dzisiaj stało się niezbędne. Technologia sprawia, że człowiek wciąż może być w centrum uwagi.

Artur Racicki – współtwórca SEEDiA

Artur Racicki

Zapraszam na kilka slajdów podróży po kreatywności i innowacjach w Korei Południowej. 

Seryjny przedsiębiorca. Wspiera i prowadzi projekty startupowe zaangażowane społecznie (głównie cleantech) – poprawiające przez innowacje jakość życia, rozwiązujące problemy cywilizacyjne. Obecnie zaangażowany w spółki: SEEDiA – obszar smart city,  Fair Water – odsalanie wody,  FCAPP – organizacja eventów sportowych, Social Kiwi – agencja social media. Członek Rady Nadzorczej Social WiFi. Mentor w akceleratorze Startup Spark.

Autor podcastu “Impact The Future” – gdzie rozmawia z innowatorami i ekspertami zmieniającymi świat na lepszy.

Absolwent studiów MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie obecnie gościnnie wykłada “Transfer innowacji ze startupu do korporacji”. W 2015 roku otrzymał z rąk Prezydenta Akademii nagrodę absolwenta roku “Lew Koźmińskiego”. Posiada doświadczenie we współpracy z inwestorami, w tym z funduszami Venture Capital.

Zwolennik świadomej konsumpcji oraz tzw. gospodarki współdzielenia. Spędził ponad 6 lat za granicą, na emigracji i w podróży. Odwiedził ponad 50 krajów na 5 kontynentach.

Martyna Zastawna – CEO/Founder WoshWosh

Martyna Zastawna

Podczas swojej prezentacji opowiem o tym jak ewoluowało moje podejście do kreatywności. Co dzięki temu udało mi się zdobyć – zarówno w mojej pierwszej firmie: WoshWosh, jak i w kolejnych podejmowanych wyzwaniach zawodowych, od roli wykładowcy po odpowiedzialną agencję marketingową. Nie zabraknie też kilku słów o tym, co dała mi nagroda 50. kreatywnych w biznesie. 

 

Przemysław Kuśmierek – CEO MIGAM

Przemysław Kuśmierek

Migam to polski startup, który umożliwia firmom, urzędom i organizacjom komunikację z osobami Głuchymi, wykorzystując m.in. rozmowy wideo. Firma zatrudnia profesjonalnych tłumaczy języka migowego, którzy asystują w załatwieniu codziennych sprawy w polskim języku migowym. Firma oferuje również tłumaczenia dokumentów, filmów i programów telewizyjnych na polski język migowy.

Założone w roku 2011 przez Przemysława Kuśmierka, Migam obsłużyło jak dotąd ponad 150 tys. połączeń wideo. Z rozwiązań polskiej firmy korzysta ponad 150 organizacji z różnych branż, m.in. BNP Paribas, Credit Agricole, ING, Orange, Samsung i T-Mobile.

Teraz technologia, która ułatwia komunikację Głuchym, pomoże firmom w obsłudze wszystkich klientów. Wykorzystując swoje dotychczasowe doświadczenie, Migam stworzyło Ommi.io – platformę do sprzedaży online, umożliwiającą połączenia wideo klientów z doradcami, konsultantami i sprzedawcami.

Agata Frankiewicz – CEO/Founder Deko Eko

Agata FrankiewiczEkspert ds. gospodarki cyrkularnej, upcyklingu i budowania zrównoważonych marek. Założycielka i CEO Dekoeko.com. Inicjatorka i współzałożycielka Koalicji na Rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego “Reconomy”. Finalistka TheNextWomen Pitch competition oraz European Women Challenge. Absolwentka najlepszego w Europie programu akceleracyjnego Startupbootcamp Commerce w Amsterdamie. Forbes umieścił firmę Deko Eko jako jedną z 60 najlepiej rokujących firm, prowadzonych przez kobiety na świecie. Wysokie Obcasy umieściły Agatę Frankiewicz jako jedną z „50 śmiałych kobiet 2018 roku zmieniających świat na lepsze”. Finalistka Business Women of the Year 2019 oraz jedna z 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie 2020.

11:50 – 12:30 Debata: Jak robić innowacje w Polsce? Liczy się człowiek

Moderator: Grzegorz Kiszluk (redaktor naczelny Brief.pl)

Uczestnicy: 

  • Monika Constant (Polsko-Francuska Izba Gospodarcza)
  • Bartosz Sokoliński (Agencja Rozwoju Przemysłu)
  • Michał Kramarz (Google for Startups)

Pandemia wywołała duże przyspieszenie transformacji cyfrowej na wielu rynkach. W ciągu ostatniego roku pojawiło się wiele innowacji, które powstały z potrzeby stworzenia bezpiecznych i efektywnych przestrzeni do pracy zdalnej oraz funkcjonowania branż na które zostały nałożone duże ograniczenia. To spowodowało, że nowe technologie zyskały jeszcze większe znaczenie niż dotychczas, a tworzenie innowacji stało się już nie wyzwaniem, a koniecznością.

Podczas debaty porozmawiamy o tym, jaką rolę odgrywa człowiek w tworzeniu innowacji i dlaczego przy ich tworzeniu liczy się humanizm. Zastanowimy się także, jaka jest korelacja pomiędzy poziomem wykształcenia a poziomem innowacji w danych krajach oraz jakie są najważniejsze czynniki, które wpływają na wysoki poziom Polskim rynku.

2 lutego inaugurujemy kolejną edycję rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w biznesie. Już po raz 11. wybierzemy ludzi, którzy najlepiej spełniają postulat przyświecający BRIEFowi: inspirujemy do sukcesu w biznesie. Zapraszam do zgłoszeń i bądźcie z nami!

Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl

Wydarzenie jest bezpłatne. Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się przez formularz.

Zapisz się! 

Ranking 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie, to inicjatywa, której celem jest wspieranie kreatywnych przedsiębiorców w rozwoju i promocji ich firm. W ciągu 10 lat trwania programu wyróżniliśmy ponad 600 osób. W 9. edycji ranking przerodził się w całoroczny program bazujący na cyklicznych spotkaniach eksperckich i networkingowych oraz publikacjach w mediach własnych brief.pl prezentujących Laureatów i ich firmy. W 2020 roku z powodu pandemii przenieśliśmy spotkania do online, gdzie przybrały kształt webinarów eksperckich. Wydarzenia #eksperci podejmują tematy aktualnych trendów oraz obszary, które w szerokim ujęciu mogą inspirować do sukcesu w biznesie.

10. edycję programu zakończyliśmy spotkaniem laureatów z przedstawicielami firm zrzeszonych w CCIFP, które przybrało formę krótkich pitch decków. W kolejnych edycjach będziemy kontynuować i rozwijać program takich spotkań, by umożliwić Laureatom dotarcie do potencjalnych partnerów i inwestorów.

Corocznie Kapituła wyróżnia 50 osób – założycieli oraz szefów firm i organizacji, a także liderów i pomysłodawców projektów. Laureaci wyróżniają się na tle innych przedsiębiorców oryginalnym podejściem do biznesu oraz jego rozwoju i promocji. Ranking skierowany jest do przedstawicieli wszystkich sektorów: MŚP, startupów, dużych firm i korporacji, a także jednoosobowych działalności.

W Kapitule zasiadają doświadczeni managerowie i ludzie biznesu, a także laureaci pierwszych miejsc z poprzednich edycji rankingu. W tym roku swoją wiedzą specjalistyczną i doświadczeniem biznesowym wspierają nas m.in. Marek Kłoczko (Krajowa Izba Gospodarcza), Ewa Janus-Khouri (Centrum kreatywności Targowa), Jarosław Sroka (Incredibles powered by Sebastian Kulczyk), Bartosz Sokoliński (ARP), Maciej Herman (Lotte Wedel), Paweł Patkowski (Orange Polska), Artur Sikora (Santander), Monika Constant (Fracusko-Polska Izba Gospodarcza), Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level), Dariusz Żuk, Javier Sosnowski (Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza), Wojciech Krzemień (Vigilant Magazine/ESPOT), Stefan Btory (Booksy), Sebastian Hejnowski, Rafał Plutecki, Michał Sadowski (Brand24), Magdalena Marcinkowska (Workin), Andrzej Matuszyński, Zbigniew Klonowski (Trias), Mateusz Sobieraj (adCookie), Piotr Bartecki (BCP Law), Michał Kramarz (Google for Startups), Dariusz Mioduski (Legia Warszawa).

Wśród laureatów poprzednich edycji na pierwszych miejscach znaleźli się: Marcin Iwiński i Michał Kiciński (CD PROJEKT RED), Jarosław Sawko i Piotr Sikora (Platige Image), Patryk Strzelewicz i Michał Bąk (Dice+), Jakub Krzych i Łukasz Kostek (Estimote), Michał Sadowski (Brand24), Stefan Batory (Booksy), Barbara Sołtysińska (indaHash), Michał Borkowski (Brainly) oraz Marcin Joka, Michał Grześ i Krzysztof Dziemiańczuk (Photon Entertainment), Jacek Ryszka (Surroapp.com).

Partnerzy inauguracja 1920 x1080

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy już laureatów 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie!

Gala Finałowa w tym roku odbyła się we wspaniałych przestrzeniach Hotelu Indigo w Warszawie. Przygotowane we współpracy z endorfina events wydarzenie, wyniosło tegoroczną edycję na nowy, wyższy poziom. Poprowadziła je Dagmara Kowalska z Chillizet wraz z przedstawicielami partnerów tegorocznej edycji: Anna Ziobroń (PKN ORLEN), Andrzej Matuszyński (Grupa Eurozet), Bartosz Sokoliński (Agencja Rozwoju Przemysłu), Ewelina Kotlarek (EY Polska) oraz Marcin Balicki (Millennium Leasing).

Kto decydował o zestawieniu rankingu?

Wybór 50 laureatów spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń był zadaniem kapituły pod przewodnictwem Grzegorza Kiszluka, składającej się z doświadczonych przedstawicieli świata biznesu. Należą do niej m.in. Anna Ziobroń (PKN ORLEN), Maciej Herman (Lotte Wedel), Aleks Kartsel (Bolt), Krzysztof Witkowski (EY Polska), Marcin Balicki (Millennium Leasing), Robert Bednarski (Facebook), Maciej Ledzion (endorfina events),  Monika Constat (Francusko-Polska Izba Gospodarcza), Julia Krzysztofiak-Szopa (Startup Poland) czy Katarzyna Wierzbowska (Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet).

Jak we wszystkich edycjach, wśród laureatów 50 Najbardziej Kreatywnych znaleźli się przedstawiciele różnych branż: IT, nowych technologii, marketingu, HR, edukacji, ochrony zdrowia, finansów, biotechnologicznej oraz inicjatywy społeczne.

Na podium…

W tym roku tytuł Najbardziej Kreatywnych w Biznesie otrzymali Marcin Joka, Michał Grześ i Krzysztof Dziemiańczuk z Photon Entertainment. Produkują oni robota do nauki programowania, który rozwija się razem z dzieckiem. Photon wspiera i stymuluje procesy odkrywania nowych technologii i nauki podstaw programowania, na wszystkich etapach rozwoju dzieci.

Na drugim miejscu znaleźli się Mateusz Juszczak, Radosław Nowosielski oraz Mateusz Rulewicz z Laparo Sp. z o.o. Laparo tworzy symulatory medyczne m.in. dla chirurgów, ginekologów i urologów, pozwalające na doskonalenie umiejętności przez lekarzy. Pozwala to na zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów.

Trzecie miejsce zajęła Martyna Sztaba z Syntoil — firmy zajmującej się przetwarzaniem zużytych opon i produktów z zużytych opo, w ramach gospodarki obiegu zamkniętego. Karbonizat, który w tradycyjnym systemie jest odpadem, w Syntoil jest najbardziej przychodowym elementem.

Galeria zdjęć z wydarzenia: https://www.facebook.com/pg/briefpl/photos/?tab=album&album_id=2590892984254585

Pełna lista 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie:

 

  1. Natalia Myszkowska — Cateringoo
  1. Michał Gołkiewicz — Sundose

 

  1. Katarzyna Bielazik — MAMA Pożycza

 

  1. Rafał Piszczek — Biostat

 

  1. Grzegorz Pawlicki, Bartek Jedliński, Bartosz Rychlicki — PKO Bank Polski | Quantum CX

 

  1. Marcin Pleskacz — Escape Room Supplier

 

  1. Andrzej Dobrucki — Timeqube

 

  1. Andrzej Kaczorowski, Darran Milne, Aleksandra Pedraszewska — VividQ

 

  1. Sławomir Matul — VR Factory

 

  1. Tomasz Hartwig, Tomasz Borowik — SR Robotics Sp. z o.o.

 

  1. Łukasz Domański, Michał Knitter — Carsmile

 

  1. Magdalena Wawrzyniak — The Compass

 

  1. Paweł Gawkowski – Solution4Labs

 

  1. Zespół Fundacji Kosmos dla Dziewczynek

 

  1. Bartłomiej Kacprzak — Orto Med Sport Praktyka Lekarska

 

  1. Karol Filipek — NewFilipek — New Wall

 

  1. Magda Tereszczuk, Marta Mroczek — Akuku Mamo

 

  1. Marcin Dąbrowski — Surge Cloud

 

  1. Joanna Gotfryd, Agnieszka Czmyr-Kaczanowska – Fundacja Mamo Pracuj

 

  1. Tomasz Domagalski — Finea S.A.

 

  1. Katarzyna Burda, Łukasz Rzepecki, Krzysztof Hrycak — WEARFITSHrycak — WEARFITS

 

  1. Katia Roman-Trzaska — Fundacja Samodzielność od Kuchni

 

  1. Adam Majewski — Adquesto

 

  1. Tytus Gołas — Tidio

 

  1. Zespół Millennium Goodie — Goodie

 

  1. Dawid Nidzworski

 

  1. Konrad Traczyk — Fameshop

 

  1. Łukasz Muszyński — SoftwareHut Sp. z o.o.

 

  1. Tomasz Florczak, Paweł Kwiatkowski — ChallengeRocket

 

  1. Karol Górnowicz — Skriware Sp. z o.o.

 

  1. Magdalena Bogacka — WAAM Sp. z o.o.

 

  1. Sławomir Wiatr — Pethelp Sp. z o.o.

 

  1. Michał Sosnowski — Tagmax

 

  1. Jakub Pawelski — Livekid sp. z o.o.

 

  1. Dobromir Ciaś — Edge NPD Sp. z o.o.

 

  1. Maciej Mazurkiewicz — Funtronic Sp. z o.o.

 

  1. Grzegorz Maj — Availo Sp. z o.o.

 

  1. Piotr Baczyński — Immersion

 

  1. Paweł Biernat — BIOTTS S.A.

 

  1. Mikołaj Krzemiński — Clotify

 

  1. Jakub Juszczyk – GrupaWsparcia.pl

 

  1. Sebastian  Zontek, Jarosław Góra — Deep.BI

 

  1. Anna Streżyńska – MC2 Innovations

 

  1. Mateusz Mucha — Omni Calculator Sp. z o.o.

 

  1. Filip Błoch — Hotailors

 

  1. Wiktor Warchałowski — Airly Sp. z o.o.

 

  1. Zespół StethoMe

 

  1. Martyna Sztaba — Syntoil S.A.

 

  1. Mateusz Juszczak, Radosław Nowosielski, Mateusz Rulewicz — Laparo Sp. z o.o.

 

  1. Marcin Joka, Michał Grześ, Krzysztof Dziemiańczuk — Photon Entertainment

 

Anita Florek

Znamy już 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie!

Gala 8 edycji Rankingu odbyła się 27-go czerwca w Multikinie w warszawskich Złotych Tarasach. Wydarzenie było przeprowadzone wyjątkowo w nowej formule. Poprowadził je Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu Brief wraz z laureatami poprzednich edycji. Współprowadzącymi galę byli: Artur Racicki z SocialWiFi (laureat  2015), Stefan Batory – Booksy/ iTaxi (2016), Martyna Zastawna – WoshWosh (2017) i Anna Skórzyńska – Szumisie (2017).

Wraz z laureatami poprzednich edycji Rankingu na scenie pojawili się także Partnerzy wydarzenia i członkowie Kapituły: Agnieszka Szlaska (Dyrektor ds. Komunikacji i Promocji Clear Channel Poland), Mariusz Spisz (prezes Multikino Media), Artur Wiza (Wiceprezes Zarządu Asseco Poland S.A.), Andrzej Karasowski (Dyrektor Premium TV – TVN Media), Sebastian Hejnowski (członek Kapituły, CEO Leo Burnett Warsaw i CEO MSL Central and Eastern Europe), Paweł Patkowski (Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska), Dorota Haller (Dyrektor ds. Marketingu, Komunikacji i Digitalu polskiego oddziału Huawei),  Danuta Jakubowska (Rzecznik Prasowy LEK-AM) i Małgorzata Wójcik (Dyrektor Personalna Przedsiębiorstwa Farmaceutycznego LEK-AM) – osobiście gratulowali laureatom,  wręczając dyplomy uznania.

Wybór finalnej 50-ki należał do Kapituły złożonej z ponad 30 specjalistów, przedsiębiorców, ludzi mediów i biznesu.  Decyzja nie była łatwa ze względu na liczbę oraz wysoki poziom wszystkich zgłoszeń. Poniżej możecie zobaczyć  skrót ich obrad.

https://www.facebook.com/Businessinbrief/videos/2024553380888551/

 

Podobnie jak w poprzednich edycjach, wśród tegorocznej 50-ki nominowanych znaleźli się kreatywni z najróżniejszych branż: firmy technologiczne, IT, biotechnologiczne, marketingowe, finansowe, działające w obszarze HR, związane z edukacją, ochroną zdrowia, designem, jak również inicjatywy społeczne.

Kto zajął podium?

Na pierwszym miejscu Rankingu (zdaniem Kapituły niemal jednogłośnie!) znalazł się Michał Borkowski z Brainly – platformy social learningowej, która daje możliwość wymiany wiedzy i wspólnej nauki online. Uczniowie mogą pomagać sobie na niej w trudnościach z przedmiotami szkolnymi. Brainly zaczynał w 2009 roku jako prosty serwis wymiany wiedzy między uczniami, obecnie osiąga miesięcznie do 100 milionów unikalnych użytkowników! To świetny  przykład polskiego startupu, który rozwinął swoją działalność na szeroką skalę, spełniając edukacyjną misję w najdalszych regionach świata!

Drugie miejsce zajął Łukasz Bzdzion z Bioceltix – startup biotechnologiczny, który rozwija innowacyjne terapie w weterynarii. Firma jako pierwsza w Europie wdraża bezpieczną dla zwierząt i skalowalną biznesowo technologię terapeutycznego wykorzystania allogenicznych komórek macierzystych (jeden dawca – wielu biorców)!

Trzecie miejsce na podium przypadło Wojciechowi Sadowskiemu z zapakuj.to (Packhelp), które pomaga małym i średnim firmom zaprojektować oraz zamówić opakowania z własnym nadrukiem. Dzięki Packhelp teraz również  małe firmy mogą zadbać o świetny unboxing experience dla swoich klientów (do tej pory mogły sobie na to pozwolić jedynie duże przedsiębiorstwa ze względu na wymóg dużych zamówień w standardowych drukarniach).

Kto znalazł się wśród pozostałych 50 kreatywnych?

 

Poniżej pełna lista 8 edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie:

 

50.     Albrecht&Partners   –   Greg   Albrecht

49.   Revas    –   Wojciech Pitura, Elżbieta,   Szczepaniak, Paweł Cudek

48.   Nocowanie.pl   –   Kamil Ruciński

47.   ExplainVisually – Maciej Budkowski,  Klaudia Tolman

46.    Syrius Group – Ewelina Reina

45.   YetiForce –  Błażej Pabiszczak

44.  Test  Design –  Marcin Zagajewski

43. ARBUZZ – Piotr Bardadyn, Gabi Czesak,  Mateusz Romanów

arbuzz

42. TUBAN – Jakub Bochenek

41.  Vindicat –  Bogusław Bieda

40. AirBike –   Mikołaj Pytel

39.  Edward.ai  –  Tomasz Wesołowski, Bartłomiej Rozkrut

38.   Nesperta, Semilac – Tomasz Gołębiewski

37. QuarticOn –  Paweł Wyborski

36. Polska Grupa Meblowa –  Maciej Kotowski

35. 370 Studio – Anna Śliwka, Katarzyna,  Westrych-Pavy, Michał Miszkurka

34. Z NIEBA CI NIE SPADNIE –  Ewelina Kowalik

33. Time Solutions – Kamil Rudnicki

32.  Taxly.pl – Filip Kokoszyński

31.  Cluify –  Edward Mężyk

30.    Nais.pl –  Iwona Grochowska

29.    click community | Edrone –  Rahim Blak

28. Lokalny –   Marta Baranowska

27.  FXManago  –   Radek Wierzbicki

26. Meisel –  Katarzyna Majzel

25.  Fibratech –   Michał Smentoch

24. Runvido –  Natalia Ciosek

23. DM Investments –   Michał Mysiak,  Dominik Zimakowski

22. XTPL   –   Filip Granek

21. SentiOne  –   Jagoda Prętnicka – Markiewicz,  Rafał Miazga

20. Telemedi.co –   Paweł Sieczkiewicz

19. OSORNO –   Krzysztof Czeczot, Maciej Budzich

18. Biolumo – Marcin Pitek, Olga Grudniak, Wojciech Giżowski, Jakub Wysocki

17. Immersion VR –   Piotr Baczyński

16. InStream Group – Filip Duszczak

15. Concordia Design –   Ewa Voelkel

14. Expansio – Patrycja i Mateusz Jarus

13. Creotech Instruments – Jacek Kosiec

12. Sky Tronic – dr inż. Michał Lower,  dr inż. Bogusław Szlachetko

11.  Advanced Protection Systems – Maciej Klemm

10.  Bioavlee –   Michał Wronecki

9. Genomtec –  Miron Tokarski

8. Orska –  Anna Orska

7.  Hachi S.A (ParrotOne) – Piotr Lewandowski

6. FROPT –  Magdalena Milejska, Katarzyna Kurowska-Loedl

5.    Smogathon –  Maciej Ryś (lider zespołu), Anna Ryś,  Maciej Ujejski, Kamila Knap oraz Tomasz Groń

4.  Pozamiatane.pl – Jakub Łączkowski

3.  Packhelp / Zapakuj.to – Wojciech Sadowski

2. Bioceltix –   Łukasz Bzdzion

1. Brainly –   Michał Borkowski

 

Zobaczcie krótką relację foto z tego wydarzenia autorstwa Magdy Głowala! 

 

 

Gratulujemy laureatom tegorocznej edycji Rankingu  50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie, a Partnerom dziękujemy za pomoc i wsparcie.

Partnerami 8. edycji rankingu są:

partnerzy

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

50 Kreatywnych: rozmowa z Mariuszem Gralewskim, laureatem 7. edycji rankingu

Co wpłynęło na Twoją decyzję o przejęciu serwisu ZnanyLekarz.pl i podbiciu rynku medycznego jako lidera w umawianiu wizyt przez Internet?

Zdecydowanie był to brak transparentności w wyborze lekarza. W idealnym świecie pacjent, który szuka lekarza powinien móc szybko znaleźć specjalistę w swojej okolicy, wybrać najlepszego dla siebie i umówić wizytę w dogodnym terminie. Rzeczywistość wyglądała jednak  inaczej. Jeżeli komuś zależało na sprawdzonym lekarzu, jego wybór ograniczał się do rekomendacji znajomych lub rodziny. Jeżeli już takie polecenie udało się zdobyć, co nie zawsze było możliwe, wizytę trzeba było umówić telefonicznie. Cały proces nie był ani łatwy ani przyjemny. Postanowiliśmy to zmienić i ułatwić pacjentom szybkie dotarcie do najlepszych lekarzy.

Obecnie DocPlanner  jest dostępny w 24 krajach na całym świecie, czy planowane jest dalsza ekspansja na nowe rynki? 

Obecnie skupiamy się nie tyle na dalszej ekspansji, co na zdobyciu znacznie większego udziału rynkowego w sześciu najważniejszych dla nas krajach: Brazylii, Meksyku, Hiszpanii, Włoszech, Turcji oraz w Polsce.

Jaka jest Twoja recepta na sukces w dążeniu do zdobycia rynku globalnego?

Myślę, że nie ma prostej recepty na sukces, ale zdecydowanie najważniejszy jest zespół. Starannie dobieramy ludzi i dajemy dużą autonomię w realizacji celów. Jestem pewny, że gdybyśmy zmienili branżę i zdecydowali się rozwijać inny biznes, z tym zespołem, efekty byłyby równie dobre.

Czym jest dla Ciebie kreatywność w biznesie?

Moim zdaniem kreatywność to umiejętność nieszablonowego myślenia i kwestionowania standardowych rozwiązań. Zanim jednak pojawi się przestrzeń na kreatywność i zmianę, ważne jest bardzo dobre zrozumienie danego zagadnienia i rozłożenie go na czynniki pierwsze – czyli uproszczenie. Dlatego przed uruchomieniem każdego projektu, staram się odpowiedzieć sobie na jak najwięcej pytań, np. czy ta funkcjonalność jest faktycznie niezbędna albo czy dany opis jest potrzebny? Dopiero wtedy można myśleć o efektywnym rozwiązaniu, które bardzo często będzie różne niż to, uznawane za popularne. Taki model jest możliwy do zastosowania wszędzie – od grafiki po zarządzanie ludźmi.

Co wpływa na to, że Twój biznes można nazwać kreatywnym i inspirującym?

Prostota, która w mojej opinii prowadzi do kreatywności. Myślę, że nasza efektywność jest wynikiem uproszczenia wielu obszarów, np. sposobu zarządzania ludźmi, modelu ekspansji zagranicznej czy konstrukcji serwisu.

Co skłoniło Cię do udziału w konkursie 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie? Znalazłeś się na 2 miejscu w rankingu, jakie są Twoje odczucia z tym związane?

Szczerze… nie wiedziałem, że wystartowałem, do udziału w konkursie zgłosił mnie ktoś inny. Byłem zaskoczony, że wygrałem. Dziękuję za to wyróżnienie.

Anita Florek