Misfits odchodzi z LEC. Zastąpi ich hiszpańska organizacja

Jedna z najpopularniejszych organizacji esportowych zamierza sprzedać swoje miejsce w LEC. W składzie Misfits Gaming do ostatniego tygodnia występował polski zawodnik — Shlatan. Ich miejsce ma wykupić Team Heretics.

O możliwym zakończeniu przygody „Królików” w europejskiej elicie League of Legends poinformował na Twitterze użytkowników pod pseudonimem Eros.

Misfits ma kłopoty finansowe, a sprzedaż swojego miejsca miałoby zagwarantować przychód ok. 30 milionów euro. Mówiło się o tym, że kupnem zainteresowane było Karmine Corp. Jednak plotka ta została zdementowana. Ostatecznie slot po Misfits Gaming przejmie hiszpańska organizacja Team Heretics. W drużynie występuje Marcin „iBo” Lebuda oraz Artur „Zwyroo” Trojan. TH ma również swoje dywizje w innych grach, a w League of Legends istnieją od 2017 roku. Na codzień występują w lidze hiszpańśkiej.

Misfits ma również akademie w LFL (liga francuska), która co ciekawe składa się obecnie z 5 Polaków. Występujący do tej pory w LEC Shlatan został zamieniony z rosyjskim zawodnikiem, Zanzarahem. Polaków możemy również znaleźć w sztabie trenerskim. Trenerem akademii jest znany na polskiej scenie Delord, a managerem głównego składu jest Hatchy.

Pierwsza drużyna Misfits gra w europejskiej elicie od 2017 roku. Do tej pory najlepszym sezonem Misfits Gaming okazał się debiutancki, kiedy to zagwarantowali sobie wyjazd na Mistrzostwa Świata. Po wyrównanej grze odpadli z obrońcą tytułu, SKT. Szanse na udział w tych rozgrywkach mają ponownie w tym roku. Drużyna podczas rundy wiosennej znalazła się na 4. miejscu. Jednak obecnie na półmetku rozgrywek nie kwalifikują się nawet do rundy finałowej. Może ostatecznie to przekreślić ich udział na wielkiej imprezie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Malmo lokalizacją finału LEC 2022. Riot zmienia lokalizację półfinałów Worlds 2022

Riot Games na dniach ogłosili, że finały LEC po raz pierwszy od 2019 roku będą miały miejsce na międzynarodowej scenie.

Ostatni finał poza Berlinem miał miejsce w Atenach, jeszcze przed pandemią. Producent League of Legends od tamtej pory mierzył się z wieloma restrykcjami, które były spowodowane pandemią COVID-19. Wydarzenie odbywać się będzie 11-12 września 2022 na Malmö Arenie w Szwecji. Miejsce to miało być gościć finalistów już dwa lata temu, ale plany pokrzyżowała pandemia.

Szwecja więc będzie pierwszy raz gospodarzem finałów od 2015 roku (wtedy jeszcze rozgrywki nazywały się EU LCS). Szwedzka Agencja Zdrowia Publicznego ogłosiła, że żadne ograniczenia ani zakazy nie mają zastosowania przeciw odegraniu finałów LEC właśnie w tym miejscu. Polityka Riot Games jednak może nakazać widzom noszenie masek, tak jak ma to miejsce podczas tegorocznych rozgrywek w Berlinie.

 

Poza ogłoszeniem miejsca rozegrania spotkań finałówych dostaliśmy również informację o zmianie lokalizacji półfinałów tegorocznych Mistrzostw Świata w League of Legends. Pierwotnie miały się odbywać w Toronto. Z powodów możliwych restrykcji zmianom ulegnie arena, całość się przeniesie do Atlanty, a konkretnie na State Farm Arena, gdzie swoje mecze NBA rozgrywa lokalna drużyna — Atlanta Hawks.

Adam Daniluk

Znamy wszystkich uczestników MSI 2022!

Już niedługo stałych obserwatorów zmagań na turniejach League of Legends czeka kolejna dawka emocji. Mistrzowie najlepszych regionów zmierzą się w Mid Season Invitational (MSI 2022) rozgrywanym tym razem w Korei Południowej.

Już 10 maja startuje turniej śródsezonowy League of Legends. Te „małe mistrzostwa świata” będą miłą przerwą między rozgrywkami ligowymi, tuż przed startem letniego splitu.

W zawodach udział wezmą mistrzowie konkretnych lig, m.in. LEC (Europa), LCS (Ameryka Płn.), LPL (Chiny), LCK (Korea Płd.) i wiele innych. Organizacje zawalczą o pieniądze z puli nagród wynoszącej łącznie 250 000 dolarów.

Komplet uczestników poznaliśmy wczoraj, kiedy to drużyna Evil Geniuses na czele z Kacprem „Inspiredem” Słomą zwyciężyła w finale LCS z organizacją 100Thieves.

W turnieju zabraknie reprezentanta ligi rosyjskiej. Decyzja o dyskwalifikacji drużyn została podjęta krótko po najeździe na Ukrainę.

Grupy prezentują się następująco:

Grupa A:

  • Detonation FocusMe (Japonia)
  • Saigon Buffalo (Wietnam)
  • T1 (Korea Płd.)
  • Team Aze (Meksyk)

Grupa B:

  • Istanbul Wildcards (Turcja)
  • PSG Talon (Tajwan)
  • RED Canids (Brazylia)
  • RNG (Chiny)

Grupa C 

  • Evil Geniuses (Ameryka Płn)
  • G2 Esports (Europa)
  • ORDER (Australia)

 

Adam Daniluk

Pandemia ponownie uderza w e-sport

LEC Puste studio

Rok 2021 w e-sporcie zaczął się od wydarzeń w trybie online. Latem wszystko zaczęło wracać do normy, a scena pod koniec roku ustabilizowała się. Początek 2022 pokazuje, że niestety eventy czeka podobny scenariusz.

Najpopularniejsze ligi League of Legends – LCS (Ameryka Północna) i LEC (Europa) będą odbywać się w trybie zdalnym. Przynajmniej na początku sezonu. Tak wynika z oficjalnego komunikatu od Riot Games. Decyzja jest podyktowana wzrostem przypadków zakażenia koronawirusem na początku bieżącego roku. Deweloper ma nadzieję, że jak najszybciej uda im się przywrócić graczy i kibiców na scenę.

Również konkurencyjne studio, Valve odpowiedzialne za takie tytułu jak Counter Strike: Global Offensive i Dota 2 było zmuszone do zmian w organizacji swojego cyklu turniejowego. W zeszłym roku poinformowali nas w o wejściu w życie odnowionego kalendarium wydarzeń w ich grze MOBA. Jak się okazuje, pierwszy z eventów widniejących w terminarzu nie odbędzie się. Decyzja, tak jak w przypadku zawodów w League of Legends, podyktowana jest wzrostem zakażeń w ostatnim czasie. Miał być to turniej rangi Major w Dota 2.

Trudną decyzję podjąć musiało również Capcom. Twórcy m.in. Street Fightera zdecydowali się na odwołanie Capcom Cup. Sami jednak całkowicie nie rezygnują z eventu i poinformowali fanów o organizacji turnieju online. W zeszłym roku zdecydowali się na podobny zabieg. Pierwotnie, ósma odsłona cyklu miała odbyć się w lutym w Stanach Zjednoczonych.

Adam Daniluk

League of legends European Championship otwiera się na partnerstwa z polskimi markami

Począwszy od 2021 roku marki działające na polskim rynku mają możliwość zostać Narodowym Partnerem LEC – League of Legends European Championship – czyli esportowej Ligi Mistrzów. W Polsce LEC cieszy się dużą renomą, przede wszystkim ze względu na popularność samej gry, ale także za sprawą licznych Polaków grających w topowych drużynach League of Legends w Europie.

League of Legends (LOL) to jedna z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, posiadająca najlepiej rozwinięty ekosystem esportowy. Rozgrywki LOL z roku na roku generują coraz większe zainteresowanie widzów, a mistrzostwa świata, zwane powszechnie Worlds’ami, bywają zestawiane pod względem oglądalności z największymi wydarzeniami sportowymi takimi jak Super Bowl czy finały NBA1.

League of Legends – gra, którą pokochały miliony

League of Legends jest strategiczną grą zespołową, rozgrywaną przez dwa pięcioosobowe zespoły w czasie rzeczywistym. Celem gry jest zniszczenie kluczowego elementu w bazie przeciwnika – Nexusa. Przed każdą rozgrywką zawodnicy wybierają unikalnego bohatera spośród ponad 150 dostępnych postaci, a razem z nimi rolę, jaką będą pełnili w grze.

Według ekspertów Newzoo każdego dnia w grę gra ok. 8 milionów graczy na całym świecie. LOL zajmuje również pierwsze miejsce w rankingu globalnym pod względem oglądalności streamów. W ostatnim miesiącu 2020 roku fani gamingu na całym świecie obejrzeli aż 103 milionów godzin streamów gry na Twitch i YouTube (Newzoo 2021).

Polacy gwiazdami esportowej Ligi Mistrzów

Esportowa Liga Mistrzów – LEC – to dominujące rozgrywki esportowe w Europie, w których kluczową rolę odgrywają gracze z Polski, będący najliczniejszą narodowością (7) wśród dziesięciu najlepszych drużyn w Europie.

Transmisje w języku polskim są dostępne na kanale tematycznym Polsat Games.

Jedna z transmisji w poprzednim roku była oglądana w szczytowym momencie nawet przez 56 tysięcy widzów w TV. Ponadto łącznie 56 transmisji z rozgrywek LEC w 2020 w Polsce odnotowało ponad 12 milionów wyświetleń transmisji online.

  Bartosz Pawlik, Dyrektor kanału Polsat Games

Według danych udostępnionych przez Riot Games, widzowie LEC to w większości młodzi mężczyźni (średnio poniżej 30 lat) z wykształceniem powyżej średniego.

LEC
Źródło: Lighthouse

Partnerstwa z LEC w Europie

W 2021 roku marka Kit Kat, jeden z głównych partnerów LEC, po raz kolejny uatrakcyjni przerwy w rozgrywkach. Ponadto marka ponownie pojawi się na Summoner’s Rift (mapa rywalizacji LOL) w postaci banerów w grze. KitKat będzie także przez cały sezon oferować ekskluzywne nagrody dla fanów. Sponsoring LEC to pierwsze esportowe przedsięwzięcie dla koncernu Shell2. W ramach umowy widzowie niemieckojęzycznego kanału LEC na Twitchu wygrywali doładowania punktów doświadczenia dla postaci z gry. Mieszkańcom Niemiec posiadającym kartę lojalnościową ClubSmart, Shell zapewnił 7-dniowe premie punktów XP, Riot Points, skórki czy klucze do skrzyń Hextech – wartościowe dodatki dla graczy LOL.

Na początku roku 2020 Pringles i LEC rozpoczęli współpracę, w ramach której Pringles wypuścił tematyczne puszki z kodami umożliwiającymi graczom dostęp do ekskluzywnej zawartości. Pełna lista uznanych marek, które angażowały się w sponsoring LEC w ciągu ostatnich 2 lat to także: KIA, Foot Locker, Warner Music, Logitech G, Tchibo, Beko, Red Bull, BMW, SAP, Alienware, Secretlab i AK Racing.

Narodowe Partnerstwo z LEC szansą dla polskich marek

Esport generuje coraz większe zainteresowanie i zaangażowanie wśród młodego pokolenia, które jest wyjątkowo odporne na tradycyjne formy reklamy. To tylko jeden z wielu argumentów czyniących esport atrakcyjną platformą komunikacyjną dla podmiotów, które nie mają wpisanych sportów elektronicznych w swoje DNA. Niestandardowe rozwiązania jakie oferuje esport oparte na podążaniu za najnowocześniejszymi trendami w świecie technologii i digital powodują, że obszar gamingu skupia coraz większą uwagę marek w kontekście potencjału zapewniającego kreatywne i innowacyjne kampanie. Kategoria ta jest również coraz częściej doceniana na najbardziej prestiżowych konkursach związanych z branżą marketingu.

W sezonie 2021 możemy z niecierpliwością oczekiwać pojedynków pełnych emocji, gdzie kluczowe role odgrywać będą nasi rodacy. Wierzę, że marki, które podejmą decyzję o zaangażowaniu się w Narodowe Partnerstwo LEC będą mieć dużo do wygrania: zaangażowanie i pozytywny odbiór wśród fanów esportu w najlepszym wydaniu.

Tomasz Rożenek, Dyrektor Sprzedaży w agencji SPORTFIVE Poland, (która zarządza procesem pozyskiwania Narodowych Partnerów LEC w Polsce)

Po więcej informacji nt. LEC i Narodowego Partnerstwa zapraszamy na stronę: https://beyond-the-match.com/en/insights/the-lec-an-inspirational-deep-dive-2/


Źródło: LEC

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kia przedłuża na 2021 rok współpracę sponsorską z organizatorem mistrzostw Europy w grze „League of Legends”

Kia i LEC lLeague of legends 2021

Kia Corporation ogłosiła, że przedłuża współpracę sponsorską z organizatorem mistrzostw Europy w grze komputerowej „League of Legends”. Firma będzie sponsorem bardzo popularnych zawodów e-sportowych już trzeci rok z rzędu.

  • przez trzeci rok z rzędu Kia będzie sponsorem mistrzostw Europy w grze komputerowej „League of Legends” (LEC)
  • na inaugurację sezonu, wspólnie z organizatorem LEC – Riot Games, przygotowano film promujący rozgrywki z nowym logo marki Kia
  • Kia zwiększa zaangażowanie jako sponsor wydarzeń e-sportowych – niedawno rozpoczęła współpracę z DWG (wcześniej DAMWON Gaming)

Czujemy się zaszczyceni, że Kia jest sponsorem LEC już trzeci rok z rzędu. Dzięki temu LEC znajduje się wśród prestiżowych wydarzeń, które sponsoruje Kia Corporation, takich jak Australian Open i mistrzostwa FIFA w piłce nożnej. Przede wszystkim jesteśmy wdzięczni za zaufanie, którym zostaliśmy obdarzeni przez markę Kia. LEC jest trampoliną dla jej głównych wartości, szczególnie w kluczowym okresie dla marki. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak nowe pozycjonowanie marki Kia pobudzi kreatywność zespołu graczy.

Alban Dechelotte, Head of Partnership & Business Development EMEA w Riot Games

Przez cały sezon fanom „League of Legends” na świecie Kia zaoferuje szereg atrakcyjnych nagród, związanych zarówno z nowym logo firmy, jak i z najnowszymi modelami.

Przedłużenie współpracy z LEC – jednym z najważniejszych turniejów e-sportowych na świecie – sprawia, że z niecierpliwością czekamy na zaprezentowanie nowego logo marki Kia fanom e-sportu na świecie. Cieszymy się, że nowe logo Kia Corporation pojawiło się na mapie „League of Legend, Summoner’s Rift”.

Michael Choo, Head of Brand Experience Team w Kia

Kia i organizator LEC – Riot Games – połączyli siły i wspólnie wyprodukowali film, który reklamuje nowy sezon rozgrywek LEC, zatytułowany „Kia X LEC: The best idea”. W filmie pojawia się nowe logo marki Kia, które zostało zaprezentowane na początku miesiąca. Klip, który otwierał poprzedni sezon rozgrywek pt. „I Want the LEC Back!” i w którym pojawiła się elektryczna Kia Niro EV miał ponad milion wyświetleń.

W tym sezonie Kia będzie również sponsorem trzech nagród w LEC, przyznawanych najwybitniejszym graczom w 2021 roku – drużynie Kia All-pro, Kia Player of the Game i Kia MVP of the Split Award. Dodatkowo, w tym sezonie w grze pojawią się flagi i łupy z logo marki Kia.

Ostatnio Kia rozpoczęła również współpracę sponsorską z DWG Kia (wcześniej DAMWON Gaming), zwycięzcami mistrzostw świata w grze „League of Legends 2020”. Oprócz udziału w LEC i DWG Kia marka nadal będzie angażować fanów e-sportu, co jest zgodne ze strategią zaprezentowaną w „Planie S”. Przewiduje ona, że Kia będzie coraz aktywniejsza w dziedzinie pojazdów elektrycznych.

Sezon LEC 2021 jest podzielony na rozgrywki wiosenne i letnie. Pierwsze rozpoczną się 22 stycznia w berlińskim studio Riot Games. Szczegóły dotyczące daty i miejsca finału rozgrywek wiosennych zostaną przedstawione w przyszłości.

Od pierwszej edycji „League of Legends” w 2009 roku rozgrywki zyskały miano największej i najszybciej rozwijającej się platformy e-sportowej na świecie. Każdego miesiąca gra w nią ponad 100 milionów graczy, a 12 oficjalnych lig gromadzi przed ekranami miliardy widzów na świecie. W Europie, w ubiegłym sezonie największa oglądalność LEC osiągnęła ponad 800.000 wyświetleń.


Źródło: Informacja prasowa KIA
 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF