...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Event manager na medal, czyli jak zrobić karierę w olimpijskim stylu

W minioną niedzielę odbyła się ceremonia zamknięcia XXXII Letnich Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020. Dla Polski była to najlepsza olimpiada od dwóch dekad. Biało-czerwoni łącznie 14 razy stanęli na upragnionym podium, czym dostarczyli nam nie lada emocji, wzruszeń i powodów do dumy. I właśnie podczas śledzenia zmagań naszych sportowców, ich heroicznych wysiłków, niezwykłej determinacji i hartu ducha, ich sukcesów, a czasem również upadków i porażek, ale przede wszystkim obserwując ich postawę, wyrażającą, że najważniejsze wcale nie jest zwycięstwo, ale sam udział w igrzyskach i sprawiedliwa rywalizacja, uzmysłowiłam sobie jak wiele od olimpijczyków możemy się nauczyć – życiowo i zawodowo. Bo wziąć udział w tej najważniejszej na świecie sportowej imprezie mogą tylko nieliczni – wybrańcy w swoich dyscyplinach. Jak to osiągnęli? Jakie cechy i umiejętności zaprowadziły ich na szczyt? I wreszcie – które z tych zasad i wartości powinniśmy wdrożyć u siebie, aby odnieść zwycięstwo na arenie zawodowej w iście olimpijskim stylu?

  1. Etos pracy i dążenie do doskonałości

Rozpoczynając swoją przygodę z branżą eventową, pewnie marzysz o organizowanych przez siebie czy to koncertach z udziałem największych gwiazd sceny muzycznej czy też prestiżowych galach prowadzonych przez osoby z pierwszych stron gazet. Jednak zwykle w tej branży jest dokładnie tak, jak na igrzyskach – sukcesy i zlecenia nie spadają z nieba, a łut szczęścia zdarza się jedynie osobom przygotowanym. Tak można by interpretować sukces Patryka Dobka na igrzyskach – nie tylko dlatego, że był to jego pierwszy występ na olimpiadzie, ale również, że brązowy medal zdobył w całkiem nowej dla siebie konkurencji – biegu na 800 m, podczas gdy wcześniej rywalizował w biegu na 400 m przez płotki. Ale to nie szczęście czy przypadek pozwoliły mu stanąć na podium, a ciężka praca, treningi, wytrwałość i determinacja. A te ostatnie przydają się również w branży eventowej, gdzie często trzeba odpowiadać na kilkadziesiąt zapytań ofertowych po to, aby zrealizować jedynie kilka z nich, weryfikować dla klienta całe mnóstwo różnych opcji, po to tylko, aby ten mógł je odrzucić i wrócić z nowymi wytycznymi. Bo zawód event managera to zdecydowanie zawody dla wytrwałych, dla tych, którym nie są straszne wielokrotne, żmudne i męczące powtórzenia. Jednak bez nich wzniesienie się na wyżyny swoich możliwości nie byłoby możliwe. Bądź więc jak zawodnik olimpijski – gotowy na ciężką pracę, silnie zmotywowany i potrafiący przezwyciężyć własne ograniczenia, a Twój sen o wielkich eventach na pewno się ziści. I nie zapominaj, że to „trening czyni mistrza”.

 

  1. Przezwyciężanie i radzenie sobie z trudnościami

A te zdarzają się nawet mistrzom olimpijskim! Wszyscy jesteśmy tylko ludźmi i popełniamy błędy, ale to właśnie to, jak na nie reagujemy i jak sobie z nimi radzimy determinuje powodzenie lub porażkę. Jaka zatem reagują na potknięcia sportowi wybrańcy?
Zamiast koncentrować się na tym, co się wydarzyło i rozpamiętywać porażkę, zawodnik skupia się na tym, co dzieje się teraz i na co ma wpływ. Negatywne myśli są jednym z największym wrogów sportowca, prowadzącym do spadku efektywności działania.
Jaka zatem rada płynie z tego dla Ciebie jako event managera? Nie zadręczaj się, nie rozdrapuj ran zadanych przez klienta, który odrzucił Twoją ofertę – popraw koronę i skup się na tym, co przed Tobą! Niech dołki, w które zdarzy Ci się wpaść w drodze na upragniony szczyt, pozwolą Ci wyjść z nich silniejszym i bogatszym o nowe doświadczenia.

 

  1. Czysta gra – Fair Play

Mistrzowie olimpijski swoje zwycięstwo osiągają nie po trupach i rozpychając się łokciami, ale w duchu szacunku, przyjaźni i zasady fair paly. Dlaczego to takie ważne w perspektywie event managera? Bo konkurencja zawsze była, jest i będzie, ale to jak ułożysz sobie z nią relacje zależy wyłącznie od Ciebie. Tylko pamiętaj, że rynek w czasach pandemii jest już i tak wystarczająco trudny, żeby tworzyć sobie dodatkowe problemy i wrogów – poza tym nigdy nie wiesz, kiedy przyjdzie Ci połączyć siły z konkurencją, żeby wspólnie zrealizować dla klienta jakieś duże przedsięwzięcie. Niech więc drogowskazem po relacjach z innymi agencjami eventowymi będzie dla Ciebie przykład wioski olimpijskiej i współistnienie tam zawodników ze wszystkich stron globu, wioski, w której spotykają się zawodnicy różnych dyscyplin, gwiazdy światowego sportu z innymi gwiazdami, którzy to zasiadają do posiłków na tej samej stołówce, by następnie rywalizować ze sobą w uczciwej walce, zakończonej gratulacjami dla zwycięzców.

  1. Balans

Nawet mistrzowie olimpijscy nie żyją samymi treningami! Jak twierdzi kanadyjski psycholog sportu Terry Orlick, sportowiec funkcjonuje w dwóch strefach: złotej i zielonej. Na tę pierwszą składa się wszystko, co jest związane z aktywnością sportową, a więc treningi, ustalanie taktyki, zawody. Ta druga to życie pozasportowe, czyli rodzina, przyjaciele, wolny czas. Żeby dobrze funkcjonować w strefie złotej, sportowiec musi zachować równowagę między obiema strefami. Ważne, by pamiętał, że nie samymi zawodami człowiek żyje. Istotne znaczenie ma umiejętność odzyskiwania energii i przełączania się na inne sfery: relaks, lekturę dobrej książki, hobby – a więc wszystko, co pozwoli oderwać się od rzeczywistości.

I ta zasada ma zastosowanie absolutnie w każdej branży, nie tylko w sporcie!

 

  1. Praca zespołowa

Mimo, że to niewątpliwie na zawodniku spoczywa największa presja i ciężar odpowiedzialności za sukces lub porażkę, to jednak nie dźwiga ich samodzielnie. Może liczyć na wsparcie trenerów, psychologów i całego sztabu. Jaka lekcja płynie z tego dla event managera?
A no taka, że prawdziwe zwycięstwo to wcale nie ten indywidualny sukces, ale powodzenie całego projektu, dlatego dobry event manager wpiera również innych członków drużyny, by wspólnie mogli zrealizować zamierzony cel, a w przypadku napotkanych trudności nie boi się prosić o pomoc – bo wszyscy gramy przecież do jednej bramki.

 

To tylko niektóre z olimpijskich wartości, które przełożone na wymiar zawodowy, pozwolą Ci zbudować karierę w etyczny i zrównoważony sposób, w duchu szacunku, przyjaźni, dążenia do doskonałości i zasady fair play. Mając taki drogowskaz, sukces to tylko kwestia czasu (no i ciężkiej pracy). Powodzenia!


Autorka: Katarzyna Kseniuk 

Cyrek Events to agencja eventowa, która powstała by łączyć dwie rzeczywistości: offline i online, zamiłowanie do nowych technologii i miłość do eventów. Wiemy, że coraz trudniej zaskoczyć czymś uczestników, dlatego uważnie śledzimy, (a czasem wyprzedzamy!) bieżące trendy, aby zapewnić naszym klientom niepowtarzalne doznania i efekt WOW! cyrekevents.com

Cyrek Events

Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020 – rośnie popularność oglądania sportu na mobile’u [BADANIE]

sport na mobilu

Tydzień temu oficjalnie ruszyły Letnie Igrzyska Olimpijskie Tokio 2020. Poprzednią edycję w telewizji śledziło według niektórych danych nawet 29 milionów Polaków, a jak będzie podczas tegorocznej imprezy? Pewne jest, że na trybunach zasiądą jedynie najważniejsi goście, czyli zaledwie 950 osób, a większość fanów tego widowiska sportowego będzie oglądać Igrzyska w TV oraz online, w tym na urządzeniach mobilnych.

Nawet 45 proc. Polaków będzie oglądać rozgrywki sportowe na swoim smartfonie

Według badania AdColony „Poland Summer Games 2021” dla agencji Mobiem, wynika, że co 4. kibic będzie śledzić Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio na swoim smartfonie. Co więcej, dane GWI pokazują, że 70 proc. fanów sportu między 24 a 37 rokiem życia, m.in. z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii czy Stanów Zjednoczonych przynajmniej raz w tygodniu ogląda rozgrywki online.[1] Wydarzenia sportowe jak Igrzyska Olimpijskie, Euro 2020 czy Mistrzostwa Świata w Piłce nożnej to doskonała okazja dla marketerów, by skutecznie docierać do odbiorców z komunikatem reklamowym, a także zwiększać zyski. Co warto wiedzieć o polskich kibicach-konsumentach?

Od 23 lipca do 8 sierpnia w Tokio odbywają się Letnie Igrzyska Olimpijskie. Topowi sportowcy z całego świata będą rywalizować w 37 dyscyplinach. Na które rozgrywki Polacy czekają najbardziej? Według badania AdColony – dla połowy respondentów to lekkoatletyka jest kategorią numerem 1., którą zamierzają uważnie śledzić. Na drugim miejscu znalazła się piłka nożna – wskazała na nią równo połowa badanych. Z kolei na trzecim – siatkówka (35 proc.).

Michał GieraOprócz tych „tradycyjnych” dyscyplin sportowych Polacy wymieniali również te zupełnie nowe, które równie chętnie zamierzają oglądać na swoich smartfonach. Trzy najważniejsze to karate, wspinaczka sportowa i skateboarding. To właśnie m.in. te dyscypliny zostały dopuszczone do Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020.

Michał Giera, Mobiem Polska

Letnie Igrzyska Olimpijskie – Polacy preferują multichannel i multiscreening

W ciągu ostatnich lat odsetek fanów oglądających sportowe rozgrywki w telewizji stale spada na rzecz formatów dostępnych online. W tym roku, co 4. polski kibic będzie oglądać Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio na swoim smartfonie, a tylko 21 proc. w TV. Mogą mieć na to wpływ m.in. różne strefy czasowe – np. między Polską a Tokio różnica stanowi 7 godzin, w związku z tym, niektóre dyscypliny fani oglądają późnym wieczorem lub nawet w nocy.

Dane z GWI Sports wskazują, że w przerwach wielu fanów sprawdza również media papierowe, słucha radia czy sprawdza aktualności w mediach społecznościowych. Jeden ekran już nie wystarcza? Wygląda na to, że tak. Ponad 6 na 10 badanych Polaków przyznało, że Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio będzie śledzić na więcej niż jednym urządzeniu i w różnych kanałach. Powodem jest chęć bycia na bieżąco ze wszystkimi dyscyplinami i wynikami, które osiągają reprezentanci Polski. Ponad połowa przyznała, że pobierze potrzebne aplikacje sportowe, żeby nadążyć za oglądaniem rozgrywek.

Michał GieraDla fanów Letnich Igrzysk Olimpijskich dostępna jest oficjalna aplikacja „Olympics” w Google Play i App Store, przygotowana przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski. Na ten moment ma już ponad milion pobrań i daje możliwość śledzenia tegorocznych wydarzeń, ale i zajrzenia w przeszłość oraz przypomnienia sobie poprzednich edycji galerią zdjęć lub filmami z najciekawszymi momentami historycznymi tego sportowego święta. Dzięki temu oprócz oglądania rozgrywek w telewizji i grania np. w gry mobilne (48 proc. Polaków robi to podczas oglądania Igrzysk) – fani mogą na bieżąco analizować wyniki i śledzić poczynania reprezentacji.

Michał Giera, Mobiem Polska

To również świetna okazja dla marketerów, którzy planują strategie wielokanałowe w mobile, by jeszcze lepiej i precyzyjniej dotrzeć z przekazem reklamowym do pożądanej grupy docelowej. Podczas oglądania wybranych dyscyplin, Polacy oprócz grania w gry mobilne i korzystania z aplikacji, aktywnie sprawdzają również reklamy, które wyświetlają się na ich smartfonach. 4 na 10 badanych sprawdza produkty, które pokazały im się poprzez kampanię. To oznacza, że podczas tego typu wydarzeń chętniej zwracamy uwagę na reklamy i częściej decydujemy się na zakup. W tym okresie fani najczęściej kupują napoje niskoprocentowe, buty typu sneakers (48%), ubrania sportowe (36%) oraz akcesoria sportowe (32%).

Michał GieraObecnie z Internetu na swoich telefonach korzysta 5,22 mld osób na świecie[2], a oglądanie za ich pośrednictwem meczy i wydarzeń sportowych to standard. Co więcej, obecnie mobilna oglądalność na świecie przeżywa wielki rozkwit. Już 3 na 10 fanów sportu ogląda go właśnie w ten sposób.[3] Dzięki mobilności i wygodzie kibice mogą na bieżąco śledzić swoich ulubionych zawodników i wszystkie dyscypliny z każdego miejsca na ziemi po wcześniejszym podłączeniu do sieci. Ponadto jak wynika z badania, podczas transmisji kibice również przeglądają na swoich smartfonach: treści dotyczące igrzysk – 61 proc., grają w gry mobilne – 48 proc., a także wyszukują produkty z reklam, które widzieli – 40 proc. a 35 proc. korzysta również z social mediów.

Michał Giera, Mobiem Polska

aktywnosci podczas Igrzysk Olimpijskich
Źródło: Mobiem Polska

Reklama mobilna podczas wydarzeń sportowych

Z badania AppAnnie wynika, że na każde 11 minut spędzanych na urządzeniach mobilnych, 10 z nich wykorzystywanych jest do używania aplikacji, również społecznościowych. Z kolei według badania Sociomantic reklamy w aplikacjach mają o 70 proc. wyższą konwersję i o 50 proc. większą sprzedaż niż reklamy na mobilnych stronach internetowych. Daje to marketerom możliwość na dotarcie do większej liczby kibiców-konsumentów, nawiązanie z nimi trwalszych relacji, a także zapewnia konwersję i generowanie większych zysków.

Michał GieraKonsumenci podczas imprez sportowych znacznie więcej czasu spędzają na swoich urządzeniach mobilnych, zwłaszcza smartfonach. W ten sposób na bieżąco śledzą wyniki i najważniejsze aktualności, ale też pod wpływem emocjonujących chwil chętniej wchodzą w interakcję z przekazem reklamowym.

Michał Giera, Mobiem Polska

Igrzyska olimpijskie a esport i mobile gaming

Jak wynika z najnowszego raportu Newzoo fanów e-sportu stale przybywa, a oglądanie wydarzeń sportowych zwiększa chęć grania w gry mobilne. Dzięki temu rosną także jego przychody, które mogą osiągnąć blisko 1,1 mld dolarów do końca 2021 roku. Oznacza to przyrost o około 14,5% względem poprzedniego roku i przychodów na poziomie 947,1 mln dolarów.[4] Jak się okazuje Polska jest jednym z czterech krajów w Europie, gdzie e-sport ma rzeszę zwolenników i fanów, których jest ponad 2,8 mln.

nośniki gier moblinych
Źródło: Mobiem Polska

Michał GieraJest to sygnał dla marek, by traktować branże esportu i mobile gamingu jako duży potencjał biznesowy oraz miejsce do reklamowania swoich produktów lub usług, ponieważ jak wynika z badania AdColony blisko połowa kibiców w trakcie trwania Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio planuje grać w gry związane z tematyką sportową jak np. FIFA, NBA czy UFC, częściej niż zazwyczaj. A co 7 gracz zrobi to przy użyciu swojego telefonu.

Michał Giera, Mobiem Polska

1   Report: The sports playbook, GWI
2   We Are Social i Hootsuite: Digital 2021
3   Report, the sports playbook, GWI
4   Raport Newzoo „2021 Global Esports and Live-Streaming Market Report”


Źródło: Mobiem Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF