...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Dołącz do Elite Leadership Program 2021/2022 i stań się liderem, jakiego potrzebuje Twój zespół! [BRIEF PATRONUJE]

W ramach cyklu konferencji odbędą się 4 spotkania ze światowymi ekspertami, którzy specjalizują się w dziedzinie przywództwa oraz zarządzania. Każde spotkanie to szansa nie tylko na rozwój kompetencji, czy poznanie nowoczesnych technik zarządzania – to także okazja na poszerzanie sieci swoich kontaktów oraz zainspirowanie się rozwiązaniami liderów z różnych branż.

Pandemia COVID-19 znacząco wpłynęła na kadrę kierowniczą, która musiała zmierzyć się ze zmieniającym się otoczeniem, jak również z przywództwem oraz efektywną komunikacją w  zespole wirtualnym. Cykl Elite Leadership Program 2021/2022 dostarczy uczestnikom konkretne narzędzia oraz rozwiązania, które są gotowe do wdrożenia w ich firmie. Ponadto gwarantuje pakiet wiedzy, w którym znajdują się: notatki, raporty, nagrania prelegentów oraz ebooki biznesowe. Dzięki tym materiałom, powrót do zagadnień, poruszanych na konferencjach będzie możliwy z każdego miejsca.

Poznaj tematy oraz gości specjalnych:

  • „Zwinne przywództwo 2.0+” – Justin Maciejewski opowie, jakie rozwiązania mogą zaczerpnąć liderzy od największych dowódców wojskowych (2 grudnia 2021).
  • „Przyszłość pracy” – Aric Dromi przedstawi czym jest cyfrowa transformacja oraz jak szybko rozwija się sztuczna inteligencja (3 lutego 2022).
  • „Zespoły typu X” – Prof. Deborah Ancona nakreśli czym są zespoły X, i czym się różnią od tych tradycyjnych (2 marca 2022).
  • „Adaptacyjna kultura organizacyjna” – Dr Christine McCarthy ukaże kulturę organizacyjną w aspekcie rozwijającej się innowacji (6 kwietnia 2022).

Więcej informacji o całym cyklu, jak i poszczególnych konferencjach, znajdziesz na stronie: https://elp.ican.pl/


Źródło: ICAN

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dream Employer Summit. In leaders we trust

Nasz świat jest w trakcie zmiany. Półtora roku z pandemią przyniosło nam ogrom zmian i nowych wyzwań. Zgromadziliśmy już nowe doświadczenia, wyznaczamy sobie nowe cele i szukamy całkiem nowych szans. Nie wiemy jeszcze jak będzie wyglądał nasz świat, kiedy już sobie poradzimy z pandemią, nie wiemy jeszcze jak zmienią się modele biznesowe. Przeczuwamy, że zostanie z nami świat pracy hybrydowej, a wraz z nim nowy pracownik i nowy model przywództwa. Relacje pomiędzy pracodawcą a pracownikiem budujemy na nowo. Jak przygotować się do nowego? O tym właśnie chcemy rozmawiać na naszej konferencji, chcemy wymienić się doświadczeniami i podzielić wiedzą.

Uczestnicząc w Dream Employer Summit 2021:

  • poznasz organizacje, które skutecznie zmieniły swoją kulturę organizacyjną,
  • docenisz wpływ przejrzystego i autentycznego przywództwa na kulturę,
  • dowiesz się, jak zidentyfikować różnice i sprawić, by pracownicy współpracowali mimo to,
  • zbadasz sposoby skuteczniejszego konkurowania o talenty – niezależnie od różnic pokoleniowych,
  • sprawdzisz, jak transformacja cyfrowa wpływa na doświadczenia Twoich pracowników i kandydatów,
  • poznasz najlepsze modela zmiany kultury,
  • zrozumiesz kapitalny wpływ kultury organizacji na doświadczenie pracownika i klienta,
  • poznasz prawdziwe historie firm i poznasz najnowsze dane i badania,
  • otrzymasz mnóstwo praktycznych wskazówek jak wdrażać najlepsze praktyki.

Po dwóch dniach wrócisz do pracy z nowymi pomysłami na stworzenie kultury, w której pracownicy mogą być najlepsi!

Ta konferencja została zorganizowana z myślą o dyrektorach i menedżerach odpowiedzialnych za:

  • zarządzanie i nadzór właścicielski
  • HR
  • rozwój przywództwa
  • kulturę organizacyjną
  • zarządzanie talentami
  • rekrutację
  • innowacje
  • Diversity & Inclusion
  • zaangażowanie pracowników
  • wellness w miejscu pracy
  • media społecznościowe
  • komunikację

CHCĘ WIEDZIEĆ WIĘCEJ!

Biorę udział w konferencji!

Bilety early bird tylko do 10 maja!

Na scenie Dream Employer Summit wystąpi dr Maria Mycielska (ICAN Institute), która opowie o czynnikach sukcesu w zmianie kultury organizacyjnej i roli lidera w tym procesie, Paulina Maslih i Anna Rząca (DOTWAY) postarają się odpowiedzieć na pytanie kim jest lider 4.0 i jak się nim stać, Magdalena Kamińska (BIG CALL) zaprezentuje założenia nowego przywództwa Servant Leadership. W drugiej części dnia zaprezentuje się Izabela Bartnicka (Digital University) z prelekcją „Przywództwo w cyfrowym świecie”, Maja Gojtowska, która opowie o tym, dlaczego powinny obchodzić nas doświadczenia kandydatów, Karolina Karwowska odpowie na pytanie jak budować doświadczenia pracowników w nowej rzeczywistości, Anna Macnar (HRM Insitute) przedstawi wzajemny wpływ employer brandingu i kultury organizacyjnej, a Adrian Martinez (HR Embasssy) opowie jak komunikować wartości, żeby skutecznie budować employer branding.

W drugim dniu konferencji obejrzysz wystąpienia Sandry Bichl i Anny Zadrożnej (Career Angels) – „Nowe oczekiwania stare jak świat – perspektywa kandydata”, Jolanty Piątkowskiej (Growth Advisors) – „Transformacja rynku pracy”, Moniki Reszko (RemoteSchool.Net) – „Szefowie – dlaczego jednych się słucha, a innych ignoruje” oraz Macieja Hassy (Jobflow/Be About) – „Jak budować trwałe relacje z „niebieskimi kołniezykami”. Po przerwie wystąpią Patrycja Załuska (RE: START KARIERY), która opowie o zespołach różnorodnych wiekowo i włączaniu dojrzałych pracowników w rynek pracy, Nadia Harris (Remote School) z prezentacją o remote HR oraz Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska (Akademia Leona Koźmińskiego), która zaprezentuje systemowe podejście do dbania o dobrostan i zdrowie psychiczne pracowników.

W programie przewidziane zostały panele dyskusyjne z udziałem dyrektorów HR i prezesów firm:

  • Nowa rola HR w organizacjach
  • Wyzwania biznesu. Jak tworzyć dobre miejsca pracy dla „niebieskich kołnierzyków”?
  • Jak dbać o dobrostan pracowników – szanse i wyzwania.

Pierwszy dzień konferencji zakończymy Galą wręczenia nagród w konkursie Dream Employer.

Konferencję poprowadzi Kuba Sito.

Więcej informacji na stronie konferencji: https://konferencja.dreamemployer.pl/ oraz stronie programu Dream Employer: https://dreamemployer.pl/.

Partnerzy programu Dream Employer: E. Wedel, Żabka, PKN ORLEN, Centrum Kreatywności Targowa, Krajowa Izba Gospodarcza, GfK, Made in PR, IFR, E-Izba Gospodarcza

Partnerzy merytoryczni: Sodexo, Indeed, Digital University, Jobflow, Be About, Growth Advisors, DOTWAY, Career Angels, Remote School, Karolina Karwowska, Monika Reszko, Adrian Martinez, Re:Start Kariery,

Partnerzy wspierający: Goldenline, Diversity Hub, Mental Health Center, Mental Health Helpline, MT Biznes, BIBLIO,

Patronat mediowy: ChilliZet

Palnsza Partnerzy DES

 

 

 

 

Anita Florek

VMLY&R wśród Liderów w badaniu ośrodka Gartner – czwarty rok z rzędu

Dokonywana przez ośrodek niezależna ocena agencji bierze pod uwagę możliwość realizacji przez nie wizji rozwoju, jak i ich kompleksowość.

Nasze podejście polega na budowaniu tzw. connected brands i transformacji cyfrowej opartej na doświadczeniach. Wynik badania Gartnera jest  toświadectwo tego, że nasze pozycjonowanie przekłada się na efektywny sposób pracy z klientami. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy zostać ponownie uznani za Lidera.

Jon Cook, CEO VMLY&R

Gartner definiuje „Leaders Quadrant” (Kwadrant Liderów) jako „agencje, które mają szeroki zakres głębokich zdolności w obrębie wszystkich kompetencji, zwłaszcza tych związanych z usługami strategicznymi (które obejmują umiejętności z zakresu strategii biznesowej i transformacji cyfrowej). Liderzy wdrażają wszechstronne, skuteczne rozwiązania, które wykorzystują pokaźne inwestycje w kreatywne talenty i technologię w marketingu. Inwestują własne środki na badania i rozwój, aby ustalać kierunek, w jakim rozwijał się będzie rynek. W rezultacie Liderzy to dostawcy usług, których warto obserwować w procesie nieustannej ewolucji i transformacji marketingu w cyfrowym świecie.

Liderzy prowadzą rentowną działalność bez względu na globalną sytuację gospodarczą. W relacjach z klientami wykraczają daleko poza kampanie marketingowe, często uczestnicząc w przetargach spoza ich głównego sektora (np. zapytania ofertowe z dziedziny doradztwa w zakresie zarządzania, kształtowania czy rozwoju produktu). Liderzy pomagają swoim klientom rozwijać platformy marketingu cyfrowego opracowane pod kątem systemowego wzrostu i skali. Robią to, wykorzystując własne istotne kompetencje i fachową wiedzę z zakresu realizacji programów marketingu cyfrowego w oparciu o dane i ich analizy”.

Subskrybenci Gartnera mogą zapoznać się z kompletnym raportem „Magic Quadrant for Global Marketing Agencies” z 30 marca 2020 roku (Jay Wilson, et al.) tutaj. Przed 2019 roku raport ten nosił tytuł „Magic Quadrant for Global Digital Marketing Agencies”, a sieć VMLY&R występowała w nim w latach 2017-2018 pod nazwą VML.


Źródło: informacja prasowa VMLY&R

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

W kryzysie i w panice – o weryfikacji kompetencji managerów i problemach komunikacyjnych

W tak nagłej i niezwykle trudnej sytuacji umiejętności komunikacji i wsparcia emocjonalnego tych osób, które „zostały na pokładzie” są niezwykle trudne. W zasadzie nie wiadomo, kto ma komunikować o sytuacji w firmie (HR, zarząd, dział marketingu w ramach PR wewnętrznego w imieniu firmy? czy może sam prezes?) i jak ma to robić. W efekcie pracownicy w niejednej firmie dostali w pierwszym etapie przyhamowania działań zalew maili informacyjnych – od wszystkich. Czasem były straszące (perspektywą zamknięcia firmy, co od razu zniechęca do realizacji jakichkolwiek zadań) czasem nadmiernie i zbyt często uspokajające (co też może rodzić obawy, że jest już tak fatalnie, że wszyscy ciągle muszą uspokajać). Przy zalewie mailingu kolejne – może ważniejsze komunikaty – nie są już otwierane i czytane. Szczególnie te o zachowaniu bezpieczeństwa i pilnowaniu zaleceń, które postrzegane są jako nudne i powtarzające się oficjałki.

W pierwszej fazie wszyscy mieli etap ogromnego zaskoczenia nagłą sytuacją, wstrzymaniem świadczenia usług, produkcji itp., co w każdej firmie rodziło i wciąż rodzi ogrom frustracji i złych emocji, wzmocnionych komentarzami i domniemaniami współpracowników, z kolejną dawką emocji przekazywanych w firmie, w mailach, przez telefon czy komunikatory, co jedynie potęguje chaos, sytuację niepewności i szybko podnosi poziom frustracji i ogólnej demotywacji do pracy.

A to wszystko nie sprzyja ani współpracy w zespołach ani mobilizacji do pracy. Czy nawet skupieniu się na najdrobniejszych zadaniach bieżących. Na etapie wyparcia i zaprzeczania, że tak trudna sytuacja dotyka także nas, czego byśmy się nie spodziewali (np. planując na ten rok inwestycje w firmie czy rozwój, nawet własnej kariery) przestajemy być racjonalni, a stres przejmuje nas umysł (przy okazji pamiętajmy, że kortyzol jest zabójczy dla neuronów).

Z sytuacją nie radzą sobie ani pracownicy ani szefowie. Przecież ogromnie wielu managerów nie ma wysokich kompetencji w zarządzaniu emocjami, swoimi, a co dopiero zespołu, co w tej wysoce stresogennej sytuacji nie pomaga, a powoduje jedynie dolanie przysłowiowej oliwy do ognia i eskalowanie emocji u wszystkich podwładnych, którzy zaczynają panikować – przez co ani nie rozumieją poleceń, nie są w stanie koncentrować się na codziennych zadaniach ani zmotywować się, do czegokolwiek. Predyspozycje osobowe kadry zarządzającej i umiejętność opanowania, podejmowania racjonalnych decyzji i wspierania ludzi w spokoju nie są dane wszystkim, o czym z doświadczenia wie każdy z nas.

Gdy firma nie została zamknięta, a team pracuje w ramach home office koniecznością jest dbałość o sprawne bieżące komunikowanie potrzeb, celów (tygodniowych, z niemożności planowania) i zadań oraz wspieranie ludzi, czego niestety wiele osób nie potrafi, a wręcz unika kontaktów, nie chcąc konfrontować się z zalewem pytań i obaw podwładnych, woląc domyślać się, co myślą czy czują niż to zweryfikować. Także tych podwładnych pracujących na umowach krótkookresowych (kończących się lada moment) czy tych, którym skończył się czas na płatnym urlopie i nie mają na dziś innej oferty od szefa niż przejście na urlop bezpłatny. Rozwija się brak nadziei, z czasem pustka i marazm, a to niczemu kreatywnemu i innowacyjnemu nie sprzyja.

Mało kto jednak w tak trudnym czasie zachowuje wysoki poziom kreatywności zawodowej, do czego zachęcają nas z ekranów laptopów i tabletów liczni coachowie, szczególnie, gdy ciężko (w niektórych zawodach i sytuacjach zawodowych) znaleźć na teraz pomysł na przetrwanie, zarobienie środków, by uiścić opłaty (za wynajem mieszkania, leasing, wieloletni kredyt czy alimenty). Gdy na żadnym szczeblu w organizacji nie sposób planować czegokolwiek – otwarcia granic i przywrócenia sprzedaży na eksport, uruchomienia zleceń, otrzymania zaległych wpływów, kontynuowania współpracy z dotychczasowymi odbiorcami, którzy zamknęli działalność na głucho itp.
Do tego od rana do wieczora jesteśmy bombardowani zalewem ofert – każdy próbuje zarobić w tych trudnych dniach, co tylko wprowadza w dodatkową irytację przy braku środków na spokojne przetrwanie.

Na webinarach dowiadujemy się, że musimy się wykazywać odwagą w próbowaniu, znaleźć chęć do eksperymentowania. Jedni nie mają szans się do tego zmobilizować bez wsparcia psychoterapeutów, inni zaczynają szukać po omacku, co jest tym trudniejsze im mniej konkretne plany rozwoju mieliśmy, a z pozycji większej firmy – nie było procedur na kryzysowe sytuacje.

Wiele osób nie chce ponadto zaakceptować nowych realiów, np. handlowcy czy marketerzy nie potrafią dostosować się do pracy na rzecz nowej branży, nie czując jej i pragnąć się rozwijać w dotychczas wybranej. Takie osoby trudno przekonać do samorozwoju w nowym obszarze – do samodoskonalenia w ramach home office najłatwiej zachęcić tych, którzy mają najbardziej stabilną sytuację zawodową i czują się niezbędni, wciąż potrzebni. Miewają z tym problem osoby z działów marketingu, które w wielu firmach są postrzegane jako zbędne, gdy nie realizują prac na rzecz wsparcia handlu, employer brandingu itp., a także np. rekruterzy.

Od trzech tygodni social media są zalewne ofertą mniej i bardziej profesjonalnych webinariów z poradami prawnymi, wsparciem psychologicznym dla osób pracujących zdalnie, dla firm podejmujących obecnie radykalne decyzje walcząc o utrzymanie się kolejny miesiąc na rynku. O ile w pierwszych dwóch tygodniach nie brakowało doradztwa w stylu – nie masz możliwości skupienia się w domu, pełnym dzieci i zwierząt dopominających się o uwagę, zrób biuro coworkingowe u sąsiada, o tyle dziś coraz częściej pilnujemy dystansu i unikamy odwiedzania kogokolwiek.

Wiele porad jest jednak stricte podręcznikowych – nie zakłada frustracji i problemów w sferze psyche u osób realizujących pracę w ramach home office od 3-4 tygodni, gdzie izolacja społeczna działa depresyjnie bądź rodzina w małym mieszkaniu, mająca się na oczach 24h irytuje do granic wytrzymałości. Poczucie wspólnoty ze współpracownikami bywa tu niezwykle pomocne, o co też warto odgórnie zadbać. Samo wydanie polecenia skup się, masz deadline do 16ej itp. w niczym nie pomaga.

Wiele osób w sytuacji pracy w ramach home office ma zasadne poczucie odcięcia od wielu informacji, z braku przepływu w nowym trybie pracy, a jeśli część osób pracuje nadal w firmie dochodzi do prób wykorzystania tej sytuacji kosztem współpracowników wirtualnych, zapunktowania przed szefem tym, że ma się informacje z pierwszej ręki, bez chęci dzielenia się nimi z kimkolwiek dalej. Trudna sytuacja wyzwala w ludziach instynkt przetrwania, czasem najgorsza natura dochodzi do głosu i daje upust. Managerowie powinni być szczególnie czujni i umieć wyłapywać takie zachowania i nastroje, o co trudno, gdy wszyscy pracują w domach i przepływ informacji jest niekontrolowany.

Jako szefowie musimy zawsze pamiętać o tym, by codziennie wspierać podwładnych, dbać o sprawne komunikowanie celów dziennych i tygodniowych, studzić emocje i dawać nadzieję, także tym najbardziej spanikowanym. By umieć, mimo wszystko, znaleźć pozytywy w tej sytuacji, jakiekolwiek, bo większość problemów daje potencjał na nowe otwarcie.

Tak jak pociesza dziś fakt, że tracą na znaczeniu celebryci i wreszcie doszła do głosu wiedza i autorytety. Czy to już nadeszły czasy weryfikujące samozwańczych ekspertów i doceniające fachowców, potrafiących rozwiązywać konstruktywnie problemy i dający konkretne wsparcie w dzisiejszych realiach? Tego sobie zawodowo życzmy, by nie walczyć więcej z populizmem i bylejakością.

Marketer z wykształcenia, z ponad 20-letnim doświadczeniem (agencyjnym, korporacyjnym i mediowym) jako dyrektor strategiczny czy dyrektor marketingu; analityk i strateg, w szczególności na rzecz marek spożywczych, farmaceutycznych i usług medycznych. Ekspert strategiczny w Radzie Ekspertów Business Centre Club; wykładowca akademicki i trener biznesu, publicystka, współpracownik agencji konsultingowych i brandingowych oraz prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Zdrowia.

Marta Chalimoniuk-Nowak

Bariery polityczne ograniczają liderów

Test autodiagnozy ograniczeń, w których funkcjonują liderzy jest dostępny na stronie www.top.kozminski.edu.pl. Specjaliści od zarządzania, ekonomii i psychologii z Akademii Leona Koźmińskiego stworzyli go na podstawie analizy doświadczeń ponad 600 menedżerów i pracowników.

Wyniki badania pokazały, że to, co sprawia najwięcej trudności liderom to pokonywanie ograniczeń politycznych. – “Polityczne” nie oznacza tu wyłącznie państwowego przełożenia na funkcjonowanie firm – zaznacza prof. Andrzej K. Koźmiński, pomysłodawca badania i autor książki „Ograniczone przywództwo. Studium empiryczne”. – To ograniczenia spowodowane układami wewnętrznymi i zewnętrznymi, które powstają w efekcie walki o władzę i wpływy – wyjaśnia naukowiec.

– W tej kategorii umieściliśmy też mgliste zasady regulujące ścieżki kariery. Problem “polityczny” oznacza również niechęć kluczowych osób w organizacji do wprowadzania zmian – dodaje dr Anna Baczyńska, psycholog, koordynatorka projektu.

 

Jak radzić sobie z ograniczeniami?

– Menedżerowie powinni skrupulatnie obserwować sytuację w swoich przedsiębiorstwach – radzi dr Paweł Korzyński, współautor badania. – Dobrze jest zarządzać przez “krążenie po firmie” i przez “otwarte drzwi”. Warto łączyć pracowników wokół wspólnych celów, ale też delegować ich z jednych działów do innych, które potrzebują akurat dodatkowych sił. W przezwyciężaniu barier “politycznych” pomaga również wspieranie kluczowych osób w korporacjach. Należy stale szukać “liderów zmiany”, czyli osób, które pomogą wdrożyć w firmie nowe rozwiązania – wylicza dr Korzyński, ekspert od zarządzania.

Ale ograniczenia polityczne to nie jedyna bariera, z którą muszą się mierzyć menedżerowie. Badania naukowców z Akademii Leona Koźmińskiego pozwoliły wyodrębnić także przeszkody etyczne, kulturowe, emocjonalne, motywacyjne, poznawcze i kompetencyjne. Wszystkie zostały uwzględnione w teście diagnozującym ograniczenia w których funkcjonują liderzy, który można wypełnić bezpłatnie na stronie www.top.kozminski.edu.pl.

 

Przywódca czy menedżer?

Uczeni rozgraniczyli także rolę przywódcy oraz menedżera. – Nasze badania pokazały, że menedżer potrafi technicznie organizować pracę podwładnych. Z kolei przywódca musi mieć wizję wykraczającą poza teraźniejszość i potrafić rozpalać w pracownikach chęć jej realizacji – wyjaśnia dr Baczyńska.

Naukowcy przeanalizowali również wpływ osobistych cech lidera na organizację. Badanie pokazało, że skuteczny przywódca potrzebuje pięciu kompetencji. Chodzi o cechy wizjonerskie, mobilizacyjne, autorefleksyjne, wartościotwórcze i antycypacyjne. Test mierzący kompetencje przywódcze i menedżerskie, stworzony przez naukowców z Akademii Leona Koźmińskiego dostępny jest na stronie www.top.kozminski.edu.pl.

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF