...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Pierwszy MILION Talenciaków od Lidl Polska trafił już do szkół

Na początku września br. wystartowała wyjątkowa akcja Lidl Polska – „Szkoły Pełne Talentów” – twarzą której zostali Robert i Anna Lewandowscy. W ciągu zaledwie 2 tygodni do akcji dołączyło ponad 5 tysięcy szkół, którym klienci przypisali przeszło 1,5 miliona Talenciaków. Każdy z nich wymieniony może być na nagrody, takie jak: sprzęt sportowy, elektroniczny czy pomoce naukowe. O formie nagrody decyduje sama szkoła.

Szkoła to miejsce, w którym budzą się pierwsze pasje, rozwijają zainteresowania i – bardzo często – to właśnie w nich dzieci osiągają pierwsze sukcesy. Osiągnięcia, które potem motywują, anawet wyznaczają ścieżkę kariery. Niestety nie wszystkie szkoły dysponują nowoczesnym sprzętem, który umożliwiłby dzieciom jednakowe szanse na rozwijanie talentów. Z pomocą przychodzi sieć Lidl Polska. Od 5 września br. klienci sklepów za codzienne zakupy otrzymują Talenciaki, czyli specjane kupony, które mogą przekazać na rzecz dowolnej, wybranej przez siebie szkoły: podstawowej, branżowej, technikum czy liceum. W zamian za punkty Lidl Polska przekaże szkołom w całym kraju wysokiej jakości sprzęt i wyposażenie. W ten niezwykły sposób sieć dziękuje za 20 lat spędzonych w Polsce i ma nadzieję obudzić młode talenty. Akcja potrwa łącznie 10 tygodni.

Dla pasji i marzeń młodego pokolenia

W trakcie pierwszych dwóch tygodni do akcji dołączyło ponad 5 400 szkół ze wszystkich województw, to ok. 24% wszystkich szkół w Polsce. Blisko 70% wszystkich szkół ma już Talenciaki na swoim koncie. Nic dziwnego, bo ich liczba robi wrażenie. Łącznie, od startu akcji, klienci sklepów Lidl Polska przekazali na rzecz szkół 1,5 miliona Talenciaków.

„Wierzymy, że każda szkoła najlepiej wie, czego potrzebuje, dlatego to nauczyciele i uczniowie podejmą decyzję, na co wymienią swoje Talenciaki – czy będą to tablice magnetyczne, laptopy czy sprzęt sportowy. Wspólnym celem jest zapewnienie milionom dzieci w Polsce najlepszych warunków oraz równych szans, aby mogły odkrywać swoje talenty, rozwijać pasje i gonić marzenia. W realizacji planu pomagają nam klienci sklepów Lidl Polska. Do dzisiaj przypisali oni szkołom aż ponad milion Talenciaków, a to dopiero dwa tygodnie akcji” – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska.

Dodatkowo – każdy Talenciak to los w loterii dla szkół. Losowania odbywają się co dwa tygodnie. To szansa na wygranie dodatkowych, specjalnych nagród, np. kompletnie wyposażonej sali komputerowej czy sprzętu elektronicznego.

Lokalne zaangażowanie

Dotychczas najliczniej w akcji stawiły się szkoły z województwa śląskiego, pomorskiego i zachodniopomorskiego, a największą aktywnością wykazali się mieszkańcy województwa śląskiego, mazowieckiego i małopolskiego.

Regulamin akcji dostępny jest na stronie https://szkoly.lidl.pl/.

Sebastian Nowak

„Ciche godziny” we wszystkich sklepach Lidl Polska – z myślą o komforcie osób w spektrum autyzmu

Lidl_cichegodziny_1

Z okazji przypadającego 2 kwietnia Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, Lidl Polska przypomina o funkcjonujących we wszystkich sklepach sieci „cichych godzinach”. Zostały one wprowadzone z myślą o komforcie osób w spektrum autyzmu, jak i ich rodzin oraz opiekunów. Inicjatywa Lidla podjęta wraz z Fundacją JiM, była pionierska wśród wszystkich sieci handlowych.

Lidl_cichegodziny_2

Autyzm (eng. autism spectrum disorder – ASD) według danych WHO występuje w Polsce u 1 na 100 osób, co oznacza, że w naszym kraju jest ok. 400 000 osób w spektrum autyzmu, razem z rodzinami to blisko 3-milionowa społeczność. Zazwyczaj jest on diagnozowany we wczesnych latach życia, natomiast zdarzają się sytuacje, gdy diagnoza zostaje postawiona dopiero u dorosłych osób. Nadmiar bodźców takich jak: głośne dźwięki, tłok, czy intensywne światło to elementy, na które często nie zwracamy uwagi, a które dla osób w spektrum stanowią nie lada wyzwanie. Rutynowe obowiązki, takie jak choćby zakupy, stanowią nieraz wyzwanie dla osób w spektrum i ich bliskich. Już 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, w ramach którego szczególnie warto zwrócić uwagę na trudności, z jakimi mierzą się osoby dotknięte ASD, a także przypomnieć, co jest pomocne w ich codziennym funkcjonowaniu.

W tym właśnie celu Lidl Polska jako pierwsza sieć, w 2019 roku wprowadziła we wszystkich swoich sklepach tzw. „ciche godziny”. Głównym założeniem akcji, jest zapewnienie odpowiednich warunków codziennego funkcjonowania osobom w spektrum autyzmu. Fundacja JiM wskazuje, że dla większości z nich zakupy są często negatywnym doświadczeniem, a najbardziej uciążliwymi czynnikami w ich trakcie jest hałas, mocne oświetlenie czy kolejki do kasy.

Ciche Godziny to duże udogodnienie i ułatwienie dla osób autystycznych w korzystaniu z usług handlowych. Przyświecają im dwa bardzo ważne cele. Oprócz tego, że umożliwiamy osobom w spektrum robienie zakupów w przyjaznych dla nich warunkach, to przede wszystkim podnosimy świadomość na temat autyzmu w społeczeństwie. To bardzo ważne powody dla trzech milionów obywateli, w tym osób autystycznych i ich rodzin, którzy doceniają, że ta świadomość się podnosi. Zbliża się 2 kwietnia, Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, a zarazem najważniejszy dzień naszej kampanii „Bądź otwarty. Tylko bardziej”, poprzez którą wspólnie możemy wesprzeć osoby w spektrum.

Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji JiM

Jakie udogodnienia kryją się pod inicjatywą Lidla i Fundacji JiM?

W każde piątki od 8:00 do 10:00 oraz w soboty od 19:00 do 21:00 we wszystkich sklepach Lidl całkowicie wyciszana jest muzyka oraz komunikaty w systemie nagłośnienia. Ponadto, klienci deklarujący, że są osobami w spektrum autyzmu, bez weryfikacji są obsługiwani poza kolejnością w tzw. kasach pierwszeństwa (jest to zazwyczaj kasa nr 1). Dla większości robiących zakupy osób są to ledwo zauważalne zmiany, jednak dla osób autystycznych stanowią istotne udogodnienie.

Ciche godziny w Lidlu obowiązują bezterminowo we wszystkich sklepach sieci Lidl, w każde piątki w godzinach 8:00 – 10:00 oraz w soboty od 19:00 do 21:00.


źródło: LIDL

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czy to definitywny koniec handlu w niedziele?

zakaz handlu

Wraz z końcem miesiąca w życie wejdą nowe przepisy uszczelniające zakaz handlu w niedziele. Jak zareagują na nadchodzące zmiany sklepy? Czy to koniec zakupów w niedziele?

Od samego początku wprowadzenia zakazu handlu w niedziele sieci spożywcze poszukiwały „furtek” w prawie pozwalających na prowadzenie działalności. Najskuteczniejszą z nich było otwarcie w sklepie punktu pocztowego, który mógł działać w niedziele również te objęte zakazem handlu. Rząd kontynuuje walkę ze sklepami, czego efektem jest zmiana przepisów dotyczących punktów pocztowych. Od 1 lutego placówki świadczące usługi listowe, aby pozostać otwarte, muszą z tytułu tych usług generować przynajmniej 40% swojego obrotu. Dla sklepów jest to próg nie osiągalny, co na to sieci sklepów? Poniżej oświadczenia największych przedstawicieli z branży.

Żabka

Od początku lutego małe sklepy nadal będą działać w dni objęte ograniczeniami handlu, w tym w niedziele, podejmując indywidualnie decyzje, z jakiego wyłączenia skorzystają. Większość franczyzobiorców Żabki korzysta z zapisu przewidzianego dla przedsiębiorców prowadzących handel osobiście i na własny rachunek. Jeżeli dana placówka będzie spełniała warunki umożliwiające zastosowanie innych wyłączeń, to również z nich skorzysta.

Żabka Polska

Auchan

Od 6 lutego 2022 r. wszystkie sklepy Auchan na terenie Polski będą otwarte od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe (30 stycznia, 10 kwietnia, 24 kwietnia, 26 czerwca, 28 sierpnia, 11 oraz 18 grudnia). Auchan podąża za zmieniającymi się potrzebami współczesnych konsumentów wprowadzając nowe ścieżki zakupowe i usługi w tym usługi pocztowe i kurierskie. Zmiany dotyczące otwarć sklepów oraz wprowadzonych przez Auchan usług są zgodnie z wchodzącą w życie 1 lutego 2022 r. zmianą Ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Usługi pocztowe i kurierskie świadczone przez Auchan we współpracy z obecnymi partnerami firmą Pointpack oraz Smart Points będą realizowane bez zmian z wyjątkiem niedziel objętych zakazem handlu. W niedziele niehandlowe, od 6 lutego br. funkcjonować będzie sklep internetowy Auchan – usługa, w ramach której produkty zamówione na stronie zakupy.auchan.pl/ dostarczane są bezpośrednio do domów klientów.

Carrefour

Carrefour Polska niezmiennie działa zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem. Dotyczy to także obowiązków i ograniczeń wynikających z nowelizacji ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Działalność wszystkich sklepów własnych sieci będzie dostosowana do wymogów nałożonych przez Ustawodawcę.

Biedronka

Sieć Biedronka co do zasady bezwzględnie stosuje się do obowiązujących przepisów prawa. Odnosząc się do kwestii niedziel handlowych, serdecznie zapraszamy klientów na zakupy do wszystkich sklepów sieci Biedronka w najbliższą niedzielę handlową, 30 stycznia. Tego dnia w naszych sklepach będzie można zrobić zakupy oraz wesprzeć 30. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której sieć Biedronka jest sponsorem głównym.

Lidl

W trosce o potrzeby naszych klientów podjęliśmy decyzję, aby sklepy Lidl Polska funkcjonowały również jako placówki pocztowe. Nowa usługa pełniona jest przez firmę DHL. Dzięki tej dodatkowej funkcjonalności klienci mogą odebrać lub nadać paczkę w godzinach funkcjonowania sklepu przez cały tydzień. Klienci doceniają naszą nową usługę – teraz w sklepach Lidl Polska mogą dokonać codziennych zakupów dla całej rodziny, ale także w trakcie ich trwania nadać lub odebrać przesyłkę. Lidl Polska operuje na polskim rynku od wielu lat i zawsze działamy zgodnie z obowiązującymi przepisami, dlatego od 1 lutego 2022 r. nasze sklepy będą czynne od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe.

Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Kaufland

Firma Kaufland od początku swojej działalności w pełni respektuje i dostosowuje się do aktualnych przepisów prawa. W związku z nowelizacją ustawy od 1 lutego 2022 roku nasze placówki będą nieczynne w niedziele niehandlowe. Klienci będą mogli robić zakupy w sklepach Kaufland od poniedziałku do soboty w godzinach 6:00-22:00, a także w niedziele handlowe w godzinach 9:00-20:00
Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Wygląda na to, że większość dużych sieci po zmianach w końcu będzie musiała złożyć broń i skończyć z handlem w niedziele. Klientom pozostaje skorzystać z lokalnych sklepów prowadzonych przez właścicieli lub z usług tych, z których Żabek franczyzobiorcy zdecydują stanąć się za kasą.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Książkomaty w Poznaniu również w Lidlu

poznan paczkomaty

Dzięki współpracy Poznańskiej Biblioteki i sieci sklepów Lidl już niedługo przy okazji zakupów klienci będą mogli wypożyczyć książki.

W całym mieście pojawi się jedenaście automatów pozwalających na wypożyczenie pozycji ze zbiorów Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu. Dziewięć z nich można już znaleźć w różnych częściach Poznania, a dwa z nich wkrótce staną przy supermarketach Lidl i mają ułatwić czytelnikom korzystanie z biblioteki. Każde z urządzeń mieścić ma 93 skrytki o pojemności kilku książek, dzięki czemu nie powinno być problemów z brakiem miejsca.
Jest to kolejny przykład na to, jak wszechstronne mogą być automaty paczkowe, i jak wiele usług mogą one wspierać.

Książkomat to nasz sposób, aby być blisko czytelników. Chcemy, by mieli oni dostęp do zbiorów Biblioteki jak najbliżej swojego domu lub po drodze, przy okazji codziennych sprawunków. Cieszymy się, że Lidl Polska wyraził chęć wsparcia naszej akcji i już dwa książkomaty stanęły przy wybranych sklepach sieci w Poznaniu. Zdecydowanie ułatwi, i mamy nadzieję, zachęci do częstszego sięgania po książki

Wojciech Ptak, Kierownik Biura projektu Biblioteki Raczyńskich

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ranking sieci handlowych Listonic – które marki Polacy wybierali najczęściej w 2020 roku?

Listonic_Ranking sieci handlowych w Polsce

2020 rok, w związku z wybuchem pandemii Covid-19, przyniósł wiele nieoczekiwanych zmian w sektorze handlowym. Wśród największych wyzwań tego okresu można wymienić m.in.: czasowe lockdowny, ograniczenia działalności galerii handlowych, zmianę zwyczajów zakupowych konsumentów, trudności z utrzymaniem łańcucha dostaw, a także konieczność zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom i klientom. Szósta edycja raportu Listonic „Ranking sieci handlowych w Polsce” pokazuje, kto najlepiej poradził sobie z dynamicznym otoczeniem rynkowym w ubiegłym roku, które markety budzą największe zainteresowanie wśród użytkowników aplikacji zakupowej Listonic oraz działania, które podjęły sieci w tym trudnym czasie.

Tegoroczny „Ranking sieci handlowych w Polsce”, przygotowany przez Listonic, drugi rok z rzędu otwiera Lidl z poparciem 35,84% konsumentów. W poprzednim raporcie sieć zdetronizowała Biedronkę, wskakując z drugiego na pierwsze miejsce i zdobywając 33,49% zwolenników wśród użytkowników Listonic. Biedronka, co prawda, zwiększyła swoją popularność w stosunku do roku 2019 o prawie 3 p.p., jednak nie zagwarantowało jej to odzyskania „korony”.

Lidl kolejny rok z rzędu królem rankingu

Rosnąca popularność sieci Lidl w dużej mierze jest wynikiem strategii przyjętej w czasie pandemii, która przyczyniła się do wzrostu zaufania konsumentów. Marka wyróżniła się przede wszystkim błyskawicznym dostosowaniem sklepów do otwarcia kas samoobsługowych, dzięki którym klienci mogli ograniczyć kontakt z pracownikami. Na koniec roku Lidl posiadał w swoich punktach 2 000 kas samoobsługowych. Sieć nie zwolniła również tempa w kwestii zwiększania powierzchni sklepowych i otworzyła 56 nowych placówek, co łącznie daje 756 sklepów niemieckiego detalisty w Polsce. Co więcej, firma inwestowała nie tylko w nowe markety, ale również w swój zespół – w marcu ub. r. Lidl wprowadził podwyżki dla kasjerów, a z okazji świąt każdy pracownik otrzymał premię. Na uwagę zasługują również nowoczesne rozwiązania technologiczne w obszarze sklepu internetowego i aplikacji lojalnościowej, wprowadzane przez sieć, działania na rzecz środowiska, a także marki własne, które są jednymi z najlepiej rozpoznawanych wśród konsumentów.

Biedronka ponownie na 2. miejscu

Drugie miejsce w rankingu przypadło największej sieci handlowej w Polsce – Biedronce. Portugalski sklep odnotował wzrost popularności o 2,72 p.p., zdobywając poparcie 30,42% użytkowników Listonic. Pomimo braku zwycięstwa, Biedronka odnotowała wzrost udziału na listach zakupów i depcze po piętach liderowi. Podobnie jak Lidl, w wyniku obostrzeń portugalska sieć przyspieszyła inwestycje w kasy samoobsługowe, dbając o bezpieczeństwo swoich klientów i pracowników. W grudniu u. br. posiadała ich 3 750. Co więcej, w okresie pandemii otworzyła 129 nowych placówek i zakończyła rok 2020 z liczbą 3 115 marketów. Jedną z największych przewag sieci, zaraz po liczbie punktów, jest inwestycja w marki własne. W 2020 Biedronka położyła duży nacisk na rozwój brandów dedykowanych rodzinom i dzieciom m.in. Dada, Comfort i Accesories. Zadbała również o swoich pracowników – ufundowała komputery ich dzieciom, a także przeznaczyła ok. 20 mln € dla kasjerów.

Auchan – kolejny rok bez zmian

Francuska sieć handlowa Auchan zamyka podium z wynikiem 8,98% zaangażowania na listach zakupów, tym samym tracąc 0,73 p.p r/r. W 2019 roku firma postawiła na rewitalizację marki i umocnienie wizerunku najtańszej sieci handlowej, co przyniosło poprawę rentowności. W ubiegłym roku Auchan rozpoczął inwestycje w convenience stores, współpracując ze stacjami benzynowymi. Przyspieszył również pracę nad kanałem e-commerce, wystartował z bezpośrednią dostawą żywności do domów Auchandirect.pl oraz rozpoczął współpracę z platformami Allegro i Glovo. Firma postawiła też na aktywności na rzecz przeciwdziałania marnowaniu żywności. To wszystko przyczyniło się do pozostania sieci na podium.

Ranking proximity & convience stores

Od paru lat na polskim rynku handlu detalicznego popularność zyskują małoformatowe sklepy osiedlowe. Szybki rozwój niewielkich marketów spowodowany jest ograniczonym miejscem w centrach miast. Niektóre sieci poszerzyły swoją ofertę o usługi pocztowe i kurierskie, dzięki czemu mogły pozostać otwarte w niedziele niehandlowe i zyskały nowych klientów. W 2020 roku królem na polskim rynku sklepów z kategorii proximity stores została sieć Dino z wynikiem 1,84%. Kolejne miejsca zajęły: Żabka, Stokrotka, POLOmarket i Groszek.

Dino – polski lider proximity

Dino w zeszłorocznej edycji rankingu zajęło 13. miejsce w kategorii sieci handlowych, jednak dzięki strategii, którą wdrożyło w 2020 roku, w tegorocznym wydaniu awansuje na miejsce 8. Jako małoformatowy market przyciąga osoby, które wpisują się w trend szybkich zakupów. Sieć oferuje wszystkie produkty pierwszej potrzeby, a w swoich obiektach inwestuje w udogodnienia, m.in. w lady z mięsem na wagę. Szybkie tempo rozwoju i inwestowanie w małe formaty w niewielkich miasteczkach wpłynęło na rozpoznawalność marki wśród konsumentów.

Żabka – mały wielki sklep

Żabka to jeden z kluczowych graczy na rynku handlu detalicznego w Polsce. Dzięki ofercie pocztowej, sieć ma możliwość pracy w niedziele niehandlowe, jako jeden z nielicznych sklepów. W rankingu Listonic zajęła 12. miejsce, ze wzrostem popularności o 0,47 p.p. W 2020 roku Żabka otworzyła rekordową liczbę 956 nowych obiektów, co łącznie daje jej 6 970 sklepów na terenie Polski. Do szybkiego rozwoju sieci przyczyniła się ubiegłoroczna strategia, obejmująca m.in. inwestycję w rozwój ofert specjalnych w aplikacji i możliwość zamówienia zakupów z odbiorem w placówce. Z kolei, dzięki wprowadzeniu produktów marki Foodini oraz rozszerzeniu oferty o dania na ciepło dla wegetarian, przyciąga nowe grupy konsumentów.

IKEA kolejny rok zwycięzcą w kategorii „Dom i ogród”

Znaczna część Polaków w 2020 roku w związku z lockdownem postanowiła odnowić lub dostosować domową przestrzeń do nowych warunków. Potrzeba zmiany mieszkań w biura, szkoły czy siłownie zaprowadziła konsumentów wprost do sklepów meblowych i budowlano-remontowych. Liderem kategorii „Dom i ogród” od lat jest szwedzki sklep IKEA, który również w tym roku zajął pierwsze miejsce w rankingu, osiągając poparcie 31,46% użytkowników aplikacji Listonic. Jednak w porównaniu do ubiegłego roku stracił aż 15,59 p.p. Na drugim miejscu uplasowała się Castorama (21,93%), a podium zamyka OBI (21,62%), które awansowało z miejsca 4.

Bez zmian w kategorii „Drogerie”

W kategorii drogerii od lat lider jest jeden – Rossmann, który w tym roku jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję, zyskując w stosunku do zeszłorocznej edycji 0,4 p.p. Kolejne miejsca, podobnie jak w 2019 roku, zajmują kolejno: Hebe, Super-Pharm i Natura. Sklepy z tej kategorii w 2020 roku były ważną częścią zakupów codziennych, ponieważ to tam konsumenci najczęściej zaopatrywali się w środki higieniczne i dezynfekujące.

2020 rok pod znakiem bezpiecznych zakupów

Ostatni rok był niezwykle wymagający dla handlu i producentów. Zmiany w procedurach, nowe zasady funkcjonowania oraz sposób robienia zakupów przez konsumentów spowodowały, że sieci musiały dostosować się do realiów, wymagających podejmowania szybkich decyzji biznesowych.

Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Manager w Listonic

Wydarzenia roku 2020 wpłynęły na polską gospodarkę oraz na zachowania i zwyczaje konsumentów. Kolejne lockdowny, restrykcje, nowe zasady bezpieczeństwa oraz czasowe zamknięcia niektórych obiektów sprawiły, że sieci handlowe musiały w błyskawicznym tempie podejmować decyzje i dostosowywać się do nowych zasad. Na szczęście w przypadku sklepów spożywczych nie wprowadzono przymusowego zamknięcia, a jedynie nałożono obostrzenia, dzięki czemu konsumenci mieli możliwość robienia codziennych zakupów. Za bezpieczeństwo w marketach odpowiadali ich pracownicy, ale też klienci. Konsumenci zaczęli robić większe zakupy, ale rzadziej i bardziej się do nich przygotowywali, np. tworząc listy produktów z aplikacją Listonic. Znaczna część sprzedaży z punktów stacjonarnych przeniosła się do internetu, ale nie każda sieć udostępnia taką możliwość. To był trudny okres dla całej branży handlowej, jednak firmy zadziałały szybko i zapewniły konsumentom możliwość robienia bezpiecznych zakupów.

POBIERZ PEŁNY RAPORT 


Źródło:  Listonic

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Havas Media pozostaje agencją mediową Lidla

LIDL logo

Agencja Havas Media będzie dalej obsługiwać markę Lidl w zakresie planowania i zakupu mediów.

W wyniku przetargu Havas Media pozostaje agencją mediową Lidla. Bardzo dobre wyniki dotychczas prowadzonych działań, zaufanie budowane latami i strategia rozwoju marki Lidl, spójna z wizją klienta, były kluczowe przy podjęciu tej decyzji.

Obecna współpraca trwa od 2016 r. i będzie kontynuowana w najbliższych latach. Pod kątem wielkości budżetu przeznaczonego na obsługę reklamową, marka Lidl to obecnie jeden z największych reklamodawców na rynku.

Havas Media Group – Make a meaningful difference to brands, business and people.

Agencja mediowa specjalizująca się w tworzeniu strategii komunikacji marek w oparciu o filozofię Meaningful Brands. W jej skład wchodzą niezależne podmioty – Havas Media, Arena Media i Fullsix Media, wspierane przez wyspecjalizowane jednostki: Ecselis (agencja multichannel performance realizująca cele biznesowe marek), DBI (data driven marketing), LuxHub (komunikacja marek luksusowych i premium) oraz Socialyse (social media i content marketing). W ramach grupy działa także Havas E-Commerce oraz dział badań i strategii Havas Intelligence. Od 2013 roku polskim oddziałem Havas Media Group zarządza Małgorzata Węgierek.


Źródło: Havas Media 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rossmann najsilniejszą marką wśród sklepów w Polsce

Rossmann rozpoznawalna marka

Najbardziej rozpoznawalną marką wśród wszystkich sklepów w Polsce jest Rossmann – wynika z badania YouGov BrandIndex przeprowadzonego przez agencję badań marketingowych Inquiry. Na podium znalazły się także Lidl i Empik.

Badanie dowodzi, że Polacy są przywiązani do marek i chętnie kupują w znanych sieciach sklepów. Listę Top 10 marek w kraju wg YouGov BrandIndex w 2019 roku otwiera Rossmann (47,3 pkt.). Tuż za nim są Lidl (45,0 pkt.) i Empik (31,8 pkt.). Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce mają: IKEA, Biedronka, CCC, Decathlon, Castorama, RTV Euro AGD i Kaufland.

Jaka była metodologia badania wizerunku marek? Respondenci odpowiadali na sześć pytań (odpowiedzi tak lub nie), które dotyczyły: opinii, rekomendacji, jakości, wartości, reputacji i satysfakcji nt. danej marki. Następnie zsumowano różnicę z pozytywnych i negatywnych odpowiedzi oraz podzielono ją przez ilość zadanych pytań. Wówczas uzyskano ostateczny wynik.

Na silną markę trzeba pracować latami. Najlepsze marki detaliczne angażują klientów, oferując im nie tylko produkty, ale także atrakcyjne ceny, dobre doświadczenia zakupowe, ciekawą komunikację i możliwość zapoznania się z nowinkami na rynku. Silne marki to takie, które dobrze rozumieją swoich klientów, a nawet wyprzedzają ich oczekiwania.

Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry sp. z o.o.

YouGov BrandIndex jest sporządzany od 10 lat w ponad 43 państwach (w tym USA, kraje Europy Zachodniej, Rosji, Azji i Bliskiego Wschodu). W 2019 r. – dzięki współpracy nawiązanej przez YouGov z Inquiry – do tego grona dołączyła również Polska. YouGov BrandIndex monitoruje marki pod kątem 15 wskaźników z zakresu komunikacji, wizerunku i relacji. Wywiady są realizowane codziennie na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków (prawie 7 tys. respondentów).

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF