...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Herbata zdrowsza od wody?

Jaka jest historia powstania SOTI Natural?

Bliska osoba w rodzinie zachorowała na nowotwór nabyty. Była to osoba która, od kiedy pamiętam piła słodkie napoje; dużo soków, ale też napojów gazowanych. Lekarze podali to jako główną przyczynę. Zaczęłam się wtedy interesować antyoksydantami, które mogą usuwać wolne rodniki z organizmu, a tym samym zapobiegać na co dzień chorobom. Okazało się, że w owocach i warzywach może być sporo antyoksydantów, ale to zależy od przechowywania i upraw, a dodatkowo soki zawierają sporo cukrów. W herbacie przy odpowiednim zaparzeniu mamy większą stabilność zawartości cennych składników. W czasach kiedy coraz więcej jest produktów przetworzonych, a czas wolny jest coraz cenniejszy, produkty z grupy tzw. life hack (produkty ułatwiające życie, jak właśnie zaparzona precyzyjnie herbata w wygodnej butelce) są niezwykle istotne. Z tego powodu stworzyłam firmę, która tworzy napary — zdrowe herbaty SOTI Natural i GO BIO z najwyższej jakości składników m.in. japońskich liści Gyokuro, perłowego jaśminu czy tajskiej trawy cytrusowej. Wszystkie nasze produkty parzymy w precyzyjny sposób i oferujemy w wygodnych, lekkich, poręcznych butelkach pod marką SOTI Natural oraz dla sklepów sieci Biedronka pod marką GO BIO.

Jak powstaje Soti? I czym różni się od klasycznej herbaty zaparzonej w domu?

Przy procesie powstania herbat SOTI Natural kontroluję jakość suszu, tak by dać konsumentom gwarancję zawartości antyoksydantów. Badałam liście dostępne w Polsce w herbaciarniach. Często były niestety zwietrzałe, a co za tym idzie, po zaparzeniu (nawet bardzo precyzyjnym) nie miały wartości zdrowotnych. Dodatkowo w warunkach domowych nie mamy często możliwości zaparzyć precyzyjnie (co do minuty, co do jednego stopnia temperatury) czy użyć odpowiedniego naczynia. Na koniec pozostaje właśnie kwestia czasu przyrządzenia. Jeśli chcę się napić ciepłej herbaty — wlewam do czajnika elektrycznego z butelki SOTI Natural, podgrzewam kilka stopni bez przekroczenia temperatury wrzenia tak, by zachowane zostały właściwości, wlewam sobie do kubka, czajnik przepłukuję i nie muszę tracić czasu na odmierzanie liści i czyszczenie fusów. Piję w biurze ciepłą SOTI Natural, a kiedy wychodzę na spotkanie czy spędzam cały dzień w samochodzie mam zawsze przy sobie wygodną butelkę SOTI Natural, która dodaje mi energii i poczucia, że robię coś dobrego dla swojego organizmu — dostarczam mu paliwa, które nie zawiera cukrów, słodzików, konserwantów. Wiem, że pijąc SOTI Natural, dostarczam mojemu organizmowi antyoksydantów. Myślę, że dla każdego z nas jest to istotne. Na treningu nie piję wody a właśnie butelkę SOTI Natural lub GO BIO, żeby wzmocnić efekty treningu poprzez dodanie przeciwutleniaczy.

Do kogo adresujecie swoje produkty, jaka jest Wasza grupa docelowa?

Zadaliśmy sobie pytanie: co by się stało, gdyby każdy mógł korzystać na co dzień z dawki antyoksydantów, jaką daje jedna butelka SOTI Natural ? Czy ludzie żyliby dzięki temu dłużej ? Czy korzystaliby wtedy w pełni z każdego dnia? Mieszkając w Japonii, widzieliśmy, jak dużo energii mieli Japończycy w podeszłym wieku. Przeprowadziliśmy badania z Politechniką Warszawską i Uniwersytetem Przyrodniczym, które pokazały pozytywny wpływ przeciwutleniaczy, dlatego naszym celem jest, by rzeczywiście każdy mógł korzystać z antyoksydantów pochodzących z naszego procesu zaparzenia na co dzień. By to było możliwe, zdrowe herbaty SOTI Natural dostępne są w sklepach takich jak Auchan, Makro, ale też drogeriach Rossmann, Hebe czy stacjach benzynowych Orlen, BP, Lotos.

Co najbardziej charakteryzuje Wasze produkty i czym wyróżniają się one wśród konkurencji?

Przede wszystkim chodzi o dostosowanie parametrów parzenia, których nie jesteśmy w stanie dostosować w warunkach domowych czy nawet gastronomicznych. Większość osób nie ma też codziennie 50 minut, by poświęcić je na odpowiednie zaparzenie. Stworzyliśmy aż osiem różnych naparów, tak by każdy mógł wybrać smak i właściwości, które najbardziej odpowiadają jego potrzebom. Wszystkie w formie naturalnych, niesłodzonych, bezcukrowych napojów, które mają towarzyszyć i pomagać jak największej ilości osób. Oczywiście, jeśli chcę je posłodzić, przelewam sobie do szklanki i dodaję np. jakiś słodzik, ale większość osób, które już korzystają z SOTI Natural, stawia za cel przestawienie kubków smakowych i ograniczanie cukrów czy słodzików. Niesamowite jest to, że kiedy tylko przestawiłam swoje kubki smakowe poprzez picie SOTI Natural czy GO BIO ograniczyłam również apetyt na słodkie przekąski, owoce zaczęły mi się wydawać bardzo słodkie. Przestawiły mi się parametry, a dzięki temu zaczęłam się lepiej czuć i mieć więcej energii. Inne napoje poza neutralną wodą zawierają cukry lub słodziki a często oba, dodatkowo nie ma obecnie napoju, który daje gwarancję zawartości antyoksydantów. Na tle konkurencji wyróżniamy się więc naturalnym składem, smakiem i właściwościami.

Dlaczego zdecydowaliście się na wsparcie projektu 50 Kreatywnych?

Kreatywność w każdym aspekcie to nasze motto. Wiele osób kontaktuje się z nami, opowiadając o swoich pomysłach, których celem jest zmienić na lepsze jakiś aspekt rzeczywistości. Świat się zmienia, mamy już dużo urządzeń, metod, które ułatwiają nasze życie, ale jeszcze jest wiele do poprawy. Ważne, żeby wspierać kreatywnych od dnia pierwszego, nie dopiero jak idea stanie się już powszechna. W wielu przypadkach wspomina się twórców przełomowych odkryć dopiero po ich śmierci, kiedy pomysł już przeszedł wszystkie stadia. Naszym zdaniem powinniśmy wspierać kreatywnych od początku, od momentu, kiedy idea oraz plan na jej egzekucję powstał. Jest to trudny czas i korzystanie z efektów tych pomysłów na etapie ich upowszechniania jest niezwykle istotne, tak samo, jak promowanie ich przez inicjatywy takie jak ranking 50 Kreatywnych. Dlatego właśnie wspieramy ten projekt z całego serca.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF