...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Co łączy wannę, rozbity samochód i łóżko?

Rozbity samochód na deptaku pod Pałacem Kultury i Nauki, pościelone łóżko w parku, stara wanna na chodniku – to efekt akcji ambientowej zrealizowanej przez Empik. Marka w ten sposób pokazuje, że literatura jest wszędzie i zaprasza na zbliżający się Apostrof. Międzynarodowy Festiwal Literatury.

Literatura jest wszędzie

Wszystkie te sceny od 13 maja znajdują się w przestrzeni miasta. Pojawiły się nieprzypadkowo i pochodzą prosto z… kart powieści. Ich zadaniem jest wytrącić warszawiaków z codziennego biegu i skierować ich uwagę w stronę czytania. Rozbity samochód przy dworcu Warszawa Śródmieście nawiązuje do książki Henninga Mankella „Mężczyzna, który się uśmiechał”. Łóżko z tacą, na której przyniesiono śniadanie ustawione w parku im. Marszałka Edwarda Rydza-Śmigłego przy restauracji Na Lato to scena z „Ulissesa” Jamesa Joyce’a, a wanna stojąca na chodniku przy Hali Koszyki jest odniesieniem do „Pamiętnika znalezionego w wannie” Stanisława Lema. Te trzy instalacje są zapowiedzią zbliżającego się Apostrofu. Międzynarodowego Festiwalu Literatury. W ten sposób Empik pokazuje, że literatura jest wszędzie: każdy przedmiot, sytuacja czy nawet rozmowa może mieć odniesienie do naszych lektur. Do zobaczenia instalacji zachęca film.

Jeszcze więcej literatury

Akcję uzupełniają zagadkowe posty na profilu Festiwalu Apostrof na Facebooku zachęcające do odnajdywania literackich skojarzeń oraz literackie papierowe kubki, które w ostatni weekend przed festiwalem pojawią się w wybranych warszawskich lokalach. Miejsca, których charakter zakłada zabawę na świeżym powietrzu będą serwować napoje w papierowych kubkach, z których można dowiedzieć się, jakie drinki lubił pić detektyw Marlowe, sam Chandler czy Hemingway. Lokale, w których będzie je można znaleźć: Miejsce Chwila, Na Lato, Bar Pacyfik, Cuda na Kiju, Znajomi Znajomych, Nocny Market, który w weekend 17–19 maja wraca na Dworzec Główny oraz klub festiwalowy działający w dniach 24–26 maja.

Akcja jest zachętą do tego, żeby odkrywać w sobie pasję do literatury i żyć książkami na co dzień. To jednocześnie zaproszenie na Apostrof. Międzynarodowy Festiwal Literatury, który odbędzie się w dniach 20–26 maja 2019 roku.

Instalacje literackie: między wieżycami Dworca Śródmieście (przed PKiN), Al. Jerozolimskie 50, Hala Koszyki ul. Koszykowa 63, Park im. Marszałka Edwarda Rydza-Śmigłego przy restauracji Na Lato, ul. Rozbrat 44A.

Czas trwania akcji: 13–19 maja 2019

Apostrof. Międzynarodowy Festiwal Literatury

20–26 maja 2019 roku

Miasta festiwalowe: Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Katowice

Organizator: Empik

Partnerzy: Teatr Powszechny w Warszawie, Nagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego za Reportaż Literacki, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo Czarne, SIW Znak, Wydawnictwo Pauza, Wydawnictwo Albatros, Świat Książki, Wydawnictwo Filia, Wydawnictwo W.A.B., Wydawnictwo Agora, Wydawnictwo Czarna Owca, Wydawnictwo Marginesy, Wydawnictwo Sonia Draga, Powergraph, Burda Książki, Wydawnictwo Insignis, Wydawnictwo Wielka Litera, Strefa Wolnosłowa

Pełny program: www.festiwalliteratury.pl

Wydarzenie na Facebooku

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marka odzieżowa promująca polszczyznę i literaturę podbija serca Polaków. Ubierz się w słowa!

Nadwyraz.com to nowa marka, która tworzy wyjątkowe produkty inspirowane językiem polskim oraz literaturą polską. Działa dopiero od kilku miesięcy, ale już zdążyła podbić serca Polaków nie tylko w kraju, lecz także na całym świecie – wszędzie tam, gdzie są nasi rodacy. Nadwyraz.com to dziecko projektu polszczyzna.pl, którego stronę na Facebooku śledzi niemal 300 tysięcy osób.

 

Hasło przewodnie marki to „Ubierz się w słowa!” i odzwierciedla ono to, co znajdziemy w asortymencie firmy. Swoje gusta zaspokoją sympatycy poprawnej polszczyzny dzięki  torbie z wymownym napisem „WZIĄĆ!” oraz fani literatury polskiej, dla których przygotowano koszulkę z Kołdrianem – alternatywną wersją Kordiana Słowackiego. Celem założycieli jest przekonanie Polaków, że język polski i literaturę można przedstawić w kreatywny i oryginalny sposób. Dlatego też na produkty trafiły grafiki wyjątkowo urokliwe, stworzone z humorem, często pełniące funkcję edukacyjną.

Marka powstała w 2017 roku, ale początki sięgają roku 2011 i powołania do życia projektów Poprawna polszczyzna oraz Polszczyzna.pl. Markę założyli koledzy z podstawówki, znający się od najmłodszych lat: Krzysztof Kacprzykowski i Maciej Piotrowski. Obaj zrezygnowali z pracy w warszawskich korporacjach i zdecydowali się stworzyć markę, której na polskim rynku dotąd nie było. W ciągu kilku miesięcy zyskali nie tylko oddanych fanów, którzy chętnie angażują się w projekt, ale również kilka tysięcy klientów rozproszonych po całym świecie!

          

Nasze wzory stworzone przez polskich projektantów bazują na inteligentnej zabawie słowem, żartach i łamańcach językowych. Wykorzystujemy bogactwo języka polskiego i często korzystamy z zapomnianych i trudnych słów – wyjaśnia Piotrowski, jednocześnie przeglądając „Słownik wyrazów zapomnianych” w poszukiwaniu inspiracji.

         

Koszulki z poetami takimi jak Słowacki, Kochanowski czy Mickiewicz sprawiają, że każdy fan literatury polskiej znajdzie coś dla siebie. W naszym asortymencie znajdują się także wzory promujące piękno języka polskiego, które idealnie sprawdzają się jako prezent dla obcokrajowca lub jako garderoba na zagraniczny wyjazd – dodaje Kacprzykowski.

         

W ofercie sklepu znajdują się koszulki, bluzy, skarpety i akcesoria, a asortyment stale się poszerza. Wszystkie artykuły są produkowane od A do Ż przez polskie manufaktury i cechują się najwyższą jakością. Produkty można kupić w sklepie online pod adresem www.nadwyraz.com, a już niedługo znajdą się także w sklepach stacjonarnych w całej Polsce.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF