...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Między esportami, rozmawiamy – Just Chatting

just chatting

Konsumpcja treści internetowych z roku na rok rośnie. Niczym nowym nie jest fakt, że użytkownicy zamiast zwykłej telewizji coraz chętniej wybierają rozrywkę znajdującą się na platformach internetowych takich jak YouTube czy Twitch. Szczególnie jeśli chodzi o młode pokolenie. Powszechność treści live streamingowych sprawia, że platforma Twitch oferuje coraz więcej swoim odbiorcom. Czego najchętniej szukają oglądający na Twitchu? Jaka kategoria jest najpopularniejsza? Jakie są najciekawsze trendy? Postaram się dzisiaj przybliżyć to, co najbardziej ciekawi użytkowników Twitcha.

Telewizja w internecie nie taka różna od tradycyjnej?

Cofnijmy się kilkanaście lat wstecz, kiedy telewizja była jednym z najpopularniejszych nośników domowej rozrywki. W czasie wolnym, gdy chcieliśmy się zrelaksować oglądając telewizję, mogliśmy robić to na dwa sposoby. Pierwszy, gdy dzięki telegazecie lub tygodnikom z programami telewizyjnymi, zaplanowaliśmy sobie to, co chcemy obejrzeć  i sposób drugi, gdy po prostu zasiadaliśmy przed telewizorem i “skakaliśmy” po różnych kanałach szukając czegoś dla siebie.

Czasy trochę się zmieniły, ale pod pewnymi względami możemy dostrzec analogię między telewizją tradycyjną a platformą Twitch. W obu przypadkach, możemy zaplanować sobie to, co chcemy obejrzeć, z tą różnicą, że na Twitchu będziemy oglądali to na żywo i mamy możliwość interakcji ze streamerm. Możemy również po prostu wejść na Twitcha i wybrać spośród szerokiej gamy kategorii oraz aktualnie prowadzonych transmisji. Mimo tak dużej rozbieżności między Twitchem a telewizją, możemy dostrzec to, że zaspokaja ona takie same potrzeby, ale w odmieniony sposób. Mam oczywiście tutaj na myśli wyłącznie rozrywkę, gdyż na próżno doszukiwać się na Twitchu prognozy pogody. Z drugiej strony mamy takie funkcjonalności, których nie znajdziemy w tradycyjnej telewizji.

Esport, esport i jeszcze raz… chatting?

Zapewne większość kojarzy Twitcha jako platformę przeznaczoną dla szukających treści związanych z gamingiem oraz esportem. I słusznie. To na pewno trzon tej platformy, ale czy znajdziemy tam tylko gry? W najpopularniejszych dziesięciu kategoriach w Polsce, aż 9 stanowią gry. Racja, to dosyć sporo, ale co znajduje się na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych kategorii? Just Chatting, a po polsku po prostu – Rozmowy. Kategoria, w której znajdziemy dosłownie to, co w jej tytule.

Z roku na rok przyciąga coraz więcej ludzi, którzy szukają kontaktu z autorami streamów, które oglądają. Wynika to z faktu, że coraz częściej widzowie chcą być blisko streamerów. Wiedzieć coraz więcej o ich życiu prywatnym, tym co robią, czym się interesują, jakie produkty kupują, jakiej marki samochodami jeżdżą czy w jakim sklepie robią zakupy. Jednym słowem chcą wiedzieć, jak wygląda ich codzienne, zwyczajne życie oraz zaplecze tego co robią.

 Rozwoj_just_chatting
Źródło: Streams Charts

Porozmawiać można na każdy temat, a to dlatego, że coraz bardziej gaming wplata się w lifestyle. Coraz więcej jest osób, które chcą po prostu podyskutować na interesujący ich temat lub posłuchać, co ich idol ma do powiedzenia. Wiąże się to ze swoistą gloryfikacją streamerów, tego, że są dla swoich odbiorców wzorem i stąd oprócz zwykłych dyskusji czy rozmów możemy znaleźć tam np. komentowanie różnych wydarzeń, internetowych konfliktów, zawodów esportowych (i sportowych!) oraz innych – tematów nie brakuje. Najczęściej są to tematy popularne w danym czasie, związane z aktualnymi wydarzeniami w środowisku jak na przykład, powstanie nowej federacji sztuk walki – tworzonej przez znanego rapera.

Jest popyt jest podaż

Twtich jest dominującą na świecie platformą live streamingową, a pandemia tylko umocniła platformę na pozycji lidera. W kwietniu 2021 roku, Twitch osiągnął rekordowe 3,03 miliona widzów licząc średnią z każdego tygodnia na podstawie średniej miesięcznej z siedmiu dni. Stanowiło to wzrost o 22,17% w porównaniu do tego samego miesiąca w roku 2020. Oznacza to, że trend się utrzymał i nadal możemy spodziewać się tego, że Twitch nie odejdzie w cień. Tym samym pokazuje również, że zainteresowanie na materiały z kategorii Just Chatting, swoją drogą bardzo obszernej, będą cały czas rosły, a konsumentów takich treści nie będzie brakowało.

Piotr Radzimirski

Tagmax, inSTREAMLY, StreamCards – czyli jak zarabiać na streamingu

Streaming

Trend live streamingu na stałe zagościł w internecie i wydaje się, że jego najlepszy czas dopiero nadchodzi. Przestrzeń wykreowana przez twórców jest miejscem, na które zwróciły uwagę także marki. Pojawił się jednak problem tego, jak ją wykorzystać do działań marketingowych, jednocześnie nie będąc zbyt natarczywym? Na to pytanie znalazły odpowiedź m. in. Tagmax, inSTREAMLY oraz StreamCards.

W internecie znajdziemy multum filmów i każdy na pewno znajdzie to, co interesuje go w danej chwili. Filmy na wielu serwisach przyciągają miliony, jeśli nie miliardy użytkowników, szukających rozrywki, informacji czy pomocy. To jednak za mało. Użytkownicy coraz chętniej oglądają transmisje na żywo i to nie tylko tych najpopularniejszych twórców jak mogłoby się wydawać.

W ten sposób za idącym trendem mikro influencerów, pojawili się mikro streamerzy, którzy docierają do małej, ale bardzo zaangażowanej społeczności. Ten pomysł bardzo szybko i chętnie wykorzystały np. niewielkie butiki odzieżowe, które organizują skuteczną sprzedaż swoich produktów na live’ach za pomocą Facebooka. Przyjrzyjmy się jednak platformie Twitch:

  • ponad 9 milionów aktywnych kanałów,
  • 140 milionów oglądających każdego miesiąca,
  • ponad 2 miliardy godzin obejrzanych materiałów w maju tego roku.

Liczby robią wrażenie, a dzięki pandemii na Twitchu przybyło zarówno streamerów, jak i widzów. Polska również dostrzegła potencjał drzemiący w transmisjach live i zaczęła skutecznie go wykorzystywać do działań marketingowych. Kto już to zrobił?

Tagmax

W przypadku tradycyjnych filmów czy transmisji często trafiamy na wiele odnośników w opisie, prowadzących do stron, o których mówi lub do których chce nas przekierować twórca. Tagmax skraca tę drogę, wzbogacając wideo o nowe funkcjonalności. Innowacyjna platforma pozwala na umieszczenie w filmach klikalnych tagów, które mogą być ruchome lub statyczne, tzw. “shoppable video”. Oprócz proponowanego rozwiązania, Tagmax działa jak standardowy sklep e-commerce, realizujący cały proces zakupowy począwszy od kliknięcia w tag umieszczony w video, po wysyłkę do klienta. Tagmax łączy funkcję reklamową, informacyjną oraz sprzedażową dając widzowi nową możliwość bezpośredniego reagowania podczas oglądania.

Tagmax
Źródło: Tagmax, https://iplayoo.pl/test-new-features/

Ogromną zaletą tego rozwiązania jest zaangażowanie odbiorców, którzy chętniej korzystają z interaktywnych możliwości. Tagmax udostępnia także raporty odnośnie zaangażowania, jakie generuje nowa funkcja. Pole do ekspozycji jest w tym przypadku bardzo atrakcyjne, widzowie za pomocą jednego kliknięcia bardzo chętnie sprawdzą to, co zarekomenduje twórca podczas transmisji.

inSTREAMLY

Polski startup, przebojem pojawił się na rynku i odmienia oblicze współpracy ze streamerami. Po udanych rundach inwestycyjnych preseed inSTREAMLY zabezpieczyło kapitał na swój technologiczny pomysł, który okazał się strzałem w dziesiątkę. InSTREAMLY jest platformą –łącznikiem, która wspiera streamerów w rozwoju, a także pozwala na ekspozycję marki w transmisjach mikro streamerów.

Skąd ten pomysł? 99,5% kanałów na Twitchu ma średnio mniej niż 100 widzów. Zważając na wcześniej wymienioną liczbę 9 milionów kanałów na Twitch, jest to niezagospodarowana przestrzeń, którą inSTREAMLY zdecydowało się wykorzystać. Platforma pomaga we współpracy pomiędzy marką a małymi streamerami. Duże marki realizujące ogrom podobnych mikro aktywności reklamowych z niewielkimi twórcami nie muszą już tracić cennego czasu na omawianie szczegółów, wyręcza je w tym inSTREAMLY poprzez zautomatyzowany system krótkich umów sponsorskich. Rozwiązanie zapewnia obopólne korzyści – z jednej strony niewielcy streamerzy mają szansę na współpracę, z drugiej strony marki nie muszą załatwiać żadnych formalności związanych z umowami sponsorskimi.

Szansa, jaka pojawia się dla niewielkich streamerów dzięki inSTREAMLY jest przełomowa. Pierwsze pieniądze, jakie streamer może zarobić, dzięki współpracy na małą skalę (nawet ok. 150 euro miesięcznie) dają solidną motywację do rozwoju dla niewielkich twórców. Marki natomiast docierają do trudno dostępnego grona odbiorców treści internetowych, którzy są znacznie bardziej zaangażowani. Jeśli trend streamingu dalej będzie się rozwijał, a streamerów będzie przybywało, w przyszłości inSTREAMLY może stać się jedną z największych platform dla rozwoju streamerów.Obecnie inSTREAMLY działa głownie w obszarze gamingu, w planach jednak jest ekspansja na nie tylko nowe kategorie streamu, ale również inne platformy live streamingowe.

Firma z impetem weszła na rynek i zyskała uznanie na rynku realizując w ciągu dwóch lat od powstania ponad 28 tysięcy mikro umów sponsorskich. Niekonwencjonalny pomysł i wykorzystana technologia pozwala śmiało spoglądać w kierunku ekspansji na rynki zagraniczne. Już teraz platforma rozwija się we Francji, Niemczech oraz Skandynawii, a 60% streamerów zrzeszonych w inSTREAMLY jest spoza Polski.

StreamCards

Nowym graczem na rynku w tworzeniu interaktywnego streamu dla graczy, jest warszawski startup StreamCards. Firma wzięła pod lupę bierną aktywność oglądających podczas esportowych wydarzeń. Każdego roku rozgrywanych jest tysiące meczów esportowych, w których widz oprócz chatu, ma małe pole na dodatkową aktywność podczas oglądania, zwłaszcza jeśli odbywają się wyłącznie online. StreamCards postanowiło coś z tym zrobić. Cel? Zaangażować widzów, aby jeszcze bardziej mogli wczuć się w emocje esportowych rozgrywek.

Rewolucyjnym rozwiązaniem StreamCards jest gra karciana dostępna podczas oglądania streamu na platformie Twitch. Widzowie za pomocą dostępnych kart, które opisują to co dzieje się podczas meczu, mogą typować swoje karty, przewidując to, co zaraz wydarzy się w grze. Dzięki temu mogą rywalizować z innymi widzami. Za każde przewidziane za pomocą karty zjawisko podczas rozgrywki na streamie, widzowie otrzymują punkty, tym samym zyskując motywację do dalszej aktywności, no bo kto nie lubi rywalizacji.

Jak wykorzystać taką aktywność? Dla najlepszych graczy, którym uda się zyskać określoną ilość punktów, widz może otrzymać różne nagrody – zarówno dotyczące samej gry, czyli karty lub oprawę wizualną, jak i te, które mogą zapewnić partnerzy. Tutaj pojawia się pole do działania partnerów mające na celu promocję marki.

Więcej o StreamCards pisaliśmy tutaj.

Piotr Radzimirski

inSTREAMLY – startup łączący znane marki z twórcami live-streamów pozyskał 4,8 mln zł na dalszy rozwój

InStreamly założyciele

Warszawski startup inSTREAMLY, twórca platformy łączącej znane marki z twórcami treści na żywo, pozyskał 4,8 mln zł w rundzie seed. Otrzymane środki pozwolą spółce przeprowadzić ekspansję na kolejne zagraniczne rynki. W inwestycji udział wzięły Supernode Global, Colopl Next i PKO VC. Maciej Sawicki, Szymon Kubiak, Damian Konopka oraz Wiktoria Wójcik są laureatami 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.

Globalny rynek live streamingu wyceniany jest na 70 miliardów dolarów i oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat jego wartość przekroczy trzykrotność tej kwoty. Dynamiczny wzrost jego popularności, szczególnie wśród pokolenia Z, został szybko zauważony przez duże firmy, których klientami są ludzie młodzi. Początkowo zawieranie umów sponsorskich w live streamingu było jednak niezwykle trudne.

Tylko najwięksi twórcy z setkami tysięcy obserwujących byli w stanie nawiązać współpracę z dużymi markami, pozostawiając większość streamerów bez dostępu do tego typu monetyzacji. Dzięki platformie inSTREAMLY wszyscy twórcy treści na żywo zyskują dostęp do ofert sponsorskich. Za pośrednictwem rozwiązania oferowanego przez spółkę, streamerzy mogą rozwijać się i zarabiać na swojej pasji, a marki docierać do bardzo zaangażowanych społeczności mikro-streamerów, które dostarczają tyle samo wyświetleń przy dużo wyższym współczynniku konwersji.

Podczas gdy średni CTR (współczynnik klikalności oznaczający stosunek między liczbą kliknięć a wyświetleniami reklamy) w branży paid display ads wynosi 0,7%, ostatnia kampania z udziałem 956 streamerów osiągnęła poziom 4%. Przykład ten pokazuje, że mniejsi streamerzy są w stanie przyciągnąć większe zaangażowanie, które marki, takie jak Netflix, Samsung, PlayStation, Adidas czy Reebok, uzyskują za pośrednictwem platformy inSTREAMLY.

inSTREAMLY, zostało założone w 2019 roku przez zespół profesjonalistów z branży live streamingu i marketingu. W ramach inwestycji, w które udział wzięły Supernode Global, Colopl Next i PKO VC, spółka pozyskała 4,8 mln zł. Zdobyte środki pozwolą inSTREAMLY przeprowadzić ekspansję na kolejne zagraniczne rynki [ewentualnie jakieś szczegóły]. Wcześniejszą inwestycję pre-seed w marcu 2020 zabezpieczył SMOK VC, prowadzony przez Paula Bragiela, inwestora w Niantic (PokemonGO), Unity, Uber i Stripe.

Warszawski start-up w długofalowej wizji chce być największą platformą, dzięki której twórcy treści na żywo mogą się rozwijać i zarabiać na swojej pasji, a marki współpracować ze streamerami i docierać do widzów z pokolenia Z.

Osobiście wiem, jak przełomowym momentem jest dla małego streamera zarobienie pierwszych pieniędzy ze streamowania. Pojawia się wiara, że faktycznie tą pasję można rozwinąć w karierę. Dzięki pozyskanym funduszom, przyspieszymy ekspansję na nowe rynki i dostarczenie najlepszych ofert dla streamerów na całym świecie.

Wiktoria Wójcik, co-founder inSTREAMLY

Widzimy ogromny potencjał w tym, jak inSTREAMLY demokratyzuje możliwości sponosoringu w branży transmisji na żywo i wierzymy, że głębokie zrozumienie rynku i pasja zespołu do live streamingu będą kluczowym elementem ich sukcesu. Jesteśmy niesamowicie podekscytowani, że możemy prowadzić tę rundę i wspierać inSTREAMLY, w wdrażaniu swojej platformy na nowe rynki.

Phoebe Arkell, Supernode Global

Agencje mediowe oraz duże marki mają problem ze skutecznym budowaniem przekazu sprzedażowego, który angażuje pokolenie Z. inSTREAMLY wypełnia tę lukę. Wartość spółki jest budowana dla wszystkich interesariuszy i wierzymy, że będzie to element globalnego sukcesu inSTREAMLY.

Krzysztof Tokarski, Dyrektor Departamentu Inwestycji Alternatywnych w PKO TFI

Zgłoś się do 11. edycji konkursu 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie: https://brief.pl/kreatywni/zgloszenia/


Źródło: InStreamly

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dołącz na e-Galę Innovation 2020!

Innovation gala_online

1 czerwca o 19:00 szykuje się nietypowe wydarzenie, e-Gala konkursu Innovation. W tym roku, Max Cegielski poprowadzi finał Innovation w wirtualnym studiu, a przy zakupie biletów każdy uczestnik otrzyma od organizatorów unikalny gift pack, składający się z wykładów on-line. Sprzedaż biletów już wystartowała.

Po raz czwarty będę miał przyjemność prowadzić finał Innovation. Każda edycja konkursu była inna, ponieważ ciągle pojawiają się innowacje technologiczne i nowe pomysły w komunikacji marketingowej – dostosowujące się do zmieniającego się świata. Tym razem innowacje wymusiła na nas epidemia, więc jak większość zachodniego świata przez ostatnie miesiące spotkamy się w wirtualnym studio. Nie będziemy jednak udawać, że wszystko jest po staremu – wręcz przeciwnie, zapraszamy na nie-galę, czy wręcz anty- galę Innovation. Będzie można robić to, czego zwykle nie można. Bądźcie z nami, pozostając u siebie!

 Max Cegielski, gospodarz Gali

W tym roku, oprócz innowacyjnej formy finału konkursu, podczas której dowiemy się kto odbierze statuetkę konkursu Innovation 2020, uczestnicy będą mogli skorzystać ze specjalnie przygotowanej dla nich wiedzy. Wraz z biletami otrzymają pakiet wykładów live, udostępnianych cyklicznie w czerwcu. Autorami materiałów są, m.in.: przedstawiciele Klubu AdTech SAR, grupy Gaming oraz Rady Programowej Innovation Camp. Wśród wykładowców pojawi się także gość specjalny – Peter Szekeres* CEO i współzałożyciel Neticle, który opowie o tym, czego możemy nauczyć się z fake newsów?

Pełną listę prelegentów i ich wykładów można znaleźć na www.innovation.sar.org.pl

Częścią e-Gali Innovation będzie także TOP10 Startup Program, czyli program mentoringowo-szkoleniowy organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, w ramach którego poznamy najciekawsze startupy na polskim rynku. Podczas wydarzenia zostanie wręczona nagroda dla jednego ze startupów, który jako zwycięzca programu, wyłoniony na drodze pitch’u przez jury konkursu, pojedzie na międzynarodową konferencję Web Summit w Lizbonie i tytuł BEST STARTUP 2020.

W trakcie wydarzenia współorganizator – Spark – wyróżni najlepszą innowację w czasach pandemii. Nagroda zostanie przyznana na podstawie głosowania uczestników, w trakcie wydarzenia.

Bilet na finał Innovation kosztuje 200 zł netto – w tym są 2 dostępy (na dwa oddzielne IP) do oglądania e-Gali oraz dwa pakiety wykładów. Sprzedaż biletów na wydarzenie prowadzona jest przez stronę: www.innovation.sar.org.pl.

Organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Współorganizatorzy: Twin.digital collective, Spark Foundry
Sponsor strategiczny: TVN
Sponsorzy: Nielsen, AMS
Partnerzy: Restaurant Week, ThinkThank
Media: Nowy Marketing, Gazeta.pl, Brief, Marketer +
Audytor konkursu: LSW Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy

* Peter Szekeres jest CEO i współzałożycielem Neticle, startupu zajmującego się analizą tekstu. Koncentruje się na tym, w jaki sposób zautomatyzowana analiza tekstu i powiązane technologie AI mogą wspierać podejmowanie decyzji i codzienną pracę marketerów. Jest także członkiem grupy Forbes Hungary’s 30 under 30 i w 2017 roku otrzymał tytuł Założycielem Roku na Węgrzech. Jego firma, Neticle, jest jednym z najszybciej rozwijających się startupów SaaS B2B na Węgrzech, oferującym rozwiązania analizy tekstu dla przedsiębiorstw w 9 krajach regionu CEE. Firma przyspiesza rozwój biznesu dzięki dwóm głównym produktom; Neticle Media Intelligence to inteligentne narzędzie społecznościowe, które w czasie rzeczywistym gromadzi i analizuje ogromne ilości treści wraz z sentymentem, na interaktywnej platformie z przyjazną nawigacją, grafiką i wykresami. Kolejnym ich sztandarowym produktem jest Zurvey.io, służący do tworzenia profesjonalnych ankiet i analiz opinii, na bazie których doskonali się doświadczenia konsumentów.


Źródło: informacja prasowa SAR

Anita Florek

Czy technologii i eventom jest razem po drodze?

Cofnijmy się na moment do 2015 i wyobraźmy sobie event, na którym do dyspozycji uczestników oddano gogle VR - szaleństwo, prawda? Dzisiaj nie jest już tak łatwo uzyskać oczekiwany efekt WOW. Na szczęście z odsieczą przychodzą nowe technologie, którym z branżą eventową coraz częściej jest razem po drodze! Tylko kto siedzi za sterem: jeszcze event managerowie czy już boty?

Planowanie trasy

Technologia może pomóc przy twoim evencie jeszcze na długo zanim uczestnicy zbiorą się w wyznaczonym miejscu, zgasną światła, a na scenie pojawi się prowadzący.

Cała podróż zaczyna się od e-zaproszeń, które nie tylko zyskają uznanie wszystkich zwolenników ekologicznego stylu życia, ale też na pewno dotrą na czas.

Dodatkowo, możemy w nich przemycić prośbę o RSVP,  zapytać o preferencje żywieniowe uczestników czy umieścić nagranie prelegenta, który “osobiście” zachęci do wzięcia udziału w wydarzeniu każdego zaproszonego gościa.

Następnym, naturalnym krokiem jest zaopiekowanie się tymi, którzy się zarejestrowali. Na rynku znajdziecie wiele aplikacji eventowych, tworzonych/ dopasowanych do konkretnych wydarzeń i będących kompletną bazą wiedzy dla uczestników. Agenda spotkania, możliwość networkingu, aktualności, sylwetki speakerów, spersonalizowana komunikacja, powiadomienia push czy FAQ – to tylko niektóre z pomysłów na to, co może się tam znaleźć. Jeżeli macie możliwości – apkę możecie oczywiście zbudować od podstaw, ale prostszym i tańszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie już istniejącej i dopasowanie jej do waszych aktualnych potrzeb oraz oczekiwań i identyfikacji wizualnej klienta.

Jazda bez trzymanki 

Czyli zupełnie znienacka i jak zwykle o kilka godzin za szybko nadszedł dzień eventu. Ludzie tłoczą się pod wejściem, kolejka rośnie, hostessy nerwowo przeglądają listy z nazwiskami a zdenerwowany klient pyta, czy można przyspieszyć proces rejestracji – brzmi znajomo? Już nie musi, bo dzięki mobilnej aplikacji do check-inu uczestników poprzez skanowanie QR kodów wysyłanych do nich po potwierdzeniu obecności, cały proces przebiega szybko i sprawnie. Można także pokusić się o holohostessę, która doda wydarzeniu nowoczesnego charakteru już na starcie. 

Warte sprawdzenia są też Beacony, które na swoim evencie możesz wykorzystać na milion sposobów. Te miniaturowe urządzenia pracujące w technologii Bluetooth pozwalają z dużą dokładnością lokalizować użytkowników aplikacji mobilnych i przekazać im odpowiedni komunikat – w zależności od pory i miejsca, w którym się znajdują. I tu rozpościera się morze możliwości. Mogą to być:

  • Informacje o mijanych stoiskach (w przypadku targów)
  • Linki ze stroną www, o której mówi właśnie prowadzący
  • Polecenia i wskazówki w kolejnych etapach eventowego scavenger hunt
  • Komunikaty o długości kolejek do poszczególnych atrakcji czy baru 
  • Zdjęcia i tweety zrobione przez innych uczestników tego wydarzenia
  • …Cokolwiek przyjdzie Ci do głowy: sky is the limit!

Na granicy możliwości 

Przełamywanie barier i przekraczanie granic to jedna z wielu misji każdego event managera i kolejna, w której możemy wykorzystać nowe technologie. 

Mogą znaleźć one praktyczne zastosowanie w niemal każdej sferze eventowej produkcji: 

  • Technologia AR (ang. augumented reality – rozszerzona rzeczywistość) i VR (ang. virtual reality – wirtualna rzeczywistość) pozwoli poszerzyć granice tego, co jest realne i jednym ruchem ręki przenieść w dowolne miejsce na świecie. Dzięki niej możliwe jest wszystko –  nawet przeprowadzenie kursu pierwszej pomocy w samym środku tropikalnej dżungli w trakcie trwania konferencji odbywającej się pod Krakowem – bo właściwie, dlaczego nie?
  • Live streaming (transmisja w czasie rzeczywistym)  pomoże przełamać bariery kilometrów i pozwoli wziąć udział w evencie w zasadzie nieograniczonej liczbie uczestników. Zadaniem organizatorów jest sprawienie, żeby ludzie c h c i e l i dołączyć; technologia sprawi, że będa mieli taką możliwośc. 
  • Technika oraz scenografia eventowa dają tak szeroką gamę możliwości, że jest to temat na osobny artykuł. Projekcje realizowane na ruchomych obiektach, mappingi 3D, ekrany diodowe w dowolnym kształcie i z najwyższej jakości obrazem, ekrany mgielne czy hologramy przeniosą wydarzenie na zupełnie inny poziom. Jaki? To zależy od pomysłu i środków, jakimi dysponujemy. 
  • Atrakcje towarzyszące, takie jak gratisomat, fotobudka 360, interaktywna podłoga, aplikacje sprawdzające wiedzę uczestników czy mobilny greenbox to kolejne opcje, które mają szansę zainteresować waszych klientów, a jako tańsze propozycje świetnie sprawdzą się  na wydarzeniach o mniejszej skali i budżecie.

Kierunek przyszłość – a co z człowiekiem?

Chociaż nowości technologiczne fascynują, inspirują i dostarczają tematów do rozmów to zawsze będą tylko elementami składowymi eventu, a bez doświadczonego event managera mogą stać się kosztownymi wpadkami;) Kluczem do efektywnego wykorzystania technologicznych rozwiązań jest ich personalizacja oraz dopasowanie do aktualnych potrzeb. Nasza złota rada: nie stosujmy technologii tylko dlatego, że jest na wyciągnięcie ręki.

Nic nie zastąpi kreatywnego pomysłu  i wydarzenia dopasowanego do oczekiwań klienta; tak jak nawet najlepsza symulacja oceanu nie zastąpi morskiej bryzy i dotyku gorącego piasku pod stopami. 

Nina Stolarczyk
Senior Event Manager
Cyrek Events

 

Cyrek Events to agencja eventowa, która powstała by łączyć dwie rzeczywistości: offline i online, zamiłowanie do nowych technologii i miłość do eventów. Wiemy, że coraz trudniej zaskoczyć czymś uczestników, dlatego uważnie śledzimy, (a czasem wyprzedzamy!) bieżące trendy, aby zapewnić naszym klientom niepowtarzalne doznania i efekt WOW! cyrekevents.com

Cyrek Events