...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

GOT2B i LIVE z kampanią dla gamerów

Gamers GOT2B

To pierwsza tego typu obecność marek beauty w świecie gamingu. Głównym motywem kampanii jest podkreślenie, że warto kreować swój własny styl zgodnie ze swoimi przekonaniami, nawet z dozą buntu – tak jak gracze.

Adam_SimkowskiŚwiat marek got2b i Live to świat ludzi odważnych, kreatywnych, bezkompromisowych w kreowaniu własnego stylu. Cieszymy się, że nawiązaliśmy współpracę z popularnymi młodymi streamerami. Każdy z nich to niepowtarzalna osobowość, która inspiruje rzeszę młodych fanów gamingu. Dla nas to bardzo ważna przestrzeń dla budowania świadomości naszych marek wśród tej grupy konsumentów.

Adam Simkowski, przedstawiciel firmy Henkel, odpowiedzialnej za dystrybucję produktów got2b i Live w Polsce

Kampania zakłada działania contentowe z influencerami prowadzone na ich kanałach social media oraz Twitch.

Koncepcję strategiczno-kreatywną kampanii przygotowała agencja marketingu esportowego Teamplay Agency, media zakupił Wavemaker Poland, za produkcję video odpowiada firma Hola Hola Film.


Źródło: GOT2B

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Tagmax, inSTREAMLY, StreamCards – czyli jak zarabiać na streamingu

Streaming

W internecie znajdziemy multum filmów i każdy na pewno znajdzie to, co interesuje go w danej chwili. Filmy na wielu serwisach przyciągają miliony, jeśli nie miliardy użytkowników, szukających rozrywki, informacji czy pomocy. To jednak za mało. Użytkownicy coraz chętniej oglądają transmisje na żywo i to nie tylko tych najpopularniejszych twórców jak mogłoby się wydawać.

W ten sposób za idącym trendem mikro influencerów, pojawili się mikro streamerzy, którzy docierają do małej, ale bardzo zaangażowanej społeczności. Ten pomysł bardzo szybko i chętnie wykorzystały np. niewielkie butiki odzieżowe, które organizują skuteczną sprzedaż swoich produktów na live’ach za pomocą Facebooka. Przyjrzyjmy się jednak platformie Twitch:

  • ponad 9 milionów aktywnych kanałów,
  • 140 milionów oglądających każdego miesiąca,
  • ponad 2 miliardy godzin obejrzanych materiałów w maju tego roku.

Liczby robią wrażenie, a dzięki pandemii na Twitchu przybyło zarówno streamerów, jak i widzów. Polska również dostrzegła potencjał drzemiący w transmisjach live i zaczęła skutecznie go wykorzystywać do działań marketingowych. Kto już to zrobił?

Tagmax

W przypadku tradycyjnych filmów czy transmisji często trafiamy na wiele odnośników w opisie, prowadzących do stron, o których mówi lub do których chce nas przekierować twórca. Tagmax skraca tę drogę, wzbogacając wideo o nowe funkcjonalności. Innowacyjna platforma pozwala na umieszczenie w filmach klikalnych tagów, które mogą być ruchome lub statyczne, tzw. “shoppable video”. Oprócz proponowanego rozwiązania, Tagmax działa jak standardowy sklep e-commerce, realizujący cały proces zakupowy począwszy od kliknięcia w tag umieszczony w video, po wysyłkę do klienta. Tagmax łączy funkcję reklamową, informacyjną oraz sprzedażową dając widzowi nową możliwość bezpośredniego reagowania podczas oglądania.

Tagmax
Źródło: Tagmax, https://iplayoo.pl/test-new-features/

Ogromną zaletą tego rozwiązania jest zaangażowanie odbiorców, którzy chętniej korzystają z interaktywnych możliwości. Tagmax udostępnia także raporty odnośnie zaangażowania, jakie generuje nowa funkcja. Pole do ekspozycji jest w tym przypadku bardzo atrakcyjne, widzowie za pomocą jednego kliknięcia bardzo chętnie sprawdzą to, co zarekomenduje twórca podczas transmisji.

inSTREAMLY

Polski startup, przebojem pojawił się na rynku i odmienia oblicze współpracy ze streamerami. Po udanych rundach inwestycyjnych preseed inSTREAMLY zabezpieczyło kapitał na swój technologiczny pomysł, który okazał się strzałem w dziesiątkę. InSTREAMLY jest platformą –łącznikiem, która wspiera streamerów w rozwoju, a także pozwala na ekspozycję marki w transmisjach mikro streamerów.

Skąd ten pomysł? 99,5% kanałów na Twitchu ma średnio mniej niż 100 widzów. Zważając na wcześniej wymienioną liczbę 9 milionów kanałów na Twitch, jest to niezagospodarowana przestrzeń, którą inSTREAMLY zdecydowało się wykorzystać. Platforma pomaga we współpracy pomiędzy marką a małymi streamerami. Duże marki realizujące ogrom podobnych mikro aktywności reklamowych z niewielkimi twórcami nie muszą już tracić cennego czasu na omawianie szczegółów, wyręcza je w tym inSTREAMLY poprzez zautomatyzowany system krótkich umów sponsorskich. Rozwiązanie zapewnia obopólne korzyści – z jednej strony niewielcy streamerzy mają szansę na współpracę, z drugiej strony marki nie muszą załatwiać żadnych formalności związanych z umowami sponsorskimi.

Szansa, jaka pojawia się dla niewielkich streamerów dzięki inSTREAMLY jest przełomowa. Pierwsze pieniądze, jakie streamer może zarobić, dzięki współpracy na małą skalę (nawet ok. 150 euro miesięcznie) dają solidną motywację do rozwoju dla niewielkich twórców. Marki natomiast docierają do trudno dostępnego grona odbiorców treści internetowych, którzy są znacznie bardziej zaangażowani. Jeśli trend streamingu dalej będzie się rozwijał, a streamerów będzie przybywało, w przyszłości inSTREAMLY może stać się jedną z największych platform dla rozwoju streamerów.Obecnie inSTREAMLY działa głownie w obszarze gamingu, w planach jednak jest ekspansja na nie tylko nowe kategorie streamu, ale również inne platformy live streamingowe.

Firma z impetem weszła na rynek i zyskała uznanie na rynku realizując w ciągu dwóch lat od powstania ponad 28 tysięcy mikro umów sponsorskich. Niekonwencjonalny pomysł i wykorzystana technologia pozwala śmiało spoglądać w kierunku ekspansji na rynki zagraniczne. Już teraz platforma rozwija się we Francji, Niemczech oraz Skandynawii, a 60% streamerów zrzeszonych w inSTREAMLY jest spoza Polski.

StreamCards

Nowym graczem na rynku w tworzeniu interaktywnego streamu dla graczy, jest warszawski startup StreamCards. Firma wzięła pod lupę bierną aktywność oglądających podczas esportowych wydarzeń. Każdego roku rozgrywanych jest tysiące meczów esportowych, w których widz oprócz chatu, ma małe pole na dodatkową aktywność podczas oglądania, zwłaszcza jeśli odbywają się wyłącznie online. StreamCards postanowiło coś z tym zrobić. Cel? Zaangażować widzów, aby jeszcze bardziej mogli wczuć się w emocje esportowych rozgrywek.

Rewolucyjnym rozwiązaniem StreamCards jest gra karciana dostępna podczas oglądania streamu na platformie Twitch. Widzowie za pomocą dostępnych kart, które opisują to co dzieje się podczas meczu, mogą typować swoje karty, przewidując to, co zaraz wydarzy się w grze. Dzięki temu mogą rywalizować z innymi widzami. Za każde przewidziane za pomocą karty zjawisko podczas rozgrywki na streamie, widzowie otrzymują punkty, tym samym zyskując motywację do dalszej aktywności, no bo kto nie lubi rywalizacji.

Jak wykorzystać taką aktywność? Dla najlepszych graczy, którym uda się zyskać określoną ilość punktów, widz może otrzymać różne nagrody – zarówno dotyczące samej gry, czyli karty lub oprawę wizualną, jak i te, które mogą zapewnić partnerzy. Tutaj pojawia się pole do działania partnerów mające na celu promocję marki.

Więcej o StreamCards pisaliśmy tutaj.

Piotr Radzimirski

Sprzedaż na żywo – jak wdrażać innowacyjne rozwiązania w czasach kryzysu?

Bezprecedensowa sytuacja pandemii Covid-19 postawiła przedsiębiorstwa na całym świecie przed nowym, niełatwym wyzwaniem – jak utrzymać sprzedaż, gdy galerie handlowe pozostają trwale zamknięte, rząd rekomenduje pozostawanie w domu, a rosnące bezrobocie wstrzymuje decyzje zakupowe klientów indywidualnych?

Sytuacja globalnego kryzysu w naturalny sposób obniży przychody marek sprzedażowych – to nieuniknione. Można jednak te marki wspierać kreatywnie, oferując im zaplecze merytoryczne i wsparcie techniczne, które przełoży się przynajmniej na zabezpieczenie części dochodu. Fast White Cat podchodzi do kryzysu jak do okazji na wykorzystanie umiejętności i znalezienia nowych przestrzeni działalności – a przez to nowych partnerów biznesowych. Jedną z takich okazji okazał się innowacyjny pomysł marki odzieżowej Quiosque, który firma zrealizowała we współpracy z Fast White Cat. Partnerom udało się pomyślnie wdrożyć rozwiązanie nie tylko przenoszące sprzedaż z offline do online, ale też łączące w sobie nowoczesne podejście do zakupów z wykorzystaniem Facebooka, jako jednego z popularniejszych kanałów Social Media – w Polsce korzysta z niego aż 75% internautów. Wdrażając pomysł, jaki firma Quiosque postawiła sobie za cel, udało się stworzyć możliwość promocji i sprzedaży produktów marki na żywo – właśnie na Facebooku. W tym markę wsparło Fast White Cat.
Celem Fast White Cat i Quisoque było zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym oraz za pomocą Facebooka, przy jednoczesnej popularyzacji takiego rodzaju kupowania, ale także podtrzymanie relacji z klientkami, które dotąd robiły zakupy wyłącznie offline – to niezbędne, by wypracowywany długo wizerunek marki nie podupadł w czasie, gdy kontakt offline nie jest w ogóle możliwy. Wiemy też, jaki potencjał na zbudowanie społeczności danej marki tkwi w Social Mediach, stąd decyzja, by w czasie kryzysu wykorzystać możliwości tego kanału do maksimum.

Strategia komunikacji tego projektu została oparta o kilka optymalnych rozwiązań. Po pierwsze marka odzieżowa gwarantowała klientkom czasowy rabat na zakupy, uzależniony od aktualnej sprzedaży asortymentu, a do tego osobny kod rabatowy, który uruchamiał się po wpisaniu przy zamówieniu w e-sklepie. Po drugie – w obrazowy, przystępny sposób został przedstawiony aktualny asortyment marki – prezentując ubrania na modelce, uwzględniając rozpisanie rozmiarów i wymiarów danego produktu. Do tego, chcąc przyspieszyć decyzję zakupową, podjęto działania polegające na udostępnianiu linków promowanych produktów, a czas trwania live’a oszacowano odgórnie, na około godzinę. Co więcej, moment uruchamiania live’ów nie był przypadkowy – na podstawie analizy ruchu i aktywności odbiorców fanpage’a marki, zdecydowano o zaproponowaniu dni tygodnia, w których można było przewidzieć najwyższą aktywność potencjalnych klientek. Stąd decyzja o prowadzeniu live’ów we wtorki, piątki i niedziele. Dla klientek, które niechętnie składają zamówienia przez e-sklep, uruchomiono możliwość przejęcia wykonania tej czynności przez konsultanta BOK, podczas rozmowy telefonicznej z daną użytkowniczką. Największe wyzwanie, z jakim zmierzyliśmy się jako Fast White Cat podczas realizacji tego projektu, dotyczyło utworzenia zamówienia i ominięcia przy tym obostrzeń Facebooka – tłumaczy Cezary Kożon, Prezes Fast White Cat – Facebook blokuje bowiem firmom możliwość pisania prywatnych wiadomości do użytkowników. Rozwiązaliśmy tę kwestię, posługując się komentarzami podczas live’ów – z ich pomocą Biuro Obsługi Klienta pisało prośbę do konkretnej klientki o podanie numeru produktu, którym jest zainteresowana oraz jej numeru kontaktowego. Wówczas pracownik BOK, wykonując połączenie telefoniczne do klientki, mógł złożyć zamówienie w jej imieniu i zgodnie z jej oczekiwanymi.

Zasięg live’ów, które Quiosque dotąd zainicjował, wahał się między 28 258 a 40 260 użytkowników, a średni wzrost sprzedaży wzrósł o 44% w stosunku do dnia poprzedzającego live. W trakcie trwania tych spotkań online udało się więc dokonać konwersji, w tym przypadku – sprzedać część promowanych produktów. Nie bez znaczenia pozostało tu również aktywne doradztwo Biura Obsługi Klienta – czyli ta wartość, która dotąd stanowiła przewagę zakupów offline nad tymi internetowymi.

Dane z działań sprzedażowych marki Quiosque na Facebooku pokazują, że social selling jest możliwy do zrealizowania i przynosi zaskakujące efekty. Istotą działań sprzedażowych w kanałach społecznościowych jest jednak pozycja marki, jej rozpoznawalność i świadomość wśród grupy docelowej – te elementy sprawiają, że sprzedaż rozkręci się szybko i skutecznie. Social selling nie zaistnieje, jeśli marka nie zbudowała wokół siebie silnej i zaangażowanej społeczności, a to z kolei działanie, którego nie da się nadrobić w tydzień czy miesiąc. Droga do sprzedaży w mediach społecznościowych jest długa i wymagająca systematyczności, pomysłu na content i nawiązanie relacji z target grupą. Każda marka ma inne założenia, swoją własną strategię, ale gdy jest ona dopasowana do potrzeb klientów, a do tego marka jest aktywna, a jej odbiorca ma bezpośredni kontakt i zaufanie, sprzedaż w social media staje się bardzo realna.

Dominika Dycha, Head of Business Development w agencji JU:

Według raportu „E-commerce w Polsce 2019. Raport Izby Gospodarki Elektronicznej i Gemius”, aż 62% internautów kupuje online – w sytuacji kwarantanny ta wartość urośnie do maksimum, dlatego staramy się przenosić świadomość i działania naszych klientów do sfery online, a tam szukać nowych, jeszcze ciekawszych rozwiązań.

Zapraszamy na spotkanie z cyklu #eksperci w ramach 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie! 🏆

Jak sprzedawać więcej dzięki live’om w social mediach i jak wykorzystać je w dobie kryzysu?
CASE STUDY: Quiosque

✔️O czym? Jak sprzedawać w social media i jak przekonać odbiorców do zakupów online.

✔️Dla kogo? Dla osób, które szukają nowego kanału dotarcia do odbiorców i możliwości zwiększania sprzedaży.

✔️Dlaczego? 75% internautów w Polsce korzysta z Facebooka, to ogromny potencjał do wykorzystania przez marki!

✔️Co zyskasz? Fachową i specjalistyczną wiedzę na temat skuteczności działań w social media, w szczególności łączenia e-commerce z mediami społecznościowymi.

📣Postaramy się odpowiedzieć na pytania:
1. Czy powinieneś się reklamować w dobie kryzysu?
2. Jaka jest skuteczność social mediów w czasie kryzysu?
3. Jakich błędów nie popełniać i czym inspirować się w działaniach w mediach społecznościowych?
4. Case study Quoisque – Sprzedaż live, od autorskiego pomysłu do realizacji i zwiększenia sprzedaży o 44%.

💡PRELEGENCI:
Cezary Kożon – Prezes Zarządu Fast White Cat S.A.,
Sergii Sologubovskyi – E-commerce Manager marki odzieżowej Quiosque,
Dominika Dycha – Head of Business Development w JU: Agencja – prowadzimy w digitalu.

Rozmowę moderuje: Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl

➡️Warunkiem uczestnictwa w wydarzeniu jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego i udzielenie zgód marketingowych. Jeśli nie otrzymamy zgody na kontakt, nie będziemy mogli potwierdzić Twojego udziału, ani wysłać linku do wydarzenia.

Link do formularza zgłoszeń: https://bit.ly/3cSlEAv

partnerzy 50 plansza

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Różnice pomiędzy kontem demo i rzeczywistym na platformie brokerskiej

Dlatego najlepiej, aby pierwsze szlify w działalności na rynku walutowym zdobywali z wykorzystaniem środków wirtualnych, udostępnianych im przez brokerów (np. XTB) na tzw. kontach demo.

Czym są konta demonstracyjne?

W odróżnieniu od kont rzeczywistych, nazywanych rachunkami live, konta demo, demonstracyjne lub treningowe i testowe są kontami, na których trader może nauczyć się zasad inwestowania. Tak naprawdę nic na tym nie traci, może się dobrze bawić i uczyć podczas zawierania kolejnych transakcji. Zawsze jednak jest to zabawa, dlatego zarówno zyski, jak i straty z przyjmowanych pozycji pozostają wirtualne. Konta demonstracyjne są bliźniaczo podobne do kont live i tak też ma być, ponieważ dzięki temu odzwierciedlają funkcjonalność platformy brokerskiej oraz zasad inwestowania na międzynarodowym rynku walutowym Forex i CFD.

Odpowiedzialny inwestor, który nie grał jeszcze na Forexie i nie zawierał kontraktów CFD powinien najpierw założyć na wybranej platformie brokerskiej konto demo, aby oswoić się z zasadami rządzącymi tymi rynkami i nauczyć się, jak rozpoznawać trendy oraz zajmować pozycje, w celu wypracowania jak największego zysku przy założonym poziomie ryzyka

Wirtualne środki na koncie demo

Czynnikiem, który zdecydowanie odróżnia konto demonstracyjne od rachunku live na platformie brokerskiej jest fakt, że na koncie demo trader może zawierać transakcje wyłącznie z wykorzystaniem wirtualnej puli środków finansowych, a na koncie rzeczywistym zawsze będą to środki własne. Technicznie konta są takie same, ponieważ wszystkie pozycje zajmowane przez tradera na koncie demo i live są przeliczane w ten sam sposób, czyli m.in. wartość pipsów, wysokość wymaganego depozytu zabezpieczającego, wysokość zysku lub straty. Wszystkie funkcje konta są takie same, a transakcje przeprowadzane są w czasie rzeczywistym.

W praktyce jednak transakcje na rynku Forex i CFD dokonywane za pośrednictwem konta demonstracyjnego nie są realizowane realnie na rynku i nigdzie broker ich nie przekazuje. Dlatego trudno tu zapoznać się z pojęciem rekwotowań czy poślizgów cenowych, które przy normalnym inwestowaniu na rynku Forex i CFD mogą mieć już duże znaczenie i często występują. Nie da się jednak zasymulować na koncie testowym takich warunków, ponieważ zlecenia nie mają drugiej strony transakcji.

Dlatego na kontach demo traderzy nie będą mieli żadnych problemów, aby w jednym momencie otworzyć na raz kilkanaście pozycji po kilkadziesiąt lotów każda. W realnym inwestowaniu na rachunku live nawet przy wykorzystaniu najpłynniejszych par walutowych może być z tym problem.

Różnica w szybkości egzekucji zleceń

Konta demonstracyjne są tworem, który działa w wirtualnym świecie odzwierciedlającym aktualne warunki panujące na rynku Forex i CFD (więcej informacji: www.demoforex.pl). Dlatego występują w ich przypadku różnice w egzekucji zleceń. Zazwyczaj brokerzy mają podzielone serwery dla kont realnych i demonstracyjnych, aby móc testować różne rozwiązania, zanim wprowadzone zostaną one do realnej sfery inwestowania. Serwery demo są przez to często bardziej obciążone od serwerów odpowiadających za konta live, ponieważ traderzy początkujący, jak i doświadczeni, testują na nich swoje strategie inwestycyjne. Zawierają nawet po kilkaset transakcji dobowo, dlatego może zdarzyć się, że egzekucja zleceń nie będzie taka sama jak w przypadku rzeczywistego inwestowania.

Rozbieżności w warunkach transakcji

W przypadku inwestowania na rynku Forex i CFD za pośrednictwem kont demo oraz live można zaobserwować różnice w kwotowaniach, przez co na dwóch rodzajach rachunków można mieć w tym samym momencie inne ceny oraz spready. Zwykle rozbieżności są niewielkie i krótkotrwałe, ale mogą i najczęściej rzeczywiście się pojawiają. Podobnie jest ze stawkami punktów swapowych – mogą być naliczane zupełnie inne wartości na wirtualnych i rzeczywistych środkach, ponieważ swapy podlegają ręcznej aktualizacji, a konta demonstracyjne nie są traktowane priorytetowo względem kont live.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Live o Liveach – jak prezentować się przed kamerą…

prezentacja przed kamerą

Zobacz również: https://www.facebook.com/teacherkaPL/


Autor: 

piotr_król

Piotr Król – konsultant e-marketingu, informatyk, przedsiębiorca, certyfikowany specjalista Microsoftu, Cisco oraz project manager. Od ponad 13 lat organizuje szkolenia biznesowe z zakresu zarządzania projektami, informatyczne, nowych technologii oraz marketingu internetowego. Doradza firmom oraz klientom indywidualnym w zakresie efektywnych strategii marketingowych opartych o najnowsze narzędzia dostępne na rynku. W marketingu internetowym stawia na integrację działań online z offline. Pracuje zgodnie z ideą – Powiedz mi, co robisz, a ja znajdę technologię, która ułatwi Ci życie. Rozumie problemy, z jakimi zmagają się współczesne firmy, pomaga im osiągać cele szybciej i efektywniej, korzystając z innowacyjnych sposobów dostępnych na rynku. Wspiera swoich klientów w procesie budowania pozycji i podnoszenia zysków za pomocą growth hackingu, Facebooka, networkingu oraz wideo marketingu. Specjalizuje się w transmisjach na żywo. Zorganizował ponad 640 webinarów dla 20 500 osób w 12 branżach oraz ponad 750 live’ów. Łącznie ponad 1680 h wideo na żywo w internecie (1 520 000 wyświetleń live’ów) jako organizator, producent, reżyser, wsparcie techniczne i marketingowe. Jest twórcą pierwszego na pomorzu Pogotowia Komputerowego oraz pomysłodawcą i organizatorem konferencji Success Man, Success Woman oraz wielu innych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF