...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Gastronomia w czasie pandemii — aplikacja do zbierania zamówień

Aplikacja dla restauracji

Lokale gastronomiczne nie poddały się w czasie narodowej kwarantanny, skutecznie realizując zamówienia z dowozem i odbiorem osobistym. Jednak w dzisiejszych czasach przyjmowanie zamówień telefonicznie powoli już nie wystarcza. W marcu 2020 r. aż 24,6 mln Polaków korzystało z urządzeń mobilnych do połączenia z Internetem. Właśnie dlatego warto rozpocząć obsługę swoich klientów również online. Najlepszym rozwiązaniem dla większości restauracji są specjalne aplikacje, które ułatwiają przyjmowanie i realizację zamówień złożonych przez Internet.

Lokale gastronomiczne nie poddały się w czasie narodowej kwarantanny, skutecznie realizując zamówienia z dowozem i odbiorem osobistym. Jednak w dzisiejszych czasach przyjmowanie zamówień telefonicznie powoli już nie wystarcza. W marcu 2020 r. aż 24,6 mln Polaków korzystało z urządzeń mobilnych do połączenia z Internetem. Właśnie dlatego warto rozpocząć obsługę swoich klientów również online. Najlepszym rozwiązaniem dla większości restauracji są specjalne aplikacje, które ułatwiają przyjmowanie i realizację zamówień złożonych przez Internet.

Czym charakteryzuje się dobra aplikacja dla restauracji?

By aplikacja sprawdziła się w restauracji, musi być wygodna w użytkowaniu zarówno dla samego lokalu, jak i dla klientów. Przykładem takiej aplikacji do zbierania zamówień jest narzędzie Digitree Group. Ze strony restauracji jej działanie zamyka się w kilku prostych krokach:

Aplikacja do obsługi restauracji online pozwala sprawnie zarządzać zamówieniami. W panelu obsługi łatwo uporządkujemy zamówienia według ich statusów, zmienimy etap ich realizacji w systemie, skontrolujemy szczegóły czy dane klienta, a także dodamy notatki. Aplikacja umożliwia również zbadanie statystyk sprzedaży oraz popularności poszczególnych ofert, np. oferty weekendowej czy lunchowej.

Korzyści dla klientów restauracji

Oprócz wygody w zamawianiu klienci mogą oczekiwać dodatkowych korzyści ze ściągnięcia aplikacji konkretnej restauracji. Wszystko zależy od kreatywności właściciela. Sprawdzają się tutaj programy lojalnościowe, zbieranie punktów przez użytkowników czy też przygotowane dla nich promocje i oferty specjalne. Jak wygląda sam proces korzystania z aplikacji? To również sprowadza się do kilku etapów:

  1. Zainteresowany konsument — odpowiednio zachęcony przez lokal — ściąga aplikację konkretnej restauracji.
  2. Użytkownik przegląda menu, wybiera ulubione dania i dodatki.
  3. Klient wybiera formę płatności i dostawy.
  4. Użytkownik składa zamówienie, czeka na jego potwierdzenie i realizację.

Warto dodać tu elementy związane z promocjami, voucherami czy punktami zbieranymi przez użytkowników. Wiele restauracji z powodzeniem dzieli się już aplikacjami ze swoimi klientami, a funkcjonując w ich telefonach ze swoim logotypem, budują lojalność i zwiększają wartość koszyków.

Dodatkowe funkcje aplikacji

Firma Digitree Group zapewnia, że już wkrótce aplikacja zostanie rozwinięta o wiele przydatnych funkcji. Na pewno plusem będzie silne zaplecze systemowe związane z e-mail marketingiem (SAREsystem) i marketing automation (SAREhub). Dzięki temu w rozbudowanej aplikacji będzie można rekomendować użytkownikom dania oraz proponować im towary komplementarne uzupełniające ich zamówienie. Ograniczymy też czas trwania ofert czy liczbę konkretnych dań możliwych do zamówienia. Popularna usługa darmowej dostawy w zależności od wydanej kwoty będzie uruchamiać się automatycznie. Co do menu — pojawi się opcja oznaczenia dodatkowych parametrów, np. pozycje bezglutenowe czy wegetariańskie. Klient natomiast — oprócz korzystania z programów lojalnościowych — będzie mógł sprawdzać historię swoich zamówień czy zapisywać ulubione pozycje. Możliwa będzie nie tylko integracja z systemem kasowym, ale i narzędziami do promocji — kampaniami SMS czy e-mail. Warto przetestować to narzędzie, ponieważ jego twórcy, aby wspomóc lokalną gastronomię, oferują aplikację każdemu właścicielowi restauracji do końca czerwca zupełnie za darmo.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

Zupełnie nowa aplikacja dla restauracji

Zupełnie nowa aplikacja dla restauracji

Digitree Group wychodzi naprzeciw aktualnym oczekiwaniom i dylematom lokalnych restauracji w dobie kryzysu związanego z COVID-19, udostępniając im za darmo narzędzie do skutecznej promocji lokali i składania zamówień online przez klientów. Na czas lokautu rozpoczął się właśnie 3-miesięczny, darmowy okres korzystania z aplikacji stworzonej specjalnie na obecne potrzeby biznesów gastronomicznych.

Działania aplikacji krok po krokuAplikacja dla restauracji zapewnia wsparcie lokalnym przedsiębiorcom poprzez udostępnienie im narzędzia do promocji i szybkiej obsługi zamówień online. Restauratorzy tworzą swoje wirtualne menu i unikatowy wygląd aplikacji dla klienta, ustalają formy płatności, odbioru zamówień i reklamują się w ogólnym katalogu firm dostępnym dla użytkowników. Klienci natomiast zyskują intuicyjną platformę z ciekawymi ofertami lokalnych restauracji i najkorzystniejszymi promocjami, dzięki której zamówią dania szybko i jedynie przy użyciu aplikacji mobilnej, bez konieczności uciążliwego dzwonienia do restauracji.

Rozwiązanie to pozwala na sprawną obsługę zamówień oraz budowanie własnej bazy klientów restauracji, a to umożliwia tworzenie w prosty sposób przejrzystych statystyk oraz filtrowanie złożonych zamówień według danych takich jak data, klient czy kwota zamówienia. Nie tylko daje to szeroki pogląd na realizowane zamówienia, ale również pomaga w promocji czy tworzeniu ofert specjalnych. Komunikacja klienta z restauracją odbywa się tylko poprzez aplikację, co znacznie usprawnia obsługę zamówienia i pozwala na stały kontakt i wysyłanie powiadomień do jej użytkowników.

Zamówienie krok po kroku

Lista restauracji zarejestrowanych w aplikacji wyświetla się na głównej stronie z możliwością filtrowania ich wg lokalizacji bądź branży (np. pizzeria, kuchnia azjatycka).Technologiczna spółka Digitree Group, znana z tworzenia dedykowanych rozwiązań związanych z automatyzacją marketingu i e-mail marketingiem, tworząc aplikację dla lokalnych biznesów gastronomicznych nie zapomniała o dodatkowych możliwościach jej integracji z dotychczas udostępnianymi narzędziami. Tym samym restauratorzy mogą nie tylko korzystać z platformy w celu bieżącej realizacji i obsługi zamówień. Możliwe jest również połączenie standardowych funkcji aplikacji z działaniami marketingowymi, takimi jak komunikacja za pomocą SMS, e-mail, ankiety satysfakcji dla klientów, a także możliwością realizacji kampanii na podstawie działań klientów w aplikacji. Takie ciekawe i innowacyjne połączenie funkcjonalności, nadało temu narzędziu zupełnie nową jakość, a dodatkowo jego twórcy zaproponowali restauratorom darmowy okres do końca czerwca 2020 r., żeby wspomóc branżę w czasie lokautu.

Kontakt:
Daniel Werner
head of PR & marketing SAREsytem, SAREhub
d.werner@sare.pl

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

6 kroków do wzmacniania lojalności swojego klienta w czasach lokautu

6 kroków komunikacji

Gospodarka została sparaliżowana przez koronawirusa. Kwarantanna dotknęła wszystkich Polaków, utrudniając a nawet uniemożliwiając funkcjonowanie wielu biznesom. Wiele firm jest już zamkniętych od kilku dniu. To zamknięcie ma swoje odzwierciedlenie w przychodach, a to dopiero początek lokautu, który może trwać nawet miesiąc. Koncepcje scenariuszy zapaści gospodarczej są różne – od tych mówiących o spowolnieniu wzrostu po apokalipsę związaną z upadkiem 30 proc. przedsiębiorstw. W całej tej układance musisz postawić sobie dwa pytania: po pierwsze, czy przygotowałeś się już na czas lokautu i po drugie, co zamierzasz jak już całe to zamieszanie ustanie?

Ten trudny dla Twojego biznesu czas możesz wykorzystać efektywnie między innymi na utrzymanie ciągłości komunikacji ze swoimi klientami. Komunikacja ta jest o tyle ważna, że Twoja walka o przetrwanie lokautu może okazać się porażką, gdy ten się skończy a Twoi klienci zachęceni konkurencją i ich obniżkami pójdą właśnie do nich, zamiast wrócić do Ciebie. Najbardziej efektywną formą komunikacji, której skuteczność potwierdza 92 proc. marketerów biorących udział w 16. Badaniu Wykorzystanie Poczty Elektronicznej, jest e-mail marketing.

6 kroków do komunikacji z Twoim klientem w czasie lokautu

Jeżeli nie masz jeszcze bazy adresów e-mail swoich odbiorców, są sposoby na ich zbudowanie nawet teraz chociażby poprzez Twój Facebook’owy profil. Jeżeli jednak masz już bazę swoich klientów, podpowiemy Ci jak w sześciu krokach stworzyć prawidłową komunikację, żeby utrzymać lojalność klientów przy zamkniętych drzwiach.

 

  1. Wybierz najlepszy system dla Twojej firmy. Sprawdź, czy ma różne scenariusze zapisu, możliwości ustawienia wysyłek follow up, szeroką gamę szablonów (uwierz mi – zaoszczędzi Ci to później czas i koszty), podpiętą analitykę czy chociażby przyjazny dashboard do mierzenia Twoich wysyłek. Jeżeli potrzebujesz spięcia swojej strony z API systemu, sprawdź które funkcje właśnie przez API możesz wykorzystać.

 

  1. Zaprojektuj odpowiednią kreację. Wygląd Twojego e-maila ma przełożenie na to, co chcesz przekazać i jaką rolę ma spełnić wysyłka. Jeżeli chcesz pokazać tylko jedną promocję – zapełnij całą kreację grafiką, wrzuć 3-4 hasła oddające cel promocji, przełóż promocję na procentowe oszczędności i koniecznie dodaj widoczne CTA, z linkiem docelowym podpiętym oczywiście pod całą grafikę. Przypomnienie o istnieniu marki najlepiej zareklamować cyklicznym newsletterem, a w nim powinien się znaleźć główny banner z logotypem, kilka mniejszych grafik wraz z krótką zajawką tekstów prowadzących dzięki CTA do konkretnych artykułów na blogu, krótkie info o promocji, jeżeli takowa jest. Celem takiego przesłania jest przekierowanie odbiorcy na stronę www, a dalej już zasady UX powinny poprowadzić całą ścieżkę komunikacji do Twojego celu.

 

Jak wcześniej wspomniałem, kreację możesz zrobić samemu korzystając przykładowo z prostego i intuicyjnego kreatora Drag&Drop w narzędziu do e-mail marketingu SAREsystem, albo skorzystać z gotowych szablonów, jeżeli system, który wybrałeś, takowe posiada. Oszczędność budżetów na usługach graficznych i usługach trafficów przy dobrym wyborze narzędzia idzie w tysiącach złotych miesięcznie.

 

  1. Stwórz chwytliwy temat. Jak już stworzyliśmy kreację, której nie powstydziłby się najlepszy specjalista od UX, musimy pamiętać, żeby wpisać odpowiedniego nadawcę i wybrać ciekawy temat naszego e-maila, w przeciwnym razie Twój klient może nawet nie chcieć go otworzyć. Z doświadczeń licznych kampanii mogę stwierdzić, że personalizacja tematu ma sens. Zwracanie się bezpośrednio do użytkownika: „Joanno, mamy dla Ciebie kod na -40%” zawsze sprawi, że Pani Joanna poczuje się wyjątkowo. Dodatkowo w temacie przemyciliśmy już delikatnie zawartość – jak otworzysz e-maila zobaczysz kod na 40%, a więc warto go otworzyć i spojrzeć na ofertę. Temat zawsze uzupełnij preheaderem – pozwoli on rozszerzyć przekaz zawarty w temacie, a większość skrzynek e-mailowych wyświetla go jeszcze z poziomu listy wiadomości.

 

  1. Skorzystaj z zawsze nieocenionego SPAMtestu. Gdy mamy już wszystko gotowe, skorzystajmy ze spam testów dostępnych w systemie, żebyśmy mogli określić co jeszcze poprawić, które słowa zastąpić innymi, jakie elementy są za ciężkie i czy przykładowo jest odpowiednia ilość tekstu w stosunku do grafik. Jest to o tyle ważne, że do folderu spam użytkownik zagląda tylko w razie konieczności, np. żeby sprawdzić wiadomość z linkiem potwierdzającym rejestracje, z pewnością nie oczekuje tam Twojej wiadomości mającej na celu przypomnienie mu o swoim istnieniu podczas tego lokautu. Przy budowaniu kreacji należy pamiętać, że słowa „promocja”, „kup” i podobne, które mają nacechowanie handlowe, zawsze zwiększą szansę na przeniesienie do folderu spam. Powyższe nie dotyczy słów naniesionych na grafikę, chociaż pewnie w przyszłości filtry spamowe i te powierzchnie będą sprawdzać.

 

  1. Dobierz odpowiednią grupę docelową. Już proste rozróżnienie kreacji chociażby po płci spowoduje, że mężczyźni, do których skierujemy przekaz z pięknie upieczoną golonką jako daniem głównym zamiast sałatką z soczewicą może doprowadzić do większej ilości składanych zamówień. Jeżeli posiadasz w danych imiona swoich użytkowników, system powinien szybko wyłapać, komu wysłać golonkę, komu soczewicę. Innym sposobem pogrupowania jest przykładowo wysłanie e-mailingu urodzinowego solenizantom z danego dnia bądź chociażby miesiąca.

 

  1. Wyślij i… testuj. Wróć do wysyłki po 24 godzinach i sprawdź, jaka była otwieralność wysyłki, jej klikalność i heat mapę, czyli miejsca, w które Twoi klienci klikają. Informacje te wykorzystaj podczas planowania następnej wysyłki, żeby zmaksymalizować ich aktywność.

 

Stworzenie skutecznej komunikacji, czyli zaprojektowanie dobrej kreacji z jeszcze lepszą treścią to podstawa budowania i utrzymywania relacji z klientem, a także wzmacniania jego lojalności. Korzystając z odpowiednich narzędzi możesz ułatwić sobie to zadanie. Najważniejsze to zaplanować komunikację i ją zrealizować. Nawet jeżeli do tej pory Twój biznes trzymał się z daleka od Internetu, to nie możesz pozwolić sobie dzisiaj, aby ten stan rzeczy dalej trwał. W końcu właśnie teraz masz najwięcej czasu, żeby się tym zająć.


Autor:

Daniel Werner
head of PR & marketing SAREsytem, SAREhub

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group