...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ludzie 50-tki: Agencja SEO i Performance marketingu od środka. Michał Kliszczak, EACTIVE #wiemyjak

Od 2000 roku prowadzi Agencję SEO i Performance Marketingu, EACTIVE #wiemyjak. Rozwinął firmę od 0 do 80 pracowników, od 0 do 10 mln przychodu rocznie. W EACTIVE #wiemyjak realizuje wysoce skuteczne projekty SEO/SEM skoncentrowane na skalowaniu sprzedaży klientów. Od 2017 roku inwestuje w start-upy. Pasjonuje się networkingiem i bardzo aktywnie działa w tej materii. Oto pierwsza część inspirującej rozmowy z Michałem Kliszczakiem, CEO w EACTIVE #wiemyjak

Czym zajmuje się Twoja firma? Na jakie zapotrzebowania rynku odpowiada? Do kogo kieruje swoją ofertę?

Prowadzę agencję SEO i Performance marketingu – EACTIVE #wiemyjak. Realizujemy kompleksowe działania z obszaru SEO, SXO, performance marketingu, analityki internetowej, user experience, web developmentu i content marketingu. Na rynku istniejemy od 2000 roku, kiedy wówczas zaczynaliśmy od tworzenia stron internetowych.

Zakładając firmę wiedziałem, że chcę skupić się na działalności opartej o świat online. Na projektowaniu i implementacji stron internetowych skupiliśmy się przez pierwszych 5 lat działalności firmy. Realizowaliśmy także SEO dla tych klientów, którym wykonywaliśmy strony. Aż w końcu w 2005 roku postanowiłem, że czas na zmiany. Szczerze też dodam, że w 2004 mieliśmy trudną sytuację w firmie, dlatego te zmiany były konieczne. Zdecydowaliśmy się zrezygnować z usługi tworzenia stron internetowych i skoncentrowaliśmy się na pozycjonowaniu stron w Google. Do dziś jestem z tej decyzji bardzo zadowolony.

Aktualnie skupiamy się na skalowaniu biznesów klientów, własnie dzięki metodom marketingu internetowego. Nad sukcesem naszych klientów pracuje prawie 80 osobowy zespół. Sam dział Operations na czele z Katarzyną Zielińską, podzielony jest na kilka kluczowych zespołów: Project Management, Web development, Performance marketing, UX & Web Analytics i SEO. Dział SEO to 3 bardzo ważne zespoły: Technical SEO, SEO Off-site i Content marketing. Dzięki takiemu podziałowi możemy odpowiedzieć na potrzeby klientów z dużą starannością w każdym z tych obszarów. Dział SEO ściśle współpracuje z działem UX & Web Analytics, dzięki czemu realizujemy usługę SXO. Dodatkowo jako nieliczni w branży mamy dział web developmentu, który jest do dyspozycji dla naszych klientów. Wprowadzamy zmiany praktycznie we wszystkich technologiach, dzięki temu jeszcze lepiej dbamy o strony naszych klientów.

Chcemy pomagać skalować biznesy e-commercom, firmom produkcyjnym i usługowym, które sprzedają online lub też dopiero chcą sprzedawać przez internet. We współpracy z klientem zależy nam przede wszystkim na partnerskim podejściu, które pielęgnujemy na każdym etapie sprzedażowym i posprzedażowym. Mamy klientów z różnych branż, różnej wielkości, ale jest coś co ich łączy – nastawienie na rozwój swoich biznesów. Dzięki takiemu nastawieniu, jesteśmy w stanie realizować usługi na wysokim poziomie.

Z jakiego produktu Twoja firma jest najbardziej dumna?

Najbardziej w EACTIVE skupiamy się SEO, które wykonujemy praktycznie od początku istnienia firmy, czyli od 2000 roku. Strategię pozycjonowania dla naszych klientów realizuje dział SEO, który nadzorowany jest przez naszego Head of SEO, Sebastiana Heymanna. Dział jak wspominałem przy okazji wcześniejszego pytania jest podzielony aż na 3 zespoły, które ściśle specjalizują się w swoim obszarze i kierowane są przez doświadczonych managerów. Jest to zespół Technical SEO, SEO-off site i content marketingu. U nas nie ma specjalisty SEO, który pracuje nad wszystkimi tymi obszarami jednocześnie. Dopieszczamy każdy z 3 głównym filarów pozycjonowania. Oprócz tego klientowi, który wykupi u nas usługę SEO przydzielony jest indywidualny opiekun, z którym w każdym momencie może się skontaktować. Stawiamy na kompleksową usługę SEO i uważamy, że nie da się jej wybitnie zrealizować bez zaangażowania web developerów.

Dodam jeszcze, że bardzo głośno w naszej branży jest aktualnie o SXO, czyli połączeniu SEO i UX. My SXO realizujemy od 2014 roku, choć jeszcze wtedy, tak to działanie się nie nazywało. Mamy więc wieloletnie doświadczenie, które pozwala nam wykonywać zaawansowane zadania SXO.
SEO to zdecydowanie usługa, którą realizujemy najdłużej, mamy świetnych specjalistów i podejmujemy się wysoce zaawansowanych projektów. W 2014 po algorytmie Pingwin, wiele agencji trzymało się tak zwanego pozycjonowania na efekt. Nam zmiana modelu współpracy z klientem zajęła 3 miesiące, bo wiedzieliśmy, że to Google dyktuje warunki, a my musimy zrobić wszystko by się do nich dopasować i jednocześnie realizować wysoko jakościową usługę. Wciąż nam się to udaje, ponieważ nie stawiamy na liczbę projektów, a ich jakość. Obecnie obsługujemy na SEO jedynie 120 klientów, dzięki czemu specjalista ma czas by dokładnie przyjrzeć się sytuacji danego serwisu.

Jak widać ogromnie dumny jestem z tego na jakim poziomie jest nasza usługa SEO i SXO. Ale nie mogę nie wspomnieć o performance marketingu, który rozwijamy od 2009 roku. Zwiększamy sprzedaż, dzięki Google Ads, reklamom na Facebooku, Linkedin Ads, Allegro Ads i kampaniom na Ceneo. O rozwój działu Performance Marketingu dba Sławomir Węgliński, który w tym 2022 roku objął również zarządzanie całym zespołem analityki internetowej. Jakość prowadzonych działań w tym zakresie potwierdzona jest między innymi przez status Partnera Google Premium 2022, Meta Business Partnera i Partnera Allegro Ads. Oprócz tego otrzymujemy nagrody, nominacje w polskich i zagranicznych konkursach, a także występujemy na licznych konferencjach.
To po czym nas zapamiętacie, to, że w EACTIVE #wiemyjak 🙂

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – jak funkcjonuje jego biznes i jakie ma plany na przyszłość?

Bartosz Robaszewski

Na jakie wyzwania odpowiada 4soft? Jakie ma plany rozwoju na najbliższe lata? Jak Bartosz Robaszewski buduje swój zespół? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z Laureatem 12. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jaki problem rozwiązuje Twój usługa? Na jakie wyzwania odpowiada? 

4soft to software house tworzący oprogramowanie blockchain. Chociaż samo słowo blockchain jest już powszechnie znane, to jego zastosowanie poza kryptowalutami – niekoniecznie. My pracujemy, aby to zmienić. Chcemy, aby za kilka lat każdy biznes i konsument miał możliwość korzystać ze zdecentralizowanych usług, które są w demokratyczny sposób zarządzane przez samych użytkowników, a nie pojedynczą korporację. Mamy w portfolio już około 20 projektów blockchain. Dlatego w tej chwili zajmujemy się zarówno pisaniem aplikacji opartych o tę technologię, jak i doradzaniem klientom od strony biznesowej.

Wiem, że to wszystko brzmi bardzo dobrze, ale świat, oczywiście, nie jest usłany różami. Na ten moment widzimy wyraźny trend w liczbie zapytań powiązany z rynkami kryptowalut: rosnące ceny Bitcoin’a czy Ethereum to dużo zleceń na projekty blockchain. Analogicznie w przypadku bessy. M.in. dlatego nie skupiamy się tylko na tej technologii. Tworzymy też front-end i back-end aplikacji webowych, zajmujemy się Machine Learning i Big Data, itd. Takie połączenie usług zapewnia bezpieczeństwo naszego biznesu oraz lepiej zaspokaja potrzeby naszych klientów.

Jak budujesz swój zespół, który wspiera Cię w swoim pomyśle? Jak znajdujesz ludzi, z którymi chcesz pracować? Czy Twoja firma już ma w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

Oczywiście głównym motorem napędowym dla naszego rozwoju są programiści, najlepiej z dużym doświadczeniem. Ich niska dostępność to w tej chwili jedno z największych wyzwań, w przypadku inżynierów blockchain mówimy niemal o braku na rynku. Dodatkowo chcę, aby 4soft rósł, ale nie za wszelką cenę: szukamy osób, którym odpowiada nieformalna atmosfera w firmie, które chcą cały czas się rozwijać. Chcemy czuć się dobrze w grupie ludzi, z którymi pracujemy.
To zapotrzebowanie to ogromna odpowiedzialność dla działu HR, który radzi sobie znakomicie: w 2021 roku dołączyły do nas aż 33 osoby. To zasługa raptem trzech osób: Izy – managerki, Wioli – rekruterki oraz Teresy – stażystki i researcherki.

Jakie masz plany rozwoju swojego biznesu/rozwiązania w przyszłości?

Patrząc w przyszłość, planujemy iść ścieżką wyznaczoną w momencie rebrandingu. Chcę, by lokalnie 4soft był znany z bycia świetnym miejscem do pracy: gdzie programiści mają wpływ na przedsiębiorstwo, a poprzez realizowane projekty – na otaczającą nas rzeczywistość. Patrząc globalnie, 4soft ma być jednym z pierwszych skojarzeń dla przedsiębiorców i managerów, którzy potrzebują doradztwa i implementacji w zakresie technologii blockchain.

 

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – kim jest i co robi?

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – co go inspiruje?


Bartosz Robaszewski

Bartosz Robaszewski, CEO 4soft SA. W wieku 26 lat jego spółka Guardier SA zadebiutowała na New Connect czyniąc go najmłodszym prezesem spółki giełdowej w tamtym okresie. Laureat nagród 30 Kreatywnych Wrocławia czy 50tki Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie magazynu Brief. Wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Mentor startupów, pasjonat Lean Management. Prywatnie mąż oraz ojciec małej Poli i Franka.

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF