„Uratowaliśmy niejedne święta i poranki bez kawy”. Monika Pobrotyń. North.pl [Ludzie 50tki]

Monika Pobrotyn northj.pl

Co najmocniej wpłynęło na sukces north.pl Czym inspiruje się Monika Pobrotyń? Jakie ma rady dla przedsiębiorców stawiających swoje pierwsze kroki w biznesie?

Co przyczyniło się do sukcesu Twojej firmy?

Niewątpliwie ogromny wybór części do urządzeń AGD i RTV. Obecnie to 17 milionów części i akcesoriów do praktycznie wszystkich modeli i roczników z 15- letnim stażem. Kolejnym atutem zawsze była szybka dostawa, ponieważ wiemy, że awaria w domu nie może długo czekać.

Który moment w życiu uważasz za najbardziej kreatywny i dlaczego?

Wymianę programatora i naprawę pralki Predom z Tatą w wieku 7 lat☺. Działo się to lata świetlne temu i nie widziałam, że moje życie zatoczy krąg i do tych pralek wrócę.

Kto lub co było i jest inspiracją w Twoich działaniach biznesowych? Dlaczego?

Ludzie, którym się chce, bez względu na profesję.
„Action”, czyli energia w działaniu. Uwielbiam dynamicznie pracować, aby potem spokojnie odpoczywać☺
Poczucie, że robi się coś dobrego.

Jakich rad udzieliłabyś startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?

Życzę wszystkim dużo cierpliwości, determinacji i wytrwałości. Z tymi cechami oczekiwany efekt na pewno uda się osiągnąć.



Monika Pobrotyn

Monika Pobrotyń – wykształcenia politolog, z zamiłowania HRowiec, a po latach wspaniałego rozwoju i nabierania doświadczenia – Współwłaściciel sklepu internetowego North.pl, specjalizującego się w sprzedaży części zamiennych RTV/AGD, lidera branży w Polsce.

Jak na Dziewczynę z Ursusa przystało, doświadczenie zawodowe zdobywałam już jako 15-latka. Swoją karierę „na poważnie” rozpoczęłam w firmie z branży IT, z którą miałam przyjemność dorastać, rozwijać się i zdobywać kolejne szczyty, głównie w obszarze Human Resources, rekrutacji i organizacji pracy.

Jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego. Studiowałam na wydziale Stosunków Międzynarodowych i Politologii. Specjalizuję się m.in. zarządzaniu zasobami ludzkimi, employer brandingu i rozwiązaniach organizacyjnych ułatwiających działanie biznesu. Uwielbiam pracę z ludźmi, wspieranie ich pracy, wyzwań i sukcesów. Moim obecnym wyzwaniem jest pokazanie za pomocą North.pl, że rynek części rtv i agd to też fajna sprawa:):):)

North.pl działa na polskim rynku nieprzerwanie od 14 lat i jest liderem w branży RTV/AGD w Polsce. Od początku istnienia kultywujemy postawę #naprawiajniewyrzucaj, wspieramy środowisko i postawę EKO.

Zachęcamy do dbania o sprzęty, stanowiące część naszego domu.

Prywatnie „Matka Polka” gromady dzieci i małego stadka psów:)

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Największym wyzwaniem jest i było przekonanie, że da się naprawiać”. Monika Pobrotyń. North.pl [Ludzie 50tki]

Monika Pobrotyn

Na jakie wyzwania odpowiada nort.pl? Jak Monika Pobrotyń buduje swój zespół? Jakie ma dalsze plany rozwoju biznesu? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z Moniką Pobrotyń - Laureatką 11. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jaki problem rozwiązuje Twoja usługa? Na jakie wyzwania odpowiada?

Przede wszystkim odpowiadamy na potrzebę stałego dbania o dom i dostarczamy części zamienne do urządzeń AGD i RTV. Dajemy możliwość samodzielnej naprawy, bez konieczności wzywania serwisu. Niektórzy nie mają takiej możliwości, ponieważ mieszkają daleko od centrum. Nasza inicjatywa zwiększa świadomość na temat elektrośmieci. Klienci chętniej naprawiają, wiedząc, że tym sposobem generują mniej śmieci i zmniejszają ślad węglowy.

Jakie trudności napotkałaś po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Największym wyzwaniem jest i było przekonanie, że da się naprawiać. Sporo osób nie wiedziało, że może wymienić sobie we własnym zakresie szybę w piekarniku, czy półkę w lodówce. Sceptyków również nie brakowało, że to się nie opłaca, żadna oszczędność. Na szczęście więcej jest zwolenników, którzy rozumieją ideę i się pod nią podpisują rękami i nogami. Mamy dużo stałych klientów, którzy do nas wracają, polecają bliskim. Uratowaliśmy niejedne święta i poranki bez kawy.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujesz swój zespół, który wspiera Cię w pomyśle? Jak znajdujesz ludzi, z którymi chcesz pracować? Czy Twoja firma już ma w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

Ciężko zrealizować marzenia i cele w pojedynkę. Po pierwsze jesteśmy firmą rodzinną, sama pracuję z Mężem, co kiedyś wydawało mi się niewyobrażalne☺. Taka domowa atmosfera sprzyja fajnym rzeczom. Pracujemy razem z ekipami wesołego i kreatywnego Marketingu, uporządkowanego EmployerBrandingu i pilnującego HRowca☺. W tej kwestii stawiamy na inhouse. We własnym gronie najłatwiej się porozumieć, ponieważ znamy się, spędzamy ze sobą dużo czasu i mamy to samo poczucie misji.

Jakie masz plany rozwoju swojego biznesu w przyszłości?

Mocno skupiamy się teraz na tym, aby przyspieszyć obsługę wewnętrzną. To ambitny temat. Zamierzamy tak wszystko poustawiać, żeby w ciągu 1-minutowej rozmowy z klientem idealnie dopasować dla niego części i zakończyć kontakt przy jego pełnym zadowoleniu. Wydaje się nierealne, dla tego zamierzmy to zrealizować. Dodatkowo planujemy usprawnić self service, aby klient mógł jeszcze więcej rzeczy załatwić samodzielnie na naszej stronie, bez kontaktu telefonicznego.


Monika Pobrotyn

Monika Pobrotyń – wykształcenia politolog, z zamiłowania HRowiec, a po latach wspaniałego rozwoju i nabierania doświadczenia – Współwłaściciel sklepu internetowego North.pl, specjalizującego się w sprzedaży części zamiennych RTV/AGD, lidera branży w Polsce.

Jak na Dziewczynę z Ursusa przystało, doświadczenie zawodowe zdobywałam już jako 15-latka. Swoją karierę „na poważnie” rozpoczęłam w firmie z branży IT, z którą miałam przyjemność dorastać, rozwijać się i zdobywać kolejne szczyty, głównie w obszarze Human Resources, rekrutacji i organizacji pracy.

Jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego. Studiowałam na wydziale Stosunków Międzynarodowych i Politologii. Specjalizuję się m.in. zarządzaniu zasobami ludzkimi, employer brandingu i rozwiązaniach organizacyjnych ułatwiających działanie biznesu. Uwielbiam pracę z ludźmi, wspieranie ich pracy, wyzwań i sukcesów. Moim obecnym wyzwaniem jest pokazanie za pomocą North.pl, że rynek części rtv i agd to też fajna sprawa:):):)

North.pl działa na polskim rynku nieprzerwanie od 14 lat i jest liderem w branży RTV/AGD w Polsce. Od początku istnienia kultywujemy postawę #naprawiajniewyrzucaj, wspieramy środowisko i postawę EKO.

Zachęcamy do dbania o sprzęty, stanowiące część naszego domu.

Prywatnie „Matka Polka” gromady dzieci i małego stadka psów:)

partnerzy 50

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Chcemy zachęcić wszystkich do samodzielnego usuwania usterek i dbania o sprzęt oraz pokazać, że naprawy wcale nie muszą być trudne”. Monika Pobrotyń. North.pl [Ludzie 50tki]

Ranking50 Monika Pobrotyn

Jak powstał pomysł na north.pl Co było przełomowym momentem w rozwoju firmy? Zapraszamy do przeczytania pierwszej części rozmowy z Laureatką 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie - Moniką Pobrotyń.

Jakie były okoliczności powstania Twojego projektu?

Z początku nasza inicjatywa nazywała się RepairChallenge. Miało to być wyzwanie rzucone naszym klientom, żeby pokazali, jak naprawiają własne sprzęty domowe. Później przeobraziliśmy ten challenge w większy ruch o nazwie „Naprawiaj, nie wyrzucaj” zgodny z naszą strategią i misją firmy. Nie jest to jednorazowa inicjatywa, lecz stała promocja domowych napraw, dawanie drugiego życia pralkom, zmywarkom, lodówkom i co najważniejsze – pokazanie wpływu na środowisko wokół nas. Chcemy zachęcić wszystkich do samodzielnego usuwania usterek i dbania o sprzęt oraz pokazać, że naprawy wcale nie muszą być trudne. Do większości nie potrzeba żadnych narzędzi oraz specjalistycznych instrukcji.

Jak wyglądały początki Twojej działalności? Co było dla Ciebie najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Twoja firma?

Początki działalności sięgają roku 2006 i naprawdę zaczynaliśmy od przysłowiowego zera. Nie było struktur w firmie, biura, narzędzi, dosłownie kilka osób, ale za to dużo chęci i zapału. Pierwszy sprzedany kondensator za 11 groszy był dla nas sukcesem. Później już wszystko poszło lawinowo. Zwiększała się liczba telefonów od klientów oraz sprzedaż na platformie Allegro. Dlatego niebawem uruchomiliśmy własny sklep internetowy oparty na autorskim silniku.

Co było momentem przełomowym w Twoim biznesie i co się z tym wiązało?

Momentem przełomowym dla naszej firmy był rebranding w 2019 roku i wyjście z „bańki” firmy tylko sprzedającej. Nowa identyfikacja wizualna, spójna strategia marketingowa oraz dotarcie do nowych kanałów dystrybucji – bardziej otworzyło nasz biznes. Staliśmy się jeszcze bardziej widoczni w sieci i offline. Zdaliśmy sobie sprawę, że od początku kultywujemy tren „naprawiaj, nie wyrzucaj”, który zaczyna nas doganiać. Nasze ekologiczne inicjatywy zostały zauważone i docenione przez wiele firm. Tym sposobem mogliśmy podjąć ciekawe współprace z innymi biznesami i wymieniać się wspólnie doświadczeniem.
Osobiście przełomem było podjęcie decyzji o przeprowadzce z Warszawy do Koszalina, wcześniej walczyliśmy z dylematami jak to ogarnąć, przy dwójce małych dzieci, czy pracować w Koszalinie, czy przenieść się do Warszawy, a może ogarniać wszytko zdalnie… Finalnie przeprowadzka do Koszalina dała spokojny rozwój firmy i….dwa psy oraz trzecie Bejbi:):)


Monika Pobrotyn

Monika Pobrotyń – wykształcenia politolog, z zamiłowania HRowiec, a po latach wspaniałego rozwoju i nabierania doświadczenia – Współwłaściciel sklepu internetowego North.pl, specjalizującego się w sprzedaży części zamiennych RTV/AGD, lidera branży w Polsce.

Jak na Dziewczynę z Ursusa przystało, doświadczenie zawodowe zdobywałam już jako 15-latka. Swoją karierę „na poważnie” rozpoczęłam w firmie z branży IT, z którą miałam przyjemność dorastać, rozwijać się i zdobywać kolejne szczyty, głównie w obszarze Human Resources, rekrutacji i organizacji pracy.

Jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego. Studiowałam na wydziale Stosunków Międzynarodowych i Politologii. Specjalizuję się m.in. zarządzaniu zasobami ludzkimi, employer brandingu i rozwiązaniach organizacyjnych ułatwiających działanie biznesu. Uwielbiam pracę z ludźmi, wspieranie ich pracy, wyzwań i sukcesów. Moim obecnym wyzwaniem jest pokazanie za pomocą North.pl, że rynek części rtv i agd to też fajna sprawa:):):)

North.pl działa na polskim rynku nieprzerwanie od 14 lat i jest liderem w branży RTV/AGD w Polsce. Od początku istnienia kultywujemy postawę #naprawiajniewyrzucaj, wspieramy środowisko i postawę EKO.

Zachęcamy do dbania o sprzęty, stanowiące część naszego domu.

Prywatnie „Matka Polka” gromady dzieci i małego stadka psów:)

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Nasz sukces to także ludzie, którzy uwierzyli w nasz zespół i nasz pomysł”. Katarzyna Zielińska, Alicja Stankiewicz, Małgorzata Zielińska, Marek Turkiewicz. coat-it [Ludzie 50tki]

ranking-50-coat-it

Co najmocniej wpłynęło na sukces coat-it? Czym inspirują się Katarzyna Zielińska i Alicja Stankiewicz? Jakie mają rady dla przedsiębiorców stawiających swoje pierwsze kroki w biznesie?

Co przyczyniło się do sukcesu Waszej firmy?

Pierwsze, co przychodzi do głowy to determinacja i silna motywacja. Sporo wysiłku kosztował nas rozwój pomysłu na samym początku, kiedy obie miałyśmy pełnoetatowe prace i musiałyśmy finansować nasze przedsięwzięcie z środków prywatnych. Powiększenie zespołu o osobę z kompetencjami biznesowymi wiązało się ze zwiększeniem zainteresowania naszym rozwiązaniem oraz wydłużeniem listy potencjalnych klientów, do których udało się dotrzeć. Zatrudnienie osoby ze znajomością szeroko pojętych kwestii administracyjnych, spowodowało, że okresowe rozliczenia dofinansowania oraz współpraca z organami celnymi nie spędzają nam już snu z powiek.

Jeśli chodzi o nasza technologię, to okazuje się, że jest ona w stanie rozwiązać wiele bolączek, z którymi boryka się przemysł powłokowy oraz końcowi odbiorcy. Stąd też dość spore zainteresowanie. Bo chyba każdy z nas marzy o samochodzie bez rdzy na karoserii czy też chromowanych elementach mebli, które długo pozostają piękne i błyszczące.

Nasz sukces to także ludzie, którzy uwierzyli w nasz zespół i nasz pomysł. Ludzie, którzy zdecydowali się zainwestować w coat-it czy też współpracują z nami, testując nasze produkty.

Który moment w życiu uważacie za najbardziej kreatywny i dlaczego?

Nie potrafię wymienić jednego momentu. Te momenty dzieją się po prostu, kiedy z Katarzyną wymieniamy się informacjami i spostrzeżeniami, kiedy razem pracujemy w laboratorium, kiedy jedziemy razem na spotkanie z klientem. Staramy się nie chodzić utartymi ścieżkami i widzieć możliwości, tam, gdzie inni widzą tylko trudności i problemy.

Kto lub co było i jest inspiracją w Waszych działaniach biznesowych? Dlaczego?

Alicja: Inspiracją w moich działaniach biznesowych była dr Irena Eris. Zaczynała w czasach niesprzyjających prowadzeniu własnej działalności, a mimo to stworzyła firmę rozpoznawalną i nagradzaną poza granicami naszego kraju. Ona również zostawiła pracę naukową. Rozwijała swoje przedsięwzięcie na własnych zasadach, zgodnie z własnymi wartościami.

Katarzyna: jako miłośnik gorzkiej czekolady, wskażę na Jana Wedla (który podobnie jak ja miał doktorat z chemii). Kiedy odziedziczył fabrykę czekolady, założoną przez jego dziadka, nie osiadł na laurach. Inwestował w nowe technologie i widział przyszłość w mediach (słynne reklamy i zdjęcia gwiazd kina dodawane do tabliczek czekolady), wprowadził wyroby Wedla na rynki zagraniczne. Dbał o swoich pracowników (nawet w trudnym okresie II wojny światowej), a do tego był filantropem.

Jakich rad udzieliłbyś startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?

Swobodniej i mniej stresująco jest mierzyć się z trudnościami (a tych w rozwijaniu biznesu nie brakuje) mając zaangażowany i zmotywowany zespół. Dlatego rozważnie należy podejść do jego budowania. Dobrze jest również skonfrontować pomysł z potrzebami i wymaganiami rynku już na początkowym etapie przedsięwzięcia. To znacznie ułatwia planowanie kolejnych kroków w rozwoju.


Katarzyna Zielińska

Katarzyna Zielińska co-founderka & CTO w coat-it. Od wielu lat związana z badaniami i wdrażaniem rozwiązań wykorzystujących nanomateriały. Była członkiem międzynarodowych zespołów badawczych w Polsce, Holandii i Wielkiej Brytanii. Swoją pasję do nieoczywistych, innowacyjnych rozwiązań realizuje opracowując produkty coat-it. Gdyby nie była chemikiem, zostałaby fotografem. A póki co kolekcjonuje analogowe aparaty fotograficzne.

 

 

Alicja Stankiewicz, współzałożycielka coat-it i pomysłodawca technologii. Swoją pasję do chemii realizowała na uczelniach w Polsce i Wielkiej Brytanii. Inicjując projekty badawcze zdobyła doświadczenie w zakresie technologii materiałowych związanych z procesami nanoszenia powłok ochronnych o różnych funkcjonalnościach. Teraz tę pasję i kluczowe zainteresowania realizuje w coat-it.

 

 

malgorzata-zielinskaMałgorzata Zielińska, kierownik działu administracyjno-prawnego w coat-it. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej na Wydziale Prawa. Od lat wspiera firmy w zakresie obsługi administracyjno-prawnej. Postanowiła dołączyć do zespołu coat-it, ponieważ od zawsze fascynował ją świat nauki i wypływające z niego innowacje oraz postęp technologiczny. Będąc częścią firmy badawczo-rozwojowej, ma szansę wspierania i bezpośredniej obserwacji powstawania nowej technologii.
Jej pasją jest nadawanie nowego życia starym przedmiotom. Szczególnie upodobała sobie renowację kultowych dzisiaj mebli polskiego designu z lat 50 i 60.

marek-turkiewiczMarek Turkiewicz – dołączył do zespołu w listopadzie 2020. Zadaniem Marka jest spojrzenie na firmę i jej rozwój od strony biznesowej. Mając wieloletnie doświadczenie z branży stalowej, jak również wiele lat praktyki na stanowiskach związanych ze sprzedażą, eksportem, budowaniem strategii, rozwojem organizacji, jej procesów i zespołów, wspiera współzałożycielki coat-it niezbędną wiedzą i pomysłami.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Wyobrażamy sobie coat-it jako pioniera i lidera w projektowaniu i wytwarzaniu dodatków dla przemysłu powłokowego”. Katarzyna Zielińska, Alicja Stankiewicz, Małgorzata Zielińska, Marek Turkiewicz. coat-it [Ludzie 50tki]

Katarzyna ZIelinska Alicja Stankiewicz coat it

Na jakie wyzwania odpowiada rozwiązanie coat-it? Jak Katarzyna Zielińska i Alicja Stankiewicz budują swój zespół? Jakie mają dalsze plany rozwoju biznesu?

Jaki problem rozwiązuje Wasz projekt? Na jakie wyzwania odpowiada?

Może nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale wiele przedmiotów codziennego użytku, takich jak klamki, krany czy obudowy telefonów są pokryte cienką warstwą, tak zwaną powłoką. Powłoka ta chroni pokryty element przed zużyciem i/lub pełni rolę dekoracyjną. Technologia coat-it rozwiązuje problemy ograniczonych właściwości powłok. Dodatkowo przyczynia się do zrównoważonego wykorzystania surowców naturalnych, zmniejszenia użycia lub nawet wyeliminowania z procesów części szkodliwych dla środowiska substancji czy ograniczenia emisji CO2. Rozwiązanie jest dostosowywane do istniejących sposobów wytwarzania takich powłok, stąd po stronie odbiorcy nie ma konieczności modyfikacji procesów technologicznych. Przy zastosowaniu naszego produktu otrzymuje się powłoki ochronne o znacznie polepszonych właściwościach antykorozyjnych, zwiększonej odporności na ścieranie oraz twardości, a także o nowych właściwościach (np. właściwościach samoczyszczących). To ostatnie jest odpowiedzią na wyzwanie, jakie stawia przed nami pandemia. A przekładając to na codzienne życie – nasza technologia może wydłużyć czas życia karoserii samochodu, spowodować, że metalowe urządzenia będą rzadziej się psuły lub nawet zwiększały bezpieczeństwo w miejscu pracy.

Jakie trudności napotkaliście po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Prowadzenie prac badawczo-rozwojowych nad rozwiązaniem opartym o nanomateriały wymaga dostępu do powierzchni laboratoryjnej i sprzętu laboratoryjnego oraz użycia zaawansowanych technik analitycznych i testów, a to kosztuje. Trudnością było znalezienie finansowania naszego pomysłu. Pukałyśmy do różnych drzwi przez kilkanaście miesięcy i w końcu się udało. Udało się zapewnić fundusze na dwa lata działalności. Dzięki pozyskanemu finansowaniu mamy w pełni wyposażone laboratorium, udało się ukończyć prace nad dwoma produktami w tym ich testy. Teraz kolej na rozpoczęcie produkcji i pierwszą sprzedaż. Ale żeby móc to zrealizować, znów pukamy do kilku kolejnych drzwi.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujecie swój zespół? Jak znajdujecie ludzi, z którymi chcecie pracować? Czy Wasza firma już ma w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

Marzenie, jakim jest budowanie własnej firmy, znacznie łatwiej jest realizować zespołowo. Posiadanie zespołu składającego się z ludzi o różnorodnych osobowościach i doświadczeniu powoduje, że szybciej rozwiązuje się trudności, że efektywniej docieramy do odbiorców rozwiązania i że często jest wesoło. Nie mamy działu HR, więc metodą prób i błędów dobieramy współpracowników. Nasz zespół nie jest duży i w większości składa się z osób, które znałyśmy wcześniej, do których mamy zaufanie i które wnoszą brakujące kompetencje. Mamy za sobą pierwszą rekrutację na stanowisko pracownika laboratoryjnego. Oprócz koniecznych umiejętności zdefiniowałyśmy także istotne dla nas cechy charakteru naszego wymarzonego pracownika i w ten sposób udało się wybrać odpowiednią osobę.

Jakie macie plany rozwoju Waszego biznesu w przyszłości?

Intensywnie pracujemy nad ekspansją firmy na rynek niemiecki, a później w perspektywie dwuletniej na pozostałe rynki europejskie, które wykazują zainteresowanie naszym rozwiązaniem. Planujemy też rozwijać portfolio naszych produktów. Wyobrażamy sobie coat-it jako pioniera i lidera w projektowaniu i wytwarzaniu dodatków dla przemysłu powłokowego.


Katarzyna Zielińska

Katarzyna Zielińska co-founderka & CTO w coat-it. Od wielu lat związana z badaniami i wdrażaniem rozwiązań wykorzystujących nanomateriały. Była członkiem międzynarodowych zespołów badawczych w Polsce, Holandii i Wielkiej Brytanii. Swoją pasję do nieoczywistych, innowacyjnych rozwiązań realizuje opracowując produkty coat-it. Gdyby nie była chemikiem, zostałaby fotografem. A póki co kolekcjonuje analogowe aparaty fotograficzne.

 

 

Alicja Stankiewicz, współzałożycielka coat-it i pomysłodawca technologii. Swoją pasję do chemii realizowała na uczelniach w Polsce i Wielkiej Brytanii. Inicjując projekty badawcze zdobyła doświadczenie w zakresie technologii materiałowych związanych z procesami nanoszenia powłok ochronnych o różnych funkcjonalnościach. Teraz tę pasję i kluczowe zainteresowania realizuje w coat-it.

 

 

malgorzata-zielinskaMałgorzata Zielińska, kierownik działu administracyjno-prawnego w coat-it. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej na Wydziale Prawa. Od lat wspiera firmy w zakresie obsługi administracyjno-prawnej. Postanowiła dołączyć do zespołu coat-it, ponieważ od zawsze fascynował ją świat nauki i wypływające z niego innowacje oraz postęp technologiczny. Będąc częścią firmy badawczo-rozwojowej, ma szansę wspierania i bezpośredniej obserwacji powstawania nowej technologii.
Jej pasją jest nadawanie nowego życia starym przedmiotom. Szczególnie upodobała sobie renowację kultowych dzisiaj mebli polskiego designu z lat 50 i 60.

marek-turkiewiczMarek Turkiewicz – dołączył do zespołu w listopadzie 2020. Zadaniem Marka jest spojrzenie na firmę i jej rozwój od strony biznesowej. Mając wieloletnie doświadczenie z branży stalowej, jak również wiele lat praktyki na stanowiskach związanych ze sprzedażą, eksportem, budowaniem strategii, rozwojem organizacji, jej procesów i zespołów, wspiera współzałożycielki coat-it niezbędną wiedzą i pomysłami.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Najważniejsze podczas pierwszych kroków stawianych przez naszą firmę było ustanowienie wspólnego gruntu”. Katarzyna Zielińska, Alicja Stankiewicz, Małgorzata Zielińska, Marek Turkiewicz. coat-it [Ludzie 50tki]

coat-it-gala-50-kreatywnych

Mają ambicje zrewolucjonizować rynek powłok ochronnych. Jak powstał pomysł na coat-it? Co było przełomowym momentem w rozwoju firmy? Zapraszamy do przeczytania pierwszej części rozmowy z Laureatami 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jakie były okoliczności powstania Waszego projektu?

Założycielki coat-it, Alicja i Katarzyna, znają się od czasów studiów. Każda z nas przez wiele lat rozwijała własną karierę naukową. Realizowałyśmy też wspólne projekty. Połączenie sił i kolejny wspólny projekt pokazały, jak duży mamy potencjał. Po roku do zespołu dołączyli Małgorzata i Marek. Wprowadzenie nanomateriałów do powłok ochronnych poprawia właściwości powłok oraz pozwala otrzymywać materiały o tak wyjątkowych właściwościach jak samooczyszczenie się, samozaleczanie czy ograniczanie ilości mikroorganizmów na powierzchniach, których dotykamy. Postanowiłyśmy więc sprawdzić, czy nasze pomysły mogą być wykorzystane praktycznie. Spotkałyśmy się z bardzo pozytywnym odzewem ze strony przemysłu. To wpłynęło na naszą decyzję o powołaniu do życia coat-it – spółki, która ma szansę zrewolucjonizować rynek powłok ochronnych.

Jak wyglądały początki Waszej działalności? Co było dla Was najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Wasza firma?

Początki naszej działalności to próba pogodzenia istniejących obowiązków zawodowych i rodzinnych z zaangażowaniem w rozwój wspólnego przedsięwzięcia. W związku z tym, że mieszkałyśmy wówczas w różnych miejscach Wielkiej Brytanii, zdalnie prowadziłyśmy większość spotkań na długo przed pandemią. Można rzec, że wyprzedzamy trendy :). Najważniejsze podczas pierwszych kroków stawianych przez naszą firmę było ustanowienie wspólnego gruntu – ustalenie wspólnych wartości, celów i wspólnej drogi do ich osiągnięcia. Już wtedy wiedziałyśmy, że oprócz rozwijania nowej technologii, chcemy działać w sposób zrównoważony i pozytywnie oddziaływać zarówno na środowisko jak i na lokalne społeczności. Stąd nasze zaangażowanie w różne inicjatywy promujące naukę (Nauka dla społeczeństwa) oraz szeroko rozumiane dzielenie się wiedzą i doświadczeniami, które mają zachęcić młodzież do rozwoju i pracy na rzecz lepszego świata (wykład dla studentów z Nigerii, udział w Światowym Tygodniu Przedsiębiorczości).

Co było momentem przełomowym w Waszym biznesie i co się z tym wiązało?

Takich momentów było chyba kilka. Jedne z nich było niewątpliwie otrzymanie dofinansowania na realizację prac badawczo-rozwojowych w Polsce. Wiązało się to z rezygnacją z pracy w Wielkiej Brytanii oraz przeprowadzką i założeniem własnej firmy w Polsce. Kolejny to nawiązanie współpracy z firmami, które są zainteresowane wdrożeniem naszej technologii i rozpoczęcie testów naszych produktów. To niesamowite patrzeć jak coś, co powstało w naszym laboratorium jest wykorzystywane na przedmiotach codziennego użytku.


Katarzyna Zielińska

Katarzyna Zielińska co-founderka & CTO w coat-it. Od wielu lat związana z badaniami i wdrażaniem rozwiązań wykorzystujących nanomateriały. Była członkiem międzynarodowych zespołów badawczych w Polsce, Holandii i Wielkiej Brytanii. Swoją pasję do nieoczywistych, innowacyjnych rozwiązań realizuje opracowując produkty coat-it. Gdyby nie była chemikiem, zostałaby fotografem. A póki co kolekcjonuje analogowe aparaty fotograficzne.

 

 

Alicja Stankiewicz, współzałożycielka coat-it i pomysłodawca technologii. Swoją pasję do chemii realizowała na uczelniach w Polsce i Wielkiej Brytanii. Inicjując projekty badawcze zdobyła doświadczenie w zakresie technologii materiałowych związanych z procesami nanoszenia powłok ochronnych o różnych funkcjonalnościach. Teraz tę pasję i kluczowe zainteresowania realizuje w coat-it.

 

 

malgorzata-zielinskaMałgorzata Zielińska, kierownik działu administracyjno-prawnego w coat-it. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej na Wydziale Prawa. Od lat wspiera firmy w zakresie obsługi administracyjno-prawnej. Postanowiła dołączyć do zespołu coat-it, ponieważ od zawsze fascynował ją świat nauki i wypływające z niego innowacje oraz postęp technologiczny. Będąc częścią firmy badawczo-rozwojowej, ma szansę wspierania i bezpośredniej obserwacji powstawania nowej technologii.
Jej pasją jest nadawanie nowego życia starym przedmiotom. Szczególnie upodobała sobie renowację kultowych dzisiaj mebli polskiego designu z lat 50 i 60.

marek-turkiewiczMarek Turkiewicz – dołączył do zespołu w listopadzie 2020. Zadaniem Marka jest spojrzenie na firmę i jej rozwój od strony biznesowej. Mając wieloletnie doświadczenie z branży stalowej, jak również wiele lat praktyki na stanowiskach związanych ze sprzedażą, eksportem, budowaniem strategii, rozwojem organizacji, jej procesów i zespołów, wspiera współzałożycielki coat-it niezbędną wiedzą i pomysłami.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Czasem ktoś potrafi wywołać iskrę, dzięki której nieoczekiwanie wpadniesz na niezwykły pomysł i dzięki pracy przerodzisz go w plan na biznes”.Igor Marczak, Przemysław Mroczek. SeniorApp [Ludzie 50tki]

Ranking50 Senior App Przemyslaw Mroczek Igor Marczak

Co przyczyniło się do sukcesu firmy Przemysława Mroczka i Igora Marczaka? Który moment w życiu uważają za najbardziej kreatywny i jakiej rady udzieliliby startującym przedsiębiorcom z własnego doświadczenia?

Co przyczyniło się do sukcesu Twojej firmy/Twojego produktu?

Niewątpliwym sukcesem jest liczba użytkowników. Nie minął jeszcze rok odkąd aplikacja jest dostępna na rynku, a w platformie znalazło się prawie 15 tysięcy zarejestrowanych użytkowników, z czego 30% to zweryfikowani opiekunowie. A społeczność naszej aplikacji rośnie z każdym dniem!
Dużą rolę odegrało znalezienie niszy rynkowej, w której potrzeby grupy docelowej pozostawały dotąd niezagospodarowane, a potencjał niewykorzystany. Równocześnie proces postępującego w szybkim tempie starzenia się społeczeństwa, którego nie sposób lekceważyć – statystyki są nieubłagane. Warto więc zadbać o osoby, które niedługo będą stanowić 1/3 naszego społeczeństwa. Sam pomysł nie jest rewolucyjny, jednak jego wykonanie zostało oparte na realnych potrzebach, które stale badamy i analizujemy w gronie ekspertów. Udało nam się zaangażować w badania świat nauki, medycyny, technologii i biznesu, w efekcie tworząc raport „Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce”. Staramy się odpowiadać na te potrzeby i stale dostosowywać ofertę tak, by była jak najbliższa osobom, które tego oczekują.
Niezmiernie ważna jest także konsekwencja w działaniu. Tworzenie rozwiązań od początku do końca opartych na potrzebach odbiorców. Współpraca z grupą focusową przy projektowaniu wyglądu, funkcji, komunikatów w aplikacji sprawiła, że jest to narzędzie, które ma w pełni służyć grupie docelowej.

Myślę, że liczy się też wzajemne wsparcie i kreatywność zespołu. Atmosfera twórcza, gdzie każdy dorzuca coś od siebie i czuje, że może wiele wnieść do rozwoju platformy.

Który moment w życiu uważasz za najbardziej kreatywny i dlaczego?

Dla nas był to nie moment, a okres: program akceleracyjny, do którego zostaliśmy włączeni dzięki „Mam pomysł na startup” i „Kuźni pomysłów”. Uzyskaliśmy wtedy zupełnie inne spojrzenie na nasz projekt, dowiedzieliśmy się nie tylko, że da się go zrealizować, ale zaczęliśmy odkrywać, jakie mamy możliwości – dokonaliśmy wtedy zwrotu, od którego zaczęła się ewolucja naszego projektu w produkt końcowy. To był najbardziej kreatywny okres w procesie powstawania platformy SeniorApp.

Kto lub co było i jest inspiracją w Twoich działaniach biznesowych? Dlaczego?

Moja mama, Władysława Mroczek. Wiele lat poświęciła działaniom edukacyjnym i opiekuńczym. Jest to osoba pełna empatii i chęci pomocy drugiej osobie. Mimo, że sama jest emerytką, wciąż opiekuje się trzema osobami potrzebującymi. Nie jest to dla niej praca, tylko misja. Tak chciałbym postrzegać podejmowane działania i do tego zachęcam swój Zespół.
Właściwie, to każdy napotkany człowiek może stać się inspiracją. Czasem ktoś potrafi wywołać iskrę, dzięki której nieoczekiwanie wpadniesz na niezwykły pomysł i dzięki pracy przerodzisz go w plan na biznes.

Jakich rad udzieliłbyś startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?

Nie poddawaj się! Zachowaj otwarty umysł i nastaw się na słuchanie innych. Staraj się chłonąć ile tylko się da. Przygotuj się na to, że często będziesz musiał schować swoje ambicje do kieszeni, bo prawdziwy rozwój przyniesie Ci czerpanie od innych. Programy akceleracyjne, świadomość rozwiązań biznesowych, technologicznych, prawnych, pokazały nam, że warto uczyć się na błędach innych i korzystać z rad osób, które mają stosowną wiedzę oraz doświadczenie, a także chęć dzielenia się tym z innymi.


Przemysław Mroczek

Przemysław Mroczek: Jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego na wydziale Zarządzania, kierunek Logistyka, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz Marketing. Obecnie Współtwórca i Współzałożyciel projektu społecznie odpowiedzialnego, pierwszego marketplace usługowego w Polsce: SeniorApp. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy w dużych korporacjach na stanowiskach specjalistycznych i menadżerskich, na których odpowiadał za strategie promocji i komunikacji marki, koncepty sklepów, strategie merchandising-mix (produkt-mix), elementy polityki cenowej, employer branding (EB) oraz międzynarodowe projekty rekrutacyjne.

Igor Marczak

Igor Marczak: Jest absolwentem Etnologii na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Łódzkiego. Z zamiłowania muzyk. Instruktor ZHP. Posiada ponad 25 letnie doświadczenie zawodowe w branżach FMCG i B2B. Pracował dla wielu światowych marek.  Od wielu lat zaangażowany społecznie. Osobiste doświadczenia skłoniły go do poszukiwania rozwiązań w opiece nad osobami starszymi, z niepełnosprawnościami. Współtwórca aplikacji mobilnej SeniorApp.

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Pragniemy widzieć Świat, jako miejsce, w którym wszyscy sobie pomagamy i wzajemnie się szanujemy”. Igor Marczak, Przemysław Mroczek. SeniorApp [Ludzie 50tki]

Ranking50 SeniorApp

Na jakie wyzwania rynku odpowiada SeniorApp? Jakie trudności napotkali Przemysław Mroczek i Igor Marczak rozwijając swoją firmę? Jakie mają dalsze plany? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z Laureatami 11. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jaki problem rozwiązuje Twój produkt/usługa/rozwiązanie? Na jakie wyzwania odpowiada?

Platforma SeniorApp pozwala łączyć posługujące się nią osoby w społeczność i zapewnia korzystną dla wszystkich, prostą komunikację pomiędzy sobą. W aplikacji można szukać wsparcia lub wyręczenia w codziennych czynnościach, jak i to wsparcie oferować.
Dotyczy to zarówno zadań związanych z opieką dzienną, całodobową, czy higieniczną, jak i usług: sprzątania, mycia okien, dostarczenia zakupów, czy fryzjera w domu.
Pandemia COVID-19 unaoczniła problemy, które od dłuższego czasu dotykały nasze społeczeństwo – brak wystarczającej pomocy dla osób starszych, niepełnosprawnych i potrzebujących. SeniorApp nie skończy się jednak wraz z epidemią koronawirusa, bo problemy osób starszych i potrzebujących nie znikną.
Także ci, którzy poszukują dodatkowego źródła zarobku mogą znaleźć wsparcie w aplikacji – realizują zlecenia, samodzielnie wyznaczając stawki, a przy okazji robią coś dobrego dla innych. Jest to ważne i ze względu finansowego, jak i motywacyjnego: czują się potrzebni.
Prośba o pomoc błędnie kojarzy się z czymś dramatycznym, potrzeba zwrócenia się do kogoś może po prostu wynikać z wygody – wiele osób korzystających z SeniorApp jest aktywnych. Zamawiając usługę poprzez aplikację, mogą zaoszczędzić czas na realizowanie własnych planów i pasji.

Jakie trudności napotkałeś po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Niewątpliwie trudnym zadaniem jest zbudowanie silnej, rozpoznawalnej marki, która wzbudzi zaufanie klientów w krótkim czasie. Należy wykazać się dużą kreatywnością i zwinnością w procesie kreowania wizerunku marki, poszukiwania i wykorzystywania kanałów dotarcia do grup docelowych.
Wyzwaniem można też określić utrzymanie zespołu na odpowiednim poziomie zaangażowania przy czasem ogromnych obciążeniach związanych z kosztami pracy, zmieniającymi się okolicznościami – zwiększającym się zakresem obowiązków. Przekazanie wiary, którą my mamy tak, by przeobraziła się w realną zmianę.
Zarażanie tą iskrą, która będzie płonęła podawana dalej, kolejnym gronom ludzi chcących szerzyć ideę wzajemnej pomocy. Pragniemy widzieć Świat, jako miejsce, w którym wszyscy sobie pomagamy i wzajemnie się szanujemy.
Sytuacja zmienia się z dnia na dzień. Od 8. marca 2021 do dziś, zgromadziliśmy w aplikacji prawie 15 tysięcy użytkowników. 30% z nich stanowią zweryfikowani opiekunowie gotowi nieść pomoc. Tworzymy społeczność ludzi z różnych dziedzin, którzy chcą i mogą dzielić się swoim czasem i umiejętnościami z innymi.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujesz swój zespół, który wspiera Cię w swoim pomyśle? Jak znajdujesz ludzi, z którymi chcesz pracować? Czy Twoja firma już ma w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

W przypadku naszego marzenia: utworzenia platformy łączącej ludzi w społeczność na pewno nie da się działać samemu. Ze względu na cel, ale także własne ograniczenia: technologiczne, prawne, finansowe, a nawet czasowe. Trzeba otoczyć się grupą osób, które uzupełnią te braki, czy niewiedzę wymieniając je na zdobyte informacje i doświadczenia. Dopiero taka synergia może doprowadzić do osiągnięcia pożądanego rezultatu.
SeniorApp jako platforma, to system innowacyjny, jednak Zespół budowany jest tu w sposób tradycyjny. Na ten moment nie mamy działu HR, ponieważ przy niewielkiej strukturze organizacyjnej i sporym doświadczeniu w charakterze rekruterów, wystarcza nam własna wiedza. Jeśli zespół miałby się znacząco rozwinąć, to nie wykluczamy utworzenia takiej komórki w naszej firmie.
Publikujemy ogłoszenia rekrutacyjne, na które odpowiadają kandydaci, weryfikujemy ich aplikacje na podstawie rozmów. Doświadczenie w dziedzinie rekrutacji, pozwala nam wyczuć, czy osoba, którą mamy przed sobą może zostać wartościowym członkiem naszego zespołu, czy nadajemy na tych samych falach. Dużą rolę odgrywa doświadczenie i wiedza, ale jeszcze większą chęć uczenia się, własna inicjatywa, otwartość i… „to coś”, czego nie da się zdefiniować, trzeba poczuć:)

Jakie masz plany rozwoju swojego biznesu/rozwiązania w przyszłości?

Zbudowanie silnej pozycji SeniorApp na polskim rynku, aby stał się narzędziem pierwszego wyboru dla osób poszukujących usług, które są dostępne w naszej aplikacji. Dostęp do Opiekunów nie tylko w największych aglomeracjach miejskich, ale również w mniejszych miejscowościach. Oprócz tego nawiązanie relacji biznesowych z firmami konkretnych branż, które mogą uzupełnić naszą ofertę o własne usługi – z działów zdrowotnych, ubezpieczeniowych, edukacyjnych, etc.
Marzeniem jest też ekspansja na rynki europejskie, a może nawet światowe!


Przemysław Mroczek

Przemysław Mroczek: Jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego na wydziale Zarządzania, kierunek Logistyka, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz Marketing. Obecnie Współtwórca i Współzałożyciel projektu społecznie odpowiedzialnego, pierwszego marketplace usługowego w Polsce: SeniorApp. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy w dużych korporacjach na stanowiskach specjalistycznych i menadżerskich, na których odpowiadał za strategie promocji i komunikacji marki, koncepty sklepów, strategie merchandising-mix (produkt-mix), elementy polityki cenowej, employer branding (EB) oraz międzynarodowe projekty rekrutacyjne.

Igor Marczak

Igor Marczak: Jest absolwentem Etnologii na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Łódzkiego. Z zamiłowania muzyk. Instruktor ZHP. Posiada ponad 25 letnie doświadczenie zawodowe w branżach FMCG i B2B. Pracował dla wielu światowych marek.  Od wielu lat zaangażowany społecznie. Osobiste doświadczenia skłoniły go do poszukiwania rozwiązań w opiece nad osobami starszymi, z niepełnosprawnościami. Współtwórca aplikacji mobilnej SeniorApp.

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wspinamy się pod górkę pokonując kolejne wyzwania i czasem sami jesteśmy zaskoczeni, dokąd prowadzi nas ta droga”. Igor Marczak, Przemysław Mroczek. SeniorApp [Ludzie 50tki]

SeniorApp Przemyslaw Mroczek Igor Marczak

Potrzebujesz opieki nad psem, zrobienia zakupów albo osoby, która zaopiekuje się Twoimi roślinami pod nieobecność, ale nie masz nikogo, kto mógłby Ci w tym momencie pomóc? Przemysław Mroczek i Igor Marczak znaleźli na to sposób. Stworzyli aplikację, która pozwala połączyć osoby szukające pomocy z tymi, które taką oferują w swoim czasie wolnym. Jak wyglądały początki SeniorApp? Co było momentem przełomowym w firmie Przemysława i Igora? Przeczytaj pierwszą część historii Laureatów 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jakie były okoliczności powstania Twojego projektu?

Idea powstania projektu narodziła się z obserwacji przyspieszonego procesu starzenia się społeczeństwa. W 1990 r. 65 lat i więcej miał co dziesiąty Polak. Teraz już co siódmy, a za 30 lat w tym wieku będzie już co trzeci z nas. W 2050 r. liczba osób w wieku 60 plus wzrośnie do 13,7 mln osób. To spora grupa, która potrzebuje i będzie potrzebowała opieki.
Bezpośredni wpływ na założenie Platformy miały nasze osobiste doświadczenia, związane z opieką nad osobami potrzebującymi pomocy. Bliscy seniorów nie zawsze są na miejscu, czasami mieszkają w innych miastach i nie mogą być przez cały czas obok.
Impulsem do poważnego zajęcia się tematem i przekuciem pomysłu w biznes było zgłoszenie się do konkursu „Mam pomysł na startup” organizowanego przez Urząd Miasta Łodzi.
Okazało się, że nasz pomysł spotkał się z zainteresowaniem i uznaniem – zdobyliśmy nagrodę główną w konkursie. Wtedy marzenie przerodziło się w plan: naszą misją stało się stworzenie narzędzia spełniającego oczekiwania ludzi wymagających wsparcia, ich bliskich oraz tych, którzy takiej pomocy chcą udzielić.

Jak wyglądały początki Twojej działalności? Co było dla Ciebie najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Twoja firma?

Kiedy w 2020 roku wygraliśmy konkurs UMŁ, a później otrzymaliśmy możliwość uczestnictwa w programie „Kuźnia Pomysłów” Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, mogliśmy zacząć działać. Początkowo firma nie była jeszcze sformalizowana, ale koncepcja stworzenia platformy nabierała docelowego kształtu. Pracowaliśmy nad nazwą, logotypem, MVP, wyglądem aplikacji.
Na tym etapie było nas dwóch: Mroczek & Marczak. Dużym wsparciem był dla nas program mentoringowy Kuźni Pomysłów. Dzięki niemu zdobyliśmy wiele doświadczeń i nabraliśmy szerszego spojrzenia na nasz pomysł. Mieliśmy plany, cele i szkielet aplikacji. Wtedy rozpoczęliśmy poszukiwanie inwestora. Pojawił się w listopadzie 2020 roku i dzięki temu mogliśmy ziścić naszą wizję.
Jako cel obraliśmy czerwiec 2021 roku: wtedy miała powstać w pełni dostępna i funkcjonalna platforma. Dzięki zaangażowaniu powiększającego się grona osób, które nas wspierały, np. zorganizowaniu prac projektowych z grupą focusową seniorów, zakończyliśmy proces w lutym 2021 roku.
8. marca 2021 bezpłatna, ogólnopolska platforma SeniorApp została wypuszczona na rynek w postaci aplikacji mobilnej na Android i iOS oraz strony internetowej.
Podczas początkowej fazy rozwoju SeniorApp najważniejsze stało się dla nas zbudowanie zespołu ludzi, którzy będą wierzyli w ten projekt i czuli się w niego zaangażowani. Chcieliśmy stworzyć grupę, która będzie mogła sobie ufać i wzajemnie się wspierać, aby nasza idea mogła wejść w życie wraz z wprowadzeniem aplikacji na rynek. To właśnie Zespół osiągnął kluczowe znaczenie dla powodzenia naszego projektu.

Co było momentem przełomowym w Twoim biznesie i co się z tym wiązało?

Zderzenie idei z rzeczywistością…(śmiech) Mimo, że wydawało nam się, że wszystko mamy przemyślane i przygotowane, jednak życie weryfikuje nasze wyobrażenia. Dlatego prace nad aplikacją nieprzerwanie trwają. Stale poszerzamy bogaty już zakres funkcjonalności i dostępnej oferty. Mamy już ponad 50 usług w różnych wariantach. Wciąż rozwijamy także bazę opiekunów na terenie całego kraju, żeby pomoc była dla każdego naprawdę „na wyciągnięcie ręki”.
Myślę, że moment przełomowy dopiero nadejdzie. Liczymy na niego! Na razie wspinamy się pod górkę pokonując kolejne wyzwania i czasem sami jesteśmy zaskoczeni, dokąd prowadzi nas ta droga. Dlatego ważne jest, by można było przemierzać ją razem z ludźmi, którzy patrzą w tym samym kierunku i mogą liczyć na siebie nawzajem.


Przemysław Mroczek

Przemysław Mroczek: Jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego na wydziale Zarządzania, kierunek Logistyka, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz Marketing. Obecnie Współtwórca i Współzałożyciel projektu społecznie odpowiedzialnego, pierwszego marketplace usługowego w Polsce: SeniorApp. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy w dużych korporacjach na stanowiskach specjalistycznych i menadżerskich, na których odpowiadał za strategie promocji i komunikacji marki, koncepty sklepów, strategie merchandising-mix (produkt-mix), elementy polityki cenowej, employer branding (EB) oraz międzynarodowe projekty rekrutacyjne.

Igor Marczak

Igor Marczak: Jest absolwentem Etnologii na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Łódzkiego. Z zamiłowania muzyk. Instruktor ZHP. Posiada ponad 25 letnie doświadczenie zawodowe w branżach FMCG i B2B. Pracował dla wielu światowych marek.  Od wielu lat zaangażowany społecznie. Osobiste doświadczenia skłoniły go do poszukiwania rozwiązań w opiece nad osobami starszymi, z niepełnosprawnościami. Współtwórca aplikacji mobilnej SeniorApp.

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Opierając się na twardych liczbach profesjonaliści podejmują lepsze decyzje biznesowe”. Tomasz Ogrodzki. REDD [Ludzie 50tki]

Tomasz Ogrodzki Gala 50

Na jakie wyzwania rynku odpowiada REDD? Jakie trudności napotkał Tomasz Ogrodzki rozwijając swoją firmę? Jakie ma dalsze plany? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z Laureatem 11. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jaki problem rozwiązuje Twój produkt? Na jakie wyzwania odpowiada?

Walczymy z brakiem transparentności na rynku nieruchomości komercyjnych W dużym skrócie, sprzedajemy dostęp do danych (w dzisiejszych czasach dane to nowa ropa). Nasze produkty pomagają usprawniać wiele procesów na rynku CRE. Opierając się na twardych liczbach profesjonaliści podejmują lepsze decyzje biznesowe.

Jakie trudności napotkałeś po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Konserwatyzm rynku (właściciele nie chcieli podawać nam danych), centralizacja danych (kilka największych korporacji posiadało wszystkie dane i mogli manipulować danymi w dogodny dla nich sposób). Dziś możemy z pewnością powiedzieć, że sytuacja powoli się zmienia. Pozyskujemy coraz więcej klientów, co sprawia, że dane docierają do większej ilości podmiotów, co z kolej sprzyja transparentności.

Jakie masz plany rozwoju swojego biznesu w przyszłości?

W marcu 2022 ruszy nowa wersja platformy (REDD 3.0). W pierwszym półroczu 2022 rusza nasz nowy projekt związany z wyceną nieruchomości komercyjnych za pomocą technologii AI. Planujemy poszerzać swoją działalność na inne kraje europejskie. Pracujemy także nad nowym projektem REDD związanym z blockchain. Planujemy również pozyskać spore finansowanie od dużych funduszy VC.


Tomasz_Ogrodzki Tomasz Ogrodzki, CEO @REDD Group. W wieku 12 lat na zlecenie taty zaprogramował pierwszą bazę nieruchomości. Dzisiaj tworzy i zarządza największym bankiem danych o budynkach komercyjnych w Centralnej Europie. Razem z zespołem REDD tworzy narzędzia big data, z których korzystają światowi liderzy branży, w tym CBRE, Cresa, Globalworth, Hines, EY, i Savills. Wyróżniony w rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie 2021.

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF