Wielkie plany GDDKiA – powstanie 100 obwodnic

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pracuje nad wielką inwestycją. W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych i Programu budowy 100 obwodnic znajdują się 172 zadania, z których ma powstać 2600 km dróg krajowych.

Polskie drogi to niejednokrotnie utrapieniem kierowców. Apelują oni do urzędników Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o usprawnienie określonych odcinków dróg i obwodnic. Teraz ma to się zmienić dzięki wielkiej inwestycji realizowanej przez GDDKiA.

Jak informują urzędnicy — w Programie Budowy Dróg Krajowych i Autostrad (PBDKiA) jest na etapie przygotowania 87 zadań o łącznej długości blisko 1900 km.

Dodatkowo projekt zakłada także powstanie 100 obwodnic (PB100), a już teraz realizowanych jest 85 odcinków obwodnic o łącznej długości ok. 739 km. Z udostępnionych przez resort danych wynika, że obecnie w Programie Budowy Dróg Krajowych realizowane są 103 zadania o długości 1387,5 km, a w etapie przetargu jest 20 zadań o długości 273,8 km.

Jak informują urzędnicy resortu — w Programie Budowy 100 obwodnic jest realizowanych 14 zadań o długości 109,7 km, a na etapie przetargu jest jedno zadanie o długości 5,9 km. Co ciekawe, wyjawiono, że w przygotowaniu są również zadania, jakie GDDKiA będzie realizować do 2024 roku w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej. Program ma obejmować budowę: chodników, nowoczesnych przejść dla pieszych czy doświetlenie istniejących i sygnalizacje świetlne.

Niestety, Generalna Dyrekcja nie zdradziła jaki koszt obejmuje inwestycja. Pozostaje tylko cierpliwie czekać na dalsze publikacje na temat powyższych programów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polski fintech pozyskał 220 mln zł finansowania w Serii A

Ramp — polski fintech kryptowalutowy ustanowił nowy rekord w finansowaniu polskich startupów. Równocześnie dołączył do grona największych inwestorów w Polsce, tj.: Booksy, DocPlanner i Uncapped.

Dzięki pozyskanym od inwestorów 220 milionów zł. polski fintech — Ramp może rozwinąć skrzydła na arenie międzynarodowej. Jak informują prezesi firmy- spółka zamierza przeznaczyć całą kwotę na ekspansję i rozwój na nowych, międzynarodowych rynkach np.: amerykańskim.

Pozyskane środki pomogą w jeszcze szybszym rozwoju Ramp na nowych rynkach, w tym Stanach Zjednoczonych. W ciągu roku obroty Ramp urosły o 3000%. W ciągu pół roku od pozyskania rundy Seed spółka powiększyła trzykrotnie swój zespół i planuje powiększyć go jeszcze trzykrotnie do końca przyszłego roku.

Kim jest Ramp i co oferuje?

Jest to startup założony w 2018 roku przez Szymona Sypniewicza i Przemka Kowalczyka. Firma składa się z 80-osobowego zespołu i zajmuję  się usługą łatwej wymiany walut fiducjarnych tzw. on-ramping na kryptowaluty. Fintech współpracuje z ponad 400 partnerami, tj.: przeglądarka Opera, gra NFT Axie Infinity czy portfele kryptowalut Argent i Trust Wallet.

Dzięki ciekawym rozwiązaniom walutowym firmy, wspomniani partnerzy, jak i użytkownicy mogą w bezpieczny i łatwy sposób kupować kryptowaluty, a następnie korzystać z wygodnych form płatności, tj.: przelew bankowy, szybki przelew z Revolut, karty płatnicze i Apple Pay. Dodatkowo Ramp ułatwia również tworzenie aplikacji, które wykorzystują możliwości technologii blockchain i oferują użytkownikom proste płatności.

Polski startup pozyskał 220 mln zł 

W najnowszej rundzie inwestycyjnej przewodził fundusz Balderton Capital, który inwestował wcześniej w spółki, tj.: Jokr,Revolut czy MySQL. W rundzie udział wzięli także dotychczasowi inwestorzy — fundusze NFX, Galaxy Digital, Seedcamp i Firstminute Capital, aniołowie biznesu, w tym Taavet Hinrikus i Bartek Pucek.

Co ciekawe, w ramach inwestycji do zarządu Ramp dołączyła Rana Yared — partner generalny z Balderton Capital. Yared przez 14 lat była partnerem Goldman Sachs — jednego z największych banków inwestycyjnych na świecie. Jeszcze wcześniej do zarządu fintechu dołączyła Morgan Beller z inwestującej w rundzie NFX. Beller była współtwórczynią bardzo popularnej kryptowaluty Libra, której właścicielem jest firma Meta — Marka Zuckenberga.

Rekordowe finansowanie w polskiej branży

Według danych PFR Ventures i Inovo Venture Partners ostatnia runda finansowania Serii A była największą serią w historii polskich startupów. Dodatkowo wskazali, że jest  13-krotnie większa niż średnia wartość poprzednich Serii A w Polsce. Oznacza to, że Ramp dołączył do największych startupów w Polsce, które osiągnęły podobne lub porównywalne finansowania. Są to firmy tj.: Booksy, Brainly, DocPlanner i Uncapped.

Fintech na arenie międzynarodowej

Na początku grudnia 2021 roku Ramp pochwalił się, że został zarejestrowany przez amerykański FinCEN i uzyskał status money service business (MSB). Dzięki czemu firma może już bezpośrednio obsługiwać użytkowników z USA. Z kolei kilka miesięcy wcześniej polską spółkę zarejestrował brytyjski Financial Conduct Authority, który określił ją mianem firmy operującą tzw. kryptoaktywami.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

V&P wzbogaca strategię o shopper marketing. Przemysław Guzik nowym Head of Shopper Marketing

Head of Shopper Marketing V&P

Head of Shopper Marketing – to nowe stanowisko w V&P, które objął Przemysław Guzik. Przemek wrócił do agencji po ponad dwóch latach, by rozwijać ofertę shopper marketingową w strukturach działu strategii.

Ostatnie dwa lata Przemek spędził w Cosmo Group, gdzie odpowiadał za prowadzenie badań marketingowych oraz współtworzenie strategii i kampanii reklamowych, na rynku polskim i niemieckim. Wcześniej przez ponad rok był Senior Strategy Managerem w V&P, pracując m.in. dla Hebe, Dużego Bena oraz Nivei.

Shopper marketing to niezmiernie ciekawy obszar marketingu, bo – wbrew powszechnej opinii – nie dotyczy jedynie samego momentu zakupu, czy celu jakim jest zwiększenie koszyka.

To proces zaczynający się od budowania świadomości, przez zakup do jego ponawiania. Przewagą takiego ujęcia jest lepsze dostosowanie komunikacji do potrzeb shoppera na różnych etapach ścieżki decyzyjno-zakupowej oraz lepsze dobranie punktów styku. Jest to niezmiernie potrzebne zwłaszcza dziś, gdy innowacje – takie jak np. q-commerce – coraz mocniej zacierają granice między fizycznymi i cyfrowymi punktami sprzedaży.

Przemysław Guzik, nowy Head of Shopper Marketing w V&P

W V&P będzie odpowiadał za rozwój narzędzi strategicznych, oraz planowanie dla klientów z branży retail (przede wszystkim Hebe, część marek Eurocash), FMCG a także dla projektów new-business’owych.

Przed rozpoczęciem pracy w V&P Przemek przez 8 lat pracował w agencji TEQUILA\TBWA, odpowiadał za strategię dla takich klientów jak: Tyskie, Lech Pils, Nivea, Tymbark, Galeria Północna, Fortum, Aquafresh, Wrigley, ING Bank i Maxwell House. W ramach sieci Omnicom szkolił się w shopper marketingu w Denver, Hamburgu i Londynie. W lipcu 2021 zdobył certyfikat DIMAQ Proffesional z obszaru digital marketingu.


Źródło: V&P

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Beata Magdziarz na stanowisku Chief Digital Officer w Havas Media Group

Beata Magdziarz Havas

Beata Magdziarz dołączyła do grona ekspertów digital w grupie Havas Media Group. W październiku 2021 obejmie stanowisko Chief Digital Officer.

Beata Magdziarz to ekspertka z wieloletnim i wszechstronnym doświadczeniem w obszarze digital marketing oraz digital communication, ze szczególnym uwzględnieniem zwiększania efektywności procesów i sprzedaży. Ostatnio była odpowiedzialna za e-commerce i działania performance w T-Mobile. Kompleksowo odpowiadała za takie obszary digital marketingu jak strategia e-commerce, performance i digital media we wszystkich kanałach online, w tym sem, social media, programmatic, afiliacja oraz za marketing automation, analitykę e-commerce i SEO. Doświadczenie zdobyła po stronie wydawców (Vertigo Media, LeadR/Netsprint), agencji (GroupM, Socialyse/Havas Media Group) oraz klientów (T-Mobile, Red Bull). Ponadto, jest członkinią jury branżowych konkursów Effie Awards oraz Innovation. Założyła fundację „Her Digital Bar”, propagującą wiedzę o transformacji cyfrowej.

Na stanowisku Chief Digital Officer zastąpi Dominika Wałęgę. Do jej zadań będzie należało dalsze rozwijanie kompetencji, oferty i produktów digitalowych w grupie Havas. Ponadto, będzie odpowiedzialna za zarządzanie i koordynację wszystkich procesów digitalowych w grupie spółek Havas Media Group, wyznaczanie i wdrażanie standardów pracy, nadzór merytoryczny nad przetargami i wsparcie w pozyskiwaniu klientów digital.

Małgorzata WęgierekBardzo cenimy powroty naszych pracowników do zespołu – powrót Beaty do Havas Media Group nie tylko cieszy, ale zapewnia nam bardzo cenną perspektywę klienta, zrozumienie jego potrzeb i biznesu. Szerokie doświadczenie Beaty daje jej kompleksową wiedzę i znajomość środowiska digitalowego, całościowe spojrzenie na każdy projekt z perspektywy agencji, klienta, wydawcy. Jej dołączenie do naszej agencji to kolejny ważny krok w rozwoju ekspertyzy digital marketingowej grupy.

Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group


Źródło: Havas Media Group

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dominik Wałęga wraca do Performicsa w nowej roli

DOMINIK_WALEGA

Dominik Wałęga, dotychczas Chief Digital Officer w Havas Media Group, objął nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. rozwoju biznesu i produktów w agencji marketingu efektywnościowego Performics, należącej do Publicis Groupe.

Dominik Wałęga wraca do Publicis Groupe po czterech latach. W agencji Performics do jego najważniejszych celów należeć będzie stworzenie oferty biznesowej w obszarach CRM i Marketing Automation oraz rozwój nowych produktów narzędziowych i technologicznych. Wkrótce będzie również kierował jednym z multikompetencyjnych zespołów klienckich.

Cieszę się, że po kilkuletniej przerwie, Dominik wraca do naszej agencji, bo już wcześniej dał się poznać go jako wyjątkowo sprawny, skuteczny lider i wizjoner, który stale poszukuje nowych możliwości rozwoju. To dzięki niemu w Performicsie zbudowaliśmy bardzo mocne kompetencje w dziedzinie SEM i SEO. W międzyczasie rozwijał własne, innowacyjne projekty biznesowe w dziedzinie marketingu digitalowego, wykorzystujące zaawansowaną wiedzę technologiczną i psychologiczną. Jestem przekonany, że te doświadczenia i umiejętności wykorzysta teraz na nowych obszarach rozwoju naszej agencji.

Jakub Bielerzewski, dyrektor generalny Performicsa

Dominik Wałęga jest związany z branżą komunikacji marketingowej od ponad 20 lat. W tym czasie budował swoje kompetencje przede wszystkich w mediach cyfrowych. Jest specjalistą rozwoju biznesu i produktu, pozyskiwania klientów oraz inwestorów i zarządzania procesami wewnętrznymi. W ostatnim czasie pełnił funkcję Chief Digital Officera w Havas Media Group, a wcześniej był związany z takimi agencjami jak MEC (obecnie Wavemaker), San Markos, Starcom i Performics, w której pracował 13 lat na stanowiskach business director, head of search i media manager. W Performicsie stworzył od podstaw dział SEM i SEO oraz był odpowiedzialny za prowadzenie działań dla największych klientów agencji w zakresie performance marketingu. Od 2017 do 2019 roku, jako CEO, rozwijał własny startup Web2Metrics, w ramach którego stworzył dwa produkty – Persometrics, identyfikujący typy osobowości na bazie plików cookies oraz Lydia, pierwszego na rynku bota głosowego, który automatycznie rozmawia z klientem i weryfikuje jego zainteresowanie. Ma na swoim koncie wiele nagród branżowych za innowacje i efektywność: Innovation, Mixx Awards oraz wyróżnień w Golden Arrow i nominacji do EFFIE.


Źródło: Publicis Groupe

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Awans w McCANN

Janka Szwykowska

Janka Szwykowska awansowała na stanowisko Senior Art Director.

Janka Szwykowska, związana z agencją McCANN od 2018 roku, awansuje w strukturach firmy na stanowisko Senior Art Directora. Dotychczas, pełniąc funkcję Art Directora, tworzyła koncepcje reklamowe i kreatywne w obszarze ATL, Digital i SoMe, pracując dla takich marek jak m.in. Mastercard, KFC, Coca-Cola, Honor, WWF, Purina, mBank, czy Volvo.

Szwykowska dwukrotnie została laureatką nagrody KTR Young Creatives Cannes – w kategorii Print (2016) oraz Film (2019). W trakcie swojej kariery zawodowej zdobyła ponad 50 nagród i wyróżnień w takich konkursach jak Cannes Lions, The One Show, Webbys, New York Festivals, Golden Drum, KTR, Innovation, Effie i innych.

Z branżą reklamową związana jest od sześciu lat. Wcześniej pracowała w agencji Grey Group Poland. Jest absolwentką psychologii społecznej Uniwersytetu SWPS, studiowała też psychologię pracy i organizacji na Uniwersytecie w Lund w Szwecji. Po pracy lubi utrzymywać kontakt z szeroko rozumianą kulturą i sztuką, a także sporo eksperymentuje w kuchni.


Źródło: McCANN

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Patrycja Herbowska w Kantarze

uściśnięcie dłoni

W lipcu 2021 do zespołu Kantara dołączyła Patrycja Herbowska. Objęła stanowisko Head of Analytics Practice.

Patrycja Herbowska będzie zajmować się dalszym rozwojem wsparcia działu Analytics dla wszystkich domen badawczych Kantara.

Patrycja dołącza do nas jako Head of Analytics Practice w bardzo ważnym momencie. Dynamiczny rozwój w takich obszarach jak Analytics i Data Science jest dla nas kluczowy. Patrycja, jej wiedza i kierowanie tymi obszarami, gwarantują wysoką jakość i coraz szersze efektywne wykorzystanie ich w naszych codziennych pracach z Klientami.

Kamil Michalski, GM Kantara w Polsce

Patrycja Herbowska, pracowała wcześniej w Nielsen i Gfk.


Źródło: Kantar

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Łukasz Walkiewicz na stanowisku naczelnego AutoMotyw.com

Łukasz Walkiewicz

Łukasz Walkiewicz został redaktorem naczelnym portalu motoryzacyjnego AutoMotyw.com. Poza prowadzeniem serwisu odpowiadać będzie także za rozwój jego profili społecznościowych oraz kanału na YouTube.

AutoMotyw jest projektem, którzy tworzą ludzie z pasją do czterech kółek, ale także otwarci na nowe technologie i świadomi sposobu konsumpcji współczesnych mediów. Najświeższymi wiadomościami ze świata motoryzacji chcemy więc dzielimy się z czytelnikami nie tylko na naszym portalu. Równolegle prowadzimy profile na Instagramie, Facebooku czy Twitterze. Mamy też własny kanał na YouTube oraz aplikację mobilną.

Łukasz Walkiewicz, redaktor naczelny AutoMotyw.com

Walkiewicz z serwisem związany jest od samego początku. Odpowiadał za redakcję treści na stronę oraz zdjęcia i produkcję materiałów wideo. Wcześniej współpracował z Business Insider Polska, gdzie przez trzy lata rozwijał sekcję Motoryzacja. Był również prezenterem magazynu internetowego Auto Świat GO!. Swoją pasję do czterech kółek realizował także współpracując z markami samochodowymi przy tworzeniu treści merytorycznych na ich blogi. Pierwsze szlify dziennikarskie zdobył w otwockim Tygodniku Regionalnym.


Źródło: AutoMotyw.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Agnieszka Antecka dołączyła do Kantara

jak grać odpowiedzialnie

W lipcu 2021 do zespołu Kantara dołączyła Agnieszka Antecka. Objęła stanowisko Creative Domain Operational Lead.

Agnieszka Antecka będzie wspierać szefową domeny Creative Katarzynę Lewińską zarówno w pracy bieżącej, jak i rozwijaniu aktywności consultingowej Kantara w obszarze creative.

Jestem przekonany, że Agnieszka, ze swoim ogromnym doświadczeniem i wiedzą na temat efektywności komunikacji, jest osobą, która widocznie wzmocni nasz rozwój Domeny Creative. Jej świeże spojrzenie będzie także istotnym elementem w naszej strategii stałego rozwoju nowych rozwiązań z zakresu testowania kreacji i efektywności przekazu komunikacyjnego.

 Kamil Michalski, GM Kantara w Polsce

Agnieszka Antecka pracowała wcześniej w Ipsos oraz Ferrero Polska Commercial.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowy dyrektor finansowy w Wyborowa Pernod Ricard i Pernod Ricard Central Europe

Guillaume Dumont

Od początku lipca nowym dyrektorem finansowym Wyborowa Pernod Ricard i Pernod Ricard Central Europe został Guillaume Dumont. Zastąpił on na tym stanowisku Hervé Fettera.

Guillaume Dumont jest związany z Grupą Pernod Ricard od 15 lat, od kiedy w 2006 roku pracował przy projekcie tworzenia nowej destylarni Havana Club na Kubie. Od września 2017 roku pełnił funkcję CFO Pernod Ricard Vietnam, odpowiadając m.in. za finanse, łańcuch dostaw, usługi IT i operacje. Guillaume Dumont ukończył Audencia Management School we Francji.

Cieszę się, że będę mógł brać udział w rozwoju tak dynamicznego rynku jakim jest Polska oraz Europa Środkowa, jestem bardzo ciekaw kraju, jego tradycji i kultury. Mam nadzieję, że moje dotychczasowe doświadczenie przełoży się na dalszą transformację firmy w kierunku innowacyjności, tym bardziej że Wyborowa Pernod Ricard posiada w swoim portfolio kultowe i znane na całym świecie marki.

Guillaume Dumont, dyrektor finansowy Wyborowa Pernod Ricard i Pernod Ricard Central Europe

Guillaume Dumont będzie raportował do Fabrice’a Audan, prezesa zarządu Wyborowa Pernod Ricard i Pernod Ricard Central Europe.

Odchodzący Hervé Fetter objął swoje stanowisko w 2017 roku, wcześniej pełniąc funkcję dyrektora finansowego w Chivas Brothers Ltd, spółce z Grupy Pernod Ricard. Zawodowo związany jest z Pernod Ricard od ponad 30 lat.


Źródło: Pernod Ricard

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF