...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Słodkie Usprawiedliwienie na Dzień Dziecka od E. Wedel

Nie ma cenniejszego prezentu dla dziecka niż czas, jaki możemy mu poświęcić. Jednak w tym roku 1 czerwca, czyli Dzień Dziecka, wypada w… pracujący czwartek. A gdyby z tej okazji udało nam się wyjść do domu chwilę wcześniej, by spędzić ten czas tak, jak mają ochotę? Wedel ma na to pomysł i wychodzi z inicjatywą na #SłodkieUsprawiedliwienie.

 

Wydawać by się mogło, że to banalne. Jednak czas, który poświęcimy naszym pociechom, to najlepszy prezent z okazji ich święta. Dzięki chwilom wspólnie spędzanym z rodzicami dzieci lepiej poznają świat, budują poczucie własnej wartości i uczą się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami. Czy możemy im dać coś lepszego, co przygotuje do dorosłości? Problem jednak leży w czasie, którego – ze względu na aktywność zawodową – mamy jak na lekarstwo.

Z badania realizowanego w 2022 roku na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka wynika, że wrażenie smutku czy zniechęcenie do podejmowania jakichkolwiek aktywności dotyka coraz więcej dzieci. Poczucie osamotnienia towarzyszy co 10. uczniowi klasy drugiej i niemalże ¼ uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. My, dorośli, zaabsorbowani nadmiarem obowiązków możemy tego nie zauważyć.

#SłodkieUsprawiedliwienie od E. Wedel

Dlatego firma E. Wedel z okazji Dnia Dziecka postanowiła ułatwić to zadanie zapracowanym rodzicom. Wszystko za sprawą akcji #SłodkieUsprawiedliwienie, która zaprasza ich do wspólnego spędzenia czasu z własną pociechą, zachęca do refleksji nad „Czasem na przyjemność” dla dzieci i przypomina, jak ważna dla tej relacji jest każda godzina. Nie „po pracy” i nie „na urlopie”. W tym celu powstało właśnie #SłodkieUsprawiedliwienie, które na chwilę spróbuje odwrócić role. Skoro rodzice mogą usprawiedliwiać nieobecność pociech w szkole, to może z okazji wyjątkowego święta dzieci, mechanizm ten zadziała także w pracy? Wystarczy wymyślić sposób, w jaki razem będziecie celebrować Dzień Dziecka, wejść na stronę www.slodkieusprawiedliwienie.pl, pobrać dokument, który wspólnie uzupełnicie i pokazać go swojemu przełożonemu w pracy.

– Wspieranie pracowników w łączeniu życia zawodowego i prywatnego jest w naszej firmie obecne od czasów założycieli. Przez lata odpowiadaliśmy na nie adekwatnie do okoliczności. Współcześnie największe wyzwanie z jakim się mierzymy na linii praca-dom to deficyt czasu, który najmocniej odczuwają nasze dzieci. W ramach akcji „#Slodkieusprawiedliwienie chcemy zwrócić uwagę na kwestię jakościowego wspólnego spędzania czasu – bez względu na to, czy nasze dzieci mają 5, 10 czy 18 lat. Wszyscy w równej mierze potrzebujemy przestrzeni na przyjemność, która najlepiej smakuje razem – mówi Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel.

Czy uda się dostać wolne z okazji Dnia Dziecka? Czy zrealizujecie wszystkie pomysły, jakie przyjdą wam do głowy? Tego nie możemy zagwarantować. Jednak już samo wymyślanie atrakcji i wypisywanie usprawiedliwienia zapewnią frajdę i będą bezcennym czasem, który damy naszym dzieciom. A kto wie, może pracodawcy w tym dniu pozytywnie nas zaskoczą i z chęcią przyjmą wedlowskie, słodkie usprawiedliwienie?

Więcej informacji na stronie: www.slodkieusprawiedliwienie.pl.

Wedel od lat bierze udział i samodzielnie inicjuje projekty skierowane do dzieci. Za sprawą autorskiego programu „Wedel od serca” pracownicy mogą zgłaszać dowolne inicjatywy społeczne, które firma wspiera finansowo. Ich znaczna część jest poświęcona najmłodszym jak np. wsparcie inicjatyw sportowych czy remont placówek dziecięcych. Firma współpracuje również z organizacjami pozarządowymi np. Fundacja Dobrych Inicjatyw, czy Stowarzyszenie „Serduszko dla Dzieci”, których działalność w znacznej mierze opiera się na działaniach dla dzieci.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jury Effie Awards Poland 2021 przyznało 58 nagród

sar effie awards

Jury 22. edycji Effie Awards, pod przewodnictwem Macieja Hermana, Dyrektora Zarządzającego firmy Wedel, przyznało nagrody za najbardziej efektywne kampanie, a wśród nich: 27 statuetek brązowych, 25 srebrnych oraz 6 złotych.

W dzisiejszym świecie na przedsiębiorstwach i markach spoczywa coraz większa odpowiedzialność. Nie jesteśmy tylko od tego, by generować zysk i tworzyć efektywne kampanie marketingowe. Jako biznes i marketingowcy mamy ogromny wpływ na to, jak zmienia się świat, jak podchodzimy do wyzwań ekologicznych i społecznych, czy nasza komunikacja powoduje, że konsumenci, a więc społeczeństwo – stają się lepsi i na przykład zaczynają równo traktować kobiety i mężczyzn, albo podnosi się ich poziom kultury wizualnej. Czy nam się to podoba czy nie, tworząc kampanie marketingowe, zmieniamy rzeczywistość dookoła nas. Od nas zależy czy będą to zmiany pozytywne czy negatywne. Konkurs Effie poza wyróżnianiem najlepszych kampanii, postrzegam także jako platformę wymiany tego typu wiedzy, co ma ogromne znaczenie dla kierunków rozwoju rynku reklamowego.

Jak co roku, wybór najlepszych projektów był nie lada wyzwaniem. Jestem również pod wrażeniem zgłoszeń do stosunkowo nowej kategorii Marketing & Business Solutions. Bardzo się cieszę, że kilka lat temu konkurs Effie objął też inne sposoby odpowiadania na wyzwania biznesowe niż te wyłącznie komunikacyjne. Aby sprostać trudnościom i móc się rozwijać, firmy potrzebują transformacji, przełomowych innowacji i długofalowej strategii. W tej kategorii nagradzamy i wyróżniamy właśnie tego typu projekty.

Maciej Herman, Przewodniczący Jury Effie Awards 2021, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel

Złote statuetki Effie Awards 2021 otrzymali autorzy kampanii:

  • Random – Storytel, McCANN Poland (dwie złote statuetki, w kategoriach: Branded Content oraz Kultura i Rozrywka),
  • Rozwój aplikacji InPost Mobile – InPost,
  • Stop kobietobójstwu! – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów, OTO Film,
  • “Kolorowy wiatr” na nowo – BBC Studios Polska, Digital Kingdom,
  • Maestro – wszystko czego chcesz od burgera – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD.

Po raz pierwszy nagrodę otrzymała kampania zgłoszona w kategorii Marketing & Business Solutions wprowadzonej w 2018 roku. Kategoria ta koncentruje się na przełomowych, nowatorskich w formie lub w zastosowaniu nowych technologii czy innych rozwiązań – działaniach marketingowych, w których komunikacja nie była znaczącym elementem marketing mixu.

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższą pozycję zajęli:

  • wśród agencji – McCANN Poland,
  • spośród agencji mediowych – Starcom,
  • jako marketer – ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s.

Więcej na temat Effie Awards Poland oraz pełna lista nagrodzonych i rankingi dostępne są na stronie https://awards.effie.pl/nagrodzeni-2021/.

Gala Effie Awards 2021 odbyła się na żywo w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Transmisję wręczenia nagród można było obejrzeć na platformie https://vod.sar.org.pl/.

Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a swoim zaangażowaniem, Galę Effie Awards 2021 wsparli:

Sponsorzy Strategiczni: TVN, Onet, Salesforce, Radio Zet
Sponsorzy Wspierający: YouTube, AMS, Facebook
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, Media&Leads, Teads
Gospodarz Gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa
Partnerzy Gali: Ostoya, Ballantine’s7YO, Jacobs Creek, Saeco, Content Spot, TikTok
Doradca prawny: Firma prawnicza LSW
Patroni medialni:
Forbes, Business Insider, PRoto, Nowy Marketing, Marketer+, E-Commerce w Praktyce, Marketing przy Kawie, KampanieSpołeczne.pl, Noizz, Player, Chilli Zet


Źródło: SAR 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak zostać pracodawcą, o którym marzy każdy kandydat?

dream employer summit

Już w najbliższy poniedziałek, 7 czerwca o godzinie 9:00 rozpocznie się konferencja Dream Employer Summit 2021. Przygotowaliśmy 16 godzin wymiany wiedzy i doświadczeń, 20 merytorycznych prezentacji, 3 panele dyskusyjne i wręczenie tytułów Dream Employer 2021.

Konferencja Dream Employer Summit 2021 poświęcona została tematowi zmian, jakie nastąpiły na szeroko rozumianym rynku pracy i w relacjach pracodawca – pracownik w wyniku pandemii. Zmieniają się modele biznesowe, powstają nowe szanse, zmieniają się systemy pracy i rola lidera w organizacji. Przechodzimy w zupełnie nową rzeczywistość i stajemy przed nowymi, zupełnie odmiennymi niż dotychczasowe wyzwaniami. Jak przygotować się do nowego?

O tym będziemy rozmawiać już w najbliższy poniedziałek i wtorek!

Pierwszego dnia konferencji odbędzie się Gala Finałowa konkursu Dream Employer, podczas której ogłosimy zwycięzców pierwszej edycji i wręczymy wyróżnienia pracodawcom, którzy najlepiej rozumieją zmiany obecnie zachodzące na rynku pracy i z sukcesem dostosowują do nich swoje organizacje.

Wśród prelegentów i panelistów konferencji DES’21 zobaczymy m.in.: dr Marię Mycielską (ICAN), Macieja Hermana (Wedel), Piotra Piętkę (Publicis Group), Susannę Romantsovą (IKEA), Agatę Boroń (DHL Parcel), Katarzynę Turską (Sodexo Benefits), Joannę Stawarz (AmRest, PizzaHut), Jolantę Bańczerowską (Żabka), Nadię Harris, Patrycję Załuską, Maję Gojtowską, Adriana Martineza, Paulinę Mazur, Annę Macnar i wielu innych ekspertów.

W ciągu dwóch dni DES 2021:

  • poznasz organizacje, które skutecznie zmieniły swoją kulturę organizacyjną,
  • docenisz wpływ przejrzystego i autentycznego przywództwa na kulturę,
  • dowiesz się, jak zidentyfikować różnice i sprawić, by pracownicy współpracowali mimo to,
  • zbadasz sposoby skuteczniejszego konkurowania o talenty – niezależnie od różnic pokoleniowych,
  • sprawdzisz, jak transformacja cyfrowa wpływa na doświadczenia Twoich pracowników i kandydatów,
  • poznasz najlepsze modele zmiany kultury,
  • poznasz prawdziwe historie firm i poznasz najnowsze dane i badania,
  • otrzymasz mnóstwo praktycznych wskazówek jak wdrażać najlepsze praktyki.

Co zyskujesz, biorąc udział w konferencji?

  • dostęp do wiedzy najlepszych ekspertów i praktyków
  • możliwość zadawania pytań w trakcie prelekcji
  • wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami
  • prezenty i specjalne rabaty od PARTNERÓW KONFERENCJI

 

Posłuchaj prelegentów, wymień się z nimi i innymi uczestnikami doświadczeniami w bezpiecznej przestrzeni swojego biura lub domu!

Bilety LAST CALL dostępne w cenach od 290 do 690 zł.

 

SPRAWDŹ PROGRAM!

 

Partnerzy programu Dream Employer: E. Wedel, Żabka, PKN ORLEN, Centrum Kreatywności Targowa, Krajowa Izba Gospodarcza, GfK, Made in PR, Digitree Group, Inicjatywa Firm Rodzinnych, Izba Gospodarki Elektronicznej

Partnerzy merytoryczni konferencji: Sodexo, Indeed, Digital University, Jobflow, Be About, Growth Advisors, DOTWAY, Career Angels, Remote School, Karolina Karwowska, Monika Reszko, Adrian Martinez, Re:Start Kariery, PZU Cash, HRM Institute,

Partnerzy wspierający konferencji: Goldenline, Diversity Hub, Mental Health Center, Mental Health Helpline, MT Biznes, BIBLIO, MBE: Group, ICAN

Patroni mediowi: ChilliZet, HR Business Partner, Głos Mordoru, MITSloan Management Review, ICAN Management Review

Anita Florek

Maciej Herman na czele Jury Effie Awards 2021

Maciej Herman

Tegoroczny skład Jury Effie Awards to ponad 170 ekspertów i praktyków z branży marketingu i reklamy. Gremium jurorskiemu przewodniczyć będzie Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel.

22. edycja konkursu Effie Awards Poland podsumuje nietypowy rok 2020. Jurorzy będą oceniali działania, które często wymykały się przyjętym standardom i owocowały efektywnością.

Komunikacja marek od dawna wychodzi daleko poza obszar informowania o atrybutach produktów czy usług. To także angażowanie odbiorców, budowanie relacji, przełamywanie schematów i tworzenie niepowtarzalnych narracji. Coraz częściej rola reklamy i marketingu obejmuje także edukację
i odpowiadanie na aktualne wyzwania społeczne i ekologiczne. W Polsce i na całym świecie stanęliśmy twarzą w twarz z fundamentalnymi problemami. Jako marketerzy nie tylko mamy wybór. To przede wszystkim nasz obowiązek by reagować i znajdować właściwe rozwiązania, wykorzystując fakt, że konsumenci ufają markom dużo bardziej, niż na przykład politykom. Nasz wpływ na to w jakim społeczeństwie i otoczeniu żyjemy jest ogromny.

Zaproszenie do grona jury Effie Awards jest nobilitacją, a to, że otrzymałem je w roku 170-tych urodzin naszej firmy ma dla mnie wyjątkowe znaczenie. Czuję się zaszczycony, mogąc przewodniczyć obradom jurorskiego grona, szczególnie że marketing zawsze był w Wedlu kluczową częścią biznesu. Znaczenie komunikacji z otoczeniem rozumieli już założyciele firmy, często wytyczając nowe ścieżki dla działań reklamowych. Kontynuujemy to podejście do dzisiaj

Życzę powodzenia wszystkim uczestnikom!

Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel

Pawel Tyszkiewicz Cieszy nas bardzo fakt, że Maciej Herman zgodził się objąć funkcję Przewodniczącego Jury. Od dawna podkreślamy, że w dzisiejszych czasach rola CMO czy dyrektora marketingu ewoluuje i jest kluczowa dla organizacji. Mają oni dostarczać informacji istotnych z punktu widzenia całego biznesu, a nie tylko działań z zakresu marketingu, sprzedaży, promocji czy relacji z klientami. Historia doświadczenia zawodowego Macieja potwierdza, że tak właśnie jest. Dziś pełni on rolę dyrektora zarządzającego firmy Wedel.

Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR

Maciej Herman, oprócz roli Przewodniczącego, pokieruje grupą jurorską, która będzie oceniać prace zgłoszone w kategorii Marketing & Business Solutions. Kategoria ta koncentruje się na przełomowych, nowatorskich w formie lub w zastosowaniu nowych technologii czy innych rozwiązań – działaniach marketingowych, w których komunikacja nie była znaczącym elementem marketing mixu.

W jury zasiadają reprezentanci reklamodawców w randze prezesów, dyrektorów marketingu oraz brand managerów, a także przedstawiciele mediów, agencji komunikacyjnych, pracownicy instytutów badawczych i niezależni, branżowi eksperci. Ostatecznego wyboru składu jury, spośród ok. 300 kandydatur, dokonał Komitet Organizacyjny konkursu poprzez głosowanie online (wyłaniając short listę), a następnie w formie dyskusji. Po zatwierdzeniu ponad 170-osobowego składu, jurorzy zostali przydzieleni do poszczególnych grup jurorskich:

  • Grupa 1 Napoje Alkoholowe; Napoje Bezalkoholowe; Żywność
    Przewodniczący: Krzysztof Białkowski, CMO Red Bull
  • Grupa 2 Leki i Suplementy Diety; Uroda i Pielęgnacja
    Przewodniczący: Andrzej Mytych, CMO Yope
  • Grupa 3 Kultura i Rozrywka, Young Audience
    Przewodnicząca: Anna Putts, Brand & Content Director HBO i HBO GO w regionie Europy Centralnej
  • Grupa 4 Finanse; Business-to-Business
    Przewodnicząca: Natalia Załęcka, Head of Marketing Transformation, Deloitte Digital
  • Grupa 5 Dobra konsumpcyjne; Motoryzacja; Usługi
    Przewodniczący: Tomasz Borchowiec, Marketing & Corporate Communications Director Prudential
  • Grupa 6 Retail/ Kanały Sprzedaży; Commerce
    Przewodnicząca: Joanna Czekaj, Managing Director SaleTube
  • Grupa 7 Long Term Marketing Excellence, Launch/ relaunch;
    Przewodniczący: Filip Fiedorow, CMO Netto Polska
  • Grupa 8 Positive change: React& Defend, Smart Budget
    Przewodnicząca: Elżbieta Twardowska, CSO Ogilvy
  • Grupa 9 Positive change: Positive Influence; Non – Profit & Public Service; PR-Led i Employer branding
    Przewodnicząca: Anna Koszur, Managing Director, Freundschaft
  • Grupa 10 Brand Experience; Branded Content
    Przewodniczący: Paweł Loedl, Chief Strategy Officer VMLY&R

Pełny skład jury na: https://awards.effie.pl/jury/

Oficjalna inauguracja Jury 22. edycji Effie Awards 2021 odbyła się w ubiegłą środę, 26 maja. Podczas wspólnego spotkania, jurorzy mieli okazję dyskutować na temat efektywności w świecie bez cookies i tego, czy firmy są przygotowane na przywrócenie konsumentom większej prywatności w świecie wirtualnym?
W panelu uczestniczyli: Katarzyna Dyczek, X-KOM; Rafał Wiewiórski, Ringier Axel Springer Polska; Agnieszka Jaworska, Facebook; Kamil Wiszowaty, Group One Media; Natalia Załęcka, Deloitte Digital; Piotr Lobaczewski, Salesforce. Rozmowę z ekspertami poprowadziła Anna Sakowicz, Chief Data & Analytics Officer, Publicis Groupe Poland.

Anna Sakowicz Od ponad 20 lat pliki cookies są podstawą funkcjonowania reklamy internetowej i choć przez lata narzekaliśmy na jakość technologii cookie, to na nich opierał się właściwie cały digital marketing i większość procesów, stanowiących o codziennej pracy marketerów. Po wprowadzeniu zmian targetowanie kampanii, stworzone segmentacje czy persony oparte o dane inne niż własne (1st party data) będą praktycznie niemożliwe poza ekosystemami tzw. walled Gardens lub innych podmiotów posiadających własne dane, co wpłynie istotnie na aktywacje kampanii digitalowych. Pomiar i wskaźniki, które traktowaliśmy jako oczywiste, będą wkrótce niedostępne. To już ostatni moment, aby odpowiedzieć sobie na pytanie czy posiadana przeze mnie i moją firmę strategia, uwzględnia nadchodzące zmiany oraz czy wdrażam procesy zapewniające mojemu biznesowi dynamiczny, efektywny rozwój w nowej rzeczywistości. Jeśli odpowiedź jest negatywna lub mamy co do niej jakiekolwiek wątpliwości, to ten moment, aby podjąć konkretne działania. Zegar bowiem tyka.

Anna Sakowicz, Chief Data & Analytics Officer, Publicis Groupe Poland

Przebieg obrad Jury

  • Koniec czerwca – briefing członków Jury dotyczący procedur, zasad i kryteriów oceny. Jury ocenia prace w 4 obszarach:
    – Wyzwanie, kontekst rynkowy i cele (waga oceny 0,23);
    – Insight i strategia (waga oceny 0,24),
    – Realizacja (waga oceny 0,23)
    – Wyniki (waga oceny 0,30).
    A w przypadku kategorii M&BS są to:
    – Wyzwania biznesowe i przyjęte cele (waga oceny 0,3);
    – Koncepcja działania (waga oceny 0,2);
    – Egzekucja idei i dobór narzędzi (waga oceny 0,2)
    – Efekty (waga oceny 0,3).
  • Druga połowa sierpnia – przegląd zgłoszonych projektów przez Jury na platformie online.
  • Wrzesień – to okres obrad Jury: dyskusje, głosowanie online (short lista), zatwierdzanie nominacji
    i ocena indywidualna. Wszystko odbywa się przy wsparciu firmy prawniczej LSW, która nadzoruje proces oraz na podstawie średniej ważonej ocen, po zastosowaniu algorytmu, uzyskuje listę prac, które danego roku otrzymają Effie Awards.
  • Po głównym głosowaniu, Przewodniczący grup jurorskich wraz z Przewodniczącym Jury na specjalnym posiedzeniu wybierają laureata Grand Prix spośród kampanii nagrodzonych Złotym Effie
    (z wyłączeniem kategorii Marketing & Business Solutions oraz Non-Profit & Public Service). Przykładowe kryteria oceny: nowatorski charakter pracy i studium przypadku dla rynku; długotrwały efekt dla marki – sustainability; zmiana zachowań i/ lub percepcji.

Przesyłanie zgłoszeń będzie możliwe w czterech wyznaczonych terminach:
I termin: 12.05 – 31.05 (do godz. 17:00 włącznie)
II termin: 31.05 (od godz.17:01) – 21.06 (do godz. 17:00 włącznie)
III termin: 21.06 (od godz.17:01) – 12.07 (do godz. 17:00 włącznie)
IV termin: 12.07 (od godz. 17:01) – 23.07 (do godz. 17:00 włącznie)

W tym roku, swoim zaangażowaniem Effie Awards 2021 wspierają:

Sponsorzy Strategiczni: TVN, Onet, Salesforce, Radio Zet
Sponsorzy Wspierający: Facebook, AMS, YouTube
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, Media&Leads Polska
Doradca prawny: Firma prawnicza LSW


Źródło: SAR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czy transparentność przetargowa się opłaca? Kto na tym zyskuje, a kto traci?

panel interaktywny IAA

Zapraszamy na interaktywny panel branżowy IAA Polska i SAR, który odbędzie się we wtorek 20 kwietnia 2021 o godz. 15:00.

W trakcie panelu eksperci porozmawiają m. in. o procedurach opisanych w Białej Księdze Komunikacji Marketingowej i zastanowią się, czy ich stosowanie może pozytywnie wpływać na efektywność postępowań przetargowych.

Panel poprowadzi Agnieszka Kosik, Head of Facebook Poland.

Na liście panelistów znajdują się:

  • Beata Dąbrowska, Marketing Director w eobuwie.pl SA
  • Marcin Karolak, Global Category Leader Marketing w E.ON
  • Adrian Kawecki, CEO ‎Mindshare Poland

Komentarza eksperckiego udzielą:

  • Maciej Herman, CEO LOTTE Wedel
  • Iwona Kołodziejek, Former Media Auditor Accenture, CE

Gospodarzami spotkania będą: Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny IAA Polska i Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR.

Zarejestruj się już teraz:

BIORĘ UDZIAŁ

Zachęcamy do przekazania informacji o panelu wszystkim z branży, dla których ten temat jest istotny. Dzielmy się wiedzą i doświadczeniem.

Panel interaktywny w zaproponowanym przez IAA i SAR formacie to nie tylko dyskusja moderatora z panelistami. To również możliwość „wejścia na wizję” i zabrania głosu na żywo, bezpośrednia interakcja z pozostałymi uczestnikami spotkania w warunkach bardzo zbliżonych do tych, które znamy z realu. Zachęcamy do przygotowania pytań i AKTYWNEGO udziału w kwietniowym panelu.

Moderatorka:

Agnieszka Kosik

Agnieszka Kosik, Head of Poland, Facebook

Odpowiada za rozwój biznesu i pracę z klientami na polskim rynku. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży mediowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez 15 lat była związana z agencją MediaCom, gdzie najpierw pełniła funkcję Dyrektor Zarządzającej oraz Dyrektor ds. rozwoju biznesu, by w 2008 roku przejąć rolę CEO agencji. Przez 10 lat była odpowiedzialna za strategię oraz rozwój firmy. Jest laureatką nagród Business Woman Roku 2016 i dwukrotnie AdMan Roku 2015 i 2016.

CREDO ZAWODOWE:

Wierzę, że różnorodność w środowisku zawodowym nas wzbogaca. Tylko dzięki niej możemy iść naprzód i tworzyć innowacje – szczególnie w branży tak bardzo polegającej na kreatywności. Postęp nie tworzy się dzięki przytakiwaniu sobie, lecz na bazie dobrze pojętego konfliktu. Dlatego zawsze staram się dobierać do zespołu osoby silne, postrzegające świat w inny sposób niż ja.

Profil na LinkedIn.

Komentarz ekspercki:

Maciej Herman

Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający LOTTE Wedel, właściciel marki E.Wedel

W firmie od 2008 roku. Z rynkiem FMCG związany od ponad 20 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał, zajmując stanowiska w działach komercyjnych takich firm jak Kompania Piwowarska, Frito Lay oraz Procter and Gamble. W ciągu ostatnich kilku lat Wedel stał się jedną z najszybciej rosnących firm słodyczowych w Polsce i obecnie znajduje się gronie 3 największych producentów polskiej branży słodyczowej. Jego produkty są eksportowane do ponad 60 krajów na wszystkich kontynentach. Dzięki odważnym i rewolucyjnym zmianom komunikacyjnym firma otrzymała w ciągu ostatnich lat szereg nagród, m.in. złotą Effie za kampanię „W kuchni z Wedlem”, czy brązowy Spinacz za e-sportowy projekt „Wedel Up! Zagrajmy inaczej”. Jest także wielokrotnym laureatem prestiżowych konkursów produktowych, plebiscytów i rankingów.

Profil na LinkedIn.

Iwona Kołodziejek

Iwona Kołodziejek, Former Media Auditor Accenture, CEE

Ekspert z obszaru mediów i marketingu, z ponad 25-letnim doświadczeniem zdobytym m.in. po stronie dostawców mediów, w agencji reklamowej, domach mediowych oraz w firmie konsultingowej. Zajmowała kluczowe stanowiska w branży. Była m.in. Dyrektorem Zarządzającym Optimedia Poland i Wiceprezesem ZenithOptimedia Group. Przez ostatnie 12 lat jako Media Management Lead w Accenture na Europę Środkowo-Wschodnią pracowała dla wiodących reklamodawców, zwiększając efektywność ich inwestycji mediowych na kilkunastu rynkach. Wspierała też tworzenie i wejście do Polski jednej z największych na świecie agencji digital – Accenture Interactive. Była jurorem konkursów Effie i Media Trendy. Jest absolwentką Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Filologii angielskiej oraz stypendystką Nottingham Trent University w Anglii.

Profil na LinkedIn.

Paneliści:

Marcin Karolak

Marcin Karolak, Global Category Leader E.ON

Absolwent SGH oraz MBA z ponad 20-letnim doświadczeniem w zakupach korporacyjnych, w ramach których zarządzał licznymi obszarami zakupów strategicznych, w tym w zakresie współpracy z działami marketingu i komunikacji korporacyjnej. Przez wiele lat związany z branżą telekomunikacyjną, by następnie swoje cenne doświadczenie wykorzystywać w praktyce w branży bankowej, farmaceutycznej oraz energetycznej. Obecnie odpowiada za zakupy z obszaru marketingu w ramach międzynarodowej firmy energetycznej E.ON, odpowiadając za strategie zakupowe oraz współpracę m.in. z agencjami mediowymi, kreatywnymi oraz interaktywnymi.

Profil na LinkedIn.

Adrian Kawecki

Adrian Kawecki, Prezes Zarządu Mindshare

Na stanowisku Prezesa Zarządu Mindshare pracuje od 2004 roku. Jako CEO zarządza agencją, odpowiadając za jej rozwój oraz utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami. Praca nad konsekwentnym budowaniem marki Mindshare w ostatnim okresie przyniosła wyróżnienia „Agencja Roku 2019” oraz „Agencja oferująca najwyższą jakość w 2020” wg „Media i Marketing Polska”. Dzięki wcześniejszej inwestycji agencji w poszerzenie oferowanych usług digitalowych z naciskiem na e-commerce oraz pozyskaniu wielu nowych budżetów tj. Kaufland, Red Bull czy Zalando na przełomie 2019/2020, Mindshare przeszło praktycznie suchą stopą przez trudny okres pandemii.

Profil na LinkedIn.

Beata Dąbrowska

Beata Dąbrowska, Marketing Director w eobuwie.pl SA

Lider marketingu z 20-letnim doświadczeniem zawodowym w branży FMCG (spożywczej, medycznej), medialnej i reklamowej (zarówno po stronie klienta, jak i agencyjnej). Współpracowała m.in. z takimi firmami jak: Nestlé, UPS Zdrowie, Dentsu. Posiada wybitne umiejętności zawodowe w zakresie przywództwa i negocjacji – jest mediatorem Polskiego Centrum Mediacji i Trenerem Współpracy. W eobuwie.pl odpowiedzialna m.in. za tworzenie i wdrażanie strategii marki, komunikację 360, partnerstwa i relacje oraz rozwój zespołu marketinguotterdam.

Profil na LinkedIn.


Źródło: IAA Polska 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

KISZLUK ROZMAWIA #3 Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający, Wedel

Kiszluk rozmawia Maciej Herman

Z Maciejem Hermanem rozmawiamy o historii Wedla, o tym jak marka z wielką i długą historią odnalazła się w zaskakujących czasach pandemii, a także o... e-sporcie. Zapraszamy!

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Z przyjemnością dla przyszłości. Wedel porządkuje inicjatywy i rozwija „skrzydła odpowiedzialności”, przyjmując strategię CSR

strategia CSR wedel

Wsparcie instytucji charytatywnych, troska o pracowników i ich bliskich, zajęcia kulturalne i rekreacyjne – założyciele Wedla już od 1851 roku reprezentowali podejście do biznesu wyróżniające się wrażliwością na potrzeby innych. Dziś odpowiedzialność społeczna firmy przejawia się m.in. w kulturze organizacyjnej, zrównoważonej produkcji, angażowaniu pracowników w działania dobroczynne i licznych projektach pomocowych. Teraz będą one realizowane w ramach wedlowskiej strategii CSR, która jednocześnie określa deklaracje, cele i kierunki rozwoju do roku 2027. Wedel jest Partnerem 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Tradycja społecznej odpowiedzialności i zaangażowania lokalnego

Wedel to kultowa czekoladowa marka i jeden z liderów branży czekoladowej w Polsce. Bogata historia firmy to jednak nie tylko opowieść o powstaniu produktów jak Ptasie Mleczko®, Torcik Wedlowski czy czekolada Jedyna, ekspansji zagranicznej czy niestandardowych działaniach marketingowych. Za sprawą założycieli, zwłaszcza Jana i Emila, Wedel stanowi również przykład jednej z pierwszych firm w Polsce, w której obecna była idea społecznej odpowiedzialności. Emil poza prowadzeniem czekoladowego przedsiębiorstwa zajmował się również działalnością społeczną i charytatywną, a swoją załogę postrzegał jako wielką rodzinę. Takie podejście przekazał synowi – Janowi, który dodatkowo rozwinął wsparcie i przywileje pracownicze. Zatrudnieni mogli korzystać m.in. z przyzakładowej łaźni, żłobka i przedszkola dla swoich dzieci, gabinetu lekarskiego i dentystycznego, a także szewca czy fryzjera. Ponadto, mieli możliwość uczestnictwa w zajęciach sportowych w ramach Klubu Sportowego Rywal, a wakacje spędzali w ośrodku wypoczynkowym w Świdrze.

O wrażliwości Jana Wedla na potrzeby innych świadczy też jego postawa w czasie wojny, gdy oferował najuboższym ciepłe posiłki w stołówce fabryki lub gdy rozdysponował produkty spożywcze z przyzakładowych magazynów pośród warszawiaków. Jego podejście jest dla nas niezmienną inspiracją, między innymi dlatego jednym z elementów współczesnej odpowiedzialności naszej firmy jest zaangażowanie lokalne. Od lat współpracujemy ze Stowarzyszeniem Serduszko dla Dzieci, Bankiem Żywności SOS w Warszawie, wspieramy Muzeum Warszawskiej Pragi czy jako mecenas projektu Ogrody Polsko-Niemieckie, rewitalizujemy część Parku Skaryszewskiego położonego w bezpośrednim sąsiedztwie fabryki.

Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel

Pomaganie innym

Kontynuację podejścia założycieli obrazuje także współczesna odpowiedzialność Wedla jako pracodawcy, która przejawia się w kulturze organizacyjnej opartej na szacunku i różnorodności czy regularnie organizowanych akcjach wewnętrznych, zwracających uwagę na ważne kwestie tj. profilaktyka raka piersi, prostaty czy rejestrowanie się w bazie dawców szpiku. Dzięki realizowanemu od 13 lat programowi grantowemu „Wedel od Serca” oraz wewnętrznemu wolontariatowi, pracownicy mają możliwość angażowania się w działalność dobroczynną m.in. w budowę Folwarku Wawer – miejskiej farmy, będącej przestrzenią edukacji ekologicznej.

Jestem przekonany, że każde działanie z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu ma znaczenie dla zmieniania świata na lepsze i może stanowić inspirację dla innych. Każdy jest tu wygranym, ponieważ CSR, poza wymiernymi wartościami, wynikającymi z odpowiedzialnego wykorzystywania zasobów (np. oszczędność wody i energii), czy redukcji generowanych odpadów, pozwala pozytywnie wpływać na otoczenie, przyczyniając się do rozwiązywania aktualnych problemów społecznych czy środowiskowych. Jeżeli więc nasza odpowiedzialna postawa zainspiruje innych do inicjowania tego typu działań – będzie to dla nas dodatkowym powodem do dumy i dowodem na skuteczność obranego kierunku. Chcemy także wspierać mniejsze podmioty i w ramach współpracy, mobilizować je do działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jako firma, której otwartość na dialog i współpraca są częścią kultury organizacyjnej, będziemy dzielić się naszymi osiągnięciami z tego obszaru i zachęcać do podejmowania wspólnych rozwiązań. Poza uczestnictwem w partnerstwach branżowych, jednymi z ostatnich przykładów na takie podejście jest obecność w tegorocznej edycji raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” czy akcje pomocowe w czasie pandemii realizowane we współpracy z firmami InPost oraz AVIVA.

Specjalnie dla BRIEF Maciej Herman, CEO Wedel 

Troska o środowisko i transparentność

Wedel jako odpowiedzialny producent, pracodawca i sąsiad odpowiada również na wyzwania środowiskowe. Od I kwartału br., czekoladowa produkcja zasilana jest wyłącznie energią z farm wiatrowych, a w ramach praktyki zero waste stale minimalizuje się ilość plastikowych odpadów. Natomiast dach wedlowskiej fabryki od 2018 roku jest domem dla pszczół, którymi opiekuje się młodzież z warszawskiej Pragi, łącząc troskę o bioróżnorodność z edukacją w zakresie przedsiębiorczości. W zeszłym roku zorganizowano w firmie akcję,
z której dochód z zakupionego przez pracowników miodu został przekazany na cele statutowe Stowarzyszenia Serduszko dla Dzieci – wsparcie jego podopiecznych.

Odpowiedzialność społeczna Wedla to także kierowanie się zasadami etyki i transparentności – nie tylko w procesach wewnętrznych, lecz również poprzez uczestnictwo w inicjatywach branżowych realizujących te wartości. Wedel jest pierwszym reklamodawcą w Polsce, który podpisał Białą Księgę Komunikacji Marketingowej SAR i znajduje się wśród członków założycieli pierwszej Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego, której strategicznym celem jest osiągnięcie 100% zrównoważonego oleju palmowego w Polsce najpóźniej do 2023 roku.

Projekty, które realizować będziemy w ramach strategii CSR są zgodne z naszą długofalową strategią biznesową. Na kolejnych 7 lat zaplanowaliśmy ponad 40 inicjatyw i właśnie w takiej perspektywie zamierzamy spełniać nasze społeczne zobowiązania, nie wykluczając przy tym spontanicznych akcji (m.in. pomocowych, dobroczynnych).

W trosce o nasze najbliższe otoczenie kontynuujemy inicjatywy sąsiedzkie m.in. rewitalizację części Parku Skaryszewskiego jako mecenas projektu „Ogrody Polsko-Niemieckie” czy współpracę ze Stowarzyszeniem Serduszko dla Dzieci (jego podopieczni m.in. opiekują się pszczołami na dachu wedlowskiej fabryki). Załoga Wedla w ramach wolontariatu pracowniczego angażuje się również w budowę Folwarku Wawer, miejsca edukacji ekologicznej dla dzieci i młodzieży tworzonego przez Stowarzyszenie – w najbliższym czasie będziemy rozwijać działania z tego obszaru. Ponadto w tym roku po raz czternasty zrealizujemy nasz program grantowy „Wedel od Serca” – w którym pracownicy decydują o rozdysponowaniu grantów na cele dobroczynne i sami podejmują się działań pomocowych.

W najbliższym czasie dużą uwagę poświęcimy obszarowi surowców oraz opakowań, które przy tak rozbudowanym portfolio wciąż stanowią dla nas ogromne wyzwanie. W ramach dalszego rozwijania partnerstw strategicznych jako jeden z członków-założycieli Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego będziemy intensywnie działać na rzecz przejścia na wyłączne stosowanie oleju palmowego pochodzącego w 100% ze zrównoważonych, certyfikowanych źródeł do 2023 roku. Zobowiązaliśmy się także wspólnie edukować konsumentów na temat tego surowca, dlatego będziemy włączać się w działania o takim charakterze podejmowane przez Koalicję. Natomiast w ślad za przejściem na korzystanie wyłącznie z energii pochodzącej z wiatru, planujemy dalszy rozwój projektów OZE, aby możliwie minimalizować nasz wpływ na zmiany klimatyczne.

Najbliższe działania (w tym inicjatywy edukacyjne) skierowane będą również do naszych pracowników, ponieważ wierzymy, że to właśnie oni są najlepszymi ambasadorami odpowiedzialnego podejścia w ramach realizacji swoich codziennych zadań, jak również w życiu prywatnym. Planujemy również szereg projektów z obszaru komunikacji, włączania, różnorodności, troski o well-being pracowników oraz projekty odpowiadające na obecne wyzwania rynkowe oraz środowiskowe (np. w duchu idei „zero waste”).

Specjalnie dla BRIEF Maciej Herman, CEO Wedel 

Wedel_CSR strategia

Z przyjemnością dla przyszłości

Jesteśmy otwarci na dialog i współpracę a także potrzeby innych, dlatego fundamentem prac nad naszą strategią CSR były wewnętrzne warsztaty oraz dialog z interesariuszami, również z otoczenia zewnętrznego (łącznie niemal 100 uczestników), przeprowadzony zgodnie z normą AA SES100. W procesie, trwającym kilkanaście miesięcy, identyfikowaliśmy najważniejsze kwestie z perspektywy zrównoważonego rozwoju naszej firmy.

Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel

W efekcie strategia CSR Wedla porządkuje dotychczasowe, liczne działania w ramach 43 projektów z 18 obszarów, które wpisują się w filary: Ludzie, Innowacje, Środowisko i odpowiadają na 7 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (ang. SDG’s, Sustainable Development Goals).

Większość dotychczas zrealizowanych projektów mieści się w obszarze „Ludzie”, co obrazuje, że to właśnie człowiek znajduje się w centrum naszych zainteresowań. Hasło towarzyszące naszej strategii CSR brzmi: „Z przyjemnością dla przyszłości”, ponieważ zaangażowanie społeczne, troska o środowisko i tworzenie lepszego świata dla przyszłych pokoleń jest dla nas tak naturalne, jak dostarczanie przyjemności poprzez nasze produkty czy akcje specjalne dla konsumentów.

Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel

O kompleksowym podejściu do zaangażowania społecznego i zrównoważonego rozwoju świadczy nie tylko sposób przygotowywania strategii – oparty na dialogu, angażujący Zarząd i pracowników. Strategia CSR Wedla została wpisana w długoterminową strategię biznesową firmy, co czyni ją skutecznym narzędziem do realizowania wyszczególnionych w niej inicjatyw i mierzenia efektów. Zakłada ona kontynuację dotychczasowych działań, a także podejmowanie w przyszłości nowych, które stanowić będą odpowiedź na wyzwania postawione przez interesariuszy zewnętrznych w trakcie spotkań dialogowych. Jednocześnie Wedel pozostaje otwarty na realizację spontanicznych projektów, o czym świadczą m.in. akcje pomocowe w czasie pandemii – wsparcie personelu medycznego, pracowników zakładów warszawskiego transportu miejskiego, Polskiego Centrum Pomocy Międzynarodowej, Polskiego Czerwonego Krzyża czy nauki zdalnej podopiecznych zaprzyjaźnionego z Wedlem praskiego Stowarzyszenia Serduszko dla Dzieci.


Źródło: informacja prasowa Wedel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dzień Dawcy Szpiku w Wedlu

W ostatnią niedzielę, w Polsce obchodzony był Ogólnopolski Dzień Dawcy Szpiku. Z tej okazji, Wedel przy współpracy z Fundacją DKMS, zorganizował wewnętrzny Dzień Dawcy Szpiku. W ramach inicjatywy pracownicy firmy poznali problem nowotworu krwi i mogli zarejestrować się jako potencjalni Dawcy. W ciągu sześciu godzin do bazy Fundacji DKMS zarejestrowało się 59 pracowników Wedla! To kolejna akcja wewnętrzna w firmie, zwracająca uwagę zatrudnionych na istotny problem społeczny – wcześniej edukowano m.in. na temat znaczenia odpowiedniej segregacji czy roli pszczół dla bioróżnorodności.

W Polsce co godzinę ktoś słyszy diagnozę – nowotwór krwi, a co roku 800 Pacjentów zostaje zakwalifikowanych do przeszczepienia szpiku od Dawcy niespokrewnionego, co pokazuje, jak istotne społecznie jest wyzwanie, które podjęliśmy jako społeczność. Liczymy na to, że kolejne akcje planowane przez nas w ramach rozwoju społecznej odpowiedzialności Wedla zyskają równie duże poparcie – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel. 

W akcji uczestniczyło 10 wolontariuszy, którzy po przeszkoleniu przez eksperta z Fundacji DKMS rejestrowali współpracowników jako potencjalnych Dawców szpiku kostnego i krwiotwórczych komórek macierzystych. Wśród zarejestrowanych osób nie zabrakło członków Zarządu firmy. Wielu pracowników, entuzjastycznie przyjęło inicjatywę, ponieważ od wielu lat są już potencjalnymi Dawcami szpiku. Inni zdecydowali się wykorzystać możliwość zaoferowaną przez firmę. 

Dla wielu chorych przeszczepienie krwiotwórczych komórek macierzystych jest jedyną szansą na życie. Dawcą może zostać każdy ogólnie zdrowy człowiek pomiędzy 18 a 55 rokiem życia, ważący powyżej 50 kg i nieposiadający znacznej nadwagi. Co roku zaangażowanie organizacji i firm przyczynia się do wzrostu liczby potencjalnych Dawców zarejestrowanych w bazie Dawców komórek macierzystych, a tym samym do zwiększenia szansy na przeżycie pacjentów chorych na nowotwory krwi. W polskich bazach zarejestrowało się już ponad 1 700 000 osób. To – pod względem liczebności – drugi w Europie i czwarty na świecie, po amerykańskim, niemieckim i brazylijskim, rejestr.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF