Legenda amerykańskiej motoryzacji… w rzepaku- „Prawdziwe historie” OTOMOTO po raz piąty

Ponad 5,5 metra długości, wersja cabrio, skórzana tapicerka, chromowane wykończenia i charakterystyczny pomruk silnika - gdyby nie otaczające pola rzepaku i malownicze krajobrazy Kujaw, podróż Cadillakiem Eldorado z 1972 roku z bohaterami kolejnej odsłony prawdziwych historii, mogłaby być wyprawą słynną Route 66. Ten jeden z najbardziej amerykańskich samochodów w Polsce to nie jedyny międzynarodowy akcent najnowszych “Prawdziwych historii” OTOMOTO. O tym, że podróże zmieniają życie i kształtują marzenia, pod pretekstem niespodzianki na Dzień Matki, wspólnie opowiadają Yoskel i jego teściowa - pani Irena - właścicielka wyjątkowego modelu samochodu.

Klasyka motoryzacji w pełnej słońca, wielokulturowej historii pani Ireny – matki dwóch dorosłych córek, która dzięki zięciowi pokochała amerykańskie Cadillaki, od Dnia Matki jest dostępna na YouTube. OTOMOTO już piąty raz dzieli się “Prawdziwymi historiami” samochodów i ich właścicieli. We wszystkich spotach cyklu występują wyłącznie autorzy ogłoszeń dostępnych na platformie – obecni właściciele wystawionych na sprzedaż samochodów, ​ bez doświadczenia w wystąpieniach przed kamerą.

Piąta odsłona “Prawdziwych historii” przenosi widzów o kilkanaście lat wstecz. Główna bohaterka – pani Irena, wspomina pierwsze spotkanie z zięciem, łącząc je ze swoją pierwszą w życiu przejażdżką Cadillakiem. Wyprawa na Kubę pod wieloma względami była dla niej przełomowa – jak sama mówi, zyskała syna, ale też zakochała się… w Cadillacu.

Yoskel wynajął Cadillaca, którym jechałam jak królowa na ich ślub. Wtedy postanowiłam, że muszę mieć takie auto – bardzo mi się podobało… ale Yoskel też! z uśmiechem wspomina pani Irena.

Legenda amerykańskiej motoryzacji

Cadillac to marka z ponad stuletnią historią. Jej początków należy szukać w małym warsztacie Henrego Lelanda w Detroit, który potem został przejęty przez koncern GM. Bohaterem spotu jest model Eldorado z 1972 roku. Pod jego maską znajduje się ​ silnik o pojemności 8,2 litra i mocy 192/340KM, który potrzebuje 9,7 sekundy, żeby rozpędzić się do 100 km/h. Jego prędkość maksymalna to około 180 km/h. Średnie spalanie w modelu z najnowszego filmu OTOMOTO wynosi niemal 25 litrów na 100 km, a pojemność baku przekracza 100 litrów paliwa. ​ Eldorado ma około 5,6 metra długości, a rozstaw osi wynosi 3,2 metra.

Niestety samochód okazał się być początkiem końca tej marki z segmentu premium. Nietrafione inwestycje w projekt auta jeszcze bardziej prestiżowego odbiły się szczególnie mocno na tej generacji. 9. generacja nie wniosła nic innowacyjnego w porównaniu do 8., a tymczasem na rynku pojawił się Lincolny Mark 3 i 4 – mniejsze, ale za to nowocześniejsze stylistycznie i technicznie. Jednocześnie w Europie zaczęły powstawać takie pojazdy jak Mercedes S czy BMW 7, które pod wieloma względami wyprzedzały Cadillaca. Nie zmienia to faktu, że dla wielu fanów motoryzacji Cadillac pozostaje ikoną motoryzacji.

Story image

 

Z Kuby na Kujawy… Cadillakiem

W najnowszych “Prawdziwych historiach” OTOMOTO kadry z przejażdżki po malowniczych, sąsiadujących z polami kwitnącego rzepaku drogach przeplatają się z archiwalnymi zdjęciami ze ślubu Yoskela i Eweliny – córki pani Ireny. Główna bohaterka filmu opowiada o swoich emocjach związanych z pierwszą w życiu przejażdżką Cadillakiem.

Po raz pierwszy od początku cyklu “Prawdziwe historie” w filmie pojawiają się dwa samochody. Na pierwszym planie pozostaje wystawiony w OTOMOTO model Eldorado. Samochód sprowadzony kilka lat temu przez panią Irenę i Yoskela do Polski. W wideo pojawia się także starsza wersja tego klasyka – Cadillac ze ślubnego korowodu, poruszającego się ulicami Havany – mówi Patrycja Pawłowska, social media lead w OTOMOTO, pomysłodawczyni cyklu “Prawdziwe historie”.

Yoskel i pani Irena razem opowiadają o sprowadzeniu samochodu ze Stanów Zjednoczonych, a także pracy i sercu włożonym przez lata w jego utrzymanie. Wspominają też o jego specyfice – przekraczającej 8 litrów pojemności silnika, która wiąże się z bardzo wysokim zużyciem paliwa. Dobrze znając charakterystykę modelu, zgodnie poszukują pasjonata, który zadba o Cadillaca w przyszłości.

Samochód dla wielu osób to znacznie więcej niż środek transportu. To często spełnione marzenie, z którym przez lata wiążą się kolejne wspomnienia i wyjątkowe emocje. “Prawdziwe historie” pozwalają nam zobaczyć, że OTOMOTO jest miejscem, które może łączyć pasjonatów poszukujących nowego właściciela dla swojego samochodu z osobami, które wiedzą, jak zadbać o prawdziwe, motoryzacyjne perełki. W końcu, jak powiedział Yoskel, bohater naszego cyklu – “the car belongs to the road” – mówi Agnieszka Czajka, general manager OTOMOTO.

 

Piąta odsłona kampanii wizerunkowej OTOMOTO

Motywem przewodnim cyklu “Prawdziwe historie” OTOMOTO jest ujęcie w formie wideo tego, co stoi za ogłoszeniami publikowanymi na platformie. Bohaterami każdego z odcinków są właściciele wystawionych na sprzedaż samochodów. ​ Cykl zapoczątkowała wyświetlona na Facebooku ponad ​ 13 milionów razy świąteczna kampania z Wartburgiem, która zyskała 14 400 polubień i 1500 komentarzy na Facebooku i Instagramie oraz osiągnęła wynik 2,8 mln obejrzeń na Youtube. Kampania została nagrodzona w wielu konkursach branżowych, m.in. Złote Spinacze, Kreatura i Golden Arrows. Kolejne odsłony kampanii były poświęcone równie wyjątkowym modelom samochodów: Maluchowi, Toyocie 4-Runner i DeLoreanowi.

Pomysł, od którego wyszliśmy tworząc pierwsze „Prawdziwe historie”, oparty na skupieniu na autentycznych historiach użytkowników sprawdza się w każdej z kolejnych osłon cyklu i konsekwentnie buduje zaufanie do marki OTOMOTO. W spotach nie występują aktorzy, nie ma napisanych wcześniej dialogów, a dłuższy, niż standardowy format pozwala przedstawić pełną opowieść z zachowaniem odpowiedniego tempa narracji. Dzięki temu widzowie mają szansę poczuć prawdziwe emocje towarzyszące bohaterom – mówi Paweł Ostrowski, Strategy Director w MADOGZ.

Nowy spot z cyklu „Prawdziwe historie” od 26 maja, będzie emitowany w interencie na platformach Facebook, Instagram, TikTok i YouTube. Kampanii będą towarzyszyć dodatkowe działania promocyjne w mediach społecznościowych i internecie, w tym osadzony kontekstowo konkurs z okazji Dnia Matki. Za koncept kreatywny i koordynację social mediów, a także produkcję spotu oraz kampanii odpowiada agencja MADOGZ. Reżyserem spotu jest Jan Foryś, a za zdjęcia odpowiada dom produkcyjny Lucky Luciano.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

MADOGZ wykorzystuje modular video w nowej kampanii 321Sprzedane.pl

321 sprzedane

Marka 321Sprzedane.pl oferująca usługę szybkiej i wygodnej sprzedaży aut wystartowała z kampanią digital pod hasłem „Bez cacania”. Za ideę kreatywną i produkcję kampanii odpowiada agencja MADOGZ.

Kampania skupia się na podkreśleniu zalet platformy 321Sprzedane.pl, która upraszcza do minimum proces sprzedaży auta, zdejmując z właściciela większość formalności związanych ze zbyciem pojazdu. W efekcie, po uzyskaniu bezpłatnej wyceny online i umówieniu inspekcji samochodu, sprzedający może sfinalizować transakcję już podczas pierwszej wizyty.

Centralną część kampanii stanowi dwuminutowe video osadzone w konwencji dialogu pomiędzy ojcem i synem na temat sprzedaży auta. Przedstawione w filmie różnice międzypokoleniowe posłużyły do pokazania usługi 321Sprzedane.pl jako nowego i lepszego sposobu sprzedaży samochodu.

Usługa sprzedaży aut za pośrednictwem platformy 321Sprzedane.pl, choć bardzo wygodna i szybka, nie jest jeszcze powszechnie znana wśród właścicieli samochodów. Z tego powodu poszukiwaliśmy pomysłu na kampanię, która z jednej strony wyróżni się spośród reklam kierowanych do naszej grupy docelowej i jednocześnie wyjaśni najważniejsze benefity usługi – mówią przedstawiciele 321Sprzedane.pl.

Przygotowując kampanię dla 321Sprzedane.pl, wykorzystaliśmy nasz autorski produkt – modular video. Charakteryzuje się on dużo większą liczbą scen i ścieżek narracyjnych, które następnie wykorzystaliśmy do przetestowania kilku alternatywnych wersji filmu. Takie podejście pozwoliło na wybór wariantu najefektywniejszego pod kątem utrzymania uwagi widza czy konwersji na stronę www. W rezultacie klient może zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt procent budżetu mediowego i lepiej realizować cele kampanii

Marcin Nagraba, Comms Planner w MADOGZ

Na potrzeby kampanii „Bez cacania” powstało dwuminutowe video, a także seria 4 spotów 15-sekundowych, 4 spoty 6-sekundowe, video hero i explainer video. W ramach działań online kreacje reklamowe pojawią się na platformach społecznościowych: Facebook i YouTube.

Za ideę kreatywną kampanii i produkcję materiałów video odpowiada agencja MADOGZ. Za działania digital odpowiada dział marketingu 321Sprzedane.pl oraz w zakresie platformy YouTube agencja FormUp.


źródło: MADOGZ

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF