...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Startup MakeGrowLab otrzymuje 40 000 dolarów w ramach konkursu Chivas Venture

Chivas Venture MakeGrowLab

Konkurs CHIVAS VENTURE dla przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie w odpowiedzi na globalną sytuację, rezygnuje ze światowego finału i rozdziela pulę nagród pomiędzy wszystkich 26 finalistów.

Chivas, wiodąca marka szkockiej whisky typu blended, w związku ze światową pandemią COVID-19 ogłosił, że tegoroczna pula nagród o wartości 1 mln dolarów w konkursie Chivas Venture zostanie rozdzielona po równo i bezzwłocznie przekazana do 26 lokalnych finalistów, w tym firmy MakeGrowLab z Polski.

Już po raz szósty poprzez konkurs Chivas Venture przekazywany jest 1 mln dolarów dla startupów, których działalność łączy biznes z pozytywnym wpływem na świat. W tym roku w światowym finale miało wziąć udział 26 odpowiedzialnych społecznie przedsiębiorstw, będących finalistami lokalnych edycji z 26 krajów, z pięciu kontynentów. Wśród nich znalazł się MakeGrowLab, który wygrał lokalny finał w Polsce. Współzałożyciel MakeGrowLab, Josh Brito, który w czerwcu miał reprezentować firmę i walczyć w światowym finale o nagrodę z puli miliona dolarów, otrzyma teraz 40 000 dolarów dofinansowania. Granty będą przeznaczone do kreowania pozytywnej zmiany w czasie, w którym zarówno gospodarka jak i obywatele każdego kraju będą musieli wykazać się przedsiębiorczością i inicjatywą, by ułatwić pokonanie trudności z jakimi przyszło się wszystkim zmierzyć.

Z wielkim smutkiem zdecydowaliśmy się zakończyć we wcześniejszym terminie tegoroczny konkurs Chivas Venture ze względu na wpływ, jaki COVID-19 wywiera na cały świat. Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, nasze otoczenie potrzebuje pasji i poświęcenia tych, którzy chcą wprowadzać pozytywne zmiany. Dlatego podjęliśmy decyzję, że każdy z naszych finalistów otrzyma dofinansowanie już teraz, aby mógł kontynuować swoją ważną pracę i nadal pozytywnie wpływać na lokalne społeczności, pomimo tych zmiennych warunków, które są szczególnie trudne dla początkujących firm i społeczności, którym służą.

Alexandre Ricard, prezes Pernod Ricard

Polski finalista – MakeGrowLab hoduje mikroorganizmy, by zamienić bioodpady na materiały zastępujące tworzywa sztuczne w opakowaniach i tekstyliach. Są to materiały trwałe, domowo-kompostowalne, bez domieszek plastików i bioplastików a powstałe z surowców dostępnych na całym świecie – odpadów organicznych. Materiał może być hodowany w niemal każdych warunkach, zapewnia lepszą izolację tlenową niż papier i po wykorzystaniu może być rozkładany w domowym kompostowniku, stanowiąc nawóz pod hodowlę kolejnych produktów spożywczych.

Do tej pory Chivas Venture przekazał już 5 milionów dolarów na rzecz start-upów odpowiedzialnych społecznie, które pozytywnie wpłynęły na życie ponad 2 milionów osób w 50 krajach – napędzając duże zmiany, w tym dostarczając 34 miliony litrów czystej wody pitnej dla lokalnych społeczności, przetwarzając 1300 ton odpadów, pomagając ponad 2500 rodzinom rolników wyjść z ubóstwa, a także finansując realizację ponad 75000 dni doświadczeń edukacyjnych dla kobiet i dziewcząt.

Tegoroczni finaliści znaleźli wyjątkowe i kreatywne sposoby na sprostanie wielu wyzwaniom społecznym, środowiskowym i gospodarczym, które w obliczu globalnej pandemii stają się jeszcze poważniejsze, szczególnie w zagrożonych lub odizolowanych społecznościach.

Tak jak Chivas tworzy idealną kompozycję whisky poprzez połączenie whisky słodowych i zbożowych, tak Chivas Venture wyłania przedsiębiorców, którzy łączą cele biznesowe z chęcią zmiany świata na lepsze. Aby dowiedzieć się więcej o Chivas Venture i tegorocznych finalistach, wejdź na stronę www.chivas.com/the-venture lub śledź na Twitterze @ChivasVenture. #ChivasVenture

 

Spis finalistów Chivas Venture z poszczególnych krajów

KRAJ NAZWA IMIĘ I NAZWISKO FINALISTY ZARYS DZIAŁALNOŚCI START-UPU
Argentyna Mamotest Guillermo Pepe Głównym celem argentyńskiego Mamotestu Guillermo Pepe Mamotest jest zmniejszenie umieralności z powodu raka piersi poprzez wspieranie kobiet, które nie posiadają środków ekonomicznych na dostęp do wysokiej jakości diagnostyki raka piersi.
Australia Okra Solar Damian Veling Okra Solar projektuje i rozwija technologię umożliwiającą dostęp do energii i elektryczności tym, którzy żyją poza zasięgiem sieci energetycznej.
Belgia Oak Tree Projects  Danae Van Dan Bossche Oak Tree Projects zapewnia niedrogie zakwaterowanie dla osób niepełnosprawnych.
Brazylia Raizs Tomas Abrahao Raizs to platforma zakupowa online, oferująca zdrową i pozbawioną pestycydów żywność prosto od rolników
Bułgaria Enova H2O Huseyin Yemendzhiev Enova H2O opracowuje innowacyjne urządzenia i usługi dla lepszego i szybszego monitorowania jakości wody.
Kanada Tandem Technical Heather Ward Tandem pomaga emitentom gazów cieplarnianych w różnych gałęziach przemysłu wychwytywać i przekształcać zanieczyszczenia 
Chile Wheel the World Alvaro Silberstein Wheel the World to platforma internetowa, która pomaga niepełnosprawnym miłośnikom podróży zaplanować wyjazd w miejsca przystosowane do ich potrzeb
Chiny P.E.T. Jane Zhao P.E.T. tworzy tekstylia wykonane w 100% z plastikowych butelek pochodzących z recyklingu. Poprzez tworzenie produktów takich jak szaliki i fartuchy, pomagają one zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska.
Kolumbia Recupera Tu Silla  Maria Sanchez Recupera tu Silla jest firmą zajmującą się renowacją mebli, która ma wpływ zarówno na środowisko, jak i na społeczeństwo. Wydłuża żywotność mebli, oszczędzając firmom i klientom nawet do 75% wydatków i zapewniając możliwości zatrudnienia osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Anglia i Walia WASE Thomas Fudge WASE opracowuje zdecentralizowane systemy oczyszczania ścieków, które obejmują gospodarkę cyrkulacyjną w celu odzyskiwania energii, składników odżywczych i wody ze ścieków – zapewniając warunki sanitarne i energię w społecznościach o niedostatecznym poziomie tych usług.
Grecja 100mentors Georgios Nikoletakis 100mentors łączy uczniów z nieuprzywilejowanych szkół z mentorami, tworząc doświadczenie edukacyjne, w którym uczniowie stają się bardziej zaangażowani, pewni siebie i świadomie uczącymi się osobami.
Francja Pandobac Anais Ryterband Pandobac jest ekologicznym i zrównoważonym, bezodpadowym rozwiązaniem, które oferuje hurtownikom żywności usługi w zakresie dostarczania świeżych produktów.
Izrael HomeBiogas Oshik Efrati HomeBiogas produkuje unikalne urządzenie, które przekształca odpady organiczne w biogaz i nawóz zapewniając rozwiązanie takich problemów jak gotowanie na zanieczyszczonych paliwach, odpadach i urządzeniach sanitarnych.
Włochy Pedius Lorenzo Di Ciaccio Pedius to aplikacja, która pozwala osobom niedosłyszącym „słyszeć” rozmowy telefoniczne poprzez konwersję mowy na tekst w czasie rzeczywistym.
Japonia MyMizu Robin Lewis MyMizu to pierwsza w Japonii bezpłatna platforma, która ułatwia nawigację i dostęp do publicznych fontann wodnych, ekologicznych kawiarni, miejsc pracy, hoteli i innych firm, które oferują bezpłatne uzupełnienie wody w całym kraju. Dzięki tej aplikacji użytkownicy mają dostęp do bezpłatnej wody pitnej zamiast kupować wodę butelkowaną, co pozwala zmniejszyć zużycie jednorazowych butelek plastikowych.
Kenia Green-Nettle Textile Jonah Mwangi Green-Nettle Textile tworzy tkaniny z pokrzywy kłującej. Przekształcając łodygi pokrzywy w materiał przypominający len, Green-Nettle jest w stanie wyprodukować ekologiczny materiał z naturalnych – a nie syntetycznych – materiałów i zatrudnić tysiące rzemieślników na całym świecie.
Meksyk Graviti Yusef Jacobs Graviti oferuje odważne finansowanie podstawowych usług, takich jak ciepła woda i elektryczność – pozwalając 30% populacji Meksyku na dostęp do produktów przedpłaconych, chroniąc użytkowników przed niespodziewanymi dodatkowymi kosztami i dając dostęp do kluczowej infrastruktury.
Holandia Urchinomics Brian Tsuyoshi Takeda Urchinomics wspomaga odbudowę systemów wodorostów morskich, które są kluczowe dla ekosystemów morskich dzięki zbiorom i sprzedaży jeżowców.
Nigeria Soupah Farm-en-Market Ifeoluwa Olatayo Soupah Farm en Market adresuje problem mało wydajnych łańcuchów dostaw żywności w Nigerii, poprzez synergię działań lokalnych rolników oraz miejskich dostawców żywności.
Polska MakeGrowLab Josh Brito MGL hoduje mikroorganizy, by zamienić bioodpady na materiały zastępujące tworzywa sztuczne w opakowaniach i tekstyliach. Są to materiały trwałe, domowo-kompostowalne, bez domieszek plastików i bioplastików a powstałe z surowców dostępnych na całym świecie – odpadów organicznych. Materiał może być hodowany w niemal każdych warunkach, zapewnia lepszą izolację tlenową niż papier i po wykorzystaniu może być rozkładany w domowym kompostowniku, stanowiąc nawóz pod hodowlę kolejnych produktów spożywczych.
Szkocja Crover Lorenzo Conti Crover rozwiązuje problem marnowania żywności i emisji dwutlenku węgla poprzez urządzenie monitorujące stan ziaren zbóż składowanych w dużych ilościach.
Hiszpania EthicHub Gabriela Chang Valdovinos EthicHub to platforma pożyczek społecznościowych, która łączy pożyczkodawców z rynków o niskim oprocentowaniu z niezabankowanymi, ale zyskownymi, małymi społecznościami rolniczymi.
Afryka Południowa Hustlenomics Nhlanhla Ndlovu Hustlenomics oferuje gospodarstwom domowym o niskich dochodach możliwość budowania trwałych domów bez dodatkowych kosztów, wykorzystując cegły z recyklingu.
Tajlandia YoungHappy Thanakorn Phromyos YoungHappy redukuje izolację społeczną seniorów i pomaga im wieść aktywne i satysfakcjonujące życie, zapewniając im dostęp do certyfikowanych usług, wydarzeń oraz produktów.
Stany Zjednoczone Strella Biotechnology  Katherine Sizov Strella BioTech zakłada ograniczenie marnowania żywności o 40% poprzez stworzenie platformy do przewidywania dojrzałości produktów w ramach łańcucha dostaw.
Wietnam Cricket One Bicky Nguyen Cricket One zmniejsza ilość odpadów rolniczych i tworzy cenne źródło białka poprzez propagowanie hodowli i sprzedaży do konsumpcji wysoce odżywczego owada -świerszcza.

 


Źródło: informacja prasowa Chivas Venture 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny, odpowiedzialny społecznie polski start-up

Lokalny finał Chivas Venture Makegrowlab

Josh Brito z firmy MakeGrowLab będzie reprezentować Polskę w światowym finale konkursu Chivas Venture 23 czerwca 2020 r. podczas Collision Conference w Kanadzie.

15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na arenie międzynarodowej. Firma MakeGrowLab powalczy o dofinansowanie z puli miliona dolarów, mierząc się z najlepszymi start-up’ami z całego świata – zwycięzcami lokalnych finałów konkursu z innych państw. Projekty wszystkich uczestników oprócz celów biznesowych mają wspólny cel – zmiana świata na lepsze

Współzałożyciel MakeGrowLab Josh Brito poleci do Toronto na Globalny finał Chivas Venture, który odbędzie się podczas czterodniowej konferencji Collision – najdynamiczniej rozwijającego się wydarzenia z branży technologicznej w Ameryce Północnej. Polski reprezentant, wraz z przedstawicielami dwudziestu sześciu innych start-up’ów, powalczy o miejsce wśród piątki finalistów. Działalność MakeGrowLab wyróżnia się na tle innych innowacyjną technologią, która nie tylko nie zanieczyszcza środowiska, ale je wzbogaca (biomasa przekształcana jest w produkty i surowce przy udziale mikroorganizmów). Materiał może być hodowany w niemal każdych warunkach, zapewnia lepszą izolację tlenową niż papier i po wykorzystaniu może być rozkładany w domowym kompostowniku, stanowiąc nawóz pod hodowlę kolejnych produktów spożywczych.

Zwycięstwo lokalnego finału Chivas Venture i możliwość reprezentowania Polski na arenie międzynarodowej to dla nas ogromne wyróżnienie oraz potwierdzenie, że ciężka praca i chęć czynienia świata bardziej przyjaznym miejscem mają rację bytu. Już na tym etapie czujemy się wielkimi wygranymi i mamy nadzieję, że nagroda dla MakeGrowLab będzie inspiracją dla innych polskich start-up’ów i dowodem na to, że każdy ma szansę zostać docenionym. Sukces jest kombinacją wielu różnych czynników i kompetencji, wystarczy uwierzyć w siebie i w swój pomysł.

Josh Brito z MakeGrowLab

Udział w tak prestiżowym wydarzeniu poza korzyściami finansowymi daje finalistom możliwość zaprezentowania się przed międzynarodowym gremium specjalistów oraz szeroką publicznością. Idzie za tym również zdobycie wartościowych kontaktów oraz nagłośnienie poważnych problemów społecznych i środowiskowych, które ich innowacyjne start-up’y mają na celu rozwiązać. 

Dzięki Chivas Venture nasza wizja na pomoc pacjentom miała szansę się rozpowszechnić, co przyspieszyło prace nad systemem rehabilitacji afazji. Uczestnictwo w tym międzynarodowym przedsięwzięciu stanowiło ogromne wyzwanie, a wygrana utwierdziła nas w przekonaniu, że opracowywany przez nas system Voic jest potrzebny. Konkurs był też świetną okazją do nawiązania wartościowych znajomości i poznania przedsiębiorców dzielących naszą ambicję do czynienia świata lepszym.

Paweł Soluch, prezes Neuro Device, zwycięzca polskiej edycji Chivas Venture 2018

Marka Chivas od lat pielęgnuje wartości zapoczątkowane przez założycieli Jamesa i Johna Chivasa. Bracia, którzy swoim sukcesem dzielili się ze społecznością już od początków firmy, udowodnili, że biznes może iść w parze z hojnością. Dwa wieki później powstał konkurs Chivas Venture, który tylko potwierdza tę ideę – dzięki dofinansowaniu start-up’ów, do tej pory pomoc otrzymało blisko milion osób na całym świecie

Chivas Venture co roku cieszy się dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem uczestników, a zgłaszane projekty adresują różnorodne problemy społeczne. Potwierdza to, że realizowane przez nas działania mające na celu uświadamianie ludziom, że w każdym z nas drzemie ogromny potencjał, przynoszą rezultaty. Sukces w rozumieniu marki Chivas to nie tylko biznes oparty na działalności odpowiedzialnej społecznie. To także kompozycja unikalnych wartości i talentów, których połączenie i właściwe wykorzystanie tworzy jedyną w swoim rodzaju całość. O tym staramy się mówić nie tylko przy okazji Chivas Venture, lecz także w ramach szerszej kampanii marki pod hasłem Success is a blend.

Beata Maciejczak, Brand Director kategorii marek prestiżowych w Wyborowa Pernod Ricard

Aby dowiedzieć się więcej na temat konkursu Chivas Venture i poznać korzyści łączenia celów biznesowych z misją społeczną, wystarczy odwiedzić stronę www.ChivasVenture.com

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Piątka najciekawszych polskich start-upów powalczy o udział w finale konkursu Chivas Venture

Chivas Venture laureaci polskiej edycji

Za nami kolejny etap piątej edycji konkursu Chivas Venture dla start-upów zaangażowanych społecznie. Znamy już pięciu finalistów, którzy 15 stycznia 2020 roku powalczą o tytuł zwycięzcy polskiej edycji i udział w globalnym finale w Kanadzie. Stawka jest niezwykle wysoka – udział w Chivas Venture to nie tylko szansa na nagrodę z puli wynoszącej milion dolarów, lecz także wiedza, doświadczenie i networking.

Marka Chivas od 2014 roku nieustannie wspiera zaangażowanie i pomysłowość społecznych przedsiębiorców, organizując konkurs Chivas Venture. Podzielony jest on na dwa etapy: lokalny oraz międzynarodowy, a jego celem jest wyłonienie najciekawszych oraz najlepiej rokujących start-upów, które poprzez swoje działania zmieniają świat na lepsze.

Sukces znaczy więcej

Spośród wielu zgłoszeń, jury w pierwszym, lokalnym, etapie konkursu wyłoniło dziesięć najlepszych start-upów. Półfinaliści mieli szansę uczestniczyć w specjalnie przygotowanych szkoleniach poprowadzonych przez doświadczonych ekspertów pomagających przedsiębiorcom w świadomym budowaniu kompetencji. Wśród nich znaleźli się m.in. Piotr Bucki i Kamil Kozieł, którzy wprowadzili uczestników w świat psychologii komunikacji, prezentacji i pitchu czy Bartosz Majewski, który odkrył przed nimi tajniki sprzedaży oraz zarządzania czasem poświęcanym pracy. Warsztaty zostały zorganizowane już po raz trzeci, nie wpisywały się w globalny harmonogram konkursu, lecz stanowiły dodatkową wartość dla uczestników polskiej edycji. Wszystko po to, aby z benefitów, jakie daje konkurs mogło skorzystać więcej firm, niż tylko zwycięzca.

Udział w konkursie Chivas Venture to nie tylko szansa na pozyskanie wsparcia finansowego, lecz także bycie częścią wyjątkowej platformy wymiany myśli, gdzie uczestnicy mogą podyskutować o własnej interpretacji sukcesu, uczyć się od siebie i wymieniać doświadczenia związane z prowadzeniem startupu. Sukces według marki Chivas to wyjątkowa kompozycja wartości i talentów, które razem składają się na unikalną całość, a Chivas Venture jest odzwierciedleniem tego podejścia, dlatego marka wspiera ludzi, dla których sukces oznacza coś znacznie więcej niż tylko zyski.

Agnieszka Radziszewska, Senior Brand Manager Chivas Regal w Wyborowa Pernod Ricard.

Chivas Venture prezentacja
fot. Chivas Venture

Topowa piątka

Zwieńczeniem warsztatów zorganizowanych w ramach Chivas Venture był wybór 5 start up’ów wykazujących się najciekawszym pomysłem na rozwój oraz rozwiązywanie współczesnych problemów społecznych lub środowiskowych. Wśród nich znaleźli się:

  • Aether Biomedical – producent zaawansowanych protez ręki, skupiający się na rozwiązaniu problemu konieczności wyboru między wysoką jakością i efektywnością produktu, a niższymi kosztami zakupu (jedynie ok. 5% osób z amputowanymi górnymi kończynami korzysta z protez). Protezy, wykorzystujące zdobycze sztucznej inteligencji wyglądają i zachowują się jak prawdziwe, zapewniając użytkownikowi mocny chwyt, dopasowujący się do kształtu trzymanego obiektu.
  • Handerek Technologies – firma adresująca globalny problem zanieczyszczenia planety plastikiem. Dzięki opatentowanej technologii, rozbijającej strukturę molekularną plastiku, umożliwia efektywny recykling plastikowych odpadów, przekształcając je w substancję, która może posłużyć jako w pełni rafinowane paliwo alternatywne. Technologia zapewnia możliwość recyklingu każdego rodzaju plastiku, również zanieczyszczonego czy tego z domieszką aluminium, co wyróżnia Handerek Technologies na rynku (obecnie jedynie niewielka część plastikowych odpadów uznawana jest za możliwą do poddania obróbce wtórnej).
  • MakeGrowLab – projekt skupiający się na ograniczeniu produkcji plastikowych opakowań poprzez zastąpienie ich biodegradowalnymi materiałami. Proponowana przez start-up technologia opiera się na procesie, który nie tylko nie zanieczyszcza środowiska, ale je wzbogaca (biomasa przekształcana jest w produkty i surowce przy udziale mikroorganizmów). Materiał może być hodowany w niemal każdych warunkach, zapewnia lepszą izolację tlenową niż papier i po wykorzystaniu może być rozkładany w domowym kompostowniku, stanowiąc nawóz pod hodowlę kolejnych produktów spożywczych.
  • SolHotAir – start-up, zajmujący się produkcją wysoce wydajnych powietrznych kolektorów słonecznych – ich efektywność jest o 20% wyższa od najlepszych dostępnych na rynku rozwiązań przy jednoczesnym ograniczeniu użycia paliw kopalnych. Panele redukują koszty przeznaczone na ogrzewanie, a dzięki temu, że generują dużą ilość ciepła, znajdują zastosowanie także w obiektach przemysłowych oraz przy procesach technologicznych, takich jak np. wysychanie biomasy.
  • VR Tier One – system wirtualnej rzeczywistości, pomagający ludziom po udarze mózgu, zawałach, operacjach kardiologicznych i innych poważnych schorzeniach, obejmujący rehabilitację, psychoterapię i trening poznawczy. Dzięki metodzie „total immersion”, czyli w wolnym tłumaczeniu „totalnego zanurzenia się” w rzeczywistość Tier One, system pomaga pacjentom odciąć się od szpitalnego otoczenia, dostarczając pozytywnych bodźców, zwiększających motywację do aktywnego uczestnictwa w procesie rekonwalescencji.

Spośród piątki powyższych finalistów lokalnego etapu Chivas Venture, 15 stycznia 2020 roku zostanie wyłoniony laureat, który będzie reprezentował Polskę podczas globalnej uroczystości rozstrzygnięcia konkursu, a wcześniej – w kwietniu – powalczy z finalistami z innych krajów w globalnym głosowaniu internautów o nagrodę w wysokości 50 tys. dolarów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF