...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Havas z nową globalną identyfikacją wizualną

Aby podkreślić najwyższy poziom zintegrowania oferty oraz wspólną tożsamość wszystkich spółek, Havas kompleksowo zmienia identyfikację wizualną. Dzieje się tak po raz pierwszy od 20 lat. Nowa identyfikacja ułatwi interesariuszom poruszanie się po wszystkich wyspecjalizowanych podmiotach należących do grupy i podkreśli ich wspólną przynależność w ramach Havas i koncernu Vivendi.

 

Havas łączy wszystkie swoje brandy pod jedną, nową, wspólną marką, która podkreśla wyjątkowy charakter agencji zorientowanej na klienta i łączącej pod jednym dachem kreatywność, komunikację i rozrywkę. Nowa identyfikacja jest nowocześniejsza i łatwiejsza w nawigacji, a także lepiej odzwierciedla charakter marki zgodny z pozycjonowaniem Make a meaningful difference to brands, business and people.

– Havas jest wyjątkowy, ponieważ jesteśmy najbardziej zintegrowaną, znaczącą i zorientowaną na rozrywkę grupą w branży. Nasza nowa tożsamość to znacznie więcej niż modyfikacja logo. To wyróżnik, który daje nam przewagę konkurencyjną i podkreśla podstawowe wartości, a także pozwala na łatwiejsze korzystanie z oferowanych usług. Naszą markę traktujemy jako potężny kapitał biznesowy, który dzięki zintegrowanemu podejściu pozwala dostarczać klientom najbardziej efektywne i przekraczające oczekiwania strategie komunikacyjne – mówi Yannick Bolloré, CEO Havas.

Spójna, nowoczesna i dynamiczna marka wzmacnia ofertę rynkową Havas i podnosi wartość brandu – zarówno dla klientów, jak i wszystkich pracowników tej jednej z sześciu największych grup mediowych na świecie, zatrudniającej ponad 22 000 osób w ponad 100 krajach. Identyfikacja została stworzona przez zespół Conran Design Group, wiodącą agencję brandingową Havas, a jej celem jest odzwierciedlenie zintegrowanego modelu, w jakim globalnie działa grupa.

Odświeżenie komunikacji wizualnej rozpoczęło się 13 czerwca 2023 r. w siedzibie głównej Havas w Paryżu, a także w kluczowych lokalizacjach Havas Villages na całym świecie. Aktualizacja obejmuje wszystkie fizyczne i cyfrowe marki Havas, w tym agencje z Polski.

W Havas Village Poland pod jednym dachem znajdują się dwie wyspecjalizowane grupy agencji – Havas Creative Network i Havas Media Network (wcześniej odpowiednio Havas Creative Group oraz Havas Media Group), które również przechodzą rebranding.

Havas Creative Network
Grupa agencji mających szerokie kompetencje w dziedzinie komunikacji marketingowej i PR. W skład Havas Creative Network wchodzą agencja reklamowa Havas Warsaw, agencja Public Relations Havas PR Warsaw oraz agencja świadcząca usługi z zakresu marketingu bezpośredniego i aktywacji konsumenckich – Havas Engage. Kompetencje Havas Creative Network umożliwiają tworzenie i realizację całościowych, zintegrowanych kampanii z wykorzystaniem wszelkich dostępnych kanałów dotarcia do grup docelowych. Od 2018 roku polskim oddziałem Havas Creative Network zarządza Dorota Mazur i odpowiada ona za wszystkie spółki.

Havas Media Network
Grupa agencji specjalizująca się w tworzeniu strategii komunikacji marek w oparciu o filozofię Meaningful Brands oraz najnowsze i najbardziej efektywne rozwiązania mediowe i marketingowo-technologiczne. W jej skład wchodzą niezależne podmioty: Havas Media, Arena Media i Fullsix Media, wspierane przez wyspecjalizowane jednostki działające w obszarze Digital Marketingu: Ecselis (agencja performance marketingu zintegrowana z SEO i kontentem), DBI (data science, analityka i data driven marketing), Programmatic Hub (integracja danych i narzędzi w ekosystemie programatycznym), Havas Play (rozrywka, media społecznościowe, influencer marketing, gaming, e-sport oraz content marketing, kreacja digital & design), Havas Market (kompleksowe usługi dla e-commerce i marketplace), LuxHub (komunikacja marek luksusowych i premium) oraz Havas Intelligence (badania i strategia). Od 2013 roku polskim oddziałem Media Network zarządza Małgorzata Węgierek.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Beata Magdziarz na stanowisku Chief Digital Officer w Havas Media Group

Beata Magdziarz Havas

Beata Magdziarz dołączyła do grona ekspertów digital w grupie Havas Media Group. W październiku 2021 obejmie stanowisko Chief Digital Officer.

Beata Magdziarz to ekspertka z wieloletnim i wszechstronnym doświadczeniem w obszarze digital marketing oraz digital communication, ze szczególnym uwzględnieniem zwiększania efektywności procesów i sprzedaży. Ostatnio była odpowiedzialna za e-commerce i działania performance w T-Mobile. Kompleksowo odpowiadała za takie obszary digital marketingu jak strategia e-commerce, performance i digital media we wszystkich kanałach online, w tym sem, social media, programmatic, afiliacja oraz za marketing automation, analitykę e-commerce i SEO. Doświadczenie zdobyła po stronie wydawców (Vertigo Media, LeadR/Netsprint), agencji (GroupM, Socialyse/Havas Media Group) oraz klientów (T-Mobile, Red Bull). Ponadto, jest członkinią jury branżowych konkursów Effie Awards oraz Innovation. Założyła fundację „Her Digital Bar”, propagującą wiedzę o transformacji cyfrowej.

Na stanowisku Chief Digital Officer zastąpi Dominika Wałęgę. Do jej zadań będzie należało dalsze rozwijanie kompetencji, oferty i produktów digitalowych w grupie Havas. Ponadto, będzie odpowiedzialna za zarządzanie i koordynację wszystkich procesów digitalowych w grupie spółek Havas Media Group, wyznaczanie i wdrażanie standardów pracy, nadzór merytoryczny nad przetargami i wsparcie w pozyskiwaniu klientów digital.

Małgorzata WęgierekBardzo cenimy powroty naszych pracowników do zespołu – powrót Beaty do Havas Media Group nie tylko cieszy, ale zapewnia nam bardzo cenną perspektywę klienta, zrozumienie jego potrzeb i biznesu. Szerokie doświadczenie Beaty daje jej kompleksową wiedzę i znajomość środowiska digitalowego, całościowe spojrzenie na każdy projekt z perspektywy agencji, klienta, wydawcy. Jej dołączenie do naszej agencji to kolejny ważny krok w rozwoju ekspertyzy digital marketingowej grupy.

Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group


Źródło: Havas Media Group

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Media i agencje o ofercie reklamowej na rok 2021 w panelu interaktywnym IAA Polska

Dyskusja o ofercie reklamowej

Ponad 200 managerów i specjalistów reprezentujących reklamodawców, agencje i media wzięło udział w panelu interaktywnym IAA Polska, który odbył się online w środę 13 stycznia 2021 r. Podczas wydarzenia zaproszeni eksperci starali się odpowiedzieć na pytanie: czy i jak zmieniła się oferta reklamowa poszczególnych klas mediów na rok 2021 oraz czy odpowiada ona oczekiwaniom marketerów i agencji mediowych.

W pierwszej części panelu, moderowanego przez Michała Sobolewskiego, CMO Nationale Nederlanden
i członka zarządu IAA Polska, przedstawiciele mediów scharakteryzowali oferty reklamowe na rok 2021.
W dyskusji udział wzięli: Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP S.A., Sławomir Jędrzejewski, dyrektor ds. sprzedaży korporacyjnej Agora S.A. oraz Mariusz Wąsiński, Managing Director, Chief Sales Officer RASP.

Jak podkreśliła Ewelina Czuba, inspiracją dla TVP przy tworzeniu polityki handlowej dla rynku był poprzedni panel IAA Polska, podczas którego zostały sformułowane oczekiwania marketerów wobec mediów. Najważniejszym wyznacznikiem była przywoływana wtedy przez wszystkich elastyczność, a celem takie przygotowanie produktu, by pozwolić reklamodawcom maksymalizować efektywność zakupu. W wypadku oferty TVP, taką konkretną odpowiedzią na oczekiwania marketerów jest m. in. możliwość uzyskania określonych warunków emisji na podstawie deklaracji miesięcznych – bez konieczności składania deklaracji rocznych.
Mariusz Wąsiński z RASP, podkreślił, że w mediach internetowych jest miejsce na negocjacje, pomimo znaczących zakupów programatycznych.

Coś, co jest niezwykle ważne dla reklamodawców w internecie, to docieranie do użytkowników, na których im zależy, z wiarą, że kupią ich produkt. Budujemy unikalny, wartościowy kontent, by zaangażować i „złapać” uwagę użytkowników, co wprost przekłada się na zwrotz inwestycji dla klientów.

Mariusz Wąsiński, RASP

Zdaniem Sławomira Jędrzejewskiego z Agory S.A., negocjacje w biznesie mediowym są konieczne:

Negocjujemy ceny, terminy i warunki realizacji kampanii, ponieważ każdy segment rynku mediowego jest mocno konkurencyjny i reklamodawcy mają szerokie możliwości ulokowania budżetu w efektywny sposób. Musimy więc bardzo dobrze zrozumieć potrzeby klienta, by dopasować naszą ofertę. Jednocześnie podczas rozmów, mamy możliwość pokazania rozwiązań ciekawszych niż te zaszyte w klasycznych cennikach. Bez negocjacji, bez spotkania i rozmowy, do których bardzo zachęcam media i reklamodawców, byłoby nam trudno te rozwiązania budować i oferować.

Sławomira Jędrzejewski, Agora S.A.

W drugiej części panelu, w imieniu agencji mediowych wypowiedzieli się Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group Poland, Jakub Bierzyński, CEO OMD oraz Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe Poland, którzy ocenili oferty mediów pod kątem ich dopasowania do zmieniających się potrzeb reklamodawców.

Zdaniem Małgorzaty Węgierek, w ofertach mediów na rok 2021 można dostrzec udane próby odpowiedzi na oczekiwania marketerów, jak choćby możliwość składania deklaracji miesięcznych, ale widać też zjawiska niepokojące. Do nich Małgorzata Węgierek zaliczyła m.in. brak publikacji polityki handlowej przez TVN (w trakcie panelu przedstawiciel TVN Media zapowiedział, że publikacja ta jednak nastąpi, ale wyraził też oczekiwanie, że podobnie uczyni lider rynku telewizyjnego).

Z perspektywy agencji kluczowe będzie przygotowanie wielu wariantów działań i wielu scenariuszy zapewniających bezpieczeństwo, elastyczność, szybkość reagowania oraz zwrot z inwestycji przy zaangażowaniu niższych budżetów. Uzyskanie efektywności biznesowej wiąże się bowiem nie tylko z niską ceną. To narzędzia i kompetencje uruchamiane przez agencje pozwalają odpowiedzieć na rynkowe wyzwania i potrzeby konsumentów.

Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group Poland

Na pytanie, czy w bieżącym roku możliwe będzie uzyskanie większego zwrotu z inwestycji przy zaangażowaniu niższego budżetu, Jakub Bierzyński stwierdził, że zwrot z inwestycji zależy od segmentu rynku i umiejętności dostosowania modelu biznesowego do czasów pandemii. Niektórym branżom, np. hotelom, nawet najlepsza strategia reklamowa niewiele pomoże. Inni, np. firmy wysyłkowe i e-commerce, kolosalnie zyskają. Są też branże, w których wzmocnieni wyjdą tylko ci, którzy przetransformują biznes i zaadoptują się do aktualnej sytuacji szybko i konsekwentnie, pozostali staną na skraju bankructwa.

Spotkanie panelu marketingowego
Źródło: Unsplash

Zdaniem Piotra Piętki, warunkiem partnerskich relacji pomiędzy agencją mediową a marketerem jest większe wzajemne zaufanie, otwartość na nowe modele współpracy i rozliczeń, wiara w to, że agencja jest w stanie dostarczyć nie tylko najlepsze ceny, ale również doradztwo strategiczne.

Różnica pomiędzy najlepszymi w naszej branży, a tymi, którzy są w środku stawki, polega na tym, że ci pierwsi zrealizowali już konkretne procesy transformacyjne, posiadają niezbędne narzędzia, a ci drudzy na razie tylko mówią, że są w stanie podołać.

Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe Poland

Do wątków zasygnalizowanych przez Małgorzatę Węgierek i Piotra Piętkę dotyczących transparentności
i modeli współpracy pomiędzy mediami, agencjami mediowymi a marketerami, powrócił raz jeszcze Jakub Bierzyński, który stwierdził, że deficyt zaufania to m. in. pochodna tego, że klienci dość często oczekując cen niższych niż opublikowane w politykach handlowych, nie chcą przyjąć do wiadomości, że niektóre media, przede wszystkim te największe, prowadzą transparentną politykę handlową. W związku z tym wyraził wątpliwość, czy transparentność faktycznie jest w cenie.

Ostatnią część dyskusji live i na czacie zdominował temat jednoźródłowych badań mediów: czy pojawienie się na rynku badania crossmediowego oznacza rewolucję dla rynku komunikacji marketingowej, czy raczej ewolucyjną zmianę w ofertach reklamowych mediów. Piotr Piętka podkreślił kluczową rolę marketerów
w tym procesie, szczególnie od momentu, gdy zaczęli zajmować stanowisko w tej sprawie jako Koalicja Marketerzy dla Lepszych Badań. Padły też ważne deklaracje. Iwona Piwek, Head of video sales w Google, powiedziała: Wbrew obiegowym opiniom my jesteśmy entuzjastami paneli jednoźródłowych. Już jakiś czas temu deklarowaliśmy w rozmowach z IAA Polska, że jesteśmy gotowi część ze swoich danych przekazywać, integrować do takich jednoźródłowych paneli. Miałabym prośbę, abyście pomyśleli o panelu jednoźródłowym ciepło, mimo waszych wątpliwości – z innych rynków wiemy, że jest to bardzo ważne.

Kończące wydarzenie badanie ankietowe IAA Polska przeprowadzone wśród ponad 220 uczestników panelu pokazało, że nastroje dotyczące branży marketingowej są raczej pozytywne. 67% respondentów uważa,
że w br. rynek reklamy odrobi przynajmniej część strat z roku ubiegłego, z czego 9% jest przekonana,
że wartość polskiego rynku reklamy w 2021 roku powróci do poziomu z roku 2019 lub będzie wyższa.

Kolejne panele IAA Polska na ważne dla branży komunikacji marketingowej tematy już niebawem.


Źródło: Informacja prasowa IAA Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Filip Beźnicki nowym Digital Strategy Directorem w Havas Media Group

Filip Beźnicki

Havas Media Group wzmacnia kompetencje digitalowe. Do agencji od 1 lipca 2020 r. dołącza Filip Beźnicki obejmując nowo utworzone stanowisko Digital Strategy Director.

Z początkiem lipca do agencji mediowej Havas Media Group dołącza ekspert w zakresie strategii digitalowej Filip Beźnicki. Obejmie on stanowisko Digital Strategy Director w zespole Havas Intelligence i będzie raportować bezpośrednio do Alicji Cybulskiej – Chief Strategy Officer. Jest to kolejny krok w rozwoju ekspertyzy digitalowej Havas Media Group, która stawia na ciągły rozwój i wzmocnienie kompetencji digitalowych, szczególnie w obszarze strategii komunikacji, jak również efektywną współpracę ekspertów strategii z zapleczem mediowym agencji. Do zadań Filipa będzie należeć tworzenie strategii digitalowych dla klientów HMG w oparciu o nowy sieciowy proces strategiczny MX oraz badanie i filozofię Meaningful Brands, a także komplementarna współpraca z Dominikiem Wałęgą, Chief Digital Officer, w celu budowania kompleksowej oferty komunikacji w ekosystemie digital.

Filip to jeden z najbardziej innowacyjnych strategów digitalowych w Polsce z silnym backgroundem mediowym. Śmiało można o nim powiedzieć, że to jeden z trendwatcherów rynku. Przez ostatnie kilka lat zdobywał doświadczenie na wymagających projektach doradczych oraz uczestniczył w wielu projektach e- commerce’owych. Podoba nam się holistyczne spojrzenie Filipa na komunikację, całościowe spojrzenie na marki klienta: od odpowiedniego insightu, poprzez pozycjonowanie, dobór komunikatu, odpowiednie touchpointy, kończąc na ekspozycji produktu w punkcie sprzedaży zwłaszcza online oraz to, jak odkrywa przed klientami potencjał digitalu – często wychodząc w swoich rekomendacjach poza schematy angażujące uwagę konsumenta, które jednak w pełni przekładają się na realizację wyników biznesowych . 

Małgorzata Węgierek CEO Havas Media Group

Filip Beźnicki to ekspert mediowy z ponad 13-letnim doświadczeniem w zakresie tworzenia i implementacji strategii komunikacyjnych, zarówno od strony mediowej, jak i kreatywnej. Swoją karierę zaczął w Starcomie, następnie przez 3 lata w Next Agency zajmował się tworzeniem strategii komunikacji, a przez ostatnie kilka lat zdobywał doświadczenie pracując w agencji Saatchi&Saatchi, ostatnio na stanowisku Digital Growth Director. W swojej karierze miał okazje prowadzić projekty dla takich klientów jak Coca Cola, T-mobile, IKEA, Microsoft, MARS czy Jacobs. Jest absolwentem warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej, a na swoim koncie ma m.in. takie nagrody jak: Cannes Lions, Effie czy Mixx Awards.

Havas Media Group nieustannie wzmacnia kompetencje digitalowe Poza standardowym zestawem narzędzi marketingowych realizuje kampanie na Allegro czy jeszcze nieobecnym w Polsce – Amazon, pracując dla liderów kategorii m.in. PKO BP, PLL LOT (40 rynków globalnie), doradzając przy tym największym marketerom w zakresie data driven marketingu takich jak. m.in. Canal+, PKO BP, LOT, Hyundai, Dr Oetker i wielu innym.

W związku z powyższymi zmianami, kompetencje jednostki HavasX, dotychczas podlegającej pod Havas Intelligence, zostają podzielone między Filipa Beźnickiego a Dominika Wałęgę, który przejął obowiązki związane z rozwojem tego obszaru współpracy. Dominik ma szerokie doświadczenie na rynku startupów, a w poprzednich miejscach pracy stworzył od podstaw dział SEM, SEO i Performance oraz był odpowiedzialny za prowadzenie działań dla największych klientów agencji w zakresie performance marketingu.


Źródło: Informacja prasowa Havas Media sp. z o.o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF