...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ekstraklasa Games rośnie w siłę z TVP Sport

Ekstraklasa Games

Cztery miesiące rywalizacji najlepszych graczy FIFA 21 w Polsce, 20 transmisji telewizyjnych na antenie TVP Sport i rosnąca oglądalność online na platformach Facebook, Twitch oraz YouTube na poziomie 1,9 miliona wyświetleń. Trzeci sezon rozgrywek Ekstraklasa Games dobiegł końca, a triumfatorem został reprezentujący barwy Legii Warszawa Gracjan “Polako” Gołębiewski.

Trzeci sezon rozgrywek Ekstraklasa Games był rekordowym pod względem częstotliwości transmitowania spotkań oraz ich oglądalności. Na antenie TVP Sport odbyło się aż 20 transmisji, a zmagania najlepszych graczy FIFA 21 w Polsce były pokazywane równolegle również w Internecie – na Facebooku, Twitchu oraz YouTube.

Najbardziej prestiżowy turniej w kraju śledziło średnio 17,5 tys. widzów w telewizji, a do tego zanotowano 1,9 mln. wyświetleń transmisji online. Zwieńczone marcowymi Finałami Sezonu rozgrywki były wyjątkowe z jeszcze jednego względu. W trzecim sezonie doszło bowiem do podziału na dywizje Ekstraklasa Games Pro dla zawodowych graczy FIFA 21, a także Ekstraklasa Games Open by Guseppe, które umożliwiają wejście do profesjonalnego świata esportu amatorom.

Za nami trzeci, ale zarazem najbardziej intensywny sezon w historii Ekstraklasa Games. Łącznie odbyło się aż 20 transmisji na antenie TVP Sport i była to najwyższa liczba produkcji TV ze wszystkich dotychczasowych edycji. Turniej rozwija się z roku na rok pod każdym względem. Także pod kątem sponsorów, którym bardzo chciałbym podziękować za to, że byli z nami w trakcie trzeciej edycji. W tym sezonie mieliśmy aż siedmiu oficjalnych partnerów, czyli o czterech więcej niż przed rokiem i każdy z nich miał swój istotny wkład w zwiększenie atrakcyjności turnieju.

Marcin Mikucki, Dyrektor Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A.

W tym sezonie do otwartych rozgrywek (również do rozgrzewkowego Monte Snack Draft) odnotowano 7,7 tys. zgłoszeń. Najlepsi dwaj zawodnicy z wspomnianego turnieju Ekstraklasa Games Open by Guseppe zdobyli możliwość gry na Finałach Sezonu Ekstraklasa Games, gdzie razem z profesjonalistami walczyli o mistrzowski tytuł oraz szansę gry w kwalifikacjach do Mistrzostw Świata.

Zmagania transmitowane w telewizji cieszyły się średnio prawie ośmiokrotnie większą oglądalnością w porównaniu do ubiegłego sezonu. W szczycie rywalizację uczestników trzeciego sezonu Ekstraklasa Games śledziło w TV aż 102 tys. widzów TVP Sport, co prawie dwukrotnie przebiło wynik z ubiegłej edycji. Ponad 320 publikacji poświęconych turniejowi we wszystkich mediach społecznościowych Ekstraklasy wygenerowało łączny zasięg ponad 8,43 mln, a same tylko posty z oznaczeniem Oficjalnych Partnerów to 4,13 mln zasięgu na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Regularna komunikacja na temat Ekstraklasa Games była także prowadzona na kanałach social media klubów, TVP Sport oraz partnerów.

Pokazujemy piłkarską Ekstraklasę, a kanał TVP Sport od lat jest związany z esportem. zatem Ekstraklasa Games idealnie wpisała się w naszą strategię. Wszyscy mamy jednak świadomość, że to projekt, który musi się nadal rozwijać, a nasza stacja może mu w tym tylko pomóc.

Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport

Rozgrywki w ramach trzeciej edycji Ekstraklasa Games promowane były za pośrednictwem dedykowanych aktywacji ze sponsorami oraz partnerami wydarzenia. Hejt Park z graczami Ekstraklasa Games Pro na Kanale Sportowym, do którego doszło przy współpracy z marką Crunchips, obejrzało prawie 150 tys. widzów. Świąteczny turniej 2 vs 2 z EA Sports, w którym udział wzięli influencerzy oraz profesjonalni zawodnicy, śledziło łącznie prawie 500 tys. osób. Ogromną popularnością cieszyły się również transmisje i wideorelacje z zawodów Ekstraklasa Games Open by Guseppe, które zgromadziły łącznie 676 tys. wyświetleń w wykonaniu miłośników wirtualnej piłki.

Łączna pula nagród trzeciej odsłony najlepszych rozgrywek w kraju wyniosła 66 tys. złotych. Ponadto ośmiu uczestników Finałów Sezonu Ekstraklasa Games rywalizowało również o awans na kwalifikacje do Mistrzostw Świata w FIFA 21. Miejsce na Global Series Play-offs zapewnili sobie triumfator Ekstraklasa Games, Gracjan “Polako” Gołębiewski, a także Kamil “Riptorek” Soszyński oraz Piotr “Piterek” Kochan z Jagiellonii Białystok.

Awans do turnieju kwalifikacyjnego do światowych Play-offów uzyskał natomiast Kacper “Kapi98PL” Piszczek – reprezentant Śląska Wrocław, który dotarł do finałów dzięki wygranej w Ekstraklasa Games Open by Guseppe.

W projekt zaangażowane było grono partnerów, doskonale znających świat esportu i mających ogromne doświadczenie w realizacji najważniejszych projektów w polskim gamingu: Media Expert, KFC, Crunchips, Pracuj.pl, Monte Snack, Guseppe Dr Oetkera i HyperX.

Strategicznym partnerem medialnym było TVP Sport, kluczowa była także współpraca z wydawcą gry FIFA 21 – Electronic Arts. Agencją esportową odpowiedzialną za koordynację turnieju było ESL Gaming Polska. Nad całością projektu oraz jego komercjalizacją czuwała agencja marketingu sportowego Sportfive Polska. Od trzeciej edycji Ekstraklasa S.A. podjęła także współpracę z agencjami: RightShot – odpowiedzialną za produkcję transmisji oraz eMinePro – koordynującą komunikację social media i PR.

Ekstraklasa games
Źródło: Ekstraklasa S.A.

Źródło: Ekstraklasa S.A.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Liczne grono silnych partnerów wspiera projekt esportowy Ekstraklasa Games

Partnerzy_esa_games

Pięć silnych i doskonale rozpoznawalnych marek będzie wspierać od początku sezonu trzecią edycję największego turnieju esportowego w Polsce w grze EA Sports FIFA21 – Ekstraklasa Games. W dalszym ciągu w gronie sponsorów pozostają Media Expert i KFC, które towarzyszą mu od pierwszej edycji. W ramach nowych kontraktów do rozgrywek dołączają Monte Snack, Crunchips i Pracuj.pl.

Ekstraklasa Games to doskonała platforma komunikacji dla marek, które chcą bezpośrednio dotrzeć do grupy młodych osób interesujących się rozgrywkami esportowymi i futbolem, a zwłaszcza do społeczności graczy FIFA21. Sam turniej stwarza różnorodne i efektywne możliwości promocji, zarówno poprzez ekspozycję medialną, jak i różnego rodzaju akcje specjalne realizowane z udziałem partnerów. Pozwalają na budowanie zaangażowania i interakcji z markami przy wykorzystaniu silnych emocji towarzyszących rozgrywkom esportowym. Sam turniej cieszy się od początku ogromnym zainteresowanym graczy – zarówno amatorów jak i profesjonalistów, także dzięki możliwościom międzynarodowej promocji. Jego efektywność jako narzędzia komunikacji z fanami potwierdza fakt, że tak silne marki jak Media Expert i KFC towarzyszą nam w każdej edycji. W najbliższym turnieju zamierzamy powiększyć zasięgi dotarcia do widza i kibica dzięki licznym transmisjom na kanałach TVP Sport.

Marcin Mikucki, Dyrektor Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w Ekstraklasie S.A.

Trzecia edycja turnieju Ekstraklasa Games rozpocznie się w grudniu i dzięki partnerstwu strategicznemu z TVP Sport będzie szeroko transmitowana na jej kanałach. Sponsorzy będą aktywowani na każdym etapie – zarówno podczas turniejów online dla graczy amatorów, jak i w trakcie transmisji z kluczowych etapów rywalizacji. W sumie odbędzie się 36 turniejów online i 39 transmisji z meczów FIFA, co stanowi rekordową liczbę w historii Ekstraklasa Games. Aż 20 spotkań będzie pokazywanych w telewizji na antenie TVP Sport.

Zwycięzcy turnieju jako najlepsi gracze w Polsce uzyskają bezpośredni awans do Playoffs Global Series w FIFA21 i będą walczyć o tytuł Mistrza Świata w FIFA 21. Będzie to pierwsze tego typu zdarzenie w historii polskich rozrywek, potwierdzające silną pozycję Ekstraklasy w e-futbolu obok takich lig jak La Liga, Bundesliga czy Premier League.

Duże znaczenie dla projektu ma także bliska współpraca z Electronic Arts Polska – wydawcą gry FIFA 21. Turniej Ekstraklasa Games należy tym samym do elitarnego grona lig partnerskich EA Sports na licencji Official League Qualifier w 2019 r. W obu wcześniejszych edycjach rozgrywek zanotowano łącznie ponad 35 tysięcy rejestracji do turniejów kwalifikacyjnych online.


Źródło: informacja prasowa Ekstraklasa Games 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF