...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Pandemia COVID-19 dała firmom impuls do inwestycji w programy zarządzania ryzykiem zewnętrznych kontrahentów [RAPORT]

Eksperci Deloitte sprawdzili, w jaki sposób pandemia COVID-19 wpłynęła na relacje firm z zewnętrznymi partnerami. Na podstawie analizy, zostały wyróżnione cztery kluczowe obserwacje.

Mariusz_UstyjańczukOrganizacje przeceniły poziom swojego przygotowania do kryzysu jaki przyniosła pandemia. Dłuższa niż oczekiwano faza reakcji spowolniła zdolność do regeneracji i dalszego rozwoju. Prawie połowa badanych firm nadal odpowiada na kryzys i stara się zapewnić ciągłość funkcjonowania. 29 proc. organizacji jest w fazie odbudowy, a 26 proc. – w fazie wzrostu. Na etapie reakcji pozostaje 53 proc. firm działających w sektorze energetycznym i przemyśle, 49 proc. przedstawicieli ochrony zdrowia i 47 proc. organizacji z branży dóbr konsumenckich.

Mariusz Ustyjańczuk, partner zarządzający, lider usług Risk Advisory, Deloitte

Ponadto przy zarządzaniu relacjami z podmiotami zewnętrznymi należy zwrócić szczególną uwagę na analizę ryzyka (tzw. „risk intelligence”). Kolejną obserwacją jest wzrost znaczenia zagrożeń cyfrowych związanych z przejściem na zdalne systemy pracy. Ostatnia obserwacja dotyczy presji na ograniczanie budżetów. Tym samym organizacje często decydują się na outsourcing poszczególnych aktywności, nawet wtedy, gdy wiedzą, że wiąże się to z utratą kontroli czy pojawieniem się ewentualnych błędów w poszczególnych procesach.

Ryzykowna współpraca

Od czasu wybuchu pandemii, ponad połowa badanych organizacji (51 proc.) doświadczyła co najmniej jednego ryzyka związanego ze stroną trzecią. Prawie połowa z tych sytuacji miała mały wpływ na funkcjonowanie firmy (46 proc.), 31 proc. umiarkowany, a 13 proc. wysoki.

Ryzyka najczęściej były związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem (56 proc.), cyberbezpieczeństwem (53 proc.) i ciągłością biznesu (50 proc.). Zdaniem respondentów, najbardziej poszkodowani przez pandemię partnerzy zewnętrzni to zagraniczni dostawcy towarów (27 proc.), dystrybutorzy, detaliści i przedstawiciele handlowi (26 proc.) oraz dostawcy krajowi (22 proc.).

Kryzys bodźcem do działania

Eksperci Deloitte podkreślają, że pandemia uświadomiła organizacjom, jak duże znaczenie ma zarządzanie ryzykiem stron trzecich (TPRM). W porównaniu do poprzedniej edycji badania z 45 do 49 proc. wzrósł odsetek organizacji, które chcą zaadresować wszystkie elementy TPRM i je rozwijać. 26 proc. firm już poczyniło takie kroki (wzrost o 4 p.p.). Zdaniem respondentów, najważniejsze w rozwoju zarządzania ryzykiem stron trzecich jest zbieranie informacji w czasie rzeczywistym, tworzenie metryk ryzyka i raportów (53 proc.), odpowiednie dostosowywanie procesów biznesowych (53 proc.) oraz dobieranie odpowiednich narzędzi i technologii (51 proc.).

Pandemia spowodowała, że organizacje chętniej wdrażają inteligentne systemy zarządzania ryzykiem. W ciągu najbliższego roku to właśnie inwestycje w TPRM będą kluczowe dla prawie połowy respondentów. 41 proc. badanych chce zwiększyć nakłady na poprawę zarządzania informacjami, a nieco ponad jedna trzecia zamierza zainwestować w technologie. Pomimo chęci rozwijania się w obszarze TPRM, organizacje nadal potrzebują pomocy w tym zakresie. 64 proc. badanych chciałoby skorzystać z zewnętrznego wsparcia dotyczącego co najmniej jednego aspektu zarządzania ryzykiem stron trzecich.

Cyfrowe wyzwania

Bartosz_ZającTegoroczne badanie pokazało, że w związku z dużym tempem innowacji i zmian spowodowanych pandemią, firmy stają przed nowymi wyzwaniami. Zapytaliśmy respondentów, jakie priorytety widzą w ramach TPRM. Z uwagi na digitalizację procesów, 71 proc. badanych wskazało na ryzyko cyfrowe. 41 proc. organizacji uznało za ważną odporność finansową stron trzecich w czasie rzeczywistym, a 40 proc. zagadnienia związane z różnorodnością. Co ciekawe, dla połowy respondentów prowadzenie odpowiedzialnego biznesu jest ważniejsze niż w roku ubiegłym.

Bartosz Zając, partner associate w zespole Extended Enterprise, Deloitte

Badanych zapytano również o konkretne obawy związane z cyfrowym ryzykiem w ekosystemie stron trzecich. Ponad połowa z nich wskazała na niezdolność do sformułowania szans i zagrożeń w czasie rzeczywistym i zdalnie. Natomiast 47 proc. z nich obawia się, że przestarzała infrastruktura partnerów utrudni wdrożenie cyfrowych modeli pracy, a 44 proc., że strony trzecie nie przystosują się do nowych sposobów funkcjonowania i integracji cyfrowej.

Finansowe ograniczenia

Połowa badanych napotyka wysoki lub bardzo wysoki poziom presji na minimalizowanie kosztów za pomocą dalszego outsourcingu aktywności biznesowych. Te organizacje powinny więc wdrożyć dodatkowe metody zarządzania ryzykiem i środki zapewniające odporność. Jedynie 14 proc. respondentów nie odczuwa konieczności redukcji kosztów.

Mariusz_UstyjańczukW krótkiej perspektywie czasu firmy mają do wyboru kilka opcji związanych z outsourcingiem. Po pierwsze, mogą nadal wspomagać się zewnętrznymi dostawcami usług, ale z uwzględnieniem ryzyk z tego wynikających. Druga możliwość to rozwój procesów wewnętrznych tak, aby całościowo lub częściowo przywrócić do organizacji wcześniej wyodrębnione aktywności. Firmy mogą również zbudować wewnętrzne zasoby tak, aby tylko krytyczne i wymagające stałej kontroli działania pozostawały w ramach firmy. Ostatnia z opcji to stałe monitorowanie trendów i dopasowywanie do nich działań z zakresu outsourcingu.

Mariusz Ustyjańczuk, partner zarządzający, lider usług Risk Advisory, Deloitte

Priorytetowe zarządzanie ryzykiem

Eksperci Deloitte wyróżnili również prognozy dotyczące zakresu zarządzania ryzykiem stron trzecich. Po pierwsze, kluczową kwestią dla organizacji będzie zwiększanie odporności i elastyczności poprzez innowacyjność. Po drugie, narzędzia i technologie wykorzystywane w TPRM będą niezbędne do rozwoju tego obszaru. W tym przypadku organizacje często korzystają z doświadczonych doradców, żeby sprawnie przejść proces cyfrowej transformacji. Trzeci trend wskazuje na wzmożone inwestycje w analizę ryzyka, co doprowadzi do zintegrowania platform TPRM, które będą dostarczać informacje w czasie rzeczywistym.
Z raportu wynika również, że inicjatywy związane z cyfrową transformacją będą skuteczne tylko wtedy, gdy organizacja zda sobie sprawę, jakie ryzyka cyfrowe mogą wyniknąć ze współpracy ze stronami trzecimi. W związku z tym konieczne jest wypracowanie zintegrowanego podejścia do takich zagrożeń. Wśród prognoz znalazła się także bliższa współpraca z partnerami tak, aby zaadresować zagadnienia ESG (środowisko, społeczeństwo, ład korporacyjny). Ostatni trend to dalszy outsourcing aktywności biznesowych, ale z naciskiem na zarządzanie ryzykiem wynikającym z takiej decyzji.

 

pobierz pełny raport

 


Źródło: Deloitte

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy nominowanych w konkursie Złote Spinacze 2020! [BRIEF PATRONUJE]

zlote spinacze nominacje

W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna. W przypadku kategorii jubileuszowej, uruchomionej z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations, jeden projekt zostanie wyróżniony i otrzyma tytuł Kampanii PR XX-lecia.

Ponadto już po raz czwarty w historii Złotych Spinaczy zostanie przyznany Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”. W celu wyłonienia zwycięskiej firmy, Organizator przeprowadzi ranking nagrodzonych w konkursie podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.

Złote Spinacze od wielu lat promują najlepsze praktyki branży komunikacji i public relations w Polsce i chociaż ten rok jest wyjątkowy ze względu na pandemię, to zainteresowanie konkursem nie tylko nie zmalało, ale wręcz wzrosło. W tym roku padł kolejny rekord – wpłynęły aż 394 zgłoszenia, które zostały skrupulatnie ocenione przez Członków Jury, a następnie zweryfikowane przez zespół ekspertów Deloitte. Statystyki zgłoszeń potwierdzają, że w okresie turbulencji i niepewności, szczególnego znaczenia nabiera budowanie dialogu z interesariuszami oraz wzmacnianie wizerunku i zaufania do marek.

Mariusz Ustyjańczuk, Partner, Lider usług Risk Advisory w Deloitte

Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 4 grudnia 2020 r.

Poniżej przedstawiamy pełną listę nominowanych projektów:

Kategorie główne:

1. PR korporacyjny

  •  Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
  • Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata – Media

2. PR produktu

  • Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)
  • Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
  • Death Stranding / MSL, PlayStation Polska

3. Issue management i komunikacja kryzysowa

  • Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĆĄŻ / mBank
  • Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance

4. Advocacy i Public Affairs

  • Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
  • Uwaga, dziura w Tarczy! / Konfederacja Lewiatan
  • Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki – TUgether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

5. Kampania społeczna

  • #WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE
  • BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
  • ANTYSMOG SONG / OLX, F25. PRODUCTION, HOUSE23 HEROES

6. PR pro bono

  • Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communiaction, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio
  • ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
  • Zostań z muzyką / Projekt PR

7. Covid-19 PR response

  • Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska
  • Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)
  • Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
  • Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii Biedronka / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies

8. Komunikacja wewnętrzna

  • Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland
  • NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden
  • Kultura doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska

9. Event komercyjny

  • POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska

10. Event społeczny

  • Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
  • OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX
  • „Rolling2Zwrotnik” – wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze / Human Signs, Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!

11. Launch produktu, usługi lub firmy

  • Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR
  • Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
  • Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska

12. Sustainability & CSR Communications

  • FASOFF / MOSQI.TO
  • Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald’s Polska

13. PR miejsca, miasta lub regionu

  • Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
  • Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
  • Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii
  • Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator

14. Social media

  • Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
  • Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĆĄŻ / mBank
  • Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska

15. Business-to-Business PR

  • Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia
  • TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor

16. PR finansowy i relacje inwestorskie

  • Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting
  • Mazurska Manufaktura Alkoholi – kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi

17. Media relations

  • Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka – Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
  • Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
  • Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

18. Employer Branding

  • Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
  • Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska
  • Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC

19. Content marketing – branded content

  • ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT
  • Kryptonim S.E.S.J.A / Monday – agencja komunikacji
  • CUD NAD WISŁĄ / PR 510, MyPlace

20. Custom Publishing

  • NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden
  • Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl
  • Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu

Kategorie sektorowe:

21. Technologia, IT, telekomunikacja

  • Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
  • Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
  • M-Power, czyli transformacja agile w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

22. Finanse

  • #zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski
  • „Szczepionka na dezinformację” Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
  • Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)

23. Uroda, higiena i wellness

  • #ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum
    Moda i styl życia
  • ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

25. Kultura i media

  • Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
  • Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
  • Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9

26. Medycyna i zdrowie

  • Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD
  • #PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia
  • #Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej

27. Sport, turystyka i rekreacja

  • Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

28. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrz

  • Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
  • Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain
  • Stacja Wola – najszybciej sprzedająca się inwestycja na Woli / Publicon
  • Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska

29. Przemysł i infrastruktura

  • NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA! STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup
  • Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
  • Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel

30. Motoryzacja i transport

  • IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland i Don’t Worry

31. NGO i sektor publiczny

  • Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
  • Adwokat w każdym przypadku / Remarkable Ones, Naczelna Rada Adwokacka, Social Leaders
  • Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”

Kategorie specjalne:

32. Kreatywność

  • BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
  • Pokaż nam swój środkowy palec! – start Fundacji Najsłodsi / Hill+Knowlton Strategies, Fundacja Michała Figurskiego „Najsłodsi”

33. Efektywność

  • Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
  • Uwaga, dziura w Tarczy! / Konfederacja Lewiatan
  • Najpopularniejszy Zimowy (Narodowy) event na TikToku! / Testa Communication

34. Research&Insight

  • Krytyka kobiet codzienna, czyli women shaming po polsku / Clue PR
  • Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
  • REDefine Your Limits. Rekrutujemy przedstawicieli handlowych / MJCC, Coca-Cola HBC Polska
  • Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska

Kategoria jubileuszowa:

35. Kampania PR XX-lecia

  • Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” / Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polska Unia Onkologii, Fabryka Komunikacji Społecznej
  • A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
  • Największy od 30 lat debiut banku w Europie / United PR

Wszystkie informacje o konkursie są dostępne na stronie: www.zlotespinacze.pl

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Partnerzy: rp.pl, Rzeczpospolita, BRIEF, Wirtualne Media, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Pro4Media, VIDEOactions – agencja filmowa, THINKTANK, Sotrender, Conrego, Piloci Studio, Digital Beast, Michał Gmitruk Production, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu.


Źródło: informacja prasowa ZSPR 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trwają zgłoszenia do Konkursu Złote Spinacze 2020

zgloszenia Zlote Spinacze 2020

Do konkursu mogą być zgłaszane kampanie, programy i projekty zrealizowane na obszarze Polski przez: agencje PR, firmy/korporacje, osoby prawne, instytucje państwowe i samorządowe, szkoły, uczelnie, organizacje trzeciego sektora, a także samodzielnych specjalistów.

Pierwszy termin zgłoszeń potrwa do 10 sierpnia, drugi do 3 września, a ostateczny termin upłynie 7 września. W tym roku konkurs rozgrywany jest w 36 kategoriach. Każdy projekt może zostać zgłoszony do maksymalnie dwóch kategorii głównych, trzech kategorii specjalnych i jednej kategorii sektorowej. Ponadto w tej edycji z okazji dwudziestej rocznicy założenia Związku Firm Public Relations, została uruchomiona kategoria jubileuszowa – Kampania PR XX-lecia.

Dwudziestolecie ZFPR zbiega się z historią nowego millenium w branży public relations. Od samego początku Związek był animatorem stałego podnoszenia standardów naszej profesji i promotorem najlepszych praktyk. Na przestrzeni minionych 20 lat powstało w Polsce tysiące doskonałych kampanii, z których przynajmniej kilkadziesiąt wywarło duży wpływ na to, jak dzisiaj pracujemy. Chcemy przypomnieć wybrane przełomowe kampanie i nagrodzić te, które zdaniem jurorów najmocniej przyczyniły się do tego, jak dzisiaj postrzegana jest branża profesjonalnych usług public relations.

Grzegorz Szczepański, Wiceprezes ZFPR

Nadesłane projekty oceni jury złożone z ekspertów branży PR, przedstawicieli świata biznesu, organizacji pozarządowych, mediów oraz środowiska akademickiego. Partnerem merytorycznym konkursu ponownie została firma Deloitte.

W tym roku po raz kolejny kontynuujemy naszą współpracę. Cieszymy się, że jako partner merytoryczny możemy wspierać naszym zaangażowaniem i doświadczeniem tak prestiżowy konkurs, który od 18 lat promuje najlepsze praktyki, profesjonalizm i najwyższe standardy w branży public relations. Ostatnie wydarzenia związane z wybuchem pandemii udowodniły, że właściwa i transparentna komunikacja z klientami, pracownikami czy partnerami biznesowymi jest kluczowa dla biznesu.

Mariusz Ustyjańczuk, Partner, Lider usług Risk Advisory w Deloitte

Złote Spinacze są największym konkursem branży public relations w Polsce. Od 2003 roku wyłaniają najbardziej kreatywne, skuteczne i rzetelnie przeprowadzone kampanie PR. Celem konkursu jest promocja najwyższych standardów w branży oraz edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia PR w działaniach firm i instytucji.

Terminy, regulamin oraz szczegóły konkursu są dostępne na stronie www.zlotespinacze.pl. Zwycięzcy i laureaci zostaną ogłoszeni podczas uroczystej gali 4 grudnia 2020.

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte. Partnerzy: rp.pl, Newseria, PRoto, BRIEF, Instytut Monitorowania Mediów, Pro4Media, VIDEOactions – agencja filmowa, THINKTANK, Sotrender, Conrego, Piloci Studio, Digital Beast, Michał Gmitruk Production, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu.


Źródło: informacja prasowa ZFPR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF