...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Lenovo uznane za Markę Godną Zaufania

Teamwork Lenovo

Lenovo zostało wyróżnione tytułem „Marka Godna Zaufania” w ramach tegorocznego plebiscytu organizowanego przez redakcję My Company Polska. Uczestnicy głosowania nagrodzili firmę za najlepsze komputery osobiste przeznaczone dla biznesu.

Magazyn My Company Polska po raz szósty ogłosił zwycięzców badania, które na jego zlecenie przeprowadziła firma Kantar Polska. W plebiscycie wzięło udział ponad 20 000 przedstawicieli sektora MŚP – od prezesów po dyrektorów i właścicieli firm. Dzięki głosom reprezentantów firm z całej Polski Lenovo zajęło pierwsze miejsce w kategorii Komputer osobisty.

Zaufanie to kluczowa wartość w relacjach biznesowych. Ponieważ udzielanie długofalowego wsparcia dla rozwoju działalności naszych klientów jest dla Lenovo priorytetem, to tym bardziej cieszy nas otrzymane wyróżnienie. Jest to dla nas dowód, że podejmowane przez nas działania osiągają zamierzony skutek.

Wojciech Zaskórski, General Manager Lenovo Polska

Ankietowani udzielali spontanicznej odpowiedzi na pytanie, jaka marka w każdej spośród 25 kategorii cieszy się ich największym zaufaniem. Wszystkie pytania dotyczące marek były otwarte. Nagrody zostały uroczyście wręczone podczas gali, która odbyła się 29 kwietnia 2021 roku. Nagranie z gali można zobaczyć pod tym linkiem.

Stale poszukujemy innowacji, które pomogą firmom sprostać nowym wyzwaniom w dynamicznie zmieniającym się środowisku – zarówno poprzez rozwój kompleksowej oferty rozwiązań technologicznych oraz urządzeń dla biznesu, jak i proaktywne podejście do spełniania potrzeb naszych klientów.

Wojciech Zaskórski, General Manager Lenovo Polska


Źródło: Lenovo Polska 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy marki, którym najbardziej ufają przedsiębiorcy

Marka Godna Zaufania_MCP_2021

Orlen, PGNiG, DPD, Lenovo, HP, Orange, mBank, Visa, PZU – to tylko niektóre marki, którym ufają polscy przedsiębiorcy. Redakcja „My Company Polska” po raz szósty ogłosiła zwycięzców badania Marka Godna Zaufania. W tym roku badanie na jej zlecenie przeprowadziła agencja badawcza Kantar Polska, a zwycięzców w każdej z 25 kategorii – czyli marki godne zaufania – wskazali przedsiębiorcy.

Przedstawiciele biznesu wybierali, komu w danej kategorii najbardziej ufają. Wszystkie pytania dotyczące marek były pytaniami otwartymi. Każda miała równe szanse, niezależnie od wielkości i zasięgu, a odpowiedzi ankietowanych bazowały na ich osobistej wiedzy i doświadczeniu. Respondentami byli przedstawiciele sektora MSP reprezentujący stanowiska od prezesów po dyrektorów i właścicieli firm. Ankieta została wysłana do 22 tysięcy przedsiębiorców.

Nagrody zostały wręczone podczas gali, która odbyła się w dniu wczorajszym (29 kwietnia 2021 r.). Relacja z wydarzenia dostępna jest stronie www.MyCompanyPolska.pl , www.MarkaGodnaZaufania.pl oraz  mediach społecznościowych.

Dla nas jest to wyjątkowa nagroda, dlatego, że zwycięzców wskazują sami przedsiębiorcy. Myślę, że dla nagrodzonych to jest bardzo istotne, to przecież głos z rynku mówiący „tak, właśnie wam ufamy”. Czego można chcieć więcej w tak trudnych czasach pandemii i lockdownów.

Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska”

Nie pytamy czy, tylko jak

W tych trudnych dla wszystkich czasach kluczem do przetrwania były odpowiednio ułożone finanse firmy. W kategorii „Bank oferujący konto firmowe” świetnie wypadł ING (31,7 proc. głosujących). Z kolei w kategorii „Systemy płatnicze służące do realizowania płatności elektronicznych” zwycięzcą okazała się Visa z wynikiem 29,9 proc. mBank wygrał kategorię „Bank oferujący kredyty/pożyczki dla firm” (18,6 proc. wskazań), a Santander Leasing był liderem w kategorii „Firma leasingowa” (26,2 proc. głosów).

Każda kolejna podpisana umowa to dowód na to, że klienci nam ufają. Czuję wtedy, że wspieranie przedsiębiorców w rozwoju i dawanie im możliwości wyboru odpowiednio przygotowanego finansowania ma sens, niezależnie od kondycji świata, który nas otacza.

Tomasz Jąder, prezes zarządu Santander Leasing

Świetnie poradziła sobie w tym roku także firma faktoringowa Bibby Financial Services, wyprzedzając konkurentów o całą długość (21,3 proc., bo kolejny gracz ma zaledwie 4,5 proc.).

Od początku staramy się budować z naszymi klientami partnerskie relacje. Niestety na rynku wciąż zamiast dogłębnego zrozumienia potrzeb częściej spotyka się szablonowe podejście i algorytmy. My przygotowując ofertę finansowania, nie pytamy „czy da się to zrobić?”, tylko „jak?”. Chcemy w taki sposób ustrukturyzować transakcję, by przedsiębiorca otrzymał wsparcie dla swojego biznesu.

Ewa Gawrońska-Micuń, dyrektor zarządzający, członek zarządu Bibby Financial Services

Podobnie bardzo dobry wynik osiągnęło PZU, które wygrało w kategorii „Firma ubezpieczeniowa”. Największy polski ubezpieczyciel uzyskał 40,3 proc., podczas gdy najbliższy konkurent tylko 9,4 proc.

Słuchać przedsiębiorców

Pandemia była także trudnym sprawdzianem dla firm logistycznych i transportowych. Niedostarczona paczka, spóźniona dostawa… Wszystko to mogło się zemścić utratą zaufania. Z tego pojedynku z czasem obronną ręką wyszła np. marka DPD, na którą wskazało aż 43 proc. pytanych przedsiębiorców. Jak mówi prezes DPD, najważniejsze to słuchać klienta.

Od kilku lat DPDgroup publikuje badania rynkowe Barometr E-shopper przedstawiające preferencje internautów, co stanowi uzupełnienie informacji zwrotnych uzyskanych od przedsiębiorców i pozwala kształtować ofertę zgodnie z oczekiwaniami klientów i odbiorców paczek. Dzięki tym działaniom, a przede wszystkim staraniom całej społeczności DPD Polska, kolejny raz otrzymaliśmy zaszczytny tytuł Marka Godna Zaufania.

Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska

Podobnie w głos klientów wsłuchuje się Volkswagen Samochody Dostawcze, zwycięzca kategorii „Samochód dostawczy dla firm” (26,7 proc. wskazań).

Przyznanie tytułu Marka Godna Zaufania to dla nas ogromne wyróżnienie, bo zaufanie klienta to czynnik, na który marki pracują całymi latami. By je zdobyć, skupiać się trzeba nie tylko na produktach, ale również, a może przede wszystkim, na uważnym wsłuchiwaniu się w potrzeby klienta. Przypomnę, że to właśnie z dialogu z klientem 70 lat temu zrodził się pierwszy i najbardziej kultowy z naszych modeli – Volkswagen Transporter T1.

Piotr Łakomy, dyrektor Marki Volkswagen Samochody Dostawcze

Nowe kategorie

Niektóre kategorie uległy zmianie w stosunku do poprzedniego badania. „My Company Polska” postanowiło sprawdzić, które firmy uchodzą dziś za najbardziej innowacyjne. I tu wygrał InPost, którego wskazało 9,5 proc. ankietowanych. Redakcja zapytała też przedsiębiorców, które firmy wykazały się największą solidarnością w czasie kryzysu związanego z pandemią. Najlepiej w oczach polskich przedsiębiorców wypadła Żabka, którą wskazało 10 proc. głosujących.

Żabka chce być firmą godną zaufania nie tylko dla swoich klientów, ale także całego otoczenia firmy. Wiarygodność opieramy na odpowiedzialności za swoje decyzje, działania wobec współpracowników, franczyzobiorców, klientów, partnerów biznesowych oraz środowisko naturalne.

Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu Żabka Polska ds. Strategii Konsumenckich/EVP

Nową kategorią jest „Edukacja biznesu”. I tu zwycięzcą jest Akademia Leona Koźmińskiego, która zebrała 19 proc. głosów. Rektor akademii mówi, że uczelnia także musi się wsłuchiwać w to, co mają do powiedzenia jej studenci.

Dobry, potwierdzony akredytacjami program kształcenia, wybitni profesorowie, bezpieczne miejsce do studiowania to fakty, ale przecież nie budujemy programów w oparciu o naszą nieomylność, a właśnie wsłuchując się w oczekiwania pracodawców, śledząc najnowsze trendy w technologii, zapraszając do współpracy innowacyjne instytucje. W naszym przypadku jest to gwarancja solidnej bazy narzędziowej, wiedzy, ale też elastyczności, podążania za zmieniającym się światem.

prof. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego

Ostatni rok był dla wielu czasem trudnym, ale była to też okazja do zmiany i weryfikacji swojej strategii biznesowej. Jak mówi Maciek Sokołowski, Partner Zarządzający Attention Marketing – firmy doradczej która jest partnerem Marki Godnej Zaufania – zmiany zaszły wszędzie i jeśli się do nich jeszcze nie dostosowaliśmy, możemy dużo stracić.

Bez odpowiednio opracowanej komunikacji oraz wiedzy, co dokładnie kształtuje relacje z klientami i pracownikami, szczególnie przy ostatnio dynamicznie zmieniających się postawach konsumenckich i niepokojach pracowników, sporo ryzykujemy zaniedbując tą sferę funkcjonowania firmy. Coraz istotniejszą rolę w tym procesie ma wielokanałowa forma komunikacji. W tym aspekcie to właśnie marketing i PR odgrywa wiodącą rolę w skutecznym dotarciu do naszych grup docelowych oraz pełnienia funkcji doradcy na każdym etapie „podróży” naszych klientów.

Maciek Sokołowski, Partner Zarządzający Attention Marketing

Pełne zestawienie firm na stronie markagodnazaufania.pl.


Źródło: MyCompany 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Samsung po raz kolejny z tytułem Marki Godnej Zaufania

Samsung po raz czwarty z rzędu zwyciężył w kategorii smartfonów w badaniu Marka Godna Zaufania przeprowadzanym wśród polskich przedsiębiorców.

Celem badania Marka Godna Zaufania jest wyłonienie marek, produktów i usług, którym najbardziej ufają polscy przedsiębiorcy. Badanie realizowane jest przez instytut badawczy Kantar Polska na zlecenie firmy Tarsago, wydawcy „My Company Polska”.

W tegorocznej edycji badania marką najbardziej godną zaufania w kategorii smartfon zdaniem respondentów został Samsung.

Tytuł Marki Godnej Zaufania to dla nas ogromne wyróżnienie, a zarazem motywacja do dalszej wytężonej pracy, aby dostarczać naszym klientom produkty i usługi, wspomagające rozwój biznesu i pomagające w pełni wykorzystać potencjał nowych rozwiązań – podsumowuje Arkadiusz Wójcik, VP, Head of IT& Mobile, Samsung Electronics Polska.

W badaniu wzięło udział 4555 przedsiębiorców. Respondenci na bazie własnych doświadczeń i wiedzy typowali firmy, które ich zdaniem zasługują na największe zaufanie, w ponad 20 kategoriach najbardziej popularnych usług i produktów dla biznesu. W każdej z kategorii ankietowani mogli wskazać tylko jedną markę, którą oceniają jako najbardziej godną zaufania. W kategorii smartfonów Samsung zdobył 39,4% wszystkich głosów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF