Sponsorzy polskiego esportu – coraz więcej miejsc dla marketerów jest już „zajętych”

Wiele marek myśli o wejściu w esport i gaming. Jest to bardzo wyraźny trend w gospodarce, kulturze i marketingu. Efekt jest taki, że „esport” i „gaming” są niczym słowa-klucze, otwierające szerzej oczy każdej osobie, która chce być na bieżąco z trendami.

Esport i gaming

Na marketing przekłada się to tak, że osoby zainteresowane albo ich przełożeni, myśląc o tym, aby zrobić coś świeżego, chcą zgłębić temat i dodać jakieś działania dla ich marki w zakresie tych dwóch zagadnień. Stąd wielu marketerów chce dowiedzieć się o dostępnych sposobach inicjacji, aktywacji marketingowej w tym obszarze lub od razu pomyśleć nad potencjalnymi strategiami wejścia do tego świata.

W Next Level Agency dostajemy tego typu briefy od marek różnych kategorii. Spektrum jest bardzo szerokie i zawiera zarówno marki endemiczne (produkty stricte dla graczy), jak np. sprzedawcy sprzętu do gier, ale też nieendemiczne, gdzie produkty nie są tworzone wyłącznie z myślą o graczach. To oznacza prawie cały rynek. Są to marki z wielu sektorów, zaczynając od motoryzacji, przez nieruchomości, żywność/napoje, retail, na mediach skończywszy.

Kluczowe kwestie są podobne niezależnie od branży, więc wiele pytań się powtarza.

Są to zagadnienia takie jak:

  • Jak powinniśmy się pozycjonować na rynku esportowym?
  • O czym mamy pamiętać, żeby nasza obecność była spójna i kompletna?
  • Jak dużo marek zrobiło ten krok?
  • Czy nasza konkurencja już tam jest?

Dziś podejmiemy te ostatnie dwa punkty. Zrobiliśmy spis, notując które marki są pokazywane jako partnerzy czy sponsorzy w organizacjach esportowych w Polsce.

Nasza mała baza danych zawiera wiele obszarów, które się ze sobą krzyżują. Są to: drużyny, organizacje prowadzące rozgrywki, sponsorzy, kategorie produktowe sponsorów.

Rozrysowaliśmy uproszczony schemat (nie sposób przejrzyście pokazać wszystkie powyższe wymiary), który ciekawie przedstawia aktualną sytuację ekspozycji marek w polskim esporcie..

 

W pewnym momencie tknęło nas, aby podzielić się tym ze światem! A oto efekt tego jak prezentuje się rynek:

Infografika Next Level Agency

Co widzimy:

  • Dużo marek zrobiło ten krok, bo liczba sponsorów waha się od 1 do 9 na jedną drużynę!
  • Mamy wiele kategorii, zarówno endemicznych jak nieendemicznych
  • Przeważające kategorie z nienendemicznych to platformy zakładów, retail oraz FMCG
  • Sponsoring tytularny drużyn nie odstrasza dodatkowych sponsorów, co świadczy o racjonalnych wyborach kierowanych jakością i zasięgiem kontentu generowanego przez działanie drużyny.

Ogólny wniosek nasuwa się sam – jeżeli wchodzić w ten świat to teraz!

Z kim warto, w jaki sposób, czego/kogo unikać – to już zależy od indywidualnej analizy i najlepiej zwrócić się z takim pytaniem do ekspertów.

Załączona  grafika to jedynie szkic pokazujący skalę działań marek w polskim esporcie. Oczywiście jest ona aktualna  na dzień spisu, a zapewne już jakieś miejsce wśród partnerów mogło się zmienić lub zapełnić.

Jeżeli chcielibyście bardziej szczegółowo przeanalizować rynek, z myślą o swojej marce zajrzyjcie na: https://nextlevelagency.pl/pl/ 

Jesteśmy częścią niezależnej grupy komunikacji marketingowej, w której skład oprócz nas wchodzi WebTalk oraz endorfina events. Razem tworzymy unikalne połączenie umiejętności marketingowych, eventowych, social mediowych i gamingowych. Wierzymy, że przyniesie to duży potencjał zapewniania najlepszych usług w zakresie marketingu gaminowego. Łączymy kreatywność (błyskotliwe pomysły wyróżnione ponad 50 nagrodami) i skuteczność (ponad 15 lat doświadczenia w planowaniu strategii marek na podstawie danych i analiz, które ostatecznie przekładają się na sprzedaż). Posiadamy udokumentowane doświadczenie w branży gier i esportu, digital marketingu, organizacji wydarzeń i prowadzeniu kampanii marketingowych dla najlepszych marek.

Next Level Agency

Gameset organizuje międzynarodową konferencję Gaming Marketing Day

Gaming_marketing_day

Już 1 lipca odbędzie się Gaming Marketing Day, czyli międzynarodowa konferencja online organizowana przez Gameset (grupa LTTM). Wśród prelegentów znajdują się przedstawiciele firm Nielsen Sports, David Agency, Philips, Ogilvy Poland oraz samego Gamesetu. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji.

Gaming Marketing Day to międzynarodowa konferencja skierowana do reprezentantów marek konsumenckich, specjalistów marketingu i przedstawicieli agencji z całego świata. Pierwsza edycja wydarzenia organizowanego przez agencję gaming marketingu Gameset odbędzie się już 1 lipca, a jego początek został zaplanowany na godzinę 10:00.

 

Konferencję rozpocznie Michael Heina z Nielsen Sports, którego prelekcja pomoże zrozumieć graczy i fanów esportu jako konsumentów i ich znaczenie dla reklamodawców. Następnie Piotr Bombol z Gameset przedstawi prezentację “Let’s Play – Introduction to gaming marketing”, w której omówi możliwości działań w gamingu dla marek nieendemicznych. Case studies znanych marek konsumenckich, w tym  m.in. Burger Kinga, zaprezentują natomiast zdobywcy Grand Prix w Cannes – André Toledo i Saulo Rocha z David Agency.

 

Po krótkiej przerwie wystąpią Karolina Kisły z Gameset oraz Dagmara Marzec z Philipsa, którzy opowiedzą o działaniach marki Philips w gamingu i platformie OneBlade OneWinner. Ostatnią prelekcję wygłosi Maciej Twardowski z Ogilvy Poland. Omówi on gamignową akcję “Do ostatniego drzewa”, która została zrealizowana dla Greenpeace i zdobyła aż 13 nagród na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions.
Gaming Marketing Day odbędzie się w formie online. Wszystkie prelekcje będą prowadzone w języku angielskim. Po prezentacjach specjaliści odpowiedzą na pytania widzów. Spotkanie poprowadzi Tomasz “TheFakeOne” Milaniuk, ekspert i komentator esportowy.

 

Partnerem medialnym konferencji jest seriws The Esports Ads https://theesportsads.com/.

 

Udział w konferencji jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji na stronie https://gamingmarketingday.co/.

Źródło: Gameset

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF