...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Martyna Zastawna jedna z 15 najbardziej obiecujących kobiet w biznesie według Departamentu Stanu USA

Kiszmasz Busines in Brief, cotygodniowy wywiad Grzegorza Kiszluka w Telewizji Biznesowej

„Pani od butów” Laureatką rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie 2014;

  • W biznesie liczą się wartości!
  • Propagowanie dobrych przykładów inspiracją dla innych przedsiębiorców;
  • Polska gospodarka potrzebuje przedsiębiorczych kobiet!
  • Moda na Ciuchlandy;
  • Marketing odpowiedzialny społecznie;
  • Kreatywność to umiejętność patrzenia z różnych perspektyw.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wydłuż życie swoim butom – odśwież je z Żabką i woshwosh!

Żabka regularnie rozszerza portfolio oferowanych usług, upraszczając życie klientów, a tym samym uwalniając ich czas. Teraz pomyślała także o ich butach – już od 5 czerwca można je oddać w sklepach sieci do szybkiej, profesjonalnej naprawy lub czyszczenia. To nie tylko wydłuża ich życie nawet o kilka sezonów, ale także pozwala zadbać o środowisko naturalne. Usługi są realizowane wspólnie z woshwosh sp. z o.o., pierwszą w Europie firmą zajmującą się cyrkularnością obuwia, która współpracuje z lokalnymi szewcami, rekultywując to ginące rzemiosło.

Usługi czyszczenia lub naprawy butów można zamawiać w Żabce, poprzez stronę internetową
http://www.woshwosh.zabka.pl/ lub wchodząc na stronie głównej Żabki w zakładkę „Wygodne
usługi”, czyli https://www.zabka.pl/wygodne-uslugi. Klienci mogą wybierać pojedyncze usługi albo
pakiety czyszczenia i naprawy, w atrakcyjnych cenach. Przykładowo wymiana fleków lub zelówek
kosztuje 35 zł, a standardowe czyszczenie: 59 zł. Dostępne są też pakiety czyszczenia i napraw
zawierające impregnację czy ozonowanie oraz pakiety dedykowane butów sportowych lub
eleganckich. Czas realizacji zamówienia wynosi do 10 i do 14 dni dla usługi czyszczenia obuwia oraz
do 14 dni dla pakietów i napraw szewskich. Buty należy przynieść do sklepu Żabka wybranego
podczas zamawiania usługi i w tym samym miejscu je odebrać.

 

– Zaskakiwanie naszych klientów kolejnymi wyjątkowymi usługami i rozwiązaniami to specjalność
Żabki. Wprowadzając usługi we współpracy z woshwosh pomagamy klientom oszczędzać ich czas,
ale także pieniądze, ponieważ naprawa i czyszczenie obuwia są dużo tańsze niż kupno nowego.
Wspólnie z naszymi klientami dbamy także o środowisko, realizując naszą strategię
odpowiedzialności i m.in. wcielając w życie zasadę zero waste – jedna para butów rozkłada się
średnio aż 50 lat! Dlatego zachęcamy klientów, aby odświeżyli swoje ulubione buty na lato
właśnie z woshwosh i Żabką, którą mają tuż za rogiem – mówi Przemysław Tomaszewski, Dyrektor
Ds. Sprzedaży i Rozwoju Usług, Żabka Polska.

 

– Bardzo zależy nam na szerzeniu idei „zero waste” i popularyzowaniu wśród Polek i Polaków
czyszczenia i naprawy butów. Tak jak ubrania oddajemy do pralni, a nie wyrzucamy, tak samo
powinniśmy postępować z butami. Przedłużanie im życia jest bardzo ważne z punktu widzenia
naszej planety (czyszczenie i naprawa butów versus kupowanie nowych to oszczędność aż 95 proc.
CO2). Czyścić buty można w domu, ale bardzo ważne jest to, jak to robimy i dlatego zajmujemy się
też edukacją w tym zakresie, bo tradycyjne wrzucanie do pralki zdecydowanie nie jest eko. Dla tych,
którzy chcą powierzyć to zadanie profesjonalistom, jest woshwosh. Cieszę się, że wspólnie z Żabką
przyczynimy się do popularyzacji idei zero waste – mówi Martyna Zastawna, założycielka
woshwosh.

Czyszczenie i naprawa obuwia – działanie na rzecz środowiska

Regularne czyszczenie i naprawa wydłużają życie obuwia nawet o kilka sezonów. Wybierając w
Żabce usługę czyszczenia butów wspólnie z woshwosh, a nie piorąc je w pralce, można zmniejszyć
ślad węglowy aż o 93%. Do prania obuwia w pralce zużywa się bowiem między 35 a 50 litrów
wody. Przy każdym praniu z obuwia wydobywają się mikrowłókna, które następnie przyczyniają
się do zanieczyszczania wód i oceanów. Pranie butów w pralce powoduje także ich niszczenie,
rozklejanie, pękanie i utratę koloru.

Wybierając profesjonalne czyszczenie obuwia zamiast kupna nowych butów można zaś zmniejszyć
ślad węglowy o 85 proc. Produkcja jednej pary obuwia to średnio 14 kg dwutlenku węgla
uwalnianego do atmosfery i aż 50 litrów zużytej wody. Jedna para butów rozkłada się średnio 50
lat. Tylko mniej niż 1 proc. wyrzucanych butów podlega recyklingowi.

woshwosh – drugie życie dla ponad pół miliona par butów

woshwosh to pierwsza w Europie firma zajmująca się cyrkularnością obuwia. Powstała z
zamiłowania do butów i ekologii oraz potrzeby realizacji idei zero waste. Usługi woshwosh
obejmują profesjonalne czyszczenie i naprawę obuwia. Firma dba dodatkowo o edukację i drugi
obieg obuwia, organizując zbiórki dla potrzebujących oraz sprzedaż butów używanych. Poprzez
współpracę z lokalnymi szewcami woshwosh rekultywuje ginące szewskie rzemiosło. Firma działa
na rynku od 2015 roku. Dała drugie życie już ponad pół miliona parom butów.

Zakłady szewskie – ginące rzemiosło

Buty są jednym z najstarszych wynalazków ludzkości. Mieszkający w jaskiniach i chodzący po
niewygodnym podłożu ludzie pierwotni wymyślili pierwsze buty, aby ułatwić sobie życie i chronić
stopy przed zimnem. O butach była mowa już w dokumentach pochodzących ze starożytnego
Egiptu, Grecji czy Chin. Jedne z najstarszych znalezionych przez archeologów butów pochodzą z ok.
3300 r. p.n.e. Odnaleziono je w Alpach – była to podeszwa z niedźwiedziej skóry z siatką ze
sznurka, którą w razie potrzeby wypełniano słomą, aby zapewnić ciepło.

Od czasów średniowiecza rzemiosło zajmujące się wytwarzaniem i naprawą obuwia było jednym z
najpopularniejszych i najbardziej potrzebnych. Stosowane wówczas podeszwy szybko się zużywały,
dlatego popyt na wyroby szewskie był duży i w społeczeństwie było miejsce dla wielu szewców. W
połowie XIX wieku, tak w przypadku szewstwa, jak i innych zawodów, zaczęła się szybko
postępująca mechanizacja. Od tamtej pory liczba szewców stopniowo się zmniejszała i obecnie jest
to już rzadki zawód, ponieważ większość butów jest produkowana w dużych fabrykach. Niewiele
osób naprawia obuwie – większość je wyrzuca i kupuje nowe.

Więcej o usługach naprawy i czyszczenia obuwia w Żabce: http://www.woshwosh.zabka.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Martyna Zastawna w prestiżowym gronie 15 najbardziej obiecujących kobiet w biznesie na świecie

Martyna Zastawna i jej działania w kierunku rozwoju sustainability w Polsce i w Europie zostały docenione przez Departament Stanu USA.

Kiedy w 2015 roku Martyna Zastawna zakładała pierwszą w Europie firmę zajmująca się cyrkularnością obuwia – jej odnawianiem i czyszczeniem, pewnie do głowy by jej nie przyszło, że będzie zaliczona do grona najważniejszych osób związanych z odpowiedzialną modą i zrównoważonym rozwojem, i to już nie tylko w Polsce. Martyna została właśnie jedną z 15 kobiet na świecie, które zostały wybrane przez Departament Stanu USA do elitarnego programu mentoringowego Fortune Most Powerful Women. The Fortune to prestiżowy program, którego celem jest wyselekcjonowanie grupy utalentowanych, wschodzących kobiet-liderek z całego świata i połączenie ich z członkiniami najpotężniejszych organizacji. Organizatorzy programu zaprosili Martynę do udziału ze względu na jej ogromny wkład i zaangażowanie w popularyzowanie wiedzy na temat cyrkularności, odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju w Polsce.

– To dla mnie ogromne wyróżnienie, ale też możliwość rozwoju i uczenia się od najlepszych. Cieszę się, że to właśnie mi przypadło w udziale reprezentowanie tej części Europy, tym bardziej teraz, kiedy cyrkularność zaczyna odgrywać znaczącą rolę w kształtowaniu strategii biznesowych – komentuje Martyna Zastawna, właścicielka woshwosh i szeptszum.

Już w maju Martyna odwiedzi takie miasta jak Waszyngton, Nowy Jork, Filadelfia, San Francisco, czy Harvard aby spotkać się z przedstawicielami świata polityki, nauki i przede wszystkim biznesu. Na liście firm, z którymi ma się spotkać są najwięksi gracze na rynku jak Patagonia, Nike, Allbirds, Google, Pinterest czy Unilever, a to tylko niektóre z firm, z którymi Martyna będzie miała przyjemność rozmawiać, czerpać od nich inspirację, ale także opowiadać o rozwoju sustainability w Polsce i Europie. Trzytygodniowy program to dla wielu wschodzących liderek katalizator do wdrażania nowych rozwiązań i podejmowania nowych wyzwań.

– Do programu zgłaszanych jest kilka tysięcy kobiet z całego świata. Już w styczniu dowiedziałam się, że jestem jedną z nominowanych przez Polską Ambasadę – byłam zaskoczona tą nominacją, ale też niezwykle wzruszona. Gdzieś oczywiście w głębi serca marzyłam, aby móc wziąć udział w takim programie, ale wiedziałam że konkurencja jest gigantyczna. Kiedy okazało się, że zostałam wybrana przez dłuższy czas nie mogłam w to uwierzyć. Zdaję sobie sprawę, że to dla mnie wielka szansa, i tym bardziej się wzruszam kiedy słyszę, że na nią zapracowałam – dodaje Martyna.

Po 8 latach od założenia firma Martyny Zastawnej to duże przedsiębiorstwo, które naprawia buty w całej Polsce i nie tylko. Martyna jest również współzałożycielką kolektywu zajmującego się marketingiem odpowiedzialnym społecznie, gdzie razem z Anną Domin pomagają firmom wdrażać strategie w zakresie zrównoważonego rozwoju. Warto w tym miejscu podkreślić, że Martyna od wielu lat wykłada Zrównoważony Biznes na Akademii Leona Koźmińskiego oraz jest mentorką doradcą dla wielu przedsiębiorców, którzy chcą wdrażać zielone rozwiązania w swoich biznesach.

– Od wielu lat staram się uświadamiać społeczeństwo i polskie firmy, jak ważne są kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem dla naszej wspólnej przyszłości. Wszystko zależy od nas, dlatego musimy działać i choć czasem mam wrażenie, że walę głową w mur, to nie tracę nadziei. Codziennie staram się walczyć o to lepsze jutro dla nas wszystkich. Wierzę, że udział w programie z pewnością doda mi jeszcze więcej energii do działania, i też wdrażania nowych rozwiązań nie tylko w Polsce, ale i w Europie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

WOSH&GO – Przedłużamy życie Twoich butów z 4F

woshwosh razem z 4F rozpoczynają wspólny projekt pod hasłem Wosh&Go – Take your shoes for another walk. Od dziś do 6 marca woshwosh we współpracy z 4F będzie edukować klientów jak dbać o buty, aby maksymalnie wydłużyć ich życie. W ramach akcji każda osoba, która zakupi buty w sklepach stacjonarnych i sklepie online 4F otrzyma specjalny rabat na czyszczenie butów w woshwosh. Rabat na czyszczenie butów

Akcja Wosh&Go potrwa do 6 marca 2023 r. Klienci, którzy w tym czasie zakupili buty w dowolnym salonie 4F oraz w sklepie online otrzymują rabat 25% na usługę czyszczenia butów w woshwosh. Z promocji będzie można skorzystać w aplikacji mobilnej woshwosh oraz w sklepie online woshwosh (sklep.woshwosh.com).

Celem akcji jest także edukacja klientów w zakresie prawidłowego dbania o obuwie, aby można było nosić je jak najdłużej. W ramach akcji Wosh&Go pojawią się artykuły i video opisujące jak wyczyścić trzy rodzaje butów: outdoorowe, sportowe i buty codziennego użytku przygotowane we współpracy ze specjalistami z woshwosh. Materiały dostępne będą na stronie woshwosh oraz 4fchange.com, a także na Instagramie woshwosh oraz 4F Change.

Cyrkularność obuwia

woshwosh to pierwsza w Europie firma zajmująca się cyrkularnością obuwia. Działa na rynku już od
2015 roku i dała drugie życie już ponad 350 tysiącom par butów.

– Projekt WOSH&GO to kolejny krok w stronę poszerzenia świadomości na temat działań cyrkularnych, tym razem w obszarze obuwia. Tym bardziej cieszy mnie, że realizujemy go wspólnie z marką 4F, która intensywnie wprowadza ubrania do drugiego obiegu. Poprzez naszą akcję, chcemy zachęcić klientów do wydłużania życia obuwia poprzez ich profesjonalne czyszczenie w woshwosh ze specjalną zniżką. – mówi Martyna Zastawna, CEO woshwosh.

Projekt 4F Change

Projekt Wosh&Go będzie realizowany w ramach strategii 4F Change, którą marka 4F wdraża od stycznia 2022 r. Zadaniem strategii 4F Change jest ograniczenie wpływu branży odzieżowej na środowisko. Pierwszym etapem programu było uruchomienie stref Wear_Fair ze zbiórką odzieży z drugiego obiegu. Obecnie klienci mogą oddać swoje używane ubrania w 233 salonach 4F w całej Polsce.

– Nie wyobrażamy sobie mody cyrkularnej bez zwrócenia uwagi na te produkty, które już istnieją. To bardzo istotny element, służący minimalizacji zużycia surowców. Dbając o nasze ubrania i buty sprawiamy, że służą nam one przez dłuższy czas. W ramach strategii 4F Change stale rozwijamy nasz programu Wear_Fair o nowe produkty i usługi, dlatego też postanowiliśmy zrealizować projekt czyszczenia obuwia z woshwosh. – mówi Przemysław Feliga, ESG Project Manager w OTCF S.A.

Regularne czyszczenie i dbanie o buty, zwłaszcza po treningu czy spacerze w deszczu, błocie i piachu, wpływa na żywotność materiałów i komfort użytkowania. Czyszczenie, impregnacja, pastowanie sprawią, że obuwie nie tylko nie będzie się niszczyło, ale również będzie dobrze wyglądało.
Regulamin akcji dostępny jest na stronie.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przetrwać zimę po ludzku – IV edycja zbiórki obuwia dla osób w kryzysie bezdomności

Wosh wosh

20 września rusza IV zbiórka obuwia dla osób dotkniętych bezdomnością organizowana przez firmę WoshWosh. Zebrane i odświeżone obuwie trafi do osób najbardziej potrzebujących. Do tej pory, podczas III edycji zbiórki, WoshWosh pomogło ponad połowie potrzebujących w Polsce. To realna pomoc, która zaczyna się od małego gestu, a kończy na tysiącach zebranych i dostarczonych par butów dla najbardziej potrzebujących.

Bezdomność, po ludzku

Zima to szczególnie ciężki okres dla osób dotkniętych bezdomnością, których w Polsce jest ponad 35 tys. Niskie temperatury niejednokrotnie są przyczyną wielkich tragedii, które przeważnie dzieją się gdzieś z dala od naszego codziennego życia. Skazani na życie na ulicy, bez odpowiedniego ubrania i zimowego obuwia toczą walkę o przeżycie, bo zima dla nich to nadal najgroźniejszy wróg. Cztery lata temu Martyna Zastawna, założycielka marki WoshWosh postanowiła pomóc osobom w kryzysie bezdomności organizując dla nich zbiórkę obuwia. W kontekście działalności marki WoshWosh, która na co dzień popularyzuje działania Zero Waste zajmując się odnową, czyszczeniem i naprawą obuwia, stworzenie i zainicjowanie tak ważnej dzisiaj akcji społecznej na stałe wpisało się w strategię związaną z realizacją założeń CSRowych wielu partnerów przyłączających się do akcji.

Bezdomność dla mnie nie jest tylko brakiem mieszkania, ale również pozbawieniem tych ludzi na ulicy nadziei, oparcia w drugim człowieku, przyzwolenie na poddanie się losowi, który bardzo często jest bezlitosny. Dlatego tegoroczna zbiórka jest dla mnie szczególnie wyjątkowa zarówno w kontekście liczby partnerów, z którymi będziemy ją realizować, jak i w kontekście zorganizowania całego zaplecza logistycznego, tak aby móc przygotować i przekazać jak największą liczbę butów.

Martyna Zastawna, inicjatorka zbiórki i założycielka WoshWosh

Dla ziemi i drugiego człowieka

Oddaj – nie wyrzucaj, tak najprościej można zdefiniować i opisać w jednym zdaniu główny cel akcji, ale pod tym hasłem kryje się znacznie więcej. Marka WoshWosh nie tylko zachęca wszystkich do dawania drugiego życia butom, zamiast kupowania nowych, czy oddawania tych niepotrzebnych par osobom bezdomnym, ale również angażuje się w tworzenie nowych strategii opartych na Zrównoważonym Rozwoju. Od ponad sześciu lat realizuje misję związaną z edukacją branży, nie tylko obuwniczej, ale i całego biznesu, w zakresie wdrażania realnych, transparentnych zmian mających na celu obniżenie śladu węglowego i zmianę nawyków zakupowych.

Razem możemy więcej

Od trzech edycji WoshWosh zaprasza do udziału w zbiórce obuwia inne marki. W tym roku głównym partnerem zbiórki jest firma Decathlon, która będzie zbierała obuwie dla osób bezdomnych zarówno wśród swoich pracowników, jak i w 19 sklepach w całej Polsce. Po raz drugi partnerem akcji została firma CCC, która również będzie zbierała obuwie wśród swoich pracowników. Dodatkowo InPost, jako partner akcji i firma chętnie angażująca się społecznie, zagwarantuje 1000 darmowych paczek via paczkomat jako alternatywę do

przekazania obuwia. Ale na tym nie koniec, ponieważ IV edycja to ponad 10 partnerów, w tym takie marki jak LPP, Allegro, Fundacja Deloitte, Stena Recycling, Siemens, Mondelez, Energa Grupa ORLEN, PepsiCo czy MetLife. Dodatkowo oprócz obuwia damskiego i męskiego marka LPP zbierze wśród swojego zespołu obuwie dziecięce, które zostanie przekazane do zaprzyjaźnionej fundacji pomagającej samotnym matkom i ich pociechom.

Rosnąca świadomość wśród firm powoduje, że mamy coraz więcej marek, które chcą przyłączyć się do akcji. Lista firm, które decydują się na zbiórkę obuwia wśród swoich pracowników jest coraz dłuższa, co niezmiernie mnie cieszy i motywuje do organizowania kolejnych edycji. Nie ukrywam, że większa liczba firm, to dla mnie niemałe wyzwanie pod względem logistycznym i organizacyjnym, dlatego w tym roku powołany zostanie w WoshWosh specjalny zespół dedykowany do sprawnego przeprowadzenia akcji, wynajęliśmy również oddzielny magazyn do selekcji zebranych butów. Chociaż przed nami bardzo dużo pracy związanej z przygotowaniem obuwia, to wiem, że warto robić to dla innych, dla tych, którzy nas potrzebują, warto również promować w społeczeństwie ekologiczny aspekt samej akcji i jej wartość dla środowiskabo oddać znaczy URATOWAĆ – i to słowo można odnieść zarówno do odzyskanego obuwia, jak i ludzkiego życia.

Martyna Zastawna, inicjatorka zbiórki i założycielka WoshWosh

Jak pomóc?

Jeśli chcecie dołączyć do akcji, możecie to zrobić na kilka sposobów:

  1. Osobista wizyta w WoshWosh – dostarczenie butów do siedziby firmy, WoshWosh, która znajduje się przy ul. Międzyborskiej 57/65 w Warszawie.
  2. Zaniesienie butów do wybranych sklepów Decathlon (lista sklepów poniżej)
  3. Wysyłka butów do siedziby WoshWosh: ul. Międzyborska 57/65 04-027 Warszawa. Ważne, by na przesyłce widniał dopisek: “Buty dla osób bezdomnych”.
  4. Wysyłka za pośrednictwem InPost, który jako partner akcji, gwarantuje 1000 darmowych paczek via Paczkomat (aby uzyskać kod na wysyłkę, należy wysłać maila na adres napiszdonas@woshwosh.pl )

Punkty Decathlon, w których można zostawiać obuwie: 

Warszawa Targówek – ul. Geodezyjna 76

Łódź 

  1. Ogrodowa 19a (Manufaktura)
  2. Jana Pawła II 30 (Pasaż Łódzki)
  3. Ofiar Terroryzmu 11 Września 14

-Poznań – ul. Szwedzka 8

-Gdańsk – ul. Szczęśliwa 1

Kraków Zakopianka – ul. Zakopiańska 62a

Katowice – ul. Nikodema i Józefa Reńców 30

Sosnowiec – ul. Sokolska 35

-Gliwice – ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 7

Białystok Hetmańska – ul. Jana Pawła II 51

-Rzeszów – ul. Tadeusza Rejtana 65

Lublin Czechów – ul. Spółdzielczości Pracy 26

-Bielany Wrocławskie – ul. Francuska 2

Płock – ul. Trasa ks. Jerzego Popiełuszki 6 

Olsztyn – ul. Stanisława Doranta 3

Rumia – ul. Grunwaldzka 110

Szczawno-Zdrój – ul. Szczawieńska 4

Radom – ul. Grzecznarowskiego 21

Jakie buty zbieramy podczas akcji?

Prosimy o przekazywanie obuwia w dobrym stanie, zarówno męskiego jak i damskiego, jesiennego i zimowego, także obuwie sportowe.

Buty powinny być ze sobą zasznurowane lub połączone za pomocą taśmy, gumki bądź zapakowane do worka.

Nie przyjmujemy obuwia:

– Dziurawego (szczególnie dziury na podeszwie)

– Z odchodzącymi bądź odklejającymi się elementami

– Niekompletnego – brak elementów konstrukcyjnych, rzepów itp.

– Szpilek, butów na obcasie

– Butów dziecięcych

Martyna Zastawna – założycielka WoshWosh jest laureatką 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.


Źródło: WoshWosh

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

WoshWosh wspiera najstarszych rzemieślników

szewc Woshwosh

Pan Józef to ponad 90-letni szewc z Torunia. Swój zakład szewski prowadzi od 1944 r. W ostatnich latach, ma coraz mniej zleceń. Jego pracownia, a tym samym realizacja pasji (oraz sens życia - jak podkreśla Pan Józef) stoi pod ogromnym znakiem zapytania. Martyna Zastawna – założycielka WoshWosh jest laureatką 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Wtedy z pomocą przychodzi WoshWosh – firma zajmująca się czyszczenie, renowacją oraz naprawą obuwia, która oprócz realizacji usług, organizuje liczne akcje społeczne i charytatywne.

Na reakcję nie trzeba było długo czekać.

Martyna ZastawnaZobaczyłam na instagramie post na temat Pana Józefa i 5 minut później, byliśmy już po rozmowie oraz ustaleniach z Panem Józefem i Panią Adą, która pomaga niedosłyszącemu Pani Józefowi przy pracy.

Martyna Zastawna, założycielka WoshWosh i pomysłodawczyni akcji

W ramach pomocy WoshWosh w swojej pracowni na ul. Międzyborskiej 57/65 od 24 sierpnia do 7 września zbiera obuwie do naprawy, a także projekty do uszycia nowych butów. Następnie zebrane buty i projekty WoshWosh zawiezie do toruńskiego zakładu Pana Józefa.

To jednak nie koniec, “

Martyna ZastawnaRozmawiamy już z Panem Józefem, aby akcję pomocy przemianować na stałą współpracę i tym samym co miesiąc przesyłać określoną ilość obuwia do naprawy, aby zakład Pana Józefa mógł przetrwać jak najdłużej.

WoshWosh już od kilku lat pomaga zagrożonym likwidacją zakładom szewskim. Bardzo często po boomie wywołanym akcjami pomocy, przychodzi zastój w zamówieniach. Dlatego tak ważna jest cykliczna współpraca. Tylko wtedy uda się uratować takie wspaniałe zakłady rzemieślnicze jak zakład szewski Pana Józefa.

Martyna Zastawna, założycielka WoshWosh

Szczegóły jak przekazać obuwie dla Pana Józefa , za pośrednictwem Woshwosh, znajdziecie na FB i IG WoshWosh. .

Zakład Pana Józefa znajduje się w Toruniu na ul. Radiowej 41.


Źródło: WoshWosh

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

WoshWosh zbiera obuwie dla potrzebujących

WoshWosh

Już 6 kwietnia rusza zbiórka butów “Przekaż Wiosnę” dla osób potrzebujących, organizowana przez firmę WoshWosh - pierwszą w Europie firmę łączącą usługi renowacji, czyszczenia, customu i naprawy obuwia. Akcja potrwa od 6 kwietnia do 20 kwietnia. Zebrane i odświeżone obuwie trafi do najbardziej potrzebujących - domów samotnych mam, domów dziecka, osób bezdomnych za pośrednictwem fundacji. Do tegorocznej edycji, jako główny partner akcji, dołączyła firma odzieżowa LPP, która będzie zbierać buty wśród swoich pracowników. Martyna Zastawna – założycielka WoshWosh jest laureatką 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Wiosna to czas porządków, to czas kiedy zabierając się za sprzątanie naszych szaf, często pozbywamy się butów z minionych sezonów, najczęściej w najprostszy i najmniej odpowiedzialny sposób – wyrzucając je do śmieci. Tymczasem wśród nas jest mnóstwo osób, dla których nasze niepotrzebne buty będą największą potrzebą i radością.

Akcja ma na celu pomoc osobom potrzebującym, ale także poszerzenie świadomości na temat działań zero waste i popularyzowania kwestii związanych z odpowiedzialną modą. Dzięki akcji znoszone przez lata buty, które często lądują w śmietniku, mogą dostać drugie życie i realnie przydać się komuś, kto ich bardzo potrzebuje.

Rocznie produkowane jest na świecie ok. 22 miliardów par butów, 300 milionów wyrzuca się już po roku użytkowania. A przecież zamiast trafiać do kosza mogłyby dostać drugie życie i przydać się innym.

Martyna Zastawna, pomysłodawczyni akcji zbiórki obuwia oraz
założycielka WoshWosh

To nie pierwsza zbiórka, którą organizuje Martyna. Jej firma dzięki trzem edycjom “Przynieś obuwie dla bezdomnego” zebrała już ponad 15 tysięcy par butów i tym samym pomogła przetrwać zimę prawie połowie osób bezdomnych w Polsce.

Dzięki partnerom akcji “Przekaż wiosnę”, WoshWosh liczy na jeszcze lepszy wynik. Do akcji włączyły się: LPP, Kuehne+Nagel i Stena Recycling – te firmy będą zbierać obuwie wśród swoich pracowników, pokryją również koszt wyczyszczenia zebranego przez siebie obuwia. Partnerem akcji będzie także Converse, który zasponsoruje odświeżenie zebranych podczas akcji butów marki Converse. Do akcji przyłączył się także Balagan, w którym będzie zbierane obuwie na akcję oraz firma Kubota, która przekaże ponad 200 par klapków, a także buty zebrane wśród pracowników.

Patronami medialnymi są: Her Impact, Fashion Revolution Polska, SzeptSzum oraz Jetline.

Akcja startuje 6 kwietnia i potrwa do 20 kwietnia.
Obuwie można dostarczyć:

  • Bezpośrednio do pracowni WoshWosh: ul. Międzyborska 57/65 04-027 Warszawa lub wysyłać z dopiskiem “przekaż wiosnę” pod ten sam adres
  • W dwóch Pick up Pointach WoshWosh: Lublin ul. Królowej Bony 8 (Strefa Prania), Swarzędz ul. Rynek 25 (Pralnia Kierzkowski)
  • W butiku BALAGAN na ul. Mysiej 3 w Warszawie

Firma zbiera obuwie zarówno męskie, damskie jak i dziecięce.

Więcej szczegółów:
https://www.facebook.com/woshwoshPL


Źródło: WoshWosh

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Zmiany są w modzie” – pierwszy panel X. New Normal Creative Comms Meeting z udziałem Martyny Zastawnej i Eweliny Antonowicz [BRIEF PATRONUJE]

zmiany-moda-eko

Creative Comms Meeting to spotkania od 10 lat organizowane przez agencję Q&A Communications. Dotychczas odbywały się w Poznaniu, Warszawie, a kilka edycji również w Trójmieście. W tym roku zaplanowano cykl paneli online, pod hasłem „Business as unusual”. Nie tylko forma dopasowana jest do wymogów obecnej rzeczywistości, ale i tematyka. Tegoroczni paneliści i panelistki porozmawiają o gotowości przedsiębiorstw na zmiany w kontekście pandemii oraz katastrofy klimatycznej.

Pierwsze z serii spotkań odbyło się 8 lutego i zostało poświęcone zrównoważonemu rozwojowi w świecie mody. Gościniami były: Ewelina Antonowicz – prezeska Fashion Revolution Polska i studentka Sustainable Development, która zajmuje się problematyką zrównoważonego rozwoju w branży odzieżowej oraz Martyna Zastawna, założycielka WoshWosh – pierwszej na świecie firmy odnawiającej obuwie oraz SzeptSzum, agencji marketingu odpowiedzialnego społecznie. Podczas panelu:” Zmiany są w modzie” rozmówczynie dzieliły się swoimi doświadczeniami, a także starały się podpowiedzieć konsumentom i konsumentkom jak w bardziej świadomy i etyczny sposób podchodzić do kupowania ubrań. Martyna Zastawna opowiedziała o tym, skąd wziął się pomysł na WoshWosh czyli firmę, która zajmuje się naprawianiem obuwia. Oparta na idei zero waste inicjatywa stała się dochodowym biznesem. To pokazuje, że można połączyć modę i zrównoważony rozwój.

Widzę ogromną różnicę między tym, co było, gdy startowałam ze swoją firmą, a tym co jest teraz. Zarówno, jeśli chodzi o korporacje, ale i odzew społeczny. Choć oczywiście zastanawiam się na ile jest to prawdziwa zmiana, a nie moda na bycie ekologicznym. Odwołując się choćby do przykładu Patagonii. To nie tylko zachęcanie konsumentów do naprawiania ubrań zamiast kupowania nowych, ale i zmiana modelu biznesowego. Jeśli nawet bycie ekologicznym to dziś trend, to już wkrótce nie będzie tylko trendem, a czymś co zostanie z nami na zawsze, bo wymaga tego sytuacja, która dotyczy nas wszystkich, czyli zmiany klimatu.

Martyna Zastawna

Ewelina Antonowicz zaś przybliżyła działalność Fashion Revolution i opowiedziała o zmianach jakie zaszły od pamiętnego wydarzenia w Rana Plaza. Od tragedii w Bangladeszu minęło osiem lat i dziś sytuacja w świecie mody wygląda inaczej niż wówczas. Kupując ubrania coraz chętniej sięgamy po lokalne marki, wybieramy ubrania szyte w Polsce, albo zamiast decydować się na coś nowego korzystamy z second handów lub naprawiamy to, co już mamy. Z roku na rok jesteśmy coraz bardziej świadomi, choć daleko nam jeszcze do proekologicznej Skandynawii.

To nie jest jeszcze moment, w którym jako Fashion Revolution możemy powiedzieć, że zrobiliśmy swoje. To raczej ewolucja niż rewolucja. Jesteśmy dopiero na początku drogi, za nami jakieś 25-30%. Powolne zmiany, drobne kroczki, zastanawianie się, sprawdzanie co się uda, a co jeszcze nie. W tym roku, w kwietniu podczas naszego najważniejszego wydarzenia, planujemy się skupić na modzie cyrkularnej. Chcemy zaangażować w to osoby, które mają wpływ na stanowienie prawa i zastanowić się nad tym, co można realnie zmienić i jakie działania podjąć w tym kierunku.

Ewelina Antonowicz

Podczas spotkania pojawił się także kontekst pandemii i tego, jak wpłynęła ona na branżę modową. Był (a tak naprawdę nadal jest) to moment, w którym wielu z nas miało czas na przemyślenie swojego podejścia do noszenia ubrań oraz impuls do zmiany swoich nawyków zakupowych. Jednak o tym, czy to trwałe zmiany przekonamy się pewnie za kilka miesięcy, jeśli nie lat. Modowa rewolucja ciągle trwa.


Źródło: Q&A Communications

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zmiany są w modzie. Pierwszy panel X. New Normal Creative Comms Meeting już 8 lutego! [BRIEF PATRONUJE]

meeting w biurze

Już 8 lutego rusza kolejna edycja Creative Comms Meeting, tym razem pod hasłem „Business as unusual”. Tegoroczni paneliści i panelistki porozmawiają o gotowości przedsiębiorstw na zmiany w kontekście pandemii oraz katastrofy klimatycznej. Pierwsze z serii spotkań zostanie poświęcone zrównoważonemu rozwojowi w świecie mody. Ewelina Antonowicz, koordynatorka Fashion Revolution w Polsce oraz laureatka rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie Brief.pl - Martyna Zastawna, założycielka WoshWosh oraz SzeptSzum omówią funkcjonowanie branży fashion w nowej rzeczywistości, zastanowią się nad postawami konsumentów, a także rozważą różne scenariusze przyszłości świata mody. Panel będzie transmitowany online.

Poznańska agencja komunikacyjna Q&A Communications od 10 lat organizuje spotkania dla przedstawicieli branży PR i marketingu, podczas którego wspólnie z ekspertami komentowaliśmy wybrane kampanie nagrodzone na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, wydarzeniu na stałe wpisanym w branżowy kalendarz. Dlatego, mimo, że z powodu pandemi, festiwal nie odbył się w 2020 roku, Agencja Q&A Communications postanowiła kontynuować jego tradycję, również w nowej formule. Tegoroczna nazwa, New Normal Creative Comms Meeting, wskazuje na nowe okoliczności, z którymi od kilku miesięcy mierzą się wszystkie branże.

W minionym roku świat stanął w obliczu zupełnie nowej sytuacji – tym bardziej chcemy być blisko tego, co nas porusza. Z ekspertami porozmawiamy o wszystkim, co inspiruje, oburza lub zachwyca. W myśl „Business as unusual” chcemy być otwarci na zmiany, jakie niesie za sobą nowa rzeczywistość i przybliżyć uczestnikom X. New Normal Creative Comms Meeting najbardziej kreatywne rozwiązania wypracowane w ostatnim czasie. I koncentrujemy się przede wszystkim na działaniach przyjaznych dla planety, ponieważ w dłuższej perspektywie, to kryzys klimatyczny jest tym, co gruntownie przebuduje świat, co sprawi, że nie będzie można robić rzeczy tak jak zwykle, że skończy się business as usual.

Przemysław Wojak, Managing Partner w Q&A Communications

Zmiany są w modzie

Już 8 lutego odbędzie się pierwsze z serii spotkań, które wystartuje pod hasłem „Zmiany są w modzie”. Zostanie ono poświęcone zrównoważonemu rozwojowi, świadomej konsumpcji oraz wizji przyszłości w świecie mody. Panelistki Ewelina Antonowicz (prezeska Fashion Revolution Polska; studentka Sustainable Development, która zajmuje się problematyką zrównoważonego rozwoju w branży odzieżowej) oraz Martyna Zastawna (pionierka i propagatorka idei Zero Waste w Europie; założycielka WoshWosh – pierwszej na świecie firmy odnawiającej obuwie oraz SzeptSzum – pierwszej w Polsce agencji marketingu odpowiedzialnego społecznie;) porozmawiają o tym, jak pandemia koronawirusa wpłynęła na zachowania konsumentów mody i czy jest początkiem wielkich zmian w branży fashion.

Zmiany są w modzie! A wraz z nimi również odpowiedzialność. Podczas spotkania postaramy się odpowiedzieć na kilka bardzo istotnych pytań. Czy pandemia nauczyła nas odpowiedzialnego podejścia do konsumpcji? Czy teraz łatwiej będzie realizować ideę zero waste i założenia sustainability? Bądźcie z nami i dowiedzcie się, dokąd zmierza branża fashion.

Martyna Zastawna, CEO Wosh-Wosh

Czas dynamicznych zmian to najlepszy moment na refleksję nad przyszłością świata mody. Czy branża odzieżowa może jeszcze funkcjonować w sposób przyjazny dla środowiska? Od czego zacząć szukanie balansu i zrównoważonego rozwoju na nowo? Jest wiele możliwych scenariuszy, a my zastanowimy się nad tymi, które są najbardziej prawdopodobne i najbardziej oczekiwane. Jeżeli ten temat jest Wam bliski, dołączcie do nas i weźcie udział w dyskusji!

Ewelina Antonowicz, prezes Fashion Revolution Polska

Business as unusual

Temat przewodni jubileuszowej edycji to „Business as unusual”. Pandemia sprawiła, że wiele firm musi stawić czoła sytuacjom, na które nie były przygotowane. „Business as usual” to pasywna postawa wobec nowej rzeczywistości i trzymanie się utartych schematów. „Business as unusual” wiąże się zaś z gotowością na zmiany, ale również z realizowaniem założeń sustainability, mimo niesprzyjających warunków. Wśród analizowanych zagadnień znajdą się m.in. ekonomia obiegu zamkniętego czy podróżowanie w czasie pandemii.
Panel wystartuje 8 lutego o 18:00 i będzie transmitowany na żywo. Do wydarzenia można dołączyć pod adresem: https://www.facebook.com/events/167727468163290


Źródło: Q&A Communications

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

WoshWosh rozwija sieć lokalizacji w całej Polsce

Słyszeliście o WoshWosh? To polska marka, która podbiła serca polskich internautów w 2015 roku, wprowadzając na rynek unikatowe, rzemieślnicze usługi. Firma zajmuje się profesjonalnym czyszczeniem, renowacją, naprawą oraz personalizacją obuwia. W swoim dorobku ma wiele nagród i wyróżnień z Polski i zagranicy. Znana jest również ze swoich działań CSRowych (zbiórka obuwia dla osób bezdomnych, fundacji oraz domów samotnej matki, a także pomoc zagrożonym likwidacją zakładom szewskim). Martyna Zastawna - założycielka WoshWosh jest laureatką 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Główną misją firmy jest upowszechnianie idei Zero Waste – zadbaj zamiast wyrzucać. Od czerwca tego roku WoshWosh rozszerza swoją misję na cały kraj poprzez współpracę z pralniami. Tworząc sieć pick up pointów, czyli miejsc, w których można zostawiać obuwie, które następnie trafi do głównej pracowni WoshWosh.

W ciągu zaledwie miesiąca ​WoshWosh​ otworzyło aż 10 nowych lokalizacji – 7 w Warszawie, jedną w Nadarzynie, jedną w Stargardzie (niedaleko Szczecina) – we współpracy z Pralnią Lemon Fresh, Naszą Pralnią oraz Ale Pralnią, a także jeden punkt w Swarzędzu (niedaleko Poznania), we współpracy z najstarszą pralnia w Polsce – Pralnią Kierzkowski. Możecie oddać tam buty, które następnie trafią do pracowni WoshWosh i po wykonaniu usługi zostaną odesłane do odpowiedniej lokalizacji. Bez dodatkowych opłat, w tej samej cenie.

To dopiero początek rozwoju sieci WoshWosh. Firma ma w planach kolejne lokalizacje, o czym
będzie informowała, jeszcze w tym miesiącu, na swoim FB oraz stronie www. WoshWosh aktywnieposzukuje nowych partnerów (pralni i punktów usługowych), w których mogłaby otworzyć kolejną lokalizację.

Nowe lokalizacje WoshWosh znajdziecie w:

WARSZAWA WESOŁA
Trakt Brzeski 50A (Ale Pralnia)

WARSZAWA URSYNÓW
Al. KEN 36 l.6 (Nasza Pralnia)

WARSZAWA MOKOTÓW
Ul. Puławska 118 (Nasza Pralnia)

SWARZĘDZ
Ul. Rynek 25 (Pralnia Kierzkowski)

WARSZAWA WILANÓW
Al. Rzeczypospolitej 10/U30 (Lemon Fresh)

NADARZYN
Ul. Mszczonowska 19 (Lemon Fresh)

WARSZAWA SŁUŻEW
Ul. Obrzeżna 1b (Lemon Fresh)

WARSZAWA POWSIN
Ul. Przyczółkowska 219 (Lemon Fresh)

STARGARD
Ul. Piłsudskiego 103/u1 (Lemon Fresh)

WARSZAWA ZAWADY
Ul. Vogla 62 (Lemon Fresh)

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF