...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Nowe dane GUS dotyczące branży medycznej

Jak wynika z najnowszych danych GUS-u, w 2022 roku spadła produkcja płynów odkażających o 90 procent. Mniej też produkuje się maseczek ochronnych niemedycznych. Dlaczego?

Powód jest oczywisty. Polacy przestali wierzyć w skuteczność dezynfekowania rąk w sklepach i miejscach publicznych oraz ciągłego dbania o profilaktykę przeciwko Covid- 19.

Jak wskazują dane Głównego Urzędu Statystycznego z grudnia 2021 roku, konsumenci coraz mniej wykorzystują tego typu produkty w swoich domach. Co ciekawe w tym samym czasie ich produkcja znacznie spadła, bo aż o 33 procent rdr do 684 ton płynu. Z kolei w skali  poprzedniego roku produkcja tego specyfiku była niższa o 89 procent (porównaniu z rokiem 2020). Resort wskazuje, że pod koniec 2020 roku zauważono także znaczący spadek produkcji alkoholu skażonego do 2150 hektolitrów czystego spirytusu.

Oczywiście same statystyki nie sugerują, że Polacy całkowicie zrezygnowali z dezynfekcji rąk w miejscach publicznych. Jednak jak wskazuje resort, większość rodaków coraz częściej przenosi te nawyki do swoich domów. Przekłada się to także na produkcję mydła szarego. Jego produkcja w grudniu 2021 roku wzrosła o 54 procent, a w skali całego 2021 r. o aż 244 procent do 21 tys. ton.

Kupujemy mniej maseczek wielorazowych

Dane GUS informują także o znaczącym spadku sprzedaży maseczek ochronnych, w szczególności tych wielorazowych. Jego sprzedaż w grudniu 2021 spadła o 45 procent (do 4,2 mln sztuk). Natomiast w całym poprzednim roku sprzedaż tych produktów spadła o 71,5 procent (do 97,7 mln sztuk). Wraz ze spadkiem zanotowano również wzrost produkcji maseczek stosowanych w medycynie. Ich ilość z 5,2 mln sztuk (20 procent) wzrosłą do 62,8 mln sztuk, czyli o 45 procent.

Głównym udziałowcem w tym procesie stały się szpitale, które masowo zwiększyły zamówienia na tego typu produkt, który (niestety) bardzo szybko się zużywa np.: w oddziałach zakaźnych.

Covidowe specyfiki

Wraz z postępującym wirusem wzrosło także zapotrzebowanie na tzw. wyroby covidowe. Pod koniec roku zamówiono:  63 proc zestawów do wymazów (169 tysięcy sztuk w 2021 roku), części do respiratorów (1,7 tony), ekrany ochronne z plexi (56 szt. w grudniu i 7 006 szt. w 2021 r.) i wiele więcej.

Poniżej przedstawiamy pełne statystyki GUS, dotyczące produkcji i sprzedaży środków ochronnych, medycznych i specyfików do dezynfekcji:

1. Elementy ochronne

  • Odzież ochronna (kombinezony, fartuchy) – 22 626 szt. w grudniu i 1 038 847 szt. w 2021 r.
  • Maseczki ochronne stosowane w medycynie 5 222 685 szt. i 62 847 912 szt. w 2021 r.
  • Maseczki ochronne pozostałe (w tym opaski na twarz) 4 172 917 szt. w grudniu i 97 688 145 szt. w całym 2021 r.
  • Rękawiczki gumowe (m.in. nitrylowe, lateksowe) – 0 par w grudniu i 0 par w 2021 r.
  • Rękawiczki z folii, tzw. zrywki – 0 szt. w grudniu i 97 580 szt. w 2021 r.
  • Nakrycia głowy ochronne – 426 szt. w grudniu i 12 617 w 2021 r.
  • Przyłbice ochronne – 35 649 szt. w grudniu i 704 330 szt. w 2021 r.
  • Okulary ochronne, gogle – 0 szt. w grudniu i 0 szt. w 2021 r.
  • Osłony (ochraniacze) na obuwie – 0 szt. w grudniu i 9 532 szt. w 2021 r.
  • Ekrany ochronne z plexi/ osłony stanowisk pracy – 56 szt. w grudniu i 7 006 szt. w 2021 r.

2. Urządzenia i preparaty medyczne

  • Urządzenia do oddychania oraz maski gazowe (z wyjątkiem respiratorów leczniczych – 278 szt. w grudniu i 15 201 w 2021 r.
  • Respirator do wentylacji mechanicznej, umożliwiające wentylację inwazyjną – 0 szt. w grudniu i 0 szt. w 2021 r.
  • Aparaty do wentylacji mechanicznej nieinwazyjnej – 1 szt. w grudniu i 23 szt. w 2021 r.
  • Części do respiratorów – 1 695 kg w grudniu i 21 249 kg w 2021 r.

3. Środki bakteriobójcze

  • Płyny i żele odkażające – 684 063 kg w grudniu i 8 698 128 kg w 2021 r.
  • Chusteczki odkażające – 3 195 kg w grudniu i 57 948 kg w 2021 r.
  • Środki odkażające w postaci stałej (proszki, granulki, tabletki itp.) do sporządzania roztworów – 0 kg w grudniu i 51 740 kg w 2021 r.
  • Mydło o właściwościach dezynfekujących – 798 000 kg w grudniu i 21 018 000 kg w 2021 r.
  • Alkohol skażony – 2 150 hl czystego spirytusu w grudniu i 45 301 hl w 2021 r.
  • Zestawy do pobierania wymazów – 42 250 szt. w grudniu i 169 000 tys. szt. w 2021 r.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mamy dość noszenia maseczek. Co dalej?

kwarantanna mezczyzna bol glowy

Pandemiczna rzeczywistość, z całym zestawem różnych obostrzeń i ograniczeń, trwa już ponad rok. Nie ma takiego obszaru naszego życia, na który COVID nie miałby wpływu, a co za tym idzie wszyscy w znacznym stopniu odczuwamy tę sytuację, na ogół negatywnie.

W jaki sposób ograniczenia i zmienione zasady funkcjonowania wpływają na nasze zdrowie i nastrój? Z jakimi problemami obecnie borykamy się częściej niż przed pandemią? Poniżej przedstawiamy najnowsze badanie agencji Inquiry, w którym odpowiadamy na te pytania.

Zapytani o to, czego im najbardziej brakuje, Polacy najczęściej wskazywali na kwestię przemieszczania się bez maseczki – aż 70% osób chciałoby powrotu do normalności pod tym względem. Co ciekawe, jest to najczęściej wskazywana rzecz niezależnie od wieku, płci, wykształcenia, wysokości dochodów oraz miejsca zamieszkania. Można powiedzieć, że dyskomfort związany z obowiązkiem noszenia maseczki połączył wszystkich Polaków.

Na kolejnych miejscach w rankingu covidowej deprywacji znalazły się podróże i wycieczki (58% wskazań), spotkania ze znajomymi (57%), dostęp do lekarzy (52%) oraz wyjścia do restauracji i kawiarni (50%). Obecną sytuację w większym stopniu odczuwają kobiety, podobnie jak osoby bardzo młode (w wieku 18-24 lata).

Zapytaliśmy Polaków także o ocenę obecnego nastroju i poczucia stresu w porównaniu z czasami sprzed pandemii. Aż 70% osób odpowiedziało, że obecnie odczuwają gorszy nastrój niż wcześniej (przy czym co trzecia osoba udzieliła odpowiedzi „zdecydowanie gorszy”). Ponownie, to kobiety w większym stopniu niż mężczyźni odczuwają negatywne skutki sytuacji (73% z nich ma gorszy nastrój, w przypadku mężczyzn odsetek ten wynosi 66%). Podobnie jest w przypadku oceny poziomu stresu – niemal 2/3 osób czuje się teraz bardziej zestresowana niż przed wybuchem pandemii.

Gorsze samopoczucie ma też konsekwencje dla naszego zdrowia, szczególnie psychicznego. W wyniku pandemii wzrosła podatność na różne dolegliwości – poczucie zmęczenia i stres (po 46% wskazań), uczucie niepokoju i strachu (44%), brak energii do działania (44%), przygnębienie (42%) oraz rozdrażnienie (42%). We wszystkich tych przypadkach kobiety doświadczają takich dolegliwości znacznie częściej niż mężczyźni.

Pandemiczne ograniczenia, a w szczególności masowe przejście pracowników biurowych na tryb pracy zdalnej, ma także negatywny wpływ na ilość ruchu, co odbija się na sylwetce. Aż 36% respondentów przyznaje, że przytyli wciąg u ostatniego roku (częściej kobiety niż mężczyźni – 39% vs 32%), średnio o ok. 5 kg.

W wyniku pandemii częściej pojawiają się też najrozmaitsze problemy związane z codziennym życiem: najpoważniejsze z nich to problemy finansowe. Ich częstsze występowanie deklaruje prawie połowa kobiet (45%) i co trzeci mężczyzna (32%). Nasilają się też ogólne problemy ze zdrowiem, co deklaruje 1/3 kobiet i 1/4 mężczyzn.

Pandemia i związane z nią ograniczenia dają się nam mocno we znaki. Mimo to wciąż 23% rodaków nie zamierza się szczepić przeciwko koronawirusowi, głównie w obawie o bezpieczeństwo. To zdecydowanie za dużo, byśmy szybko wrócili do normalnego życia.

Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry

Badanie zostało zrealizowane w dniach 15 marca – 4 kwietnia 2021 r. na reprezentatywnej próbie N=2128 dorosłych Polaków metodą CAWI (sondaż online na panelu YouGov).


Źródło: Inquiry 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Potrzeba matką wynalazków, czyli o gadżetach reklamowych w dobie koronawirusa

Nagły wybuch pandemii spowodował prawdziwą rewolucję: z dnia na dzień przestaliśmy uczestniczyć w konferencjach, koncertach, festiwalach, szkoleniach czy imprezach targowych. Sporo już napisano na temat tego, jak wspomniana sytuacja wpłynęła na branżę MICE. Co jednak z branżą artykułów reklamowych? Jak radzą sobie dystrybutorzy, dostawcy czy producenci gadżetów, kiedy nie odbywają się żadne eventy i wydarzenia? Na jakie obszary kierunkują swoje działania?

Od potrzeby do biznesu

Według wyników badań przeprowadzonych przez PIAP ponad 90% firm z rynku reklamowego odnotowało w marcu spadki obrotów. Zahamowanie wszelkiego rodzaju imprez pociągnęło za sobą wstrzymanie produkcji gadżetów i materiałów reklamowych, które zwykle towarzyszyły eventom. W tej sytuacji można albo rozłożyć ręce i czekać aż wróci zapotrzebowanie na smycze, kubki, antystresy czy inne popularne artykuły promocyjne albo spróbować jakoś zaadaptować się do nowych warunków, co też uczyniło większość firm z tego sektora, uruchamiając produkcję lub sprzedaż maseczek i wszystkich innych materiałów służących ograniczeniu pandemii.

Ale to był dopiero początek!

Oprócz maseczek ochronnych (Ba! Całej ich gamy – od tych jednorazowych po wielokrotnego użytku, jedno, dwu i wielowarstwowych, z certyfikatem i bez, aż w końcu te z indywidualnym nadrukiem!) w ofercie firm z sektora gadżetów reklamowych pojawiły się (albo raczej wyszły na światło dzienne) specjalnie linie produktów ‘BeSafe’, czyli wspomniane maseczki, ale też przyłbice ochronne, rękawiczki jednorazowe, środki do dezynfekcji i żele antybakteryjne.

Część z tych produktów z pewnością na stałe wejdzie już do kanonu gadżetów reklamowych. A ponieważ od niespełna miesiąca, decyzją rządu w ramach IV etapu odmrażania gospodarki, możemy już organizować wydarzenia, póki co do 150 osób (oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa), należy się spodziewać, że przybędzie nam jeszcze nowości i wynalazków z kategorii „artykuły higieniczne i BHP”.

 

Gadżety pierwszej potrzeby

Przy organizacji wydarzeń, event managerowie muszą postępować teraz zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju z Głównym Inspektorem Sanitarnym dla organizatorów spotkań biznesowych, szkoleń, konferencji i kongresów w trakcie epidemii SARS-CoV-2., które regulują zasady zapewnienia bezpieczeństwa w miejscu realizacji wydarzenia oraz zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom, pracownikom obsługi, dostawcom itp. Co to oznacza w praktyce? A no np. to, że należy zapewnić w miejscu realizacji spotkania odpowiednią liczbę dozowników z płynem czy też obowiązkowe stosowanie przez uczestników / pracowników obsługi / dostawców wydarzenia środków ochrony osobistej – maseczek / przyłbic i jednorazowych rękawiczek.

Te wytyczne niejako wskazują, na które artykuły będzie zatem największy popyt.
Firmy z sektora artykułów promocyjnych stale poszerzają swoją ofertę, np. w zakresie środków do dezynfekcji mamy już nie tylko żele czy chusteczki antybakteryjne do indywidualnego użytku (które świetnie posłużą jako gadżet z logo firmy wydawany na recepcji powitalnej), ale też specjalne stojaki na dozowniki do dezynfekcji rąk, które w połączeniu z możliwością umieszczenia na nich dodatkowych treści reklamowych staną się ‘must have’ każdego eventu.

 

Z kolei z wytyczną zachowania fizycznej odległości między uczestnikami min. 2 metry świetnie poradził sobie Burger King, zmieniając wygląd swojego najpopularniejszego gadżetu – papierowych koron. Zostały znacznie zwiększone, aby przypominać klientom o zachowaniu bezpiecznej odległości od innych osób.

Źródło: https://haps.pl/Haps/7,173951,25979091,burger-king-powieksza-slynne-papierowe-korony-maja-przypominac.html, Facebook / BurgerKing.Deutschland

 

Czy tego typu gadżety zagoszczą też w branży eventowej i będą rozdawane uczestnikom spotkań? – czas (i finezja organizatorów) pokaże! Ale trzeba przyznać, że kryzys zdecydowanie pobudza kreatywność!

A jakie inne gadżety będą ‘królować’ w tym specyficznym czasie?

 

Gadżety na miarę naszych czasów

Wbrew pozorom wynalazków i nowinek jest stosunkowo niewiele, wiele natomiast produktów przeżywa swoją drugą młodość.

Które produkty mają więc szansę stać się HITAMI sprzedażowymi (naturalnie oprócz wspomnianych wyżej maseczek, żeli, chusteczek bakteryjnych itp.)?

Poniżej przedstawiamy nasze typy:

  1. Buff – zwany też kominem czy po prostu – chustą wielofunkcyjną. Obecnie reklamowany głównie jako chusta OCHRONNA, zastępująca MASKĘ.
  2. Długopisy antybakteryjne – wykonane ze specjalnego tworzywa z dodatkiem antybakteryjnym sprawiają, że możemy pisać bez obawy o swoje zdrowie.
  3. Wizytówki / ulotki z powłoką przeciwbakteryjną i przeciwwirusową – wszystko dzięki antybakteryjnemu i antywirusowemu lakierowi dyspersyjnemu Lock 3, który niszczy bakterie, wirusy, grzyby i pleśnie.
  4. Butelki na wodę, kubki termiczne – najlepiej personalizowane imionami uczestników imprezy. Skąd ten wybór? Bo w dobie reżimu sanitarnego wyposażenie pracowników (w ramach bezpiecznego powrotu do pracy) czy uczestników eventu w spersonalizowany kubek/butelkę to nie tylko doskonałe działanie reklamowo – promocyjne, ale także dostosowanie się do obecnej sytuacji i zaleceń bezpieczeństwa.
  5. Sterylizator UV do telefonów z ładowarką bezprzewodową – czyli zestaw 2w1 – nie tylko odkazi (bo, jak ostrzegają mikrobiolodzy, na naszych smartfonach czai się więcej bakterii niż na desce klozetowej!), ale i naładuje Twój telefon (ze względu na koszt – powyżej 100 zł – może być to gadżet typu premium).
  6. A skoro o smartfonach mowa – wszelkie środki i ściereczki do czyszczenia ekranów – nie tak skuteczne jak sterylizator UV, ale z pewnością tańsze!
  7. Na koniec – prawdziwa wisienka na torcie – brelok ochronny MY-KEY-DISTANCE, reklamowany jako niezbędny pomocnik w czasach zwiększonego ryzyka infekcji. Zgodnie z instrukcją, ma być używany w miejscach, z którymi chcemy uniknąć bezpośredniego kontaktu, np. klamki, przyciski w windzie lub w transporcie publicznym.

 

Lista nie jest oczywiście zamknięta, wszak branża ta udowodniła nam już, że jest kreatywna i szybko adaptuje się do nowych okoliczności, dopasowując swoją ofertę produktową do aktualnych wymagań oraz potrzeb klientów.

Jedno jest pewne – branża gadżeciarska nie raz nas jeszcze zaskoczy! I oby tak dalej!

Cyrek Events to agencja eventowa, która powstała by łączyć dwie rzeczywistości: offline i online, zamiłowanie do nowych technologii i miłość do eventów. Wiemy, że coraz trudniej zaskoczyć czymś uczestników, dlatego uważnie śledzimy, (a czasem wyprzedzamy!) bieżące trendy, aby zapewnić naszym klientom niepowtarzalne doznania i efekt WOW! cyrekevents.com

Cyrek Events

Kilkadziesiąt tysięcy maseczek sanitarnych oraz elektroniczne termometry trafią do Polski

Xiaomi maseczki dla Polski

Xiaomi postanowiło czynnie włączyć się w pomoc w walce z COVID-19 w Polsce. Firma przekazała Ministerstwu Zdrowia pierwszą partię w postaci 50 tysięcy maseczek sanitarnych oraz 300 elektronicznych termometrów, które zostaną dystrybuowane dalej do szpitali.

Po informacjach o pandemii rozwijającej się m.in. w Polsce i rosnącej liczbie osób zakażonych koronawirusem, Xiaomi postanowiło włączyć się w pomoc. Firma przekazała pierwszą partię obejmującą 50 tysięcy maseczek sanitarnych i 300 elektronicznych termometrów Ministerstwu Zdrowia, które zajmie się ich dystrybucją do najbardziej potrzebujących szpitali. Tym działaniem Xiaomi pragnie wyrazić wsparcie dla lokalnej społeczności. Firma ma nadzieję, że oferowana pomoc realnie wpłynie na powstrzymanie rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 w Polsce.

W Xiaomi mamy świadomość, że bez wsparcia polskich konsumentów i Mi fanów, nasza obecność na tym rynku nie byłaby możliwa. Z tego powodu, tym symbolicznym gestem, chcemy wyrazić nasze uznanie, jednocześnie okazując nasze wsparcie i solidarność dla Polski. Mamy nadzieję, że rzeczy przekazane Ministerstwu Zdrowia pozwolą na kontynuację prowadzonych działań i wsparcie szpitali.

Shou Zi Chew, dyrektor finansowy i prezes Xiaomi International

Nie tylko Polska mogła liczyć na wsparcie Xiaomi. Maski, odzież ochronna oraz środki medyczne zostały przekazane do obszarów najbardziej dotkniętych epidemią m.in. do Włoch, Hiszpanii, Francji, Niemiec, Holandii, Indonezji, Luksemburga czy Korei Południowej. Inne państwa z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich również otrzymają w najbliższym czasie pomoc od producenta.

Więcej na temat pomocy Xiaomi krajom dotkniętych epidemią znajduje się tutaj.


Źródło: informacja prasowa Xiaomi 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF