Tiger inwestuje w misie NFT

Tiger Misie NFT

Marka Tiger zmieniła swój avatar w social mediach na wizerunek misia z kolekcji Fancy Bears Metaverse. To oficjalny komunikat oznaczający wejście firmy w NFT.

Fancy Bears Metaverse należy do platformy NFT Fanadise. Polska firma sprzedaje ponad 8 tys. grafik. Swojego spersonalizowanego misia otrzymała Grupa Maspex. Cała kolekcja wzorowana jest na Bored Ape Yacht Club, w które inwestują m.in. amerykańscy celebryci.

Obrazek został zaprojektowany z myślą o jak najtrafniejszym przedstawieniu charakteru Tigera. Ciemne okulary symbolizują pewność siebie z pewną dozą tajemniczości, siłę i energię tygrysa

Przedstawiciele Maspex

Ten krok pokazuje, że Tiger jest nowoczesną marką, która idzie z duchem czasu. Rozwijamy nie tylko nasze produkty pod kątem innowacyjnych smaków i opakowań, ale również prowadzimy szerokie działania komunikacyjne oraz podążamy za aktualnymi trendami technologicznymi.

Dorota Liszka, komunikacja kooperacyjna w Grupie Maspex na łamach portalu wirtualnemedia.pl

Adam Daniluk

Maspex kupuje Żubrówkę

Maspex

W wyniku planowanej transakcji Maspex stanie się liderem rynku wódki w Polsce i powiększy swoje portfolio o kolejne kultowe polskie marki - Żubrówkę, Soplicę, Absolwent oraz Bols. Dzięki transakcji powstanie także największa polska grupa spożywcza o obrotach przekraczających 11 mld zł.

To już 20 przejęcie firmy z Wadowic, w tym 9 w naszym kraju. W 2020 r. łączna wartość rynku napojów alkoholowych wynosiła ponad 39 mld zł, z czego sprzedaż wódki odpowiadała za 34% rynku i miała wartość powyżej 13 mld zł. Warunkiem wejścia w życie umowy jest uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Grupa Maspex – właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek i jedna z największych firm spożywczych w Europie Środkowo-Wschodniej – podpisała warunkową  umowę na zakup wszystkich polskich aktywów Roust Corporation  CEDC International Sp. z o.o. oraz jej spółki zależnej B2B Wine & Spirits sp. z.o.o. 

Długo czekaliśmy na taki projekt. Mocno wierzyliśmy, że kiedyś uda nam się zrealizować przejęcie, które w sposób skokowy zwiększy skalę naszego biznesu – podwoi nasze obroty. Wchodzimy w całkowicie nowy, ale bardzo interesujący segment rynku i poszerzamy nasze portfolio o kolejne kultowe polskie marki w tym Żubrówkę – legendarną polską wódkę, znaną na całym świecie. Ich bezdyskusyjna siła rynkowa – pozycja i znajomość oraz to, że będą skupione w jednych rękach to kolejne atrybuty transakcji.  To już nasza 20 akwizycja – piękne zwieńczenie 30 lat historii Maspeksu.

Krzysztof Pawiński, współwłaściciel i CEO Grupy Maspex

Maspex jest największą polską prywatną firmą w branży spożywczej oraz jedną z największych w Europie Środowo-Wschodniej. Spółka posiada w swoim portfolio 67 marek i łącznie oferuje ponad 2300 propozycji towarowych, a jej produkty są obecne w ponad 60 krajach na całym świecie. Firma skupuje od polskich rolników corocznie 300 tysięcy ton owoców i warzyw oraz 130 tysięcy ton pszenicy. Przychody ze sprzedaży w 2020 roku wyniosły 5,22 mld zł.


Źródło: Maspex

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Maspex ze wsparciem dla Wadowickiego Szpitala oraz lokalnych placówek opiekujących się osobami starszymi w powiecie wadowickim

Maspex koronawirus Wadowice

Maspex przekazuje wsparcie finansowe dla Wadowickiego Szpitala na zakup niezbędnych środków ochrony indywidualnej dla personelu medycznego oraz produkty spożywcze dla pracowników i pacjentów. Wadowicka firma przekaże również swoje produkty placówkom opiekującym się osobami starszymi w powiecie wadowickim, a także ośrodkom przeznaczonym dla osób przebywających na kwarantannie zbiorowej. Pomoc udzielana jest także przez inne spółki należące do Grupy w Polsce i za granicą.

Maspex przekazuje pomoc finansową i produktową dla Wadowickiego Szpitala na zaspokojenie pilnych potrzeb związanych z aktualną sytuacją epidemiologiczną. Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach otrzyma darowiznę celową w wysokości 100 tys. zł. na środki ochrony indywidualnej dla personelu medycznego. Wsparcie finansowe wykorzystane będzie na zakup masek chirurgicznych oraz masek ze specjalnymi filtrami, fartuchów barierowych oraz ochronnych. Zapotrzebowanie na te materiały zostało oszacowane na okres kilku najbliższych tygodni. Oprócz wsparcia finansowego firma przekaże również produkty spożywcze na bieżące potrzeby personelu – lekarzy i pielęgniarek oraz pacjentów. Będą to m.in. napoje, musy i soki Tymbark i Kubuś, makarony Lubella, zupy Krakus, sosy i dżemy Łowicz oraz suplementy diety Plusssz.

Maspex przekazał Zespołowi Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach dar wyjątkowy. To nie tylko i nie tyle środki finansowe oraz rzeczowe, ale wyraz solidarności, wsparcia i zrozumienia dla naszej, wymagającej pracy. Przekazana żywność zostanie wykorzystana w przygotowywaniu posiłków dla Pacjentów i Pracowników szpitala, środki finansowe przeznaczymy na zakup środków ochrony osobistej dla pracowników jednostki: lekarzy, pielęgniarek, ratowników, pracowników laboratoriów diagnostycznych i wielu innych. Dar, przekazany nam w okresie, w którym większość podmiotów gospodarczych będzie musiała zmierzyć się z szeregiem ryzyk i problemów we własnej działalności, jest tym bardziej cenny i stanowi wyraz, tak ważnego w trudnych chwilach, altruizmu. Dziękując firmie Maspex, wyrażam także wdzięczność wszystkim podmiotom, tym dużym, tym małym, a także osobom indywidualnym, za to, że dzięki maseczkom, przyłbicom, fartuchom, my, pracownicy szpitala w Wadowicach, nasze rodziny i nasi pacjenci otrzymujemy od Was poczucie bezpieczeństwa.

Barbara Bulanowska, Dyrektor Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach

Dodatkowo w ramach lokalnego wsparcia Maspex przekaże swoje produkty spożywcze dla osób przebywających w zorganizowanych w naszym powiecie obiektach kwarantanny zbiorowej oraz dla osób starszych i samotnych będących w tym trudnym czasie pod opieką wadowickich instytucji, m.in. Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Starostwa Wadowickiego oraz Urzędu Miasta Wadowice. Produkty trafią do osób, które obecnie nie mogą wychodzić z domu i korzystać ze zorganizowanych posiłków oraz do osób starszych przebywających w pięciu Domach Pomocy Społecznej w powiecie.

Firma organizuje także wsparcie produktowe dla instytucji z regionów, gdzie znajdują się jej pozostałe zakłady produkcyjne, w tym: Fundacji Serce dla Serc Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łowiczu, stołówki łowickiego PCK oraz łowickiego sztabu WOŚP, który organizuje wolontariat, Banku Żywności w Olsztynie, Stowarzyszenia na rzecz Osób Niepełnosprawnych i ich Rodzin w Olsztynku organizującemu Warsztaty Terapii Zajęciowej, Dziennego Domu Seniora w Olsztynku, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Limanowej. Firma Lubella należąca do Maspeksu zaoferowała także wsparcie produktowe dla dwóch szpitali lubelskich – Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Bożego oraz Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 1.

W akcję pomocy lokalnej włączają się, oprócz polskich spółek należących do Grupy Maspex, także jej firmy, które działają poza granicami naszego kraju. Wsparcia produktowego dla personelu w szpitalach udzielą oddziały Maspeksu działające na terenie Czech i Węgier, a zakład w Rumunii przekaże sprzęt ochronny lokalnym szpitalom oraz 200 tys. produktów spożywczych dla personelu szpitali walczących z epidemią w tym kraju.

W ubiegłym tygodniu w ramach ogólnopolskiej akcji, wadowicka firma przekazała ponad milion swoich produktów dla specjalnych szpitali zakaźnych – jednoimiennych w całej Polsce. W ramach tego działania produkty Maspeksu trafią do 21 szpitali – wszystkich szpitali zakaźnych jednoimiennych, w tym do Ginekologiczno-Położniczego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu i Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.

Obecnie wszystkie zakłady Maspeksu w Polsce i za granicą, w tym zakład w Wadowicach, pracują w ruchu ciągłym i cały czas dostarczają żywność do sklepów. Firma wdrożyła rygorystyczne procedury, których celem jest zabezpieczenie pracowników oraz procesu produkcji i dostaw żywności.


Źródło: informacja prasowa Maspex

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trzy statuetki MIXX Awards 2018 dla Funbota Tymbarku!

Tymbark to zabawa, orzeźwienie i… innowacyjne projekty. Doceniają je konsumenci oraz branża marketingowa. Jedynym z nich jest Funbot, który dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, pozwala internautom otrzymać od Kapsla unikalny komentarz do wybranego zdjęcia. Projekt otrzymał aż trzy statuetki na prestiżowej gali MIXX Awards 2018!

IAB MIXX Awards to konkurs branży interaktywnej – są w nim wyróżniane corocznie najlepsze kampanie wykorzystujące działania digitalowe. Aż trzy przyznane statuetki dla projektu Funbot to niebywały sukces Tymbarku, agencji Mindshare i agencji GONG, która była odpowiedzialna za kreację i obsługę aplikacji! Tymbark Funbot został nagrodzony srebrem w kategorii „Digital Experiences” oraz brązem w kategorii „Innovation” i „Mobile Experience”.

Funbot to unikalny projekt, który jak żaden inny łączy wyjątkowe doświadczenie odkrywania hasła spod kapsla Tymbarku ze wspominaniem wyjątkowych chwil z bliskimi. Zabawa opiera się na wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji – dzięki innowacyjnemu algorytmowi po opublikowaniu zdjęcia każdy użytkownik otrzymuje specjalny komentarz. Wirtualny Kapsel Tymbarku zyskał umiejętność odpowiadania na to, co przedstawiają fotografie. Wystarczy wysłać zdjęcie za pośrednictwem strony www.funbot.tymbark.com lub za pośrednictwem Messengera @Tymbark i załadować swoje zdjęcie, by poznać jego reakcję.

Tymbark w swojej komunikacji często korzysta z najnowocześniejszych narzędzi i proponuje konsumentom rozwiązania oraz aktywności skrojone na miarę ich oczekiwań. Prestiżowe wyróżnienia przyznawane marce za takie projekty jak Tymbark FunBot czy Tymbark Prank dowodzą, że są one nie tylko doceniane przez odbiorców, ale również przez ekspertów.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

MakoLab autorem nowej odsłony serwisu kulinarnego Uwielbiam.pl od Grupy Maspex

Od początku września, zarówno pasjonaci, jak i początkujący entuzjaści gotowania mają do dyspozycji całkowicie odmieniony serwis Uwielbiam.pl. To innowacyjne miejsce wirtualnych spotkań, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. Tysiące przepisów i porad, a to wszystko w formie unikalnego narzędzia, którego nie było dotychczas na rynku. Za nową koncepcję graficzną serwisu i wdrożenie odpowiada agencja MakoLab.

Prace nad nowym serwisem trwały od początku roku. Poprzedzone zostały wnikliwą analizą funkcjonowania serwisu w jego dotychczasowej formie, obserwacją postaw konsumenckich i sposobem poruszania się po serwisie, jak również oceną atrakcyjności treści i sposobu prezentacji przepisów.
Uwielbiam.pl to portal, w którym przepisy na każdą okazję są tworzone zarówno przez profesjonalistów, jak i przez samych użytkowników. Znajdziemy tu inspiracje i gotowe pomysły jak łączyć produkty dostępne w każdym sklepie i tworzyć z nich zarówno klasyczne, jak też nieoczywiste i zaskakujące smaki.
Jednym z głównych celów zmian w serwisie było pokazanie, jak szerokie pole kulinarnych zastosowań dają marki FOOD należące do Maspexu. Na bazie produktów Lubelli, Łowicza, Kotlina, czy Krakusa można stworzyć wiele atrakcyjnych i smacznych dań, a DecoMorreno może stać się podstawą do opracowywania wyśmienitych deserów.

Zależało nam na stworzeniu wygodnej i nowoczesnej platformy, gdzie osoby chcące rozpocząć bądź kontynuować swoją przygodę z gotowaniem w intuicyjny sposób będą mogły znaleźć przepisy i porady dostosowane do swoich potrzeb i upodobań – Iwona Piasta, Dyrektor Marketingu Maspex Food

Zespół MakoLab poświęcił wiele czasu na dopracowanie struktury serwisu, nawigacji i nowoczesnej, zgodnej z obowiązującymi trendami koncepcji UX. Szczegółowo zostały przeanalizowane możliwe sposoby korzystania z serwisu przez użytkowników. Wszystko to w celu realizacji kluczowego zadania, jakie zostało przekazane wykonawcom platformy – precyzyjnego dostarczania użytkownikom dedykowanych im treści. Kluczem jest dynamiczne, odbywające się w czasie rzeczywistym dopasowywanie zawartości serwisu do potrzeb użytkowników. Służą temu zaawansowane rozwiązania z obszaru personalizacji i szczegółowo opracowane scenariusze postaw konsumenckich.
Nowy serwis uwielbiam.pl został uruchomiony w oparciu o platformę Sitecore.

Cieszymy się bardzo, że Maspex zaufał naszej rekomendacji i postawił na rozwiązanie oceniane jako jedno z najlepszych w kontekście zarządzania treścią i „customer journey”.  Sitecore Experience Platform to bardzo zaawansowane technologicznie narzędzie pozwalające budować relacje z użytkownikami i dostarczać im treści, których poszukują – mówi Michał Hertel, Dyrektor Marketingu MakoLab

Jesteśmy na początku drogi w budowaniu kulinarnej społeczności wokół uwielbiam.pl, a potencjał, jaki dają marki z części FOOD z portfolio Maspexu, jest olbrzymi.
Zobacz nowy serwis uwielbiam.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Tiger kontra odpowiedzialność – komentarz ekspercki Web Talk

Kto powinien wziąć odpowiedzialność za wpadkę agencji z nieetyczną kampanią? Pracownik czy pracodawca? Niefortunną kampanię Tigera i reakcję agencji komentuje Michał Dunin, Dyrektor Zarządzający WebTalk.

Od kilku dni w sieci mogliśmy przeczytać dziesiątki komentarzy na temat sytuacji Maspexu i Tigera – dotyczących formy komunikacji, strategii marki, czy reakcji firmy na kryzys. Jednak w całej sytuacji niepokojące dla mnie jest podejście, które zaprezentowała agencja odpowiedzialna za komunikację na profilach Tigera i które jest przejawem większego problemu w branży.

Z komunikatów pojawiających się w mediach branżowych, wiemy że „osoby odpowiedzialne za publikację posta zostały zwolnione z pracy” w Lemon Sky JWT. Analogicznie zachowała się agencja Project z Torunia podczas kryzysu z marką Żytnia, kiedy zwolniono osobę odpowiedzialną za stworzenie niefortunnej grafiki. Obie Agencje zastosowały tutaj klasyczną taktykę przerzucenia odpowiedzialności na kozła ofiarnego, stojącego możliwie jak najniżej w strukturze organizacji.

Myślę, że jest to ważny sygnał o stanie naszej branży. Pracodawcy bardzo często narzekają na rynek pracownika i na wysoką rotację, czym tłumaczą swój brak zaufania. Z drugiej strony, właśnie w momentach kryzysowych, gdy to zaufanie powinno być okazane i pracownik powinien otrzymać silne wsparcie od swojego pracodawcy – zostaje on bezceremonialnie wyrzucony z pracy. Wina nie leży przecież w pełni po stronie pracownika – to struktura agencji i procesy zaimplementowane przez „górę” umożliwiły, i w jednym i w drugim przypadku, zamieszczenie treści, które wywołały kryzys. Ponadto, zamieszczone posty były najpewniej zgodne ze strategią zaakceptowaną na dużo wyższym szczeblu w strukturze.

W sytuacji, gdy jednemu z naszych pracowników groziło ryzyko sprawy sądowej ze względu na błąd przy współpracy z klientem – wzięliśmy tę odpowiedzialność na siebie. Gdy podczas realizacji projektu dla klienta doszło do strat finansowych agencji, pokryliśmy koszty. Robimy to, dlatego że w 90% przypadków problemy nie wynikają w całości z winy pracownika, ale też z winy procedur wprowadzonych przez agencję, za co nie boimy się brać odpowiedzialności. Efekt? Zaufanie, które procentuje tym, że pracownicy zostają z nami przez lata, a nie miesiące.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF