...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Szybsze i wygodniejsze zakupy w serwisie Amazon dzięki tokenizacji kart Mastercard

tokenizacja kart Mastercard

Rozwój e-commerce sprawia, że coraz więcej konsumentów zapisuje dane swoich kart płatniczych i zarządza nimi na różnych stronach internetowych. Amazon, tak jak wielu innych sprzedawców na całym świecie, będzie korzystał z technologii tokenizacji Mastercard, aby zadbać o bezproblemową aktualizację danych kart zapisywanych przez klientów. W przeciwieństwie do kart fizycznych, tokeny cyfrowe nie tracą ważności — gdy klient otrzymuje od banku nową kartę, dane uwierzytelniające tokenu są automatycznie aktualizowane. Eliminuje to kłopotliwe, ponowne wprowadzanie numerów kart i pozwala uniknąć niepotrzebnych utrudnień podczas dokonywania płatności.

Dzięki możliwości wyświetlania dobrze znanego posiadaczowi karty jej graficznego wizerunku, tokenizacja zapewnia doświadczenie użytkownika na najwyższym poziomie, wzbudzające jego zaufanie do płatności online. Mastercard udostępnia wizualizację karty charakterystyczną dla danego wydawcy, co pomaga użytkownikowi w sprawniejszym wyborze ulubionej formy płatności i zwiększeniu prawdopodobieństwa finalizacji zakupu. Jak wynika z badania zleconego przez Mastercard, 80% użytkowników kart prawdopodobnie dokona zakupu, gdy zobaczy grafikę swojej karty.

W 2020 r. wzrost popularności płatności cyfrowych wśród konsumentów przyspieszył, dlatego tak ważne jest, aby platformy e-commerce zapewniały łatwe i wygodne płatności. Podstawę takiej płynnej obsługi stanowi usługa Mastercard Digital Enablement Service (MDES), która eliminuje kłopotliwe zarządzanie danymi kart i ogranicza ryzyko porzucenia koszyków.

Obserwowany przez nas zwrot konsumentów w kierunku cyfrowości w ostatnich miesiącach znacznie przyspieszył. Naszym zadaniem pozostaje budowa infrastruktury i przyjaznego ekosystemu dla zaawansowanych cyfrowo konsumentów oraz myślących przyszłościowo partnerów biznesowych, takich jak Amazon. Nasza współpraca z Amazon, podobnie jak z innymi detalistami, potwierdza zalety naszego sprawdzonego pakietu produktów cyfrowych. Nasze narzędzia usprawniają robienie zakupów i podnoszą wskaźniki pozytywnie zrealizowanych transakcji.

Jorn Lambert, wiceprezes ds. rozwiązań cyfrowych w Mastercard

Usługa MDES działa dla kart Mastercard wydawanych przez ponad 2600 instytucji finansowych na całym świecie i jest dostępna u 1200 podmiotów z innych branż wnioskujących o otrzymanie tokenu. Popularność tokenizacji kart zapisanych przez sprzedawców detalicznych szybko rośnie, a Mastercard nieprzerwanie nawiązuje współpracę z kolejnymi, uznanymi, globalnymi markami — takimi jak Amazon — dzięki którym rozwiązanie jest dostępne na coraz większą skalę. Amazon wdroży tokeny Mastercard w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Francji, Niemczech, Włoszech, Meksyku, Holandii, Hiszpanii, Turcji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.


Źródło: Informacja prasowa Mastercard

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mastercard uruchamia program Fintech Express, który pomoże europejskim startupom w szybkim wejściu na rynek i rozwoju biznesu

mastercard

  • Fintech Express wspiera innowatorów w dziedzinie płatności cyfrowych, ułatwiając im współpracę z Mastercard i rozległą siecią partnerów firmy, w celu wprowadzenia nowych produktów na rynek
  • Uczestnicy programu Mastercard mogą skrócić do kilku dni proces tworzenia produktów i rozwiązań, począwszy od koncepcji po rynkowe wdrożenie

Program Fintech Express pomoże młodym firmom z branży płatniczej w szybkim starcie i efektywnym rozwijaniu działalności w sposób dostosowany do ich indywidualnych potrzeb, poprzez:

  • Dostęp – uproszczony proces wejścia do programu ułatwia uzyskanie licencji Mastercard oraz dostęp do globalnej sieci partnerów firmy;
  • Współpracę – uczestnik programu może nawiązać współpracę z partnerami technologicznymi oraz uzyskać dostęp do wszystkich korzyści oferowanych przez Mastercard;
  • Komunikację – w ciągu kilku dni uczestnik programu może nawiązać relację z jego partnerami i uruchomić swój biznes.

Program wspiera szczególnie innowatorów w dziedzinie płatności cyfrowych, ułatwiając im współpracę z Mastercard oraz innymi partnerami, w celu wprowadzenia na rynek nowych produktów. Został on zaprojektowany z myślą o firmach fintech planujących dodanie rozwiązań płatniczych do swojego portfela produktów, startupach technologicznych pragnących rozszerzyć swoje usługi na nowy segment, a także ambitnych przedsiębiorstwach o ugruntowanej pozycji na rynku, które szukają nowych partnerów w celu wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Przystąpienie do programu upraszcza wprowadzanie na rynek rozwiązań płatniczych i skraca cały proces z kilku miesięcy do kilku dni¹. Partnerzy Fintech Express będą mogli również czerpać korzyści płynące z uzyskania statusu kwalifikowanego partnera programu Mastercard Engage.

W ostatnich latach europejskie startupy stały się siłą napędową cyfryzacji globalnej gospodarki. Imponujący rozwój nowych technologii zmienił wiele dziedzin naszego życia – wystarczy wspomnieć o płatnościach mobilnych, usługach finansowania czy e-commerce. W każdym z tych obszarów fintechy stały się istotnym elementem nowoczesnej infrastruktury płatniczej. Mastercard ma już mocną pozycję jako partner pierwszego wyboru dla fintechów z całej Europy. Uruchomiony właśnie program to kolejny krok, który ułatwi im realizację ich ambitnych celów – szybko i na dużą skalę.

Mark Barnett, prezes Mastercard Europe

Jednym z pierwszych podmiotów, który dołączył do nowego programu Fintech Express jest Railsbank, globalna platforma Banking-as-a-Service.

Odkąd w 2017 r. Railsbank dołączył do naszego wielokrotnie nagradzanego programu Mastercard Start Path, wspólnie wspieramy cyfrową gospodarkę, pomagając fintechom w szybkim i łatwym wprowadzaniu na rynek nowych technologii.

Mark Barnett, prezes Mastercard Europe

Program Fintech Express jest częścią kompleksowej platformy Mastercard Accelerate, która zapewnia startupom i wschodzącym markom wsparcie oraz pomoc na każdym etapie wzrostu i transformacji, od wejścia na rynek po globalną ekspansję. Platforma ta obejmuje cztery główne programy: Fintech Express, Start Path, Engage i Developers.

Obowiązujące w Europie regulacje dotyczące otwartej bankowości sprzyjają powstawaniu nowych modeli funkcjonowania fintechów w całym regionie².

Otwarta bankowość umożliwia tradycyjnym graczom współpracę z fintechami, dzięki czemu wspólnie mogą dostarczać konsumentom innowacyjne usługi finansowe, zapewniając im wygodę i bezpieczeństwo.

Mark Barnett, prezes Mastercard Europe

Mając to na uwadze, Mastercard niedawno wprowadził na rynek nowy pakiet rozwiązań dla otwartej bankowości (Open Banking Solutions™), który był pilotowany w Polsce i Wlk. Brytanii. W całej Europie zwiększy on różnorodność usług finansowych, które konsumenci będą mieli do dyspozycji.

¹Czas ten może być zróżnicowany w zależności od konkretnego zastosowania
²https://www.cbinsights.com/research/report/fintech-trends-q4-2019/


Źródło: Informacja prasowa Mastercard

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Badanie Mastercard: Polacy wybierają płatności zbliżeniowe

Badanie Mastercard

  • 90% płatności bezgotówkowych w Polsce realizowanych jest zbliżeniowo
  • 68% polskich konsumentów pozytywnie ocenia podniesienie limitu płatności zbliżeniowych bez konieczności podawania PIN-u z 50 do 100 zł

Według najnowszych danych Mastercard, 90% płatności kartą w Polsce realizowanych jest zbliżeniowo. Polacy uważają je za bezpieczniejszą formę płatności niż gotówka, co ma duże znaczenie w trakcie trwającej epidemii. Ponad połowa ankietowanych przyznała, że to właśnie panujące okoliczności zainspirowały ich do używania tej metody płatności, a zdecydowana większość deklaruje, że będzie z niej korzystać również po ustaniu zagrożenia epidemicznego.

Płatności zbliżeniowe w pandemii: proste i bezpieczne

Polacy od lat są zwolennikami płatności zbliżeniowych. W pierwszym kwartale tego roku 90% płatności kartami Mastercard w Polsce zrealizowanych zostało zbliżeniowo, podczas gdy w Europie udział ten wyniósł 78%¹. Potrzeba dbania o higienę i zdrowie sprawia, że Polacy chętniej wybierają zakupy online, a w sklepach stacjonarnych – płatności zbliżeniowe. Niemal wszyscy badani (90%), zgadzają się, że są one bardziej higieniczne, a 85% uważa, że to bezpieczniejsza metoda płatności niż gotówka. Dla 70% spośród nich to pierwszy wybór przy płaceniu za zakupy w czasie epidemii Covid-19, a 54% przyznaje, że to aktualna sytuacja zachęciła ich do częstszego płacenia zbliżeniowo. 89% badanych twierdzi, że będzie nadal korzystać z płatności bezdotykowych, nawet po zakończeniu pandemii.

Poza kwestią bezpieczeństwa, konsumenci cenią płatności zbliżeniowe także za wygodę i szybkość. Miejscami, w których konsumenci korzystają z nich, najczęściej są sklepy spożywcze (98%), apteki (81%) i inne sklepy detaliczne (46%).

Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, Mastercard niedawno podwyższył limit transakcji zbliżeniowych bez konieczności podawania kodu PIN w 42 krajach. W Polsce, podniesienie limitu z 50 zł do 100 zł pozytywnie ocenia 68% użytkowników kart.²

Polscy konsumenci z dużym entuzjazmem podchodzą do płatności zbliżeniowych. Umożliwiając podniesienie limitu płatności bez PIN, Mastercard pomaga im zadbać o zdrowie w czasie pandemii, ale też dodatkowo zwiększa ich wygodę w czasie zakupów. Już wszystkie terminale płatnicze w Polsce obsługują technologię zbliżeniową. Dzięki temu konsumenci mogą dziś powszechnie korzystać z tej bezpiecznej formy płatności bezgotówkowych, która nie wymaga podawania z rąk do rąk nie tylko gotówki, ale również karty płatniczej.

Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe

Wśród polskich konsumentów najpopularniejszą metodą płatności zbliżeniowych pozostaje wciąż użycie plastikowej karty debetowej lub kredytowej (96%). 36% ankietowanych deklaruje korzystanie z płatności telefonem, a 2% z urządzeń „ubieralnych”, takich jak inteligentny zegarek czy opaska fitness. 4 na 5 (82%) polskich konsumentów deklaruje, że zmieniło kartę, której używa najczęściej, aby mieć możliwość płacenia zbliżeniowo. Z kolei 95% badanych uważa, że przestawienie się na płatności zbliżeniowe jest łatwe.

 

¹ Wyniki opracowane na podstawie danych transakcyjnych Mastercard (źródło: Mastercard Data Warehouse) oraz badań konsumenckich prowadzonych internetowo w 8 krajach europejskich (1000 osób z każdego kraju) między 10 a 12 kwietnia 2020.
²
Badanie zrealizowane na panelu internetowym (metodą CAWI), wśród ogółu ubankowionych w wieku 18-60 lat; Kantar, kwiecień 2020.


Źródło: Informacja prasowa Mastercard

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Życie w kwarantannie: e-commerce i usługi online rekordowo popularne wśród polskich użytkowników

Płatność kartą online

Najnowsze badanie pokazuje, że Polacy szukają w internecie nie tylko produktów, ale też wirtualnych doświadczeń. Prawie połowa (46%) ankietowanych deklaruje, że na usługi online wydaje obecnie więcej pieniędzy niż przed pandemią. 68% z nich korzysta z platform streamingu wideo, takich jak Netflix, HBO GO czy Amazon Prime Video, a 44% przez sieć gra na komputerze. Ponadto 29% uczestniczy w zajęciach fitness online, a 24% wirtualnie „odwiedza” muzea i inne atrakcje turystyczne. W czasach izolacji ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej stał się też kontakt ze znajomymi i bliskimi, co widać w popularności rozmów wideo. Korzysta z nich 77% badanych, co czyni je najpopularniejszą usługą online.

W czasie pandemii widać też większe zaangażowanie Polaków w działania charytatywne. Prawie połowa (44%) badanych przekazała w ostatnim miesiącu darowiznę online, a 18% zrobiło to po raz pierwszy.

Więcej czasu spędzanego w domu to okazja do nabywania nowych umiejętności, a podłączony do internetu komputer pomaga w tym nie tylko uczniom. 41% Polaków ankietowanych w badaniu Mastercard sygnalizuje, że szuka w sieci materiałów edukacyjnych dla siebie lub dla członków swojej rodziny. 28% szlifuje znajomość języków obcych, a 7% grę na instrumentach muzycznych. Inne umiejętności, które można doskonalić w internecie, to gotowanie (36%), majsterkowanie (22%), programowanie (16%), a nawet strzyżenie włosów (14%). Nauka w sieci obejmuje też opanowywanie praktycznych umiejętności dnia codziennego. Prawie połowa polskich konsumentów (47%) zaczęła ostatnio korzystać z bankowości internetowej, a 42% korzysta z telemedycyny i kupuje leki online.

Mastercard zakupy online infografika
Źródło: Mastercard

Jedną z oznak większego niż dotychczas zainteresowania e-commerce są internetowe zakupy produktów pierwszej potrzeby, które robi 44% polskich konsumentów. Inne popularne produkty to książki (47%), gry planszowe (36%) czy przybory kuchenne (33%). Powodzeniem cieszą się jednak również maszynki do strzyżenia włosów (22%) czy maty do ćwiczeń (16%).

Badanie Mastercard pokazuje też, że niektóre zwyczaje zakupowe konsumentów pozostają bez zmian nawet po przejściu do e-commerce. Prawie wszyscy (96%) „łowcy okazji” ze sklepów stacjonarnych zamienili je na przeszukiwanie stron internetowych w pogoni za najlepszymi ofertami. Z kolei 79% spośród amatorów oglądania wystaw sklepowych przyznaje, że tworzy „listy życzeń”, ale nie zawsze kupuje zamieszczone na nich produkty. Ponadto 35% klientów deklaruje, że kupując online pozostają lojalni sprzedawcom, których znają ze świata rzeczywistego.

Prawie wszyscy badani (91%) sygnalizują, że podczas zakupów online zachowują ostrożność, a 60% martwi się, że w sieci padnie ofiarą oszustwa. Aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo przy płaceniu online, 78% polskich konsumentów kupuje u znanych im sprzedawców, 83% sprawdza opinie innych kupujących, a 36% kontaktuje się z nieznanymi im sprzedawcami przed dokonaniem zakupu.

Wszyscy dostosowujemy się do nowego trybu życia, w tym więcej kupujemy online. Dotyczy to przy tym nie tylko niezbędnych produktów, ale też wirtualnych aktywności, takich jak oglądanie filmów na żądanie czy udział przez internet w zajęciach fitness. Pandemia może też wydobyć z nas to, co najlepsze, co widać w rekordowej liczbie darowizn online na cele charytatywne. Co więcej, ten trudny czas można wykorzystać na poszerzanie w sieci swojej wiedzy i umiejętności. Widać, że dziś konsumenci jeszcze bardziej potrzebują dostępu do e-commerce i różnego rodzaju cyfrowych usług. Dlatego Mastercard nieustannie pracuje nad tym, aby zakupy i płatności online były coraz prostsze i bezpieczniejsze.

Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe

10 NAJPOPULARNIEJSZYCH AKTYWNOŚCI ONLINE W CZASIE IZOLACJI

  1. 77% badanych regularnie prowadzi rozmowy wideo z rodziną, przyjaciółmi i współpracownikami
  2. 68% subskrybuje platformy VOD, takie jak Netflix, HBO GO, czy Amazon Prime Video
  3. 59% ogląda komedie, kabarety lub stand-up
  4. 44% gra przez internet w gry wideo
  5. 41% bierze udział w lekcjach gotowania lub korzysta z przepisów w sieci
  6. 36% bierze udział w koncertach
  7. 29% korzysta z wirtualnych zajęć fitness
  8. 28% uczy się języka obcego
  9. 24% odwiedza strony muzeów lub innych atrakcji turystycznych
  10. 18% rozwiązuje quizy

10 NAJPOPULARNIEJSZYCH „PRODUKTÓW NA KWARANTANNĘ”

  1. Książki (47%)
  2. Gry planszowe (36%)
  3. Przybory kuchenne (33%)
  4. Puzzle (30%)
  5. Przybory do farbowania włosów (30%)
  6. Maszynki do strzyżenia włosów (22%)
  7. Poduszki (21%)
  8. Oczyszczacze powietrza (17%)
  9. Maty do ćwiczeń/jogi (16%)
  10. Sztuka i rzemiosło (16%)

Najważniejsze wskazówki Mastercard dotyczące bezpieczeństwa w internecie:

  • Wchodź tylko na bezpieczne strony: Kupuj i płać online tylko na stronach internetowych, które dbają o twoje bezpieczeństwo szyfrując twoje dane. Ich adresy zaczynają się od „https” i można je poznać po symbolu zablokowanej kłódki w przeglądarce.
  • Dbaj o bezpieczeństwo swoich danych: Nigdy nie podawaj danych swojej karty płatniczej telefonicznie, przez e-mail, SMS lub media społecznościowe.
  • Zaktualizuj ochronę antywirusową: Upewnij się, że zaktualizowałeś program antywirusowy na urządzeniu, na którym planujesz zakupy.
  • Zaufaj swojemu instynktowi: Jeśli widzisz ofertę online, która wygląda zbyt dobrze, aby mogła być prawdziwa, prawdopodobnie tak właśnie jest. Zawsze sprawdzaj dokładnie oferty, których nie jesteś pewien.

¹ Badanie zrealizowane przez agencję Fly Research w maju 2020 r., na próbie 7500 dorosłych respondentów z 15 krajów, w tym z Polski


Źródło: informacja prasowa Mastercard 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Ostatni Twój Weekend” w gronie finalistów 2020 Ad Age A-List & Creativity Awards

VML&R Ad Age A-List & Creativity Awards

Ad Age A-List

A-List obejmuje wszystkie obszary marketingu i rodzaje agencji, które tworzą globalny obraz branży reklamowej i marketingowej. Redaktorzy „Ad Age” dokonują swojego wyboru, biorąc pod uwagę szereg czynników, m.in. kreatywność, innowacyjność, wyniki finansowe czy zdolność do budowania biznesów obsługiwanych klientów.

Poznaj wszystkich finalistów

Zwycięzców poznamy 14 kwietnia podczas gali w Nowym Jorku.

https://www.facebook.com/VMLYR/videos/3340840172609783/

We Are VMLY&R

Powody do radości mają nie tylko twórcy projektu „Ostatni Twój Weekend”. W tegorocznym zestawieniu biura VMLY&R pojawiają się wielokrotnie. „Experiential Campaign of the Year”, „Best Work for Good” czy „Idea of The Year” to tylko kilka kategorii, w których sieć VMLY&R walczy o nagrody.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Grand Prix Glass i Titanium Lion dla akcji „Ostatni Twój Weekend” na festiwalu Cannes Lion

W kategorii Titanium Lion jury docenia nowatorskie podejście do tematu i projekty reprezentujące całkowicie nowy punkt widzenia, natomiast Grand Prix w kategorii Glass wyróżnia działania na rzecz równości płci. Bardzo się cieszę, że kampania „Ostatni Twój weekend” została doceniona właśnie w tych obszarach. To dowodzi, że osiągnęliśmy założony cel zarówno w formie, jak i treści. Akcja miała wywołać w odbiorcach poczucie dysonansu – zwrócić uwagę na problem braku edukacji, a często też braku refleksji, związanych z równością płci. Oto teksty o równości płci i podmiotowości kobiet ukazują się w magazynie erotycznym słynącym z seksizmu. W czasie, kiedy tysiące komunikatów walczą o naszą uwagę, sukces daje tylko wykorzystanie niestandardowych form i nośników – mówi Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Komunikacji, Marketingu i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.

„Ostatni Twój Weekend” podczas samego festiwalu w Cannes otrzymał nominacje aż w 12 kategoriach. Twój Weekend był magazynem erotycznym przez lata słynącym z seksistowskich artykułów i zdjęć niepozostawiających wiele miejsca na wyobraźnię. Pomysłodawcy kampanii zdecydowali się wykupić prawa do tytułu i wydać ostatni numer w zupełnie odmienionej formie. „Ostatni Twój Weekend” nawiązywał do oryginału układem i nazwami rubryk, ale traktował o równości praw i szans obu płci.

Jestem ogromnie szczęśliwy i dumny. I szczerze mówiąc, wciąż nie mogę w to uwierzyć. Nie zdołalibyśmy zrealizować tego projektu, gdyby nie ogrom pracy ze strony naszego klienta – Gazeta.pl oraz jej równie odważnych partnerów: BNP Paribas Bank Polska i Mastercard. Nie ugięli się pod ciężarem polaryzującej polskie społeczeństwo dyskusji wywołanej przez „Ostatni Twój Weekend”. Potrzebujemy dziś w Polsce więcej takich marek i stojących za nimi marketerów. Marta, Darek, Michał – jesteście moimi bohaterami. – Dawid Szczepaniak, Executive Creative Director & Partner, VMLY&R Poland

Nagroda na Cannes Lions to wyjątkowy zaszczyt, zwłaszcza Grand Prix w Glass: the Lions for Change – ważnej i znaczącej kategorii. Nasza codzienna praca w Gazeta.pl polega na tworzeniu platformy do rozmów, rzucaniu światła na ważne kwestie i inspirowaniu zmian. Wierzę, że projektem „Ostatni Twój Weekend” zrobiliśmy właśnie to wszystko i na dodatek w spektakularny sposób. Jestem bardzo wdzięczna za wszystkie nagrody, ponieważ są one kolejną okazją do kontynuowania ważnej dyskusji o potrzebie równości. – Marzena Szkolak, Content Director, Gazeta.pl; Editor-in-chief, „Ostatni Twój Weekend”

Dodatkowo, w ramach tegorocznego konkursu w Cannes Lions, nominację otrzymała również kampania Banku BNP Paribas „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach”?

Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions odbył się w dniach 17-21 czerwca 2019 roku. To międzynarodowy festiwal dedykowany komunikacji kreatywnej, branży reklamowej oraz dziedzinom pokrewnym. Jest największym i najważniejszym spotkaniem branży reklamowej i kreatywnej na świecie. Festiwal, podczas którego ma miejsce rozdanie nagród – „Lwów”, odbywa się corocznie w Palais des Festivals w Cannes we Francji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

:Dobry Znak – zdecyduj, które miasto w Polsce zyska zrewitalizowany fragment przestrzeni miejskiej

Po sukcesie zeszłorocznej akcji, Mastercard we współpracy ze stowarzyszeniami Traffic Design i MiastoDwa rozpoczynają drugą edycję inicjatywy :DobryZnak. Jej beneficjentami są zarówno mali przedsiębiorcy, jak i mieszkańcy miast. Ci pierwsi otrzymują pomoc w rewitalizacji szyldów i witryn swoich placówek handlowych i usługowych, tak aby spełniały one wymogi uchwał krajobrazowych, a odświeżoną estetyką przyciągały klientów. Z kolei okoliczni mieszkańcy zyskują przyjaźniejsze środowisko do życia w mieście, dzięki podniesionym walorom estetycznym otoczenia.

W tym roku to internauci zdecydują, w którym mieście szyldy i witryny zostaną odnowione. Na Facebooku na fanpage’u :DobryZnak osoby z całej Polski mogą zagłosować na jedno z sześciu miast biorących udział w akcji: Elbląg, Inowrocław, Jaworzno, Sosnowiec, Szczecin oraz Zakopane. Głosowanie już się rozpoczęło i potrwa do 24 maja. Swój głos może oddać każdy – nie tylko mieszkańcy wymienionych miast.

Po wyborze miasta, organizatorzy kampanii :Dobry Znak wspólnie z samorządem lokalnym i w porozumieniu z właścicielami lokali, dokonają wyboru konkretnego fragmentu zwycięskiego miasta, który zostanie zrewitalizowany. Kolejnym krokiem będzie przeprowadzenie metamorfozy i ogłoszenie jej efektów.

Uruchomiona w zeszłym roku platforma dobryznak.org, prezentuje m.in. bazę profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy, wraz z bezpośrednim kontaktem do nich, co ułatwia przedsiębiorcom przeprowadzenie metamorfozy. Oprócz części dotyczącej szyldów, na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu.

W Mastercard od lat pomagamy przedsiębiorcom unowocześnić ich biznes, głównie w zakresie technologii płatniczych. Akcją :Dobry Znak ułatwiamy im odpowiedzieć na nowo pojawiające się oczekiwania miast i ich mieszkańców, tym razem dotyczącym estetyki w przestrzeni publicznej – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe. – Dodatkowo biorący udział w inicjatywie przedsiębiorcy, którzy nie oferowali do tej pory płatności bezgotówkowych, mogą bezpłatnie zainstalować terminal płatniczy dzięki wsparciu Fundacji Polska Bezgotówkowa – dodaje Ciołkowski.

Akcja ma na celu walkę z jedną z najczęstszych „chorób” przestrzeni miejskiej – „szyldozą”, czyli chaosem estetycznym wywołanym przez dużą liczbę kolorowych szyldów i reklam, „potykaczy” czy naklejek w oknach lub na elewacjach lokali usługowych. Także samorządy podejmują działania, aby ograniczyć ten chaos – wprowadzają uchwały krajobrazowe, które mają za zadanie m.in. stonować witryny sklepowe. :DobryZnak daje przedsiębiorcom szansę być w zgodzie z wymogami prawnymi i estetycznymi, jednocześnie przyciągając klientów stylową identyfikacją wizualną ich punktu sprzedaży.

Uruchomienie inicjatywy :DobryZnak w 2018 roku spotkało się z pozytywnym odbiorem wśród przedsiębiorców i konsumentów. W ramach jej inauguracji została przeprowadzona m.in. rewolucja na ul. Puławskiej w Warszawie – 6 lokali usługowych otrzymało nowe szyldy. Kampania została też wyróżniona najwyższą nagrodą w kategorii „Efektywność” na 25. Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Golden Drum, a także zdobyła siedem złotych i jedną srebrną statuetkę w prestiżowym międzynarodowym konkursie New York Festivals Midas Awards. Tym samym kampania z Polski znalazła się w pierwszej trójce najbardziej nagrodzonych reklam festiwalu.

Więcej informacji o inicjatywie można znaleźć na stronie dobryznak.org.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Boom w płatnościach mobilnych: już wkrótce konsumenci przestaną sięgać po portfel

Kiedy ponad dekadę temu w Polsce pojawiły się pierwsze karty zbliżeniowe, niewielu mogło przypuszczać, że za 10 lat płatności bezstykowe staną się w naszym kraju standardem i powszechną alternatywą dla gotówki. Dziś konsumenci wolą już płacić kartą niż gotówką, a szczególnie cenią szybkie, wygodne i bezpieczne transakcje zbliżeniowe. Już niemal wszystkie terminale płatnicze w Polsce obsługują transakcje bezstykowe, a większość polskich banków oferuje możliwość płacenia telefonem. To z kolei oznacza, że Polacy są gotowi na kolejną rewolucję w handlu – zbliżeniowe płatności mobilne. Już 36% ankietowanych użytkowników kart uważa tę metodę dokonywania zakupów za wygodną, 39% za szybką, zaś 37% za bezpieczną.

Zdecydowana większość, bo aż ¾ polskich konsumentów jest zadowolonych z rosnącej cyfryzacji i kierunków jej rozwoju. Ze smartfona korzysta już niemal 21 mln Polaków, czyli 64% osób powyżej 15. r.ż. „Nałogowo” korzystamy z telefonów do szukania informacji, komunikacji i śledzenia mediów społecznościowych, robienia zdjęć, nawigacji w podróży, grania w gry, czytania, słuchania muzyki czy oglądania wideo. Naturalne jest więc, że chcemy używać tego „centrum dowodzenia” codziennym życiem także do zarządzania swoimi finansami i robienia zakupów. A płacenie zbliżeniowe telefonem jest wyjątkowo wygodne, szybkie, a dodatkowo wręcz bezpieczniejsze niż kartą. Jak to możliwe?

Bezpieczeństwo ponad wszystko

Kartę płatniczą możemy zapisać w dowolnym urządzeniu elektronicznym. Dane karty mają  formę cyfrową i, podobnie jak na mikroprocesorze, można zaszyfrować je w smartfonie. Dzieje się to za sprawą technologii tokenizacji, realizowanej m.in. w usłudze Mastercard Digital Enablement Service (MDES). Umożliwia ona zastąpienie danych karty płatniczej tokenem – ciągiem cyfr, który jest bezwartościowy dla osób postronnych. W efekcie, wrażliwe dane karty w momencie transakcji nie są nikomu udostępniane, nawet sprzedawcy. Co więcej, dany token jest powiązany z konkretnym urządzeniem, więc zapłacenie nim za pomocą innego jest niemożliwe. Z kolei w przypadku utraty telefonu czy smartwatcha, wystarczy, że konsument zablokuje konkretny token przypisany do urządzenia, bez konieczności zastrzegania powiązanej z nim karty płatniczej. Technologia tokenizacji jest więc sposobem na zbliżeniowe płacenie dowolnym urządzeniem, z zapisaną w nim kartą płatniczą, przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa.

Obecnie zdecydowana większość, bo już niemal 95% wszystkich terminali płatniczych w Polsce, posiada funkcję zbliżeniową. W coraz większej liczbie placówek handlowo-usługowych przyjmowane są płatności bezgotówkowe. Oprócz infrastruktury płatniczej, upowszechnieniu bezstykowych płatności mobilnych sprzyja też udostępnienie tej usługi przez polskie banki. Należą one do jednych z najbardziej innowacyjnych w Europie i już od 2012 r., we współpracy z organizacjami płatniczymi, oferują kolejne rozwiązania zbliżeniowych płatności telefonem.

Od aplikacji bankowych do mobilnych „portfeli”

Zaczęło się od technologii SIM-centric, która wymagała posiadania specjalnej karty SIM. Później, w 2014 r., przyszedł czas na technologię HCE. W tym przypadku wrażliwe dane karty nie są zapisywane na karcie SIM telefonu – częściowo znajdują się w jego specjalnie chronionym mikroprocesorze, a częściowo w chmurze. Dzięki temu, że są rozproszone, nie da się ich przechwycić nawet w razie ew. złamania zabezpieczeń telefonu.

Niemal dwa lata temu na polskim rynku zadebiutowało rozwiązanie Google Pay, a od kilku tygodni zbliżeniowo telefonem mogą już natomiast płacić także użytkownicy produktów Apple’a posiadający karty wydane przez 9 polskich banków.

Już wcześniej udało się osiągnąć pierwszy kamień milowy, którym był milion użytkowników zbliżeniowych płatności mobilnych (HCE oraz Google Pay). Udostępnienie polskim konsumentom Apple Pay może dodatkowo przyspieszyć dynamikę zmian i znacząco zwiększyć liczbę osób płacących zbliżeniowo urządzeniami mobilnymi.

Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione rodzaje usług, tj. HCE, Google Pay i Apple Pay, 18 banków w Polsce oferuje swoim klientom już 32 różne sposoby dostępu do zbliżeniowego płacenia telefonem. Wyjątkowo łatwe jest to dla posiadaczy kart Mastercard, którzy mogą korzystać z tej formy płatności już w 14 spośród 18 wspomnianych banków, a dodatkowo w 3 instytucjach niebankowych.

„Zbliżeniowe płacenie urządzeniami mobilnymi jest tak samo proste jak kartą, a z pewnością bardziej wygodne – smartfon czy smartwatch nosimy przecież ze sobą niemal zawsze, w przeciwieństwie do portfela. Z kolei zastosowanie technologii tokenizacji zapewnia najwyższy standard bezpieczeństwa, ponieważ dane zapisanej w urządzeniu karty płatniczej są odpowiednio chronione. To oraz otwartość polskich konsumentów na cyfrowe innowacje w płatnościach sprawia, że widok osoby płacącej w sklepie zbliżeniowo urządzeniem mobilnym nie jest dla nikogo zaskoczeniem” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Niejedni mogą nam zazdrościć

Powszechność technologii zbliżeniowej w naszym kraju sprawia, że na tle większości państw Europy Zachodniej możemy się czuć jak cyfrowi innowatorzy. Już niemal 80% transakcji kartami Mastercard (niecałe 70% transakcji wszystkimi kartami w Polsce) jest dokonywanych w ten sposób.

W porównaniu z niektórymi krajami zachodnimi, które w Polsce tradycyjnie uważane są za lepiej rozwinięte, kartami zbliżeniowymi płacimy nawet 20 razy częściej. Pod tym względem polski rynek stanowi dobry przykład na to, w jaki sposób technologia zbliżeniowa staje się motorem napędowym dla wdrażania kolejnych innowacyjnych form płatności. Te są chętnie absorbowane przez polskich konsumentów i doceniane za oszczędność czasu i większą wygodę zakupów.

„Z historycznego punktu widzenia, przeskoczenie niektórych etapów rozwoju technologii w naszym kraju pomogło nam w adaptacji najnowszych rozwiązań płatniczych. Polscy konsumenci są ciekawi innowacji, które pozwalają im płacić w sposób szybki i wygodny. Dlatego tak chętnie przyjęli karty bezstykowe. Teraz wkraczamy w erę płatności urządzeniami mobilnymi, opartych na tej samej technologii zbliżeniowej, którą tak bardzo polubiliśmy” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mastercard uruchamia platformę Accelerate dla firm FinTech, żeby pomóc im lepiej wykorzystać swój potencjał

fintech

Oferta dla uczestników programu Accelerate obejmuje m.in. dostęp do praktycznej wiedzy oraz możliwość korzystania z zasobów Mastercard w obszarze przetwarzania danych. Dedykowani specjaliści firmy pomogą firmom FinTech uzyskać niezbędne do ekspansji na wielu rynkach licencje, a doradcy Mastercard Advisors będą służyć im analizami, opartą na danych wiedzą, a także wsparciem wykonawczym. Uczestnikom Accelerate Mastercard zaoferuje pomoże również pozyskać finansowanie strategiczne, a tym na wczesnym etapie rozwoju spełnić wymogi w zakresie wymaganych poręczeń. Wszystkie te formy wsparcia są przygotowane z myślą o przyspieszeniu rozwoju działalności firm FinTech i ich rynkowej ekspansji.

„Stworzenie platformy Accelerate to kolejny krok w naszym długoterminowym dążeniu do zdobycia pozycji preferowanego partnera firm FinTech” — powiedziała Ann Cairns, wiceprezes Mastercard. „Ta globalna społeczność należy do najprężniejszych i najbardziej dynamicznych, a nam zależy na pomaganiu jej w wydobyciu jej pełnego potencjału. Mamy ponad pół wieku doświadczenia we wspieraniu rozwoju branży usług finansowych. Jesteśmy więc znakomicie przygotowani do pomocy firmom FinTech w realizacji ich coraz ambitniejszych planów rozwojowych”.

Mastercard od wielu lat towarzyszy branży FinTech jako partner pionierskich przedsiębiorstw, które od tamtego czasu stały się markami globalnymi. Obecnie firma w samej Europie współpracuje z ponad 30  cyfrowymi bankami, wśród których znajdują się zarówno nowe podmioty, jak i przedsiębiorstwa o ugruntowanej już pozycji rynkowej. Ponadto, w Polsce Mastercard jest partnerem strategicznym platformy współpracy korporacji i startupów The Heart, w tym ścieżki tematycznej FinTech. Badania Mastercard dowodzą jednoznacznie, że konsumenci korzystają z bankowości cyfrowej coraz częściej i mają przy tym większe oczekiwania wobec dostawców usług finansowych. Przed ambitnymi bankami cyfrowymi i firmami FinTech niewątpliwie otwierają się nowe szanse, a Mastercard jest gotowy pomagać im w ich wykorzystaniu

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Usługi i handel wybierają nowe technologie

mastercard

Technologia przyzwyczaja konsumentów do tego, że kupowanie jest szybkie i wygodne. Te rosnące oczekiwania wobec sprzedawców szczególnie dobrze widać w naszym kraju, ponieważ Polacy są otwarci na nowe rozwiązania w handlu i chętnie uczą się z nich korzystać. Ułatwienia dla konsumentów to nie tylko zakupy online czy nowe technologie w sklepach stacjonarnych, ale też płatności bezgotówkowe. Dane[1] pokazują, że Polacy szczególnie polubili transakcje zbliżeniowe, które postrzegają jako rozwiązanie skracające kolejki do sklepowych kas i które w ciągu 10 lat od ich wprowadzenia w Polsce stały się codziennością. Już prawie 80% wszystkich transakcji kartami z logo Mastercard w naszym kraju to płatności zbliżeniowe. W efekcie Polacy płacą zbliżeniowo 20 razy częściej niż np. Niemcy.[2]

Jednocześnie niemal co drugi konsument zgłasza, że wciąż ma w okolicy sklep, w którym nie może płacić bezgotówkowo, co pokazuje, że sieć akceptacji takich transakcji w Polsce nie jest jeszcze wystarczająca. Dla niemal 1/5 badanych Polaków (18%) jest to niedogodność, ponieważ chcieliby płacić bezgotówkowo w punktach sprzedaży w swojej okolicy, ale te nie oferują takiej możliwości.  Pytani o to, gdzie najtrudniej znaleźć terminal płatniczy, ankietowani w badaniu Mastercard najczęściej wskazują targi i bazarki (75%), automaty z napojami lub przekąskami (56%), punkty usługowe, takie jak warsztat samochodowy, szewc czy stolarz (53%). Terminali płatniczych nadal brakuje też w małych sklepach osiedlowych (47%).

Nie wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, ile korzyści może przynieść ich biznesowi akceptowanie płatności bezgotówkowych. Przede wszystkim można zwiększyć swoje przychody. Klienci chętniej korzystają ze sklepów i punktów usługowych, gdzie można płacić kartą. Często również wydają więcej, ponieważ nie są ograniczeni ilością gotówki w portfelu. Zainstalowanie terminala pomaga zatem podnieść konkurencyjność firmy i przyciągnąć nowych kupujących. Co więcej, obrót bezgotówkowy usprawnia funkcjonowanie firmy i pozwala uniknąć ukrytych kosztów, generowanych przez gotówkę, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka, ale są dla przedsiębiorcy realnym obciążeniem. Dzięki bezgotówce może on skupić się na tym, co najważniejsze, czyli na generowaniu przychodów dla swojej firmy.

Mastercard angażuje się w projekty zmierzające do poszerzenia sieci akceptacji kart płatniczych
i ułatwienia firmom przyjmowania transakcji bezgotówkowych.

Jedna z takich inicjatyw to Program „Polska Bezgotówkowa”, dzięki któremu mali i średni przedsiębiorcy, którzy do tej pory nie akceptowali płatności bezgotówkowych, mogą otrzymać terminal za darmo, jak również przez 12 miesięcy nie będą ponosić żadnych kosztów, związanych
z jego użytkowaniem. To świetna okazja do sprawdzenia, jak umożliwienie klientom płatności bezgotówkowych wpłynie na rozwój firmy. W cytowanym wcześniej badaniu Mastercard, połowa Polaków zadeklarowała, że w takiej placówce będzie kupować częściej, a 2/3 poleci go innym. Większy ruch to oczywiście wyższe przychody przedsiębiorcy. 1/3 konsumentów jest skłonna wydawać wyższe kwoty w punkcie sprzedaży, który udostępni terminal płatniczy.

Kolejna szansa dla przedsiębiorców na skok technologiczny to pilotaż innowacyjnego rozwiązania softPOS, dzięki któremu smartfon ma się stać jedynym urządzeniem niezbędnym do przyjmowania płatności zbliżeniowych. Opcja ta jest opracowywana z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach, którzy do tej pory nie akceptowali płatności gotówką, i ma im umożliwić prowadzenie działalności
w prostszy i bezpieczniejszy sposób. Uczestniczący w pilotażu przedsiębiorcy muszą jedynie zainstalować na swoim telefonie dedykowaną aplikację mobilną i utworzyć w niej konto użytkownika. Osobne terminale płatnicze, ani żadne inne urządzenia peryferyjne nie są konieczne. Program pilotażowy potrwa do lata 2018 r. W fazie pilotażowej maksymalna wartość transakcji akceptowanej na urządzeniu mobilnym pełniącym funkcję terminala wynosi 50 PLN, co stanowi limit płatności bez konieczności autoryzacji kodem PIN.

Pionierskie wdrożenie usługi Carrefour Scan&Go zintegrowanej z portfelem Masterpass również pokazuje, jakie korzyści z automatyzacji procesu zakupowego mogą odnieść detaliści wprowadzający cyfrowe innowacje. Sieć handlowa uruchomiła (na razie w formie pilotażu w 3 sklepach w Warszawie) przełomową usługę oferującą samodzielne skanowanie produktów oraz możliwość samodzielnego regulowania płatności online, z pominięciem sklepowej kasy. Obu czynności klient dokonuje za pomocą własnego smartfona. Usługa docelowo ma być dostępna we wszystkich placówkach sieci w Polsce. To pierwszy krok w kierunku automatyzacji płatności. W przyszłości ograniczy ona kolejki przy kasach i przyspieszy czas obsługi klientów. Badania opinii przeprowadzone przez Mastercard potwierdzają, że polscy konsumenci są chętni korzystać z tego typu rozwiązań automatycznych, jeśli przyspieszają one codzienne zakupy.

Otwartość polskich konsumentów na nowe rozwiązania zwiększające wygodę zakupów i chęć korzystania z płatności bezgotówkowych będzie w najbliższych latach wpływać na rozwój biznesów. Przedsiębiorcy, którzy wyjdą naprzeciw oczekiwaniom klientów, poprzez wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, mają szansę wyróżnić się na tle konkurencji i przyspieszyć rozwój swojej firmy.

mastercard

[1] Ogólnopolskie badanie telefoniczne na reprezentatywnej grupie N=1000 Polaków w wieku 15+; listopad 2017 r.; Kantar TNS na zlecenie Mastercard.

[2] Badanie Mastercard pt. „MasterIndex”, marzec 2017 r.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF