...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle) od Mastercard zdobywa Tytanowego Lwa – główną nagrodę festiwalu Cannes Lions oraz Grand Prix w kategorii Sustainable Development Goals

Cannes, 23 czerwca 2023 r. – Dwa Złote, dwa Srebrne, trzy Brązowe, Grand Prix oraz ten najważniejszy, Tytanowy Lew, dla kampanii GdzieZamieszkac.com (Where to Settle) od Mastercard - to końcowy bilans Międzynarodowego Konkursu Kreatywności Cannes Lions 2023 dla kampanii stworzonej i zrealizowanej w Polsce przez Mastercard. Projekt został wyróżniony nagrodami łącznie w 6 kategoriach, zdobywając w sumie 9 Lwów.

 

To rekordowy sukces polskiej branży marketingowej w najważniejszym dla tego sektora konkursie. Mastercard jest jedyną polską marką, która wyjeżdża z Cannes z tak wieloma nagrodami na koncie. Co więcej, jest też jedyną marką w Polsce, która może pochwalić się zdobyciem dwóch Tytanowych Lwów. Tak duże uznanie na festiwalu w Cannes jest wyrazem uznania dla strategii marketingowej Mastercard, która zyskuje rozpoznawalność i sukces nie tylko w Polsce, ale również na międzynarodowym festiwalu kreatywności. To dowód na to, że marka konsekwentnie tworzy innowacyjne i inspirujące treści oraz kampanie, które przyciągają uwagę, wyznaczają nowe kierunki i budują więź z odbiorcami.
Platforma GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle) to narzędzie, które powstało w odpowiedzi na kryzys humanitarny wywołany agresją Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku. Zostało zaprojektowane i stworzone przez Mastercard, we współpracy z wieloletnim partnerem, McCANN Poland. Agencja odpowiadała za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, której wyniki docenione zostały w Cannes.

Najważniejsza nagroda Festiwalu, Tytanowy Lew (Dan Wieden Titanium Lions), którą w tym roku otrzymał projekt GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle), to wyróżnienie przyznawane przez jury festiwalu Cannes Lions kampaniom, które wyróżniają się przełomową kreatywnością, zmieniają reguły gry, prowokują, przesuwają granice i są inspiracją dla branży. W ciągu dwóch dekad kategoria ta wyróżniła kampanie, które wykorzystują media i technologię w nowy sposób, podnoszą świadomość kwestii politycznych, dają głos ruchom na rzecz sprawiedliwości społecznej lub po prostu bawią.

Podczas piątkowej, finałowej gali Festiwalu Cannes Lions przedstawiciele Mastercard i McCANN Poland odebrali nie tylko Tytanowego Lwa, ale również nagrodę Grand Prix w kategorii Sustainable Development Goals, czyli główne wyróżnienie w całej kategorii.

Z wynikiem 9 Lwów, GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle) od Mastercard jest jedynym tak mocno wyróżnionym polskim projektem na tym prestiżowym festiwalu. Ponadto, wcześniej główna nagroda tylko raz trafiła w ręce Polaków, w 2019 roku, i również powędrowała na konto Mastercard Polska. Tytanowego Lwa otrzymała wtedy kampania „Ostatni Twój Weekend” zrealizowana wspólnie z partnerami – bankiem BNP Paribas, Fundacją Sukces Pisany Szminką i Gazeta.pl.

– Pracując nad GdzieZamieszkac.com, dumę odczuwałem wiele razy. Wdrażając narzędzie, które miało szansę nieść realną pomoc, tak niezbędną po agresji Rosji na Ukrainę. Śledząc jego użyteczność i to jak wiele osób z niego skorzystało. Dumny jestem również dzisiaj, kiedy widzę, że to ważne działanie, ta kampania zyskały prawdziwe uznanie w oczach jury najbardziej prestiżowego, globalnego konkursu branżowego. To sygnał dla Mastercard, ale także dla innych, że warto wychodzić poza schematy, sięgać po tematy ważne, zwracać się w stronę wyzwań, z którymi mierzy się świat i wykorzystywać potencjał swojej kreatywności. Każda dobra kampania musi mieć cel większy niż tylko budowanie wizerunku marki i przekonujemy się o tym po raz drugi, dołączając Tytanowego Lwa za GdzieZamieszkac.com do tego z 2019 roku, przyznanego za kampanię „Ostatni Twój Weekend” – podsumował po odebraniu Tytanowego Lwa Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

 

– Jestem bardzo szczęśliwy i niesamowicie dumny, że razem z naszym klientem Mastercard stworzyliśmy kampanię, która nie tylko niesie realną pomoc, ale też została uznana przez jury na Festiwalu w Cannes za jedną z najlepszych kampanii na świecie – powiedział Marcin Sosiński, Managing Director McCANN Poland.

Nagrody Cannes Lions 2023 dla GdzieZamieszkać.com:
Złoty Lew w kategorii Direct – Real-time Response
Złoty Lew w kategorii PR – Sponsorship & Brand Partnership
Srebrny Lew w kategorii Direct – Consumer Services / Business to Business
Srebrny Lew w kategorii Brand Experience & Activation – Use of Website / Microsites
Brązowy Lew w kategorii Direct – Single-market Campaign
Brązowy Lew w kategorii Creative Data – Data Integration
Brązowy Lew w kategorii PR – Real-time Response
Grand Prix w kategorii Sustainable Development Goals
Tytanowy Lew – TITANIUM

::

Za budowę i optymalizację technologiczną narzędzia oraz jego analitykę odpowiadała agencja SpacecampX. Działania PR zrealizowała agencja Solski Communications. Za planowanie i zakup mediów w ramach prowadzonej kampanii komunikacyjnej narzędzia odpowiadał dom mediowy Carat. Grupa Morizon-Gratka.pl dostarcza do platformy oferty pracy i najmu mieszkań.
Platforma GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) powstała w odpowiedzi na kryzys uchodźczy, który był bezpośrednim wynikiem napaści Rosji na Ukrainę. W ciągu kilku miesięcy granicę przekroczyło prawie 13 milionów obywateli Ukrainy, a około 1,5 miliona zostało w Polsce szukając tymczasowego schronienia. GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle), w oparciu o wiarygodne dane Mastercard, GUS oraz partnerów, bazując na informacjach podanych przez użytkownika, prezentuje aktualne koszty życia i utrzymania w wybranych miastach i miejscowościach w Polsce, jak również oferty mieszkaniowe i zatrudnienia w danej lokalizacji, odpowiadające kompetencjom i potrzebom szukającego. W ten sposób platforma pomaga Ukraińcom, którzy zamieszkali w Polsce, w usamodzielnieniu się i osiągnięciu stabilizacji życiowej oraz integracji społecznej i ekonomicznej.

O Mastercard
Mastercard jest globalną firmą technologiczną działającą w obszarze płatności. Wprowadzamy innowacje, dzięki którym transakcje są bezpieczniejsze, prostsze i bardziej inteligentne. W efekcie włączamy się w rozwój cyfrowej gospodarki, która wyrównuje szanse i przynosi korzyści wszystkim. Dzięki bezpiecznemu wykorzystaniu danych oraz możliwościom naszej sieci, usługi i rozwiązania Mastercard pomagają konsumentom, instytucjom finansowym, przedsiębiorstwom i sektorowi publicznemu wykorzystać w pełni swój potencjał. Łącząc siecią Mastercard ponad 210 krajów i terytoriów, realizujemy wizję zrównoważonego świata, który otwiera przed każdym wyjątkowe, bezcenne możliwości. Dowiedz się więcej o tym, jak nasze innowacje wpływają na świat, i włącz się do rozmowy na Twitterze @MastercardPL, na profilu firmy na LinkedIn oraz w Centrum Prasowym Mastercard.

O McCANN Poland
McCANN Poland wywodzi się z amerykańskiej agencji reklamowej McCANN-Erickson, która jako pierwsza agencja sieciowa pojawiła się w Polsce. Jesteśmy światowym liderem w branży, a nasza historia sięga 1902 roku. W Polsce współkreujemy i rozwijamy rynek reklamowy od momentu jego powstania, czyli od ponad 30 lat. W 2021 McCANN Poland został uznany jako najefektywniejsza agencja kreatywna w konkursie EFFIE AWARDS Poland. Więcej o McCANN Poland na stronie: https://www.mccann.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

McCANN Worldgroup na czele rankingu Effie Index 2020

rankingu Effie Index 2020

McCANN Worldgroup w tegorocznym, jubileuszowym zestawieniu Effie Index 2020 zdeklasował konkurencję zajmując, kolejny rok z rzędu, pierwsze miejsce w rankingu najefektywniejszych agencji. McCANN uzyskał tytuł Global Network of The Year po raz trzeci, a European Network of The Year po raz czwarty z kolei.

Effie Index to coroczny, globalny wskaźnik efektywności marketingowej identyfikujący i klasyfikujący najefektywniejsze agencje, marki oraz marketerów na całym świecie. Tworzony jest on na podstawie analizy kampanii nominowanych oraz nagradzanych w prestiżowym konkursie Effie Awards na całym świecie.

To dla McCANN Worldgroup zdecydowanie historyczny moment. Jestem niezmiernie dumny, że naszej sieci nie tylko udało się obronić pozycję lidera wśród agencji sieciowych, ale również uzyskać rekordową jak na ten ranking liczbę punktów w regionie europejskim i w bezprecedensowy sposób wyprzedzić konkurencję. Zwycięstwo w rankingu Effie Index 2020 to zasługa aż 503 nominacji i nagród, które łącznie trafiły do naszych agencji na całym świecie za kampanie zrealizowane w ubiegłym roku. Udowadnia ono, że ludzie związani z McCANN, bez względu na miejsce w którym pracują, to osoby pełne pasji i kreatywności, które potrafią przenieść te cechy do swojej pracy na rzecz klientów. To także wyraz zaufania, jaki otrzymujemy od naszych klientów, którzy chcą realizować z nami niecodzienne, często ważne i zapadające głęboko w pamięć kampanie. Z tego miejsca serdecznie gratuluję naszemu wieloletniemu klientowi – L’Oréal Paris – zajęcia pierwszego miejsca w globalnym, jak i europejskim zestawieniu Effie Index 2020 w kategorii marek kosmetycznych.

Wojciech Borowski, Prezes Zarządu McCANN Worldgroup

EEFIE Europe Ranking
źródło: McCANN Worldgroup Sp. z o.o.
EFFIE Europe Ranking
źródło: McCANN World group Sp. z o.o.

W rankingu doceniono również najefektywniejsze marketingowo marki, wśród których znaleźli się wieloletni klienci McCANN Worldgroup także w Polsce: Coca-Cola, KFC, Mastercard czy L’Oréal Paris. Pełne zestawienie dostępne jest po linkiem Effie Index 2020.


Źródło: Informacja prasowa McCANN Worldgroup Sp. z o.o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Awanse w McCANN Worldgroup

Małgorzata Tereszczenko Natalia Żmuda

Małgorzata Tereszczenko awansowała w McCANN Worldgroup na stanowisko Group Business Director zostając równocześnie przedstawicielką działu Client Management McCANN dla Zarządu agencji, natomiast Natalia Żmuda, awansując na stanowisko Head of Social Media, pełni w agencji rolę liderki działu.

Małgorzata Tereszczenko, po objęciu w McCANN Worldgroup stanowiska Group Business Director, odpowiada za efektywność zespołu Client Management. Wspiera również raportujących do niej liderów, odpowiedzialnych za poszczególne grupy klientów, w rozwoju biznesu strategicznych klientów. Została także przedstawicielką działu Client Management na Zarządzie agencji.

W zespole McCANN Małgorzata pracuje od 2016 roku, gdzie od początku była odpowiedzialna za obsługę marki Mastercard, a później także Vichy. Wcześniej związana była z Havas Worldwide jako Group Account Director oraz Saatchi & Saatchi jako Business Director. Posiada bogate, wieloletnie doświadczenie w realizacji działań z zakresu marketingu zintegrowanego oraz obsłudze międzynarodowych i lokalnych marek z różnych kategorii. Wcześniej miała okazję pracować m.in dla takich klientów jak: P&G, Maspex, Peugeot, Bank Pekao S.A., Bank BNP Paribas, Cadbury Wedel.

Na stanowisko liderki działu Social Media awansowała także Natalia Żmuda, dotychczas pełniąca funkcję Social Media Managerki. Jako Head of Social Media będzie odpowiadać za zarządzanie działem prowadzącym komunikację w mediach społecznościowych i zajmującym się współpracą z influencerami dla całej grupy McCANN Worldgroup.

Natalia dołączyła do agencji McCANN w 2017 roku jako Community Manager. Wcześniej zdobywała doświadczenie w agencjach digitalowych i PR-owych, w których była specjalistką od social media. W portfolio obsługiwanych przez nią marek znajdują się m.in.: Honor, Starbucks, WWF Polska, T-Mobile, Enfamil, Stanley, Black&Decker, DeWalt, Kujawski.

Niezmiernie cieszę się z awansu zarówno Małgosi, jak i Natalii. Gratuluje im nie tylko wiedzy i umiejętności, które wykorzystują w swoich codziennych zadaniach, ale przede wszystkim zdolności patrzenia na projekty prowadzone na rzecz naszych Klientów z dużo szerszej, biznesowej perspektywy. Jestem przekonany, że doświadczenie i analityczne doradztwo Małgorzaty bezpośrednio przełożą się na wzrost zadowolenia naszych klientów, a także wzmocnią nas jako zaufanych, strategicznych doradców. Nieszablonowe myślenie oraz odwaga w tworzeniu kampanii w social media to z kolei cechy wyróżniające Natalię, która stanęła na czele tego dynamicznie rosnącego działu.

Wojciech Borowski, Prezes, McCANN Worldgroup


Źródło: informacja prasowa McCANN Worldgroup

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF