...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jakie meble wybrać do domowego biura?

nowoczesne-czarne-meble-gabinetowe

Czas, którego doczekaliśmy to czas pod znakiem pracy zdalnej i przystosowywania się do szybkich zmian. Czas, który na rynku pracy definiowany jest bardzo mocno przez jedno słowo - elatyczność. Tej elastyczności oczekują zarówno pracodawcy, jak i pracownicy. Wiąże się ona bezpośrednio ze zmianami dotychczasowego modelu pracy i tym, że praca zdalna stała się codziennością, a nasze mieszkania i domy stały się jednocześnie miejscami zamieszkania i pracy. Jak urządzić domowe biuro, tak by sprzyjało ono efektywnej pracy?

Jeszcze nie tak dawno temu, bo zaledwie trzy lata, możliwość pracy zdalnej w wielu firmach była przywilejem, benefitem. Dzisiaj, dzięki pandemii, trudno jest znaleźć osoby, które wykonują pracę biurową i nie doświadczyły w ostatnim czasie pracy z domu. W wielu firmach system home office świetnie się sprawdził i postanowiły zostać przy takim modelu pracy na dłużej.

Taka forma ma wiele zalet. Z jednej strony dla pracodawców będą to mniejsze koszty utrzymania powierzchni biurowych i możliwość zatrudniania większej liczby pracowników bez konieczności zagwarantowania im stanowiska w biurze stacjonarnym. Z drugiej zaś dla pracowników to oszczędność kosztów i czasu, które tracą na dojazdy do pracy, często w niemałych korkach, możliwość przystosowania przestrzeni biurowej według własnych potrzeb i warunki, które sprzyjają skupieniu bardziej niż praca w zatłoczonym open space. 

Domowe biuro do pracy zdalnej 

Dla części pracowników oznacza to konieczność przygotowania oddzielnego miejsca w domu, przystosowanego specjalnie do pracy. W końcu trudno brać udział w spotkaniach pionu managerskiego czy statusach z klientem przy stole kuchennym, kiedy dzieci w tym samym momencie urządzają przy nim konkurs kolorowanek. Odpowiednie przygotowanie takiej przestrzeni przysłuży się także naszemu zdrowiu. Podziękuje nam za to w szczególności kręgosłup. Niejedna osoba zmuszona z dnia na dzień do pracy z domu odczuła fatalnie skutki całodziennego przesiadywania z komputerem na kanapie. 

Od czego zacząć? Na dobry początek wystarczy dobre, wytrzymałe biurko z odpowiednio dużym blatem, które w razie potrzeby łatwo będzie przestawić w inne miejsce i wygodne, miękkie krzesło z oparciem np. takie jak meble biurowe Lissy

klasyczne-meble-gabinetowe

Na co zwrócić uwagę przy wyborze biurka?

To na co warto zwrócić uwagę przy wyborze biurka to jego wysokość – standardowo jest to ok. 75 cm. Jeśli jednak jesteśmy wysokiego wzrostu, warto wybrać nieco wyższe, tak by zachować odpowiednią postawę. Zastanówmy się także nad wielkością blatu. W zależności od tego czy pracujemy na komputerze stacjonarnym, czy na laptopie oraz z jakich narzędzi i materiałów korzystamy w pracy wybierzemy większy bądź mniejszy blat. Nie bez znaczenia będzie tutaj także miejsce, w którym chcemy zorganizować strefę do pracy – biurko musi być takiej wielkości by nie przeszkadzało w swobodnym poruszaniu się po pomieszczeniu i nie zastawiało drzwi albo innych mebli. 

Jakie krzesło biurowe wybrać?

Krzesło powinno mieć wysokość, która pozwoli swobodnie oprzeć ręce na blacie biurka w kącie prostym do tułowia. Jeśli będzie zbyt wysokie lub zbyt niskie, może to powodować problemy bólowe barków i garbienie się. Najlepszym wyborem będzie krzesło z oparciem, które pozwoli zachować właściwą postawę i nie obciążać kręgosłupa. Design i to czy wybierzemy krzesło obrotowe, czy klasyczne na czterech nogach, to już tylko kwestia naszych własnych upodobań. 

Jakie dodatkowe wyposażenie jest niezbędne w domowym biurze?

Jeśli urządzamy przestrzeń biurową w innym pomieszczeniu domowym, gdzie nie ma zbyt wiele miejsce na dodatkowe meble, warto zastanowić się nad biurkiem, które ma szafki i szuflady bądź nadstawkę, w których będziemy mogli schować potrzebne rzeczy. Gdy możemy pozwolić sobie na zaaranżowanie nieco większej przestrzeni albo osobnego pomieszczenia z pewnością przyda się dodatkowy regał bądź komoda na dokumenty i artykuły biurowe. Warto się zastanowić, czy będziemy jedynymi użytkownikami domowego biura. Jeśli będą z niego korzystać również inne osoby, w tym dzieci np. do nauki czy prac plastycznych, z pewnością przyda się większa liczba szafek. 

Kiedy wybierzemy meble, koniecznie powinniśmy dobrać odpowiednie oświetlenie. Jeśli biurko stanie w pobliżu okna, w dzień będzie dobrze doświetlane światłem słonecznym. Jeśli jednak postawimy je w ciemniejszym miejscu, do którego światło słoneczne nie dociera – konieczne będzie zainwestowanie w lampę bądź lampkę biurkową o jasnym, zimnej barwie, przy której łatwiej się koncentrujemy i motywujemy do działania.

biale-meble-do-gabinetu

Aranżacja siedziby firmy w domu 

Nie tylko pracownicy zatrudnieni na umowie pracują z domu. Wielu przedsiębiorców zakładających jednoosobowe działalności gospodarcze stawia na gabinet zaciszu domowym. Jest to dużym uproszczeniem w codziennym funkcjonowaniu i sporą oszczędnością. Planując umieszczenie siedziby swojej firmy w mieszkaniu warto przemyśleć, do czego będzie on nam służył. 

Poza podstawowym wyposażeniem, jak biurko i krzesło przyda się także stolik i drugi fotel jeśli planujemy odbywać spotkania w domowym biurze, a także szafy albo regały do przechowywania dokumentacji. Do urządzenia domowego gabinetu świetnie sprawdzą się zestawy mebli, takie, jak meble gabinetowe Lissy, które obejmują m.in. biurko, kontener do biurka, ale także witrynę czy barek. W przypadku urządzania siedziby firmy konieczne będzie zaaranżowanie osobnego pomieszczenia lub oddzielenie strefy pracy od reszty mieszkania. Można do tego wykorzystać na przykład parawan lub szklaną ściankę działową, która dodatkowo będzie ciekawym elementem wystroju. 

biblioteczka

Dla osób posiadających duży księgozbiór, ciekawym i przyjemnym dla oka rozwiązaniem jest umieszczenie w gabinecie także biblioteczki. Niektóre zawody wręcz wymagają dużej wiedzy książkowej i wielu źródeł np. prawnik. Zbiór tytułów można umieścić w przeszklonych witrynach, takich jak biblioteczki Lissy. Witryna uchroni je przed zakurzeniem, a w dodatkowych szafkach i szufladach możemy przechowywać firmową dokumentację bądź niezbędne narzędzia pracy. 

Dobrze urządzone biuro zwiększa efektywność pracy

W stacjonarnym biurze firmowym nie mamy zbyt dużego wpływu na to jak jest zorganizowane nasze stanowisko pracy. W przypadku open space często to stanowisko jest codziennie w innym miejscu. Surowy biurowy styl nie zawsze sprzyja skupieniu i kreatywności w działaniu. Mając możliwość urządzenia domowego biura według własnych upodobań i przyzwyczajeń wpływamy bezpośrednio na jakość swojej pracy. Warto więc zaaranżować miejsce do pracy w domu tak, by było dla nas wygodne, wizualnie przyjemne i by po prostu chciało się nam w nim pracować. 

Niezależnie od tego czy zależy nam na wydzieleniu małej przestrzeni do pracy zdalnej, czy chcemy urządzić duży domowy gabinet, warto zacząć od przemyślenia tego, jakie są nasze realne potrzeby i co jest nam niezbędne do sprawnego funkcjonowania w pracy z domu.


Źródło: lissy.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF