...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Podium najbardziej opiniotwórczych mediów w lipcu zajmują: Onet, WP i TVN24. Polskie Radio mocno w górę w rankingu ogólnym

media

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów za lipiec znajdują się między innymi cztery portale internetowe: Onet, WP, Interia oraz redakcja Wirtualnemedia, która awansowała o dwie pozycje i tym samym znalazła się w zestawieniu TOP 15. W grupie stacji radiowych obecne są trzy rozgłośnie: RMF FM, Polskie Radio 24 i Program Pierwszy Polskiego Radia. Telewizję zaś niezmiennie reprezentuje trzech nadawców: TVN24, Polsat News oraz TVPinfo. Prasę natomiast pięć tytułów: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna i Fakt.

Ranking najbardziej opiniotwórczych mediów za lipiec otwiera Onet z wynikiem 4,8 tys. powołań. Miejsce drugie z liczbą 4 tys. cytowań zajęła WP – na portal głównie powoływano się w związku z sondażem o wyborach do Sejmu na dzień 11 lipca 2021 r., przygotowanym przez United Surveys na zlecenie redakcji. Trzecie miejsce należy do stacji TVN24, która wygenerowała 3,3 wzmianek w innych mediach.

Aż o dziesięć oczek wzrosła pozycja Polskiego Radia 24, które uplasowało się na dziewiątym miejscu ze wzrostem o ponad 100 proc. niż w czerwcu – 1,2 tys. cytowań. Inne tytuły mediowe w Polsce licznie powoływały się na wywiad rozgłośni z szefem KPRM Michałem Dworczykiem, w którym minister informował o planowanej odsprzedaży szczepionek przeciwko COVID-19 innym krajom w Europie. Program Pierwszy Polskiego Radia również odnotował znaczący skok w górę o dziewięć miejsc, z liczbą 1 tys. cytowań. Redakcja przeprowadziła rozmowę z ministrem edukacji i nauki Przemysławem Czarnkiem, który innymi komentował planowane zmiany w programie nauczania, które obejmą obligatoryjny wybór między religią i etyką. O cztery miejsca w górę zmieniła się również pozycja stacji Polsat News (2,2 tys. powołań), która gościła na antenie rzecznika Ministerstwa Zdrowia Wojciecha Andrusiewicza, wypowiadającego się między innymi na temat planów kwarantanny osób zaszczepionych mających kontakt z wariantem Delta. W rankingu ogólnym wzrosty dotyczą również tytułów: Super Express o trzy miejsca, Fakt z dwom oczkami i portal Wirtualnemedia z miejsca szesnastego poza rankingiem głównym w czerwcu na miejsce czternaste w lipcu bieżącego roku.

media ranking ogólny
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

W rankingu tytułów prasowych za lipiec 2021 pierwsze miejsce utrzymuje Rzeczpospolita z wynikiem 2,8 tys. materiałów w innych mediach. Drugie miejsce w kategorii ze wzrostem o jedno oczko zajęła Gazeta Wyborcza z liczbą blisko 1,4 tys. cytowań. Pozycję trzecią również ze zmianą w górę o jedno miejsce zajmuje Super Express (1,3 tys.). Najwyższy wzrost dotyczy natomiast tytułu Nasz Dziennik – zmiana o czternaście pozycji w stosunku do czerwca br. Na dziennik głównie powoływano się w związku wypowiedzią doradcy ministra edukacji Pawła Skrzydlewskiego o „ugruntowaniu dziewcząt do cnót niewieścich”. O siedem miejsc awansowała również Gazeta Polska, na której łamach ukazał się licznie cytowany przez innych dziennikarzy w Polsce wywiad z szefem PiS, Jarosławem Kaczyńskim.

tytuły prasowe ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

Podium kategorii zajęły kolejno TVN24 (3,3 tys. cytowań), Polsat News (2,2 tys.) oraz TVP Info (933). Na miejscu czwartym ze wzrostem o jedną pozycję w kategorii, uplasował się TVN (760). O trzy miejsca wzrosła również pozycja TV Republika (306 powołań), do której najczęściej odnoszono się w związku z rozmową stacji z wiceministrem zdrowia Waldemarem Kraską na temat konieczności szczepień, które mogą uchronić kraj przed czwartą falą i dodatkowymi restrykcjami. O trzy oczka zmieniła się także pozycja TVP3 (180), która tym samym zajęła ósme miejsce w rankingu. Zestawienie zamyka stacja Canal+ (144), która awansowała o dwa miejsca. Stacja relacjonowała zawody Grand Prix na żulu, rozmawiając między innymi z Robertem Lambertem debiutantem w wyjściach na nowym silniku, który ma szansę zmienić hierarchię w mistrzostwach świata.

Stacje telewizyjne ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju niezmiennie zajmuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się w lipcu blisko 1,5 tys. razy. Miejsce drugie w rankingu zajmuje Polskie Radio 24, które cytowano w innych mediach prawie 1,3 tys. razy. Podium zamyka Program Pierwszy Polskiego Radia z liczbą 1 tys. wzmianek. W rankingu znalazły się również dwie stacje regionalne Radio Wrocław ze wzrostem o jedno oczko w porównaniu do ubiegłego miesiąca i wynikiem 194 powołań oraz Radio Poznań z awansem o dwa miejsca i liczbą 100 cytowań. Stacja z Poznania gościła na antenie premiera Mateusza Morawieckiego, który w rozmowie z redakcją między innymi potwierdzał, że Wielkopolska jest jedną z zakładanych lokalizacji elektrowni jądrowej.

stacje radiowe ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Niezmiennym liderem kategorii pozostaje Onet, cytowany w lipcu 4,8 tys. razy. Kolejno w rankingu ponownie uplasowały się również serwisy WP z liczbą 4 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,2 tys. powołań. Czwarte miejsce z liczbą 1 tys. cytowań i ze wzrostem o jedno oczko zajął branżowy portal Wirtualnemedia. Redakcja, powołując się na swoje źródła, między innymi informowała, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie wyklucza cofnięcia koncesji wszystkim stacjom TVN, jeżeli wejdą w skład grupy, jaka powstanie po fuzji Warner Media z Discovery. Wyższe pozycje względem czerwca odnotowały również portale o charakterze show-biznesowym: Pudelek na poziomie 669 wzmianek i Pomponik z 270 cytatami w innych mediach.

portale internetowe ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Na miejsce pierwsze kategorii awansowała aż o pięć pozycji Gazeta Polska, cytowana w innych mediach łącznie 337 razy. Za nią tygodnik Wprost z liczbą 259 powołań. Podium zamyka natomiast Newsweek (219) wraz ze wzrostem o jedno oczko. O trzy pozycje wyżej uplasował się natomiast dwutygodnik Viva! z wynikiem 221 wzmianek. Ranking ponownie zamyka tygodnik Do Rzeczy (204).

Tygodniki i dwutygodniki ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Pierwsze miejsce rankingu zajmuje miesięcznik Twój Styl, cytowany w lipcu łącznie 146 razy między innymi za sprawą wywiadu na łamach sierpniowego numeru z aktorką Anną Dereszowską. Pozycja druga należy do branżowego tytułu Press z wynikiem 131 powołań w innych mediach i wzrostem o jedno oczko. Podium zamyka magazyn Forbes z liczbą 100 wzmianek. Kolejno miejsce czwarte i piąte zajmują Perspektywy (99) i Zwierciadło (40).

miesieczniki i dwumiesięczniki ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za lipiec niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu z liczbą kolejno 2,8 tys., 1,2 tys. i 290. Czwarte miejsce zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Parkiet. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money, Business Insider, Bankier, WNP oraz 300gospodarka.

media ekonomiczne i biznesowe - prasa ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
portale ekonomiczne i biznesowe - portale
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Liderem kategorii mediów regionalnych w lipcu 2021 pozostaje Radio Wrocław, na które inne redakcje w kraju powoływały się w lipcu 194 razy. Rozgłośnia gościła na antenie między innymi ministra zdrowia Adama Niedzielskiego, którego pytano o sytuację szczepień w kraju. Wzrost o sześć oczek odnotowało Radio Poznań, plasując się tym samym na miejscu trzecim z wynikiem 100 wzmianek. Pozycja czwarta to z kolei najwyższy awans w rankingu aż o siedem pozycji i dotyczy on Dziennika Bałtyckiego (83). Redakcja gazety jako pierwsza informowała, iż Disney pracuje nad filmem opartym na scenariuszu polskich twórców i którego akcja ma rozgrywać się w Polsce. Ranking zamyka natomiast Radio Kraków z liczbą 82 materiałów w innych mediach.

media regionalne ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 42 799 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 lipca 2021 roku. Wszystkie wykresy do pobrania znajdują się pod następującym linkiem: https://bit.ly/2Wq3aE6

Korzystanie z raportu, w tym wykorzystanie informacji wynikających z raportu, publikacja materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła:

  • W przypadku mediów elektronicznych poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej (imm.com.pl) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. Instytut Monitorowania Mediów (IMM).
  • W przypadku mediów tradycyjnych poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów (IMM)”.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najbardziej opiniotwórcze media czerwca 2021 [RAPORT]

ludzie ze smartfonami

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów za czerwiec znajdują się cztery portale internetowe: Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Money.pl, trzy stacje radiowe: RMF FM, Radio Zet i Radio Plus, trzy telewizyjne: TVN24, Polsat News, TVPinfo oraz pięć tytułów prasowych Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Super Express i Fakt.

Największy skok, bo siedem pozycji w górę w stosunku do maja br. odnotowało Radio Plus, na którego antenie minister zdrowia Adam Niedzielski podkreślał, że skala nowych przypadków nie przełoży się, tak jak w poprzednich falach epidemii na liczbę hospitalizacji i zgonów. Kolejny wysoki wzrost w rankingu – pięć oczek odnotował Dziennik Gazeta Prawna. Redakcja DGP na łamach dziennika między innymi opublikowała rozmowę z Przemysławem Czarnkiem, szefem MEiN o planach rozpoczęcia roku szkolnego we wrześniu w kontekście trwającej pandemii. Media licznie cytowały również wywiad TVP Info z szefem resortu zdrowia Adamem Niedzielskim, który na antenie między innymi komentował aktualne dane epidemiczne.

Najbardziej_opiniotwórcze_media 2021
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

W rankingu tytułów prasowych pierwsze miejsce z 23% wzrostem liczby powołań w stosunku do maja br. utrzymuje Rzeczpospolita (2,7 tys.). Drugie miejsce w kategorii zajął Dziennik Gazeta Prawna z liczbą powołań o 33% wyższą niż w zeszłym miesiącu (1,9 tys.). Pozycję trzecią podobnie, jak w maju zajęła Gazeta Wyborcza na poziomie 1,8 tys. cytowań. Z kolei najwyższy wzrost odnotował miesięcznik Perspektywy, który pod koniec czerwca opublikował ranking najlepszych polskich uczelni akademickich 2021. Zestawienie zamyka tygodnik Polityka ze zmianą miejsca aż o trzynaście oczek. Redakcja jako pierwsza nieoficjalnie zapowiedziała, że Donald Tusk ma wrócić na fotel przewodniczącego Platformy Obywatelskiej.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

Podium kategorii zajęły kolejno TVN 24 (3,1 tys. wzmianek), Polsat News (1,5 tys. cytowań) oraz TVP Info (1,4 tys. powołań). Na miejscu czwartym ze wzrostem o trzy pozycje w kategorii, uplasowała się TVP Sport (740). Na stację często powoływano się w związku z przeprowadzanymi rozmowami z reprezentacją Polski na Euro 2020. O sześć miejsc w górę zmieniła się również pozycja stacji Polsat Sport (200 powołań), głównie za sprawą rozmowy z siatkarzem Łukaszem Kaczmarkiem nt. meczu z Iranem w końcówce fazy grupowej Ligi Narodów.

 Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju niezmiennie zajmuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się 2,6 tys. razy. Podobnie jak w maju, miejsce drugie w rankingu zajmuje stacja Radio Zet, którą cytowano w innych mediach 1,4 tys. razy. Podium zamyka Radio Plus ze wzrostem liczby cytowań i zmianą miejsca o dwa oczka. O tę samą liczbę zmieniła się pozycja Polskiego Radia Programu Trzeciego, na które licznie powoływano się w związku z rozmową z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem nt. złożonych wniosków opozycji w sprawie odwołania wicemarszałka sejmu Ryszarda Terleckiego.

 Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Niezmiennym liderem kategorii pozostaje Onet.pl, cytowany w czerwcu 4,4 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się również serwisy Wp.pl z liczbą 3,1 tys. wzmianek i Interia.pl z wynikiem 1,6 tys. powołań. O jedno miejsce wzrosła pozycja portalu Wpolityce.pl – redakcja między innymi przeprowadziła rozmowę z Pawłem Kukizem, w której dopytywała o szczegóły porozumienia Kukiz’15 z partią PiS. Ze wzrostowym wynikiem o dwa oczka w stosunku do maja br. ranking zamyka Bankier.pl. Na portal powoływano się głównie w związku z informacjami redakcji, iż w serwisie e-budownictwo.gunb.gov.pl, w którym od 1 lipca można składać wnioski o pozwolenie na budowę, niedługo pojawią się kolejne funkcje ułatwiające załatwianie formalności związanych z budową domu.

 Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Miejsce pierwsze utrzymuje tygodnik Wprost, cytowany w czerwcu w innych mediach 430 razy. Za nim, podobnie jak w zeszłym miesiącu, tygodnik Sieci z liczbą 359 powołań. Aż o pięć pozycji wyżej uplasował się natomiast tygodnik Polityka (281 wzmianek). Z wynikiem 226 wzmianek czwarte miejsce zajął Newsweek. Ranking ponownie zamyka tygodnik Do Rzeczy (221).

 Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Pierwsze miejsce rankingu zajmuje miesięcznik Perspektywy, cytowany w czerwcu łącznie 297 razy. Kolejno drugą i trzecią pozycję zajęły tytuły: Forbes (225) i Press (160). Miejsce czwarte przypada na Twój Styl, a całe zestawienie ze wzrostem o cztery oczka również zamyka kobiecy miesięcznik – magazyn Pani.

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za czerwiec niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu. Czwarte miejsce zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Gazeta Bankowa, na którą w czerwcu często powoływano się w związku z wywiadem redakcji z prezesem NBP Adamem Glapińskim na temat cen energii w Polsce. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, 300gospodarka.pl oraz Wnp.pl.

Najbardziej opiniotwórcze media biznesowe i ekonomiczne
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM
Najbardziej opiniotwórcze media wykres
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Liderem kategorii mediów regionalnych w Polsce pozostaje Radio Wrocław, na które inne redakcje w kraju powoływały się w czerwcu 140 razy. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o dwa oczka w rankingu i liczbą 96 cytowań zajął Dziennik Zachodni. Pozycja trzecia nadal należy do Gazety Krakowskiej z wynikiem 89 powołań w innych tytułach. Czwarte miejsce ex aequo zajmują Tygodnik Podhalański i Gazeta Wrocławska (70 wzmianek). Ranking zamyka natomiast Radio Gdańsk z liczbą 68 materiałów w innych mediach.

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

 

pobierz pełny raport

 


Źródło: Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM – imm.com.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najbardziej opiniotwórcze media w maju: Onet, RMF FM, TVN24, Wp.pl i Rzeczpospolita

Najbardziej opiniotworcze media

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów znalazły się cztery portale internetowe: Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Money.pl, trzy stacje radiowe: RMF FM, Radio Zet i Program Pierwszy Polskiego Radia, trzy telewizyjne: TVN24, Polsat News, TVN oraz pięć tytułów prasowych Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna i Fakt.

Największy skok, bo osiem pozycji w górę w stosunku do kwietnia br. odnotował Program Pierwszy Polskiego Radia. Redakcja omawiała na antenie między innymi wstępne wyniki programu szczepień przeciw COVID-19 w zakładach pracy w rozmowie z szefem KPRM, pełnomocnikiem rządu ds. narodowego programu szczepień Michałem Dworczykiem. Portal Interia.pl ze wzrostem o trzy oczka między innymi za sprawą wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim, w którym prezes PiS przyznał, że gdyby nie koronawirus, podałby się do dymisji. Ranking główny zamyka stacja TVN ze wzrostową zmianą o trzy pozycje, która między innymi informowała o śmierci Rafała Poniatowskiego po długiej chorobie, jednego z pierwszych reporterów zatrudnionych w stacji TVN24. Media licznie pisały o tym na łamach swoich redakcji.

Media wykres

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

W rankingu tytułów prasowych pierwsze miejsce utrzymuje Rzeczpospolita. Na dziennik inne media licznie powoływały się między innymi w związku z publikacją informacji pozyskanej przez redakcję od Ministerstwa Finansów, iż firmy nie będą musiały już przesyłać czynnego żalu przy poprawianiu błędów w Jednolitym Pliku Kontrolnym.

Drugie miejsce w kategorii zajęła Gazeta Wyborcza, na którą powoływano się 1,7 tys. razy. Pozycję trzecią podobnie, jak w kwietniu br. zajął Super Express z liczbą 1,5 tys. cytowań. Z kolei czwarte i piąte miejsce w maju 2021 r. zajęły kolejno Fakt (1,1 tys. wzmianek) oraz tygodnik Wprost ze wzrostem o trzy oczka (531 powołań), do którego inne media odnosiły się między innymi w związku z przeprowadzonym przez redakcję wywiadem z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim, w którym lider partii zwracał uwagę, że praktycznie całkowity zakaz aborcji w Polsce to „nic takiego, co by zagrażało interesom kobiet”, ponieważ można wyjechać za granicę, żeby ciążę przerwać.

Zestawienie zamyka Newsweek, którego pozycja wzrosła aż o sześć oczek w stosunku do kwietnia br. Najczęściej cytowano reportaż Agnieszki Żądło, w którym dziennikarka opisywała sprawę Bartłomieja M., aktora znanego z wielu polskich seriali i reklam oraz niedoszłego posła, który miał dokonać gwałtu na 14-latce.

Media wykres 2

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

Podium kategorii zajęły kolejno TVN 24 (2,9 tys. wzmianek), Polsat News (1,7 tys. cytowań) oraz TVN (910 powołań). Na miejscu piątym, ze wzrostem o cztery pozycję w kategorii, uplasował się Polsat, który często cytowano między innymi w związku z przeprowadzonym na zlecenie stacji sondażem IBRiS, w którym zapytano Polaków o ocenę głosowania poszczególnych ugrupowań politycznych ws. Funduszu Odbudowy z UE. Wzrost o trzy pozycje w stosunku do kwietnia br. odnotowała również stacja Canal+, do której licznie odnoszono się w sprawie rozmowy redakcji z Robertem Lewandowskim na temat przyczyn zwolnienia Jerzego Brzęczka.

Media wykres 3

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju stale utrzymuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się w maju aż 4,3 tys. razy. Miejsce drugie rankingu zajmuje stacja Radio Zet, którą cytowano w innych mediach 1,6 tys. razy. Miejsce trzecie zajął Program Pierwszy Polskiego Radia z liczbą 946 wzmianek w innym tytułach mediowych. W rankingu wzrostową pozycję o jedno oczko odnotowało również Radio Wrocław, które między innymi przeprowadziło wywiad z ministrem edukacji Przemysławem Czarnkiem na temat nowego programu społeczno-gospodarczy (Polski Ład) przewidującego m.in. zmiany w edukacji, które miałyby skutkować wprowadzeniem większej liczby lekcji historii w szkołach ponadpodstawowych oraz zajęć z historii XX wieku.

Media_wykres

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Niezmiennym liderem kategorii pozostaje Onet.pl, cytowany w maju 4,5 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się również serwisy Wp.pl z liczbą 2,7 tys. wzmianek i Interia.pl z wynikiem 1,7 tys. powołań. O jedno miejsce wzrosła pozycja portalu Gazeta.pl – redakcja między innymi przeprowadziła wywiad z byłym prezydentem Bronisławem Komorowskim, który w rozmowie zadeklarował, że wraca do polityki i wesprze siły opozycji, ale nie partii-matki, z której ramienia wywalczył prezydenturę w 2010 roku. W zestawieniu wzrostowe pozycje odnotowały również konkurencyjne portale Pudelek.pl (465 cytowań) i Plejada.pl (317 wzmianek).

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Miejsce pierwsze ze wzrostem o dwie pozycje w stosunku do kwietnia br. zajął tygodnik Wprost, cytowany w innych mediach 531 tys. razy. Za nim, podobnie jak w zeszłym miesiącu, tygodnik Sieci z liczbą 463 powołań. Aż o cztery pozycje wyżej uplasował się natomiast Newsweek (225 wzmianek). Z wynikiem 220 powołań czwarte miejsce zajął dwutygodnik Viva!. Ranking zamyka tygodnik Do Rzeczy (186).

Media wykres

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Pierwsze miejsce rankingu niezmiennie zajmuje magazyn Forbes, cytowany łącznie 188 razy. Kolejno drugą i trzecią pozycję, tak samo jak w kwietniu, zajęły tytuły: Press (140) i Twój Styl (101). Miejsce czwarte nadal należy do edukacyjnego miesięcznika Perspektywy. Zestawienie ze wzrostem o cztery oczka zamyka natomiast popularnonaukowy miesięcznik Focus, na który głównie powoływano się w związku z podaną przez redakcję informacją, że NASA przygotowuje się do wystrzelenia w kosmos zwierząt w ramach misji transportowej na pokład Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Media wykres

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za maj niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej, Pulsu Biznesu, Forbesa i Parkietu. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, Wnp.pl oraz 300gospodarka.pl.

 

Media wykres

media wykres

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w Polsce od stycznia br. pozostaje Radio Wrocław, które w maju cytowane było 174 razy. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o jedną pozycję w rankingu zajęło Radio Kraków, którego redakcja przeprowadziła wywiad z wiceminister ds. turystyki Andrzejem Gut-Mostowy na temat paszportów covidowych. Miejsce trzecie zajmuje Gazeta Krakowska z liczbą 124 powołań w innych mediach. Do rankingu ze wzrostowym wynikiem o cztery oczka w stosunku do kwietnia br. zakwalifikował się również Dziennik Zachodni, na którego łamach  proboszcz z parafii św. Jerzego w Dębieńsku przeprosił za swoje słowa podczas kazania o karaniu dzieci tzw. klapsem. Ranking zamyka Radio Poznań również ze wzrostem o cztery oczka – na antenie na temat zwolenników dobrowolności szczepień wypowiadał się prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.

media regionalne wykres

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 44 442 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 maja 2021 roku.

Korzystanie z raportu, w tym wykorzystanie informacji wynikających z raportu, publikacja materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła:

  • W przypadku mediów elektronicznych poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej (imm.com.pl) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. Instytut Monitorowania Mediów -IMM.
  • W przypadku mediów tradycyjnych poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów – IMM”.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF