...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Social Town już w najbliższą niedzielę. Eksperci odpowiedzą na trudne pytania o seksualizacji w sieci

Pomimo rozwiniętych mediów społecznościowych, poziom dostępu do edukacji cyfrowej w Polsce pozostawia wiele do życzenia. Szczególnie, jeśli chodzi o tak ważne tematy jak seksualizacja w internecie i jej wpływ na użytkowników social mediów. Z tego powodu powstało wydarzenie Social Town ,,Seks w Social Mediach. Porozmawiajmy o OnlyFans, porno i ich wpływie na naszą psychikę”. W najbliższą niedzielę, 25 lutego, eksperci z dziedziny edukacji seksualnej i psychologii odpowiedzą na nurtujące pytania, dotyczące erotycznej sfery internetu.

 

Jak wszechobecna nagość i łatwiejszy niż kiedykolwiek dostęp do platform pornograficznych wpływa na naszą psychikę? Jak chronić się przed seksualizacją w świecie digitalowym? Skąd wziął się fenomen OnlyFans? Po odpowiedzi na te i wiele innych pytań już w tę niedzielę, 25 lutego, zapraszają Wojtek Kardyś, agencja digitalowa oLIVE media oraz Food Town w Fabryce Norblina, gdzie odbędzie się wydarzenie z cyklu Social Town. 

Nadchodzące spotkanie ,,Seks w Social Mediach. Porozmawiajmy o OnlyFans, porno i ich wpływie na naszą psychikę” to pierwsza odsłona drugiej edycji Social Town, cyklu eventów, które powstały z głębokiej potrzeby edukacji cyfrowej i podnoszenia świadomości wśród społeczeństwa.  Wydarzenie jest całkowicie bezpłatne i dostępne dla każdego, kto chce dowiedzieć się więcej o internecie – niezależnie od płci, czy wieku. 

 

Social Town – Porozmawiajmy o OnlyFans, porno i ich wpływie na naszą psychikę

Tematyka seksualizacji w social mediach nie należy do najprostszych, a źródeł wiedzy na temat tego, jak sobie radzić z wszechobecną nagością i treściami erotycznymi nie ma zbyt wiele. Coraz większa liczba najmłodszych użytkowników mediów społecznościowych sprawia, że problem seksualizacji zaczyna dotykać również tę grupę. Zadaniem organizatorów oraz zaproszonych ekspertów podczas nadchodzącego wydarzenia Social Town, będzie przybliżenie metod walki z cyfrową seksualizacją oraz sposobów zapobiegania przemocy seksualnej w sieci. 

 

  • Decyzja o wyborze tematu konferencji wynikała z obserwacji, że coraz więcej młodych (i nie tylko!) ludzi zdobywa wiedzę na temat seksualności i relacji głównie przez social media – mówi Wojtek Kardyś, specjalista do spraw komunikacji internetowej i social mediów. – Na Social Town chcemy rozpocząć dyskusję na temat wpływu social mediów na seks (od porno po Only Fans) i tego, jak edukować o seksualności w zdigitalizowanych czasach – dodaje Kardyś. 

 

Kim są prelegenci nadchodzącego wydarzenia?

Podczas niedzielnego wydarzenia na scenie nie zabraknie  ekspertów w dziedzinie psychologii, seksuologii oraz edukacji seksualnej.

 

Wśród panelistów, 25 lutego w Fabryce Norblina, prelekcję poprowadzi przedstawicielka fundacji SEXEDPL – jednej z czołowych organizacji działających na rzecz edukacji seksualnej w Polsce. Martyna Wyrzykowska pełni rolę dyrektor zarządzającej w SEXEDPL. Jest autorką podcastu „Mamy tak samo”, współautorką licznych kampanii społecznych, plebiscytów i wydarzeń medialnych oraz mamą dwóch dziewczynek. Od lat związana jest z mediami.

Tematem prelekcji Wyrzykowskiej będzie – “Jak się chronić przed dickpicem i inne pytania, na które odpowiada SEXEDPL”. 

 

Drugą z prelegentek jest Barbara Płaczek, specjalistka seksuologii, trenerka i edukatorka seksualna osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci i młodzieży. Nie są dla niej obce zagadnienia seksualności dzieci, młodzieży oraz ich rodzin. Prowadzi gabinet specjalisty seksuologii w Rybniku, chcąc wyjść naprzeciw problemowi erotyzacji, pornografii, masturbacji.

Płaczek poprowadzi panel „Dzieci i młodzież w obliczu cyberseksualności – zagrożenia i ich formy, a bezpieczeństwo”

 

Podczas niedzielnego wydarzenia będzie można usłyszeć także prelekcję Sex & Relationship Coach, Olgi Zarzyckiej. Tytuł coacha zdobyła w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego, a doświadczenie związane z seksualnością w Somatica Institute ®. Nazywa się coachem somatyczno-relacyjnym, seksualnym i na co dzień pomaga w budowaniu pełniejszego i bardziej satysfakcjonującego życia oraz relacji.

Jej prelekcja nosi tytuł “Seksualizacja?! O pornografii, rozczarowaniu i pozytywnych aspektach (w sieci)”.

 

Wydarzenie będzie prowadzone przez pomysłodawcę, Wojtka Kardysia. Zwieńczeniem eventu będzie panel dyskusyjny, podczas którego eksperci odpowiedzą na nurtujące publiczność pytania. 

 

SOCIAL TOWN – komplet informacji 

Wszyscy zainteresowani wydarzeniem mogą znaleźć komplet informacji o nadchodzącym Social Town na stronie wydarzenia: https://fb.me/e/59byglMwq

————————————

Kiedy: 25.02.2024 (niedziela)

Gdzie: Food Town w Fabryce Norblina, Żelazna 51/53, 00-841 Warszawa

Start: 15:00

Wejście: Darmowe

Organizatorzy podkreślają, że kontrowersyjne i ważne tematy związane z mediami społecznościowymi będą również poruszane podczas kolejnych spotkań z cyklu Social Town, które będą odbywać się cyklicznie, w każdą ostatnią niedzielę miesiąca. Najbliższe kolejne wydarzenie zaplanowane jest na marzec. Wszystkie tematy poruszane podczas spotkań Social Town, będą związane z edukacją digitalową oraz wyzwaniami, jakie aktualnie dotykają użytkowników sieci.

oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.

oLIVE media

Twitter omija rosyjską cenzurę

Twitter TOR

Twitter uruchamia wersję serwisu dostępną na przeglądarkach TOR. Pozwoli to ominąć rosyjską cenzurę.

Dark web to specjalny rodzaj sieci, z której można korzystać przy pomocy przeglądarki TOR. Wykorzystuje ona tzw. trasowanie cebulowe. Nazwa pochodzi od tego, że wszelkie treści są wielokrotnie szyfrowane w sposób warstwowy (analogia do cebuli). Zapewnia to anonimowość użytkownika i ułatwia dostęp do ocenzurowanych i ukrytych treści.

Wśród zablokowanych na Rosji serwisów swoje TOR-owe wersje uruchomiły już wcześniej Facebook oraz BBC.

Sieć TOR można bez problemów zainstalować na naszym komputerze. Wystarczy znaleźć odpowiedni plik instalacyjny, który jest powszechnie dostępny i można go wyszukać przy pomocy zwykłej przeglądarki.

Adam Daniluk

Rosja blokuje dostęp do mediów społecznościowych

facebook

Rosyjskie władze coraz bardziej starają się ograniczyć obywatelom dostęp do wiadomości ze świata zewnętrznego. Tym razem blokują dwa największe niezależne portale społecznościowe.

Najpierw padło na Facebooka. Następnie mieszkańcy kraju ze wschodu stracili możliwość korzystania z Twittera. Sprawa również jest niejasna jeśli chodzi o dostęp do Instagrama i Youtube. Informacje o blokadzie pierwszego zdementował New York Times, natomiast drugi pozostaje wciąż otwarty dla użytkowników z Rosji, natomiast wiele skarżyło się na bardzo długi czas ładowania filmów.

Jak informują media, decyzja o blokadzie zewnętrznych mediów miała być już podyktowana w zeszłym roku, kiedy to na tych portalach zaczęto odnotowywać przypadki dyskryminacji rosyjskich mediów. Nie da się jednak ukryć, że całość jest działaniem propagandowym, aby ograniczyć informacje obywatelom o militarnych działaniach Rosji na Ukrainie.

Adam Daniluk

Fala dobra dla Ukrainy. Prawie 900 tysięcy postów w mediach społecznościowych o pomocy tylko w 6 dni

Media tradycyjne

Od momentu wybuchu wojny na Ukrainie sytuacja za naszą wschodnią granicą zdominowała media i dyskurs publiczny w Polsce. Jednym z kluczowych elementów, które są relacjonowane w mediach tradycyjnych i społecznościowych, jest bezprecedensowe zaangażowanie Polaków w pomoc humanitarną uchodźcom wojennym.

Twitter rośnie w siłę

Przez pierwsze sześć dni wojny (24 lutego – 1 marca) w mediach społecznościowych opublikowano 894 949 wpisów nawiązujących do pomocy Ukraińcom, opatrzonych takimi hashtagami jak #solidarnizukraina, #NAPOMOCUKRAINIE, #PomagamUkrainie czy #pomocdlaukrainy. 43% tych publikacji pojawiło się na Facebooku, a 38% na Twitterze, co pokazuje, jak ogromną rolę w relacjonowaniu wydarzeń związanych z wojną odgrywa w ostatnim czasie to medium – do tej pory postrzegane przede wszystkim jako przestrzeń do dyskusji o polityce i sporcie.

Media społecznościowe

Temat pomocy, jaką Polska zaoferowała dotkniętej wojną Ukrainie, był jednym z tych dominujących także w mediach tradycyjnych. W internecie, prasie, radiu i telewizji w ostatnich sześciu dniach pojawiło się 27 085 publikacji na temat pomocy uchodźcom z Ukrainy. Ich poziom dotarcia przekroczył 268 milionów.

Wojna hybrydowa dzieje się na naszych oczach

Najaktywniejszymi portalami internetowymi (pod względem liczby publikacji), na których można było znaleźć informacje na ten temat były kolejno: echodnia.pl, radio.opole.pl, portalsamorzadowy.pl, onet.pl, a także wnp.pl. Obecność na tej liście Portalu Samorządowego pokazuje kluczową rolę samorządów w działaniach koordynujących pomoc. Z kolei jeśli chodzi o dotarcie, w pierwszej trójce portali podejmujących temat wsparcia uchodźców znalazły się onet.pl, eska.pl i rmf24.pl.

Media społecznościowe w kontekście konfliktu w Ukrainie pokazały po raz kolejny „inną twarz”. Znamy tę przestrzeń jako tygiel informacji biznesowych, politycznych czy rozrywkowych, ale dziś stały się też ogromną platformą do niesienia pomocy i przekazywania wiedzy na temat wojny. Z jednej strony jest to najszybszy kanał informujący o sytuacji nawet w najbardziej odległych lub odizolowanych miejscach, ale z drugiej doniesienia są przepełnione fake newsami i niesprawdzonymi danymi. W tym konflikcie mamy do czynienia nie tylko z wojną konwencjonalną, ale także hybrydową, gdzie druga strona doskonale rozumie mechanizmy działania mediów społecznościowych i wykorzystuje je do propagandy. Wszyscy powinniśmy pamiętać, że narrację tworzą użytkownicy o różnym stopniu wiedzy i aktywności w social media. To powoduje, że często poza brakiem weryfikacji prawdziwości danych mamy jeszcze do czynienia ze zjawiskiem „echa informacyjnego” wywoływanego udostępnianiem i publikowaniem nieaktualnych informacji sprzed kilku dni. Wprowadzane do przestrzeni na nowo, powodują dodatkowy szum informacyjny oraz dezinformację. A to w przypadku chociażby akcji pomocowych ma ogromne znaczenie. Dlatego tak dużą wagę należy przykładać do weryfikowania doniesień oraz korzystania tylko ze sprawdzonych, wiarygodnych źródeł informacji.

Sebastian Bykowski, prezes PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Potrzeba weryfikowania treści silniejsza niż kiedykolwiek

Na początku wojny w Ukrainie media społecznościowe odgrywały kluczową rolę w przekazywaniu informacji dotyczących pomocy uchodźcom. Można powiedzieć, że mamy do czynienia z pierwszą tak dużym konfliktem zbrojnym w Europie w dobie social mediów. Korzystały z nich zarówno organy rządowe, jak i setki tysięcy zwykłych obywateli. Z jednej strony, zgodnie z zasadą społecznego dowodu słuszności, taka aktywność mobilizowała nas do angażowania się. Z drugiej, pozwalała władzom państwowym i samorządowym koordynować pomoc na poziomie lokalnym i państwowym. Mimo bezprecedensowej pomocy, w jaką zaangażowały się miliony Polaków, z godziny na godzinę możemy obserwować w sieci nasilającą się dezinformację na temat tego, co rzeczywiście dzieje się na polsko-ukraińskiej granicy i jak traktujemy przybyłych tu uchodźców. Niektóre tego typu fake newsy są powielane przez internautów, a nawet opiniotwórcze zagraniczne media. Dlatego tak ważne jest dzisiaj świadome korzystanie z mediów – weryfikowanie źródeł, zestawianie ich ze sobą, bycie wyczulonym na informacje nacechowane emocjonalnie czy unikanie czerpania wiedzy z komentarzy.

Szymon Sikorski, prezes agencji Publicon


źródło: PRESS-SERVICE

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kolejna edycja Kongresu For Social Media #forsm [BRIEF PATRONUJE]

Kongres for Social Media

Jest to jeden z ulubionych kongresów w Polsce i rozwiązanie dla osób prowadzących konta firmowe w mediach społecznościowych. Kongres odbywa się od 2014 roku. Jest bardzo wysoko oceniony przez uczestników.

Na styczniowej edycji poruszone zostaną niemal wszystkie obszary z zakresu social media, m.in.:
• komunikacja marki, • strategia działań, • wyznaczanie celów, • Video Marketing, • Content Plan , • TikTok dla firm, • skuteczne działania na Youtube, • jak największe firmy wykorzystują Instagrama czy Linkedin w ujęciu biznesowym, • technologia AR, • działania kreatywne, • UGC, •jak rozumieć dzisiejszego użytkownika social media, • jak szukać nowości.

Skorzystaj z ogromu doświadczenia, porad, konkretnych rozwiązań, pomysłów na komunikację,planowanie działań, reklam oraz skutecznego wdrożenia nowych rozwiązań w Waszych kanałach social media.

Kongres For Social Media 26-27.01.22 | online | forsm.pl

W Programie m.in.:

Wyobrażasz sobie profesjonalistę, który ma doświadczenie i umiejętności, a nie ma potrzebnych mu do pracy narzędzi?

W swoim wystąpieniu Dawid zajmie się tematem matrycy komunikacji, która ułatwi planowanie harmonogramu pracy w social mediach.

TEMAT>>>>Matryca strategii komunikacji, czyli jak stworzyć własne narzędzie porządkujące harmonogram publikacji w Mediach Społecznościowych.

Dawid Zając, AdCookie – w branży reklamowej od 2007 roku. Przez 10 lat jako copywriter realizował kampanie dla wielu brandów m.in dla Hewlett-Packard, Żywiec, Unilever, Polpharma, czy Danone. Oficjalny transfer do obszaru Social Media wykonał w 2017 roku, gdzie przez kilka lat pracował z markami Work Service, Oranżada Hellena, czy Decathlon. Od 2021 jako Social Media Director zarządza działem SM w agencji AdCookie – Digital Marketing, gdzie między innymi odpowiada za tworzenie strategii komunikacji marek w kanałach Social Media, budowanie relacji i współprace z klientami oraz rekomendowanie i wdrażanie mechanik kampanii płatnych.
______________________________________________________________________

Przemysław Gajos, LTTM – Senior support manager w grupie LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset). Od lat pomaga w rozwoju kanałów na YouTube – zarówno niezależnym twórcom, jak i markom prowadzącym swoje działania komunikacyjne na tej platformie.

Uczestnicy #forSM poznali już Przemka i wiedzą że na tym wykładzie trzeba być obowiązkowo – wszyscy przez 1h zasłuchani, bo takie konkrety o YouTube to my uwielbiamy!

TEMAT>>>>Jak wykorzystać wszystkie funkcjonalności YouTuba >>> Już nie tylko filmy: o dodatkowych funkcjonalnościach na YouTube oraz tym, dlaczego i jak powinniśmy z nich korzystać.

Należy pamiętać, że YT to także, a może nawet przede wszystkim, drugie największe medium społecznościowe w internecie. To właśnie z myślą o tym, YouTube udostępnia twórcom kolejne narzędzia i funkcjonalności, które pozwalają na dodatkowe angażowanie widzów – nie tylko w same filmy, ale także w „życie” kanału oraz aktywne go wspieranie.

W 2022 nie wystarczy już tylko dodawanie nowych materiałów, a prowadzenie kanału wymaga nowego, holistycznego podejścia.

______________________________________________________________________

Od komunikacyjnego eksperymentu do działania, które stało się główną osią komunikacji premiery The Office PL. Obecność Michała Holca, czyli serialowego CEO, przełamało tabu tej profesjonalnej społeczności.

TEMAT>>>> W swoim wystąpieniu przedstawiając kulisy kampanii opowie o praktycznych wskazówkach, które każdy może zastosować w budowie angażującego contentu dla siebie lub swojej marki.

Czego o komunikacji na Linkedin może nauczyć nas Michał Holc?

Miłosz Jacyna, albo albo – ekspert w dziedzinie contentu i komunikacji digital. Zawodowo z branżą reklamową związany od 10 lat. Przekrojowe doświadczenie we współpracy z różnymi kategoriami i markami nauczyło go, że o każdym produkcie można opowiedzieć w angażujący sposób.

_______________________________________________________________

Jan Ożarowski, Tworzy własne rozwiązania i narzędzia mar-techowe. Najnowszym z nich jest Lens That, studio kreatywne AR, w którym pełni rolę stratega kreatywnego, a które na przestrzeni nieco ponad 3 lat działalności dostarczyło ponad 300 filtrów AR na ponad 40 rynków na świecie.
Z Janem wejdziemy w świat AR i po tym spotkaniu będziemy inaczej patrzeć na rozszerzoną rzeczywistość.

TEMAT>>>> Metaverse już tu jest: rozszerzona rzeczywistość w służbie komunikacji marek w social mediach.

To, co kiedyś kojarzone było jako „snapchatowe uszy i pyszczek psa”, dziś może być w pełni spersonalizowanym, stworzonym dla danej markiod podstaw, efektem (filtrem, lensem, nakładką…) działającym bezpośrednio na ekranie popularnych apek społecznościowych. A tym samym, zupełnie nowym touchpointem z konsumentem i skutecznym narzędziem komunikacji marketingowej. W dobie wygaszania przez marki – z oczywistych względów pandemicznych -komunikacji w pewnych tradycyjnych kanałach i u progu zaanonsowanej przez Marka Zuckerberga epoki Metaverse, właśnie teraz przyszedł moment na wypróbowanie czegoś nowatorskiego, co do tej pory wydawało się „technologią jutra”.

______________________________________________________________________

Adam Kręgielewski – W agencji LABCON odpowiada za multidyscyplinarny zespół specjalistów zajmujących się budowaniem strategii komunikacji oraz realizacją projektów w mediach społecznościowych. Strateg z silnym backgroundem social- i digital- mediowym. Ekspert IAB Polska w obszarze Social Media. Kampanie, nad którymi pracował, zdobywały nagrody i nominacje na najważniejszych polskich i międzynarodowych konkursach reklamowych.

TEMAT>>>>Na takim wydarzeniu jak Kongres For Social Media nie może zabraknąć tematu >>> Make media social again.

>>> Od osoby, która na co dzień pracuje w agencji ciągle styka się z nowymi wyzwaniami, wiecznie szukając najlepszych sposobów na osiąganie celów swoich kampanii dostaniemy przemyślenia, komentarz i rekomendacje jak działać mądrze i skutecznie w social media!

Analizując sposób komunikacji wielu marek w Social Media można odnieść wrażenie, że osoby za nie odpowiedzialne zapomniały czym są i na czym polegają media społecznościowe. Jak można się domyślać, konsumenci oczekują zupełnie innego podejścia. W swojej prezentacji omówię, jak przywrócić działaniom w Social Media społecznościowy charakter, aby w pełni wykorzystać ich komunikacyjny potencjał. Dzięki temu marki mają szansę zbudować lepszą więź ze swoimi konsumentami (realną więź), odpowiedzą na potrzeby, jakie przed komunikacją SoMe stawiają konsumenci oraz będą w stanie wykorzystywać siłę społeczności, aby przekonać innych do siebie.

______________________________________________________________________

W social mediach oprócz użytkowników, zaskakują nas też zmiany wprowadzane przez poszczególne aplikacje.

>>> Z prezentacji dowiesz się o tym jak się dostosować, o nowościach i o tym jak być kameleonem social mediów! Będzie o TikToku, Reelsach, wspaniałym narzędziu e-commercowym Pintereście i innych dobrodziejstwach internetu.

TEMAT>>>>Jak się dopasować – zmiany w social mediach, a UX użytkownika.

Agata Patoła, Feeders Agency – Social Media Team Leader. Tworzy strategie komunikacji, kampanie reklamowe oraz prowadzi działania contentowe w oparciu o media społecznościowe. W swojej pracy zawsze inspiruje się najgłębszym internetem. Tworzy dedykowane kampanie na Spotify, czy Pintereście – im mniej standardowo tym lepiej!

______________________________________________________________________

TEMAT>>>>Narracja w social mediach – o głosie marki dzięki social mediom.

Piotr Gatys, Saatchi & Saatchi – posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży marketingowej i medialnej. Doświadczony w opracowywaniu i wdrażaniu strategii, komunikacji marki, kampaniach napędzających sprzedaż, eventach i Social Media. Pasjonat rozwoju ludzi, przywództwa i ciągłego uczenia się. Silne wyczucie dynamiki biznesowej; analityczny i kreatywny umysł z pasją do rozwiązywania problemów i nieszablonowego myślenia. Prawdziwy gracz zespołowy, który na co dzień wnosi do pracy optymizm i pozytywne nastawienie, ale potrafi też samodzielnie podejmować inicjatywy.

______________________________________________________________________

Podczas prezentacji Krzysztof opowie o możliwościach reklamowych, typach kampanii, targetowaniu oraz sprawdzonych praktykach na Linkedinie.

Dowiesz się na co warto zwrócić uwagę i co sprawdza się najlepiej, a także dla kogo są Reklamy na LinkedIn i czym różnią się od innych źródeł płatnego ruchu?

TEMAT>>>>Możliwości reklamowe LinkedIn Ads – czego unikać i na czym skupić swoją uwagę.

Krzysztof Janosiewicz, Sempai – ponad 5 lat pracuje w firmie Sempai, obecnie na stanowisku Paid Ads Growth Manager. Na co dzień zajmuje się planowaniem, wdrażaniem i optymalizacją kampanii marketingowych czy przygotowywaniem wycen, ofertowania oraz audytów kampanii Google Ads, zarządzaniem działem Google Ads i Allegro Ads. Specjalizuję się w performance marketingu.
______________________________________________________________________

Będzie to intensywny wykład, żeby zdążyć wszystko powiedzieć.

Strategia social media. Wszyscy musimy się ciągle tego uczyć albo ciągle trenować układnie pracy w ramach strategii marketingowej- przemyślanej sekwecji działań, ułożonego planu.
Czeka nas propozycja od Ani jak układać sobie działania w ujęciu strategicznym!

>>> O strategii w Social Media – jak budować silną markę.

Działania w Social Media często prowadzone są ad hoc. Bez strategii, bądź ze strategią, ale oderwaną od ogólnej strategii marketingowej firmy. Czy może być inaczej? I jak sprawić, aby nie było to trudnym i kosztownym procesem? Zapraszam na prezentację, w której dowiesz się jak budować silną markę w Social Media i dlaczego jest to potrzebne.

Anna Ledwoń-Blacha – Social Media’owiec z krwi i kości. Absolutnie zafascynowana marketingiem w social media. Zgłębia tematcustomer experience oraz nowych mediów. Uwielbia odkrywać nowe rzeczy. Najlepiej codziennie. Dzięki temu Creative Director w agencji More Bananas. Autorka wielu artykułów branżowych. Na co dzień kreatywnie i strategicznie zarządza agencją More Bananas, gdzie dba o jakość prowadzonych projektów. Buduje strategie komunikacyjne w Social Media. Pracowała z takimi klientami, jak: Eurobank, Pandora, Venezia, Capgemini, Prima Moda, InPost, Pracuj.pl czy Lufthansa Global Services.
______________________________________________________________________

Facebook znajduje się „pod ostrzałem”, a niektórzy nawet twierdzą, że za kilka lat portalu może już nie być.

Powstaje więc pytanie, czy Facebook umrze, a co za tym idzie co będzie w stanie go zastąpić?>>>Podczas naszej prelekcji nie znajdziemy odpowiedzi na te pytania, ale za to przyjrzymy się aplikacjom i mechanikom, które warto zrozumieć, żeby później móc zacząć z nich korzystać.

Postaramy się wybiec w przyszłość i sprawdzimy co może (ale nie musi) zastąpić giganta.

TEMAT>>>> Co zamiast Facebooka? Czyli subiektywny przegląd mechanik obecnych w ramach nowych mediów, które warto zrozumieć, żeby później zacząć je wykorzystywać.

Martyna Picheta, VMLY&R – badaczka w projektach organizowanych przez PTBRIO – m.in. Kongres Badaczy 2020, czy Trend Week 2020. Laureatka zeszłorocznej edycji konkursu „Zbadaj.to”. Organizatorka cyklu wydarzeń o nazwie KONCEPTY. Ukończyła studia na Komunikacji Wizerunkowej na specjalności Branding. Obecnie pracuje jako Associate Strategy Planner w agencji VMLY&R.
Mateusz Suryś, VMLY&R – na co dzień pracuje m.in. dla Adidas, Danone czy Lays. Specjalizuje się w nawigacji marek w nowych mediach i adaptacji trendów wyrosłych z digitalu do komunikacji, by zwiększać ich kulturową receptywność. Absolwent Kreowania Mediów na Uniwersytecie SWPS. Zawodowo i prywatnie szuka dziury w całym.
_____________________________________________________________________

„Rok video” to jeden z tych frazesów, który wszedł już do kanonu marketingu, a ile jest w nim prawdy skoro od tylu lat jest powtarzany?

>>> Odbędziemy szybką podróż w czasie skupiając się na contencie video od Vine, Snapchata po YouTube, żeby finalnie przejść do Tiktoka i trendów na nim panujących. Obalimy trochę mitów na temat tego serwisu, zaprezentuję content video przez pryzmat nieco innej skali i przeszłości tego formatu w social media, a także zobaczycie przykłady fajnej komunikacji na Tiktoku i antyprzykłady reklamiarskiego bannera w serwisie.

TEMAT>>>>To NIE JEST rok video. Rzecz o tym jak przyszłościowo działać na Tiktoku.

Agnieszka Banaś, Grupa WALK – od ponad 7 lat w branży marketingu internetowego jako liderka zespołów social mediowych w agencjach reklamowych.
Interesuje się technologią, łączeniem świata offline i online oraz tworzeniem sobie konkurencji na rynku, aby świat reklamy internetowej w Polsce był inspirujący. Przeszła całą ścieżkę kariery, od pisania postów i odpowiadania na komentarze po tworzenie procesów i zarządzanie zespołami. Dzięki temu doświadczeniu potrafi zrozumieć każdego członka zespołu i jego problemy.

_______________________________________________________________

Marta Szufranowicz – Współautorka wielu nagradzanych kampanii od KTRów po Euro Effie. Doświadczenie zebrane z czołowych agencji. Łączy zdolność myślenia digitalowego i taktycznego z umiejętnościami rozumienia narzędzi i teorii z zakresu strategii.
StaDeputy Bussines and Strategy Director w DDB Warsaw czyli Najefektywniejsza agencja komunikacyjna 20-lecia Effie Awards Poland, 5-krotny zwycięzca najbardziej efektywnej agencji reklamowej Effie: 2020, 2015, 2014, 2013, 2012 oraz Agencja Roku – festiwal KTR 2016 i 2015 i 2014.

TEMAT>>>>Będzie u nas z tematem wykorzystania elementu emocji jako narzędzia do napędzania biznesu.

Prezentacja o tym jak emocje w komunikacji pomagają budować długofalowo silną markę. Czym jest constant-consideration i jak być obecnym w świecie konsumenta przed jego obecnością w procesie zakupowym.

>>> Wspólnie będziemy dociekać jak wdrożyć elementy emocji w dłuższej perspektywie działań marketingowych. Jak ułożyć to taktycznie. I zdobędziemy perspektywę dla różnych branż!

______________________________________________________________________

TEMAT>>>>Co zrobić, żeby zepsuć kampanię reklamową na Facebooku i Instagramie i stracić trochę pieniędzy.

> W wystąpieniu omówi często stosowane strategie reklamowe, które nierzadko kończą się fiaskiem i szybko zniechęcają marketerów do reklamowania się za pomocą Facebooka (a właściwie już na Meta);
> Pokaże najczęściej popełniane błędy w trakcie prowadzenia działań reklamowych na Facebooku oraz Instagramie;
> Da wskazówki dotyczące budżetów, czasu trwania i targetowania kampanii oraz inne przydatne w codziennych działaniach rekomendacje.

Wystąpienie będzie oparte na rzeczywistych danych z polskiego rynku z 2021 r.

Jan Zając, Sotrender – założyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Autor wielu publikacji na temat psychologii Internetu i prowadzenia badań online.

______________________________________________________________________

Kto sprzedaje Twoje produkty lepiej od Ciebie? Twoi klienci!
Wraz z dynamicznym wzrostem znaczenia e-commercu, rośnie również zapotrzebowanie na UGC, który coraz częściej stanowi ważny element działań marketingowych. Dzięki UGC możesz nie tylko zwiększyć rozpoznawalność marki czy podnieść poziom sprzedaży, ale także odkryć kopalnię insightów Twojej grupy docelowej.

>>> Podczas prezentacji powiemy o tym, dlaczego warto inwestować w UGC i od czego możesz zacząć swoje działania.

TEMAT>>>>User Generated Content jako narzędzie marketingowe

Katarzyna Brożyna, Opus B – z wykształcenia psycholożka i certyfikowana project managerka. Po sześciu latach pracy w roli account managera, postanowiła realizować się jako digital specialist w Opus B, agencji reklamowej tworzącej rozwiązania strategiczne i kreatywne dla marek komercyjnych ze wszystkich kategorii. Na swoim koncie mają takie nagrody jak Effie Awards, Kreatura, KTR, Idea Awards, Pentawards, EPDA Award, The Dieline, Transform Awards, Creativity International Awards, Red Dot Design Concept, Red Dot Communication Design, Złote Orły.

BONUS: dla uczestników dostęp do wykładów z edycji ForSM 2021 w prezencie:

Teraz przy zgłoszeniu otrzymujesz dostęp do dodatkowych 11 lekcji z pracy z marką w social media:
1. YouTube – Brands as creators – własny kanał marki od podstaw: strategia, format, dystrybucja, wpisanie YouTube w ekosystem marki. / Kamil Bolek
2. Jak połączyć firmowego bloga z FB Ads w lejku sprzedażowym e-commerce./ Mateusz Nowak
3. Pinterest i Twitter – wszyscy się boimy, a warto! Jak prowadzić tam skuteczne kampanie. / Ania Ledwoń-Blacha
4. Efektywne social media, czyli jak obliczyć ROI z działań w mediach społecznościowych? / Mateusz Muryjas
5. Instagram – wskazówki dla konta firmowego. / Karolina Kornacka
6. YouTube – Jak wzorowo przygotować swoje konto, – SEO, optymalizacja, pozycjonowanie, czyli wszystko, co ma wpływ na zasięgi Twojego kanału. / Przemysław Gajos
7. Jak TikTok objaśnia mi świat? – rzecz o współczesnym Internecie / Agata
Patoła
8. Chatbot – ciekawostki i instruktaż jak zrobić krok po kroku/ Dawid Pacha
9. Podcast – mocny trend. Jak dobrze to wykorzystać w swoich działaniach./ Marta Janus
10. Wydarzenie na Linkedin, jak dobrze ustawić i wypromować. / Adrian Gamoń
11. W poszukiwaniu pomysłów na zaangażowaną społeczność w mediach społecznościowych/ Kasia Brożyna

Kongres For Social Media 26-27.01.22 | online | forsm.pl
Jeżeli media społecznościowe biznesowo są dla Ciebie ważne – koniecznie dołącz do wydarzenia!

Rejestracja poprzez: www.forsm.pl
Masz pytanie? Pisz na: forsm@indm.pl

Cena biletu obejmuje:
• Udział w dwudniowym Kongresie For Social Media
• Materiały z wydarzenia w formie elektronicznej
• Możliwość indywidualnych konsultacji z prelegentami
• Dostęp do pełnych nagrań z Kongresu For Social Media z 26-27.01.2022
▪Bonus: Dostęp do wykładów z edycji 2021
▪ Certyfikat uczestnictwa

Ważne!
Jeżeli nie byliście jeszcze na Kongresie For Social Media i chcielibyście go lepiej poznać to zapraszamy >>> dołącz do grupy i poznaj Kongres #ForSM
https://www.facebook.com/groups/554509945626576


Źródło: INDM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Facebook i Instagram udostępniają Podsumowanie Roku

instagram year review

Portale Meta (dawniej Facebook) udostępniły spersonalizowane podsumowania roku.

Meta wprowadziła funkcje „Powtórki roku 2021” na portalach Facebook oraz Instagram. Na Facebooku zobaczymy spersonalizowaną kartę „Year Together”, która pokaże chwile spędzone z przyjaciółmi, jakie odwiedziliśmy miejsca i ludzi, którzy byli dla nas najważniejsi w minionym roku. Nowa funkcja będzie dostępna do 30 grudnia.

Użytkownicy Instagrama mogą udostępnić relację złożoną wykorzystującą archiwum wrzucanym przez nas zdjęć za pośrednictwem Stories. Jest to w pełni spersonalizowana lista, samemu można wybrać do 10 postów. Aby skorzystać z funkcji trzeba opublikować przynajmniej trzy relacje w ciągu roku. Użytkownicy dostaną komunikat po wejściu na Instagram o możliwości utworzenia własnego „wehikułu czasu”.

Tego typu podsumowania roku w serwisach Meta są odpowiedzią na popularne time-warpy. W zeszłych latach mogliśmy zobaczyć między innymi na Spotify, czy też Snapchacie. W tym roku swoją własną wersję udostępnił TikTok.

Adam Daniluk

Dwie trzecie Polaków płaci abonament za dostęp do serwisów filmowych [RAPORT]

digital trends

Rośnie popularność usług abonamentowego dostępu do streamingu materiałów wideo. Jak wynika z raportu Digital Consumer Trends 2021, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, w porównaniu z rokiem 2020 o jedną piątą Polaków więcej deklaruje posiadanie takich subskrypcji. Dla większości badanych podstawowym źródłem informacji o świecie jest telewizja i media społecznościowe, a według trzech czwartych problemem są coraz powszechniejsze fake newsy. Nie prowadzi to jednak do pogłębionej weryfikacji ich wiarygodności.

Przeprowadzone wśród polskich konsumentów badanie pokazuje, że aż 66 proc. ankietowanych płaci abonament za dostęp do serwisów przesyłających treści wideo. Choć jest to wzrost aż o 20 proc., branża może spodziewać się w Polsce dalszego rozwoju – w przyszłym roku debiut na polskim rynku zapowiedziały trzy duże platformy streamingowe należące do światowych potentatów tego typu usług. Dla porównania w Wielkiej Brytanii subskrypcje posiada już 76 proc. respondentów.

Raport Deloitte pokazuje, że w ciągu roku najwięcej nowych użytkowników płatnego streamingu przybyło w grupie wiekowej 55-65 lat – 39 proc. Drugi wynik zanotowali użytkownicy z przedziału 25-34 lata, gdzie ten odsetek wzrósł o 26 proc.

Biorąc pod uwagę stopień dojrzałości polskiego rynku dostępu do płatnych treści wideo oraz wciąż ograniczoną liczbę istotnych, globalnych graczy, w nadchodzących latach należy spodziewać się wielu istotnych zmian w sektorze tych usług. Wśród najpoważniejszych wyzwań, z którymi będą się musieli zmierzyć usługodawcy, priorytetem będzie dbałość o Customer Experience oraz wykorzystanie w tym kontekście innowacyjnych rozwiązań technologicznych

Sławomir Lubak, partner, lider branży telekomunikacji, mediów i technologii, Deloitte

Co dziesiąty użytkownik rezygnuje z abonamentu

Badania Deloitte dotyczące wysoce konkurencyjnego rynku amerykańskiego pokazują, jak istotne jest utrzymanie klienta oraz śledzenie trendów dotyczących anulowania abonamentów. W USA zanotowano w ostatnich dwóch latach ponad trzykrotnie większy stopień rezygnacji klientów z subskrybowanych usług (churn) niż w Polsce (37 proc. vs 11 proc.).

Polakom odejście od korzystania z płatnego abonamentu zajmuje też znacznie więcej czasu. 45 proc. anulowało subskrypcję dopiero po dwóch czy nawet trzech miesiącach od momentu, gdy zaczęli uwzględniać taką możliwość. W USA aż 43 proc., a w Wlk. Brytanii 23 proc. użytkowników rezygnuje tego samego dnia.

Zdaniem ekspertów Deloitte jednym z czynników przyspieszających decyzję o skasowaniu subskrypcji jest łatwość, z jaką można to dziś zrobić. Jedno kliknięcie w aplikacji pozbawia call center możliwości nakłaniania niezdecydowanych do pozostania. Obserwowany w Polsce długi proces dochodzenia do decyzji o rezygnacji pozwala zbudować w użytkownikach świadomość wartości tego, co subskrybują, poprzez właściwe komunikowanie całej oferty, a nie bazowanie tylko na kilku flagowych produkcjach.

Warto także zwrócić uwagę, że wg badania Deloitte osoby, które zrezygnowały z subskrypcji usług wideo, w większości deklarują zamiar ponownego powrotu do tego serwisu. Wydaje się więc konieczne zapewnienie możliwości prawnych i technicznych umożliwiających utrzymania komunikacji także z byłymi subskrybentami serwisów VOD.

Należy podkreślić, iż zgoda klienta na przetwarzanie danych osobowych będzie wymagana w celu przesyłania komunikatów marketingowych także po rozwiązaniu, wygaśnięciu lub odstąpieniu od umowy. Oznacza to, iż dane osobowe byłego klienta dla celów marketingowych należy przetwarzać jedynie po uzyskaniu na to jego zgody

Karolina Smolarek, Senior Associate, Deloitte Legal, Deloitte

Fake newsy w natarciu

Jak wynika z badania Deloitte, głównym źródłem informacji dla 56 proc. odbiorców w Polsce jest telewizja oraz media społecznościowe (po 28 proc.). Zmiana popularności między tymi kanałami następuje sukcesywnie wraz z wiekiem ankietowanych – młodzi preferują social media (52 proc. vs 13 proc.), starsi pozostają wierni telewizji (odpowiednio 17 proc. vs 39 proc.). Zdaniem ekspertów Deloitte nie oznacza to jednak, że dzisiejsi młodzi będą z wiekiem korzystać znacząco częściej z telewizji, porzucając social media. Bardziej prawdopodobne jest, że trend wzmacniania się roli mediów społecznościowych będzie w kolejnych latach coraz wyraźniejszy, wraz z dorastaniem kolejnych roczników.

Ponieważ ponad jedna czwarta odbiorców czerpie informacje ze źródeł, w których dużym wyzwaniem jest weryfikacja wiarygodności, prawdziwym problemem pozostaje kwestia fake newsów. Tak wskazuje 77 proc. ankietowanych, przy czym 51 proc. deklaruje, że ma problem z oceną, co jest, a co nie jest informacją prawdziwą.

Tym bardziej zastanawiająca jest duża popularność social mediów jako źródła wiedzy o świecie, bo według ekspertów Deloitte są one idealnym środowiskiem do szerokiego i błyskawicznego rozprzestrzeniania się niesprawdzonych informacji. Co więcej, znacząco mniej ich użytkowników zgadza się z opinią, że są wiarygodne w porównaniu do telewizji (21 proc. vs 34 proc.).

Trzy czwarte badanych twierdzi, że zdaje sobie sprawę z tego zagrożenia i sprawdza pochodzenie informacji, które do nich trafiają.

Niezwykle skuteczne rozprzestrzenianie się rozmaitych teorii, nie popartych faktami, oznacza jednak, że ta weryfikacja najprawdopodobniej ogranicza się do innych social mediów, gdzie można znaleźć te same treści. Jednym z największych wyzwań dla świata mediów oraz regulatorów tego rynku powinno więc być zapewnienie efektywnych mechanizmów potwierdzania prawdziwości trafiających do nas wiadomości

Rafał Wojciechowski, senior manager, dział konsultingu Deloitte

Social media mniej popularne

Natłok fałszywych informacji jest jednak powodem do rezygnacji z korzystania z mediów społecznościowych tylko dla niewiele więcej niż jednej piątej ankietowanych przez Deloitte. Najczęstszą deklarowaną przyczyną jest znudzenie tym medium, o czym wspomina jedna trzecia pytanych – najczęściej, 39 proc., w najstarszej grupie wiekowej (55-65 lat). Co czwarty rezygnujący wymienia zbyt dużą ilość czasu spędzanego na korzystaniu z tej formy rozrywki i kontaktu ze znajomymi.

Co ciekawe, najczęściej (tymczasowo lub na stałe) z co najmniej jednej platformy społecznościowej w ciągu ostatnich 12 miesięcy rezygnowali najmłodsi. Tak zadeklarowało 43 proc. Polaków w wieku 18-24 lata, przy zaledwie co piątym w grupie wiekowej 55-65.

Do odchodzenia od social media skłania respondentów także chęć spędzania czasu w bardziej wartościowy sposób, zdystansowania się od polaryzujących dyskusji i treści, a w konsekwencji poprawy samopoczucia. Marketerzy powinni wziąć to pod uwagę przy planowaniu własnych działań. Z jednej strony wymusza to na nich zbudowanie zdolności do równoległej komunikacji w większej liczbie kanałów tak, aby docierać do różnych grup docelowych. Z drugiej, oznacza to także konieczność tworzenia wartościowych treści, które będą pozytywnie oddziaływały na odbiorców

Maciej Dakowicz, senior manager, Deloitte Digital

Pobierz pełny raport z badania 

O badaniu

Deloitte Digital Consumer Trends 2021 to międzynarodowe badanie użytkowników usług cyfrowych, przeprowadzone na podstawie ponad 36 tysięcy wywiadów z respondentami zebranych w kilkunastu krajach w połowie 2021. Obejmuje szereg analiz, m.in.: COVID-19 a zachowania konsumentów w obszarach cyfrowych, apetyt konsumentów na 5G, posiadanie i korzystanie z podłączonych urządzeń elektronicznych, podejście do prywatności danych, korzystania z subskrypcji (muzyka, wideo, gry), podstawowe źródła wiadomości i informacji z punktu widzenia różnych grup wiekowych, czego szukają Polacy, jeśli chodzi o ofertę Internetu i z jakiego powodu.

Dane cytowane w raporcie dla Polski oparte są na reprezentatywnej w skali kraju próbie 2000 polskich konsumentów w wieku 18-65 lat. Badania odbyły się w sierpniu 2021 r. i zostały przeprowadzone przez Internet przez niezależną firmę badawczą Ipsos MORI na podstawie pytań dostarczonych przez Deloitte.


Źródło: Deloitte 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

TikTok drugi rok z rzędu na szczycie rankingu Ad Equity [RAPORT]

social media

Kantar, światowy lider w dziedzinie danych, wiedzy i doradztwa, przedstawia Media Reactions 2021 – drugą edycję swojego globalnego rankingu Ad Equity obejmującego kanały medialne i marki z rynku mediów. Nazwa Ad Equity (dosł. potencjał reklam, kapitał wynikający z reklam) dotyczy postaw konsumentów wobec doświadczeń z reklamą w ramach konkretnych platform i formatów reklamowych.

Pomimo dominacji platform cyfrowych w naszym codziennym życiu konsumenci nadal z większą przychylnością odnoszą się do tradycyjnych platform reklamowych, takich jak kino, wydarzenia sponsorowane, reklamy w czasopismach czy punktach sprzedaży. Wzrosła popularność reklam w podcastach. Zajęły one miejsce nr 11 w ogólnym rankingu Ad Equity, wyprzedzając treści kreowane przez influencerów, a tym samym stały się preferowanym medium reklamy w mediach cyfrowych. W porównaniu z rokiem 2020 reklamy w podcastach są obecnie postrzegane jako lepsze jakościowo i bardziej adekwatne do potrzeb, choć również bardziej powtarzalne, co nie jest zaskakujące, jeśli wziąć pod uwagę wzrost nakładów reklamowych w tym medium.

Globalny konsumencki ranking Ad Equity – wszystkie media Globalny konsumencki ranking Ad Equity – media internetowe
1) Reklamy w kinach (-) 1) Reklamy w podcastach (+1)
2) Wydarzenia sponsorowane (-) 2) Treści od influencerów (-1)
3) Reklamy w czasopismach (-) 3) Reklamy w e-handlu (nowość!)
4) Reklamy w punktach sprzedaży (nowość!) 4) Reklamy w telewizyjnych serwisach streamingowych (-1)
5) Reklamy prasowe (-) 5) Reklamy typu story w mediach społecznościowych (-)

 

Na szczycie globalnego rankingu Ad Equity wśród wszystkich markowych platform cyfrowych utrzymał się TikTok. Mimo że TikTok zajął pierwsze miejsce w rankingu globalnym tylko w jednym kraju – na Tajwanie, jest on wiodącą globalną platformą cyfrową na ważnym rynku amerykańskim, a ponadto zajmuje pierwsze lub drugie miejsce wśród globalnych platform cyfrowych w 9 krajach spośród 22 objętych pomiarem. Fakt włączenia platform handlowych do tegorocznego rankingu pokazuje ich rosnące znaczenie w krajobrazie reklamy cyfrowej. Amazon zajmuje drugie miejsce na świecie wśród konsumentów, plasując się na szczycie listy na czterech rynkach. Obok osiągnięć  Mercado Libre – regionalnego giganta e-handlu, przodującego w rankingu dla Argentyny, sukces Amazona wskazuje, dlaczego branża e-commerce znalazła się na trzecim miejscu rankingu Ad Equity wśród mediów internetowych.

Globalny ranking Ad Equity dla marek z rynku mediów: pierwsza piątka wśród konsumentów w 2021 r.

1) TikTok (-)
2) Amazon (nowość!)
3) Instagram (-1)
4) Google (-)
5) Twitter (-)

 

Globalność kontra lokalność: Ranking Media Reactions podkreśla znaczenie strategii medialnych stosowanych w konkretnych krajach oraz wyzwania z tym związane. W 16 przypadkach spośród 23 badanych rynków pierwsze miejsce w rankingu zajmowała lokalna marka mediowa lub lokalna wersja marki globalnej. Aż 10 spośród tych 16 przypadków to marki informacyjne i czasopisma. Ten lokalny sukces, a także odmienne podejście do reklam w globalnych mediach cyfrowych, sprawiają, że coraz ważniejsze staje się osiągnięcie równowagi między korzyściami skali osiąganymi przez globalne platformy mediowe a obietnicą większej adekwatności oferowaną przez liderów na rynkach lokalnych.

mapa
Źródło: Kantar

Dylemat innowatora: Ranking Media Reactions podkreśla również, jak wielkim wyzwaniem dla marek jest utrzymanie takiego miksu mediów, który odzwierciedlałby aktualne preferencje konsumentów, jak również własne wartości tych mediów i pozycjonowanie ich marek. Marketerzy preferują kanały i platformy, które – ich zdaniem – zapewniają takie otoczenie reklamowe, które jest zarówno godne zaufania, jak i innowacyjne. Wśród marek globalnych z utrzymaniem tej równowagi najlepiej radzi sobie Instagram. Z kolei YouTube, Google i Facebook cieszą się zaufaniem, ale są uznawane za nieco mniej innowacyjne.

wykres
Źródło: Kantar

TikTok nie cieszy się jeszcze tak dużym zaufaniem marketerów jak bardziej uznane platformy, ale w ciągu ostatniego roku dokonał ogromnego skoku. Z łatwością utrzymał pozycję najbardziej innowacyjnego medium dla reklam, a zaufanie do tej platformy wzrosło dwukrotnie, co oznacza, że wielu marketerów ma obecnie pozytywne nastawienie do umieszczania reklam na TikToku.

Wydatki na reklamę: Badanie przeprowadzone wśród marketerów w ramach Media Reactions wskazuje, które obszary rynku mediowego mają największą szansę na wzrost w 2022 roku. Zdecydowana większość marketerów na świecie planuje zwiększyć wydatki na swoje ulubione formaty reklamowe: wideo online, treści od influencerów i reklamy w mediach społecznościowych. Wielu marketerów ograniczy wydatki na reklamę w mediach drukowanych.  Platformy, które odniosą największe korzyści, to YouTube, Instagram i TikTok.

wykres
Źródło: Kantar

Przemysł reklamowy nabrał wiatru w żagle dzięki szybkiemu odbiciu w 2021 roku, ponieważ reklama stała się jedną z dźwigni stymulujących ożywienie w całej gospodarce. Mamy do czynienia ze zmieniającym się krajobrazem medialnym, dlatego marki muszą dowiadywać się, które postawy konsumentów i marketerów się zmieniły, a które pozostały bez zmian, a także które marki medialne zachowały swoją atrakcyjność, a które się wzmocniły. Pandemia przyspieszyła rozwój technologii cyfrowych w każdym aspekcie ludzkiego życia, zaobserwowaliśmy jednak, że konsumenci nadal preferują reklamę offline, a w szczególności niektóre silne lokalne marki informacyjne. Marketerzy muszą zadbać o to, aby realizowane przez nich strategie uwzględniały te preferencje oraz korzyści skali zapewniane przez globalne platformy cyfrowe. TikTok spisał się imponująco, utrzymując zróżnicowaną ofertę reklamową dla konsumentów – udało się to mimo podwojenia bazy użytkowników tej platformy w ciągu ostatniego roku. Jesteśmy również świadkami ponownego wzrostu roli handlu detalicznego jako kluczowej platformy reklamowej – zarówno w Internecie, jak i w świecie fizycznym. Strategie reklamowe, które płynnie łączą się ze strategiami sprzedaży detalicznej typu omnichannel, stanowią dla marketerów doskonałą okazję do zrealizowania kolejnych popularnych kampanii.

Duncan Southgate, komentując wyniki badania

Wyniki Media Reactions zostaną dokładniej omówione podczas bezpłatnego webinarium w dniu 9 września 2021 r.

 

pobierz pełny raport

 


Źródło: Kantar

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zenith: e-Commerce i wideo online napędzą w tym roku wzrost globalnych wydatków na reklamę na poziomie 11% [BADANIE]

Zgodnie z najnowszym raportem agencji mediowej Zenith Advertising Expenditure Forecasts, globalne wydatki na reklamę światową wzrosną o 11,2% w 2021 r., napędzane wyjątkowym popytem na reklamę e-commerce opartą na performance marketingu oraz reklamę marek stawiających na wideo online. Globalne wydatki na reklamę wyniosą w tym roku 669 mld USD, o 40 mld USD więcej niż wydano przed pandemią w 2019 roku.

Według założeń ekspertów agencji Zenith, wzrost światowych wydatków na reklamę w perspektywie średnioterminowej będzie trwały, z prognozą wzrostu na poziomie 6,9% w 2022 r. i 5,6% w 2023 roku.

Prognoza dynamiki wydatków reklamowych na polskim rynku

Rok 2021 przynosi spodziewane odmrożenie wydatków reklamowych na polskim rynku. Szacowana dynamika wzrostu rynku reklamowego w wysokości 8.5% pozwoli na praktycznie całkowite odrobienie strat spowodowanych pandemią koronawirusa w roku 2020. Różnica w stosunku do wydatków w roku 2019 wyniesie ok. 85 mln zł (czyli poniżej 1%).

Sytuacja w poszczególnych mediach jest jednak zróżnicowana. Niekwestionowanym liderem wzrostow jest internet, którego wzrost w stosunku do roku 2020 przekroczy 12%, zaś w stosunku do roku 2019, to medium zyska ponad 17.5%.

Według prognoz agencji mediowej Zenith taki wzrost internetu przełoży się na 42.6% udziału tego medium w torcie reklamowym. To kolejny rok kiedy internet zbliża się do bycia największym medium reklamowym na rynku polskim.

Wzrosty w stosunku do wydatków roku 2020 odnotowuje również TV (+6.8%), Radio (+5.7%) a także outdoor (+6.5%) oraz kino (+30.1%).

Prognoza dynamiki wydatków reklamowych na świecie

Pandemia koronawirusa przyspieszyła strukturalne przesunięcie w gospodarce ze sprzedaży tradycyjnej na handel elektroniczny, skłaniając większą niż kiedykolwiek liczbę konsumentów do poszukiwania produktów i dokonywania zakupów w Internecie. Tym samym marki chętniej zaczęły nawiązywać partnerstwa z detalistami, stawiając na operacje direct-to-consumer, korzystają przy tym z reklamy opartej na performance marketingu – głównie w mediach społecznościowych i paid search – aby skutecznie poprowadzić konsumentów po ścieżce zakupowej. Zenith prognozuje, że reklama w mediach społecznościowych wzrośnie w tym roku o 25% i osiągnie wartość 137 mld USD, po raz pierwszy wyprzedzając paid search, którego wartość osiągnie 135 mld USD (wzrost o 19%).

Gro wydatków reklamowych w 2021 roku to inwestycje małych firm, które musiały szybko przenieść się do handlu elektronicznego, aby przetrwać kolejne lockdowny. Budżety, które wcześniej przeznaczali na detalistów w celu zabezpieczenia miejsca na sklepowej półce, zostały teraz przekierowane na reklamy display i paid search na ich stronach internetowych. Przewiduje się, że przesunięcie w kierunku handlu elektronicznego spowolni wraz ze zniesieniem restrykcji związanych z koronawirusem i ponownym otwarciem gospodarek, jednak trend ten nie ulegnie odwróceniu. Zenith przewiduje, że e-commerce nadal będzie dominował jeśli chodzi o wzrost przychodów reklamowych, napędzając 13% dynamikę w mediach społecznościowych i 12% wzrost paid search w 2022 roku.

Po jednorazowym skoku oglądalności w 2020 roku ponownie obserwujemy spadek widowni tradycyjnej telewizji, spowodowany migracją w kierunku kanałów ditalowych. Wynikająca z tego trendu rosnąca popularność wideo online to nie tylko sposób na utrzymanie zasięgu w czasie spadku oglądalności TV, ale także skuteczna forma komunikacji marki sama w sobie. Popularność opartego na subsrypcjach wideo na żądanie ograniczyła jednak podaż wysokiej jakości wideo online dostępnego dla reklamodawców. Zenith przewiduje, że reklama wideo online będzie najszybciej rozwijającym się kanałem cyfrowym w 2021 roku, wzrastając o 26% i osiągając wartość 63 mld USD.

Wideo online wciąż się przekształca, napędzany przez rozwój usług streamingowych i telewizorów z funkcją smart TV. Jego ciągła ewolucja wymaga radykalnego przemyślenia sposobu budowania optymalnego, neutralnego dla ekranu modelu dotarcia. Wprowadzanie nowych źródeł danych do planowania kampanii telewizyjnych stwarza również kolejne możliwości dalszej synchronizacji planowania telewizyjnego i wideo.

Benoit Cacheux, Global Chief Digital Officer w Zenith

Media społecznościowe i wideo online wyprzedziły tradycyjną, statyczną reklamę display, która według prognoz skurczy się w tym roku o 15%, podczas gdy online wzrośnie zaledwie o 4%. Zenith przewiduje, że w 2021 roku wartość reklamy cyfrowej wzrośnie o 19%, a jej udział w całości wydatków reklamowych osiągnie 58%, w porównaniu z 48% w 2019 roku i 54% w 2020 roku.

Większość pozostałych mediów odnotuje w tym roku wzrost w porównaniu do roku 2020, kiedy to mieliśmy do czynienia z 16% spadku wydatków na reklamę w mediach tradycyjnych. Kino i reklama zewnętrzna najbardziej ucierpiały z powodu ograniczeń związanych z COVID-19, zmniejszając się odpowiednio o 72% i 28%, a ich wzrost będzie najszybszy w 2021 r., kiedy to wydatki wzrosną odpowiednio o 116% i 16%. Natomiast reklama radiowa, która spadła o 22% w 2020 r., ma wzrosnąć o 4% w 2021 r., podczas gdy wydatki reklamowe na telewizję zmniejszyły się o 8% w 2020 r., to w 2021 prognozuje się ich wzrost na poziomie 1%. Druk będzie kontynuował swój długi spadek, który trwa już 14. rok z rzędu, z 8% spadkiem wydatków na reklamę w 2021 roku. W 2023 roku wydatki na reklamę we wszystkich tych mediach będą nadal poniżej poziomu z 2019 roku, choć kino i reklama zewnętrzna odrobią prawie wszystkie straty.

Ograniczona podaż i rosnący popyt napędzają inflację cen mediów

Tegoroczny gwałtowny wzrost wydatków na reklamę, w połączeniu z ciągłą migracją odbiorców z kanałów tradycyjnych do cyfrowych, przyczynia się do znacznego wzrostu cen mediów, szczególnie w telewizji. Koszt reklamy telewizyjnej wzrósł w tym roku średnio o 5%, choć zróżnicowanie pomiędzy rynkami i widownią jest duże. Wydatki na telewizję wzrosły o 1%, przy konsekwentnym spadku zasiegów. Wzrost mediów cyfrowych jest natomiast napędzany głównie przez rosnącą oglądalność i szerszą monetyzację, przy czym inflacja w przypadku wideo online wynosi średnio 7%, a w przypadku mediów społecznościowych pozostaje na niezmienionym poziomie, w porównaniu z ich odpowiednio 26% i 25% wzrostem wydatków na reklamę.

Prawie połowa wszystkich nowych wydatków reklamowych jest napędzana przez Stany Zjednoczone

Według agencji mediowej Zenith, wszystkie regiony odnotują solidny wzrost wydatków reklamowych w 2021 r., od 9% w regionie Azji i Pacyfiku do 15% na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, które odrabiają straty po największym spadku w 2020 r., wynoszącym 21%. Najsilniejszy wzrost bazowy od 2019 r. ma miejsce w Ameryce Północnej, która według prognoz wzrośnie w tym roku o 13%, mimo że w ubiegłym roku skurczyła się tylko o 1%. Wzrost w Ameryce Północnej jest napędzany przez bardzo szybkie tempo transformacji cyfrowej w tamtejszych branżach, a także silne inwestycje w telewizję podłączoną do sieci oraz wideo na żądanie finansowane z reklam.

Stany Zjednoczone będą miały zdecydowanie największy wkład w globalny wzrost wydatków reklamowych w 2021 r., odpowiadając za 46% z 67 mld USD, o które wzrośnie w tym roku światowy rynek reklamowy, a następnie Chiny z 11% oraz Japonia i Wielka Brytania, których wkład wynosi po 6%.

Po bardzo trudnym ubiegłym roku, rynek reklamowy odczuwa pozytywne ożywienie, dzięki czemu tegoroczne wydatki przekroczą nawet poziom z 2019 roku.

Reklama cyfrowa staje się coraz skuteczniejszym narzędziem wzrostu marki, ponieważ media i handel nadal przenoszą się do sieci, przyciągając większe inwestycje zarówno od dużych marek, jak i małych firm.

Jonathan Barnard, Head of Forecasting w Zenith


Źródło: Zenith 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pandemia im pomogła. Kolejna branża chwali się wzrostami

biurko, content marketing

Na całym świecie rośnie znaczenie branży content marketingowej. Prognozowane globalne wzrosty na poziomie 16% budzą uznanie. Również w Polsce obserwujemy znaczne hossę i zyski nawet trzykrotnie wyższe w porównaniu z 2019 rokiem. Pomogła pandemia i rozwój rynku e-commerce, który potrzebuje dobrych jakościowo treści.

Raport TechNavio – wiodącej firmy zajmującej się badaniem rynku i trendów, które mogą kształtować globalnymi procesami – dla branży content marketingowej jest bardzo obiecujący. Według analizy – w ciągu najbliższych pięciu lat – ma ona urosnąć aż o ok. 420 miliardów dolarów, a to oznacza coroczny wzrost o 16%. Badanie zawiera całościową analizę, wielkość i prognozy rynku, trendy, czynniki wzrostu i wyzwania, które czekają na branżę.

Rynek napędzany jest wzrostem liczby użytkowników w mediach społecznościowych i to się nie zmieni, bo prognozowana jest ciągła ekspansja. Marki również mają coraz większą świadomość, że im lepszą treść proponują swoim klientom, tym wyższą zanotują konwersję zysków. Zwielokrotni się też rozpoznawalność, zaufanie i lojalność wobec marki, która ma dobrą strategię content marketingową.

  Katarzyna Mularz z agencji contentowej Elivo, która – oprócz pełnej obsługi z zakresu tworzenia treści – zajmuje się też planowaniem strategii rozwoju strony internetowej czy szkoleniami dla zespołu

Skąd ta pewność? Z sondażu przeprowadzonego dla amerykańskiej agencji Brafton wynika bowiem, że aż 60% konsumentów swoją decyzję podejmuje na podstawie treści stworzonej przez firmę oferująca produkt. Dodatkowo 57% marketingowców zauważyło przyrost klientów, gdy regularnie prowadzą blogi, a 52% samych klientów widzi wpływ treści blogowych na swoje decyzje konsumenckie. Coroczne, globalne badanie “Barometr zaufania Edelmana” wskazuje natomiast, że aż 61% konsumentów ufa przekazowi, który wychodzi od firm i przedsiębiorców.

Ile wart jest polski rynek treści?

Wartość polskiego rynku content marketingu również rośnie z roku na rok. Prognozowany przychód Linkhouse za 2021 rok to ponad 17 milionów złotych. To o ok. 6 milionów więcej niż firma zarobiła w 2020 roku i trzy razy więcej niż w 2019 roku, czyli w pierwszym pełnym roku przed pandemią.

Jednym z czynników naszego dynamicznego wzrostu, jest boom na rynku e-commerce. Handel od lat coraz mocniej przenosi się do internetu, a pandemia zafundowała nam przeskok w tym procesie o kilka lat w kilkanaście miesięcy. Kluczowa obok tworzenia contentu jest także jego dystrybucja, a najlepiej gdy udaje się łączyć w ramach jednego budżetu wyniki w różnych obszarach marketingu. W przypadku naszych klientów jest to content marketing i SEO.

Michał Chlewiński, co-founder i CEO Linkhouse, popularnej platformy content marketingu i link buildingu

Jednak nie tylko przykład Linkhouse pokazuje, że w polski sektor content marketingu ma się coraz lepiej. Konkurencyjny Whitepress został niedawno kupiony przez RTB House – globalnego giganta, który dostarcza największym markom na świecie najnowocześniejsze technologie z zakresu marketingu. Kwota transakcji nie została ujawniona, szacuje się jednak, że mogła ona wynieść ponad 60 mln zł.

Według raportu przygotowanego przez portal interaktywnie.com ponad kilkunastomilionowe przychody w 2020 roku zanotowało co najmniej kilka agencji, które zajmują się content marketingiem, SEO czy SEM. Choćby Tense Polska (ponad 25 mln. zł), Promotraffic (ponad 15 mln) zł czy Result Media (ok. 10 mln zł).

W omówieniu raportu dotyczącego tylko branży content marketingu ciekawą analizą podzieliła się Katarzyna Strehlau z agencji Harbingers. Firma wyliczyła, ile zarobiła tylko dzięki działaniom opartych na tworzeniu treści dla jej jednego z największych klientów, czyli szwedzkiej Ikei. W analizie dla interaktywnie.com czytamy, że Harbringers zdobyło ponad 3 miliony dodatkowych sesji z bezpłatnych wyników wyszukiwania w rok i prawie 2,5 miliona przychodów z bloga – bez promocji płatnej.

Jaka będzie przyszłość?

Zdecydowanie następne lata zdominuje proces automatyzacji. Sztuczna inteligencja może ulepszać strategię content marketingu, analizując wpływ i zaangażowanie. Niektóre narzędzia do uczenia maszynowego, takie jak Ahrefs, mogą analizować strony internetowe pod kątem SEO słów kluczowych i doświadczenia użytkownika.

Część dość powtarzalnych treści będą tworzyć boty. Z resztą już to robią, a przykładem są krótkie teksty opisujące pogodę czy wyniki losowań popularnych loterii. Jednak najważniejsze będzie budowanie wokół unikalnych i rzetelnych treści społeczności, która będzie do nas wracać, bo będzie chciała uczestniczyć w czymś więcej niż proces sprzedażowy.

Katarzyna Mularz, Elivo

Na pewno marki będą musiały dalej rozwijać webinaria, podcasty czy transmisje na żywo, które dają konsumentowi poczucie pełnej informacji w przystępnej formie, a rozkwity podczas pandemii.
Jednak według raportu The State of Content Marketing Report 2019 aż 86% działań content marketingowych stanowią blogi.

To doskonały sposób dotarcia do klientów przy ograniczonych możliwościach budżetowych. Produkcja wideo jest kosztowna, reklamy banerowe coraz mniej skuteczne i również nie należą do najtańszych. Jednak warto pamiętać, żeby treści blogowe nie odbiegały od tego co oferujemy. Opowiadajmy o wartościach, zastosowaniach i korzyściach naszych produktów.

Michał Chlewiński, co-founder i CEO Linkhouse


 Źródło: Linkhouse

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF