...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ranking najczęściej cytowanych mediów w Polsce za czerwiec 2020

kobieta wyrazajaca opinie

Z raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) wynika, że wśród mediów najczęściej cytowanych przez inne redakcje w czerwcu 2020 między innymi znalazły się: Onet.pl, RMF FM, TVN24, Rzeczpospolita, Forbes, Money.pl, tygodnik Do Rzeczy i Radio Kraków.

Najbardziej opiniotwórcze media – ranking ogólny

Podium rankingu ogólnego, z wynikiem ponad 4,6 tys. cytowań do 5,5 tys. w maju, otwiera Onet.pl – niekwestionowany lider od ponad roku, a za nim w czołówce RMF FM oraz TVN24. Miejsce czwarte zajmuje zaś Wp.pl ze wzrostem o dwie pozycje względem poprzedniego miesiąca (2,6 tys. cytatów w innych mediach w czerwcu kontra 2,2 tys. w maju br.). Aż o cztery pozycje natomiast wzrosła pozycja Dziennika Gazety Prawnej głównie za sprawą regularnych doniesień dotyczących koronawirusa oraz relacjonowania ostatnich dni kampanii prezydenckiej w kontekście wizyty Andrzeja Dudy w USA, oraz obecności Rafała Trzaskowskiego w Warszawie w okresie powodzi. O trzy pozycje, ostatecznie plasując się na dziesiątym miejscu, wzrosła cytowalność programu TVP Info w związku m.in. z wypowiedzią posła Prawa i Sprawiedliwości, Przemysława Czarnka, dotyczącą osób LGBTQ+. Częściej niż zwykle media powoływały się również na stację TVN, która na bieżąco informowała o wynikach wyborów prezydenckich.

media – ranking ogólny
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Tytuł najbardziej opiniotwórczego medium w kategorii stacji telewizyjnych w czerwcu zajmuje stacja TVN24, która cytowana była 3,2 tys. razy. Podobnie jak w maju, kolejne miejsca zajęły odpowiednio Polsat News (prawie 1,6 tys. wzmianek) oraz TVP Info (1,4 tys.). O dwie pozycje w rankingu wzrosły również stacje Canal+, Telewizja Trwam oraz TVP 3.

stacje telewizyjne
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

W czerwcu najchętniej powoływano się na radio RMF FM, które cytowane było 3,6 tys. razy. Miejsce drugie w tej kategorii zajęło Radio Zet, natomiast na miejscu trzecim ze wzrostem o dwie pozycje, uplasowała się stacja TOK FM, między innymi dzięki wywiadowi, jakiego udzielił redakcji polityk Konfederacji, Jacek Wilk. O dwie pozycje w rankingu wzrosła również pozycja Programu 24, w którym na pytania dotyczące m.in. relokacji uchodźców odpowiadał wiceszef klubu PiS, Marek Suski. Natomiast aż o trzy pozycje w stosunku do maja br. wzrosła pozycja Radia Kraków, w którym emitowana była rozmowa z wicemarszałkiem Sejmu, Ryszardem Terleckim.

stacje radiowe
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych pierwsze miejsce zajął niezmiennie Onet.pl z wynikiem ponad 4,6 tys. cytowań. Na miejscu drugim podobnie jak w maju br. znalazł się portal Wp.pl, natomiast miejsce trzecie z wynikiem 1,2 tys. wzmianek i wzrostem o jedną pozycję w rankingu, zajmuje Money.pl. Ponadto o dwie pozycje wzrosła pozycja portalu Pudelek.pl, na który w czerwcu powoływano się 306 razy, za sprawą informacji o porodzie Małgorzaty Rozenek – Majdan oraz spekulacji dotyczących związku Julii Wieniawy i Macieja Musiała.

portale internetowe
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Najbardziej opiniotwórczy tytuł prasowy w Polsce w czerwcu 2020 to Rzeczpospolita wzmiankowana ponad 2,2 tys. razy. Miejsce drugie na podium w tej kategorii zajęła Gazeta Wyborcza (1,8 tys. cytowań), natomiast na trzeciej pozycji uplasował się Dziennik Gazeta Prawna z ponad 1,4 tys. cytowaniami. Aż o osiem miejsc wzrosła zaś pozycja tytułu Polityka (ponad 240 cytowań), między innymi za sprawą wypowiedzi Kuby Wojewódzkiego dotyczącej nowego partnera Anny Muchy oraz powoływania się na sondaż IBRIS dotyczący wyborów prezydenckich przeprowadzony dla tygodnika. O cztery pozycje wyżej, na miejscu dziesiątym w kategorii znalazł się natomiast miesięcznik Forbes m.in. dzięki publikacji rankingu najlepiej zarabiających piłkarzy. Media częściej cytowały również Puls Biznesu, głównie dzięki publikacjom dotyczącym „pakietu mieszkaniowego”, czy inwestycji firmy Google w Polsce.

tytuły prasowe
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

W kategorii najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników w czerwcu pierwsze miejsce zajął tygodnik Do Rzeczy m.in. dzięki sondażowi Estymator, w którym oceniano między innymi pracę rządu. Drugie miejsce, ze wzrostem o cztery pozycje zajmuje Polityka, natomiast podium zamyka Newsweek, który w poprzednim miesiącu w tej kategorii znajdował się na miejscu piątym. Wzrost ten spowodowany jest między innymi wywiadem, jakiego na łamach tytułu udzielili Rafał oraz Małgorzata Trzaskowscy. Na miejscu piątym zaś w czerwcu br. znalazł dwutygodnik Viva, który wzmiankowano częściej dzięki wypowiedziom Natalii Kukulskiej o Annie Jantar.

tygodniki i dwutygodniki
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Najchętniej cytowanym tytułem kategorii jest Forbes (ponad 170 wzmianek), za nim na podium plasuje się dwumiesięcznik Press oraz miesięcznik Perspektywy. O dwie pozycje względem poprzedniego miesiąca wzrosła liczba cytowań tytułu Twój Styl za sprawą rozmowy z podróżnikiem Przemysławem Kossakowskim, natomiast o trzy miejsca – magazynu Pani, w którym wypowiedziała się aktorka Roma Gąsiorowska.

miesięczniki i dwumiesięczniki
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – portale

W rankingu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym portale internetowe pierwsze miejsce w czerwcu zajmuje portal Money.pl z liczbą 1,2 tys. cytowań. Kolejną pozycję na podium plasuje portal businessinsider.com.pl (ponad 240 cytatów), natomiast pierwszą trójkę zamyka Bankier.pl, wzmiankowany prawie 190 razy.

ekonomiczne i biznesowe – portale
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Pierwsze miejsce zaś w rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce ekonomicznej i biznesowej zajmuje Rzeczpospolita wzmiankowana w czerwcu br. ponad 2,2 tys. razy. Za nią Dziennik Gazeta Prawna z wynikiem ponad 1,4 tys. wzmianek, natomiast miejsce trzecie należy do tytułu Puls Biznesu cytowanego w czerwcu ponad 450 razy.

ekonomiczne i biznesowe – portale
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w czerwcu br. jest Radio Kraków, na które powoływano się ponad 200 razy. Kolejne miejsca należą odpowiednio do Dziennika Zachodniego oraz Radia Poznań. O trzy miejsca w rankingu wzrosła również pozycja Gazety Krakowskiej, która rozmawiała z piłkarzem Pawłem Brożkiem o jego rezygnacji z kariery i odejściu po wielu latach aktywności z klubu Wisła Kraków.

media regionalne
źródło: IMM

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 49 405 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 czerwca 2020 roku.


Źródło: Informacja prasowa IMM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Newspoint monitoruje TikToka

Tik Tok Newspoint

Od początku 2020 roku Newspoint – platforma monitoringu mediów – rozszerza swoją ofertę o kolejne kluczowe źródło – serwis TikTok. Tym samym mocno powiększa globalne pokrycie monitorowanych źródeł, które przekracza już 150 tys. serwisów informacyjnych, 50 mln źródeł social media, 1200 tytułów prasowych i 200 stacji RTV z 75 języków i 170 krajów świata. TikTok to platforma wideo dedykowana na urządzenia mobilne, w której aktywnych jest już ponad 500 mln użytkowników na całym świecie. Umożliwia publikację krótkiego, 15 sekundowego materiału wideo.

W artykule znajdują się linki afiliacyjne. Po kliknięciu w nie, zostaniesz przeniesiony na stronę reklamodawcy, gdzie będziesz mógł zapoznać się z konkretną ofertą na produkt lub usługę. Klikając w linki afiliacyjne nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę redakcji brief.pl i naszą niezależność.

Newspoint jest obecny na polskim rynku od 2007 roku. Został stworzony w celu monitorowania serwisów internetowych, jako pierwsza tego typu usługa w Polsce. W kolejnych latach oferta Newspoint poszerzała się o system monitorujący media społecznościowe i tradycyjne (prasa i RTV), a także o badania, raporty, analizy i audyty oparte na monitorowanych danych. Od 2020 roku do monitorowanych źródeł został dodany serwis TikTok.

Dane, które zbiera Newspoint od strony autora TikToka, przy tworzeniu nowego profilu w bazie danych to: nickname, url strony tytułowej, unique_id, user_id oraz link do zdjęcia profilowego użytkownika. Na potrzeby klienta zbieranie ze strony profilowej można poszerzyć o liczbę kont, które obserwuje użytkownik, liczbę fanów, liczbę polubień oraz liczbę video.

Jeśli chodzi o dane zbierane dla pojedynczych wpisów z TikToka to w Panelu Newspoint otrzymujemy:

  • link do wpisu,
  • datę utworzenia
  • autora,
  • tekst wpisu,
  • liczbę komentarzy,
  • liczbę polubień,
  • liczbę udostępnień,
  • nazwę i tytuł piosenki w tle.

Następnym etapem monitoringu zostanie objęte zbieranie tagów z poszczególnych wpisów.

Według badania „Użytkownik TikToka w Polsce” przeprowadzonego przez agencję Open Mobi na jesieni 2019 roku, użytkownicy TikToka wydają pieniądze przede wszystkim na ubrania, obuwie, słodycze i napoje, kosmetyki, elektronikę oraz gry. I to właśnie marki z tych branż, jako pierwsze pojawiły się na TikToku, zachęcając pośrednio do zwiększenia zainteresowania swoim brandem. Serwis umożliwia wręcz idealne dotarcie do osób niepełnoletnich. Coraz więcej firm lokuje produkty u wybranego zasięgowego tiktokera czy zakłada własne profile na TikToku. Coraz większa popularność serwisu i rosnąca liczba jego użytkowników oznacza potrzebę monitorowania pojawiających się tam treści dotyczących naszych i konkurencyjnych marek.

Robert Stalmach, CEO Newspoint

TikTok – real people – real videos to platforma kreatywnych twórców wideo – głównie przedstawicieli pokolenia Alfa i Z. Każdy wpis może otrzymać serduszko, komentarz, udostępnienie, dodanie do ulubionych lub stworzyć duet z innym tiktokerem. W Polsce aktywnych jest ponad 2,5 mln użytkowników miesięcznie a na świecie ponad 500 mln użytkowników i liczby te dynamicznie rosną. Większość z nich tworzy krótkie wideo tzw. tiktoki. Tiktokerzy najczęściej nagrywają samych siebie, głównie na potrzeby wyzwań (popularnego formatu #hashtagchallenge). Najwięcej użytkowników nagrywa tiktoki w domu, w czasie wolnym – po szkole oraz w weekendy. Głównym użytkownikiem aplikacji są kobiety w wieku 11-13 lat (53%) oraz 14-17 lat (21%). Mężczyźni stanowią tylko 15% odbiorców platformy. Użytkownicy wchodzą do aplikacji średnio 9 razy dziennie i spędzają w niej średnio 45 minut na dobę.

Zgodnie z regulaminem TikToka rejestracji konta mogą dokonać osoby, które ukończyły 13 lat. Pobranie aplikacji nie oznacza konieczności założenia konta. Filmy można oglądać bez tego, pozostając anonimowym użytkownikiem. Według ostatnich danych TikTok to jedno z nielicznych mediów społecznościowych odnotowujące wzrost średniego czasu trwania sesji. Jednocześnie jest trzecią z najczęściej pobieranych aplikacji w Polsce (pierwszy jest Messenger a drugi WhatsApp).

Newspoint zaprasza do zgłaszania do monitorowania, wartościowych dla marek, profili tiktokerów. Wszystkie istotne propozycje zostaną rozpatrzone i zaindeksowane przez system.

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF