...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Raport Meetrics Q3/2021: Wskaźniki widoczności reklam online są bardzo zróżnicowane, różnice te sięgają nawet 30 punktów procentowych

widocznosc reklam display

Reklamy displayowe były w Polsce bardziej widoczne w trzecim kwartale 2021 r. (64 proc., wobec 62 proc. w Q2), w przeciwieństwie do reklam wideo, których widoczność się pogorszyła (z 78 na 76 proc.). Rzuca się w oczy wysoka zmienność współczynników widoczności (Viewability) - zarówno przy porównywaniu ze sobą różnych formatów reklam, jak i przy porównaniu Viewability tych samych formatów reklam w różnych okresach.

Współczynniki widoczności formatów reklam są bardzo dynamicznie zmienne. W zależności od typu reklamy i otoczenia w jakim są emitowane, poszczególne formaty straciły maksymalnie nawet do 27 punktów procentowych w okresie zaledwie trzech miesięcy – to wnioski płynące z najnowszego raportu „Viewability Benchmarks” opublikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizą reklamy digital.

Widoczność (Viewability) reklam display w Polsce wzrosła w III kwartale do 64 proc. (wobec 62 proc. w II kwartale). Co ciekawe, wskaźnik 64 proc. został odnotowany zarówno dla reklam desktopowych, jak i mobilnych. Najlepiej widocznym formatem w Polsce na desktopach był skyscraper (81 proc. Viewability), a w mobile’u – mobile banner 320×50 (89 proc. Viewability). Jednocześnie z kwartału na kwartał w Polsce obniżyła się nieco widoczność reklam wideo (z 78 proc. do 76 proc.).

“Benchmark Report Q3 2021” zawiera m.in. szczegółowy przegląd poszczególnych formatów reklam i szczegółowe porównania pomiędzy różnymi krajami europejskimi. Raport pokazuje też wspólne przyczyny braku widoczności reklam digital w podziale procentowym, a także jakie pozytywne i negatywne trendy należy wziąć pod uwagę na różnych rynkach. Najczęstszą przyczyną słabej widoczności reklam jest – tu bez zmian – nieoptymalne pozycjonowanie.

Nasza analiza trendów Viewability na poziomie formatów reklam wykazała, że ​​efektywność reklam online jest bardzo zmienna, nawet w stosunkowo krótkim okresie. Różnice te pogłębiają się tym bardziej jeśli porównujemy różne rynki i różne środowiska reklamowe. Jeśli brand advertising ma generować wiarygodne efekty reklamowe, to konieczne jest systemowe wdrożenie analizy i strategii optymalizacji w obszarze weryfikacji reklam, aby utrzymać w ryzach takie silne fluktuacje.

Hubert Świtalski, Regional Manager CEE Meetrics

Pełny raport, zawierający m.in. szczegółową listę poszczególnych formatów bannerów reklamowych i ich viewability, jest dostępny do ściągnięcia za darmo ze strony Meetrics: https://www.meetrics.com/en/benchmark-reports/.

W swoich kwartalnych raportach, Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.

Meetrics, wiodący europejski dostawca rozwiązań do weryfikacji efektywności reklam, jest od sierpnia br. częścią amerykańskiej grupy DoubleVerify, notowanej na nowojorskiej giełdzie (NYSE: DV).

Od 2008 r. Meetrics dostarcza rozwiązań do polepszania jakości marketingu online. Dodatkowo, mierząc Viewability reklam online, Meetrics dostarcza narzędzi do kontroli środowiska reklamowego, grup docelowych i zapobiega reklamom fraudowym. Meetrics jest pierwszą europejską firmą akredytowaną przez MRC (Media Rating Council) za wyspecjalizowane wykrywanie fraudów i pomiary viewability dla reklam display i wideo. Wiodące światowe firmy polegają na produktach i usługach Meetrics. Firma jest także jedynym europejskim dostawcą neutralnych pomiarów Viewability współpracującym z Facebookiem i Google.

Pobierz pełny raport

Więcej informacji: www.meetrics.com


Źródło: Meetrics 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

DoubleVerify przejmuje Meetrics, duża globalna akwizycja na rynku pomiaru i analityki mediów cyfrowych

wieżowce

DoubleVerify Holdings, Inc. (NYSE: DV), operator czołowej światowej platformy software’owej wyspecjalizowanej w pomiarach i analityce mediów cyfrowych, przejmuje Meetrics GmbH, czołową europejska firmę zajmującą się weryfikowaniem efektywności reklam w internecie.

DoubleVerify ma siedzibę główną w Nowym Jorku, spółka jest notowana na amerykańskiej giełdzie (NYSE: DV), obsługuje reklamodawców na całym świecie. Centrala Meetrics z kolei usytuowana jest w Berlinie, a spółka obsługuje klientów z 23 rynków europejskich. Akwizycja ma na celu wzmocnienie globalnych działań DoubleVerify.

Zespoły Meetrics ds. sprzedaży, produktowe i inżynieryjne będą nadal działać z biur w regionie EMEA, wzmacniając i rozszerzając działalność komercyjną DoubleVerify w tym regionie. Transakcja ma zostać zamknięta w trzecim kwartale 2021 roku.

Firma Meetrics została założona w 2008 roku w Berlinie i wyrosła na wiodącego europejskiego gracza na rynku weryfikacji reklam – oferującego kompleksowe rozwiązania i pomiary jakości mediów w zakresie Viewability (widoczności reklam), fraudów, brand safety (bezpieczeństwa marki w sieci) itp. Meetrics jest jedynym europejskim graczem, który nawiązał oficjalne partnerstwa w zakresie pomiaru weryfikacji reklam z Google i Facebookiem. Co więcej, rozwiązania firmy posiadają akredytację Media Rating Council, co świadczy o sile jej technologii i skuteczności produktów. Obecnie Meetrics obsługuje ponad 80 klientów w 23 krajach w Europie.

Misją DoubleVerify jest uczynienie reklamy cyfrowej jeszcze silniejszą i bezpieczniejszą, zapewniając globalnym markom przejrzystość i zaufanie do ich działań w obszarze digital. Naszą strategią wspierającą tę misję jest weryfikacja jakości wszędzie – jeśli chodzi o kanały, formaty, platformy, jak i lokalizacje geograficzne. Przejęcie Meetrics w pełni wspiera to podejście i wzmacnia nasz zasięg operacyjny w regionie EMEA, dodając do stanu naszego posiadania doświadczone zespoły sprzedaży, produktowe i inżynieryjne oraz trwałe relacje z klientami – to wszystko pomoże nam jeszcze bardziej przyspieszyć rozwój naszego międzynarodowego biznesu.

Mark Zagorski, CEO DoubleVerify

 PHILIPP VON HILGERSCały zespół Meetrics jest zachwycony, że może połączyć siły z DoubleVerify – szybko rozwijającą się, globalną organizacją z najlepszą w swojej klasie ofertą weryfikacyjną. Integracja technologii i doświadczenia Meetrics z globalną platformą DV przyspieszy nasze wysiłki na rzecz poprawy jakości mediów i wydajności działań wiodących marek w regionie.

Philipp von Hilgers, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Meetrics

MAX VON HILGERSOd 2008 roku firma Meetrics stała się wiodącą, skoncentrowaną na Europie firmą zajmującą się weryfikacją reklam. Dzięki integracji z DoubleVerify przewidujemy skalowanie naszego rozwiązania w celu lepszej obsługi naszych klientów, przy jednoczesnym wywieraniu jeszcze większego pozytywnego wpływu na cały ekosystem.

Max von Hilgers, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Meetrics


Źródło: DoubleVerify

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Hubert Świtalski awansuje na pozycję Meetrics Regional Manager CEE

Hubert Świtalski

Hubert Świtalski, Country Manager firmy Meetrics na Polskę, awansuje na stanowisko Regional Manager CEE – odpowiedzialny będzie za rozwój biznesu Meetrics na wszystkich rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Hubert Świtalski, Country Manager firmy Meetrics na Polskę, awansuje na stanowisko Regional Manager CEE. Pozostanie szefem firmy na Polskę, jednak odpowiedzialny będzie za rozwój biznesu na szybko rosnących rynkach Europy Środkowo-Wschodniej – pozyskiwanie klientów, a także wspieranie istniejących relacji zarówno z reklamodawcami, jak i wydawcami mediów oraz organizacjami branżowymi.

Jako Country Manager Poland Hubert Świtalski od kilku lat działa na rzecz dobrych praktyk reklamowych. Od dawna już też obserwujemy szybkie wzrosty na rynkach reklamy digital w Europie Środkowo-Wschodniej. Cieszymy się z rozwoju naszego zespołu i wiemy, że w oparciu o doświadczenie Huberta będziemy teraz w stanie wesprzeć marketerów także na innych rynkach tego regionu.

Manuel Koubek, Commercial Director / Member of Managing Board, Meetrics

Hubert Świtalski został szefem Meetrics Polska w 2019 roku. Do Meetrics przeszedł z Polsat Media, gdzie w strukturach Biura Reklamy zarządzał zespołem AdTube – odpowiadał m.in. za współpracę z influencerami oraz partnerami z obszaru Social Media, jak również z domami mediowymi i kluczowymi klientami.

W branży pracuje od 12 lat. Karierę rozpoczynał w 2009 roku; przed Polsat Media pracował m.in. w Agorze (jako Agency Group Head) i Ströer Media (jako Agency Sales Deputy Director).

Hubert Świtalski jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Nauk Politycznych, specjalizacja Marketing Polityczny).

Meetrics od 2008 roku dostarcza rozwiązań do polepszania jakości marketingu online. Dodatkowo, mierząc Viewability reklam online, Meetrics dostarcza narzędzi do kontroli środowiska reklamowego, grup docelowych i zapobiega reklamom fraudowym. Meetrics jest pierwszą europejską firmą akredytowaną przez MRC (Media Rating Council) za wyspecjalizowane wykrywanie fraudów i pomiary viewability dla reklam display i wideo. Wiodące światowe firmy polegają na produktach i usługach Meetrics. Firma jest także jedynym europejskim dostawcą neutralnych pomiarów Viewability współpracującym z Facebookiem i Google.

Więcej informacji: www.meetrics.com


Źródło: Meetrics

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Tylko co druga reklama display trafia ze swoim komunikatem do użytkowników online w zabieganiu towarzyszącym końcowi roku [RAPORT]

Raport Viewability Benchmark

Wskaźniki widoczności reklam display dalej spadły wraz ze wzrostem popytu na koniec roku. W międzyczasie średni współczynnik widoczności reklam wideo spadł o 2 punkty procentowe, osiągając najniższy poziom w 2020 roku.

Po korzystnym dla reklamy wzroście wykorzystania mediów w II kwartale 2020 r., wskaźniki widoczności reklam display w IV kwartale ponownie spadły obecnie do 53 procent. Wskaźniki widoczności reklam wideo wyniosły 73 procent w IV kwartale, co oznacza spadek o dwa punkty procentowe w ciągu trzech miesięcy.

To wyniki najnowszego raportu „Viewability Benchmark” opublikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizami reklam cyfrowych. Raport zawiera również m.in. szczegółowy przegląd poszczególnych formatów reklamowych i szczegółowych wyników dla innych rynków europejskich, w podziale na reklamę wideo i display, a tę ostatnią w rozbiciu na display desktop i display mobile. Raport pokazuje też ranking typowych przyczyn braku widoczności reklam, a także pozytywne i negatywne trendy na poszczególnych rynkach. Nieoptymalne pozycjonowanie nadal jest najczęstszą przyczyną braku widoczności reklamy.

Spadające wskaźniki widoczności reklam na polskim rynku reklamy internetowej wydają się poważne, ale mają swoje źródło w zwiększonym sezonowo popycie. Ze względu na niedobór powierzchni reklamowej premium, jakość reklam online nie zawsze mogła sprostać oczekiwaniom reklamodawców w IV kwartale. Ponadprzeciętne wahania wskaźników widoczności reklam w ciągu ostatniego roku wskazują, że na polskim rynku reklamy online jest deficyt miejsc reklamowych o wysokiej jakości w porównaniu z innymi krajami europejskimi.

Hubert Świtalski, Country Manager Meetrics

Pełny raport, zawierający m.in. szczegółową listę poszczególnych formatów reklamowych i porównania wielu rynków europejskich, jest dostępny do ściągnięcia za darmo ze strony Meetrics.

 

pobierz pełny raport

 

W swoich kwartalnych raportach, Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.


Źródło: Informacja prasowa Meetrics

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Raport Meetrics Q3/2020: w trzecim kwartale spadły wskaźniki widoczności reklamy display i wideo w Polsce

reklama display

Po bardzo dobrym drugim kwartale, w trzecim kwartale br. formaty reklam display odnotowały gorsze wskaźniki, zarówno w Polsce, jak i w Europie. Również reklamy wideo odnotowały pogorszenie widoczności, w Polsce większe niż w skali Europy - wynika z najnowszego raportu „Viewability Benchmark” opublikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizą w obszarze reklamy digital.

Po wzroście w pierwszej połowie roku, w III kwartale wskaźniki widoczności reklam wideo spadły w Polsce do ​​75% (w II kwartale było to 79 %). Widoczność (viewability) reklam display spadła w tym samym okresie do 57% – w II kwartale było to 58% (średnia dla badanych krajów europejskich wyniosła 61 proc., wobec 63 proc. kwartał wcześniej).

Pozytywnym wyjątkiem były display’owe reklamy mobilne, których viewability nieznacznie wzrosło kwartał do kwartału (z 56 do 57%). To wyniki najnowszego raportu „Viewability Benchmark” opublikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizami reklam cyfrowych. Raport zawiera również m.in. szczegółowy przegląd poszczególnych formatów reklam i szczegółowych wyników dla innych rynków europejskich, w podziale na reklamę wideo i display, a tę ostatnią w rozbiciu na display desktop i display mobile. Raport pokazuje też ranking typowych przyczyn braku widoczności reklam, a także pozytywne i negatywne trendy na poszczególnych rynkach. Nieoptymalne pozycjonowanie nadal jest najczęstszą przyczyną braku widoczności reklamy.

Średnia widoczność wideo w Polsce jest znacznie wyższa w porównaniu z reklamami display’owymi, ale warto pamiętać, że „diabeł tkwi w szczegółach”. Różnice w jakości i efektywności reklamy mogą być bardzo duże w zależności od tego gdzie dana reklama wideo jest wyświetlana. Różnic tych nie można zidentyfikować, obserwując jedynie wskaźniki ukończenia filmów. By dysponować wiarygodnymi danymi widoczność musi być mierzona przez cały czas trwania filmu, wtedy można mieć pewność, że przekaz reklamowy został dostarczony skutecznie i rzetelnie.

Hubert Świtalski, Country Manager Meetrics

Pełny raport, zawierający m.in. szczegółową listę poszczególnych formatów reklamowych i porównania wielu rynków europejskich, jest dostępny do ściągnięcia za darmo ze strony Meetrics: https://www.meetrics.com/en/benchmark-reports/.

W swoich kwartalnych raportach, Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.


Źródło: Informacja prasowa Meetrics 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Raport widoczności reklam Meetrics: mocniejsze i słabsze formaty reklam w trzecim kwartale 2019 r

Meetrics opublikował kwartalny „Raport widoczności reklam” na temat widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. W trzecim kwartale 2019 r. Polska pozostała w środku europejskiej stawki w zakresie reklamy display i odnotowała wzrost widoczności reklamy wideo.

W trzecim kwartale 2019 r. występują znaczne różnice w widoczności reklam między reklamami wideo, display i reklamami mobilnymi na różnych rynkach. Takie wnioski wynikają z najnowszego raportu opublikowanego przez Meetrics, wiodącego europejskiego dostawcę danych i technologii pomiarowych. Raport zawiera także szczegółowe zestawienie widoczności poszczególnych formatów reklam i porównanie widoczności reklam na różnych europejskich rynkach. Raport pokazuje również najczęstsze przyczyny braku widoczności według ich procentowego rozkładu. Najczęstsze przyczyny słabej widoczności reklam to nieoptymalne pozycje reklamy displayowych oraz zbyt szybkie przełączanie na inne strony.

Według raportu średni wskaźnik widoczności reklam displayowych w Polsce wynosi 56 procent, czyli o dwa punkty procentowe mniej w porównaniu do wskaźnika widoczności w drugim kwartale bieżącego roku. Liderem rynku w Europie pozostaje Austria ze wskaźnikiem widoczności na poziomie 68 procent. Trzeci kwartał w Polsce wygląda znacznie lepiej w kategorii wideo, gdzie widoczność wzrosła o 9 punktów procentowych, z 60 procent w drugim kwartale 2019 r. do 69 procent w trzecim kwartale.

– Z przyjemnością informujemy o rosnących w Polsce wskaźnikach widoczności reklam wideo w czterech kolejnych kwartałach. Średnie wskaźniki widoczności na innych rynkach europejskich są nadal znacznie wyższe, ale trend jest obiecujący. Chcemy zachęcić naszą branżę do ciągłej poprawy jakości powierzchni reklamowych, z korzyścią dla całego rynku –  mówi Hubert Świtalski, Country Manager w Meetrics Poland.

Pełny raport za III kwartał 2019 r. można pobrać za darmo ze strony Meetrics: www.meetrics.com/en/benchmark-reports 

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 procent jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej 1 sekundę (dla reklam wideo – przez co najmniej 2 sekundy).

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Raport Meetrics: widoczność reklam online – Polska poprawia się na europejskim tle, dobre wskaźniki w IV kwartale

Firma Meetrics opublikowała kwartalny raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Wskaźnik Viewability reklam online w Polsce wzrósł już drugi kwartał z rzędu. Dzięki temu polski rynek awansował o jedną pozycję, z przedostatniego miejsca europejskiej stawki, z wynikiem Viewability na poziomie 54 proc. wyprzedzając Szwajcarię (53 proc.) i Włochy (45 proc.). Średnia wartość Viewability dla wszystkich badanych rynków w Europie jest nadal wyższa niż w Polsce, jednak spadła kwartał do kwartału o 3 punkty procentowe, do 58 proc. (wobec 61 proc. kwartał wcześniej).

Meetrics jest dostawcą rozwiązań do weryfikacji i poprawy widoczności, jakości oraz skuteczności kampanii reklamowych. Firma publikuje swoje raporty dotyczące wybranych krajów europejskich od 2016 roku. Polski rynek jest w nich uwzględniany od II kwartału 2017 r., kiedy to firma zadebiutowała w Polsce.

Jak wynika z raportu “Meetrics Benchmark Report Q4/2018” w czwartym kwartale br. w Polsce odsetek wyświetlonych banerów reklamowych spełniających minimalne wytyczne dotyczące widoczności wzrósł na polskim rynku do 54 proc. (wobec 53 proc. w III kwartale i 50 proc. w II kwartale), co plasuje nasz kraj nadal na dole tabeli jeśli chodzi o porównania międzynarodowe, jednak pozwoliło przesunąć się naszemu rynkowi o kolejną pozycję w górę (i poza rynkiem włoskim wyprzedzić także szwajcarski).

Średni czas kontaktu z reklamą display (Viewable Viewtime) także minimalnie w Polsce wzrósł, do poziomu 19 sekund w IV kwartale, wobec 18,7 sekundy w III kwartale 2018 r.

Nieznacznie spadło w Polsce natomiast Viewability reklam wideo – do 49 proc. w IV kwartale (wobec 50 proc. w III kwartale); jednocześnie jednak średni czas kontaktu z reklamą wideo wzrósł bardzo wyraźnie, do 18,1 sekund (wobec 15,4 sekund w III kwartale).

Najlepsze wskaźniki wśród formatów reklamowych jeśli chodzi o średnią widoczność osiągnęły na polskim rynku w IV kwartale br.: Halfpage (68 proc. Viewability i 41,2 sek. czasu kontaktu z reklamą) oraz Skyscraper (64 proc. i 17,5 sek.).

W podsumowaniu europejskim najlepszy wynik wśród formatów odnotowuje Sitebar (Viewability – 80 proc., Viewtime – 31,5 sek.), a za nim plasuje się Skyscraper (70 proc. i 17,7 sek.).

Pod względem czasu kontaktu z reklamą (Viewable Viewtime) przoduje format Medium Rectangle, który co prawda miał Viewability na poziomie 50 proc., jednak czas kontaktu z reklamą wyniósł aż 39,9 sek.

Ogólnie Polska, z wynikiem na poziomie 54 proc., poprawiła swoją pozycję, jednak wciąż plasuje się na dość dalekim miejscu w europejskiej stawce jeśli chodzi o wskaźnik Viewability dla reklam display, wyprzedzając tylko Szwajcarię i Włochy. Europejskim liderem pozostaje – tradycyjnie już – Austria, z wynikiem 69 proc. Na drugie miejsce, z wynikiem 63 proc., awansowała Francja. W Szwecji wskaźnik ten wyniósł 61 proc., w Wielkiej Brytanii 57 proc., w Niemczech 55 proc., w Szwajcarii 53 proc., we Włoszech 45 proc.

Średnia europejska dla wskaźnika Viewability wyniosła w IV kwartale 58 proc., co oznacza spadek kwartał do kwartału o 3 punkty procentowe (w III kwartale było to 61 proc.). Czas kontaktu z reklamą minimalnie spadł kwartał do kwartału, do 20 sekund w IV kwartale (wobec 20,7 sek. w III kwartale).

– Wzrost Viewability w Polsce w IV kwartale br., nawet jeśli nie jest to wzrost bardzo spektakularny, cieszy tym bardziej, że ostatni kwartał roku charakteryzuje się zawsze znacznie większym od przeciętnego obłożeniem powierzchni reklamowych, co teoretycznie może wpływać negatywnie na poziomy Viewability. Co więcej, jest to drugi kwartał z rzędu, w którym na naszym rynku sytuacja się poprawia. Można mieć zatem powody do zadowolenia tym bardziej, że dobrze wypada również porównanie roku do roku; w IV kwartale 2017 r. Viewability w Polsce wynosiło 50 proc., a w IV kwartale 2018 osiągnęło poziom 54 proc., co jest już wzrostem dość wyraźnym. Czwarty kwartał to tradycyjnie najgorętszy okres e-commerce i reklamy digital, może będzie to zatem dobry prognostyk dla sytuacji w całym 2019 roku – komentuje Tomasz Piątkowski, Country Manager, Meetrics Polska – Trzeba jednak pamiętać, że wskaźniki nadal dalekie są od poziomów, które reklamodawcy mogliby uznawać za satysfakcjonujące. Wciąż potrzebna jest praca u podstaw, nad wydajnością wszystkich formatów reklamowych i wszystkim poważnym uczestnikom rynku powinno zależeć na tych zmianach, by podnosić Viewability do bardziej przekonujących poziomów, a co za tym idzie podnosić ROI związany z kampaniami internetowymi.

Pełny raport za IV kwartał 2018 r. można ściągnąć stąd: https://www.meetrics.com/en/benchmark-reports/  

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę (dla reklam wideo – przez co najmniej 2 sekundy).

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Publicis Media, Lotte Wedel, Metro Advertising, Meetrics i Adtoox – nowi członkowie IAA Polska

IAA

Zarząd IAA Polska przyjął w poczet swoich członków kolejne firmy. Do Stowarzyszenia, zasilając Ogólnopolską reprezentację marketerów zasilili dwaj marketerzy, jedna z największych grup reklamowych oraz dwie firmy technologiczne.

E.Wedel to najsilniejsza czekoladowa marka w Polsce o prawie 170-letniej historii, jest m. in. właścicielem najstarszej w Polsce fabryki czekolady. W ostatnich latach E.Wedel jest jedną z najszybciej rosnących firm czekoladowych w Polsce pod względem obrotów. Od września 2010 roku, Wedel jest częścią japońskiej Grupy LOTTE, międzynarodowego koncernu, założonego w 1948 roku. Obecnie Grupa działa w różnych dziedzinach biznesu, włączając w to sektor spożywczy, słodyczy, handlu, podróży i turystyki, chemiczny, rynek budowlany oraz finansowy.

Metro Advertising to spółka należąca do niemieckiego holdingu handlowego METRO, świadcząca usługi reklamowe dla spółek należących do grupy, jak również dla klientów zewnętrznych w 28 krajach. Firma oferuje profesjonalne wsparcie sieci handlowych na wszystkich etapach realizacji procesu produkcji i dystrybucji materiałów reklamowych oraz planowania i zakupu mediów. METRO ADVERTISING zatrudnia niemal 100 osób w swoich oddziałach w Düsseldorfie, Warszawie i Szanghaju.

Publicis Media jest obok Publicis Communications, Publicis Sapient oraz Publicis Healthcare, jednym z czterech globalnych centrów kompetencyjnych tworzących holding reklamowy Publicis Groupe. W ramach Publicis Media w Polsce działają agencje: Starcom, Zenith, Spark Foundry, Blue 449, Performics oraz LiquidThread. Każda z agencji, w oparciu o własne zasoby i ekspercką wiedzę, gwarantuje Klientom łatwy dostęp do wszystkich kluczowych kompetencji i usług specjalistycznych Publicis Media, odpowiadających na ściśle określone potrzeby biznesowe marek i firm.

Publicis Media jest jedną z dwóch największych pod względem obrotów grup agencji w Polsce (ranking RECMA). W 2017 r. Publicis Media zdobyła tytuł Najbardziej Pożądanego Pracodawcy w rankingu międzynarodowej firmy Antal.

Meetrics to powstała w 2008 r. technologiczna firma będąca dostawcą rozwiązań służących do weryfikacji, poprawy jakości i skuteczności kampanii reklamowych oraz kontentu w sieci. Podstawowym narzędziem Meetrics jest Ad Attention Monitor, platforma pozwalająca na weryfikacje kampanii w czasie rzeczywistym i dostarczająca analiz grup docelowych, zapewniająca brand safety dla wyświetlanych reklam oraz umożliwiająca wykrywanie nadużyć (fraudów).

Meetrics jest pierwszą europejską firmą, która otrzymała akredytację amerykańskiej organizacji Media Rating Council, na audyt zarówno reklam display jak i reklam wideo. Posiada również certyfikat JICWEBS wydawany przez brytyjską organizację ABC zrzeszającą reklamodawców, agencje i media, a mającą na celu zapewnienie poszczególnym mediom przejrzystego i obiektywnego pomiaru.

Firma Adtoox powstała w wyniku porozumienia branżowego (JIC) przedstawicieli domów mediowych, agencji reklamowych, nadawców i stowarzyszenia reklamodawców – pod auspicjami Rady Reklamy Telewizyjnej w Szwecji. Celem Rady było m. in. skuteczne przeniesienie reklam telewizyjnych z taśm do plików i uzyskanie z tego tytułu jak największych korzyści. Obecnie Adtoox świadczy usługi tysiącom użytkowników oraz działa w 15 krajach na całym świecie. Adtoox obsługuje ponad 7000 marek od ponad 900 różnych reklamodawców. Jest zintegrowany z ponad 350 różnymi nadawcami i wydawcami oraz ma użytkowników wśród wszystkich międzynarodowych domów mediowych.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

*IAA Polska. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy to organizacja o zasięgu światowym reprezentująca interesy branży reklamowej od 1938 roku. Posiada 56 oddziałów w 76 krajach i ponad 4500 aktywnych członków. W naszym kraju IAA Polska jest jedyną organizacją zrzeszającą przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji marketingowej, czyli reklamodawców,  media, agencje reklamowe (domy mediowe) i agencje badawcze. Obecnie   do Stowarzyszenia należy ponad 100 członków.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zaproszenie na konferencję IAA Polska pt. „Kierunki i możliwości rozwoju badań mediów – jak spełnić oczekiwania marketerów”

badania

25 maja br. Nielsen, Kantar, Gemius, Ipsos, Median, Meetrics oraz Krajowa Rada Radiofonii I Telewizji zaprezentują siedem inspirujących propozycji dotyczących kierunków, w jakich będą rozwijać się badania mediów w przyszłości. Organizatorem konferencji jest IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy.

W styczniu 2017 roku IAA Polska zaprezentowało „Rekomendacje dla polskiego rynku reklamy na lata 2017-2020” będące podsumowaniem rocznych obrad Reklamowego Okrągłego Stołu, czyli cyklu dyskusji o hamulcach rozwoju polskiego rynku reklamy. Jako jedną z przyczyn wskazano niedoskonałość aktualnie dostępnych badań mediowych. Ten aspekt szczególnie mocno akcentowali przedstawiciele marketerów.

W lutym br. powołano do życia w IAA Polska Ogólnopolską Reprezentację Marketerów. W trakcie inauguracyjnego spotkania zaprezentowano plan konsultacji zmierzających do wypracowania w kierunku zmian, których celem byłoby dostarczenie wszystkim uczestnikom rynku komunikacji marketingowej badań lepiej odpowiadających na Ich potrzeby.

 

Do tej pory odbyły się dwa spotkania konsultacyjne: pierwsze w gronie wyłącznie marketerów, drugie z udziałem przedstawicieli wszystkich podmiotów zaangażowanych w proces komunikacji marketingowej, czyli marketerów, agencji reklamowych i domów mediowych, mediów, audytorów a także agencji badawczych. Uczestnicy tych spotkań wskazali dwie główne drogi, które mogą doprowadzić do poprawy standardu badań mediów w Polsce:

1) zintegrowanie danych pozyskiwanych w aktualnie realizowanych badaniach poszczególnych mediów w taki sposób, żeby możliwe było utworzenie zbioru, który mógłby posłużyć do analiz i porównań efektywności poszczególnych kanałów komunikacji

2) budowa nowego panelu oraz wdrożenie nowej metodologii, która w badaniu single source wykorzystującym do zbierania danych smartfony, smartwatch’e, watermarking i inne, podobne rozwiązania, zapewni pozyskiwanie danych tej samej jakości ze wszystkich (lub tylko wybranych) mediów.

 

„Dwie drogi” to tylko dwa główne wątki dotychczasowej dyskusji. Wskazywano również rozwiązania hybrydowe, nie można też wykluczyć pojawienia się zupełnie nowych propozycji. Pierwszą okazją ku temu będzie konferencja, która odbędzie się w Regent’s Warsaw Hotel 25 maja br. w godzinach od 9.30 do 16.30. Swój udział zapowiedziały wszystkie agencje badawcze, które aktualnie dostarczają dane na temat konsumpcji mediów w Polsce, ale też firmy, które twierdzą, iż dysponują nowatorskimi rozwiązaniami możliwymi do zaimplementowania w badaniach mediowych w perspektywie roku lub dwóch lat. Poza tym podczas konferencji IAA Polska po raz pierwszy zaprezentowany zostanie publicznie projekt Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotyczący niezależnego pomiaru konsumpcji mediów elektronicznych.

Konferencja będzie podsumowaniem pierwszego etapu konsultacji moderowanych przez IAA Polska. W kolejnych tygodniach wnioski z dyskusji będą omawiane podczas paneli dyskusyjnych poszczególnych grup interesariuszy oraz w tracie spotkań indywidualnych. Po ich zakończeniu IAA Polska ogłosi rekomendacje dotyczące kierunków i możliwości rozwoju badań mediów w Polsce, szczególnie w kontekście oczekiwań marketerów.

Warunkiem udziału w konferencji jest zarejestrowanie się na stronie konferencji oraz opłacenie akredytacji. Przedstawiciele firm członków IAA Polska biorą udział w konferencji bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF