Druga edycja turnieju League of Legends w ESPORT SPOT

ESPORT_SPOT_RIFT

ESPOT we współpracy z Mercedes-Benz rusza z kolejnym turniejem offline w grę League of Legends. Druga edycja ESPORT SPORT RIFT by Mercedes-Benz odbędzie się w dniach 20-21 listopada w Warszawie.

W poprzedniej edycji rozgrywek wzięło udział 8 drużyn z całej Polski. Teraz turniej zostanie rozszerzony do 16 ekip. Organizatorzy przygotowali niezwykle atrakcyjne i ciekawe nagrody, z łącznej puli sięgającej aż 15 000 zł! Prócz nagród pieniężnych dla zwycięzców przygotowano hulajnogi oraz masa fantastycznych gadżetów od firmy Mercedes-Benz.

Wydarzenie odbędzie się w gamingowym sercu Warszawy – ESPORT SPOT w Elektrowni Powiśle przy ul. Zajęczej 4. Na turnieju będzie można spotkać wszystkich zawodników League of Legends z Illuminar Gaming!

„Pierwsza edycja turnieju League Of Legends organizowana wspólnie z marką Mercedes-Benz w ESPORT SPOT, okazała się ogromnym sukcesem. Dlatego wspólnie podjęliśmy decyzję o kontynuacji rozgrywek. Myślę, że dzięki takim inicjatywom możemy dać szansę oraz wspierać w rozwoju młodych zawodników, którym niestety brakuje miejsca na pokazanie swoich umiejętności.”  – Piotr Adamski, Head of Esports & Gaming w ESPORT SPOT

Zapisy do drugiej edycji ESPORT SPORT RIFT by Mercedes-Benz już się rozpoczęły i potrwają do połowy listopada. Formularz zgłoszeniowy, a także szczegółowe informacje na temat zapisów dostępne są na stronie.

 

Adam Daniluk

#KiszlukRozmawia 48 – Ewa Łabno-Falęcka, Mercedes-Benz

#KiszlukRozmawia Ewa Labno-Falecka

Grzegorz Kiszluk rozmawia z Ewą Łabno-Falęcką, Dyrektorem ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych w Mercedes-Benz Polska.

 

Grzegorz Kiszluk

Mercedes-Benz Polska z potężną strategią esportową na polskim rynku!

ESPOT Mercedes

Mercedes-Benz od wielu lat dostrzega potencjał sportu elektronicznego i w ramach swojej strategii wspiera esportowe wydarzenia, a przy okazji odwołuje się do młodszych grup docelowych. Teraz polski oddział producenta ze Stuttgartu nawiązał współpracę z Illuminar Gaming – najstarszą i największą organizacją esportu w Polsce. Jeden z elementów partnerstwa to ESPOT powered by Mercedes-Benz, którego fizyczną „siedzibą” będzie ESPOT, czyli studio gamingowe w sercu Warszawy, miejsce nowoczesnej rozrywki zarówno dla całych rodzin, jak i dla aspirujących graczy.

Sport elektroniczny dynamicznie zyskuje na popularności – a pandemiczne warunki tylko przyspieszyły jego rozwój. Esportowe wydarzenia śledzi wielu fanów, a ich zawodnicy wyrastają na prawdziwe gwiazdy i zawodowo utrzymują się z rywalizacji. Esportowcy nie skupiają się na fizycznej sile, ale na sprawności intelektualnej – muszą wyróżniać się ponadprzeciętnymi zdolnościami koncentracji, znakomitą koordynacją ruchową i błyskawicznymi czasami reakcji. Istotne są także umiejętność współpracy w zespole. Podobnie w przypadku tradycyjnych sportów do osiągnięcia wysokiego poziomu sprawności umysłowej i fizycznej niezbędne są intensywne, codzienne treningi.

Globalna społeczność widzów śledzących esportowe rozgrywki liczyła w ubiegłym roku 495 mln ludzi, z czego 223 mln oglądało je regularnie. Trzon publiczności stanowią tu osoby w wieku od 18 do 34 lat, cyfrowo obyte i dobrze wykształcone, a około 30% z nich to kobiety – i odsetek ten wzrasta.

Raport na temat branży gamingowej w Polsce z 2020 r. podaje, że w naszym kraju w gry wideo gra ponad 16 mln użytkowników, a kobiety stanowią 47% z nich.*

W esport inwestują dziś profesjonalne tradycyjne kluby sportowe, a także marki – jak Mercedes-Benz. Producent samochodów premium ze Stuttgartu już od kilku lat wspiera esportowe serie i wydarzenia, odpowiadając na rosnącą popularność esportu i zwracając się do nowych, młodych grup docelowych. W 2020 r. został wyłącznym partnerem motoryzacyjnym wszystkich globalnych wydarzeń esportowych League of Legends, w tym ekskluzywnym partnerem ceremonii wręczenia trofeum Mistrzostw Świata LoL.

Espot Jarosław Śmietana
Jarosław Śmietana Fot.: Mercecdes-Benz

Teraz Mercedes-Benz rozpoczyna współpracę z Illuminar Gaming – najstarszą i największą organizacją sportów elektronicznych w Polsce. Jej zawodnicy rywalizują między innymi w League of Legends – sieciowej grze komputerowej z gatunku multiplayer online battle arena, która w 2020 r. osiągnęła liczbę około 100 mln graczy. Illuminar Gaming od ponad 4 lat zrzesza najlepszych polskich graczy komputerowych. Ekipa sześciokrotnie zdobyła tytuł Mistrza Polski, reprezentuje nasz kraj na turniejach międzynarodowych, a jej występy obejrzały setki tysięcy osób. Największym osiągnięciem zespołu jest wicemistrzostwo Europy EU Masters.

Mercedes EQA
Fot.: Mercedes-Benz

Organizacje esportowe można porównać do klubów sportowych. Zamiast dyscyplin mamy tu konkretne tytuły gier. Obecnie w ponad 100 profesjonalnych drużynach League of Legends rywalizujących w regionalnych ligach na całym świecie gra ponad 800 esportowców.

Rozpoczęcie współpracy Mercedes-Benz z organizacją esportową Illuminar Gaming to sygnał dla całego rynku, że branża jest dojrzała i gotowa na marki premium. Mercedes, poprzez tę współpracę, realizuje swoją globalną politykę komunikacji do młodych pokoleń, będąc obecnym w centrum ich świata rozrywki. Od lat marka wspiera sport, teraz czas na esport.

Fryderyk „Veggie” Kozioł, Head of Esports w Illuminar Gaming

Studio ESPOT zlokalizowane jest w Elektrowni Powiśle od października 2020 r. To przestrzeń do organizacji wydarzeń i miejsce nowoczesnej, odpowiedzialnej rozrywki zarówno dla rodzin, jak i aspirujących graczy, łączące światy gier wideo, sportu oraz muzyki. ESPOT oferuje w pełni wyposażone studio do transmisji online z dużą strefą gamingową (45 stanowisk z wysokiej klasy sprzętem i szybkim, bezpiecznym łączem internetowym oraz kamerami 4K), a także zapleczem gastronomicznym oraz przestrzenią dla nawet 100-osobowej publiczności. ESPOT podąża śladem powstających na całym świecie aren esportowych i jest pierwszym miejscem tego typu w Polsce, które łączy świat gamingu i esportu, ze światem lifestyle, muzyką i gastronomią.

ESPOT
Fot.: Mercedes-Benz

*Dane pochodzą z raportu „The game industry of Poland — Report 2020”


Źródło: ESPOT

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Co łączy Mercedes-Benz z ESPOT Warszawa oraz Illuminar Gaming?

Mercedes ESPOT Illuminar

Mercedes-Benz już od kilku lat wspiera e-sportowe serie i wydarzenia, zarówno w skali globalnej, jak i krajowej. Producent współpracował m.in. z ligą sportów elektronicznych ESL, a od niedawna jest ekskluzywnym partnerem ceremonii wręczenia trofeum Mistrzostw Świata League of Legends.

Aktywności Mercedesa to odpowiedź na ogromną popularność esportu, który przyciąga miliony fanów, wypełnia stadiony i tworzy nowe gwiazdy. Esportowi zawodnicy muszą regularnie trenować i legitymować się nieprzeciętnymi zdolnościami manualnymi i mentalnymi, zupełnie jak „tradycyjni” sportowcy. Nowe możliwości techniczne, w tym transmisji na żywo, pozwoliły stworzyć trend, którego w obecnym świecie nie można pominąć.

Marka spod znaku trójramiennej gwiazdy zaprasza na wirtualną konferencję, która odbędzie się w piątek 9 kwietnia 2021 r. o godzinie 11.00 podczas której odpowie na pytanie Co łączy Mercedes-Benz z ESPOT Warszawa oraz Illuminar Gaming?

Konferencję można obejrzeć pod adresem: www.mercedesilluminar.pl


Źródło: Mercedes-Benz

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mercedes-Benz Polska uhonorowany za wieloletnie wspieranie GOPR

Mercedes-Benz Polska został uhonorowany specjalną nagrodą za wieloletnią współpracę z Górskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym. Tylko w ciągu ostatnich miesięcy firma przekazała ratownikom 8 nowych egzemplarzy SUV-a GLC. Wyróżnienie zbiegło się z obchodami 65-lecia GOPR.

Mercedes-Benz Polska z dumą wspiera Górskie Ochotnicze Pogotowie
Ratunkowe od 2011 r. Wszystko zaczęło się od wspólnych działań
edukacyjno-szkoleniowych dotyczących nauki pierwszej pomocy i zachowania
bezpieczeństwa w górach. Organizowano je nie tylko na terenach górskich,
ale i przy okazji licznych imprez, m.in. w stołecznej Stacji Mercedes.

Jednak współpraca Mercedesa z GOPR to również wyposażenie ratowników
w pojazdy, które ułatwiają akcje w trudnym terenie. Mercedes-Benz Polska
regularnie przekazuje pogotowiu nowe samochody. W szeregach GOPR-u
służyło już kilkanaście egzemplarzy SUVów Mercedes-Benz, które dotychczas
bez żadnej awarii pokonały łącznie dystans kilkuset tysięcy kilometrów.

W sierpniu br. po raz kolejny flotę GOPR zasiliło 8 egzemplarzy modelu GLC
220 d 4MATIC. Samochody te służą ratownikom zarówno w codziennej pracy
w górach, jak i przy prowadzeniu szkoleń. W trosce o najwyższe
bezpieczeństwo podczas jazdy nieutwardzonym drogami, w lasach i po
zmroku auta wyposażono w aktywne reflektory LED oraz pakiet Off-Road z
dodatkowymi osłonami podwozia i podniesionym zawieszeniem. Dodatkowo w tym roku Fundacja GOPR otrzymała uterenowionego busa Vito Tourer z
napędem 4×4.

W czwartek 23 listopada 2017 roku w Warszawie Mercedes-Benz Polska
uhonorowano za wieloletnią współpracę z GOPR. Specjalną statuetkę z rąk
Jacka Dębickiego, naczelnika GOPR-u, odebrał Artur Konarski, szef produktu i
marketingu Mercedes-Benz Polska. Jej wręczenie zbiegło się z obchodami
jubileuszu 65-lecia GOPR. „Świętujemy nie tylko 65. urodziny GOPR, ale i
kolejny rok współpracy z Mercedes-Benz Polska. Niedawno po raz piąty
otrzymaliśmy nowe samochody. Znakomicie ułatwiają nam one prowadzenie i
kierowanie akcjami ratowniczymi i bardzo dobrze sprawują się w terenie.
Współpraca z Mercedes-Benz Polska jest wyróżnieniem i uznaniem dla
trudnej pracy ratowników górskich GOPR” – powiedział Jacek Dębicki,
naczelnik GOPR. „Mercedes współpracuje z najlepszymi. A GOPR to elita
wśród służb ratowniczych. Cieszymy się z naszej udanej współpracy, tym
bardziej że zadania GOPR – zapewnienie bezpieczeństwa, edukacja oraz
ochrona środowiska – wpisują się w wartości Mercedes-Benz” – dodał Artur
Konarski.

Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe ma zasięg ogólnokrajowy, działa
przede wszystkim w regionach górskich (z wyłączeniem Tatr). Głównymi
zadaniami GOPR jest niesienie pomocy w górach ludziom, zapobieganie
wypadkom, a także ochrona środowiska górskiego. Ratownicy są skupieni w
siedmiu Grupach regionalnych. Obecnie GOPR zrzesza 112 ratowników
etatowych i 850 czynnych ratowników ochotników. Obszar, jaki zabezpiecza,
obejmuje pasma gór od Karkonoszy przez Jurę Krakowsko-Częstochowską aż po Bieszczady – łącznie to ponad 20 tys. km2

. Tylko w I półroczu br. ratownicy
pogotowia interweniowali blisko 860 razy, a w trakcie swoich akcji uratowali
910 osób.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pierwsza w Polsce fabryka silników Mercedes-Benz

Koncern Daimler AG zainwestuje 500 mln euro w nową inwestycję na terenie Polski. W miejscowości Jawor ma powstać pierwsza w Polsce fabryka silników Mercedesa. O pozytywnych skutkach inwestycji opowiada Ewa Łabno-Falęcka, Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Daimler AG.

 

Koncern Daimler AG chce zainwestować około 500 mln euro w nową fabrykę silników w Polsce i stworzyć tam kilkaset nowych miejsc pracy. Pierwszy w Polsce zakład produkcyjny Mercedes-Benz Cars ma być zlokalizowany w Jaworze, około 70 km na zachód od Wrocławia. Będą w nim wytwarzane czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne do samochodów osobowych Mercedes-Benz. Fabryka ma zacząć produkcję w 2019 roku.

O tym, co ta inwestycja przyniesie do Polski, zapytaliśmy Ewę Łabno-Falęcką, Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Daimler AG.

Dlaczego koncern Daimler zdecydował się na wejście na polski rynek?

Planowana nowa fabryka w Jaworze jest częścią globalnej strategii wzrostu koncernu Daimler AG i jego marki Mercedes-Benz. Inwestor uznał, że Europa Środkowo-Wschodnia i Polska jest dobrym miejscem na pierwszą poza Niemcami fabrykę silników.  Oznacza to wyjście koncernu z produkcją silników za granicę, jako że dotychczas były one produkowane tylko w Niemczech (Stuttgart – Untertuerheim, Hamburg, Berlin i Kolleada w Turyngii). Chodzi tu o silniki nowej generacji, technologicznie zaawansowane i spełniające wymogi RDE. Inwestor badał konkretne wskaźniki takie jak lokalizacja, możliwości logistyczne, przebieg arterii komunikacyjnych, potencjał siły roboczej i wiele innych – wszystko to zostało doskonale przeanalizowane. Konkurowaliśmy z kilkunastoma krajami Europy. Jawor w województwie dolnośląskim zostało wybrane jako najbardziej odpowiednia lokalizacja. To jest dowodem na to, że lokalizacja spełniła wszystkie oczekiwania inwestora. 

Jakie są konsekwencje wejścia koncernu Daimler AG dla Polski? 

Uważam, że produkcja tak zaawansowanych technologicznie produktów jak silnik, czyli cześć układu napędowego, opierająca się na najnowocześniejszych metodach produkcji, to wielka wartość dla całej gospodarki. Fabryka będzie budowana i będzie działała  według standardów marki Mercedes-Benz, co oznacza elastyczne, efektywne i równocześnie maksymalnie przyjazne dla środowiska metody produkcji. Zakład będzie w dużej mierze opierał się na wiedzy pracowników specjalistycznych, zobaczymy tam sporo „niebieskich, ale i „białych kołnierzyków”, których praca będzie wspierana ergonomiczną organizację miejsc pracy oraz inteligentną automatyzację. Będzie to pierwsza inwestycja marki premium na terytorium Polski.

Jako fabryka marki premium,  wprowadzamy automatycznie bardzo wysokie standardy, nie tylko produkcyjne, ale włąsnie organizacyjne. W Polsce często mówi się o innowacjach. Fabryka Daimler wprowadzi nie tylko innowacje produktowe, ale, przede wszystkim, innowacje organizacji pracy, Innowacje organizacyjne są stanowczo niedoceniane w naszym kraju, a ja uważam je za bardzo istotny,  pozytywny skutek tej inwestycji. 


 

::


Sieć fabryk silników Mercedes-Benz Cars obejmuje kilka zakładów w Niemczech i innych krajach. Za ich koordynację odpowiada główna fabryka w Untertürkheim. Są tam wytwarzane silniki, skrzynie biegów, osie napędowe i powiązane z nimi komponenty. Fabryka Mercedes-Benz w Berlinie specjalizuje się w opracowywaniu i produkcji ultranowoczesnych podzespołów oraz części, jak również w wytwarzaniu jednostek napędowych. Z kolei zakład Mercedes-Benz w Hamburgu rozwija i produkuje osie napędowe oraz ich elementy, a także kolumny kierownicze, elementy układów wydechowych i lekkie elementy konstrukcyjne.




 


 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF