...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ludzie 50-tki: Agencja SEO i Performance marketingu od środka. Michał Kliszczak, EACTIVE #wiemyjak

Czym zajmuje się Twoja firma? Na jakie zapotrzebowania rynku odpowiada? Do kogo kieruje swoją ofertę?

Prowadzę agencję SEO i Performance marketingu – EACTIVE #wiemyjak. Realizujemy kompleksowe działania z obszaru SEO, SXO, performance marketingu, analityki internetowej, user experience, web developmentu i content marketingu. Na rynku istniejemy od 2000 roku, kiedy wówczas zaczynaliśmy od tworzenia stron internetowych.

Zakładając firmę wiedziałem, że chcę skupić się na działalności opartej o świat online. Na projektowaniu i implementacji stron internetowych skupiliśmy się przez pierwszych 5 lat działalności firmy. Realizowaliśmy także SEO dla tych klientów, którym wykonywaliśmy strony. Aż w końcu w 2005 roku postanowiłem, że czas na zmiany. Szczerze też dodam, że w 2004 mieliśmy trudną sytuację w firmie, dlatego te zmiany były konieczne. Zdecydowaliśmy się zrezygnować z usługi tworzenia stron internetowych i skoncentrowaliśmy się na pozycjonowaniu stron w Google. Do dziś jestem z tej decyzji bardzo zadowolony.

Aktualnie skupiamy się na skalowaniu biznesów klientów, własnie dzięki metodom marketingu internetowego. Nad sukcesem naszych klientów pracuje prawie 80 osobowy zespół. Sam dział Operations na czele z Katarzyną Zielińską, podzielony jest na kilka kluczowych zespołów: Project Management, Web development, Performance marketing, UX & Web Analytics i SEO. Dział SEO to 3 bardzo ważne zespoły: Technical SEO, SEO Off-site i Content marketing. Dzięki takiemu podziałowi możemy odpowiedzieć na potrzeby klientów z dużą starannością w każdym z tych obszarów. Dział SEO ściśle współpracuje z działem UX & Web Analytics, dzięki czemu realizujemy usługę SXO. Dodatkowo jako nieliczni w branży mamy dział web developmentu, który jest do dyspozycji dla naszych klientów. Wprowadzamy zmiany praktycznie we wszystkich technologiach, dzięki temu jeszcze lepiej dbamy o strony naszych klientów.

Chcemy pomagać skalować biznesy e-commercom, firmom produkcyjnym i usługowym, które sprzedają online lub też dopiero chcą sprzedawać przez internet. We współpracy z klientem zależy nam przede wszystkim na partnerskim podejściu, które pielęgnujemy na każdym etapie sprzedażowym i posprzedażowym. Mamy klientów z różnych branż, różnej wielkości, ale jest coś co ich łączy – nastawienie na rozwój swoich biznesów. Dzięki takiemu nastawieniu, jesteśmy w stanie realizować usługi na wysokim poziomie.

Z jakiego produktu Twoja firma jest najbardziej dumna?

Najbardziej w EACTIVE skupiamy się SEO, które wykonujemy praktycznie od początku istnienia firmy, czyli od 2000 roku. Strategię pozycjonowania dla naszych klientów realizuje dział SEO, który nadzorowany jest przez naszego Head of SEO, Sebastiana Heymanna. Dział jak wspominałem przy okazji wcześniejszego pytania jest podzielony aż na 3 zespoły, które ściśle specjalizują się w swoim obszarze i kierowane są przez doświadczonych managerów. Jest to zespół Technical SEO, SEO-off site i content marketingu. U nas nie ma specjalisty SEO, który pracuje nad wszystkimi tymi obszarami jednocześnie. Dopieszczamy każdy z 3 głównym filarów pozycjonowania. Oprócz tego klientowi, który wykupi u nas usługę SEO przydzielony jest indywidualny opiekun, z którym w każdym momencie może się skontaktować. Stawiamy na kompleksową usługę SEO i uważamy, że nie da się jej wybitnie zrealizować bez zaangażowania web developerów.

Dodam jeszcze, że bardzo głośno w naszej branży jest aktualnie o SXO, czyli połączeniu SEO i UX. My SXO realizujemy od 2014 roku, choć jeszcze wtedy, tak to działanie się nie nazywało. Mamy więc wieloletnie doświadczenie, które pozwala nam wykonywać zaawansowane zadania SXO.
SEO to zdecydowanie usługa, którą realizujemy najdłużej, mamy świetnych specjalistów i podejmujemy się wysoce zaawansowanych projektów. W 2014 po algorytmie Pingwin, wiele agencji trzymało się tak zwanego pozycjonowania na efekt. Nam zmiana modelu współpracy z klientem zajęła 3 miesiące, bo wiedzieliśmy, że to Google dyktuje warunki, a my musimy zrobić wszystko by się do nich dopasować i jednocześnie realizować wysoko jakościową usługę. Wciąż nam się to udaje, ponieważ nie stawiamy na liczbę projektów, a ich jakość. Obecnie obsługujemy na SEO jedynie 120 klientów, dzięki czemu specjalista ma czas by dokładnie przyjrzeć się sytuacji danego serwisu.

Jak widać ogromnie dumny jestem z tego na jakim poziomie jest nasza usługa SEO i SXO. Ale nie mogę nie wspomnieć o performance marketingu, który rozwijamy od 2009 roku. Zwiększamy sprzedaż, dzięki Google Ads, reklamom na Facebooku, Linkedin Ads, Allegro Ads i kampaniom na Ceneo. O rozwój działu Performance Marketingu dba Sławomir Węgliński, który w tym 2022 roku objął również zarządzanie całym zespołem analityki internetowej. Jakość prowadzonych działań w tym zakresie potwierdzona jest między innymi przez status Partnera Google Premium 2022, Meta Business Partnera i Partnera Allegro Ads. Oprócz tego otrzymujemy nagrody, nominacje w polskich i zagranicznych konkursach, a także występujemy na licznych konferencjach.
To po czym nas zapamiętacie, to, że w EACTIVE #wiemyjak 🙂

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

EACTIVE tworzy dział innowacji, który poprowadzi strateg i ekspert SEO

Jakub Lisiecki Eactive

Głównym celem biznesowym, który ma realizować dział innowacji w EACTIVE jest wymyślanie i wdrażanie rozwiązań programistycznych dla e-commerce. Jakub Lisiecki będzie odpowiedzialny za realizację tego celu poprzez tworzenie ciekawych, a także przydatnych narzędzi dla sklepów internetowych. Jakub nie tylko jest strategiem i specjalistą SEO, jest też programistą, który dotychczas kreował między innymi rozwiązania służące do crawlowania internetu na różne sposoby i automatyzacji procesów wymiany informacji.

Dodatkowo firma chce zachęcić pracowników, by czynnie uczestniczyli w projektach działu innowacji – zgłaszali swoje pomysły oraz pomagali je realizować. Pracownik otrzyma wsparcie od przełożonego, z którym uzgodni swój zakres pracy przy innowacyjnym projekcie w określonym czasie.

Rozwijamy w firmie działalność innowacyjną i chcemy inspirować pracowników do współtworzenia innowacji, tak aby z pasją i zaangażowaniem wprowadzali nowe rozwiązania. Dział innowacji jest otwarty na współpracę z każdym pracownikiem, który wyrazi zainteresowanie udziału w projekcie.

Michał Kliszczak, CEO EACTIVE #wiemyjak

Dział IT we wrocławskiej agencji digital marketingu prowadzi innowacyjne rozwiązania na swoje potrzeby od 21 lat. Natomiast nowy dział innowacji ma skupić się na tworzeniu nowatorskich lub lepszych produktów dla innych firm, w tym klientów EACTIVE.


Źródło: EACTIVE #wiemyjak

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF