...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Porsche Polska kontynuuje współpracę z Polskim Związkiem Motorowym i Ragnar Simulator

Digital_motosport

W 2021 roku zawody zmienią platformę rozgrywek z Assetto Corsy na iRacing. Kierowcy przesiądą się z Porsche Cayman GT4 Clubsport do Porsche 911 RSR, co zapowiada jeszcze lepsze i bardziej zacięte ściganie. Organizatorem i promotorem imprezy jest Ragnar Simulator, sponsorem głównym Porsche Polska, partnerem technicznym iRacing, a partnerem marketingowym ESE Entertainment.

W drugim sezonie mistrzostw partnerem projektu w dalszym ciągu będzie marka Porsche, która silnie związana jest z motorsportem i rywalizacją esportową. Porsche organizuje między innymi globalne zawody Porsche TAG Heuer Esports Supercup.

Cyfrowe wyścigi są coraz silniej splecione z tymi rzeczywistymi, a niektórzy kierowcy – jak np. Junior Porsche Ayhancan Güven – startują i na prawdziwych torach, i na tych wirtualnych. Oczywiście e-sport nie zastąpi prawdziwego ścigania, ale będzie jego świetnym uzupełnieniem. A skoro Porsche ma sport w swoim DNA, to naturalnym jest, że teraz dodaje to tego e-sport.

Paweł Mazurek, Porsche Polska

Digital motorsport zanotował znaczny wzrost popularności w ciągu ostatnich kilku lat i stał się jedną z najbardziej popularnych dziedzin esportu, a w tej chwili jest oficjalnie uznawany za dziedzinę motorsportu przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA).

Strategia FIA związana z promocją i rozwojem Digital Motorosportu realizowana jest w Polsce przez Polski Związek Motorowy, który jako jeden z pierwszy z członków FIA (239 organizacji zrzeszonych) ogłosił Mistrzostwa Polski w Digital Motorsporcie.

Michał Sikora, Prezes Polskiego Związku Motorowego

Najlepszy zawodnik cyklu, podobnie jak w pierwszej edycji zawodów, otrzyma oficjalny tytuł Mistrza Polski i wraz z pozostałą dwójką kierowców z podium zostanie zaproszony na oficjalną Galę Polskiego Związku Motorowego podsumowującą sezon w polskim motorsporcie.

Dodatkowo, pierwszych trzech kierowców w klasyfikacji generalnej weźmie udział w Porsche on Track na torze wyścigowym w ramach Porsche Driving Experience. Kluczowa będzie też walka o pozycje poza pierwszą dziesiątką, ponieważ pierwszych dwunastu kierowców w klasyfikacji zapewni sobie miejsce w Mistrzostwach Polski Digital Motorsport 2022.

Organizator przygotował 3000 darmowych kont iRacing dla nowych graczy oraz zapewnia pokrycie pełnych kosztów płatnej zawartości gry iRacing (torów wyścigowych) dla 24 uczestników, którzy zakwalifikują się do sezonu głównego. W tym roku kibice będą oglądać zmagania stałej stawki kierowców, którzy oprócz walki o mistrzostwo Polski, będą rywalizować o „darmowy” awans do sezonu 2022 przeznaczony dla Top 12. Pozostała dwunastka spada do baraży, gdzie będzie ścigać się o utrzymanie z kierowcami z Pucharu Polski Digital Motorsport.

PESCP 2021 zapowiada się niezwykle emocjonująco: nowa platforma (iRacing), nowy samochód i tory wyścigowe, a przede wszystkim nowy format, który jest pierwszym krokiem w kształtowaniu ekosystemu wyścigowych Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Polski Związek Motorowy obdarzył nas dużym zaufaniem i nie zamierzamy go zawieść. Doświadczenie zdobyte w poprzednim sezonie pozwoli nam przeprowadzić cykl na jeszcze wyższym poziomie organizacyjnym i realizacyjnym. Bardzo cieszę się z kontynuacji współpracy z Porsche Polska i wspólnym budowaniu esportowej marki Porsche Esports Sprint Challenge Poland. Zapraszam wszystkim simracerów do startu już 16 sierpnia!

Radek Turek, Ragnar Simulator

Rywalizacja w ramach PESCP 2021 potrwa od 16 sierpnia, kiedy to ruszy pierwsza z trzech rund prekwalifikacji otwarta dla wszystkich zainteresowanych, do 28 października, kiedy odbędzie się ostatnia z głównych 6-ciu rund mistrzostw. Każda z trzech prekwalifikacji zwieńczona będzie wyścigami, z których za każdym razem najlepszych 8-miu kierowców dostanie się do głównego sezonu. Same rundy podzielone będą na dwa, 25-cio minutowe wyścigi, a kierowcy zagoszczą na między innymi na takich torach jak Imola, Le Mans, Silverstone czy Nordschleife. Wszystkie wyścigi sezonu głównego będą transmitowane na żywo w telewizji oraz fanpage Eleven Sports.

Szczegóły w regulaminie imprezy na stronie http://www.porscheesports.pl/#/championship

Do promocji wydarzenia ESE Entertainment pozyskało partnerów mediowych takich jak sport.pl oraz Eleven Sports oraz Sport.pl.

Michał Mango, Head of Strategy ESE Entertainment

Zapisy na mistrzostwa na stronie http://www.porscheesports.pl/


Źródło: ESE Entertainment

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Simracing od kuchni z #BriefEsports czyli „Diabły na torze”

TRITON_CAR_FIRST_A2

Wiktor, jak wygląda współpraca z profesjonalną organizacją esportową z Devils One?

Wiktor Smolarczyk
Fot. Wiktor Smolarczyk

Wiktor Smolarczyk: Odpowiem w kontekście globalnym. Simracing leży na styku świata rzeczywistego (motorsportu) i cyfrowego – esportu. Chcąc prowadzić działania szeroko tak, jak robimy to my, trzeba być obecnym w jednym i drugim. Dzięki współpracy z DV1 jesteśmy w stanie podnosić świadomość naszej dyscypliny wśród zagorzałych fanów esportu. W drugą stronę devils.one dywersyfikuje swoje postrzeganie w kierunku czegoś, mającego korzenie w świecie rzeczywistym.

A jak na co dzień funkcjonuje organizacja simracingowa?

Wiktor Smolarczyk: Dobrze to określiłeś – “organizacja” a nie “zespół”. Nie zabrzmi to skromnie, ale jako TRITON Racing jesteśmy jedyną organizacją simracingową w Polsce. Co przez to ja rozumiem? Po pierwsze, jesteśmy obecni na kilku platformach, na których odbywają rozgrywki – iRacing, Assetto Corsa (Competizione), F1 2019, okazjonalnie również rFactor 2 i RaceRoom. Po drugie, wychodzimy poza same cyfrowe starty:

  • TRITON Racing Academy – współpracujemy z najzdolniejszymi polskimi kierowcami oraz simracerami, którzy chcą podnosić swoje umiejętności; Dyrektor naszej akademii Dawid Nowakowski opracował pionierski program szkoleniowy, który pozwala na zdalne szkolenie zawodników. Warto byłoby z nim przeprowadzić rozmowę, bo nikt inny lepiej tego nie opowie, niż sam twórca😊
  • Starty “w realu” – od amatorskich rajdów i wyścigów, po wsparcie kierowców kartingowych, na Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski kończąc
  • Symulatory własnej produkcji – dostosowane pod potrzeby klienta; inaczej siedzi się w bolidzie, a inaczej w samochodzie GT3 czy rajdówce

Ilu zawodników liczy?

Wiktor Smolarczyk: Na stałe mamy 15. zawodników. W tej chwili trwa sezon Drift Corner Grand Prix, gdzie nasz zespół dodatkowo zasilili znani z prawdziwych zawodów drifterzy.

W jakich tytułach startujecie?

Wiktor Smolarczyk:  iRacing, Assetto Corsa i Assetto Corsa Competizione, F1 2019, rFactor 2, RaceRooom

Jak wygląda struktura wiekowa zawodników? W jakim są przedziale wiekowym?

Wiktor Smolarczyk: Simracing charakteryzował się do niedawna tym, że najlepsi zawodnicy w zasadniczej części byli między 30-40 rokiem życiem. Dzisiaj to się zmienia i widać to też u nas. Najmłodszy zawodnik ma 15 lat, potem mamy paru w okolicach 20-stu, dalej między 25-30. Najstarsi nasi zawodnicy – Piotr Jagodziński i Marcin Skrzypczak – mają kolejno 32 i 37 lat. Są to już de facto simracingowi weterani:)

Jak wyglądają treningi, ile zawodnicy trenują dziennie w tygodniu?

Wiktor Smolarczyk: Im bardziej prestiżowe zawody, tym większa ilość treningów. Między sezonami 2 godziny dziennie 5-6 razy w tygodniu jest optymalną ilością, aby utrzymać ciało i umysł w odpowiedniej kondycji. Jednak w trakcie sezonów potrafi to być nawet 5-6h codziennie. Rekordy padały ostatnio przy okazji kwalifikacji do The Race All-Star Esports Battle – Dominik Blajer poświęcał na to 10 godzin w czwartki, gdy trwały jednodniowe kwalifikacje.

W jakich zawodach bierzecie udział? Ile startów w miesiącu w roku?

Wiktor Smolarczyk: Zarówno starty międzynarodowe, ale zależy nam również na polskim “podwórku”. Globalnie: w zeszłym roku jako jedyni Polacy startowaliśmy w iRacing Porsche Esports Supercup; F1 Esports; SRO E-Sport GT Series; iRacing Special Events; Apex Online Racing; 24H SERIES Esports; Drift Corner Grand Prix; BMW SIM M2 CS Racing Cup; eventy pokroju The Race All-Star Esports Battle. Krajowe rozgrywki: Polska Liga Esportowa; Republic of Simracers; ACLeague

Jako zespół potrafimy mieć nawet 6-8 startów w tygodniu, gdzie występują nasi zawodnicy. Rekordowy miesiąc dawał około 30 startów, a w sumie w 2019r. braliśmy udział w około 200 zawodach.

Najbardziej utytułowani zawodnicy? Jakie sukcesy międzynarodowe organizacji?

Dominik Blajer: mistrz pierwszej w historii edycji simracingowej Polskiej Ligi Esportowej; mistrz Republic of Simracers Season 4 [oba wydarzenia w końcówce 2019r.]

Kamil Franczak: mistrz SRO E-Sport GT Series 2019; mistrz iRacing European MX-5 Cup 2016; uczestnik iRacing Porsche Esports Supercup 2019

Mateusz Wypych: jako drugi kierowca z Polski zakwalifikował się do F1 Esports Pro Draft

Marcin Skrzypczak: 16-krotny mistrz serii ligowych legendarnego portalu simracing.pl

Dawid Nowakowski: uczestnik iRacing Porsche Esports Supercup 2019; 2 miejsce w 24H SERIES Esports w klasie 991

Krzysztof Rypina: 3-krotny mistrz Drift Corner Grand Prix – najbardziej prestiżowe zawody w cyfrowym driftingu w Europie

Jakub Charkot: 5-krotny mistrz sezonów ACLeague, 3-krotny mistrz sezonów Republic of Simracers

Jako zespół:

  • Mistrzowski zespół Drift Corner Grand Prix Summer Season 2019
  •  2 miejsce iRacing 24 Hours of Spa 2018
  • 1 miejsce w drugim splicie, 3 miejsce w klasyfikacji generalnej iRacing 24 Hours of Nürburgring 2020
  • 3 miejsce iRacing 24 Hours of Le Mans 2019
  • 3 miejsce iRacing 24 Hours of Spa 2017

Dziękuje za rozmowę i życzę Wam sukcesów w kolejnych startach.

 

W poprzedniej części pisałem o kulisach początków kariery w Simarcingu

Simracing od kuchni z # BriefEsports….. czyli jak zacząć przygodę w simracingu.

W ramach Brief Esports publikujemy serie artykułów eksperckich dotyczących esportu i gamingu przydatnych w obszarach marketingu i esportu.  Zachęcamy do zapoznania się z sekcją Wiedza, gdzie szczegółowo zagłębiamy się w poszczególne zagadnienia.Sekcja Wiedza Esports ESE

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.

Michał Mango

Simracing od kuchni z # BriefEsports….. czyli jak zacząć przygodę w simracingu.

Radek Turek

Ponadto symulator to świetne narzędzie do poznania toru wyścigowego i przygotowania się do zawodów. Praca z telemetrią pozwala wychwycić najdrobniejsze błędy. Trening na symulatorze to przede wszystkim praca nad sobą, oszczędność czasu i w efekcie pieniędzy.

Na czele Ragnar Simulator stoi Radek Turek, pasjonat motoryzacji i przede wszystkim digital motorsportu, wcześniej pracował jako dziennikarz motoryzacyjny Top Gear i Auto Świat, a przy okazji ścigał się w realu. Od kwietnia 2020 roku współpracuje z Polskim Związkiem Motorowym i pomaga rozwijać digital motorsport.

Ragnar Sim Center
Fot. Ragnar Sim Center

Radku w jakim obecnie kierunku obecnie rozwija się Ragnar, poza korową ścieżką, czyli współpraca z profesjonalnymi kierowcami motorsportu?

Radek Turek: Naszą drugą ścieżką działań jest stricte esports i rozwój Digital Motorsportu w Polsce. W czasie pandemii można powiedzieć, że stała się to naszym głównym zajęciem. Podjęliśmy ścisłą współpracę z Polskim Związkiem Motorowym, zostaliśmy promotorem Mistrzostw Polski Digital Motorsport i wspólnie będziemy rozwijać tę dyscyplinę. Ona daje całkowicie nowe możliwości całemu motorsportowi: to miejsce dla dużej liczby kierowców i co ważne nie tylko tych z zasobnym portfelem, świetne miejsce do wychwytywania talentów  (bardzo podobne umiejętności co w prawdziwym aucie), nośnik emocji dla kibiców oraz gigantyczne pole dla biznesu i sponsorów – relacje Live wyglądają niemal tak samo jak realne wyścigi czy rajdy. Choć samochody są wirtualne, to za ich kierownicami siedzą ludzie z krwi i kości. I to sprawia, że czujemy prawdziwe emocje i więź z zawodnikami.

Z kim obecnie współpracujesz?

Radek Turek: W Sim Center współpracujemy przede wszystkim z kierowcami wyścigowymi z Polski. Są to zawodnicy startujący w europejskich czempionatach i Mistrzostwach Polski. Część klientów przyjeżdża trenować do naszej siedziby, inni decydują się na zakup naszych symulatorów i treningi w domowym zaciszu. Możemy pochwalić się, że w sezonie 2019 udało nam się dołożyć cegiełkę do sukcesów m.in.: Nikodema Wierzbickiego – Mistrz Polski Kia Platinum Cup, Gosi Rdest – V-ce Mistrza Polski D4 3500, Damiana Litwinowicza – Mistrza Poslki Rallycross Supernational, Mariusza Miękosia – Mistrza Polski D4 +3500, Dawida Borka – V-ce Mistrza Polski Kia Platinum Cup. Przygotowujemy również sporo osób, które stawiają dopiero pierwsze kroki w karierze wyścigowej.

Radek_Turek_z lewej
Fot. Radek Turek

Czy kierowcy profesjonalni z motorsportu startują na tych samych symulatorach, czy możemy mówić o symulatorze dla graczy – gamingowym i profesjonalnym dla kierowców wyścigowych i rajdowych?

Symulatory dzielą się na te dla kierowców z „reala” oraz esportowców. Te pierwsze mogą być wyposażone w system ruchu symulujący przeciążenia, pracę zawieszenia, efekt nadsterowności – to naturalne bodźce z auta. Symulatory gamingowe dla esportowców tego nie potrzebują. Poza tym różnice znajdują się w samym osprzęcie (np. baza kierownicy, pedały) i w konsekwencji w cenie.

 Simracing ma tą przewagę nad innymi esportami, że kategoria wiekowa jest to znacznie szersza niż w takich grach jak CS:GO i LOL, są i 20 letni ale też 50 letni simracerzy? Co byś doradził komuś, kto ma np. 30 lat i chciałby spróbować?

Tak jak wyścigi samochodowe czy rajdy są dla każdego, tak samo simracing. Zasada działania jest identyczna i to jest w tym piękne. Zarówno 10-cio, 30-sto czy 60-sto latkowi, doradziłbym to samo: po prostu wsiądź do symulatora i przekonaj się na własnej skórze. Nie zniechęcaj się po 10 minutach jazdy – nie od razu Rzym zbudowano. Na spokojnie zapoznaj się ze specyfiką gry, nowymi odczuciami, autem, torem i przyspieszaj. Reszty nauczysz się z czasem albo słuchaj trenera – on dobrze Ci radzi.

Ragnar Sim Center 2
Fot. Ragnar Sim Center

Radku, czy simracing to drogi esport?

Generalnie nie. Praktycznie każdy ma dzisiaj w domu komputer albo konsolę. Przygodę można rozpocząć od zakupu prostego zestawu kierownicy z pedałami za +/- 1.000 zł i zobaczyć czy nam się to podoba. Jak nas wciągnie, pojawią się pierwsze sukcesy, to można pomyśleć o rozbudowie swojego stanowiska. Wachlarz możliwości jest bardzo szeroki, ale dobór sprzętu, a przede wszystkim konfiguracja na dalszym etapie wymaga już wiedzy. My w swojej ofercie mamy kompletne symulatory statyczne (czyli stelaż, fotel, osprzęt, monitor, komputer) w cenie od 35 do 60 tys. zł. Ale jest też symulator ruchomy za kwotę 250.000 zł. Wszystko zależy od naszych potrzeb i oczekiwań – trochę jak z doborem samochodu.

Dziękuje za rozmowę.

W kolejnej części naszego cyklu przedstawimy najlepszy polski zespół simracingowy DV1 Triton Racing Team

W ramach Brief Esports publikujemy serie artykułów eksperckich dotyczących esportu i gamingu przydatnych w obszarach marketingu i esportu.  Zachęcamy do zapoznania się z sekcją Wiedza, gdzie szczegółowo zagłębiamy się w poszczególne zagadnienia.Sekcja Wiedza Esports ESE

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.

Michał Mango

Oponeo poprzez simaracing wchodzi w świat esportu!

Oponeo rallycross

Oponeo zostało tytularnym sponsorem Oponeo Rallycross Challenge, które będą rozgrywane w ramach Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Poza partnerstwem tytularnym, marka będzie widoczna na obrandowanych samochodach wewnątrz wirtualnej rozgrywki.

Organizatorem jest stowarzyszenie Oponeo Motorsport, a o kwestie techniczne dba Ragnar Simulator – dostawca rozwiązań do wirtualnych wyścigów. Rywalizacja odbywa się pod patronatem Polskiego Związku Motorowego. Dla marki Oponeo jest to kontynuacja działań z polskiego rallycrossu, gdzie również jest partnerem tytularnym rozgrywek.

Pierwsze wirtualne starcie w ramach Oponeo Rallycross Challenge zostało zaplanowane na 17 maja 2020. Będą to zawody pokazowe, które podobnie jak show na torze, zapewne przyciągną liczną widownię. Zawody będą transmitowane na żywo w telewizji Motowizja i na facebookowej stronie Polskiego Związku Motorowego.

Rywalizacja będzie oparta o platformę Assetto Corsa (PC). Arenę cyfrowych zmagań w inauguracyjnej rundzie ORC będzie stanowić tor Oponeo Rallycross Challenge o długości 1,83 km (przygotowany na podstawie toru Blackwood autorska Tiago Limy).

Partnerami zawodów są także wszystkie pozostałe podmioty wspierające organizację Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross, firmy Warter Fuels, ENEOS, Motowizja, Lavor, Rallyshop.pl, Centrum Medyczne Bieńkowski, 4Turbo, Auto-Mag, Elmontaż-BG, Motofakty i Motorsport.com.

Więcej o zjawisku Simracingu dowiecie się z naszego artykułu eksperckiego.

Simracing, czyli wirtualne wyścigi

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.

Michał Mango