...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

“Chcę tego tu i teraz”. Jak pandemia przyzwyczaiła nas do treści on demand i jak organizatorzy eventów mogą to wykorzystać

gridaly

O tym, że pandemia wprowadziła spore zamieszanie w naszym życiu, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Spójrzmy chociażby na to, jak wiele eventów przeniosło się do online’u. Przedstawiciele zróżnicowanych grup społecznych dostrzegają coraz więcej zalet takiej formy wydarzeń. Jak nowe nawyki wpływają na możliwości biznesowe?

Tygodnie izolacji i dystansu społecznego przyzwyczaiły nas, że wiele rzeczy możemy robić bez wychodzenia z domu, a więc znacznie szybciej i z dużą oszczędnością czasu. Serwisy streamingowe z rozrywką, aplikacje z jedzeniem na dowóz, zakupy przez internet… Jesteśmy świadomi, że wiele rzeczy możemy mieć tu i teraz, a nowe nawyki w społeczeństwie przyczyniły się do powstawania nowych możliwości biznesowych – treści i usług on demand.

Owe możliwości zaczynają być wykorzystywane w branży eventowej oraz szkoleniowo-edukacyjnej. Nadejście pandemii spowodowało, że wiele firm i organizacji przeniosło swoje warsztaty i kursy do przestrzeni online.

Ogromna liczba wydarzeń o charakterze konferencyjnym i webinarowym, które w pierwszej połowie 2021 roku odbyły się na platformie eventowej Gridaly świadczy o tym, że ludzie przekonali się w trakcie pandemii do zdobywania wiedzy online, podczas webinarów i szkoleń internetowych. Dla przykładu, firma Gamfi zorganizowała u nas swój cykl eksperckich spotkań online o nazwie Akademia Onboardingu i zgromadziła przed ekranami telefonów i laptopów ponad 1000 widzów. To naprawdę niezły wynik, który byłby trudny w tej branży do powtórzenia w świecie offline.

Michał Ratajczak, Co-founder platformy Gridaly, która umożliwia organizację dużych wydarzeń online

Organizacja wydarzenia w Internecie ma również sporą, niespotykaną wcześniej zaletę w stosunku do wydarzeń stacjonarnych. Mowa oczywiście o nagraniach transmisji na żywo ze szkoleń i konferencji, które mogą być udostępniane po zakończeniu wydarzenia.

 Na Gridaly organizatorzy często decydują się na pozostawienie nagrań z eventów, do których uczestnicy mogą wracać w dowolnym momencie, nawet długo po ich zakończeniu. Zdarza się, że jest to też kolejne źródło przychodów dla organizatorów, którzy sprzedają dostęp do tego typu materiałów lub rozprowadzają je np. w swoim sklepie internetowym.

Michał Ratajczak, Co-founder platformy Gridaly

Studenci uczelni wyższych również zdali sobie sprawę, jak wygodne jest dla nich uczestnictwo w zajęciach prowadzonych online. Spora oszczędność czasu, wynikająca z braku konieczności przemieszczania się po całym kampusie (lub nawet mieście), aby dotrzeć na kolejne zajęcia, zdaje się być racjonalnym argumentem za tym, by zastanowić się, czy studia wyższe nie powinny w przyszłości być całkowicie realizowane w formie hybrydowej. Studenci mogliby być zobowiązani do pojawiania się tylko na części zajęć (np. tych prowadzonych w laboratoriach lub specjalistycznych pracowniach). Co więcej, studia w formie online lub hybrydowej są dobrym rozwiązaniem dla osób, które przebywają akurat za granicą oraz tych, które ze względów finansowych nie mogą lub nie chcą opuszczać domu rodzinnego. Zmiany nawyków i preferencji studentów obserwują organizatorzy eventów w sektorze edukacji, jak chociażby Uniwersytet Warszawski, który zdecydował się zorganizować swój dzień otwarty na platformie Gridaly.

Wybór naszego narzędzia był dla UW strzałem w dziesiątkę, ponieważ na Dniu Otwartym UW 2021 Online udało nam się zgromadzić tysiące uczestników zarówno z kraju, jak i ze świata!

Bartosz Szuryga, prezes Gridaly

Wzrost popularności treści na żądanie powinien szczególnie zainteresować organizatorów wydarzeń online i hybrydowych, którzy w tej nowej tendencji mogą znaleźć sporo korzyści dla swojego biznesu.

Jednostki edukacyjne, które zajmują się organizacją kongresów i konferencji naukowych oraz  firmy, oferujące szkolenia, kursy i webinary w formule online lub hybrydowej powinny upatrywać, przede wszystkim, możliwość skalowania swojego zasięgu. Zmiana charakteru działalności z lokalnego na bardziej globalny w dalszej perspektywie przyniesie większy zysk i większe możliwości rozwoju.

Bartosz Szuryga, prezes Gridaly


Źródło: Gridaly

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Gridaly, start-up technologiczny realizatorem Dnia Otwartego UW 2021 Online

Michał Ratajczak. Bartosz Szuryga, cofounderzy start-upu Gridaly, fot. materiały prasowe

Networking to główne założenie każdego wydarzenia o charakterze konferencyjno-targowym. W dobie pandemii koronawirusa, kiedy eksperci zalecają izolację oraz dystans społeczny, potrzebne jest rozwiązanie, które umożliwi realizację swoich celów biznesowych bez wychodzenia z domu. Z takim rozwiązaniem przychodzi start-up Gridaly, który stworzył wirtualną przestrzeń konferencyjno-targową pozwalającą zorganizować wydarzenie z dowolnego miejsca na świecie.

Od kilku lat widoczna jest intensyfikacja działań w sektorze organizacji wydarzeń publicznych. Oprócz imprez o charakterze typowo rozrywkowym sporą część sektora stanowią wydarzenia branżowe, takie jak targi i konferencje, które kierowane są do węższego grona potencjalnie zainteresowanych uczestników. Uczestnictwo w targach czy konferencji często ma konkretny cel – rozwijanie biznesu, poszerzanie sieci kontaktów, zdobywanie i wymianę wiedzy.

Gridaly to rozwiązanie skierowane do organizatorów wydarzeń o charakterze targowym i konferencyjnym, które dzięki skalowanej infrastrukturze chmurowej pozwala zorganizować taki event dla tysięcy, a nawet setek tysięcy uczestników z dowolnego miejsca na świecie. Platforma oferuje możliwości streamingowe dopasowane do skali wydarzenia, tak więc równolegle jest w stanie obsługiwać nawet kilka transmisji na żywo oraz nieograniczoną ilość pokoi warsztatowych. Wystawcy mogą korzystać z wielu opcji eksponowania swojego brandingu w ramach wirtualnego stoiska, tym samym zwiększając rozpoznawalność swojej marki wśród potencjalnych klientów. Przede wszystkim jednak Gridaly stawia na networking. Dzięki takim funkcjonalnościom jak wbudowany czat, umawianie się na spotkania oraz rozmowy audio i video uczestnicy mogą nawiązywać i wzmacniać relacje nie tylko w trakcie, ale również przed i długo po samym wydarzeniu. Co więcej, zastosowanie sztucznej inteligencji umożliwiło match-making networkingowo-contentowy, przez co odwiedzający mogą szybciej dotrzeć do konkretnych firm i produktów oraz poznawać ludzi o podobnych zainteresowaniach.

Gridaly, fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe

Michał Ratajczak posiada szerokie doświadczenie w marketingu, które zdobywał, prowadząc projekty dla państwowych i międzynarodowych klientów. Z kolei Bartosz Szuryga jest specjalistą IT i właścicielem software house’u, który od 2014 roku tworzy rozwiązania technologiczne dla wielu branż, w tym branży eventowej. Ratajczak i Szuryga postanowili połączyć siły, a ich wspólny wysiłek zaowocował powstaniem platformy Gridaly.

Podobnie jak w zeszłym roku, Uniwersytet Warszawski zdecydował się zorganizować swój dzień otwarty w Internecie. Tym razem postawiono jednak na platformę do organizacji eventów online Gridaly, która w dużym stopniu pozwoli przyszłym studentom doświadczyć tego, czego mogliby spodziewać się podczas stacjonarnego wydarzenia. Platforma została w pełni dostosowana do charakteru wydarzenia – przyszli studenci z łatwością znajdą na niej interesujące ich kierunki studiów, jednostki czy organizacje studenckie, a także szybko dotrą do wszelkich materiałów związanych z wymarzonymi studiami. Bogaty wybór narzędzi networkingowych (jak chociażby wbudowany czat, funkcja umawiania się na spotkania czy też rozmowy video) pozwoli młodzieży nie tylko na bliski kontakt z przedstawicielami uczelni, ale również na nawiązanie nowych znajomości z rówieśnikami oraz poznanie opinii starszych kolegów i koleżanek.

Nasz Dzień Otwarty to z punktu widzenia przyszłych studentów UW najważniejsze wydarzenie – pozwala młodzieży poznać zasady rekrutacji i poszerzyć wiedzę o wymarzonym kierunku studiów, a tym samym podjąć ostateczną decyzję lub upewnić się co do słuszności życiowego wyboru. Dzień Otwarty UW to także świetna okazja do rozmowy ze starszymi kolegami, którzy zainteresowanym opowiedzą o tym, jak z ich perspektywy wyglądają studia i życie studenckie. Niestety, obecnie nie jest możliwe zorganizowanie Dnia Otwartego UW w formule, jaką znaliśmy od lat, dlatego też zdecydowaliśmy się na wybór platformy eventowej Gridaly, która umożliwia nam przeniesienie wydarzenia do świata wirtualnego niemalże w całości.

Aleksandra Kowalska z Biura Promocji UW


Źródło: Gridaly 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF