...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

DEBATA JEDYNEK. 10 lat Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie

debata jedynek laureaci

Stefan Batory, Michał Sadowski, Patryk Strzelewicz, Barbara Sołtysińska i Michał Joka w niezwykle otwartej i szczerej rozmowie o sukcesie, potknięciach i porażkach.

Trzy najczęściej używane i nadużywane słowa w języku polskim to: k…, p… i innowacje. Dwa pierwsze to KREATYWNOŚĆ i PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ.

197

  • Czy zgadzacie się z tym moim stwierdzeniem, a jeśli tak, to dlaczego tak jest?
  • Czy kreatywności trzeba się „uczuć” czy wystarczy ją „uwolnić”?
  • Startupy w Polsce. Czy stanowią one istotny element w rozwoju naszej gospodarki?
  • Czego waszym zdaniem brakuje do jeszcze bardziej intensywnego rozwoju kreatywnych biznesu w Polsce?
  • Prowadzicie biznes praktycznie na całym świecie, jakie elementy – ważne dla rozwoju małych i średnich firm – przynieślibyście do naszego kraju?

Jednym z kluczowych wniosków, które pojawiły się po debacie, jest brak różnorodności w polskich firmach, którym brakuje spojrzeń specjalistów z innych rynków, by móc się rozwijać.

Zgłoś się do 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie: https://kreatywni.brief.pl/!

Zgłoszenia trwają do 31 lipca!

partnerzy 50 plansza

Grzegorz Kiszluk

Brand24 przeniesie się na rynek główny GPW

Brand24 na GPW

Komisja Nadzoru Finansowego zaakceptowała prospekt emisyjny Brand24. Tym samym spółka dostała zielone światło, aby zmienić NewConnect na rynek podstawowy warszawskiej giełdy. Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24 został wyróżniony w 5. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Od dawna planowaliśmy przejście na główny rynek. Oczywiście z różnych powodów debiut na GPW się przesunął, ale bardzo cieszymy się z zielonego światła. Liczymy, że w dobrze może to być dobry moment związany z trwałym przejściem na jasną stronę mocy: generowania zysków. Q4 był naszym rekordem sprzedażowym i chcemy te dynamikę utrzymać. Oczywiście wyniki za 2020 będą jeszcze naznaczone naszymi przygodami z Facebookiem, ale kolejne kwartały dają dynamiczny wzrost liczby klientów i przychodów.

Specjalnie dla BRIEF Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24

Akceptacja przez KNF prospektu emisyjnego pozwala Brand24 – globalnemu dostawcy usług monitorowania internetu – na zmianę.

Okres spędzony na NC pozwolił nam „nauczyć się” rynku kapitałowego i wymagań stawianym przed spółkami publicznymi. W tym czasie staliśmy się spółką rozpoznawalną wśród inwestorów; rozwinęliśmy też nasz model biznesowy, korzystając z uwag klientów i dostosowując go do oczekiwań tychże inwestorów.  Wierzymy, że przyszedł dla nas czas na awans do pierwszej ligi. Zbiega się to z momentem, nad którym mocno pracowaliśmy, i którego oczekiwał rynek – czyli pozyskaniem takiej liczby klientów, która pozwala spółce na osiąganie zysków. Mamy nadzieję, że dzięki obecności na GPW wejdziemy w obszar zainteresowań szerokiego grona inwestorów instytucjonalnych, co będzie skutkowało lepszą płynnością i właściwą wyceną naszych walorów.

Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24

Przypomnijmy, że wkrótce spółka rozpocznie sprzedaż nowych produktów, m.in. w postaci szytych na miarę raportów opartych na danych przetworzonych przez wyspecjalizowany dział analityczny wspomagany zaawansowanymi narzędziami informatycznymi. Pozwalają one obiektywnie oceniać efekty działań marketingowych oraz porównywać skuteczność z benchmarkiem rynkowym oraz bezpośrednią konkurencją.

Obecnie mamy około 3500 stałych klientów i chcemy tę bazę sukcesywnie zwiększać. Jednocześnie mamy produkty dla określonego grona podmiotów, które oczekują pogłębionej analizy – a przede wszystkim gotowych wniosków. Są też gotowe za tego typu usługę zapłacić znacznie więcej niż za podstawowy monitoring.

Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24


Źródło: Brand24

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Piwik PRO rzuca wyzwanie Google i udostępnia swoją bezpieczną platformę analityczną za darmo

Piwik Pro Core

Wrocławska firma Piwik PRO wprowadza do swojej oferty nowy, bezpłatny plan Core. Dzięki niemu dostęp do bezpiecznej platformy mierzącej ruch na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych, Piwik PRO Analytics Suite, otrzyma każdy zainteresowany.

W pierwszej połowie roku rozwiązanie przetestują osoby, które zapiszą się na listę oczekujących i posiadacze kodów dostępu. Informacje o rozdawanych kodach będą publikowane na platformie LinkedIn i oznaczone hashtagiem #piwikpro. Reszta chętnych skorzysta z planu Core po jego pełnej premierze, latem tego roku.

Darmowa i bezpieczna alternatywa dla Google Analytics

Według danych W3Tech, Google Analytics jest zainstalowany na ponad 80% stron internetowych używających narzędzi analityki internetowej. Wielu właścicieli stron nie chce lub nie może korzystać z platformy, która dzieli się danymi z siecią reklamową Google.

Na rynku nie było do tej pory darmowej alternatywy, która umożliwiałaby szczegółową analizę danych i jednocześnie chroniła prywatność gromadzonych informacji. Bezpłatny plan Piwik PRO ma szansę to zmienić.

Dzięki rozbudowanemu zestawowi funkcjonalności, nowy plan Piwik PRO Analytics Suite jest prawdziwą alternatywą dla Google Analytics. Naszą przewagą jest też to, że w odróżnieniu od Google’a nie używamy informacji o użytkownikach do własnych celów. Właściciele stron mogą więc być spokojni o bezpieczeństwo i prywatność danych zbieranych przy pomocy naszej platformy.

Maciej Zawadziński, CEO Piwik PRO

Piwik PRO nie wykorzystuje danych o użytkownikach. Firma zarabia na sprzedaży płatnych planów platformy z większym wyborem: modułów, sposobów przechowywania danych i limitów ilości danych. Piwik PRO Analytics Suite używa ponad dwustu klientów biznesowych z całego świata, w tym ŠKODA Auto, Crédit Agricole i Komisja Europejska.

Co oferuje plan Piwik PRO Core

Core zapewni dostęp do standardowych i zaawansowanych raportów, znanych z narzędzi klasy Google Analytics. Użytkownicy będą mogli również skorzystać z hostingu na terenie Unii Europejskiej i modułu służącego do zbierania zgód na przetwarzanie danych osobowych wymaganych przez RODO.

Polskie firmy stawiają na bezpieczeństwo i prywatność danych

Prywatność danych staje się coraz ważniejszym tematem nie tylko w Unii Europejskiej, ale i globalnie. Według prognoz Gartnera do 2023 roku aż 65% populacji świata będzie chronione prawami prywatności danych. Rośnie też wiedza użytkowników sieci na temat przysługujących im praw. Większość z nich chciałaby mieć większą kontrolę nad tym, jakie informacje na ich temat są zbierane przez firmy.

Piwik PRO to niejedyne polskie przedsiębiorstwo, które zauważyło szansę w rosnących liczbach regulacji i świadomych użytkowników internetu. Esysco, Nethone, BSafer, eSign.tech i Digital Fingerprints również z sukcesem rozwijają produkty związane z bezpieczeństwem i prywatnością danych.

Piwik PRO Analytics Suite świetnie odpowiada na rosnące potrzeby biznesów w zakresie prywatności i bezpieczeństwa danych. Cieszy nas, że jako inwestor możemy wspierać rozwój tej platformy. Wierzymy, że szeroka dostępność planu Core zwiększy globalny zasięg Piwik PRO i umocni jego pozycję jako alternatywy dla Google Analytics.

Przemysław Danowski, Managing Partner w WEG

Piwik PRO to zdecydowanie jedno z najlepszych narzędzi analityki ruchu na stronie. Doskonała alternatywa dla takich platform jak Google Analytics, Heap Analytics, czy Amplitude. Do tego oferuje bardzo rozbudowany darmowy plan, z 14-miesięczną retencją danych i wbudowanym management zgód związanych z prywatnością w Sieci.

Michał Sadowski, CEO Brand 24


Źródło: Piwik PRO 

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#BRIEFTALKS 01 – Michał Sadowski, BRAND 24

#BRIEFTALKS

Bohaterem pierwszej rozmowy #BRIEFTALKS jest Michał Sadowski, dwukrotny Laureat rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Grzegorz Kiszluk rozmawia na temat kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, z którym przyszło nam się wszystkim się zmagać. Bardzo interesujący jest wątek – znanego w całej branży przypadku – zablokowania firmy Brand24 przez Facebook i Instagram. Michał opowiada o tym jak to się wydarzyło oraz jak przebiegały negocjacje, które miesiąc temu zakończyły się pełnym sukcesem. Zdradza również w jaki sposób znosi ten trudny czas oraz co jest dla niego najważniejsze w życiu.

Grzegorz Kiszluk

Wielki powrót Brand24

Michał Sadowski

Dzisiaj rano Michał Sadowski, CEO Brand24 opublikował w swoich mediach społecznościowych informację, że jego spółka wraca po kilku miesiącach przerwy na Facebooka i Instagrama. Michał Sadowski jest laureatem rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Dzisiaj specjalnie dla BRIEF komentuje powrót swojej firmy do mediów społecznościowych.

Pod koniec sierpnia Facebook postanowił odebrać dostęp do swoich platform Brand24 i szefowi spółki – Michałowi Sadowskiemu. Taką decyzję wywołał materiał opublikowany w amerykańskim Business Insider, którego autorka oskarżyła partnerów Facebooka – m.in. właśnie Brand24 – o nielegalne pozyskiwanie i wykorzystywanie danych z serwisu.

Dzisiaj na mediach społecznościowych Michała pojawiła się informacja, że firma wraca na Facebook i Instagram. Brand24 odzyskuje dostęp do swoich profili społecznościowych, kont reklamowych, a wkrótce – również od API. Spółka przygotowuje nową integrację z oboma serwisami, co oznacza, że w narzędziu będą dostępne dane z monitorowania wzmianek w mediach społecznościowych.

Od momentu opublikowania informacji, akcje Brand24 na GPW znacznie wzrosły.

Powrót Brand24 na platformy Facebook oraz Instagram to dla nas bardzo duże wydarzenie. Przywrócone zostały profile firmowe, profile personalne osób związanych ze Spółką, konta reklamowe oraz ogólny dostęp do API. Zgodnie z ustaleniami z przedstawicielami Facebook, Inc oraz najnowszymi wytycznymi obu serwisów pracujemy nad nową integracją, która pozwoli na pojawienie się danych z obu serwisów wewnątrz narzędzia Brand24. Przewidujemy, że cały proces może potrwać do kilku tygodni. Chcemy przy tym wykorzystać przebytą procedurę weryfikacji jako istotne aktywo Brand24, które ma szanse stać się rynkowym standardem monitoringu Facebooka oraz Instagrama w sposób zgodny z najnowszymi wytycznymi ww. platform.

Ostatnie miesiące to najtrudniejszy okres w historii Spółki. Efekty będziemy odczuwać jeszcze przez jakiś czas, chociaż liczymy, że najgorsze mamy już za sobą. Niemniej udowodniliśmy, że dla wielu klientów – istniejących i nowych – Brand24 jest cennym narzędziem nawet gdy zmienia się dostępność analizowanych danych. Nawet w trudnym okresie po blokadzie, Brand24 zdołał sprzedać ponad 1000 nowych abonamentów.

Michał Sadowski, CEO Brand24

Anita Florek