...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

COVID-19, a zachowania polskich użytkowników smartfonów – raport KoalaMetrics

zachowania użytkowników smartfonów koronawirus

W bazie danych naszego panelu KoalaMetrics gromadzimy 52 terabajty danych rocznie. Raportuje do niej 2,5 miliona użytkowników miesięcznie. Tygodniowo rejestrujemy ponad 2,6 miliona wizyt w 34 tysiącach sklepów i punktów usługowych. A wiemy to wszystko, dzięki autorskiej technologii KoalaMetrics i 24 milionom punktów wi-fi, w których zasięgu codziennie znajdują się smartfony raportujące do bazy.

W okresie epidemii COVID-19 wykorzystujemy nasze możliwości, aby dostarczyć Polakom unikatową wiedzę, mogącą pomóc im ochronić zdrowie. Zaczęliśmy od analizy potencjalnych ognisk wirusa w Polsce. Za pomocą KoalaMetrics sprawdziliśmy, gdzie najliczniej w Polsce mieszkają osoby, które w dniach 10.02-13.03 przebywały w najbardziej zagrożonych zakażeniem regionach Włoch. Z naszej analizy wynika, że największe ogniska to duże miasta wraz z okolicznymi obrębami – Katowice, Wrocław, Szczecin, Warszawa i Poznań. Warto jednak zwrócić uwagę na poszczególne jednostki administracyjne, w których wyniki potrafią się znacząco różnić między sobą.

W dniu 4 marca ogłoszony został pierwszy przypadek wystąpienia COVID-19 w Polsce, 11 marca podjęto decyzję o zawieszeniu zajęć w szkołach, a 14 marca – wprowadzono stan epidemii na terenie całego kraju. Tę sytuację śledziliśmy na bieżąco nie tylko w mediach. Przez cały czas analizowaliśmy dane spływające do naszej bazy i wyciągaliśmy wnioski. Badania wykazały, że Polacy poważnie przejęli się zagrożeniem dopiero 11 marca. W tym dniu ruch w supermarketach wzrósł średnio o 31%, kolejnego dnia o 28% w porównaniu do analogicznego dnia poprzedniego tygodnia. Jednocześnie sukcesywnie malała liczba osób odwiedzających drogerie – o 44% w dniu 13.03 i 78% dzień później, względem analogicznych dni z poprzedniego tygodnia. Naszej uwadze nie umknął także temat kwarantanny – przeanalizowaliśmy ruch użytkowników smartfonów i sprawdziliśmy, czy przestrzegają zaleceń, aby pozostać w domu. Większość z nas faktycznie zastosowała się do wytycznych – widać to po spadku średniej odległości od domu, jaką pokonujemy każdego dnia. Sytuację obrazuje poniższy wykres:

Średnia odległość od domu koronawirus
fot. Justtag Group

W dniach 13-19.03, 56% użytkowników w ogóle nie odwiedziło miejsca pracy, a tylko 15% pojawiało się w nim codziennie (w dni robocze). W analizowanym okresie, średnio 19% badanych każdego dnia zostawało w domach. 41% z nich nie oddalało się od miejsca zamieszkania na dystans dłuższy, niż 2 kilometry, a tylko 9% zdecydowało się na podróż dalszą, niż 50 kilometrów. Mediana przebywanej dziennie odległości wyniosła w tym czasie 800 m. Aby zilustrować omawiany ruch, przygotowaliśmy mapę wideo, która pokazuje, jak w dniach 6 marca i 20 marca poruszali się użytkownicy smartfonów, raportujących do naszej bazy (próba XYZ). Tak wyglądała sytuacja w Warszawie:

A tak w skali Polski:

Na obu tych mapach wyraźnie widać różnicę w ilości i gęstości ruchu.

Mikrolokalizacja pomaga nam lepiej zrozumieć użytkownika telefonu. To dzięki niej rozpoznajemy jego zachowania, w tym – ruch. Możemy odnotowywać fakt przemieszczenia się i analizować go – nie tylko komercyjnie. Jeżeli chcecie wiedzieć więcej lub po prostu pozostać z nami w kontakcie – polubcie nas na Facebooku i zaobserwujcie na LinkedIn. Kolejne analizy w drodze!


Autor: 

logo Justtag group

Justtag Group – w Justtag zwiększamy sprzedaż produktów oraz usług naszych klientów, analizując zachowania offline Użytkowników. Dzięki technologii łączącej kanały online i offline przyciągamy nowych konsumentów, mierzymy efektywność kampanii reklamowych i dostarczamy unikalną wiedzę rynkową.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mikrolokalizacja (nie tylko) w czasach pandemii

potencjalne ogniska COVID-19

Marketerzy stale pracują w szumie informacyjnym, nie tylko w czasach pandemii koronwirusa. Często nie wiedzą, kim tak naprawdę są ich klienci - zwłaszcza ci, którzy odwiedzają sklepy stacjonarne i punkty usługowe marek. O ile są w stanie określić i analizować ich zachowania (np. zakupowe) online, o tyle precyzyjne dane o zachowaniach użytkowników offline zawsze były dla nich Świętym Graalem. Co zrobić, gdy dane z GPS są zbyt mało szczegółowe?

Dzięki nowatorskiemu wykorzystaniu mikrolokalizacji w naszej autorskiej technologii KoalaMetrics, możemy zbudować charakterystykę użytkownika na podstawie miejsc offline, które odwiedza, z dokładnością do 2 metrów. O takiej wizycie dowiadujemy się za każdym razem, gdy smartfon z systemem operacyjnym Android znajdzie się w pobliżu sieci wi-fi. To zbliżenie zostaje zarejestrowane przez naszą technologię, zaimplementowaną w topowych polskich aplikacjach mobilnych i skutkuje wpisem do bazy danych. Taka pojedyncza dana jest istotna, ale cały ich zestaw jest bezcenny. Pozwala nam poznać i lepiej zrozumieć użytkownika – możemy poznać jego płeć, wiek, miejsca, w których bywa oraz marki, których punkty odwiedza. Taką charakterystykę nazywamy profilem behawioralnym. To dzięki niemu wiemy, co robiliby teraz Polacy, gdyby… nie musieli siedzieć w domach. Znamy ich codzienne ścieżki, najczęściej uczęszczane miejsca i zwyczaje. Mikrolokalizacja służy nam jednak nie tylko w celach komercyjnych. W okresie pandemii regularnie dostarczamy wiedzę, która pomaga ochronić się przed zagrożeniem epidemicznym, wywołanym COVID-19. Do tej pory sprawdziliśmy już:

  • gdzie w Polsce mogą występować największe ogniska zarażeń, określone na podstawie analizy ruchu osób przebywających w zagrożonych regionach Włoch w okresie 10.02-13.03, zamieszkałych w Polsce

Mapy_potencjalnych_ognisk

Te informacje dają nam lepsze rozumienie sytuacji zagrażającej życiu lub zdrowiu, dlatego dzielimy się nimi w naszych kanałach social media. Zajrzyjcie do nas na LinkedIn  i Facebook.

Autor: 

logo Justtag group

Justtag Group – w Justtag zwiększamy sprzedaż produktów oraz usług naszych klientów, analizując zachowania offline Użytkowników. Dzięki technologii łączącej kanały online i offline przyciągamy nowych konsumentów, mierzymy efektywność kampanii reklamowych i dostarczamy unikalną wiedzę rynkową.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF