...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Kampania #GamingBezBarier z dwoma nagrodami MIXX Awards Europe 2021!

Mixx award

Stworzenie pierwszego gamingowego słownika polskiego języka migowego a tym samym likwidacja barier w pełnym odbiorze meczu esportowego u osób głuchych, to główne cele jakie przyświecały agencji gamingowej Fantasyexpo oraz Polskiej Lidze Esportowej. Na potrzeby projektu  zostało przetłumaczonych, bądź stworzonych od podstaw 19 znaków tłumaczących terminologię dedykowaną grze CS:GO. Do prezentacji i przedstawienia zarówno zasad gry jak i właśnie charakterystycznej dla rozgrywki terminologii przygotowano dedykowane wideo ze znakami i napisami.

Ponadto stworzony został cykl GIF-ów, dzięki którym w łatwy i szybki sposób można budować komunikację i edukować na temat gamingowych gestów.

Słownik miał swoją premierę podczas finałów Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej. Trójka tłumaczy towarzyszyła komentatorom w studiu, aby nie tylko tłumaczyć na język migowy przebieg akcji, ale również na żywo pokazywać niezwykle ważne w esporcie emocje.

Była to pierwsza na świecie transmisja esportowa, tłumaczona na żywo na język migowy. Jej przebieg można było śledzić w serwisie Twitch oraz na kanale Polsat Games.

Zaczęło się od „Zróbmy coś dla osób Głuchych” . Uważam, że esport powinien być dostępny dla każdego – bez jakichkolwiek wykluczeń! Bardzo się cieszę, że spotkałem na swojej drodze osoby, które uwierzyły ze mną w tę ideę i pomogły wdrożyć projekt #GamingBezBarier. Dedykuję tę nagrodę wszystkim Graczom – wspólnie pokonajmy wszelkie bariery!

Bartosz Wilczek, Head of Esports, Fantasyexpo – pomysłodawca projektu

Szacuje się, że w Polsce jest około 1 miliona osób z problemami lub całkowitym brakiem słuchu, czyli zmysłu uznawanego przez wielu za podstawę w codziennym życiu.Problem głuchoty wyklucza cyfrowo wielu miłośników tej dyscypliny a komentarz jest nieodłączną częścią każdego widowiska sportowego czy też esportowego. Ubarwia je, nadaje mu tempo i przy okazji zapewnia dodatkowe emocje. Są jednak tacy, którzy nie są w stanie usłyszeć głosu komentatora, a także chcieliby poczuć ten dodatkowy dreszczyk emocji. Dlatego też z myślą o nich został stworzony pierwszy w Polsce gamingowy słownik języka migowego dedykowany grze Counter-Strike: Global Offensive.

Za pomysł, kreację i realizację słownika #GamingBezBarier odpowiedzialna jest agencja gamingowa Fantasyexpo, przy wsparciu Fundacji Akademia Młodych Głuchych oraz Sevenet. Za realizacją pierwszej na świecie transmisji dla osób Głuchych stoi Polska Liga Esportowa.


Źródło: Fantasyexpo

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Fantasyexpo ze srebrną statuetką MIXX Awards oraz wyróżnieniem w kategorii Games & Esport

W sumie przyznano 30 statuetek, w tym cztery złote, dziewięć srebrnych i siedemnaście brązowych oraz dwadzieścia sześć wyróżnień. Agencja gamingowa Fantasyexpo została nagrodzona dwukrotnie w kategorii Games & Esport, zdobywając srebrną statuetkę oraz wyróżnienie.

Srebrną statuetką została wyróżniona kampania KFC na mapach 2, przygotowana dla marki KFC (AmRest), która jest innowacyjnym podejściem do komunikacji wykorzystującym jedną z najpopularniejszych gier na świecie – Counter Strike Global Offensive –  by dotrzeć do graczy i fanów esportu. Ze względu na specyfikę grupy docelowej oraz znając jej zwyczaje cała kampania KFC na mapach 2 była skoncentrowana na działaniach w digitalu. Innowacyjność KFC na mapach CS:GO 2 to implementacja komunikatów promocyjnych klienta w środowisko gry w sposób organiczny. Dzięki temu zabiegowi gracze i widzowie pozostawali w dobrze znanym otoczeniu, które było dostosowane do osiągnięcia wyznaczonych celów kampanii. W sumie przygotowano 40 serwerów i spersonalizowano 11 najpopularniejszych map, na których ukryte były “podprogowe” graffiti. Działanie uzupełnia komunikacja social media oraz współpraca z popularnymi influencerami gamingowymi a także dedykowany landing page – gameonkfc.pl

fot. fantasyexpo

Wyróżnienie zdobyła kampania Play Polska Liga Mobilna – Zapłać z Play w sklepie Wargaming, którą zgłosił Mediacom Warszawa wraz z Fantasyexpo. Polska Liga Mobilna, to pierwsza w polsce regularna liga dedykowana graczom na urządzeniach mobilnych. Wystartowała w październiku ubiegłego roku i jej założeniem było umożliwienie graczom integracji i rywalizacji między sobą. Na dedykowanej stronie polskaligamobilna.pl stworzono platformę turniejową, na której gracze mogli zapisywać się do turniejów a widzowie mieli możliwość oglądania rozgrywek na żywo. Ponownie do komunikacji wykorzystano social media oraz podjęto współpracę z influencerami gamingowymi. Dodatkowo w trakcie trwania turnieju w grę World of Tanks Blitz wszystkie transakcje dokonane w sklepie Wargaming.net użytkownik będący klientem Play, mógł doliczyć do rachunku. I to właśnie, to działanie zostało wyróżnione na wczorajszej gali MIXX Awards 2020.

fot. MIXX Awards

W kategorii Games&Esport ponadto nagrodzona została brązową statuetką kampania Ghost Recon Breakpoint – Użyj i Ożyj, przygotowana przez GONG oraz Mindshare Polska dla firmy Ubisoft  a wyróżnienie otrzymał projekt Kobieca liga esportowa jako innowacyjny touchpoint w walce z hejtem! stworzony przez MediaCom Warszawa oraz ESL GAMING POLSKA dla marki Sprite.

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Justyna Oracz

Spektakularny sukces polskich kampanii reklamowych na europejskiej arenie

mixx awards 2020

Po owocnej dla polskich agencji edycji z 2019 roku, z przyjemnością poznaliśmy listę tegorocznych zwycięzców, którzy nie tylko wykorzystują najskuteczniejsze działania digital marketingowe, ale także edukują i inspirują poprzez prezentację nowych rozwiązań i trendów.

Nagrodzone polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem kanału digital to:

  1. Kategoria Branded Content (MIXX Awards Europe 2020)
    ZŁOTO: Kampania “Jak TO Robić?” / “How to do IT?” zrealizowana przez Abstra dla Durex / Reckitt Benckiser (kampania nagrodzona również polskimi statuetkami IAB MIXX Awards 2019 w kategoriach BEST IN SHOW, CONTENT MARKETING oraz ONLINE MARKETING WITH INFLUENCER)
    BRĄZ: Kampania „OLX for International Women’s Day” zrealizowana przez 180heartbeats + JUNG v MATT dla OLX Poland
  2. Kategoria Effective Use of Data (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania Mobile Proximity Marketing for BP zrealizowana przez Mindshare Poland dla BP (kampania wyróżniona również polskimi statuetkami IAB MIXX Awards 2019 w kategorii OFFLINE DIGITIZING)
  3. Kategoria Games & E-Sports (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania „An unexpected return to the studio” zrealizowana przez MediaCom Warsaw/Fantasyexpo dla Old Spice / Procter & Gamble
  4. Kategoria Non-Profit / Corporate Social Responsibility (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania „Bitwa o Neta” zrealizowana przez Artegence dla PKO Bank Polski
    BRĄZ: Kampania „OLX for International Women’s Day” zrealizowana przez 180heartbeats + JUNG v MATT dla OLX Poland
  5. Kategoria Social Media (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania „Bitwa o Neta” zrealizowana przez Artegence dla PKO Bank Polski
  6. Kategoria Video Advertising (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania Citi Simplicity Card – YouTube Director’s Mix zrealizowana przez Feno dla Citi Handlowy
  7. Kategoria Search Advertising (MIXX Awards Europe 2020)
    BRĄZ: KampaniaSearch and beyond. Profitable growth of the market leader zrealizowana dla Vola.ro przez Adequate
  8. Kategoria Audience Measurement (Research Awards 2020)
    SREBRO: Gemius i PBI (Polskie Badania Internetu) za koncepcję jednoźródłowego pomiaru cross-mediowego

Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy. Tegoroczna edycja MIXX Awards Europe i Research Awards 2020 to ogromny sukces polskiej branży reklamy digital, która z roku na rok jest coraz liczniej obsypywana prestiżowymi nagrodami w międzynarodowych konkursach. W tym roku co piąta statuetka trafiła w ręce Polaków – to historyczny sukces, którego wkład w budowanie reputacji kreatywnej Polski na świecie jest nie do przeceniania. Polski rynek reklamy digital jest nie tylko jednym w najbardziej perspektywicznych w Europie, ale również wyróżnia się światowym poziomem.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Pełna lista zwycięzców MIXX Awards Europe i Research Awards 2020 dostępna jest na stronie IAB Europe.
Obecnie trwają zgłoszenia do 14. polskiej edycji konkursu IAB MIXX Awards na najlepsze polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem kanału digital, który wyłania projekty łączące kreatywność i efektywność. Zgłoszenia w 16 kategoriach konkursowych można przesyłać do 10 czerwca 2020. Organizatorem konkursu jest IAB Polska.

Kampanie reklamowe mogą zgłosić zarówno agencje reklamowe, domy mediowe, przedstawiciele mediów oraz reklamodawcy, niezależnie od wielkości czy budżetu wydanego na projekt. Jedynym warunkiem wzięcia udziału w nim jest zrealizowanie projektu wykorzystującego co najmniej jeden kanał digital.

IAB MIXX Awards to jedyny w naszym kraju konkurs, w którym kampanie reklamowe oceniane są jako całość – jury analizuje zgłoszone w poszczególnych kategoriach projekty, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI. Jury ocenia nie budżet, ale umiejętne połączenie konceptu kreatywnego z przełożeniem kampanii na adekwatne efekty. Zwycięskie projekty to te, które najefektywniej zachęcają do interakcji z marką, prezentują najskuteczniejsze rozwiązania w reklamie cyfrowej, a jednocześnie inspirują i wskazują kierunki rozwoju branży.

Polska edycja tego międzynarodowego konkursu odbywa się od 2007 roku. To druga, po belgijskiej, najstarsza edycja MIXX Awards w Europie. Konkurs po raz pierwszy został zorganizowany w 2005 roku przez amerykański oddział IAB.

Więcej informacji: www.mixx-awards.pl.


Źródło: Informacja prasowa Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trzy statuetki MIXX Awards 2018 dla Funbota Tymbarku!

IAB MIXX Awards to konkurs branży interaktywnej – są w nim wyróżniane corocznie najlepsze kampanie wykorzystujące działania digitalowe. Aż trzy przyznane statuetki dla projektu Funbot to niebywały sukces Tymbarku, agencji Mindshare i agencji GONG, która była odpowiedzialna za kreację i obsługę aplikacji! Tymbark Funbot został nagrodzony srebrem w kategorii „Digital Experiences” oraz brązem w kategorii „Innovation” i „Mobile Experience”.

Funbot to unikalny projekt, który jak żaden inny łączy wyjątkowe doświadczenie odkrywania hasła spod kapsla Tymbarku ze wspominaniem wyjątkowych chwil z bliskimi. Zabawa opiera się na wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji – dzięki innowacyjnemu algorytmowi po opublikowaniu zdjęcia każdy użytkownik otrzymuje specjalny komentarz. Wirtualny Kapsel Tymbarku zyskał umiejętność odpowiadania na to, co przedstawiają fotografie. Wystarczy wysłać zdjęcie za pośrednictwem strony www.funbot.tymbark.com lub za pośrednictwem Messengera @Tymbark i załadować swoje zdjęcie, by poznać jego reakcję.

Tymbark w swojej komunikacji często korzysta z najnowocześniejszych narzędzi i proponuje konsumentom rozwiązania oraz aktywności skrojone na miarę ich oczekiwań. Prestiżowe wyróżnienia przyznawane marce za takie projekty jak Tymbark FunBot czy Tymbark Prank dowodzą, że są one nie tylko doceniane przez odbiorców, ale również przez ekspertów.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF