Aplikacja zamiast dzienniczka: Ascensia Diabetes Care edukuje chorych na cukrzycę
#CukrzycaWnowymSwietle to hasło kampanii mającej na celu zachęcenie chorych na cukrzycę do monitorowania glikemii (stężenia glukozy we krwi) przy pomocy glukometru, który współpracuje z aplikacją na smartfony i tablety.
mHealth (mobile health) – czyli dbanie o zdrowie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych – to światowy trend. Nowoczesne glukometry, urządzenia do monitorowania stężenia glukozy we krwi, wyposażone w zaawansowane rozwiązania są tego przykładem. Dla pacjentów z cukrzycą smartfon lub tablet mogą być wsparciem codziennej terapii, pomagając w rutynowej samokontroli i zwiększając komfort życia.
We współpracy z pacjentami, firma Ascensia Diabetes Care przygotowała cykl materiałów wideo, pokazujących jak korzystać z nowych technologii. To efekt badania „Patient One Study”, którym objęto pacjentów z całego kraju – obojga płci, w różnym wieku. Respondenci testowali system (złożony z glukometru i aplikacji) w warunkach dla siebie naturalnych – w pracy, domu, podróży, w codziennych zwykłych aktywnościach – np. przed zakupami w supermarkecie czy podczas wyjazdu służbowego. W filmach pacjenci opowiadają o swoich potrzebach, doświadczeniach, wrażeniach dotyczących nowego rozwiązania.
– Według WHO[1], na świecie na cukrzycę choruje 422 mln ludzi, zaś w Polsce – zgodnie z danymi PAN[2] – 2,7 mln. Cukrzyca jest chorobą przewlekłą, a jej skuteczne leczenie opiera się w dużej mierze na samokontroli. Ta dotychczas oznaczała notowanie wyników w papierowych dzienniczkach, co dla wielu osób jest uciążliwe. Odpowiedzią jest system Contour® Plus One, umożliwiający monitorowanie, analizę i przesyłanie wyników – mówi Teresa Benbenek-Klupa, Senior Scientific Communication Manager, Ascensia Diabetes Care Poland.
Filmy będą elementem kampanii w social media – w serwisach Facebook i Youtube. Jej hasłem jest #CukrzycaWnowymSwietle, a grupą docelową – osoby w wieku 18-39, chorujące na cukrzycę. Planowane są również newslettery dla użytkowników aplikacji. Kampania rozpoczęła się 5 września i zakończy w październiku br. Filmy dostępne są tu:
Aplikacja do pobrania:
na iOs https://itunes.apple.com/pl/app/contour-diabetes-app/id1069437241?mt=8,
na Android https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ascensia.contour
[1] „Światowy raport na temat cukrzycy” – Światowa Organizacja Zdrowia, Genewa, 2016
[2] „Rozpowszechnienie cukrzycy w Polsce w 2013 roku – pierwsze kompletne i wiarygodne opracowanie” – Komitet Zdrowia Publicznego PAN, 2016