...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ubrania cyfrowe podbiją rynek modowy?

digital fashion

Tak jak tradycyjna moda tworzona jest z różnorodnych materiałów, tak ta cyfrowa jest tworzona przy pomocy programów graficznych. Nowa moda robi to samo co tradycyjne formy ubioru – t-shirty, spodnie, czapki. Jednak kupujący nie będą w stanie założyć fizycznie.

Od lat modne jest upiększanie naszego wizerunku w świecie wirtualnym. Filtry na portalach społecznościowych, obróbka zdjęć, czy skórki do gier, którymi zainteresowały się nawet domy modowe jak Balenciaga. Dodatkowo ostatnie ogłoszenie metaverse, gdzie za pomocą naszego cyfrowego avatara będziemy mogli kontaktować się ze znajomymi. To tylko kwestia czasu, zanim „digi-fashion” zostanie zaadoptowane przez świadomych mody na całym świecie.

Według Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ branża modowa znajduje się w stanie zagrożenia ekologicznego i społecznego. Komisja szacuje, że 20 procent światowych ścieków jest produkowanych przez przemysł modowy, który również emituje 10 procent globalnej emisji dwutlenku węgla. Przemysł tekstylny został zidentyfikowany jako główny czynnik przyczyniający się do powstawania odpadów z tworzyw sztucznych w oceanach, a fast-fashion jest znany ze swoich niebezpiecznych warunków pracy.

Cyfryzacja mody może częściowo rozwiązać ten problem. Pozwala ludziom „nosić” nowe ubrania, tak często jak chcą. Bez konieczności fizycznej produkcji ubrań. Ponadto pozwoli rozwinąć skrzydła projektantom bez większych kosztów i potrzeby produkcji.

 

 

 

 

Adam Daniluk