...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Answear.com z sukcesem debiutuje na głównym rynku GPW

wykres z GPW

Cieszymy się, że udało nam się pomyślnie zakończyć IPO i dołączyć do grona spółek publicznych. To ważny dla nas etap rozwoju biznesu. Pozyskany kapitał przeznaczymy na dalszy dynamiczny rozwój. Dodatkowo do naszego akcjonariatu dołączyli nowi inwestorzy, dzięki którym ten wzrost będzie jeszcze szybszy. Dziękujemy wszystkim akcjonariuszom za zaufanie, wierzę, że wspólnie będziemy budować dalszą wartość Answear.com.

Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com

8 grudnia do obrotu na GPW wprowadzone zostały akcje serii A, B i C oraz prawa do akcji nowej emisji serii D. Oferta IPO Answear.com obejmowała emisję nowych akcji serii D, a także sprzedaż części pakietu akcji serii A (8,03 proc. rozwodnionego kapitału Spółki) należącego do funduszu MCI.PrivateVentures FIZ (subfundusz MCI.TechVentures 1.0). Cena sprzedaży została ustalona na 25 zł za akcję, a wartość Oferty wyniosła ponad 80 mln zł. Globalnymi Koordynatorami oferty był mBank oraz Trigon Dom Maklerski.

Nasza Oferta cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów indywidualnych. Redukcja w tej transzy wyniosła rekordową wartość 96,6 proc. W naszej ofercie udział wzięło ponad 10 tys. inwestorów indywidulanych. Stawia to IPO Answear na 4. miejscu pod względem popularności wszystkich ofert akcji wśród inwestorów indywidualnych w ciągu ostatnich 5 lat. To dla nas sygnał, że inwestorzy doceniają nasz biznes, co bardzo nas cieszy i motywuje do działania.

Krzysztof Bajołek

Answear.com to założony w 2011 e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Spółka prowadzi obecnie działalność w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach Spółki.


Źródło: Informacja prasowa Inner Value

 

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Średnio 120 przedmiotów sprzedawanych na minutę – Allegro podsumowuje rok 2020 w kategorii mody

kobieta pracuje w domu home office

Jak co roku Allegro, opublikowało szczegółowy raport na temat stosunku Polaków do mody, ich najczęstszych wyborów oraz zwyczajów zakupowych. Allegro to platforma zakupowa dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Miłośnicy mody mają dostęp do setek tysięcy sprzedawców, a tym samym milionów produktów. Od początku 2020 roku sprzedano prawie 50 milionów sztuk. Oznacza to, że średnio co minutę do koszyka dodawano 3 sukienki, 4 męskie t-shirty, 6 par damskich butów i 10 sztuk bielizny!

Rok 2020 przyniósł sporo wyzwań, którym musieliśmy stawić czoło, aby wesprzeć naszych klientów i sprzedawców. Misją Allegro jest bycie dla Polaków miejscem, w którym znajdą wszystko i w dobrej cenie, a ponadto zostaną doskonale obsłużeni. Nad każdym z tych aspektów ciężko pracowaliśmy przez ostatnie miesiące. Na Allegro pojawiło się blisko 40% więcej sprzedawców w porównaniu do zeszłego roku. Powitaliśmy na platformie takie znane i lubiane marki, jak Puma, New Balance, Yes, Born2Be czy Lacoste. Wszystkie nasze główne kategorie w ramach segmentu mody odnotowały kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. Niezmiennie usprawniamy też ścieżkę zakupową – od wejścia na allegro.pl po dostawę pod drzwi. Dbamy o to, aby klient mógł nie tylko łatwo znaleźć produkty w najlepszej cenie, ale również miał wybór dogodnej (a w przypadku użytkowników Allegro Pay nawet odroczonej) płatności, a dostawa była jak najszybsza.

Celestyna Lendo Zachariasz, dyrektor segmentu Moda na Allegro

Śmiało można powiedzieć, że w 2020 roku Polacy postawili na wygodę, ale… elegancką. Jak dresy, to welurowe. Jak akcesoria, to biżuteria. Można też pokusić się o wniosek, że telekonferencje zdominowały nasze życie. Dlaczego? Dane Allegro pokazują pewną przewagę zainteresowania eleganckimi artykułami, które nosimy w górnych partiach ciała. Panowie, mimo że rzadziej kupowali garnitury, to inwestowali w kamizelki i… krótkie spodenki. Panie z kolei stawiały na akcesoria do włosów, biżuterię (kolczyki i łańcuszki) oraz okulary zerówki.

Musiało być wygodnie lub półprofesjonalnie, czyli na górę garsonka albo koszula, a na dole domowe spodnie (typowy zoomowy look). Osobiście pierwszy raz w życiu tak często nosiłam dres, lecz żeby nie zatracić się w tej monotonii codziennego siedzenia w domu, nie odpuściłam dodatków, aby nadal czuć się kobieco.

Zofia Ślotała-Haidar, stylistka

Jak zatem dokładnie wyglądały koszyki zakupowe pań i panów w 2020 roku? Wśród kobiet niezaprzeczalnym liderem pozostały sukienki. Jednak bardzo szybko rosło zapotrzebowanie na wygodną odzież. Najszybciej na popularności zyskiwały takie kategorie, jak komplety dresowe (+ 178%), spodnie dresowe (+ 62%) i legginsy (+ 55%). Jedynie suknie wieczorowe, co nie dziwi, odnotowały niewielki spadek zainteresowania w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Jak pokazują dane Allegro, 2020 był rokiem biżuterii. Na popularności zyskiwały wszystkie kategorie produktów w tym segmencie, który w całości wzrósł o ponad 40%. Bransoletki (głównie złote i srebrne), kolczyki, pierścionki i co ciekawsze obrączki ślubne ponownie znalazły się na podium najczęstszych wyborów Polek. Jednak to naszyjniki (+ 63%) i kolczyki (+ 41%) zanotowały największy wzrost wyszukiwań w porównaniu do 2019 roku.

A jak wyglądała męska garderoba w 2020 roku? Sytuacja była podobna. Panowie stracili zainteresowanie garniturami na rzecz dżinsów (+ 44%), szortów (+ 47%), dresów (+ 81%) i… kamizelek (+31%). Mężczyźni zaczęli też częściej szukać piżam (+ 97%) i szlafroków (+ 59%), a kapcie od garnituru zmieniali na… skarpetki. Biorąc jednak pod uwagę, że największe zainteresowanie tymi produktami odnotowywano w okolicach świąt, takich jak Dzień Chłopaka czy Walentynki, można przypuszczać, że zakupów tych dokonywały panie.

Kategoria mody zaczyna się rządzić zupełnie innymi prawami w okresie przedświątecznym. Na szczycie listy wyszukiwań zaczynają królować produkty, którymi Polacy planują obdarować swoich bliskich. Każdego roku najwięcej transakcji w tym segmencie odnotowuje się w poniedziałek, tydzień przed Wigilią. Wydaje się, że po okresie intensywnych przygotowań do Świąt w końcu zaczynamy myśleć o sobie i dobierać stroje na tę okazję. Po drugie, Polacy szukają prezentów na ostatnią chwilę. Wśród najpopularniejszych, tegorocznych podarunków dla mężczyzn można wskazać zegarki, skórzane portfele oraz zabawne, kolorowe skarpetki. Z kolei wygląda na to, że panie pod choinką znajdą złote zegarki, klasyczną biżuterię, wygodne piżamy i czerwone, lakierowane portfele.

POBIERZ PEŁNY RAPORT POLSKA STROJNA 2020


Źródło: informacja prasowa Allegro 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Klienci mogą teraz z łatwością kupować i sprzedawać używaną odzież na Zalando

zalando

  • Klienci Zalando w Niemczech i Hiszpanii mogą teraz kupować i sprzedawać używaną odzież bezpośrednio na platformie
  • Dołączą do nich klienci z Belgii, Francji, Holandii i Polski
  • Oferta Pre-owned zapewnia tę samą niezrównaną wygodę, jaką zapewnia platforma Zalando

Zainteresowanie odzieżą używaną jest duże i ciągle rośnie, szczególnie wśród milenialsów. Jednocześnie, klientom brakuje łatwej i rzetelnej usługi, która łączy w sobie bezproblemową sprzedaż artykułów, które przestali już nosić z przyjemnymi doświadczeniami zakupów odzieży używanej on-line. Wraz z uruchomieniem oferty Pre-owned, Zalando zostanie pierwszą platformą modową, która oferuje tak proste rozwiązanie i kompleksowo zaspokaja potrzeby klientów w tym zakresie.

Torben Hansen, wiceprezes Zalando ds. ecommerce

Dzięki Pre-owned klienci mogą z łatwością sprzedawać artykuły bezpośrednio na Zalando, korzystając z darmowej wysyłki. Aby jeszcze bardziej ułatwić im zarządzanie swoją garderobą, również funkcja listy życzeń w Fashion Store została zaktualizowana. Klienci od razu mogą zobaczyć teraz wszystkie artykuły, które kupili na Zalando, a także dodać artykuły kupione gdzie indziej, dzięki czemu mogą je sprzedać w zaledwie kilku kliknięciach. Po sprzedaży odzieży, klienci mogą wybrać, czy wolą otrzymać kartę podarunkową na Zalando o odpowiedniej wartości, czy chcą wesprzeć jedną z dwóch partnerskich organizacji charytatywnych, Czerwony Krzyż lub WeForest. Wszystkie artykuły używane, oferowane na Zalando, są sprawdzane pod kątem jakości i stają się asortymentem dostępnym dla milionów klientów, oczywiście z gwarancją niezrównanej wygody wysyłki, wielu opcji płatności i darmowych zwrotów. Zgodnie z polityką Zalando, wspierającą zrównoważony rozwój, we wszystkich zamówieniach z kategorii Pre-owned wykorzystywane są wolne od plastiku opakowania z papieru pochodzącego z recyklingu.

Uruchomienie oferty Zalando Pre-owned to kamień milowy w drodze spółki do realizacji swojego hasła, jakim jest zostania punktem wyjścia dla mody.

Już teraz każdego dnia miliony osób odwiedzają platformę Zalando, aby znaleźć spersonalizowane inspiracje, porady i rozrywkę. Oferta Zalando Pre-owned to jedna z naszych głównych inicjatyw mających na celu budowanie coraz lepszych doświadczeń klientów na naszej platformie.

Robert Gentz, współzałożyciel i dyrektor współzarządzający Zalando

Umożliwiając naszym klientom danie drugiego życia ich ubraniom bezpośrednio na platformie, nowa oferta Pre-owned stanowi również duży wkład w strategię zrównoważonego rozwoju do.MORE Zalando, wspierając nasz cel, jakim jest przedłużenie życia 50 milionów artykułów i wyeliminowanie tworzyw sztucznych jednorazowego użytku do 2023 roku.

Uruchomieniu oferty Pre-owned towarzyszyć będzie kampania marketingowa zatytułowana „Lead the [ex]change” (Wprowadź wy(z-)mianę), zachęcająca klientów do sprzedawania, znajdowania i nadawania nowego stylu unikalnym artykułom modowym. Kampania prowadzona będzie na kanałach Zalando i w mediach społecznościowych na wszystkich sześciu rynkach oferty odzieży używanej.


Źródło: Informacja prasowa Zalando

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Business Fashion Environment Summit – pierwsza konferencja o zrównoważonym rozwoju w regionie CEE

Business Fashion Environment Summit

Vogue Polska inicjatorem dyskusji w regionie CEE

Idea zrównoważonego rozwoju od wielu lat wpływa na reguły działania międzynarodowej gospodarki i nadaje kierunek światowej dyskusji o branży fashion. Już teraz przemysł odzieżowy i obuwniczy odpowiada aż za 10% emisji węgla i 20% zużycia wody w skali globalnej. Będzie jeszcze gorzej, bo zapotrzebowanie na produkcję odzieży ciągle wzrasta, a szacunki wskazują, że do 2030 roku odpady osiągną skalę 148 ton. Konieczność zmian w biznesie modowym i potrzeba opracowania nowych rozwiązań dla przemysłu stały się motywacją do stworzenia Business Fashion Environment Summit – pierwszej tego typu konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej.

Za organizację wydarzenia odpowiada Vogue Polska – lider w dziedzinie branży fashion. Głównym partnerem merytorycznym jest Boston Consulting Group – międzynarodowa firma doradztwa strategicznego i ekspert w dziedzinie sustainability.

Celem konferencji jest kształtowanie strategii biznesowych, zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju, zwiększanie świadomości w zakresie możliwych rozwiązań problemu nadmiernej degradacji środowiska przez przemysł oraz stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń, które pozwolą realnie poprawić funkcjonowanie branży.

Inauguracyjna edycja BFES odbędzie się w formule hybrydowej – prelegenci będą występować zarówno ze sceny auli w Muzeum Polin jak i zdalnie z wybranych lokacji na całym świecie. Słuchacze będą mogli obejrzeć całą konferencję online w formie live streamingu, który będzie dostępny bezpłatnie.

BFES_Vogue Polska
Źródło: VOGUE Polska

Światowej sławy leadearzy podczas BFES

Na konferencji wystąpią światowej sławy eksperci i aktywiści związani z branżą modową, przemysłem i biznesem. Pośród głównych speakerów znajdą się: JNW Maksymilian Książe Liechtensteinu – CEO LGT Group – największa prywatna grupa w obszarze bankowości i zarządzania aktywami, projektantka i filantropka Samata Pattinson, fotograf i aktywista Alexi Lubomirski, Robert van de Kerkhof – CCO Lenzing AG – największego producenta włókien syntetycznych na świecie oraz modelka i aktywistka Anja Rubik. Nie są to jedyne wielkie nazwiska, które pojawią się na BFES. Pełna lista prelegentów, razem z harmonogramem wydarzenia, zostanie ujawniona wkrótce.

Moda w zgodzie ze środowiskiem

Zrównoważony rozwój, czyli sustainability, to wciąż umacniający się sposób zarządzania gospodarką, u którego podstaw leży środowisko naturalne, a który za cel obiera zapewnienie dobrobytu społeczeństwa w kolejnych pokoleniach. Eksploatacja zasobów naturalnych, szczególnie nieodnawialnych źródeł, nadmierna emisja zanieczyszczeń, prowadząca do degradacji ekosystemu to problemy, które w dobie gwałtownego rozwoju przemysłu stają się coraz bliżej nas, grożąc nieodwracalnymi zmianami. Zaangażowanie największych producentów i przedsiębiorców jest niezbędne dla odwrócenia szkodliwej tendencji i poprawienia kondycji naszej planety. W model sustainability wpisane są czynniki ESG (environment, social responsibility, governance), których analiza pozwala ocenić firmę pod kątem tego, czy prowadzi biznes w sposób korzystny dla środowiska. Niezwykle istotne pozostaje także kreowanie świadomych praktyk pośród konsumentów, którzy robiąc zakupy mogą wybierać spośród marek działających w zgodzie z sustainability. Społeczna odpowiedzialność jest niezwykle ważnym elementem zrównoważonego rozwoju. Wydarzenia pokroju Business Fashion Environment Summit mają zasadnicze znaczenie dla kształtowania nowych modeli biznesowych i wypracowywania rozwiązań, mających realny wpływ na naszą przyszłość.


Źródło: informacja prasowa VOGUE Polska 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowy magazyn dla branży e-commerce już dostępny!

magazyn online

Clue – magazyn Grupy Domodi to kwartalnik, który jest wydawany od Q III 2020. Punktem wyjścia oraz swoistym motto każdego z numerów magazynu staną się hasła, dopasowane do panującej w danym momencie sytuacji rynkowej. Celem publikacji jest przede wszystkim edukacja i przedstawianie przynoszących korzyści rozwiązań dla biznesu. Tematyka magazynu skoncentrowana jest wokół trzech głównych obszarów: biznesu, komunikacji oraz trendów. Dlatego na jego łamach cenną wiedzę odnajdą zarówno przedstawiciele działów PR i marketingu, sklepy oraz marki prowadzące swoje e-commerce jak i ludzie pasjonujący się obiema branżami.

Zależało nam, aby stworzyć przede wszystkim materiał edukacyjny, a na jego potrzeby pozyskać ekspertów o różnorodnych doświadczeniach i punktach widzenia. Całość chciałyśmy obudować w minimalistyczną publikację, na łamach której zebrałyśmy wnioski i refleksje na temat kondycji branży – tak właśnie narodziło się Clue, definiowane jako wskazówka, klucz do sukcesu.

Martyna Głowińska, redaktor naczelna Clue

 

magazyn Clue
źródło: Domodi Sp. z o.o.

Treści w publikacji każdorazowo będą przygotowywane przez ekspertów oraz autorytety świata mody i designu. Już w pierwszym numerze swoje obserwacje przedstawili: Sonia Przybył – badaczka trendów z Agencji Metaphor; Paulina Smaszcz – marketingowiec, mentorka, #kobietapetarda; Adela Ochman – dyrektorka kreatywna marki Argument; Aleksandra Kasza – właścicielka bloga Olcykowe; Dagmara Pakulska – marketerka, szkoleniowiec, autorka Niby-Prasówki; Ewelina Saja – specjalistka ds. PR i marketingu w Grupie Domodi; Marta Budziarek – copywriterka w Grupie Domodi; Piotr Sobieś Google Ads & retargeting section lider w Grupie Domodi; Paweł Piekarski – B2B marketing manager w Grupie Domodi; Jan Sikora – profesor gdańskiej ASP, właściciel pracowni Sikora Wnętrza; Michał Piernikowski – dyrektor Łódź Design Festival; Katarzyna Księżnopolska – redaktor naczelna Magazif.com czy Justyna Siejka – współwłaścicielka Home Sweet Home PR.

Pierwszy numer to 63 stron publikacji, na których zaproszeni goście i eksperci zawarli swoje przemyślenia pod hasłem: OD NOWA.

To właśnie przyszłość i to, co przed nami stały się tematem naszej publikacji. Z autopsji znamy sytuację, w jakiej znalazła się cała branża, dlatego nasz magazyn ma być odpowiedzią na jej potrzeby związane z poszukiwaniem rozwiązań lub inspiracji do działania.

Martyna Głowińska, redaktor naczelna Clue

Treść magazynu jest darmowa i dostępna tutaj.


Źródło: Informacja prasowa Domodi Sp. z o.o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak Puma, Adidas, Nike, Kappa, Levi’s i inne marki odzieżowe inwestują w esport?

W ostatnich latach niemal wszystkie znaczące globalne firmy  z segmentu sportowych ubrań zdecydowały się na wsparcie drużyn esportowych. Marki zgodnie przyznają, że jest to dla nich inwestycja w przyszłość i próba zyskania sympatii młodszego pokolenia, które obok wzorców tradycyjnych sportowców ceni również gwiazdy sportów wirtualnych. Sprzedaż esportowej odzieży rośnie, a wraz z tym pojawiają się coraz ciekawsze kolekcje.

PUMA

Fot. x-kom AGO, kolekcja lifestyle

Puma wspiera wiele organizacji esportowych na całym świecie. Na polskim rynku od 2019 roku została sponsorem technicznym AGO Esports, z którą to organizacją opracowała specjalną linię dedykowanej odzieży. Poza strojami meczowymi, stworzyli również lifestyle’ową kolekcje. Globalnie, Puma w ostatnim czasie podpisała porozumienie z organizacją Gen.G Esorts posiadającą jeden z najlepszym drużyn League of Legends na świecie. Puma jest również sponsorem jednej z najlepszych drużyn Counter-Strike – Cloud9, a także australijskiej organizacji Order.

Fot. Gen.Z.

Ciekawostką są przygotowane przez Pumę specjalne skarpetki dla graczy. „Przyszłość wydajności w grach” – tak Puma promuje swoje nowe skarpetki, „Active Gaming Footwear”. Stworzone, we współpracy z zawodowymi graczami, skarpety będą miały trzy tryby „pracy”: SEEK mode; ATTACK mode; CRUISE and DEFENCE mode. Na oficjalnej stronie podano, że zostały „stworzone z myślą o graczach konsolowych i zaprojektowane do użytku wewnątrz i na arenie”.

Fot. Puma

 

Adidas

Fot. Ninja

Zdecydowanie najgłośniejszą współpracą Adidasa ze światem esportu i gamingu było rozpoczęcie współpracy z popularnym streamerem 'Ninja’, który firmuję jedną z ich linii ubrań. Nie można jednak zapominać o pozostałych kluczowych kooperacjach, takich jak z zespołem Counter-Strike – North, gdzie Adidas jest kluczowym partnerem technicznym.

Fot. North

Innym kluczowym partnerem jest organizacja Vitality, posiadając jedne z najlepszych na świecie drużyn w Counter-Strike, czy League of Legends.

Nike

Fot. Nike

Nike jako sponsor najwyższej ligi rozgrywkowej League of Legends w Chinach (League of Legends Pro league – LPL), we współpracy z czołowymi drużynami, wypuścił całą linię koszulek – dla wszystkich zespołów biorących udział w lidze. To przełomowy przykład sektorowego partnerstwa z danym rynkiem i mocna próba zaznaczenia swojej obecności.

Kappa

Fot. Riot Games, Levi’s

Włoska marka Kappa weszła we współpracę z hiszpańską marką MAD Lions. Zamierzają tworzyć produkty sportowe i life-style dla graczy i fanów esportu. To kolejna drużyna po brytyjskiej Vexed Gaming, czy chińskiej Royal Never Give Up, z którą Kappa nawiązuje współpracę.

W Kappa uważamy, że esport to rozrywka teraźniejszości i przyszłości. Porozumienie z MAD Lions stanowi naturalny postęp w naszej historii. Podzielamy te same wartości i ducha przedsiębiorczości. W ramach tego partnerstwa będziemy dumni z tego, że możemy ubrać zespoły z pasją leżącą u podstaw naszej działalności. 

Philippe Sachet, dyrektor generalny Kappa Sport Iberia

Levi’s

Fot. Levi’s Prime League

Marka Levi’s z kolei nawiązała współpracę z Prime League, czyli czołową ligą League of Legends w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). To pierwsze działanie marki w tematyce esportu, które będzie skupiać się głównie na promocji w digitalu.

Jack&Jones, Reebok, 4F, Hummel

Astralis, najlepsza duńska drużyna Counter-Strike podpisała kontrakt z marką Jack&Jones, z kolei swoje pierwsze kroki w esporcie stara się czynić Reebok. Z tyłu nie zostaje polska marka 4F, która ma za sobą pierwsze pojedyncze akcje z Illuminar Gaming, czy z K1CK Esports. Z kolei w latach 2016-2018 na polskim rynku esportu obecna była marka Hummel, będąca wtedy sponsorem m.in. AGO Esports, czy PACT. Niestety marka wycofała się z rynku sponsoringu, co tylko pokazuje, że jest to rynek trudny i wymagający.

Wymienione w tekście przykładowe kooperacje, stanowią jedynie wierzchołek góry lodowej. Podobnych przykładów można mnożyć dziesiątki. Największym wyzwaniem drużyn esportowych jest obecnie monetyzacja ich merchendise. Branża jest bardzo dynamiczna, uczy się bardzo szybko – stąd też bardzo pozytywne prognozy w tym obszarze na przyszłość i chęć współpracy największych globalnych firm. Z pewnością przychody ze sprzedaży ubrań i gadgetów dedykowanych dla graczy i ich ulubionych drużyn będą się zwiększać. Największe marki doskonale to wiedzą.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Polska aplikacja podbiła Azję – ponad 4000 stylizacji miesięcznie dla fanów koreańskich seriali!

Clotify aplikacja_

Ostatni czas w mediach zdecydowanie należał do rynku koreańskiego. Ogromny sukces podczas 92. gali rozdania Oscarów miał w tym swój udział. Przypomnijmy, że Oscara za najlepszy film zagraniczny zdobył „Parasite”, południowokoreańska tragikomedia. Z taką samą szybkością, z jaką film zrobił furorę na świecie, Azję zalała fala popkultury K-pop oraz K-drama.

K-pop i K-drama

K-pop to nowy gatunek muzyki popularnej, który daleko w tyle zostawia za sobą takie style jak dance-pop, balladę popową, electro pop, rock, jazz, pop opera, hip-hop i inne. To mieszanka modnej zachodniej muzyki z japońskim popem. K-pop przyciąga słuchaczy dzięki powtarzalnym i chwytliwym zwrotom, czasem w języku angielskim. K-pop to śpiew, rap, ale też dopracowane występy i efekty sceniczne.

K-drama to nic innego, jak koreańskie seriale dramatyczne, które w ostatnim czasie stały się hitem na skalę światową, a popularnością cieszyły się również poza Azją. Niektóre z najbardziej znanych dramatów były emitowane nawet za pośrednictwem tradycyjnych kanałów telewizyjnych.

Patrząc na ogromną popularność wyżej wymienionych K-pop i K-drama, nie sposób nie wspomnieć o sukcesie Polaków, którzy jako pierwsi w Europie nawiązali współpracę z koreańską produkcją.

Clotify – polska technologia na koreańskim rynku

Clotify, założone przez dwóch polaków (Mikołaja Krzemińskiego i Macieja Szurka), to pierwsza aplikacja mobilna w Azji oraz Europie, dzięki której widzowie mogą szybko odnaleźć i kupić ubrania wykorzystywane w znanych produkcjach telewizyjnych. To jednak nie wszystko – dzięki aplikacji producenci seriali mogą obiektywnie zmierzyć wpływ product placement’u na realną sprzedaż online.

Najnowszym sukcesem założycieli Clotify jest kontrakt z twórcami nowego serialu typu K-drama „Yoobyeolna! Chef Moon”. Od kwietnia tego roku Clotify nie tylko umożliwi widzom serialu zakup strojów noszonych przez ich ulubione postacie. Przede wszystkim stworzy nowe możliwości dla producentów, którzy dzięki wyjątkowemu rozwiązaniu będą mogli zmierzyć na rynku koreańskim wpływ działań product placement na sprzedaż online. Fabuła nowej produkcji K-drama może wskazywać na to, że zainteresowanie serialem będzie ogromne. Jego główną bohaterką jest Yoo Yoo-Jin, zawodowo projektantka mody, a prywatnie mama kilkuletniej dziewczynki. Zarówno stroje matki, jak i córki, przygotowywane będą przez znaną koreańską projektantkę, która swoimi stylizacjami wyraża jednocześnie swoją artystyczną duszę. To oznacza jedno – fani mody w najnowszej produkcji z pewnością znajdą dla siebie wiele inspiracji.

Wszystko wskazuje na to, że oprócz ubrań i stylizacji bohaterów serialu „Yoobyeolna! Chef Moon” za jakiś czas w aplikacji będzie można znaleźć znacznie więcej.

W Korei Południowej dużą popularnością cieszą się rodzime produkcje, które dodatkowo odnoszą ogromne sukcesy na całym świecie. Założyciele Clotify widzą w tym ogromny potencjał na dalszy rozwój swojego projektu.

Na rynku azjatyckim widzę szansę na dokonanie rewolucji przez rozwijanie i wdrażanie innowacyjnej formuły reklamowej jaką już jest Clotify.

Mikołaj Krzemiński, współtwórca aplikacji

Clotify ma na swoim koncie także wiele innych sukcesów. W zeszłym roku polski start-up nawiązał współpracę z producentami serialu „Rodzinka.pl”. Dzięki niej widzowie mogli kupić za pośrednictwem Clotify wszystkie stylizacje swoich ulubionych bohaterów z całego 15. sezonu. Następnie jako jedyny zespół z Polski Clotify dostało się do rządowego programu akceleratorów ,,K-Startup Grand Challenge 2019” w Korei Południowej. Projekt Polaków znalazł się w nim na liście TOP 20, a o finałową dwudziestkę walczyło aż 1700 startupów z całego świata! Aktualnie założyciele aplikacji zakwalifikowali się na prestiżowy program akceleracyjny ,,500 Startups” w Singapurze, którego celem jest wprowadzenie aplikacji Clotiy i jej innowacyjnych rozwiązań na rynek południowo-wschodniej Azji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Raport “Polska strojna” Allegro.Moda czyli Polaków modowy portret własny

Raport “Polska Strojna” Allegro.Moda pokazuje jakie realne modowe trendy można wyczytać z analizy tego, co najchętniej kupowali Polacy na Allegro i jakich modowych wyborów dokonali głosując swoim portfelem. Obraz jakich modowych wyborów Polaków uzupełnia dodatkowe badanie o tym, co myślą o modzie i czym kierują się w swoich wyborach. Dzięki temu udało się stworzyć Polaków modowy portret własny.

Allegro jest jak wielka galeria handlowa w internecie, gdzie można znaleźć setki tysięcy sprzedawców i miliony produktów. To miejsce otwarte przez całą dobę, gdzie nie tylko łatwo można znaleźć poszukiwany przedmiot, ale również zobaczyć ciekawe inspiracje.  – tłumaczy Celestyna Lendo-Zachariasz, dyrektor kategorii Moda na Allegro – Możemy śmiało powiedzieć, że ubiera się u nas cała Polska. Statystycznie w zeszłym roku każdy dorosły Polak kupił u nas 2 rzeczy. Co minutę ktoś “wychodzi od nas” z nową kurtką, sukienką na specjalną okazję czy parą wygodnych trampek. Kupowanie ubrań w sieci to również coraz większa wygoda: możliwość szybkiego porównania cen, zakupy bez pośpiechu, z możliwością spokojnego przymierzenia rzeczy w domu – dzięki Allegro Smart! bez kosztów dostawy oraz zwrotu. Bardzo ważny jest też szeroki wybór, szczególnie dla osób, którym trudno jest znaleźć ubrania w tradycyjnych sklepach, np. w nietypowym rozmiarze – dodaje. 

Mężczyźni stawiają na wygodę, panie na klasykę z nutką kobiecości 

Polacy coraz większą uwagę poświęcają swojemu wyglądowi i wybierają ubrania nawiązujące do aktualnych trendów w modzie- dobrej jakości i w przystępnej cenie. 

Widać to doskonale po tegorocznych bestsellerach. W odzieży damskiej królują kobiece i klasyczne kroje, koronki, falbanki. W tym roku Polki kupowały dużo ubrań w stylu boho, kwiecistych sukienek i spódnic maxi. Bardzo popularne wśród Pań są nadal ubrania dresowe, jednak nie o sportowym, a w bardziej casualowym stylu. Wśród dodatków prawdziwym hitem była duża spinka ozdobiona perełkami oraz wiszące kolczyki z chwostami. Na Allegro sukienki sprzedają się najlepiej i stanowią ponad jedną czwartą wartości sprzedaży. W zeszłym roku klienci kupili aż 1,5 mln sukienek. To tak jakby każda warszawianka dodała dwie nowe do swojej garderoby.

Moda męska to głównie wygoda i uniwersalne modele, które dają gwarancję, że wybór codziennych ubrań nie będzie zbyt czasochłonny.  Jednak nawet w konserwatywnej modzie męskiej widzimy pojawiające się sezonowo oferty takie jak okulary pilotki, przecierane jeansowe joggery czy bransoletki z rzemyków w surferskim stylu. 

Panowie coraz chętniej kupują ubrania w internecie. Sprzedaż mody męskiej na Allegro ciągle rośnie – w tym roku sprzedaliśmy o 25% ubrań więcej niż rok temu. Ubrania kupione na naszej platformie ma w swojej szafie co trzeci dorosły Polak. 

Klienci zdecydowanie stawiają na wygodę i praktyczne ubrania w stonowanych kolorach. Częścią codziennego stroju stało się obuwie sportowe – jest to absolutna podstawa męskiej garderoby. Mężczyźni wybierają popularne modele takich marek jak Adidas, Nike czy Reebok. W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Allegro najczęściej wskazywanym modowym must-have była para dżinsów. 

Allegro to miejsce gdzie łatwo skompletować modną stylizację łącząc produkty znanych marek z ubraniami przystępnymi cenowo, ale nadal zgodnymi z najnowszymi trendami. 

Z przeprowadzonego na nasze zlecenie badania wynika, że Polacy mają bardzo praktyczne podejście do mody – komentuje Celestyna Lendo-ZachariaszDecydującym czynnikiem przy wyborze rzeczy jest oczywiście cena. Dużą wagę przykładają do wygody, praktyczności oraz jakości kupowanych ubrań, jak również do tego, żeby były to ubrania markowe. Zgodność z trendami czy oryginalny wygląd ubrań były wskazywane jako mniej istotne. Mimo, że ponad połowa z nas uważa, że Polacy ubierają się modnie, codzienne decyzje, których dokonujemy pokazują, że w modowych wyborach kierujemy się nadal raczej rozumem niż sercem… -dodaje. 

Trendy sprzedażowe w sezonie wiosna-lato

Latem i wiosną, moda damska na Allegro to przede wszystkim kobiecość i wygoda. Polki uwielbiają długie, zwiewne spódnice i sukienki o długości maxi. Na chłodne wieczory wybierają praktyczną szarą bluzę dresową o ciekawym kroju. Polki preferują raczej jednokolorowe materiały, nie eksperymentują z printami kompletując uniwersalną bazę do każdej stylizacji. Letnie trendy widać natomiast w dodatkach. Czas letnich festiwali to pora na zwiewne i ażurowe materiały ozdobione w stylu boho: z frędzlami czy pomponami. Must have tego sezonu były również spinki ozdobione perłami, wianki oraz biżuteria zdobiona muszelkami. Wybierając obuwie, Polki również kierują się wygodą i praktycznością. Najlepiej sprzedawały się białe trampki, gumowe japonki firmy Crocs oraz wygodne, ponadczasowe modele Adidasów. W 2019 r. pojawiły się dwa sprzedażowe hity: sneakersy z ledową podeszwą oraz klapki z futerkiem. Co ciekawe, latem wyszukiwane są również często kozaki i kalosze – najprawdopodobniej jako niezbędny element festiwalowej stylizacji. 

Na plażach królowały stroje kąpielowe w mocne, oryginalne wzory. Bardzo często wybierano te z wysokim stanem, maskujące drobne niedoskonałości figury. Głowę chroniła czapka z daszkiem, a oczy – okulary przeciwsłoneczne o kształcie kociego oka. W tym roku absolutnym hitem była również torebka – koszyk. 

Koniec wiosny to czas rozpoczęcia sezonu ślubnego. Aż do jesieni fraza “sukienka na wesele” wpisywana była aż 85 tysięcy razy. W tym roku do tej frazy dopisywana była również fraza “kwiat” co pokazuje mocny trend w kierunku ubrań w kwieciste wzory. Weselną stylizację najczęściej uzupełniały długie kolczyki z chwostami lub bogato zdobione cyrkoniami. 

Moda damska podlega sezonowym trendom dużo bardziej niż męska. Latem panowie wybierają rzeczy wygodne i uniwersalne. Zwracają również uwagę na ulubione marki – popularnością cieszą się 4F, Tommy Hilfiger czy Adidas i Nike. Od lat królują t-shirty – w większości białe, czarne oraz w stonowanych kolorach, głównie niebieskim i szarym. Kupujący wybierają odzież bez wzorów, głównie bawełnianą. Absolutnym must-have wiosenno-letniej garderoby co roku są sportowe sneakersy. Okres letni to jedyny moment w roku, kiedy większą sprzedaż odnotowuje biżuteria męska. Mężczyźni są nadal konserwatywni w tym obszarze, ale pozwalają sobie na bransoletki w surferskim stylu (w dwóch letnich miesiącach sprzedawaliśmy 40 takich bransoletek dziennie).  Najmodniejszym dodatkiem pozostaje sportowy zegarek oraz przeciwsłoneczne okulary pilotki. 

Trendy sprzedażowe w sezonie jesień-zima

Jesienią i zimą Polki stawiają na wygodę – chętnie wybierają miękkie bawełniane tkaniny, szczególnie dres, który przestał kojarzyć się wyłącznie ze strojami sportowymi. Często kupowanym połączeniem były ciepłe, termiczne legginsy lub spodnie rurki, połączone z tuniką oversize, swetrem-nietoperzem lub dresową bluzą. Dużym zainteresowaniem cieszyły się też dresowe sukienki różnej długości, które są świetną bazą do tworzenia stylizacji. W odróżnieniu od lata i szalonych printów zwierzęcych czy kwiatowych, w zimniejsze miesiące Polki wybierają ubrania bez wzoru, najchętniej w kolorze szarym, czerwonym lub granatowym. Wśród biżuterii zdecydowanie dominują kolczyki oraz bransoletki złote lub pozłacane. 

Popularnością cieszą się proste płaszcze o klasycznym kroju oraz pikowane kurtki z kapturem obszytym futerkiem. Wśród butów wielką popularnością cieszą się budzące skrajne emocje buty a’la emu oraz miejska wersja traperów. Bardziej elegancką stylizację uzupełniają również kozaki muszkieterki sięgające za kolano. 

Nieprzerwanie od lat absolutnym bestsellerem zimowej mody damskiej jest komplet czapka i komin w odcieniach szarości oraz ciepłe chusty. Nowym hitem sprzedażowym są też rękawiczki dotykowe umożliwiające korzystanie ze smartfona. 

Jesień i zima to czas, kiedy w męskich szafach, poza obecnymi tam na stałe koszulkami i wygodnymi dresami pojawiają się swetry. Najchętniej wybieranym krojem są niezmiennie klasyczne swetry z dekoltem w serek (na Allegro sprzedaje się 100 swetrów dziennie tylko z tego modelu). W ubiegłym roku widać również było wzrost zainteresowania golfami. Czas rodzinnych spotkań to również okazja do zakupu nowej koszuli – najczęściej wybierane są markowe, białe lub błękitne koszule o kroju slim fit. Nutką szaleństwa w nadal dość konserwatywnej męskiej garderobie są kolorowe skarpetki w szalone wzory. Obuwie to przede wszystkim buty sportowe – szczególnie modele sięgające za kostkę, z grubą podeszwą oraz, podobnie jak w przypadku Pań, miejskie odsłony butów trekkingowych.

Trendy Allegro – powraca moda na licytacje

W ostatnim roku również w sprzedaży na Allegro widać było trzy mocne trendy:

Plus size

Internet to często jedyne miejsce z tak dużym wyborem produktów dla osób o nietypowej budowie ciała – noszących duży rozmiar, wysokich, z dużym rozmiarem stopy, ale też w rozmiarze “petite”. Największa grupa takich produktów to odzież Plus Size. Obecnie na Allegro mamy 170 tys. ofert oznaczonych jako oferty Plus Size, wśród nich większość ofert to odzież damska oraz bielizna. Co minutę ktoś szuka sukienki plus size. 

Klientki Plus Size sięgają na Allegro również po oferty, które ciężko znaleźć w sklepach stacjonarnych lub mogą budzić skrępowanie. Przykładem takich produktów jest bielizna modelująca- body wyszczuplające i modelujące oraz opaski przeciw otarciom na uda. W zeszłym roku sprzedało się ich aż 7 tysięcy sztuk.

Less waste

Moda to oczywiście najświeższe trendy, które zmieniają się co roku, ale również możliwość, żeby dać rzeczom drugie życie. Ruch waste less rośnie na sile, co widać po rosnącym zainteresowaniu rzeczami używanymi, nietypowymi, które w połączeniu z klasycznymi ubraniami pozwalają stworzyć wyjątkowe stylizacje. Aktualnie jako Allegro prowadzimy kampanię “Kupuj używane – daj ubraniom drugie życie”, która ułatwia poszukiwanie modowych perełek z drugiej ręki. To nie tylko okazja, żeby uzupełnić garderobę, ale również kupić produkty najbardziej znanych światowych marek. Wśród ofert można było znaleźć m.in. torebki Louis Vitton, Prady czy Gucci tańsze o ponad połowę od nowych.  Dużą popularnością wśród ofert używanych cieszą się płaszcze i kurtki, kożuchy, ubrania z wysokiej jakości materiałów np. jedwab, wełna. 

W całej kategorii moda od początku 2019 roku sprzedało się 3,2 mln używanych produktów. Średnia cena sprzedanych używanych ofert to 38 zł. Połowę ofert stanowi odzież damska (1.4 mln sprzedanych sztuk). 

Licytacje

Mimo, że zdecydowana większość przedmiotów na Allegro pochodzi od profesjonalnych sprzedawców i ma ustaloną cenę, nadal jest to jedyne miejsce, gdzie można kupować w modelu  licytacji. To właśnie w modzie licytacje przeżywają swoją drugą młodość. W całej odzieży damskiej, odzieży męskiej oraz obuwiu ofert w formie licytacji było ponad milion – to znaczy, że co godzinę rozpoczynało się ich ponad 100. 70% licytacji dotyczyło produktów nowych. 

Licytacje to też forma zabawy i duża dawka adrenaliny. Zdarza się, że o jeden przedmiot walczy i licytuje się nawet 100 osób. Takie produkty to zazwyczaj modowe perełki od marek premium, np. torebka Calvin Klein, Michael Kors, odzież Tommy Hilfiger, odzież Polo Ralph Lauren, produkty Guess.

Klienci Allegro zwracają uwagę na jakość oferty oraz łatwy kontakt ze sprzedawcą

W czasie zakupów w sieci klienci kierują się przede wszystkim wyglądem oferty – oceniają zdjęcia i to czy oferta jest profesjonalnie przygotowana. Bardzo ważna jest cena przedmiotu oraz koszt wysyłki. Dzięki programowi Allegro Smart!, który obejmuje obecnie już połowę z ofert na Allegro ten element będzie tracił na znaczeniu, ponieważ w ramach Smart! Zarówno wysyłka jak i zwrot są darmowe. Porównując modę do innych kategorii zakupowych na Allegro widać, że klienci dużo bardziej oczekują możliwości sprawnego kontaktu ze sprzedającym – często chcą dopytać o szczegóły lub po prostu poradzić się.

Przeciętnie kobiety przeznaczają większe kwoty na zakupy modowe w porównaniu do mężczyzn. Co czwarty badany Polak zadeklarował, że na ubrania i dodatki wydaje mniej niż 50zł miesięcznie. 

Pełny raport z badania

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polskie marki partnerami hollywoodzkiej produkcji „Dolina Bogów” z Johnem Malkovichem, Joshem Hartnettem, Berenice Marlohe w rolach głównych

Niezwykle elegancko prezentują się Josh Hartnett i John Malkovich w szytych na miarę garniturach i koszulach, które do filmu stworzyła marka Pako Lorente, zajmującą się projektowaniem, produkcją i sprzedażą najwyższej jakości odzieży, docenianej przez współczesnych mężczyzn w Polsce oraz na wielu zagranicznych rynkach. Projektowane z dbałością o każdy szczegół, garnitury klasyczne, smokingowe oraz koszule stały się powodem, dla którego zaproszono producenta do współpracy przy projekcie „Dolina Bogów” i do ubrania głównych bohaterów.

Stylizacje gwiazd w filmie dopełniły buty i torebki marki Kazar, zaprojektowane z pasją i w zgodzie ze światowym wzornictwem.  Kazar od lat podbija serca i gusta wszystkich miłośników mody w Polsce i na świecie. Marka była naturalnym wyborem kostiumografów tej niezwykłej hollywoodzkiej produkcji. 

Film „Dolina Bogów” prezentowany po raz pierwszy szerszej publiczności w czasie 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni splata ze sobą trzy wątki narracyjne. Pierwszy, archaiczna legenda Indian Navajo, opowiada o ich ziemi i bogach, którzy pod postacią skał-pomników zaludniają doliną zwaną Valley of the Gods. Drugi jest historią najbogatszego człowieka, Wesa Taurosa (w tej roli John Malkovich), który z powodu osobistej tragedii ukrywa się przed światem zewnętrznym i dzięki nieograniczonym pieniądzom pozwala sobie na eksperymenty związane z własnym ciałem. Trzeci wątek jest historią narratora, Johna Ecasa (John Hartnett), pisarza, który pracuje jako copywriter w firmie Taurosa. Jego nieposkromiona wyobraźnia „poprawia” rzeczywistość, przenosząc ją w świat fantazji. Po traumatycznym rozstaniu z żoną, szukając wyjścia z impasu, John zaczyna pisać biografię swojego pracodawcy i przyjmuje zaproszenie do jego posiadłości. W tym czasie firma Taurosa, eksploatująca rudę uranu, wykupuje Dolinę Bogów, aby drążyć tunele w świętej ziemi…

– Ciekawa fabuła, skomplikowane historie bohaterów, przedstawiany w scenariuszu obraz oraz fakt, że jako marka nie boimy się wyzwań sprawiły, że podjęliśmy się przygotowania kostiumów do filmu Dolina Bogów. – mówi prezes Pako Lorente Rafał Chrapkowicz. – Zapewniliśmy szyte na miarę garnitury klasyczne i smokingowe oraz koszule dla głównych bohaterów. Ogromną radość sprawiło naszym projektantom stworzenie outfitów specjalnie na potrzeby poszczególnych scen. Zarówno Josh Hartnett jak i mój idol John Malkowich prezentowali się w odzieży Pako Lorente wprost spektakularnie – dodaje. 

Różnorodność fasonów i dbałość o detale oraz ciekawy design to znaki rozpoznawcze Pako Lorente. Wizytówką marki są klasyczne garnitury i garnitury smokingowe, które znalazły się wśród kostiumów jakie przygotowane zostały do filmu „Dolina Bogów”. 

Również marka Kazar stanęła na wysokości zadania uzupełniając stroje bohaterów filmu butami i torebkami, które przypadły do gusty aktoram. Efekty tej współpracy już w najbliższym czasie  na dużym ekranie podczas zbliżającego się festiwalu. 

– Jest to niewątpliwie niezwykłe doświadczenie. Współpraca z aktorami światowego formatu jest dla wszystkich osób tworzących markę Kazar nagrodą i wyróżnieniem. – mówi Artur Kazienko, Prezes Kazar. – Czekamy na efekt końcowy produkcji, jestem pewny że film tej klasy, realizowany z tak dużym rozmachem zajmie wysoką pozycje w historii kina  – dodaje.

Film „Dolina Bogów” zaprezentowany został pierwszy raz szerszej publiczności podczas 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. Czy skradnie serca widzów w Polsce i na świecie? Przekonamy się już wkrótce.  

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Gino Rossi w sklepach CCC. Nowa kampania reklamowa „Piękne chwile. Piękne życie”

Gino Rossi to elegancja, włoski styl i modne wzornictwo – właśnie z tym kojarzy się marka i wszystkie jej produkty, które nawiązują do najnowszych trendów oraz pokazują w jaki sposób łączyć klasyczną elegancję z kreatywnym spojrzeniem na modę. 

Marka Gino Rossi dostępna jest również w sklepach CCC od sezonu jesień/zima 2019 na wszystkich europejskich rynkach, w których działa grupa.

Gino Rossi to ikona włoskiego stylu i podejścia do życia. Celebracja każdej chwili i znajdowanie piękna w najmniejszych, niekiedy wręcz zwyczajnych rzeczach to kwintesencja włoskiej filozofii cieszenia się życiem. Na tej podstawie opracowaliśmy nowe pozycjonowanie marki i nową strategię komunikacji. – mówi Marek Kmiecik, Dyrektor Marketingu Grupy CCC. Został stworzony również nowy claim marki Gino Rossi: „Bei Momenti. Bella Vita”/„Piękne chwile. Piękne życie”

Kampania reklamowa rusza w dniu 13 września i realizowana będzie w głównych stacjach tv: TVN, Polsat oraz stacjach tematycznych. Dodatkowo wspierana jest wizerunkową kampanią w najpopularniejszych tytułach prasy kobiecej, kinach oraz mocną kampanią online. 

 W sklepach CCC oraz salonach Gino Rossi pojawiły się materiały realizowane podczas głównej sesji zdjęciowej. Dodatkowo planowana jest aktywacja online, współpraca z influencerami oraz pełna komunikacja w kanałach social media.

https://www.youtube.com/watch?v=DFjPl31pl5M&feature=youtu.be

Za strategię oraz kreację kampanii odpowiada Agencja 2012, spoty internetowe wyprodukowało studio Lemon Films. Emocjonalna sesja zdjęciowa i spot reklamowy zostały zrealizowane w Toskanii. 

Reżyserem spotów jest Marek Dawid a autorem sesji zdjęciowej Łukasz Ziętek. W kampanii za social media odpowiada H2O Creative a za zakup mediów MullenLowe MediaHub.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF