...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Sprzedaż bezpośrednia – model biznesowy przyszłości?

sprzedaz bezposrednia

Choć system sprzedaży bezpośredniej opiera się przede wszystkim na osobistych relacjach pomiędzy pośrednikami a kupującymi, szczególnie ostatnie lata udowodniły, że branża stale ewoluuje i odpowiada na potrzeby konsumentów. Z okazji zbliżającego się Dnia Sprzedaży Bezpośredniej eksperci branży opowiadają o zachodzących zmianach i oczekiwaniach konsumentów.

Wielkimi krokami zbliża się Polski Dzień Sprzedaży Bezpośredniej, którego 10 edycję będziemy obchodzić 14 października. W naszym kraju głównym inicjatorem święta jest Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej. Tego dnia branża zwraca uwagę na wyzwania stojące przed konsultantami i zmieniające się potrzeby rynkowe, a także zachęca do pracy w tym modelu rozprawiając się z mitami otaczającymi biznes.

Historia sprzedaży bezpośredniej jest ściśle powiązana z początkami handlu. Największy rozwój branży przypadł jednak na XIX i XX wiek, kiedy w Stanach Zjednoczonych coraz więcej powstających przedsiębiorstw zaczęło opierać się na tym modelu sprzedaży, rezygnując ze sklepów stacjonarnych.

Sprzedaż bezpośrednia kwitnie w dobie pandemii

Choć pierwotnie model sprzedaży detalicznej opierał się przede wszystkim na osobistych kontaktach konsultantów z klientami, obecnie na skutek pandemii COVID-19 w dużej mierze przeniósł się do internetu. Ogromny wpływ na te zmiany miała również postępująca cyfryzacja.

W wyniku pandemii branża sprzedaży bezpośredniej musiała dostosować się do nowych realiów i na pewien czas prawie całkowicie przeniosła się do internetu. Co prawda osobiste spotkania powoli wracają do normy, ale konsultanci zdecydowanie czerpią z potencjału, który zapewnia sprzedaż online. Ma na to wpływ także nowe pokolenie młodych, zdigitalizowanych sprzedawców, świadomych możliwości, jakie daje im internet i media społecznościowe. Pandemia, niepewność i kolejne lockdowny zmieniły także konsumenta. Klientom coraz bardziej zależy na odpowiednim stosunku jakości do ceny produktu – nie podejmują już tak spontanicznych decyzji zakupowych. Potrzebują sprzedawcy, który nie tylko zaprezentuje swoją ofertę, ale także doradzi i rozwieje wszelkie wątpliwości. Na szczęście branża sprzedaży bezpośredniej stale ewoluuje, dzięki czemu jest w stanie dostosować się do zmian zachodzących na rynku.

Andrzej Cichocki, ekspert i członek zarządu spółki CSC Global Education SA, która zajmuje się edukacją i profesjonalizacją branży MLM i direct selling w Polsce i na świecie

Pomimo globalnej pandemii sprzedaż bezpośrednia wciąż kwitnie. Według dorocznego raportu Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej wartość branży na świecie w 2020 roku wyceniono na 179,3 miliarda dolarów. To aż 5,8% wzrost w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku1.

Przedsiębiorczość Polaków rośnie

Według najnowszych badań, aż 46% Polaków myśli o posiadaniu własnej firmy. Pod tym względem nieznacznie odbiegamy od europejskiej średniej – samozatrudnienie rozważa nawet 51% Europejczyków. Wśród największych korzyści prowadzenia własnego biznesu ankietowani wymieniają m.in. możliwość uzyskania dodatkowych przychodów, bycie własnym szefem i perspektywę realizowania własnych pasji. Z kolei największą barierę przed rozpoczęciem działalności stanowi obawa przed niepowodzeniem oraz pozyskanie kapitału na start. Pomimo ogólnego wzrostu przedsiębiorczości spadło zainteresowanie modelem pracy freelancera ze względu na wiążącą się z nim znaczną niepewność2.

W dobie pandemii wiele osób straciło pracę i źródło zarobku. Spowodowało to wzrost zainteresowania sprzedażą bezpośrednią, która dotychczas często traktowana była głównie jako zajęcie dodatkowe, a obecnie stała się atrakcyjnym źródłem stałego przychodu. Daje również większe poczucie bezpieczeństwa, niż ryzyko samodzielnego prowadzenia biznesu – przedsiębiorstwa zapewniają konsultantom nie tylko dostęp do produktu wysokiej jakości, ale również wsparcie technologiczne i szkolenia, dzięki którym nabywają niezbędne w branży umiejętności i rozwijają swoje kompetencje.

Witold Casetti współzałożyciel CSC Global Education

Choć branża sprzedaży bezpośredniej wciąż musi zmierzyć się z wieloma mitami i nieprawdziwymi wyobrażeniami na swój temat, coraz więcej osób decyduje się na pracę w tym modelu, doceniając wiążącą się z nim niezależność i możliwość samorozwoju. Zmiana postrzegania tej części rynku wymaga jednak stałej edukacji i współpracy uczestników nad profesjonalizacją sprzedaży bezpośredniej.

1 https://www.directsellingnews.com/wfdsa-2020-report-direct-selling-global-sales-totaled-179-3-billion/
2 https://news.amway.pl/jak-pandemia-zmienia-postrzeganie-przedsiebiorczosci-przez-polakow-globalny-raport-przedsiebiorczosci-amway-2019-2020/


Źródło: CSC Global Education  

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czysta3.VC inwestuje milion złotych w Content Expert

content marketing

Content Expert to platforma umożliwiająca użytkownikom weryfikację treści pod kątem jej jakości oraz atrakcyjności na podstawie bazy tysięcy porównywalnych tekstów. Narzędzie ma służyć m.in. pracownikom agencji reklamowych i PR-owych, domów mediowych czy niezależnym twórcom w zwiększaniu efektywności publikacji oraz tworzeniu materiałów spójnych z celami marki. Fundusz Czysta3.VC zainwestował w nie milion złotych.

Rewolucja w content marketingu

Innowacyjność narzędzia opiera się na analizie znaczeniowej tekstu, ocenie (punktowej lub procentowej) jego atrakcyjności oraz segmentacji w ramach dokładnie określonych kategorii. Zostały stworzone na podstawie wniosków z badań przeprowadzonych na kanwie dostępu do bazy ponad 20 000 publikacji eksperckich z dziedziny marketingu.

Korzyścią dla użytkowników Content Expert ma być także możliwość zautomatyzowanej weryfikacji tekstów na podstawie najwyższych standardów oraz cech charakterystycznych dla tekstów eksperckich.

Model biznesowy narzędzia opiera się na trzech rodzajach usług: miesięcznych abonamentach za korzystanie z monitoringu w modelu SaaS, tworzeniu treści eksperckich na zlecenie klienta (na bazie wiedzy, którą dostarczy narzędzie) oraz przeprowadzaniu analiz i opracowywaniu raportów na zlecenie klienta.

Dzięki swoim funkcjonalnościom platforma ma pomóc w spójnym i konsekwentnym opowiadaniu przez marki historii, jaki również tworzeniu jakościowego contentu, silnie zintegrowanego zarówno z firmą, jak i jej celami biznesowymi.

Kto stoi za Content Expert?

Za realizację projektu odpowiedzialna jest nowa spółka Media Maker, tworzona przez zespół specjalistów, którzy od ponad 15 lat zajmują się realizacją projektów i kampanii reklamowych zarówno na rynku polskim, jak i na rynkach zagranicznych. Dzięki wieloletniemu rynkowemu doświadczeniu zyskali szerokie kompetencje z zakresu marketingu oraz nowoczesnych technologii.

Na czele projektu wdrożenia narzędzia stanął Tomasz Kowalczyk – założyciel oraz dyrektor zarządzający spółką Media Maker. Wcześniejsze doświadczenia zdobywał jako partner zarządzający PIMEDIA oraz Head of Client Service w Agencji Reklamowej CzART – realizował strategie i działania marketingowe między innymi takich marek jak: Ceneo.pl, Amazon, BP Polska, Inchcape Motor Polska, Tauron, Maspex, Pepsico, Kanlux, GlobalLogic, ALDI Polska.

Tomasz KowalczykW Media Maker koncentrujemy się na wsparciu naszych klientów działaniami marketingowymi w zakresie 360 stopni – począwszy od koncepcji, po jej efektywną realizację w obszarze planowania i zakupu mediów. Kładziemy bardzo duży nacisk na wyniki biznesowe Partnerów oraz oferowanie im dopasowanych narzędzi mediowych, pozwalających osiągać założone cele poprzez dotarcie do jakościowej widowni w kanałach offline i online. Wierzymy, że nasza innowacyjna platforma pozwoli realizować te cele jeszcze efektywniej.

Tomasz Kowalczyk, Founder, Lider wdrożenia pomysłu narzędzia Content Expert, dyrektor zarządzający Media Maker

Milionowa inwestycja

W platformę zdecydował się zainwestować Fundusz Venture Capital Czysta3.VC, inwestując milion złotych w jej rozwój.

Do tej pory, by ocenić treść, trzeba było wysłać ją odbiorcom i czekać na informacje zwrotne. Rewolucyjne narzędzie na podstawie tysięcy tekstów pomoże autorowi ocenić artykuł, zanim zobaczy go ktokolwiek. Content marketing jest obecnie kluczowy w procesie zakupowym, ma wpływ na realizację celów biznesowych przedsiębiorstw. Za sprawą nowej platformy będzie on jeszcze większy.

Szymon Janiak, partner zarządzający i współzałożyciel funduszu Czysta3.VC


Źródło: Czysta3.VC

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Platige Image SA ogłasza strategię rozwoju na lata 2021-2025

Platige Image SA model biznesowy

Strategia rozwoju Platige Image S.A. na lata 2021-2025 zakłada ewolucję modelu biznesowego Spółki do modelu hybrydowego łączącego działalność w dotychczasowych obszarach usług serwisowych, z rozwojem projektów własnych (IP) w zakresie produkcji gier komputerowych (game development) oraz seriali i filmów (film development) z wykorzystaniem istniejących struktur produkcyjnych oraz uzupełnieniem brakujących kompetencji. Jarosław Sawko i Piotr Sikora, założyciele Platige Image zostali wyróżnieni w 1. i 2. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Strategia jest odpowiedzią na obserwowany w ostatnim czasie dynamiczny rozwój obszaru gier oraz zmieniające się trendy na rynku produkcji filmowej i serialowej, w tym w szczególności na zmiany wywołane pandemią Covid-19 zarówno w obszarze wewnętrznym (zarządzanie projektami, model pracy), jak też zewnętrznym (zmiany otoczenia rynkowego, trendów popytowych, technologii), w zestawieniu z posiadanymi przez Spółkę zasobami i kompetencjami oraz możliwościami ich efektywnego wykorzystania w nowych warunkach gospodarczych.

W obszarze usług serwisowych kluczową sferą rozwoju będzie animacja 3D. Strategia zakłada dalszy rozwój usług animacyjnych dla szybko rosnącego sektora game development (cinematiki i kontent „in game”), a także pozyskiwanie zleceń produkcyjnych w zakresie projektów serialowych zarówno dla sektora game development jak i na potrzeby platform streamingowych. Planowany jest także dalszy rozwój usług tworzenia efektów specjalnych (VFX) na potrzeby filmów i seriali.

Spółka planuje rozwój usług serwisowych w zakresie tzw. wirtualnej produkcji (virtual set) – obsługę projektów filmowych i reklamowych w zakresie dostarczania kontentu oraz obsługi planów zdjęciowych z wykorzystaniem ekranów LED.

Kontynuowana i rozwijana będzie także działalność w zakresie usług produkcji i postprodukcji reklamowej oraz usług na rzecz sektora broadcast, organizacji eventów oraz sektora entertainment.

Jednym z głównych filarów ma być rozwój technologiczny i wykorzystanie najnowszych dostępnych technologii w produkcji contentu.

W obszarze projektów własnych (rozwój własnych IP) Spółka planuje rozwój w dwóch obszarach – produkcji gier komputerowych (game development) oaz produkcji filmów i seriali (film development)

W obszarze game development Spółka planuje wykorzystać posiadane kompetencje w zakresie tworzenia grafiki komputerowej dla branży game development, rozbudowując je istotnie o kompetencje w zakresie produkcji i sprzedaży gier. Przewiduje się produkcję gier w różnych możliwych modelach n.in.: pozyskanie zespołów deweloperskich i tworzenie spółek celowych, zawiązanie spółek celowych z innymi deweloperami, produkcją gier in house, koprodukcja gier z innymi deweloperami i odpowiedzialność za wizualną stronę gry.

Projekty w obszarze film development dotyczyć będą filmów i seriali animowanych oraz live action. Wdrożony zostanie model pracy z budową portfela pomysłów własnych o charakterze IP, pozyskiwania pomysłów zewnętrznych, oceną ich komercyjnego potencjału, możliwości finansowania i optymalnej kosztowo produkcji.

Strategia na najbliższe 5 lat zakłada wykorzystanie najmocniejszych kompetencji Platige do dalszego rozwoju poprzez realizację zarówno projektów serwisowych jak i własnych. W najbliższej przyszłości zamierzamy postawić większy nacisk na ich rozwój, który będzie możliwy dzięki wykorzystaniu naszego doświadczenia, połączonego z rozwiniętymi kompetencjami kreatywnymi i wciąż rozwijanym zapleczem technologicznym.

Karol Żbikowski, CEO Platige Image

Autorskie projekty są nieodłącznym elementem DNA Platige od początku istnienia studia. W najbliższej przyszłości zamierzamy postawić większy nacisk na rozwój projektów własnych, który będzie możliwy dzięki wykorzystaniu naszego doświadczenia, połączonego z rozwiniętymi kompetencjami kreatywnymi i wciąż rozwijanym zapleczem technologicznym.

Piotr Sikora, Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej


Źródło: Informacja prasowa Public Dialog

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF