Prognozy trendów na 2022 rok na brief.pl: HR, employer branding

hr employer branding

Jak eksperci z obszaru HR postrzegają szanse, które daje nam nowy rok? Co okaże się największym trendem 2022 roku w employer brandingu? Czym inspirować się do sukcesu w nadchodzącym roku? Zapraszamy zapoznania się z prognozami trendów na 2022 rok ekspertów z dziedziny HR, employer brandingu, rynku pracy i różnorodności.

Maja Gojtowska_

Maja Gojtowska

autorka bloga Gojtowska.com, konsultantka procesów HR

HR

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

W 2020 roku liczba zaświadczeń chorobowych z tytułu zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania wzrosła o 25% rok do roku, a Polacy nie chodzili z tego powodu do pracy łącznie przez 27,7 mln dni. Te statystyki będą jednak tylko rosnąć – bo zwyczajnie o swoje zdrowie psychiczne nie dbamy. Właśnie dlatego moją inspiracją w 2022 roku będzie każda osoba, która regularnie trenuje swój umysł (tak jak powinno się trenować każdy inny mięsień) i przygotowuje go w ten sposób na trudniejsze momenty. Dbajmy o sen, praktykujmy medytację, korzystajmy z psychoedukacji i uczmy się na temat emocji. Korzyści z tego odczujemy zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym.

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Rynek pracy w Polsce staje się coraz bardziej wymagający. Poziom bezrobocia spada, rośnie liczba kandydatów pasywnych, czyli osób, które są chętne zmienić pracę, tylko gdy potencjalny pracodawca skutecznie ich do tego zachęci. Nie lepiej jest wewnątrz organizacji – systematycznie obserwujemy spadek poziomu zaangażowania pracowników w Polsce i na świecie. To wymaga całkowitej zmiany podejścia firm do ich sposobu komunikacji z kandydatami i pracownikami. Czas, by pracodawcy skupili się na budowie i regularnym mierzeniu doświadczeń rekrutacyjnych i pracowniczych. Bo to one są kluczem do sukcesu biznesu w 2022 roku.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Trudno mi wskazać jedno wydarzenie, na które szczególnie czekam. Praktycznie przez cały rok wypatruję każdej kreacji, projektu, który ma pomóc pracodawcom przyciągnąć do siebie kandydatów. Prawdziwym świętem są dla mnie również wszystkie konkursy, w których oceniane są kampanie HR-owe i Employer Brandingowe. Wnoszą one zawsze sporo przykładów kreatywnych i innowacyjnych sposobów dotarcia do potencjalnych pracowników.

 

Monika Domanska

Monika Domańska

ekspertka ds. komunikacji i relacji

komunikacja, psychologia, EB

 

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

Inspiracją w 2022 roku będą odkrywcze korelacje oparte na współczesnych wyzwaniach. Nowym wymiarem luksusu w świecie szerowania staje się doświadczanie, a nie posiadanie. Aplikacje „TO DO” będziemy równoważyć hasłem „TO BE”. Redefinicja czuć nad mieć, pomoże w poszukiwaniu rozwiązań w najważniejszych dla nas obszarach życia zawodowego. Po pierwsze w miejscu i sposobie pracy. Po dwóch latach działalności hybrydowej widzimy jak praca zdalna przekłada się na efekty biznesowe, a jak na sferę psychiczną i relacyjną. Zmieniająca się organizacja i kultura firmy będzie z tego czerpać zasoby, by integrować potęgę technologii z czułymi obszarami emocji pracowników. Po drugie działalność firm dostosowuje się do coraz bardziej świadomych wyborów konsumpcyjnych. Odpowiedzialność społeczna biznesu będzie stanowić coraz istotniejszy aspekt, ponieważ 81% respondentów w Polsce (75% na świecie) chce pracować w organizacji, która ma pozytywny wpływ na społeczeństwo (PWC 2021). Po trzecie bohaterką inspiracyjnych trendów na 2022 będzie sama ZMIANA. Poszukiwane będą kompetencje szybkiego uczenia się oraz umiejętności STEM (science, technology, engineering, math). I jest na to otwartość, aż 86% polskich pracowników (76% na świecie) jest gotowa do ciągłego zdobywania nowych umiejętności, a nawet do przekwalifikowania, aby utrzymać się na rynku pracy (PWC 2021).

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Trendem będzie dobrze skomunikowany leadership, który już dziś zajmuje się przygotowaniem nas na nadchodzące jutro. Technologie dają pod tym względem ogromne pole do popisu. Sprzyjają zarówno rozwojowi nowych kategorii biznesu, jak i promowaniu wartości, kreując tym samym nową twarz przedsiębiorczych autorytetów. To właśnie nowi liderzy wyjaśnią nam jaki wpływ przyszłe trendy i zachowania będą miały na nasze życie, które coraz bardziej opiera się na nieustannie modyfikowanych algorytmach, danych i rozwoju AI.

Ogromne znaczenie jako trend będzie miał aspekt naszego holistycznego zdrowia, który również ma już swoje scenariusze przyszłości. Dobrze wiemy, że forma przekłada się na efektywność, a to podstawa naszego bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia. Dlatego firmy będą starały się w jak największym stopniu zadbać o ten obszar. Pojawiające się rozwiązania już dziś kierują uwagę biznesu w stronę wellbeingu, telemedycyny i możliwości e-zadbania o szeroko pojęte zdrowie mentalne. Do tego potrzebna jest uważność, otwartość i dobra komunikacja, a w budowaniu dialogu pomagać nam będą coraz przyjaźniejsze e-narzędzia, którymi skutecznie dotrzemy do rozporoszonych zespołów.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Świat wirtualny rzucił właśnie rękawicę światu kreacji i innowacji. I to dosłownie, bowiem dzięki zaprezentowanej właśnie przez firmę Meta rękawicy, będzie można „poczuć obiekty dotknięte w wirtualnej rzeczywistości”. To dzięki m.in. poduszkom powietrznym, które w założeniu będą „oszukiwać” ludzki zmysł dotyku. Z iloma firmami, osobami spotkam się niedługo w metaświecie? Jaki to będzie miało na nas wpływ? Kim zechcemy w nim być zakładając gogle na oczy i w jaki sposób będziemy tworzyć ludzkie relacje, pracować, załatwiać bieżące sprawy, by się w tym świecie dobrze czuć? E&Y szacuje, że do roku 2025 branża gamingowa i reklamowa w Metaverse warta będzie 82 mld dolarów. W kolejce ustawia się już branża reklamowa, turystyczna, samochodowa, sektor zdrowia czy finansów – ogólnie cały nasz świat. Jest to wiec wyzwanie dla kreatywnych liderów, których co roku wyczekuję w rankingu magazynu BRIEF. Ich historie obrazują kierunek zmian i inspirują do poszukiwania przyszłych ról i zadań zawodowych opartych na współpracy w rzeczywistym świecie.

 

Susanna RomantsowaSusanna Romantsova

Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności (Equality, Diversity & Inclusion Leader), IKEA Retail Polska

diversity & inclusion

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

Twardymi danymi, myśleniem krytycznym i autorefleksją. To zawsze dobra baza do świadomego planowania oraz pomaga w podejmowaniu decyzji mających wpływ na naszą przyszłość. Rok 2021 był dla większości z nas rokiem dość chaotycznym, w którym wszystko nagle przyspieszyło, a presja nadążenia za informacją oraz podejmowania natychmiastowych decyzji była odczuwalna, jak nigdy dotąd.

W roku 2022 inspiracją natomiast niech będzie bardziej świadome spowolnienie, weryfikacja założeń z roku poprzedniego w oparciu o fakty i własne wartości oraz lepsza priorytetyzacja tego, czym się zajmujemy. Tematy ludzkie, w tym różnorodność i włączanie, zdecydowanie będą w centrum uwagi jednostek, ale i organizacji.

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Cały obszar Diversity & Inclusion (D&I) może stać się dla wielu firm takim tematem do zaopiekowania wewnątrz firmy, jak również jednym z przewag do przyciągania i utrzymania najlepszych talentów w organizacji.

„Wielka rezygnacja”, czyli trend na rynku pracy, którego początek obserwujemy w Polsce i globalnie w 2021 i związana z nim fala wypalenia zawodowego, nawet zmiany pracy w wyniku następstw kolejnej fazy pandemii COVID-19 wytworzy większe zapotrzebowanie na działania włączające w sposób holistyczny, strategiczny i długotrwały.

Firmy zaczną się chwalić, nie owocowymi czwartkami w biurze, a brakiem luki placowej w wynagradzaniu kobiet i mężczyzn :).

Na poziomie indywidualnym będziemy mówić głośniej i częściej o świadomym rozwoju liderek i liderów włączających oraz o zapotrzebowaniu na rynku na kompetencje z zakresu zarządzania różnorodnymi zespołami. Wewnątrz D&I i wśród nas ekspertów w tej dziedzinie, zaczniemy podkreślać ważność podejścia intersekcjonalności w rozumieniu osobowości oraz systemów stwarzających nierówności w życiu społecznym, zawodowym, i osobistym.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Wyczekuje z nadzieją i niecierpliwością każdego wydarzenia branżowego, które będzie adresować temat różnorodności i włączania w ujęciu cross-funkcyjnym, nie tylko jako obszar działu HR. Marzy mi się debata o D&I w logistyce, w finansach, w marketingu, w mediach i życiu publicznym. Co by to oznaczało dla nas jako społeczeństwa w dłuższej perspektywie? Czekam również na innowacje w obszarze rozpoznawania i rekrutacji różnorodności oraz przeciwdziałania uprzedzeniom, a także nowego standardu, czyli powszechnego używania języka włączającego w naszej codziennej komunikacji.

Rok 2022 zaczynam z wiarą w pozytywną zmianę pod kątem docenienia różnorodności w polskim społeczeństwie i planem działań w swojej firmie, które do tej zmiany się przyczynią.

 

Lukasz Zuk

Łukasz Żuk

Head of Rocket Jobs

branżowe portale pracy

 

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

Być może zabrzmi to trywialnie, ale moją największą inspiracją jest prosta wizja wygodnego i ciekawego życia z bliskimi mi ludźmi. To ona pobudza mój apetyt, a sukces w biznesie stopniowo zaspokaja tę potrzebę. Oczywiście przestudiowałem success story znanych biznesmenów, znam ich drogę i kroki milowe, ale to proste uświadomienie sobie czego właściwie chcę od życia ma największy impakt na skalę moich działań. Praca w marketingu wymaga bycia na bieżąco, więc możemy liczyć na stały przypływ inspiracji 😉

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Nie sposób pominąć tu TikToka, który coraz śmielej rozpycha się wśród dorastających pokoleń. Czy tego chcemy czy nie, będziemy musieli polubić się z tą platformą i oferowanymi przez nią formatami. Zbliża się czas skupienia dużej uwagi marek na pokoleniu Z, jego ideałach i oczekiwaniach od świata. Myślę, że będzie to również czas rozkwitu wszelkiej maści mniejszych influencerów, z którymi marki będą coraz chętniej wchodzić we współpracę. Poza tym spodziewam się sporego nacisku na działania CSRowe, proekologiczne.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Przede wszystkim wyczekuję otwarcia się branży eventowej na wydarzenia offline, które pandemia nam nieco wycięła. Wśród wydarzeń, na które czekam z niecierpliwością na pewno wymienić muszę Imagination Day i oczywiście Mundial w Katarze, podczas którego na pewno zobaczymy mnóstwo ciekawych kreacji 🙂

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak budować dobre relacje w organizacji za pomocą komunikacji i doświadczeń?

webianar DE inauguracja relacje

Webinar #3: Jak budować dobre relacje w organizacji za pomocą komunikacji i doświadczeń? Webinar odbył się w ramach Inauguracji I edycji programu Dream Employer. Prelegentami byli Monika Domańska i Adam Mamok.

Trzy kwestie okazały się kluczowe w ramach rozmowy o budowaniu relacji wewnątrz organizacji. Pierwsza dotyczy leadershipu i tego jak wyłaniać liderów i kim powinni być dla zespołów. Omawialiśmy jakie powinni mieć cechy, żeby pracownicy mieli poczucie współpracy, rozwoju i tak ważnego dziś bezpieczeństwa. Drugi obszar wiąże się z rolą kobiet na kluczowych stanowiskach. Badania jasno dowodzą, jak dobry wpływ na działalność firm ma zachowanie parytetów, natomiast praktyka pokazuje, że wiele organizacji nie wykorzystuje w pełni tych możliwości. Trzeci aspekt dotyczył współpracy międzypokoleniowej i uczestnicy webinaru okazali się zwolennikami i praktykami zespołów zróżnicowanych wiekowo. Za ważny aspekt uznali wzajemne uczenie się i wymianę doświadczeń i kompetencji.

Monika Domańska, członkini Rady Programowej Dream Employer

OBEJRZYJ WEBIANAR JAK BUDOWAĆ DOBRE RELACJE W ORGANIZACJI ZA POMOCĄ KOMUNIKACJI I DOŚWIADCZEŃ?

partnerzy DE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Za nami inauguracja Dream Employer

debata DE inauguracja

Debatą ekspertów oraz cyklem webinarów tematycznych rozpoczęła się pierwsza edycja Dream Employer, programu realizowanego z inicjatywy BRIEF.

Idea stojąca za tą inicjatywą to z jednej strony konkurs wyłaniający najlepszych pracodawców, bez względu na wielkość czy sektor, w którym działa firma, z drugiej – stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń z zakresu relacji wewnątrz organizacji, przywództwa czy employer brandingu, grupującej i angażującej ekspertów, praktyków i badaczy tych obszarów.

Zarządzanie firmą to przede wszystkim zarządzanie ludźmi. Począwszy od komunikacji celów, strategii i indywidualnych zadań, po motywowanie, wspieranie w rozwoju i tworzenie przyjaznego środowiska pracy. W dzisiejszych czasach – skrótowo określanych VUCA, czyli pełnych zmian, niepewności, kompleksowości – młode pokolenie formułuje wobec pracodawców zupełnie nowe oczekiwania. Cieszę się, że projekt Dream Employer nie tylko będzie promował ten wątek, ale jednocześnie merytorycznie go pogłębi, pokazując perspektywę zarówno pracodawcy, jak i pracownika, dając nam wszystkim wskazówki, co do dalszych działań.

Agnieszka Sora, Dyrektor Zarządzająca GfK Polonia, członkini Rady Programowej programu Dream Employer

Projekt zakłada, że pierwsza edycja potrwa od sierpnia tego roku do marca 2021 roku. Zwieńczeniem będzie ogłoszenie laureatów konkursu; cały ten czas jednak będzie obfitować w szereg wydarzeń merytorycznych otwartych dla chętnych – dzięki transmisjom online i udostępnianiu materiałów wideo na stronach DreamEmployer.pl oraz Brief.pl.

Wydarzeniem inaugurującym była debata otwarta uroczyście przez Grzegorza Kiszluka (redaktora naczelnego Brief.pl), którą zorganizowano w przestrzeniach District Hall w Cambridge Innovation Center Warsaw, przy ul. Chmielnej w Warszawie. Hybrydowy model tego eventu pozwolił uczestnikom dyskusji spotkać się ze sobą w jednym miejscu, wraz z ograniczoną liczbą widzów. Każdy zaś mógł obejrzeć wydarzenie na żywo, dzięki transmisji online.

Na rynku pracy mamy reprezentantów czterech pokoleń. Różnią się oczekiwaniami i przyzwyczajeniami, ale łączą ich motywacje i cele. W projekcie Dream Employer będziemy definiować rozwiązania łączące pokolenia. Ponad 80% pracodawców dostrzega korzyści płynące ze współpracy międzypokoleniowej, ale nie wszyscy wiedzą jak przyciągnąć i zaangażować Zetki, Millenialsów, Iksy czy Bejbi Boomersów. Będziemy promować dobre praktyki i rozpowszechniać sprawdzone metody, tak aby pracodawcy mogli korzystać z potencjału wszystkich pokoleń.

Paulina Mazur, konsultantka EB, ekspertka ds. różnorodności, członkini Rady Programowej programu Dream Employer

Dyskusję o nowych relacjach na linii pracodawca – pracownik przeprowadzono w dwóch godzinnych sesjach. W pierwszej wzięły udział: Karolina Karwowska, Paulina Mazur i Jolanta Piątkowska, a dyskusja dotyczyła takich obszarów jak różnice pokoleniowe wśród pracowników oraz tego jak bardzo relacje wewnątrz organizacji zmieniły się pod wpływem pandemii koronawirusa i lockdownu. W drugiej debacie – o jakości relacji, istocie dialogu między liderem a pracownikiem, przepływie informacji czy sprzyjającej rozwojowi kulturze organizacyjnej – rozmawiali: Monika Domańska, Adrian Martinez, Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska i Maciej Hassa.

OBEJRZYJ NAGRANIE Z DEBATY INAUGURACYJNEJ DREAM EMPLOYER 

Pandemia pokazała, że praca zdalna jest możliwa nawet w przypadku tych stanowisk czy firm, które do tej pory nie brały pod uwagę takiej opcji. Jednocześnie pokazała też, że wyłącznie praca zdalna przez bardzo długi czas może być męcząca i frustrująca dla dużej ilości osób, które potrzebują więcej bodźców społecznych. Dlatego najbardziej efektywnym modelem pracy będzie praca hybrydowa. To pozwoli nam wykorzystać atuty obu tych modeli.

Beata Rzepka, Ekspert ds. rozwoju w Santander Bank Polska

Ostatnio pomagałam w procesie podejmowania decyzji – jak przygotować firmę do zmiany, ale też jak najszybciej zaimplementować ludzi do nowych realiów. W kontekście dzisiejszego tematu, czyli idealnego pracodawcy myślę, że szalenie istotne z punktu widzenia pracownika są komunikacja, obiektywizm oraz praca nad kulturą organizacyjną.

Marta Chalimoniuk-Nowak, Ekspert ds strategii Business Center Club

Pierwszy tydzień działań związanych ze startem programu Dream Employer uzupełniły bezpłatne webinary dostępne na żywo, online. Codziennie, od wtorku do piątku, w godzinnych dyskusjach wymieniali się opiniami i doświadczeniami praktycy i eksperci z zakresu HR, employer brandingu, relacji wewnątrz organizacji i przywództwa. W pierwszym z webinarów dyskutowano o dobrych miejscach pracy bez względu na wielkość i możliwości firmy. O znaczeniu dobrostanu we współczesnych firmach dyskutowały Karolina Karwowska, Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska, Karolina Ignyś i Jolanta Piątkowska. Dobre praktyki employer brandingowe omawiali Tomasz Graszewicz i Adrian Martinez. Z kolei o budowaniu dobrych relacji w organizacji rozmawiali Monika Domańska i Adam Mamok.

Grupa ORLEN wyróżnia się m.in. ogromnymi możliwościami, jakie oferuje. Pracując u nas można zdobywać unikatowe doświadczenie, a także uczestniczyć w realizacji innowacyjnych projektów zarówno w kraju, jak i środowisku międzynarodowym.

Cechuje nas wszechstronność i innowacyjność, jednocześnie stawiamy przy tym duży nacisk na rozwój naszych pracowników. To właśnie swoimi dobrymi praktykami i standardami chcielibyśmy dzielić się podczas tego programu.
 

Edyta Wątor, Dyrektor Biura Zarządzania Kompetencjami i Rozwojem Pracowników PKN ORLEN

Program wspierają partnerzy: GFK, PKN ORLEN, Wedel, Krajowa Izba Gospodarcza, Centrum Kreatywności Targowa, Made in PR.

Partnerami debaty inauguracyjnej byli: District Hall w Cambridge Innovations Center Warsaw, Venture Cafe Warsaw oraz wydawnictwo OnePress.

Program został objęty patronatem przez Gazetę MSP i Chillizet.

Nagrania z webinarów będą publikowane na stronach Brief.pl i DreamEmployer.pl, można je także znaleźć na kanałach społecznościowych BRIEF.

partnerzy DE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem. Bezpłatne webinaria dla pracodawców w programie Dream Employer

webinaria dream employer

Już w najbliższy poniedziałek, 10 sierpnia o godzinie 15:00 zainaugurujemy pierwszą edycję projektu Dream Employer. Konkursowi dla pracodawców będzie towarzyszył całoroczny program merytoryczny, obfitujący w spotkania i artykuły eksperckie, webinary oraz podcasty.

Inauguracja I edycji programu Dream Employer odbędzie się w District Hall w Cambridge Innovation Center Warsaw, będzie także transmitowana online. W debacie wezmą z udział eksperci – członkowie i członkinie Rady Programowej. Na kolejne cztery dni, 11-14 sierpnia, zaplanowaliśmy webinaria, które nawiązują tematycznie do kategorii oceny stanu faktycznego w organizacji w konkursie Dream Employer.

Trzy kluczowe kategorie obejmują:

  1. Kultura i wartości firmy (misja, wizja, cele strategiczne organizacji).
  2. Przywództwo i rozwój pracowników (angażowanie i motywowanie pracowników oraz ich docenianie i nagradzanie, jakość komunikacji i informacji zwrotnej, programy rozwoju i ścieżki kariery, możliwości rozwoju kompetencji i doświadczeń).
  3. Dobrostan pracowniczy (well-being i work-life balance, stan fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy zatrudnionych, jakość benefitów pozapracowniczych, etyka i wartości w praktyce, praca zespołowa, wolontariat itd.).

 

dream employer webinaria

 

📣 Podczas naszych webinarów, które będą kontynuacją inauguracji programu Dream Employer będziemy mieli do rozdania kilka ciekawych książek ❗❗❗

👉 „Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi” Zyty Machnickiej

👉 „Efekt piaskownicy. Jak szefować żeby roboty nie zabrały ci roboty” Magdaleny Kieferling

👉 „Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki” Pawła Tkaczyka

Zachęcamy do aktywnego udziału w tych webinarach, ponieważ książki zostaną rozdane wśród najaktywniejszych uczestników i zadecydują o tym prowadzący! 🙌

W konkursie mogą wziąć udział tylko osoby zarejestrowane na dany webinar!

 

11 sierpnia 2020, 11:00

Małe jest piękne, czyli o tym jak tworzyć świetnie miejsca pracy nie mając wielkich budżetów

Prowadzący:

👉 Patryk Adamczyk – partner zarządzający Be About
👉 Maciej Hassa – partner strategiczny Be About, dyrektor zarządzający Jobflow

Na pewno widzieliście zacne kampanie employer brandingowe międzynarodowych i dużych polskich firm. Wykorzystują różne kanały dotarcia. Często towarzyszą im produkcje video, kosztujące kilkaset tysięcy złotych. Widać, że pracował nad nimi sztab ludzi. Pojawia się wtedy pytanie: z czym ja mogę wyjść na rynek, nie mogąc nawet marzyć o takim rozmachu? Podczas webinaru staramy się przyjść z pomocą i odpowiedzieć jak mali i średni przedsiębiorcy, start-up’y mogą się wyróżnić. Bez budżetów, ale z pomysłem.

O czym?
Mali i średni pracodawcy też mogą być dobrymi pracodawcami! Czyli employer branding z małymi budżetami

Dlaczego?
Chcemy podsunąć narzędzia i pomysły na employer branding pracodawcom z sektora małych i średnich firm.

Dla kogo?
Przede wszystkim pracodawcy z sektora Małych i średnich firm, ale również i większe organizacje, szczególnie te nieposiadające marki produktowej.

Co zyskasz?
Wiedzę i pomysły pozwalające zabrać się za wdrożenie employer brandingu do Twojej firmy, ale i inspiracje jak zrobić to dobrze i

PRZEBIEG SPOTKANIA:

1. Jak przygotować pomysł na działania employer brandingowe Twojej firmy?
2. Gdzie szukać pomysłu na Twój employer branding?
3. Jakie kanały wykorzystać do promowania Twojej marki pracodawcy?
4. Kogo zaangażować i jak i mierzyć efekty działań?

ZAPISUJĘ SIĘ

 

12 sierpnia 2020, 11:00

Dobrostan (well-being) i jego rola we współczesnych organizacjach

Prowadzące:

👉 Karolina Karwowska – wieloletnia liderka i szefowa, ekspertka budowania angażujących miejsc pracy.
👉 Jolanta Piątkowska – wieloletnia menedżerka, coach biznesowy, wykładowczyni na CDV.
👉 Agnieszka Zawadzka -Jabłonowska, wykładowczyni Akademii Leona Koźmińskiego, autorka nowego modelu dobrostanu pracownika.
👉 Karolina Ignyś – Head of People & Culture Miinto Poland at Miinto Group

Podczas spotkania postaramy się dać odpowiedź na najważniejsze pytania dotyczące szeroko rozumianego dobrostanu czy well-beingu. Pokażemy Ci ujęcia dobrostanu bazujące na najnowszej wiedzy naukowej, dobrych praktykach organizacji oraz na doświadczeniach ekspertów. Udowodnimy, że budowanie kultury well-being w organizacjach jest sposobem na przyciąganie talentów, angażowanie pracowników oraz ich efektywność. Dobrostan jest odpowiedzią na zmiany, jakie zachodzą w naszym świecie, na oczekiwania wszystkich pokoleń. Wreszcie dobrostan może stać się jednym z najlepszych przepisów na budowanie dobrego miejsca pracy i spełnianie oczekiwań młodych pokoleń.

PRZEBIEG SPOTKANIA:

1. Czym jest dobrostan w ujęciu indywidualnym i organizacyjnym? Dlaczego jest tak istotny dziś?
2. Naukowe ujęcia dobrostanu – pozytywny kapitał psychologiczny i jego związek z efektywnością i dobrostanem.
3. Czy dobrostan pracowników wystarczy do stworzenia dobrego miejsca pracy? W jaki sposób wykorzystać dobrostan do zbudowania angażującej organizacji?
4. Tworzenie kultury dobrostanu w organizacji jako element strategii organizacji.
5. Przykłady budowania dobrostanu w organizacjach.

ZAPISUJĘ SIĘ

13 sierpnia 2020, 11:00

Jak budować dobre relacje wewnątrz organizacji za pomocą komunikacji i doświadczeń?

Prowadzący:

👉 Monika Domańska, partner zarządzający w Made in PR, członkini rady programowej Dream Employer
👉 Adam Mamok – prezes Grupy Essilor na Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię

Na sprawność, a więc i efektywność biznesową firmy, wpływa jakość relacji – na wielu poziomach i różnorodnych obszarach. Między menedżerem a podległymi pracownikami, między członkami zarządu, między pracownikami wspólnego działu czy zespołu, ale też np. z dostawcami, współpracownikami, klientami. Najistotniejsza jest odpowiedź: jakiego rodzaju powinny to być relacje oraz jak je zbudować i utrzymać? Narzędzia im służące czy forma komunikacji – okazują się rzeczą ważną, lecz wtórną w stosunku do jakości relacji. Brak właściwych i autentycznych relacji to powszechny, choć zwykle nieuświadomiony problem w organizacjach. Wpływa bezpośrednio na wartości i kulturę organizacyjną, poziom zaangażowania ludzi, jakość oferty i jej efektywność, a nawet – reputację marki.

PRZEBIEG SPOTKANIA:

1. Czym są dobre relacje w firmie i kogo dotyczą?
2. Jak zdiagnozować stan faktyczny i wyciągnąć właściwe wnioski?
3. Na czym powinny się opierać relacje wewnątrz organizacji?
4. W jaki sposób rozpocząć budowanie właściwych relacji?
5. Efekty zbudowania szczerych i odpowiednich relacji w biznesie.

ZAPISUJĘ SIĘ

14 sierpnia 2020, 11:00

100 pytań do kampanii employer brandingowych

➡️ Masz pytania dotyczące tworzenia kampanii employer brandingowych?
➡️ Chciałbyś wiedzieć jakie strategie stoją za najciekawszymi realizacjami?
➡️ A może nie wiesz od czego zacząć?

Wszystko, co chcesz wiedzieć, a boisz się zapytać.

Już 14 sierpnia na wszystkie Twoje pytania odpowiedzą nasi eksperci, Tomasz Graszewicz i Adrian Martinez. Zero teorii, sama praktyka poparta ciekawymi realizacjami.

Pytania można wpisywać w komentarzu lub przesłać je bezpośrednio do organizatorów. Do zobaczenia (i usłyszenia)!

ZAPISUJĘ SIĘ!

 

partnerzy DE

Anita Florek

Rusza I edycja Dream Employer

inauguracja dream employer

Rusza pierwsza edycja konkursu dla pracodawców, któremu towarzyszy platforma wymiany wiedzy i doświadczeń oraz szereg wydarzeń dotyczących dojrzałego przywództwa, kultury i relacji wewnątrz organizacji oraz employer brandingu.

Już 10 sierpnia oficjalnie rozpocznie się I edycja Dream Employer, konkursu adresowanego do pracodawców. Tego dnia w przestrzeniach District Hall w Cambridge Innovation Center Warsaw odbędzie się transmitowana na żywo online debata z udziałem ekspertów – członków Rady Programowej. Kolejne webinaria zaplanowano na kolejne cztery dni, 11-14 sierpnia (szczegółowa agenda – poniżej).

Inicjatorem przedsięwzięcia pod nazwą Dream Employer jest BRIEF, wydawca Brief.pl, portalu o tematyce biznesowej i marketingowej. Osią projektu jest konkurs adresowany do wszystkich pracodawców, ale towarzyszyć mu będą liczne wydarzenia – aż do wyłonienia laureatów wiosną 2021 roku.

Konkurs i cały program Dream Employer ma być najbardziej aktualną odpowiedzią na potrzeby rynku, na nowo definiując pojęcie „wymarzonego pracodawcy”. W tym sensie, w centrum zainteresowania organizatorów Dream Employer pozostaje kultura organizacyjna oraz jakość przywództwa uwzględniająca obie perspektywy – pracodawcy i pracownika, a także bierze pod uwagę spójność wartości i świadomość wspólnych celów. W ramach konkursu badaniem obejmowani będą i liderzy firm, i zatrudnieni przez nie ludzie.

Dream Employer jest pomyślany jako niezależny konkurs, w którym organizacje ocenianie są w szeregu kontekstów. Koncept został wypracowany przez radę programową; w jej skład wchodzą liderzy firm oraz eksperci i praktycy w zakresie HR, komunikacji wewnętrznej czy budowania wizerunku pracodawcy: Grzegorz Kiszluk (przewodniczący), Agnieszka Sora, Monika Domańska, Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska, Adrian Martinez, Joanna Piątkowska, Paulina Mazur, Maja Gojtowska, Karolina Karwowska, Maciej Hassa i Tomasz Graszewicz.

Badania i analiza stanu faktycznego w organizacji obejmować będzie trzy kluczowe kategorie:

  1. Kultura i wartości firmy (misja, wizja, cele strategiczne organizacji).
  2. Przywództwo i rozwój pracowników (angażowanie i motywowanie pracowników oraz ich docenianie i nagradzanie, jakość komunikacji i informacji zwrotnej, programy rozwoju i ścieżki kariery, możliwości rozwoju kompetencji i doświadczeń).
  3. Dobrostan pracowniczy (well-being i work-life balance, stan fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy zatrudnionych, jakość benefitów pozapracowniczych, etyka i wartości w praktyce, praca zespołowa, wolontariat itd.).

Szereg czynników zewnętrznych wpływa dziś na standardy pracy i oczekiwania pracowników, a także na efektywność procesów w organizacji. Kluczowe jest to, czy osiąga się wspólne cele w organizacji, czy istnieje faktyczny dialog, dobre relacje, jakość kultury organizacyjnej itd. Sposób osiągania tych celów, na przykład przez wybór konkretnych narzędzi, wydaje się wtórny, powinien uwzględniać charakter, specyfikę firmy i ludzi w niej zatrudnionych. Konkurs Dream Employer jest tak pomyślany, aby uwzględniał wszystkie najważniejsze potrzeby organizacji bez względu na sektor rynku czy wielkość. Doskonale sprawdzi się zatem nie tylko w odniesieniu do korporacji, lecz również małych i średnich firm.

Monika Domańska, członkini rady programowej Dream Employer, managing partner w agencji Made in PR

Obecne czasy weryfikują dobrych pracodawców bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Oprócz mocnej, autentycznej kultury organizacji liczy się atmosfera, bezpieczeństwo, wartości oraz to w jaki sposób przyciągamy, angażujemy i utrzymujemy pracowników w naszych firmach. Różnorodność wieku, płci, kompetencji i doświadczenia stawia przed wieloma organizacjami spore wyzwania, ale daje również ogromne szanse na budowanie miejsc pracy, do których będziemy przyciągać talenty. Dream Employer jako nowa i wyjątkowa inicjatywa, będzie promować tych pracodawców, którzy z różnorodności uczynili swoją przewagę konkurencyjną i mogą podzielić się dobrymi praktykami jak budować angażujące miejsce pracy i stawiać pracowników w centrum uwagi.

Karolina Karwowska, wieloletnia liderka, ekspert budowania angażujących organizacji, członkini Rady Programowej

Całoroczny program wspierają merytorycznie partnerów, przewidziana też została współpraca z uczelniami i studentami.

Program wspierają partnerzy: GFK, PKN ORLEN, Wedel, Krajowa Izba Gospodarcza, Centrum Kreatywności Targowa, Made in PR.

Partnerami Inauguracji są: District Hall w Cambridge Innovations Center Warsaw, Venture Cafe Warsaw oraz wydawnictwo OnePress.

Program został objęty patronatem przez Gazetę MSP i Chillizet.

Więcej: www.dreamemployer.pl


Agenda debaty inauguracyjnej i serii webinariów:

DEBATA: Nowa rzeczywistość w relacjach pracodawca-pracownik. Czego oczekują pracownicy i co mogą zrobić pracodawcy, by tworzyć angażujące organizacje?

Będziemy rozmawiali o tym:

➡️  jak pandemia przyspieszyła zmiany w organizacji miejsc pracy?

➡️  jak szybko zmieniły się oczekiwania pracowników różnych pokoleń, zwłaszcza w zakresie poczucia bezpieczeństwa i well-being’u?

➡️  jak w nowych warunkach tworzyć angażujące środowisko pracy

➡️  przed jakimi wyzwaniami stoją pracodawcy wobec pracy zdalnej/rozproszonej zespołów wielopokoleniowych?

Debatę poprowadzi: Paweł Zawadzki, autor serii podcastów #dreamemployer, z agencji Większe Logo.

W debacie udział wezmą eksperci:

👉 Paulina Mazur
👉 Adrian Martinez
👉 Karolina Karwowska
👉 Monika Domańska
👉 Jolanta Piątkowska
👉 Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska
👉 Maciej Hassa

Gości powita redaktor naczelny Brief.pl Grzegorz Kiszluk.

Spotkanie odbędzie się w formie hybrydowej. Ze względu na ograniczenia epidemiologiczne w wydarzeniu można uczestniczyć osobiście (ograniczona liczba miejsc) lub zdalnie. Serdecznie zapraszamy do rejestracji na debatę i webinaria inaugurujące program Dream Employer.


Plan webinarów:

  • Małe jest piękne, czyli o tym jak tworzyć świetnie miejsca pracy nie mając wielkich budżetów. ZAPISUJĘ SIĘ
  • Dobrostan (well-being) i jego rola we współczesnych organizacjach. ZAPISUJĘ SIĘ
  • Jak budować dobre relacje wewnątrz organizacji za pomocą komunikacji i doświadczeń? ZAPISUJĘ SIĘ
  • 100 pytań do kampanii employer brandingowych.  ZAPISUJĘ SIĘ

partnerzy DE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF