...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Renault świętuje 60-lecie swojego kultowego modelu Renault 4

Renault model 4

  • Legendarny samochód, który sprzedał się w liczbie ponad 8 milionów sztuk
  • Prawdziwa ikona francuskiej popkultury
  • Bogaty program obchodów w 2021 roku 

Pomimo niepewnej sytuacji pandemicznej tegoroczne obchody obejmą liczne wydarzenia, które odbiją się szerokim echem w mediach społecznościowych. Oficjalny program obchodów 60-lecia obejmie wydarzenia, które będą odbywały się każdego 4. i 14. dnia miesiąca w sieciach społecznościowych.

Pojawią się niepublikowane dotychczas materiały przygotowane przez fanów dla fanów, m.in. wspomnienia kolekcjonerów i znanych osobistości. Pozwolą nam odkryć na nowo historię samochodu, który odcisnął wyraźne piętno na swojej epoce.

Model, który stał się symbolem francuskiej popkultury, jest nie tylko samochodem przeszłości. To samochód, który nadal jest „aktualny” i może być samochodem przyszłości. Oficjalny kalendarz obchodów będzie się zmieniał w zależności od aktualności. Uzupełnią go wydarzenia organizowane z inicjatywy fanów – będzie to coś w stylu „offowego” festiwalu!

Renault model 4
Źródło: Renault Polska

LUTY – Z okazji 60-lecia Renault zwróciło się do znanego grafika i ilustratora wydarzeń sportowych, Grega. Greg przygotował kilkanaście niepowtarzalnych Renault 4 w scenerii typowej dla różnych epok, w których funkcjonował ten kultowy samochód Renault.

Rocznica będzie również dla fanów okazją do wyrażenia swojej fascynacji i przywiązania do Renault 4, a także odkrycia wielu pięknych historii, które wydarzyły się za kierownicą legendarnego modelu (od 8 lutego w sieciach społecznościowych).

W witrynie Atelier Renault, flagowego miejsca spotkań marki na Polach Elizejskich w Paryżu, pojawi się Renault 4 w wersji Parisienne. Wersję można rozpoznać już na pierwszy rzut oka po oryginalnym wzorze plecionki na nadwoziu.

MARZEC – Kolekcja Renault Classic, która dba o dziedzictwo marki, zaprezentuje 30 modeli Renault 4. Dwanaście kultowych wersji wybranych spośród nich zostanie zaprezentowanych w unikatowej scenerii przygotowanej specjalnie na tę okazję.

KWIECIEŃ – Renault 4 to ponadczasowy samochód, który zawsze pojawiał się w zabawach dzieci… Dorośli influencerzy opowiedzą nam, jak w ich wspomnieniach wygląda ten model w serii zabawnych filmików wykonanych techniką poklatkową. W animacjach zostaną wykorzystane miniaturowe modele Renault.

MAJ – Cała kolekcja starannie wyselekcjonowanych przedmiotów z logo Renault 4, zaprojektowanych specjalnie z okazji 60-lecia, będzie dostępna w butiku w Atelier Renault pod numerem 53 na Polach Elizejskich oraz na stronie internetowej.

W maju Renault zaprezentuje serię filmów wideo, w których zostaną pokazane sekrety tego modelu na przykładzie różnych wersji. Będzie to także okazja do zgromadzenia opinii i wspomnień wszystkich, którzy dorastali w cieniu Renault 4, kolekcjonerów, a także ludzi, którzy przyczynili się do powstania tego kultowego modelu marki.

LIPIEC – Jak prawdziwa gwiazda kina, która zyskała sławę występami na ekranie, Renault 4 pojawi się na czerwonym dywanie podczas 74. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes.

W lecie w Atelier Renault na najpiękniejszej alei świata będzie można obejrzeć wystawę „Renault 4 – ikona popkultury”. Na odwiedzających czeka unikatowe Renault 4 i wiele innych niespodzianek.

WRZESIEŃ – W ofercie Zity, paryskiej sieci car-sharingu, pojawi się Renault 4. Będzie to okazja do przejażdżki elektryczną wersją kultowego modelu.

LISTOPAD – Czas na kolejną niespodziankę, tym razem z udziałem furgonetki Renault 4, która również „rządziła” na rynku.


Źródło: Renault Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rewolucja w podejściu do samochodu – mniej emocji, więcej kalkulacji [BADANIE]

Rozwój technologii i zmiana nawyków konsumentów, rosnąca koncentracja rynku motoryzacyjnego, wzrost cen aut, a w ostatnim czasie pandemia, to czynniki, które powodują, że zmienia się sposób, w jaki wybieramy samochody. Dziś skupiamy się przede wszystkim na tym, jaki jest miesięczny koszt danego modelu, czy auto jest bezawaryjne i jakie technologie w nim zastosowano – takie wnioski płyną z badania sondażowego przeprowadzonego przez platformę Carsmile. Jeśli kiedyś byliśmy przywiązani do konkretnych marek, czy modeli aut – to dziś nasza lojalność jest niewielka.

Co jest najważniejsze przy wyborze auta?

Celem omawianego badania sondażowego było sprawdzenie czym kierują się kierowcy wybierając nowy samochód. Analitycy Carsmile wytypowali 18 czynników, a następnie poprosili użytkowników platformy o ocenę ich ważności przy podejmowaniu decyzji.
Każdy czynnik można było ocenić jako:

  • bardzo ważny,
  • ważny,
  • nieważny.

Słowo o metodologii

Opracowując wyniki ankiety, analitycy nadali odpowiedziom „bardzo ważny” 1 punkt, odpowiedziom „ważny” zero punktów, a odpowiedziom „nieważny” minus 1 punkt. W efekcie uzyskali listę czynników mających wpływ na nasze decyzje o wyborze samochodów, uszeregowanych od najważniejszego do najmniej ważnego. Wagę poszczególnych czynników określają wartości procentowe. Hipotetyczny wynik 100% oznaczałby, że wszyscy ankietowani uznali dany czynnik za bardzo ważny, a hipotetyczny wynik minus 100% oznaczałby, że dany czynnik został przez wszystkich badanych uznany za nieważny.

Względy ekonomiczne wzięły górę

Takich skrajnych odpowiedzi nie było, ale widać wyraźnie, że dwa czynniki osiągnęły bardzo wysoki wynik dodatni. Zdecydowanym liderem okazał się miesięczny koszt użytkowania. Temu czynnikowi badani nadali wagę aż 72%, co oznacza, że znakomita większość ankietowanych uznała go za bardzo ważny przy wyborze samochodu. W sumie wynik dodatni osiągnęło 13 czynników, przy czym ostatni z nich uzyskał wagę jedynie 9%. Czynnikom, które osiągnęły wynik ujemny, a zatem zostały uznane przez większość badanych za nieważne, poświęcony zostanie odrębny raport.

Miesięczny koszt jako czynnik numer jeden przy wyborze samochodu oznacza, że względy ekonomiczne są obecnie najważniejsze i mają wyraźną przewagę nad innymi argumentami. Badanie pokazuje, że zakup samochodu to dziś zdecydowanie więcej matematyki i techniki niż emocji.

Michał Knitter, wiceprezes Carsmile

Samochód ma służyć rodzinie

Zdaniem Knittera, może to mieć związek z kryzysem w gospodarce, ale nie tylko.

Michał KnitterJesteśmy świadkami rewolucji w podejściu do auta. Przestaliśmy traktować samochód jako inwestycję życia, spełnienie marzeń. Do auta podchodzimy dużo bardziej pragmatycznie – jak do narzędzia, które ma zabezpieczyć potrzeby rodziny, zagwarantować jej bezpieczeństwo i wpisać się miesięczny budżet gospodarstwa domowego.

Michał Knitter, wiceprezes Carsmile

Takim postawom sprzyja model używania samochodów zamiast ich kupowania na własność, ale też rozwój technologii. Powoduje on, że decyzje o wyborze auta coraz częściej podejmujemy zdalnie, korzystając z videotestów i aplikacji mobilnych, w mniejszym stopniu kierując się emocjami, a w większym stopniu czynnikami finansowymi i oceną parametrów technicznych, ale też wygodą przy zawieraniu transakcji. Ciekawostką jest też relatywnie niska waga w badaniu „ceny katalogowej pojazdu” względem „miesięcznego kosztu użytkowania.

co jest bardzo ważne przy wyborze samochodu

Mamy dość awarii

Na drugim miejscu na liście najważniejszych kryteriów, które bierzemy pod uwagę przy wyborze auta, znalazła się bezawaryjność, która otrzymała wagę 62%. Ten czynnik z pewnością przemawia za wyborem samochodu nowego, gdzie ryzyko poważnej awarii jest niewspółmiernie niższe.

Połączenie miesięcznego kosztu z bezawaryjnością, jako dwóch najważniejszych kryteriów wyboru, prowadzi do większego zainteresowania samochodami nowymi. Z tego wynika, że nauczyliśmy się już akceptować fakt, iż takie auto jest niższej klasy od samochodu używanego o podobnej cenie, ale za to nie narazi nas na nieprzewidziane wydatki w trakcie eksploatacji. To pozytywne zjawisko i jednocześnie nadzieja na to, że jeśli rynek wynajmu upowszechni się w Polsce, mniej będzie na naszych drogach wraków z importu, które być może wyglądają atrakcyjnie, ale są zwykle w bardzo złym stanie technicznym.

Michał Knitter, wiceprezes Carsmile

Co się kryje pod miesięcznym kosztem?

Miesięczny koszt użytkowania samochodu (z ang. TCO), to suma wydatków, jakie wiążą się z korzystaniem z pojazdu. Pojęcie to obejmuje ratę kredytu, leasingu czy ratę za wynajem, utratę wartości, koszty ubezpieczenia, serwisów, paliwa czy inne wydatki eksploatacyjne, ale zsumowane w skali miesiąca, nawet jeśli ponosimy je np. raz w roku. Różnice w racie za wynajem mogą być ogromne – abonament może sięgać od ok. 900 zł miesięcznie w przypadku aut miejskich do nawet 10 tys. zł dla klasy premium (umowa na 3 lata, brak wkładu własnego, ubezpieczenie, serwisy, opony wliczone w cenę, wynajem na cele prywatne).

Samochód zintegrowany ze smartfonem

Na trzecim i czwartym miejscu w rankingu preferencji przy wyborze pojazdu znalazły się czynniki związane z wykorzystaniem nowych technologii w samochodach. Są to „wyposażenie” z wagą 44% oraz „systemy bezpieczeństwa” z wagą 40%.

Hitem jeśli chodzi o wyposażenie są obecnie systemy Apple CarPlay oraz Android Auto, umożliwiające korzystanie ze smartfona na wyświetlaczu samochodowym. Chodzi w szczególności o wygodny dostęp do Google Maps, które są na bieżąco aktualizowane w informacje o korkach, radarach czy wypadkach.

Adam Todorowski, dyrektor sprzedaży w Carsmile

Dużą popularnością cieszą się też wszelkie rozwiązania z zakresu autonomizacji pojazdów, które z jednej strony zwiększają komfort podróżowania, a z drugiej podnoszą bezpieczeństwo.

Technologia i bezpieczeństwo

– Użytkownicy szczególnie poszukują samochodów wyposażonych w asystenta martwego pola lusterek, asystenta pasa ruchu, asystenta parkowania, w czujniki parkowania i kamerę 360 st., jak również w systemy ostrzegające przed kolizją czy w tempomat z funkcją hamowania. Samochody klasy premium mają tego typu rozwiązania w standardzie, ale w autach z niższej półki cenowej też są one coraz popularniejsze, a z pewnością bardzo poszukiwane przez kierowców .

Adam Todorowski, dyrektor sprzedaży w Carsmile

Do czynników, które zostały uznane przez uczestników badania za bardzo ważne przy wyborze samochodu, zaliczyć można także typ nadwozia oraz długość i zakres gwarancji, chociaż ich waga jest już znacznie niższa niż czynników opisanych wcześniej (odpowiednio 30% i 27%).

co jest ważne przy wyborze samochodu

Znaczek na masce ma coraz mniejszą moc

Jednym z większych zaskoczeń w badaniu Carsmile mogą być za to wyniki wskazujące na relatywnie nieduże przywiązanie współczesnych użytkowników samochodów do konkretnych marek czy modeli. Uzyskały one wciąż wynik dodatni, co oznacza przewagę odpowiedzi „bardzo ważne” i „ważne” nad „nieważne”, ale ich wpływ na nasze decyzje zdaje się być się relatywnie niewielki. „Model” uzyskał w badaniu wagę 17%, a „marka” zaledwie 9%, co dało jej ostatnie, 13-te miejsce na liście czynników ważnych przy wyborze samochodu.

Jest więc raczej mało prawdopodobne, że zdecydujemy się na dany model pojazdu z czystej lojalności, jeśli auto to nie spełni dużo ważniejszych dla nas wymogów związanych z miesięcznym kosztem, technologią czy bezpieczeństwem. „Znaczek na masce” odchodzi niestety na dalszy plan. Dlaczego tak się dzieje?

Julia Izmałkowa

Jako badacz z całą pewnością mogę stwierdzić, że brak lojalności nie jest typową cechą konsumentów. Im bardziej niepewne czasy, tym bardziej ludzie chcą być lojalni – bo to daje im poczucie ugruntowania, stabilności, zmniejsza ich neurotyczny lęk przed dokonaniem złego wyboru. Teraz czasy są tak niestabilne, że ludzie coraz bardziej chcą być lojalni. Problem polega na tym, że marki im tego nie ułatwiają. Dawne symbole luksusu są faktycznie luksusowe wtedy, gdy kupisz mega wyposażony model. Więc to model, a nie brand jest luksusowy. Jeżeli model uchodzący za klasę premium wygląda plastikowo, to obietnica marki nie jest spełniona.

Marki samochodów absolutnie zapracowały sobie na taki brak lojalności. Mało tego, że samochody wyglądają tak samo (pomiędzy brandami) – to komunikacja jest taka sama pomiędzy markami – TAKA SAMA. Te same góry, z tym samym morzem, z tym samym zakrętem, z tą samą „inspirującą” muzyką, z takimi samymi hasłami. NIC UNIKATOWEGO. NIC SWOJEGO. Żadnej historii, żadnych wartości, żadnej prawdziwej tożsamości. Marki robią reklamę, nie komunikują się. 

A reklamy są rażąco nijakie, banalne. Nie chodzi nawet o to, że nie ma w tym żadnego odniesienia do lokalnych potrzeb, ale globalnie reklamy marek są stockowe i nijakie. Dopóki marki nie zatrudnią dobrych psychologów, którzy pomogą im zrozumieć współczesnych ludzi, oraz genialnych kreatywnych, którzy pomogą im stworzyć i opowiedzieć historię – dopóty lojalność będzie minusem w tej kategorii. Ważne, żeby nie zamykać oczu na prawdę i nie mówić że „są takie czasy i że ludzie są nielojalni, bo cena jest najważniejsza”. To nieprawda! Cena jest ważna. Ale marka jest też ważna. Problem polega na tym, że marki samochodów przestały dbać o to, żeby być marką, a nie tylko środkiem transportu.

Julia Izmałkowa, psycholog, założycielka i CEO IZMAŁKOWA, pierwszej w Europie agencji badawczej specjalizującej się w wykorzystywaniu psychologii kłamstwa oraz etnografii dla marketingu i biznesu

Samochody stają się coraz bardziej podobne

Jednym z powodów jest unifikacja modeli, do której dochodzi w następstwie zacieśniającej się współpracy koncernów motoryzacyjnych oraz postępującej koncentracji branży. W efekcie mamy bliźniacze modele, które poza logotypem marki, niewiele różnią się konstrukcją, wyglądem czy wyposażeniem.

Każdy z nas może wymienić wszelkiego rodzaju bliźniaki i trojaczki, ale nawet gdy auta drastycznie różnią się designem pod nadwoziem kryją identyczną technologię. Od wielu lat robi tak koncern Volkswagena, nie sposób jednak nie zauważyć, że i inne koncerny też się unifikują. Dzisiaj pod maską Opli i aut PSA pracują te same silniki, identyczną technologię znajdziemy także w autach Hyundaia i Kii, mimo tego, że modele tych marek oferowane są w odmiennych sieciach sprzedaży.

Jakby tego było mało, samochody stają się do siebie coraz bardziej podobne. Nie chodzi nawet o unifikację nadwozi – wszak obecnie najpopularniejsze są SUV-y i crossovery – ale o normy, które muszą spełnić. Dlatego pod maskami większości współczesnych modeli znajdziemy doładowane „benzyniaki” o niewielkiej pojemności, które wyposażono w filtr cząstek stałych. Z drugiej strony, normy bezpieczeństwa oraz identyczne testy zderzeniowe sprawiają, że auta projektuje się tak, aby były bezpieczne i dobrze wypadały w testach Euro NCAP. Kolejnym elementem, który ma wpływ na unifikację, są oczekiwania klientów co do elektronicznych gadżetów, które powinny się znaleźć w nowoczesnych samochodach – a tych często dostarczają te same firmy elektroniczne.

Kto jeszcze patrzy na wielkość bagażnika?

Wśród czynników, które uczestnicy badania określi jako umiarkowanie ważne przy wyborze samochodu znalazło się w sumie siedem pozycji. Obok wspominanego już modelu i marki w tej grupie pojawiły się jeszcze: spalanie, pojemność samochodu w środku, czas oczekiwania na odbiór auta, wielkość bagażnika i cena katalogowa. Najwyżej punktowane w tej grupie czynników „spalanie” osiągnęło wagę 24%, a najniżej punktowana „marka”- zaledwie 9%, choć warto zaznaczyć, że nie był to wynik najgorszy, bo aż pięć czynników uzyskało punktację ujemną (przewaga odpowiedzi „nieważne” w badaniu, które były punktowanie po minus 1 punkt każda – ale tej grupie zostanie poświęcony odrębny raport).

wiek badanych Carsmile

Zróżnicowana grupa respondentów

Badanie sondażowe Carsmile przeprowadzono w dniach 25.06-06.07.2020. Miało ono formę ankiety elektronicznej. Ankietę wypełniło 423 respondentów. Największą grupę wśród badanych stanowiły osoby w wieku 36-45 lat. Wśród respondentów znalazły się zarówno osoby fizyczne, jak i właściciele małych firm, wykorzystujący samochody dla celów służbowych i prywatnych. Grupa była zróżnicowana pod względem sposobu finansowania ostatniego samochodu – respondenci korzystali zarówno z leasingu czy wynajmu, jak i z kredytu oraz zakupu gotówkowego.

 


Informacja prasowa: Carsmile

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rekordowy miesiąc w historii Carsmile

Carsmile

Twórcy internetowej platformy Carsmile nie po raz pierwszy zaskakują rynek. W czasie epidemii koronawirusa, kiedy salony samochodowe w Polsce praktycznie wstrzymały sprzedaż, platforma istotnie zwiększyła swoje zasięgi i pozyskała nowych klientów.

Rekordowy wynik

Czerwiec okazał się rekordowym miesiącem w historii Carsmile. Wstępne dane wskazują, że firma zawarła ok. 180 umów wynajmu i leasingu samochodów, co jest wynikiem o 20% lepszym niż w maju i o 360% lepszym niż w analogicznym okresie przed rokiem. Do tej pory historycznie najlepszym miesiącem dla Carsmile był luty, kiedy to za pośrednictwem platformy sprzedanych zostało ok. 150 pojazdów.

Cieszymy się, że pomimo głębokiego kryzysu w branży automatowe zakończyliśmy czerwiec z nowym rekordem. Sprzedaż samochodów przez internet w połączeniu z koncentracją na nowoczesnych formach użytkowania pojazdów to strategia, która pozwala naszej platformie rosnąć nawet w tak trudnych warunkach rynkowych.

 Łukasz Domański, prezes Carsmile

Według danych Samar, w pierwszych 20 dniach czerwca zarejestrowano w Polsce o 27% mniej nowych samochodów osobowych niż w analogicznym okresie przed rokiem (nie ma jeszcze pełnych danych). W maju rynek mierzony liczbą rejestracji skurczył się o 55%, po jeszcze głębszym spadku w kwietniu.

2 200 umów, zero salonów, 2 nowe platformy

Skąd biorą się tak duże rozbieżności między internetową platformą a rynkiem?

Przekroczyliśmy liczbę 2200 sprzedanych aut nie mając ani jednego salonu. Obsługujemy klientów wyłącznie zdalnie, a samochody dostarczmy pod dom. Przez naszą platformę sprzedaliśmy online więcej samochodów niż cały rynek razem wzięty.

Michał Knitter, wiceprezes Carsmile

W opinii twórców Carsmile, czerwiec przyniósł pewną poprawę nastrojów w całej branży automotive, co ma związek z odmrażaniem gospodarki. Rekordowa sprzedaż w Carsmile to przede wszystkim efekt uruchomienia nowej platformy, udoskonalonej pod względem technicznym i graficznym. Tylko w czerwcu stronę Carsmile odwiedziło 150 tysięcy użytkowników. W czerwcu Carsmile uruchomił też nowa linię biznesową – platformę white label do sprzedaży samochodów przez interent, dedykowaną jednej z marek motoryzacyjnych.

Wynajem na niepewne czasy

Koncentracja na wynajmie długoterminowym nam ułatwia nam rozwijanie biznesu w tak trudnych czasach. Polacy niechętnie pozbywają się dziś gotówki, wolą zachować oszczędności na czarną godzinę, a wynajem albo w ogóle nie angażuje środków własnych użytkownika pojazdu, albo robi to w minimalnym stopniu. Widzimy, że udział wkładu własnego spadł w ostatnich miesiącach . eśli ktoś martwi się o przyszłość, łatwiej mu podjąć decyzję o wydaniu 1500 zł miesięcznie na abonament, co w ciągu 3 lat daje kwotę 50 tys. zł, w której są już serwis i opony, niż pozbywać się jednorazowo 100 tys. zł gotówki żeby kupić auto na własność.

Michał Knitter, wiceprezes Carsmile

Małe firmy lepszym klientem

Kolejnym czynnikiem, który pozwala Carsmile rozwijać się pomimo trudnych warunków rynkowych, jest koncentracja na małych firmach. Dealerzy, których głównymi klientami są korporacje (zakupy flotowe stanowią 60% rynku w Polsce), mają dziś problem, bo duże firmy rezygnują z planów wymiany floty, przedłużając obecne umowy na kolejny rok. Małe firmy też zostały dotknięte przez kryzys, ale w tym segmencie mamy jednak większe rozdrobnienie, a jednocześnie większą elastyczność w prowadzeniu biznesu.


Źródło: Informacja prasowa Carsmile

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

EFL: Czym jest samochód dla różnych pokoleń Polaków?

motoryzacja

Autorzy badania przyjrzeli się perspektywom czterech pokoleń Polaków: Baby Boomers (osoby w wieku 55+), X (dzisiejsi 40- i 50-latkowie), Y (millenialsi, urodzeni pomiędzy 1981 a 1995 rokiem) i Z (dzisiejsi 20-latkowie). Respondenci odpowiadali m.in. na pytania dotyczące podejścia do samochodów oraz swoich preferencji przy wyborze auta.

Różnice międzypokoleniowe

Jak pokazuje raport EFL, starsze pokolenia kierowców przy zakupie samochodu zwracają uwagę przede wszystkim na niezawodność oraz koszty utrzymania. Dla młodszych częściej mają za to znaczenie estetyka, moc silnika oraz komfort. Niezależnie od wieku, priorytetem jest jednak dla Polaków bezpieczeństwo.

Wyraźne różnice międzypokoleniowe widać również przy preferencjach dotyczących dodatkowego wyposażenia. Pokolenia X oraz Baby Boomers z reguły podejmują praktyczne decyzje: wybierają pokładową nawigację czy dodatkowe poduszki powietrzne. Dla pokoleń Y i Z znacznie ważniejsza jest za to muzyka w samochodzie – młodsi kierowcy zwracają bowiem większą uwagę na sprzęt car audio, taki jak głośniki czy radio.

różnice międzypokoleniowe
źródło: Europejski Fundusz Leasingowy

Czym dla Polaków jest motoryzacja?

Co ciekawe, cztery pokolenia polskich kierowców niemal zgodnie przyznają, że motoryzacja jest ich pasją, a samochód daje im poczucie wolności. Jednak to ci najmłodsi najmocniej przywiązują się do swoich aut. Ze stwierdzeniem “Samochód jest dla mnie niczym dobrym kompan, lubię spędzać w nim czas” zgadza się 8 na 10 kierowców z pokolenia Z i tylko 5 na 10 baby boomersów. Co trzeci kierowca w wieku 40+ przyznaje za to, że za kierownicę wsiada rzadko, przede wszystkim wtedy, gdy musi coś załatwić.

motoryzacja dla polaków
źródło: Europejski Fundusz Leasingowy

Ekologia coraz ważniejsza

Autorzy badania sprawdzili również, jaki wpływ na stosunek do samochodów ma rosnąca świadomość ekologiczna Polaków. Okazuje się, że 46% kierowców nie widzi w samochodach zagrożenia dla środowiska. Przeciwnej odpowiedzi udzieliło 33% badanych – wśród nich przede wszystkim respondenci z pokolenia X.

posiadanie własnego auta
źródło: Europejski Fundusz Leasingowy

Więcej o czterech spojrzeniach na cztery kółka w nowym raporcie EFL: Jak na samochody patrzą różne pokolenia Polaków? 


Źródło: Informacja prasowa Europejski Fundusz Leasingowy

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zmiany personalne w Suzuki Motor Poland

Suzuki Motor Poland

Dorota Drelich pracuje w Suzuki Motor Poland od 2008 roku, w ostatnich latach jako Communication Manager, następnie PR Manager, a od września 2019 r. na stanowisku Zastępcy Dyrektora Działu Marketingu. Do głównych obowiązków należały: realizacja strategii marketingowej marki, planowanie i koordynacja realizacji działań komunikacyjnych dla samochodów, motocykli, silników zaburtowych, a także projektów sportowych dla marki Suzuki. Na nowym stanowisku Dyrektora Działu HR i Administracji odpowiada za następujące obszary funkcjonowania firmy: zarządzanie zasobami ludzkimi, IT, administrację i szkolenia.

Martyna Kalinowska w 2018 roku rozpoczęła pracę w Suzuki Motor Poland na stanowisku Asystentki Działu Marketingu. Przez ostatni rok pełniła obowiązki Specjalisty ds. Projektów Sportowych, realizując projekty związane ze sponsoringiem sportowym. Od 1 czerwca 2020 r. objęła stanowisko Koordynatora ds. Komunikacji w Dziale Marketingu. Dotychczasowy zakres obowiązków zostaje poszerzony o planowanie i koordynację realizacji działań komunikacyjnych dla wszystkich grup produktowych marki Suzuki: samochodów, motocykli i silników zaburtowych.


Źródło: Informacja prasowa SUZUKI MOTOR POLAND SP. Z O.O.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

VIN-Info – Polska firma z misją! | Artykuł sponsorowany

Początki jej działalności sięgają 1996 roku, ale to w 2001 roku oficjalnie rozpoczęła działalność jako Autobaza.pl.

Firma powstała z realnej potrzeby zasięgnięcia informacji o pojazdach używanych, pojawiających się na rynku, jak również w odpowiedzi na liczne oszustwa sprzedawców handlujących zarówno pojazdami z przekręconymi licznikami, jak i po poważnych kolizjach drogowych. Zakup takiego pojazdu naraża niczego nieświadomego klienta na koszty oraz może stanowić istotne ryzyko dla zdrowia i życia wszystkich użytkowników dróg.

Autobaza.pl okazała się tak bardzo pomocnym narzędziem, że szybko zyskała odbiorców swoich usług, jak również naśladowców próbujących powielić sukces firmy.

Autobaza – realna pomoc przy zakupie pojazdu

Dziś portal Autobaza.pl znany jest wielu kierowcom, którym raport historii pojazdu pomógł uniknąć popełnienia błędu przy zakupie samochodu. Przez lata zwiększał zakres swojej działalności, a dziś można powiedzieć, że jest bazą wiedzy o rynku motoryzacyjnym w Polsce.

Autobaza.pl publikuje ciekawe newsy i informacje z branży motoryzacyjnej, udziela porad związanych z zakupem używanego samochodu, doradza w sprawie napraw i zakupu części.

Jednak ponad wszystko dostarcza rzetelnych i sprawdzonych informacji o historii pojazdu z krajowego jak i zagranicznego rynku. 

W ofercie firmy znajdują się raporty historii pojazdu zarejestrowanego i użytkowanego w Polsce, jak również za granicą: w Belgii, Holandii czy USA… 

Każdy raport zawiera informacje dotyczące rozkodowania numeru VIN oraz wszelkie dostępne informacje o pojeździe, takie jak np. przebieg, historia pojazdu czy historia incydentów. W raporcie można nawet zobaczyć historyczne zdjęcia jeżeli kiedykolwiek były zrobione i upublicznione w Internecie.

Raporty dostępne na autobaza.pl agregują dane dostępne z:

  • własnych źródeł informacji
  • agencji rządowych,
  • organizacji non-profit,
  • partnerów branżowych,
  • informacji publicznych,
  • źródeł dostępnych w Internecie.

Po wpisaniu numeru VIN na stronie autobaza.pl otrzymujemy wstępne sprawdzenie informacji dostępnych o danym pojeździe widoczne poniżej. Decydując się na zakup raportu posiadamy zatem pełną informację o danych jakie znajdą się w historii interesującego nas pojazdu.

Zapis dotyczący historii incydentów, obok zdjęć i przebiegu pojazdu jest jedną z najbardziej pożądanych w raporcie danych. Nie należy jednak dyskwalifikować zakupu pojazdu w oparciu tylko i wyłącznie o informacje dotyczące historii incydentów, wyświetlaną na tzw. pre-check. Po zakupie raportu może się okazać, iż incydent został wyceniony do 1000 PLN i był zwykłą stłuczką parkingową.

Kupując raport historii dla importowanego pojazdu, należy mieć na uwadze, że będą dostępne: historia z kraju pochodzenia oraz ogólna historia pojazdu VIN-Info. Raporty te będą się nawzajem uzupełniać.

I tak np. dla pojazdu sprowadzonego z Holandii i dalej zarejestrowanego i użytkowanego na terenie naszego kraju, system autobaza wygeneruje dwa raporty historii pojazdu. Pierwszy raport będzie zawierał informacje o historii pojazdu i zdarzeniach jakie miały miejsce w Holandii, a drugi raport będzie zawierał wszelkie dane odnotowane podczas użytkowania pojazdu również w Polsce.

Całość – czyli oba raporty dają kompleksową historię pojazdu.

Zawartość raportów

W raportach uwzględniane są następujące dane (mogą się one nieco różnić ze względu na kraj pochodzenia):

  • podstawowe oznaczenia sprawdzanego pojazdu (logotyp marki i model)
  • podstawowe informacje o sprawdzanym pojeździe (np. marka, model, rodzaj paliwa, rok produkcji). W zależności od tego, co producent zakodował w numerze VIN, w sekcji tej wyświetlonych może być od kilku do kilkunastu informacji. Informacje te są dekodowane za darmo i widoczne w całości zarówno przed zakupem raportu i jak i w treści płatnego raportu.
  • opcje wyposażenia – jeżeli zostały zakodowane w numerze VIN
  • chronologiczna historia znanych uszkodzeń pojazdu, zawierająca datę i miejsce zdarzenia oraz wartość szkody wyrażoną w przedziale cenowym
  • chronologiczna lista odczytów odnotowanych przebiegów pojazdu
  • historia ogłoszeń internetowych i sprawdzeń pojazdu 
  • rejestr sprawdzeń pojazdu w narodowych bazach pojazdów poszukiwanych
  • wykaz ostrzeżeń opublikowanych przez producenta pojazdu, dotyczących usterek fabrycznych stwierdzonych w niektórych seriach produkcyjnych
  • producenta pojazdu
  • zdjęcia

W raporcie historii pojazdu z USA znajdziemy dodatkowe informacje dotyczące tzw. aktów własności określających historię rejestracji pojazdu w USA, a w raporcie pojazdu z Belgii będzie zawarta informacja o weryfikacji przebiegu z Car-Pass. Dla pojazdu sprowadzonego z Holandii będzie zapis o weryfikacji przebiegu NAP – Nationale Auto Pas.

Dodatkowe usługi związane z historią pojazdu

Ponadto autobaza daje również możliwość weryfikacji ewentualnych zastawów sądowych ustanowionych na pojeździe, co jest również kluczową, lecz niestety często pomijaną informacją dotyczącą pojazdu. 

Ustanowiony na pojeździe zastaw sądowy oznacza, iż jest on obciążony długiem, który wraz z zakupem pojazdu przechodzi na nabywcę. Po zakupie pojazdu z ustanowionym zastawem sądowym, mamy tylko dwa wyjścia: albo spłacić dług, albo stracić pojazd. I nie ma tu żadnego znaczenia fakt, iż to poprzedni właściciel zaciągnął zobowiązanie. Zastaw jest przypisany do samochodu i przechodzi na kolejnych właścicieli do momentu spłaty zobowiązania.

Dla bardzo wymagających klientów portal autobaza udostępnił usługę polegającą na eksperckich oględzinach pojazdu. Ekspert na życzenie klienta dokona bardzo szczegółowej oceny pojazdu, zawierającej:

  • informacje podstawowe o pojeździe wraz z weryfikacją dostępnej dokumentacji i historii serwisowej
  • ocenę zewnętrzną pojazdu z analizą m.in. powłoki lakierniczej
  • ocenę szyb pojazdu
  • ocenę lamp pojazdu
  • ocenę opon i felg pojazdu
  • ocenę komory silnika
  • ocenę wewnętrzną pojazdu
  • jazdę próbną
  • ocenę podwozia
  • analizę komputera pokładowego
  • wykonane wg specjalnej procedury zdjęcia pojazdu
  • podsumowanie z określeniem czy pojazd jest wart zakupu.

Ceny raportów

Ceny raportów zaczynają się już od 11,90 PLN. Im więcej danych znajdzie się w raporcie – tym jego cena jest wyższa. Jednak nadal bardzo atrakcyjna. Firma Autobaza zadbała, aby ceny raportów były dostępne na każdą kieszeń. 

Porównując koszty, na jakie możemy się narazić kupując wysłużony czy uszkodzony w wypadku samochód, to naprawdę niewielki wydatek. 

Zatem nie oszczędzaj na bezpieczeństwie i przy poszukiwaniach wymarzonego pojazdu zajrzyj na Autobaza.pl i sprawdź czego się możesz dowiedzieć.

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Premiera Nowego Peugeot 508 od 180heartbeats + Jung v Matt akcentowała jego atuty podczas jazdy w dzień i w nocy

Kolacja pomogła wyeksponować zalety Night Vision – systemu, który umożliwia kierowcy lepsze prowadzenie samochodu w ciemnościach. Technologia, wykorzystując obraz z kamer podczerwonych, pozwala łatwiej zauważyć ludzi czy zwierzęta na drodze. Ponadto dziennikarze poznali możliwości Nowego Peugeot 508 podczas jazd testowych malowniczymi trasami w okolicach Olsztyna, które agencja zaplanowała razem z zawodowym instruktorem jazd testowych – Maciejem Bocheńskim. Po stronie agencji było również  przygotowanie scenografii i brandingu, wybór miejsca, logistyka oraz zaproszenie uczestników – w wydarzeniu wzięło udział w sumie 30 dziennikarzy z branży motoryzacyjnej.

Fot. Robert Korybut,okamgnienie.pl
Fot. Robert Korybut,okamgnienie.pl
Fot. Robert Korybut,okamgnienie.pl
Fot. Robert Korybut, okamgnienie.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nie wolno tak robić

I nagle mnie olśniło. A może jest tak, że właśnie dopiero kiedy opadną emocje, zaczynamy dostrzegać to co wartościowe i prawdziwe? Tego postaram się poszukać w swoich wspomnieniach jakie towarzyszą mi na myśl o nowym Volvo V90 Cross Country.

Volvo jest marką, która zawsze podążała swoją drogą. Od samego początku założyciele firmy Assar i Gustaf stawiali na bezpieczeństwo swoich projektów. Dzięki temu z czasem Volvo zaczęło uchodzić za producenta najbezpieczniejszych samochodów na świecie. Pierwsi wprowadzili laminowaną szybę
przednią, pierwsi wprowadzili pasy trzypunktowe, pierwsi wprowadzili zintegrowany fotelik dziecięcy…. czy późniejszy system BLIS. No jest się czym chwalić. Jednak we współczesnym świecie, obowiązkowych testów zderzeniowych, konkurencji powielającej każdą nowinkę techniczną, bezpieczeństwo Pasażerów nie jest już niczym tak nadzwyczajnym, jest standardem.

A więc co pozostało Volvo z tamtych lat?

Elegancja i szacunek.
Nie mam najlepszego zdania o współczesnej motoryzacji. Samochody owszem powstają doskonałe, ale mam wrażenie, że zostały sprowadzone do przedmiotów, które należy maksymalnie po trzech latach zutylizować. Dla mnie samochód to zdecydowanie coś więcej, więc nie godzę się z takim stanem rzeczy. Volvo mam wrażenie także. Model V90 pozostaje samochodem na lata, to samochód ponadczasowy, który za jakiś czas mam nadzieję nadal będzie pełen szyku i elegancji. Nie zestarzej się tak szybko jak konkurencja.

Szacunek swój także okazuję za to, że projektantom Volvo udało się pogodzić nawiązanie do tradycji z nowoczesnością. Model 960 był jednym z najlepiej narysowanych kombi lat 90tych. Mimo upływu lat zachował swój charakter, styl i szyk. Myślę, że właśnie do tego nawiązali projektanci współczesnego
V90 kreśląc jego linie, a spece od marketingu wymyślając slogan „powrót legendy”. Dla uściślenia warto dodać, że model 960 w ostatnim roku produkcji w ramach unifikacji nazewnictwa w grupie nosił nazwę właśnie ……V90. Jedynie tylne lamy nowego modelu wymykają się ocenie, traktuję je jako artystyczne szaleństwo projektantów. Inaczej nie potrafiłbym znaleźć dla ich kształtu wytłumaczenia.

Volvo V90 Cross Country to samochód olbrzymi. Mierzy prawie pięć metrów i ma prawie dwa metry szerokości. Jeżdżąc nim naprawdę czujemy się bezpiecznie. Zaskakujące jest to, że mimo tych gabarytów prowadzi się go jak auto kompaktowe. Co ciekawe dużo gorzej prowadziło mi się jego mniejszego poprzednika czyli Volvo XC70. Drugi bardzo duży plus należy się V90 za właściwości jezdne i dynamikę jazdy. Sceptycznie podchodziłem i w sumie nadal podchodzę do downsizingu.
Kiedy Volvo ogłosiło, że w swoich autach będzie stosowało tylko dwulitrowe jednostki, pomyślałem…. świat się kończy, a jednak się nie skończył. Silnik w wersji D5 bardzo sprawnie napędza to duże i ciężkie auto. Robi to bez wysiłku. Układ kierowniczy jest optymalnie zestrojony pod miejskie warunki.

Samochód prowadzi się jak po szynach. Skrzynia działa sprawnie, nie gubi się w interpretacji zamiarów kierowcy. Pamiętajmy jednak, że to topowy model. Czy niższe wersje byłby by równie dopracowane? Tego nie wiem.

Przejechałem tym samochodem w ruchu miejskim kilkaset kilometrów po mniej i bardziej wyboistych drogach. Czy by mnie zawiódł na dłuższym dystansie? Tego też nie wiem i się pewnie nie dowiem.
Auto, którym miałem przyjemność jeździć kosztuje tyle co małe mieszkanie. Pozostawię to bez komentarza. Przecież dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach.
Zaskoczyły mnie w tym aucie najbardziej dwie rzeczy, jedna pozytywnie, to twarde fotele, spodziewałem się miękkiej kanapy, a tu taka proszę niespodzianka. Dobrze wyprofilowane, wygodne i twarde. Lubię to! Druga to….. olbrzymie lusterka boczne. Z jednej strony to gwarancja dobrej widoczności a więc poprawa bezpieczeństwa, ale akurat przy moim wzroście ( 187cm) i pozycji za kierownicą ( lubię siedzieć jak najniżej) wyglądając przez boczne szyby w momencie skręcania widziałem tylko….. olbrzymie lusterka. A to już bezpieczne nie jest. Przecież tam mogą być piesi.
Jak widać nie można mieć wszystkiego.

Resumując.
Nie przychodzi mi na myśl, żaden rodziny samochód, który miałby w sobie tyle elegancji nawet jeśli na tylnej kanapie trójka Dzieci rozsmaruje swoje ulubione smakołyki. To naprawdę fajny klimatyczny, wymykający się współczesnym trendom samochód. Zdecydowanie w szarym macie wygląda najlepiej.
Kto nie wierzy niech zobaczy reklamę tego modelu. Idealnie oddaje ducha tego samochodu. Jak widać nowi właściciele marki Volvo dobrze odrobili prace domową.

 


Piotr Kempa aka Ken z Bloków. Kierowca wyścigowy, wicemistrz Polski Rallycross 2010, zdobywca drugiego miejsca Pucharu Polski Rallycross 2015, oficjalny promotor Rallycrossu w Polsce w latach 2013-2016. Wiceprezes zarządu RC Promotor Polska. Przerabianie samochodów to jego pasja.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF