Multikino jako pierwsza sieć kinowa otwiera swoje multipleksy!

kino

W piątek 19 czerwca w wybranych kinach sieci Multikino odbędą się pierwsze seanse filmowe. Przyjemny i bezproblemowy udział w projekcji filmów zapewni przygotowane zaplecze sanitarne. Widzowie będą mogli zobaczyć na wielkim ekranie premiery filmowe, produkcje, które były w repertuarze na początku 2020 roku oraz hity ostatnich lat.

19 czerwca działalność wznowią wybrane kina sieci Multikino. Z raportu Multikina nt. powrotu po pandemii wynika, że aż 78% badanych tęskni za chodzeniem do kina. Te wszystkie osoby, które wyczekują seansów na wielkim ekranie już niedługo znowu poczują niezwykłą magię przenosząc się w inne miejsce, odrywając się od codzienności i przeżywając emocje z głównymi bohaterami.

Wykonaliśmy ogromna pracę, żeby w piątek 19. czerwca otworzyć wybrane kina sieci Multikino i Cinema3D. Wznawiamy pracę naszych multipleksów jako pierwsza sieć kin w Polsce. Jesteśmy gotowi na wyzwania, które stoją przed nami, żeby wrócić do czasów sprzed pandemii, a później znowu ustanawiać rekordy frekwencyjne oraz konkurować na rynku reklamy kinowej. Teraz wszystko zależy od widzów, a deklarowana w raporcie Multikina przez 85% badanych chęć powrotu do oglądania filmów na wielkim ekranie w ciągu dwóch miesięcy od otwarcia jest budująca dla całej branży kinowej. Nasze nastawienie jest optymistyczne i jestem pewny co do przyszłości branży kinowej oraz branży reklamy kinowej. Wiele się zmieniło, ale jeśli poprosimy widzów, o podanie trzech ostatnich filmów, które obejrzeli na Netflixie i trzech ostatnich filmów, które widzieli w kinie przez pandemią wirusa COVID-19, to raczej z łatwością przyjdzie im to drugie, ponieważ oglądanie filmów na wielkim ekranie to emocje i przeżycia, których nie zapewni domowy seans filmowy. Właśnie dlatego wiemy, że wrócą widzowie, a wraz z nimi reklamodawcy.

Specjalnie dla BRIEF Mariusz Spisz, Członek Zarządu Multikino S.A./Prezes Zarządu Multikino Media

Do ponownego otwarcia naszych kin podeszliśmy ze spokojem i uruchamiamy je stopniowo, żeby każde z nich było dobrze przygotowane. Pierwsze kina wznawiają działalność 19 czerwca br., a pozostałe Multikina uruchomimy 3 lipca br. Mając na względzie bezpieczeństwo i komfort naszych pracowników oraz widzów w sieci Multikino wdrożyliśmy rządowe wytyczne dotyczące funkcjonowania kin po otwarciu.

Paweł Świst, Prezes Zarządu Multikino S.A.

We foyer kin sieci Multikino oraz w toaletach ulokowano stacje do dezynfekcji rąk, a obsługa multipleksów została wyposażona w przyłbice. Każde Multikino posiada specjalne oznakowania graficzne ułatwiające zachowanie dystansu między klientami w kolejkach do kas oraz materiały informacyjne przypominające o obowiązujących zasadach bezpieczeństwa i higieny. W toaletach, które są na bieżąco sprzątane, znajdują się instrukcje dla klientów dotyczące prawidłowego mycia rąk. Ponadto w salach kinowych regularnie dezynfekujemy punkty częstego styku, jak klamki, podłokietniki i poręcze.

multikino
źródło: Multikino S.A.

Zgodnie z rządowymi wytycznymi widzowie na terenie kina powinni mieć zakryte usta i nos. Nasi klienci kupujący w kasach bilety mogą płacić za nie bezgotówkowo kartą płatniczą, Blikiem i telefonem bądź nabyć je online poprzez stronę www.multikino.pl lub przy użyciu bezpłatnej aplikacji mobilnej Multikina.

Paweł Świst, Prezes Zarządu Multikino S.A.

W salach kinowych widzowie są proszeni o zajmowanie miejsca wskazanego na bilecie z zachowaniem bezpiecznego odstępu. Obowiązek zachowania wolnego miejsca między osobami nie dotyczy opiekuna z dzieckiem poniżej 13 roku życia, opiekuna osoby niepełnosprawnej oraz osób z jednego gospodarstwa domowego. Po zakończonym seansie klienci opuszający salę kinową powinni postępować zgodnie z informacjami, które przekażą pracownicy kina lub stosować się do oznaczeń.

Dziś świat jest inny niż trzy miesiące temu i Multikino dostosowało się do obecnej sytuacji. Natomiast to co od lat jest u nas niezmienne, to najlepsze produkcje filmowe z najwyższą jakością obrazu i dźwięku oglądane w komfortowych warunkach. Po wznowieniu działalności w repertuarze filmowym widzowie znajdą nowe produkcje, tytuły, które były w kinach na początku 2020 r. oraz kultowe filmy, które zawsze warto zobaczyć na wielkim ekranie.

Paweł Świst, Prezes Zarządu Multikino S.A.

Od 19 czerwca w sieci Multikino będzie można zobaczyć premierowo na wielkim ekranie: pierwszy polski slasher „W lesie dziś nie zaśnie nikt”, thriller „Niewidzialny człowiek” oraz młodzieżową produkcję „Wierzę w Ciebie”. W repertuarze znajdą się również produkcje, które na krótko zagościły na wielkim ekranie na początku 2020 roku: komedia „Swingersi”, „365 dni”, film biograficzny „Zenek” oraz „Najświętsze serce”. Widzowie będą mogli zobaczyć również wielkie filmowe hity, jak: „Thor: Ragnarok”, „Joker”, „Harry Potter i Kamień Filozoficzny” oraz „Harry Potter i więzień Azkabanu”.

26 czerwca do kin wejdzie przejmujący, skłaniający do refleksji i oparty na faktach dramat „Tylko sprawiedliwość”. Natomiast już w lipcu na wielkim ekranie pojawią się: film biograficzny „Zdrajca”, romans „Coś się kończy coś zaczyna”, romans muzyczny „Na topie” i romans obyczajowy „#tuiteraz” oraz „Polowanie” z Emmą Roberts i Hilary Swank, a także długo wyczekiwany najnowszy film Christophera Nolana „Tenet”.

Multikino nie zapomniało o najmłodszych kinomanach. Na wielki ekran powróci animacja „Naprzód” i „Gang zwierzaków” oraz kultowy „Zwierzogród”. Na początku lipcu w repertuarze znajdzie się film familijny „Czworo dzieci i coś”, a od 24 lipca dla nieco starszych dzieci prawdziwą gratką będzie seans „Mulan”, nowej aktorskiej wersji klasycznej animacji Disney’a z niesamowitymi wyczynami kaskaderskimi i pięknymi kostiumami. Ostatniego dnia lipca na kinowe ekrany zawita „Spongebob film: na ratunek”.

19 czerwca br. otwarte zostaną wybrane kina sieci Multikino: Poznań 51, Poznań Stary Browar, Poznań Malta, Warszawa Ursynów, Warszawa Targówek, Warszawa Wola, Warszawa Złote Tarasy, Warszawa Młociny, Zgorzelec, Pruszków. Pozostałe kina sieci Multikino wznowią działalność 3 lipca br.

Bilety na premierowe seanse od 19 czerwca można nabyć w kasach kin sieci Multikino, a już dziś są dostępne na stronie www.multikino.pl oraz w aplikacji mobilnej.


Źródło: Informacja prasowa Multikino S.A.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Po rozrywkę do centrum handlowego

W ofercie rozrywkowej centrów handlowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej przeważają multipleksy i kluby fitness, jednak na popularności zyskują także nowe formy rekreacji - wynika z najnowszego raportu Colliers International pt. „ExCEEding Borders”, w którym eksperci przeanalizowali sektor rozrywki w obiektach handlowych w 13 krajach CEE. Najwięcej na rekreację i kulturę wydają konsumenci w Czechach, średnio 38,23 EUR miesięcznie.

Od kilku lat branża rozrywkowa rozwija się niezwykle dynamicznie. Deweloperzy i właściciele centrów handlowych są coraz bardziej świadomi tego, że bez względu na położenie geograficzne, innowacyjna i ciekawa oferta rozrywkowa stanowi nieodłączny element każdego centrum handlowego.

Dominacja multipleksów i klubów fitness

Według danych zgromadzonych w raporcie, w centrach handlowych analizowanych przez Colliers istnieją 452 kina i multipleksy, przy czym najwięcej (ponad 125) znajduje się w Polsce. W większości krajów regionu CEE nadal funkcjonują obok siebie kina sieciowe i lokalne, będące własnością krajowych operatorów. Przykładem takiego operatora może być polska sieć Helios, zdecydowany lider pod względem liczby multipleksów w kraju. 

Wiele państw, takich jak Czechy, Białoruś, Węgry, Bułgaria, Chorwacja czy Rumunia, wspierają małe, lokalne kina, które postrzegają jako integralną część swojej kultury i tradycji. W ich utrzymaniu pomagają fundusze z budżetów samorządów — mówi Kevin Turpin, dyrektor regionalny ds. badań rynku na Europę Środkowo-Wschodnią w Colliers International. 

Autorskie koncepcje

Mimo że multipleksy i kluby fitness zdominowały ofertę rozrywkową w centrach handlowych, w niektórych krajach popularnością cieszą się również oryginalne koncepcje autorskie. Wśród przykładów można wymienić:

  • Polska – szkoła tańca, np. Egurrola Dance Studio
  • Czechy – centra wellness, np. Saunia
  • Słowacja, Łotwa, Białoruś – kasyna, np. Olympic Casino

W Polsce jedną z najszybciej rozwijających się koncepcji są escape roomy (pokoje zagadek), labirynty itp. Do takiej kategorii należą centra rozrywki takie, jak TEPfactor czy Jump World. Najwięcej tego typu najemców (121) działa na Ukrainie — mówi Dominika Jędrak, dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International. 

Kto najwięcej przeznacza na rozrywkę?

Spośród wszystkich obywateli krajów Europy Środkowo-Wschodniej najwięcej na rekreację i kulturę wydają Czesi – średnio 38,23 EUR na miesiąc. Tuż za nimi plasują się Łotysze (35,6 EUR), a dalej Słowacy (22,46 EUR) i Polacy (17,89 EUR).

Najmniejsze zagęszczenie najemców reprezentujących sektor rekreacji i rozrywki w centrach handlowych (biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców przypadających na jednego najemcę w centrum) przedstawia się następująco:

  • Kina/multipleksy – Białoruś
  • Kluby fitness – Albania
  • Kąciki zabawy dla dzieci – Czechy

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF