...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Polskie słuchowisko „Random” z nominacją do „Internetowego Oscara”

Podczas tej edycji zgłoszono 14 tysięcy projektów z całego świata. W Best Growth Strategy wyłoniono 5 najmocniejszych, najlepszych projektów, w tym “Random”. Polskie słuchowisko walczy o Internetowego Oscara.

“Random” to pierwszy polski serial łączący słuchowisko i film. Julia Wieniawa i Maciej Musiałowski wcielają się w bohaterów opowieści o miłości i samotności w erze dystansu społecznego. Premiera miała miejsce 14 lutego w Storytel. To opowieść o uczuciu rodzącym się pomiędzy dwojgiem użytkowników fikcyjnej, głosowej aplikacji Random. Rozmówcy dobierani są w niej losowo, na podstawie wybranej kategorii. Bohaterowie nie widząc siebie nawzajem, rozmawiając o codziennych problemach, pasjach i pragnieniach, zbliżają się do siebie. Dodatkowo akcja opowieści toczy się w czasach pandemii koronawirusa. Niepewność, poczucie izolacji i potrzeba kontaktu z drugim człowiekiem warunkują nasze zachowanie w tych niespokojnych czasach. Powyższe tematy stanowią tło dla scenariusza Nataszy Parzymies i Alicji Sokół.

 

„Random” został wyróżniony jako jeden z pięciu najlepszych projektów na świecie w swojej kategorii (znajduje się wśród 12% z ponad 14 000 rekordowych projektów zgłoszonych z całego świata) i konkuruje o internetowe dwie najbardziej pożądane nagrody:

  1. 1.The Webby Award – wybierana przez Akademię
  2. 2. The Webby People’s Voice Award- wybierana przez publiczność.

Głosowanie jest otwarte od 5 kwietnia do czwartku 21 kwietnia o 23:59 czasu PDT. Wszyscy zwycięzcy Webby i Webby People’s Voice Award zostaną ogłoszeni we wtorek 26 kwietnia 2022 r. i uhonorowani osobiście podczas 26. dorocznej edycji Webby Awards, która odbędzie się w poniedziałek 16 maja 2022 r. w Nowym Jorku! Każdy może oddać głos za pośrednictwem poniższego formularza.

LINK DO GŁOSOWANIA

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bank Pekao S.A. wyróżniony przez Global Finance

Bank Pekao

Ranking ocenia m.in. innowacje, wartość portfela transakcji, znajomość warunków na rynku lokalnym oraz dostosowywanie się do potrzeb klienta. Prowadzony jest przez międzynarodowy magazyn dla menedżerów — Global Finance. Nagrody przyznawano według analizy ekspertów, dyrektorów korporacji czy też niezależnych badań.

Jerzy Kwieciński
źródło: Bank Pekao S.A.

Bardzo się cieszę z tej ważnej nagrody. Mam nadzieję, że jest ona potwierdzeniem tego, że jesteśmy niezawodnym partnerem i przewodnikiem naszych klientów na międzynarodowych rynkach. Zapewniam, że będziemy nadal pracować nad wysoką jakością oferowanych usług i umocnieniem pozycji lidera w obszarze finansowania handlu.

 

Jerzy Kwieciński, wiceprezes Banku Pekao

W 2021 roku Bank Pekao S.A. otrzymał również po raz dziewiąty nagrodę „Best Sub-custodian Bank in Poland”, po raz piąty nagrodę „The Best Investment Bank” w Polsce oraz przyznany tytuł — Złoty Bankier 2021.

Adam Daniluk

Polski startup Workai wśród 10 najlepszych na świecie według prestiżowego rankingu Nielsen Norman Group

Workai

Międzynarodowe wyróżnienie

Nielsen Norman Group (NN/g) jest światowym liderem w branży badań użyteczności, doradzającym firmom w zakresie usprawniania procesów wewnętrznych poprzez projektowanie produktów i usług z uwzględnieniem User Experience (UX). Jakob Nielsen i Don Norman, założyciele Nielsen Norman Group, to najwyższe autorytety w branży. Współpracowali między innymi z Google, Apple, IBM i HP – wpływając na wygląd i działanie oprogramowania, z którego codziennie korzystają miliardy ludzi na całym świecie.

Ogłoszony właśnie raport „Intranet Design Annual: 2021” zawiera 10 najlepszych na świecie intranetów, wybranych na podstawie opinii niezależnych ekspertów, którzy oceniali warstwę wizualną i użyteczność systemu. Platforma intranetowa dostarczona przez Workai dla Deutsche Vermögensberatung AG (DVAG) jest jednym z 10 wybranych rozwiązań – stając się punktem odniesienia dla setek tysięcy firm poszukujących najlepszych przykładów w obszarze rozwiązań intranetowych.

DVAG poszukiwał platformy technologicznej, która może zapewnić jak największą wartość w najkrótszym czasie. Podczas badania rynku porównano kilka gotowych produktów intranetowych, jednak to Workai szybko przewyższył pozostałe opcje dzięki łatwości, z jaką można było skonfigurować platformę, przetestować i szybko ocenić, czy spełni potrzeby organizacji stojącej przed wyzwaniem wdrożenia prawie 3 000 nowych pracowników do firmy w bardzo krótkim czasie.

 Raport Nielsen Norman Group

Workai – pierwsza platforma Employee Experience

Workai (workai.com) to wielokrotnie nagradzana platforma Digital Employee Experience dostępna jako usługa w chmurze. Workai pomaga firmom, które chcą poprawić komunikację wewnętrzną, zarządzanie wiedzą i zaangażowanie pracowników, dostarczać spersonalizowaną i angażującą komunikację oraz mierzyć jej wyniki. Co więcej, Workai nie wymaga technicznej wiedzy ani długiego procesu wdrażania.
Z platformy Workai korzystają już setki najbardziej innowacyjnych organizacji na całym świecie – od lokalnych firm po międzynarodowe korporacje zatrudniające dziesiątki tysięcy pracowników w branży finansowej, energetycznej, telekomunikacyjnej i transportowej.

Budowanie platformy doświadczeń pracownika

Dla Deutsche Vermögensberatung AG nowy intranet dostarczony przez Workai jest podstawowym narzędziem umożliwiającym sprawne działanie firmy. Odgrywa on kluczową rolę w integracji pracowników i zapewnieniu płynnej obsługi klientów. Codziennie korzysta z niego ponad 18 000 doradców finansowych w całych Niemczech (mobilnych, pracujących zdalnie, podróżujących i będących w ciągłym ruchu). W czasie pandemii COVID-19 jest to jeszcze bardziej krytyczne, ponieważ intranet stał się miejscem, w którym można znaleźć wszystkie informacje związane z koronawirusem – opinie, procesy i instrukcje.

Workai pomogło nam przebudować całą komunikację sprzedażową – nasza nowa wewnętrzna platforma zapewnia teraz holistyczne cyfrowe doświadczenia pracownika dla wszystkich naszych konsultantów. Nagroda Nielsen Norman Group jest potwierdzeniem, że nasze nieszablonowe podejście i ciężka praca są doceniane nie tylko przez pracowników DVAG, ale także przez międzynarodowych ekspertów.

Eric Schmid, Dyrektor Marketingu w Deutsche Vermögensberatung AG

Wdrożenie w DVAG jest wyjątkowym przykładem na to, jak nasze innowacyjne produkty i podejście mogą usprawniać doświadczenia pracowników – wspierając ich na każdym etapie ścieżki zawodowej i każdej cyfrowej interakcji z firmą. Wybranie Workai jednym z 10 najlepszych intranetów na świecie dowodzi, że liderzy branży również dostrzegają nasze unikalne rozwiązania, wskazując Workai jako przykład dla innych.

Grzegorz Ciwoniuk, CPO w Workai

Każdy z laureatów „2021 Intranet Design Annual”, bez względu na branżę, przetarł szlak, jak wspierać i komunikować się z pracownikami podczas pandemii COVID-19, a intranet był w centrum tych wysiłków.

Jakob Nielsen, pionier i ekspert UX, dyrektor Nielsen Norman Group

Zgłoś się do 11. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie: https://brief.pl/kreatywni/zgloszenia/


Źródło: Workai

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dariusz Tworzydło laureatem Nagrody PSPR Łeb PR 2020

Dariusz Tworzydło

Jestem zaszczycony, ale zastanawiam się czy to nie sugestia, że mam już wybierać się na emeryturę. W sumie marzymy z żoną o domku w Bieszczadach i świętym spokoju… Ogromnie dziękuję wszystkim, którzy ze mną pracowali i pracują przy wszystkich projektach, z Kongresem na czele. To nasza wspólna nagroda. Mnóstwo planów i wyzwań jeszcze przed nami.

Dariusz Tworzydło

 Laur ten honoruje całokształt dokonań lub też szczególne wybitne osiągnięcie zawodowe w minionym, mijającym roku o ważnym znaczeniu dla polskiego public relations. „Łby” mają także doceniać osobistości polskiej branży PR za ich przykładną postawę zawodową. I taką osobą jest właśnie prof. Dariusz Tworzydło.

Jan Matysik

Poniżej została opublikowana w całości jego mowa na cześć nagrodzonego.

Polskie Stowarzyszenie Public Relations zapowiada, że od 2021 roku będzie ogłaszać zwycięzcę tego konkursu wiosną. Czynione są przygotowania by również w przyszłym roku reaktywować w nowej odsłonie drugą z nagród PSPR – Lwy PR, dedykowaną firmom, agencjom NGO’S oraz instytucjom, z podziałem na konkretne kategorie.

Laudacja dla prof. Dariusza Tworzydły

„Drogie Koleżanki! Drodzy Koledzy! Dostojni Goście rzeszowskiego Kongresu!

Drodzy Sympatycy i Członkowie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations!

Szanowny Profesorze!

Wielki to dla mnie zaszczyt i prawdziwa przyjemność wygłosić w imieniu Kapituły Nagrody „Łby PR” laudację na cześć profesjonalisty i uczonego tej miary co profesor Dariusz Tworzydło. Radość moja jest tym większa, że ów wybitna postać, którego Polskie Stowarzyszenie Public Relations nagradza dziś statuetką „Łbów” jest także naszym wieloletnim przyjacielem i współpracownikiem. I jak wszyscy pewnie z Państwa wiedzą – gospodarzem dzisiejszej uroczystości na pięknej podkarpackiej ziemi.

Statuetka Łba PR, która zaraz pojawi się na scenie, nasza dostojna dwudziestopięcioletnia jubilatka, dedykowana jest stricte osobom, które swoim dorobkiem lub nadzwyczajną inicjatywą przyczyniają się do pozytywnych i trwałych zmian w branży PR oraz stymulują jej rozwój. Nagroda honoruje całokształt dokonań Laureatów lub też szczególne, wybitne osiągnięcie zawodowe w minionym roku o ważnym znaczeniu dla polskiego public relations. „Łby” mają także doceniać osobistości polskiej branży PR za ich wieloletni dorobek i przykładną postawę zawodową. I taką osobą jest właśnie profesor Dariusz Tworzydło.

Darek to wybitny naukowiec, który uczy studentów na wielu znanych polskich uczelniach. Nasz laureat jest profesorem Uniwersytetu Warszawskiego oraz doktorem habilitowanym nauk społecznych w dyscyplinie nauki o mediach. To ekspert z zakresu ekonomii, badań społecznych, systemów informatycznych, oraz public relations, w tym komunikacji kryzysowej. Jest także absolwentem mojej uczelni – Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, a także studiów podyplomowych na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, WSB-National Louis University oraz Politechnice Rzeszowskiej. Nasz laureat obecnie jest zatrudniony w Uniwersytecie Warszawskim. Pracował m.in. na Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, PWSZ w Oświęcimiu oraz w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, w latach 1997 – 2010 między innymi na stanowisku Pełnomocnika Rektora ds. PR oraz Kierownika Zakładu Public Relations.

Ale oprócz tysięcy godzin spędzonych na wykładach, ćwiczeniach i seminariach ze studentami, Dariusz jest także bardzo cenionym i – jak to się mówi w kręgach akademickich – płodnym naukowcem. Podstępnie zdobyta przeze mnie lista jego prac, badań i opracowań naukowych jest naprawdę imponująca. Profesor Tworzydło jest autorem i współautorem 7 podręczników poświęconych PR-owi, wizerunkowi i komunikacji w biznesie. Jest także redaktorem aż 39 takich podręczników akademickich. Dariusz jest autorem aż 131 artykułów z zakresu szeroko pojętego PR-u w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych. Opublikował i wygłosił 14 artykułów na międzynarodowych konferencjach i 17 – na polskich. Opublikował w formie naukowej 42 badania.

Ta liczba faktycznie może zawrócić w głowie, ale co równie ważne – badania te nie idą wyłącznie w ilość – ale realnie podnoszą naszą wiedzę o branży PR w Polsce. Echem w całej branży odbiły się takie badania jak „Public relations w 500 największych polskich firmach według rankingu Rzeczpospolitej”, „Crisis management w 500 największych polskich firmach”, „Analiza kondycji branży public relations 2017” czy Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych (2016). Dzięki tym badaniom zrozumieliśmy znacznie więcej o sobie samych.

Dariusz udziela się także aktywnie na polu społecznym. W latach 2009-2010 był ekspertem ds. public relations Polskiej Organizacji Turystycznej. W latach 2009-2011 zajmował stanowisko Prezesa Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W latach 2008 – 2012 (dwie kadencje) był członkiem Rady Etyki Public Relations. Od roku 2004 członek jury Ogólnopolskiego Konkursu „Złote Spinacze”.

W umiejętny sposób łączy teorię i praktykę. Współpracował między innymi z takimi podmiotami jak PEKAO S.A., PKO Bank Polski, Kancelaria Senatu RP, Katowicki Holding Węglowy, AVON, Kompania Piwowarska, Carrefour Polska, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Totalizator Sportowy i inne.

Ale teraz to co chyba najważniejsze i bliskie sercu każdej osoby siedzącej na tej sali. Dariusz to pomysłodawca oraz organizator Kongresu Public Relations, od samego początku, który na podbudowie konferencji PR realizowany jest od roku 2001. Jak Państwo wiecie, nie ma takiego drugiego wydarzenia w całym kraju. Choć w latach 90-tych oraz w pierwszej dekadzie tego wieku organizowano spotkania PR-owców, to rzeszowski kongres – w takiej formule – przetrwał jako jedyny. Kongres był (i jest) platformą wymiany wiedzy. Szansą na naukę młodego pokolenia rzeczników prasowych i ekspertów od wizerunku. Okazją do wymiany poglądów przedstawicieli PR-owego sacrum i profanum, czyli uniwersyteckich teoretyków z rekinami biznesu z wiodących agencji.

Jednocześnie Profesor Tworzydło jest człowiekiem życzliwym, pogodnym, uśmiechniętym. Jest osobą o dobrym sercu, etycznym i sprawiedliwym podejściu – zarówno do kolegów z branży, jak i tego młodego pokolenia, które dziś patrzy na Niego z podziwem.

Dariuszu, za Twoje zaangażowanie, poświęcenie i pracę – dziękujemy. Wszyscy!”

Regulamin konkursu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations – Łeb PR i szersza informacja o nagrodzie znajduje się na stronie PSPR.


Źródło: Informacja prasowa PSPR

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Krzesła Rent Design najlepszym narzędziem organizatora w 2019 roku wg jury konkursu MP Power Awards

Eventy

MP Power Awards to prestiżowy konkurs branży eventowej, w którym wyłaniane są osobistości branży, najlepsze projekty, obiekty, produkty oraz agencje roku. To wydarzenie organizowane przez portal MeetingPlanner.pl, które każdego roku skupia uwagę tysięcy przedstawicieli branży MICE.

Wypożyczalnia mebli eventowych Rent Design, została w tym roku wyróżniona aż trzema nominacjami, w tym jedną nagrodą główną:

  • MP Power Produkt w kategorii Narzędzie Organizatora (nowa kategoria): nominacja oraz nagroda główna dla produktu jakim są krzesła z oferty Rent Design;
  • MP Power 12 w kategorii Dostawca Open: nominacja dla dyrektor zarządzającej Rent Design, Adriany Szczeniowskiej;
  • MP Power w kategorii specjalnej Zrównoważony rozwój w branży eventowej: nominacja za wewnętrzny program realizowany w firmie z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Wypożyczalnia mebli Rent Design od początku swojego istnienia stawiała na stworzenie oferty mebli na wynajem, będącej praktycznym i estetycznym narzędziem dla organizatorów zróżnicowanych wydarzeń. Obecnie firma dysponuje największym asortymentem mebli w Polsce, a w jej przestrzeni magazynowej znaleźć można już ok. 30 tysięcy produktów.

branża eventowa
fot. Rent Design

W ofercie Rent Design znajduje się aż 35 modeli krzeseł mających cechy dobrze zaprojektowanego designu, charakteryzujących się zróżnicowanym wzornictwem i kolorystyką. Krzesło to jedno z podstawowych narzędzi niezbędnych do stworzenia metamorfozy powierzchni eventowych, a tym samym do aranżacji spektakularnych przestrzeni, dlatego to właśnie ta grupa produktów z oferty Rent Design została nagrodzona przez Jury konkursu MP Power Awards.

W tym roku w związku z epidemią wywołaną SARS-CoV-2, uroczysta gala wręczenia nagród po raz pierwszy w historii zorganizowana została w formie online, zaś organizatorzy łączyli się z nagradzanymi za pomocą platformy do wideokonferencji. Gala transmitowana była na żywo.

Jest to dla nas szczególne wyróżnienie, przyznawane przez osoby z branży, które jak widać doceniają nasz wkład w stały jej rozwój. Dostaliśmy POWERA w kategorii produkt, co daje energię do dalszego działania, by rozwijać naszą ofertę dostarczając kolejnych narzędzi dla Eventowców. Duże brawa dla naszej #zgranejzałogi za wkład, który prowadzi do wspólnych sukcesów.

Wojciech Zbroja, prezes Rent Design

Zgłoś się do 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie: https://kreatywni.brief.pl/


Źródło: informacja prasowa Rent Design

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podium w konkursie Eventex dla Endorfina Events!

endo-Tmobile

Każdego roku jury Eventex Awards – największego globalnego konkursu dla branży eventowej – wyróżnia najlepsze realizacje, doświadczenie oraz dostawców na świecie.

Chciałbym pogratulować i podziękować wszystkim uczestnikom za niekończące się inspiracje i innowacje, które wnoszą do naszej branży – czujemy się zaszczyceni, że możemy uznać ich za najlepszych! Będziemy nadal wspierać społeczność profesjonalistów tej branży różnymi inicjatywami i działaniami 

Ovanes Ovanessian, współzałożyciel Eventex Awards

Endorfina Events
źródło: Endorfina Events

Nagrody Eventex są znane przede wszystkim ze swojego świetnego jury i rzetelnego procesu wyłaniania zwycięzców, w którym zgłoszenia oceniane są na bazie osiągnięć, zamiast porównawczo względem innych prac. Tym bardziej jest to zarówno dla agencji, jak i firmy T- Mobile Polska wartościowa nagroda pokazująca, że partnerskie podejście i pełna współpraca pozwalają osiągać międzynarodowe sukcesy.

Projekt trwał w dniach od 8 -31 grudnia 2018 roku. Dzięki niemu odwiedzający mogli się przekonać, czym jest i jakie korzyści niesie ze sobą sieć 5G. Strefa została zbudowana na warszawskim placu Defilad, a jej zadaniem było zaprezentowanie zmian, jakie za sprawą sieci 5G wejdą w każdą dziedzinę naszego życia.

Jednak nie sama bryła i wykorzystane do jej budowy technologie były atrakcją dla zwiedzających. Były to również rozwiązania edukacyjne oparte na rozszerzonej rzeczywistości (AR) i mappingu 3D, dzięki którym można było doświadczyć jak sieć 5G może ułatwić codzienne życie. Co najważniejsze strefa #5G_LAB była pierwszym miejscem, gdzie uruchomiona została polska sieć 5G. Wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) pozwoliło odwiedzającym wybrać się na wycieczkę, w trakcie której zaprezentowano możliwości i zastosowania superszybkiej sieci oraz to, jak może wyglądać inteligentne miasto przyszłości.

Agencja endorfina events odpowiedzialna była za całość realizacji, począwszy od zapewnienia lokalizacji w centrum miasta, stworzenia konstrukcji strefy oraz jej wyglądu. Wszystkie przykłady wykorzystania 5G wewnątrz strefy oraz materiały edukacyjne i wiedzę merytoryczną dostarczyła firma T-Mobile Polska.

Eventex2020-Certificates-fordesigner_working2
źródło: Endorfina Events

Kilka interesujących statystyk:

• W tym roku najwięcej nagród trafiło do USA – 34 trofea, a następnie Rosja z 29 trofeami, Wielka Brytania z 27 trofeami, Włochy z 20 trofeami, Holandia z 15 trofeami i Niemcy z 14 trofeami
• Agencjami, które zdobyły najwięcej trofeów, są Triumph Group International z 9 nagrodami, Melco Resorts & Entertainment oraz The Embassy – OIC z 7 nagrodami oraz Xsaga, MarketEmotion i Kenes Group – z 6 trofeami każda
• Marki, których wydarzenia otrzymały najwięcej nagród, to: KLM Royal Dutch Airlines i Turkcell, obie z 6 nagrodami, a następnie Google, Virgin Galactic, Philips, BMW, Nestle, American Express, BMW, The Dutch Railways, FACC AG

Źródło: Endorfina Events

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nagrody 32. międzynarodowego konkursu reklamowego Epica rozdane!

Sieć Roku: McCann Worldgroup

Agencja Roku: Forsman & Bodenfors

Producent Roku: Blur Films

Byłem zaskoczony ogólną jakością prac, a także innowacją i dowcipem w zgłoszonych kampaniach. W każdej kategorii było wielu silnych rywali i zawsze trudno było wybrać jednego wyraźnego zwycięzcę. – powiedział przewodniczący jury, Tony Chambers, były redaktor naczelny i dyrektor kreatywny Wallpaper, który niedawno założył własną firmę doradczą TC & Friends.

Wśród laureatów Grand Prix tegorocznej edycji konkursu Epica Awards znalazły się Agencje ze Stanów Zjednoczonych, Włoch, Irlandii, Niemiec i Japonii.

Nowy Grand Prix w kategorii Odpowiedzialność za kampanię społecznie odpowiedzialną powędrował do McCann Worldgroup w Nowym Jorku. Kampania “Price On Our Lives” pozwoliła amerykańskim uczniom na protest przeciwko przemocy z użyciem broni za pomocą silnego symbolu: ceny ich życia obliczonej na podstawie kwoty pieniędzy przekazanej przez NRA politykom, podzielonej przez całkowitą liczbę studentów. Cena wyniosła niewiele ponad dolara. Komentując nagrodę — i nagrodę w kategorii Sieć Roku — Rob Reilly, Global Creative Chairman w McCann Worldgroup, powiedział: Zdobywanie nagród nigdy nie jest motywacją, ale raczej produktem ubocznym działania właściwego dla naszego klienta. Ogromne podziękowania dla wszystkich pracowników MWG za ich starania, za to, że nigdy się nie poddają i sprawiają, że nasi partnerzy osiągają wspaniałe sukcesy.

https://www.facebook.com/McCannWG/videos/1735758206510120/

Alternatywne Grand Prix, (również nowa kategoria), trafiło do Publicis Italy i Diesel za kampanię, która uderzyła w fałszywą modę. Diesel stworzył własną markę “DEISEL” i wyprzedał ją w wyświechtanym nowojorskim sklepie pop-up w czasie tygodnia mody, zanim ujawnił, że ubrania naprawdę były autentyczne — tylko etykieta była błędna. Dodatkowo była to edycja limitowana. Repliki zostały wyprzedane w ciągu jednej doby i spowodowały duży szum medialnego wokół marki „DIESEL”

Grand Prix Digital wygrała agencja Rothco / Accenture Interactive za projekt „JFK Unsilenced” zrealizowany dla The Times. Wykorzystano technologię cyfrową do odtworzenia mowy, którą John F. Kennedy wygłosiłby w Dallas Trade Mart, gdyby nie został zastrzelony 22 listopada 1963 roku. Prawie doskonały głos JFK, wygłaszający przemówienie, którego nigdy nie było mu dane zaprezentować, przyprawia słuchaczy o dreszcze. To ogromne poparcie dla nas, że dziennikarze pracujący dla magazynów marketingowych i komunikacyjnych na całym świecie uznali naszą pracę dla The Times i nagrodzili ją prestiżowym Grand Prix — komentuje Jill Byrne, dyrektor ds. Marketingu w firmie Rothco

DDB Germany została nagrodzona Grand Prix w kategorii Print za „The remarkable Lise”. Kampania zakreślaczy  „Stabilo” dosłownie „uwypuklała” utalentowane kobiety, które zostały zaniedbane przez historię i musiały stanąć w cieniu swoich męskich odpowiedników.

Grand Prix Design otrzymała agencja 72andSunny, która stworzyła nową, dynamiczną tożsamość “LA Orginal” dla wielowymiarowego miasta L.A. w imieniu Funduszu Burmistrza Los Angeles. 72andSunny’s Dyrektor ds. Strategii i Partner Strategiczny, Kelly Schoeffel, powiedział: To był zaszczyt dla marki Los Angeles w samym środku twórczego renesansu — od techniki przez rozrywkę po produkcję. Nasz pierwszy system tożsamości obywatelskiej celebruje różnorodność społeczności, jednocześnie wspierając i finansując lokalną kreatywność.

Grand Prix w kategorii Film przyznano marce  Shiseido za dziwaczny i poetycki film „The Party Bus”, który łączy animację, efekty specjalne i dramat, by opowiedzieć współczesną bajkę. Animacja 3D wymagała blisko 2000 zdjęć poklatkowych.

„Party Bus” został stworzony w celu rozszerzenia zasięgu Shiseido wśród młodych ludzi. Myśleliśmy dużo o tym, co możemy zrobić z makijażem w tym zdezorientowanym i podzielonym świecie. W końcu doszliśmy do koncepcji, że makijaż może być odważny, a wykonywanie makijażu na swój własny sposób daje pewność siebie. To skłoniło nas do poruszenia tematu LGBT. W kulturze japońskiej istnieje silna tendencja konserwatywna, a historie o LGBT nie są jeszcze powszechnie znane. Myślę, że ten film był prawdopodobnie pierwszym dziełem dużej japońskiej firmy, która zaadresowała reklamę do społeczności LGBT — komentuje Dyrektor kreatywny Shiseido, Masato Kosukegawa,

https://youtu.be/J3DDjKMWkTw

W tym roku Epica otrzymała 4020 zgłoszeń z 69 krajów, co stanowi wzrost o 20% w stosunku do roku poprzedniego, pomimo trudnych warunków rynkowych. Było to spowodowane powrotem sieci Publicis Groupe oraz entuzjastyczną reakcją Niemiec i Ameryki Łacińskiej. W rzeczywistości najwięcej zgłoszeń pochodziło z Niemiec, a następnie z USA i Francji. Zgłoszonymi w tym roku po raz pierwszy krajami były Iran i Maroko. Szczególnie dobrze zaprezentowały się sieci BBDO i McCann Worldgroup.

Jako jedyna Polska kampania została wyróżniona „Niezniszczalna Tęcza” autorstwa 180heartbeats + JUNG v MATT dla Marki Ben&Jerry’s, Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza oraz Fundacji Wolontariat Ludności. Kampania otrzymała dwie złote i jedną srebrną statuetkę.  

Założona 31 lat temu, Epica jest jedyną ogólnoświatową nagrodą kreatywną, ocenianą przez dziennikarzy z prasy marketingowej, projektowej i reklamowej, a także specjalistycznych reporterów z obszarów od produkcji po VR i branding luksusowy.

 

Anita Florek

Magdalena Lewicka nagrodzona CineEurope Gold Award 2018

Lewicka

Nagrody CineEurope Gold Awards przyznane zostały w tym roku po raz pierwszy, a ich laureaci – w tym Magdalena Lewicka – zostali docenieni za wyjątkowy wkład w rozwój swoich firm i organizacji, a także branży kinowej w Europie.

Magdalena Lewicka z branżą kinową związana jest od 8 lat. Karierę zawodową zaczęła w 2006 r. w Grupie ITI. W roku 2010 dołączyła do Multikino SA, a od 2012 roku zajmuje stanowisko dyrektora Działu Finansów i Raportowania. Od 2011 roku jest również dyrektorem finansowym w Multikino Media.

CineEurope to międzynarodowa konwencja branży kinowej i największe branżowe targi w Europie organizowane przez UNIC (Union Internationale des Cinémas), stowarzyszenie operatorów kinowych i przedstawicieli branży kinowej z 37 krajów regionu. Głównym celem UNIC jest promowanie znaczenia branży kinowej oraz jej społecznej, kulturalnej i ekonomicznej roli w Europie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF