...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Podcast Roku – Konkurs imienia redaktora Janusza Majki wystartował. Trwają zgłoszenia!

Podcast Roku to pierwszy taki ogólnopolski konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych. Konkurs upamiętnia redaktora Janusza Majkę związanego przez niemal 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie, zmarłego w lutym 2021 roku na COVID-19.

W konkursie mogą wziąć udział zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. Nagroda dla debiutantów, będzie mieć charakter nie tylko pieniężny, ale będzie również pakietem profesjonalnego wsparcia budowy i rozwoju podcastów w aspekcie dziennikarskim, marketingowym, technicznym. Przewidziano również przyznanie nagrody dla najlepszego podcastu stworzonego przez uczniów szkół średnich oraz wyróżnienia dla marek zlecających podcasty i wspierających ten gatunek. Informacje o puli nagród zostaną ogłoszone 30 września 2021 roku w Światowy Dzień Podcastów.

Partnerem Strategicznym jest platforma Incredible Inspirations Sebastiana Kulczyka, która ufunduje specjalną nagrodę tematyczną w kategorii ,,Dziecko w świecie nowych technologii”. W tej kategorii będziemy szukać podcastów opowiadających o świecie jutra i wpływie technologii na wszystkie dziedziny życia.

Do grona mecenasów i partnerów merytorycznych Konkursu dołączyli: Google Polska, Audioteka, wiodąca platforma audiobooków i podcastów, Tandem Media, broker mediowy, Kuźniar Media & Voice House oraz Magazyn Press.

Prace biorące udział w Konkursie oceniane będą ze względu na ich oryginalność, innowacyjność, wkład w rozwój rynku podcastów w Polsce oraz ponadprzeciętną jakość wykonania.

 Tomasz MajkaUdało nam się zaprosić do Jury doświadczonych dziennikarzy, uznanych twórców, infuencerów, producentów i badaczy rynku podcastów w Polsce. Chcemy wybrać najlepsze podcasty, jednocześnie wesprzeć finansowo i merytorycznie dobrze zapowiadających się debiutantów.

Tomasz Majka, syn radiowca, jeden z inicjatorów Konkursu

W skład Jury wejdą między innymi: Marcin Myszka autor najpopularniejszego podcastu w 2020 roku „Kryminatorium”, Marcin Łukawski dziennikarz Radia 357 oraz wykładowca Collegium Civitas, Karolina Hytrek – Prosiecka była dziennikarka TVN, ekspert ds. zarządzania informacją, Marcin Skonieczny prezes Patronite.pl i partner zarządzający Dige, agencji interaktywnej / internet software house’u, Szymon Jadczak dziennikarz WP.pl oraz członek Instytutu Zamenhoffa, Natalia Borawska dyrektor kreatywna i scenarzystka, Dionisios Sturis – reporter i pisarz, Michał Dobrzański pomysłodawca cyklicznego raportu Słuchacz podcastów w Polsce, realizowanego przez Tandem Media, Karol Stryja influencer, właściciel studia podcastowego The Podcast Makers, Justyna Dżbik – Kluge dziennikarka radiowo-telewizyjna, przez wiele lat związana z Telewizją Polską i Polskim Radiem, a w ostatnich latach z Radiem Zet i Radiem Kolor, Bożena Targosz prezenterka, lektorka i trenerka medialna, Łukasz Błąd dziennikarz radiowy i wykładowca WSIiZ w Rzeszowie oraz Katarzyna Błaszczyk reportażystka radiowa i współzałożycielka inicjatywy Torba Reportera i Podcastera.

Inicjatywę od początku wspierają mecenasi: Lancerto, BISPOL oraz Best Construction. Partnerem konkursu jest Radio 357, Patronite.pl, Instytut Zamenhofa, agencja PR Molecule Group oraz kancelaria prawna BWW.
Patronat honorowy nad konkursem objęły wszystkie największe podkarpackie uczelnie wyższe, z którymi współpracował Janusz Majka: Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Rzeszowski, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa.

Zgloszenia do konkursu można rejestrować poprzez formularz dostępny na stronie: https://podcastroku.pl/wez-udzial-w-konkursie/


Źródło: Podcast Roku

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Poznajmy laureatki XII edycji konkursu Bizneswoman Roku

Statuetka

W konkursie co roku nagradzane są wyjątkowe kobiety, a historia każdej z nich inspiruje nie tylko w polu biznesowym, ale też prywatnym. Z całą pewnością możemy je uznać za współczesne role models, czyli wzorce kobiet odważnych, często mimo trudności osiągających wiele sukcesów w swoich dziedzinach. Takich liderek potrzebujemy w obecnych czasach szczególnie mocno, ponieważ ich rola w kształtowaniu postaw młodych i dojrzałych kobiet jest niepodważalna. Ale nie tylko kobiety mogą szukać wśród nagrodzonych wzorców do naśladowania. Bowiem postawa laureatek motywuje również mężczyzn do działania na rzecz równości.

Grono kilkudziesięciu ekspertów decydujących o wyborze laureatek miało w tym roku szczególnie trudne zadanie, a to wszystko ze względu na rekordową liczbę nominacji – było ich aż 912, czyli o 202 więcej niż rok temu. Z grona 25 finalistek, które doceniono w 8 kategoriach, zostało wyłonionych 11 laureatek.

Inspirujące kobiety – Sheroes, to grono tegorocznych finalistek i laureatek. Takich kobiet szukamy, by ich historie, ich sylwetki pokazywać młodszym pokoleniom. By dziewczynki i kobiety wybierały takie wzorce do naśladowania. Żegnając w ten sposób stereotypy. Otwierając się na nowe.

Olga Kozierowska, prezeska Fundacji  Sukcesu Szminką i pomysłodawczyni konkursu

Poznaj wszystkie laureatki XII edycji konkursu Bizneswoman Roku:

Startup Roku:

W kategorii Startup Roku nagrodę przyznano Mai Schaefer, jednej z założycielek ZOWIE. Rozwiązanie tworzone przez Maję jest jedynym tego typu narzędziem na świecie, które pozwala na odciążenie działu obsługi klienta, automatyzując go.

 Iza TworzydłoNasze zaangażowanie w kategorię Startup Roku w konkursie Bizneswoman Roku wynika z tego, że bardzo chcemy wspierać młode, kreatywne zespoły, które z odwagą wprowadzają na rynek innowacyjne rozwiązania. Laureatka tegorocznej edycji bezsprzecznie spełnia te kryteria, a jej projekt ma szansę wywołać rewolucję w dziale obsługi klienta na całym świecie.

 Izabela Tworzydło, Dyrektor Dep. Komunikacji Korporacyjnej w Banku BNP Paribas

Pomysł na start/Biznes Lokalny:

Decyzją Jury, nagroda w tej kategorii przypadła Paulinie Sołtyk, związanej z marką modową Osnowa, proponującą kapsułowe kolekcje i ponadczasowe rozwiązania, szyte w duchu zrównoważonego rozwoju. Sukces Pauliny udowadnia, że pomimo ograniczonego budżetu oraz szybko przemijających trendów, można tworzyć modę inaczej, zwracając uwagę na ekologię oraz biorąc pełną odpowiedzialność za wytworzony produkt.

Liderka w Nowych Technologiach:

Nagrodę główną w kategorii Liderka w Nowych Technologiach otrzymała Wiktoria Wójcik, co-founderka inSTREAMLY, działająca w obszarze live-streamingu. Jej projekt pomaga setkom streamerów zarabiać na swojej pasji oraz w znaczący sposób przyczynia się do kolejnej rozrywkowej rewolucji.

Wyróżnienie w tej kategorii uzyskała Aleksandra Wolska, założycielka firmy LSP Life, dzięki której konsumenci mają dostęp do innowacyjnych maseczek wykonanych z opatentowanego materiału samo odkażającego.

Biznes Roku: Przychód poniżej 10 mln zł:

Nagroda główna powędrowała do Anny Rutkowskiej-Didiuk oraz Anny Didiuk, twórczyń marki MOKOSH produkującej kosmetyki w duchu less waste. Laureatki w tej kategorii są wzorem do naśladowania, jeśli chodzi o poszanowanie surowców oraz przykładanie wagi do ekologii. Nic więc dziwnego, że ich produkty pokochało szerokie grono klientek.

Wyróżnienie w tej kategorii przyznano Krystynie Momot, założycielce firmy ATLANTA, Mała Poligrafia. Biznes poligraficzny Krystyny funkcjonuje już 30 lat, a to wszystko dzięki otwartości właścicielki na nowinki technologiczne i nieustannej adaptacji do zmieniających się czasów. Jej historia inspiruje kobiety do tego, że w każdym wieku można osiągnąć sukces.

Biznes Roku: Przychód powyżej 10 mln zł:

W tej kategorii triumf odniosła Beata Drzazga, właścicielka BetaMed – firmy świadczącej usługi opieki długoterminowej w domu pacjenta oraz kompleksową opiekę medyczną dla osób w każdym wieku. BetaMed oferuje nową jakość w zakresie opieki długoterminowej oraz godne traktowanie niezależnie od stanu zdrowia.

Działalność Społeczna:

W kategorii Działalność Społeczna Jury konkursowe wybrało Agnieszkę Sikorę, twórczynię Fundacji po DRUGIE, która wspiera młodzież z placówek resocjalizacyjnych oraz pomaga młodym osobom zagrożonym bezdomnością. Agnieszka wykorzystuje swój talent dziennikarski nie tylko do tego, aby mówić o problemie bezdomności wśród młodzieży, ale dąży do systemowych rozwiązań docierając do władz i realnie wpływając na rzeczywistość swoich podopiecznych.

Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu:

Nagrodę główną przyznano Aleksandrze Gościniak, która jest web designerką i developerką w ImagoSpot oraz założycielką bloga Jestem Interaktywna. Misją Aleksandry jest przekazywanie wiedzy o tworzeniu stron internetowych szerszemu gronu osób.

Wyróżnienie w tej kategorii powędrowało do Magdaleny Janczewskiej, prezeski Fundacji Pro Cultura, która propaguje wiedzę i wymianę doświadczeń w zakresie rozwoju kultury i technologii społeczeństwa informacyjnego.

Ryszard HordyńskiJestem bardzo dumny, że wspólnie z Fundacją stworzyliśmy nową kategorię konkursową – przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu. Pandemia pokazała jak wielkie znaczenie ma równy dostęp do świata cyfrowego i nowych technologii. Świat po pandemii ulega przebudowie, w której rolę architektek na równi z mężczyznami powinny mieć kobiety. Nadal pokutuje przekonanie, że programowanie czy projektowanie stron to obszar nie dla nich. Poznanie historii przedsiębiorczyń, które były nominowane w tej kategorii daje nadzieję na zmiany tych krzywdzących stereotypów.

Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska, będącym partnerem tej kategorii

Organizacja przyjazna rodzicom:

Nagroda główna w tej kategorii została przyznana A4BEE ARCHITECTS FOR BUSINESS. Firma zapewnia rodzicom elastyczność, a jej polityka w stosunku do osób posiadających i opiekujących się dziećmi opiera się na założeniu “rodzicielstwo nie wyklucza”. Partnerem tej kategorii jest Google Cloud.

Magda DziewgucOstatni rok jasno pokazał nam, że praca zawodowa w połączeniu z rodzicielstwem może być zadaniem ekstremalnym. Jestem zdania, że w interesie pracodawcy powinno być zapewnienie rodzicom szeregu rozwiązań, które pomogą im w połączeniu życia rodzinnego z pracą. Nie możemy zapominać, że szczęśliwy, bardziej zrelaksowany rodzic to również lepszy pracownik.

Magda Dziewguć, szefowa Google Cloud na Europę Centralną

Kiedy odbędzie się uroczysta gala?

Do obejrzenia gali zapraszamy 18.06.2021 (https://youtu.be/99-AwAeRSso)  – również wtedy poznamy laureatki i laureatów w pozostałych kategoriach oraz dowiemy się, kto otrzymał nagrodę specjalną. Ostatecznego wyboru laureatek dokonało Jury Główne pod przewodnictwem Dr Ireny Eris podczas burzliwych obrad https://youtu.be/ivkp3CXEIQY


Źródło: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ad World Masters ogłasza listę marketerów i marek roku

Ad World Masters

Współpracownicy z branży mieli szansę nominować do tytułu marki i marketerów, a panel analityków z firmy wybrał marki i marketerów którzy otrzymają wyróżnienia.

Historia celebrowania branży kreatywnej: Ad World Masters wykorzystywał swoje dane i unikalną technologię, aby nagradzać agencje na podstawie ich wyniku agencji – miernika od 0 do 10 oceniającego potencjał agencji – obliczanego przez algorytmy AI, biorąc pod uwagę 160 punktów danych dla każdej agencji.

Dowiedz się więcej o konkursie Agencja Roku

Jeśli chodzi o MOTY i BOTY, ostateczna lista obejmuje osoby i marki z 59 krajów. Łączna liczba to 139 marketerów i 186 marek. Lista marketerów nagradza różnorodnych marketerów i działaczy o różnych horyzontach, mieszankę wpływowych i karierowiczów. Nagrodzone marki są zazwyczaj markami konsumenckimi i reprezentują różne typy, od marek regionalnych po młode firmy technologiczne i marki globalne.

Jednym z bardziej interesujących odkryć, jakie możemy wyciągnąć z nominacji, było to, że ujawnia on silną „glokalną” dynamikę w grze o wschodzące marki i talenty w branży.

Thomas Lavernhe, dyrektor generalny i współzałożyciel Ad World Masters

Lista zwycięzców uporządkowana jest według krajów, dostępna na stronie Ad World Masters. Marketers and Brands of the Year – MOTY & BOTY Summary.

Marketerzy i marki roku w Polsce

Celem marketingu jest pomoc markom i firmom w uzyskaniu większej widoczności i zmobilizowaniu odbiorców do podjęcia działań. Konkurs ma na celu nagrodzenie pretendentów i wiodących marek, które pchają branżę do przodu.

Panel postanowił nagrodzić marki i profesjonalistów z całego świata. Opublikowano listę dla 59 krajów. Konkurs rzuca światło na specyfikę rynków lokalnych i regionalnych, a jury i metodologia selekcji skupiają się nie tylko na liderach, ale także na wykonawcach – ludziach zaangażowanych w pracę firm i ich marek, oraz zespołach z doświadczeniem w pracy na tych rynkach.

Ludzie nominowani do nagrody MOTY:

  • Darek Maciołek – BNP Paribas
  • Izabela Skonieczna – Free Now
  • Murat Yatağan – Brainly

Marki nominowane do nagrody BOTY:

  • Żywiec
  • Żabka
  • Tymbark
  • OLX
  • 3M

Polska ma dynamiczną i rozwijającą się branżę reklamową. Po Rosji ma drugie co do wielkości wydatki na reklamę w Europie Środkowo-Wschodniej. Telewizja to chyba najbardziej wpływowe medium w Polsce. Reklama radiowa, kinowa i zewnętrzna stale zajmują niewielką, ale godną uwagi część rynku, podczas gdy udział reklamy w prasie znacznie się zmniejszył. Sektor reklamy telewizyjnej radzi sobie dobrze – zarówno przychody, jak i wydatki nadal rosną, pomimo coraz większej konkurencji ze strony internetu. W Polsce wpływy z reklam wyniosły 2,16 mld zł w styczniu 2021 r.


Źródło: Ad World Masters

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nominacje do Nagrody Woyciechowskiego 2020

Nagrody Radia ZET

Autorami nominowanych materiałów są: Wojciech Bojanowski (TVN/TVN24); Tomasz Kuzia, Tomasz Kozłowski i Michał Pietrzak („Fakt”); Bertold Kittel (TVN/TVN24); Jakub Korus („Newsweek Polska”); Robert Mazurek (RMF FM); Zbigniew Nosowski („Więź”); Andrzej Poczobut („Gazeta Wyborcza”), Janusz Schwertner (Onet); Ewa Siedlecka („Polityka”); Patryk Słowik i Jakub Styczyński („Dziennika Gazeta Prawna”); Edyta Watoła i Wojciech Czuchnowski („Gazeta Wyborcza”).

Szczegóły nominacji TUTAJ. Skład Kapituły TUTAJ.

Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego to jedna z najbardziej prestiżowych nagród świata dziennikarskiego w Polsce. Przyznawana jest autorom materiałów dziennikarskich, które zdaniem Kapituły łamią stereotypy, wykraczają poza schematy i zaglądają za kulisy otaczającej nas rzeczywistości. Jej celem jest uhonorowanie dziennikarzy za odwagę w docieraniu do prawdy i odkrywanie, tego co wcześniej było ukryte lub niedopowiedziane. Po raz pierwszy została wręczona w 2005 roku. Prawo zgłoszenia nominacji do nagrody przysługuje każdemu z członków Kapituły. Zgodnie z regulaminem nie można jednak zgłaszać dziennikarzy ze swoich redakcji, ani z redakcji powiązanych. Redakcja Radia ZET nie ma wpływu na zgłaszane nominacje.

Zwycięzca oprócz statuetki otrzyma też nagrodę pieniężną w wysokości 50 tysięcy zł netto, której fundatorem jest w tym roku firma InPost.

Wśród dotychczasowych laureatów Nagrody Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego znaleźli się: Alicja Kos i Wojciech Cieśla (2005); Tomasz Sekielski i Andrzej Morozowski (2006); Adam Wajrak (2007); Ewa Stankiewicz i Anna Ferens (2008); Ewa Ewart (2009); Paweł Reszka i Michał Majewski (2010); Andrzej Poczobut (2011); Wawrzyniec Smoczyński (2012); Mariusz Szczygieł (2013); Grzegorz Sroczyński (2014); Bianka Mikołajewska (2015); Małgorzata Zubik i Iwona Szpala (2016); Wojciech Bojanowski (2017); Bertold Kittel, Anna Sobolewska i Piotr Wacowski (2018); Marek i Tomasz Sekielscy (2019). W 2010 roku przyznano również Nagrodę Specjalną Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego „Dziennikarz XX-lecia”, która trafiła w ręce Jerzego Baczyńskiego – redaktora naczelnego tygodnika „Polityka”, a w 2019 wręczono trzy równorzędne Nagrody Specjalne „Dziennikarz Dekady”, które otrzymali: Bianka Mikołajewska, Adam Pieczyński oraz Paweł Reszka.

Mecenasem 16. edycji Nagrody jest firma InPost, a partnerem prawnym – kancelaria GWW.


Źródło: Informacja prasowa Grupa Eurozet

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Tak zwycięża się w digitalu. Nagrody IAB MIXX Awards rozdane!

IAB MIXX Awards 2020

Najczęściej nagradzanymi kampaniami w konkursie IAB MIXX Awards 2020 były: „T-raperzy znad Wisły – Antysmog song” dla marki OLX oraz „Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce” dla innogy Polska (innogy go!). Zdobyły one po trzy statuetki.

Tegoroczna Gala IAB MIXX Awards nie odbyła się w tradycyjnym wydaniu, lecz przeniosła się do internetu. Jest to podyktowane przede wszystkim bezpieczeństwem uczestników, które jest naszym priorytetem, dlatego decyzja dotycząca przeprowadzenia transmisji online rozdania nagród była jedynym właściwym krokiem w obecnej sytuacji. Zdajemy sobie sprawę, że uderzenie kryzysu nie ominęło całego ekosystemu reklamowego, dlatego tym bardziej doceniamy każde zgłoszenie w tegorocznej edycji IAB MIXX Awards. W tak trudnym dla wszystkich momencie chcemy szczególnie docenić firmy, które wciąż mają wiele do powiedzenia i zaoferowania oraz pokazują, że relacja z konsumentami to zobowiązanie zarówno na dobre, jak i złe czasy.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

O złote, srebrne i brązowe statuetki IAB MIXX Awards 2020 zawalczyły 43 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 15 kategoriach konkursowych. IAB MIXX Awards kierowany był zarówno do agencji, domów mediowych jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital.

Nagrody za dokonania

Podczas tegorocznych IAB MIXX Awards przyznano także pięć nagród specjalnych za dokonania. Agencją Roku zostało GONG, Domem Mediowym Roku – MullenLowe MediaHub, natomiast Reklamodawcą Roku – ING Bank Śląski. Człowiekiem Roku została Izabela Albrychiewicz (CEO GroupM), a CEO Gemius Marcin Pery otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań.

W tym roku zdecydowaliśmy się przyznać nagrodę specjalną za całokształt dokonań CEO Gemius Marcinowi Pery. Nagroda jest uhonorowaniem Jego dotychczasowego dorobku oraz ponadprzeciętnych zasług dla branży badawczej. Człowiekiem Roku została CEO GroupM Izabela Albrychiewicz, która jest wybitną postacią branży reklamowej, od 20 lat odnoszącą sukcesy zarówno na polskim rynku, jak i międzynarodowym.

Włodzimierz Schmidt

Pełna lista nagrodzonych kampanii w IAB MIXX Awards 2020 

 

NAGRODA NAZWA KAMPANII KLIENT (MARKA) ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
Best Use of Social Media
WYRÓŻNIENIE Jalapeno Challenge McDonald’s Isobar Polska, OMD
WYRÓŻNIENIE T-raperzy znad Wisły – Antysmog song OLX 23HEROES, F25, OLX
BRĄZ „Żeby nie kusiło. Zostań w domu.” Porsche Polska Porsche Polska PHD, DDB Warszawa
SREBRO Człowiek, który na wszystkim oszczędzał ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
 

Brand Awareness and Positioning

WYRÓŻNIENIE Tym, którzy… Grupa Maspex (Tymbark) Grupa Maspex
BRĄZ T-raperzy znad Wisły – Antysmog song OLX 23HEROES, F25, OLX
BRĄZ Ty jesteś zmianą, a my bankiem zmieniającego się świata BNP Paribas Bank Polska Publicis, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View, Feeders Agency
SREBRO Dzień bez parawanu Kompania Piwowarska (Tyskie) GONG, Kompania Piwowarska, Sputnik  Studio, Zenith, Tailor Made PR
SREBRO Hulaj z głową ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
 

Commerce

WYRÓŻNIENIE Jak kampanią w światowy dzień zwierząt podnieść sprzedaż o ponad 55% jedzenia dla zwierząt największych marek? MARS POLSKA (Pedigree i Whiskas) LVL UP MEDIA, Mars Polska, MediaCom Warszawa, BBDO, Bluecloud Interactive
BRĄZ Omnichannelowa aplikacja mobilna Multikina Multikino Infinity Group
 

Content Marketing

WYRÓŻNIENIE Łomża Swoją Drogą Van Pur (Łomża) Lulu Production, MediaCom Warszawa
BRĄZ Moje miejsce zawsze z Legią Grupa Żywiec (Królewskie) Twin, Just, Starcom
BRĄZ T-raperzy znad Wisły – Antysmog song OLX 23HEROES, F25, OLX
ZŁOTO Hulaj z głową ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
 

Cross Media Integration

WYRÓŻNIENIE Moje miejsce zawsze z Legią Grupa Żywiec (Królewskie) Twin, Just, Starcom
BRĄZ Kampania proekologiczna „Czy potrzebujemy aż petycji od naszych dzieci?” ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub, Brain
SREBRO Bank zielonych zmian BNP Paribas Bank Polska Publicis, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View, VMLY&R Poland, Feeders Agency
SREBRO Tym, którzy… Grupa Maspex (Tymbark) Grupa Maspex
 

Data Driven & Precision Marketing

WYRÓŻNIENIE Jak dane własne PKO Banku Polskiego pozwoliły osiągnąć czterocyfrowy ROI? PKO Bank Polski (Miniratka) Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
WYRÓŻNIENIE Zbliża się koniec ważności ubezpieczenia komunikacyjnego? PKO Bank Polski ma dla Ciebie ofertę! PKO Bank Polski (PKO Ubezpieczenia Komunikacyjne) Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
BRĄZ AUDIOBOOKI OD BP BP Mindshare Polska, Justtag Group, mSpark
SREBRO Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce innogy Polska (innogy go!) Cube Group, Agencja Warszawa
 

Games & eSport

WYRÓŻNIENIE Kobieca liga esportowa jako innowacyjny touchpoint w walce z hejtem! The Coca-Cola Company (Sprite) MediaCom Warszawa , ESL GAMING POLSKA 
WYRÓŻNIENIE Play Polska Liga Mobilna – Zapłać z Play w sklepie Wargaming Play MediaCom Warszawa, Fantasyexpo
BRĄZ Ghost Recon Breakpoint – Użyj i Ożyj Ubisoft GONG, Mindshare Polska
SREBRO KFC na mapach CS:GO 2 AmRest (KFC) Fantasyexpo
 

Innovation & Smart Solution

WYRÓŻNIENIE Display Chat Bot Atopik Polska Open Mobi
WYRÓŻNIENIE KITT 2020 MASTERCARD (Aukcje Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy) Isobar Polska, Mastercard, Carat Polska
WYRÓŻNIENIE Shake to Play Play (Aplikacja Play24) Plej, Play, MediaCom Warszawa
BRĄZ Dwie Arety BNP Paribas Bank Polska Feeders Agency
BRĄZ Odcięci od świąt Stowarzyszenie mali bracia Ubogich OLX, BBDO
 

Launch

WYRÓŻNIENIE Karnet Wszystkomający do CityFit CityFit CityFit
WYRÓŻNIENIE Wkręć się w zoodle i pożegnaj nudę w kuchni! Philips Carat Polska
WYRÓŻNIENIE Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce innogy Polska (innogy go!) Agencja Warszawa, Innogy Polska, Cube Group
 

Limited Budget

WYRÓŻNIENIE BLACK FRIDAY Decathlon Polska Przestrzeń, MullenLowe MediaHub
WYRÓŻNIENIE Trzy billboardy za Sieradzem naTemat.pl naTemat.pl
BRĄZ Korona Polskich Skałek Decathlon Polska (Simond by Decathlon) Neon Shake, MullenLowe MediaHub
ZŁOTO RANO ZEBRANO i wyborczy #bazarek na Twitterze Rano Zebrano Agencja Warszawa
 

Offline Digitizing

WYRÓŻNIENIE Mural dla służby zdrowia naTemat.pl naTemat.pl
WYRÓŻNIENIE Trzy billboardy za Sieradzem naTemat.pl naTemat.pl
BRĄZ Dzień bez parawanu Kompania Piwowarska (Tyskie) GONG, Kompania Piwowarska, Sputnik Studio, Zenith, Tailor Made PR
BRĄZ Symulakra – Rzeźba tworzona przez siły miasta Screen Network Screen Network, panGenerator
 

Online Marketing with Influencer

WYRÓŻNIENIE Kiedy znika brud, pojawiają się pomysły. Reckitt Benckiser (Cillit Bang) Chromatique Creative Agency
WYRÓŻNIENIE KITT 2020 MASTERCARD (Aukcje Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy) Isobar Polska, Mastercard
ZŁOTO #ZdalniDoPomocy ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
 

Performance Marketing

WYRÓŻNIENIE 365 Dni Testów Renault Renault Polska OMD
WYRÓŻNIENIE Jak dane własne PKO Banku Polskiego pozwoliły osiągnąć czterocyfrowy ROI? PKO Bank Polski (Miniratka) Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
WYRÓŻNIENIE “Tailor-made” oferty z eSky eSky.pl eSky.pl
BRĄZ Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce innogy Polska (innogy go!) Cube Group, Agencja Warszawa
SREBRO Zbliża się koniec ważności ubezpieczenia komunikacyjnego? PKO Bank Polski ma dla Ciebie ofertę! PKO Bank Polski (PKO Ubezpieczenia Komunikacyjne) Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
 

Public Service, non-profit campaign & CSR

WYRÓŻNIENIE Bez jaj OLX OLX
BRĄZ Zmieniajmy na dobre Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali Publicis
SREBRO Dzień na U Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie PHD, DDB Warszawa, Garden of Words, Avon Cosmetics Polska
ZŁOTO Graj i pomagaj z #PajacykBezPrzerwy Polska Akcja Humanitarna (Program dożywiania dzieci Pajacyk) Polska Akcja Humanitarna, Kwadratowa Masakra,  Craftserve 
 

UX

BRĄZ Shake to Play Play (Aplikacja Play24) Plej, Play, MediaCom Warszawa
BEST IN SHOW
Hulaj z głową ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub

Więcej informacji: www.mixx-awards.pl

Wydarzenie jest co roku organizowane przez IAB Polska.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że za udział w nim posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują punkty recertyfikacyjne.

Sponsor Gali: WP 25 lat
Sponsorzy wspierający: TVP, Havas Media Group, DIMAQ
Współpraca: Newspoint
Organizator: IAB Polska
Oficjalny audytor: PwC
Partner prawny: Traple. Konarski Podrecki i Wspólnicy


Źródło: IAB Polska

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy finalistów Esports Awards

Esports Awards jest uznaną inicjatywą międzynarodową, która ma na celu uhonorowanie osób i firm branży esportu, które wprowadzają innowacje, wspierają graczy i tworzą ciekawe aktywności. W tej edycji oddano rekordowe 1,7 miliona głosów.

To wielki zaszczyt zapewnić uznanie najlepszym markom w swoich kategoriach. Tegoroczni finaliści branżowi stanowią doskonały przykład zaangażowania i rozwoju branży esportu w ostatnich 12 miesięcach. Esports Awards 2020 zapowiada się niezwykle ciekawie i nie mogę się doczekać, aż zwycięzcy zostaną ukoronowani jeszcze w tym roku.

Michael Ashford, dyrektor zarządzający, Esports Awards

Lista finalistów jest następująca:

Najlepsza akcja marketingowa w esporcie:
– Intel
– Red Bull
– BMW
– Logitech
– Mastercard
– State Farm
– Mountain Dew Game Fuel
– Nike
– Louis Vuitton

Najlepsze źródło informacji o esporcie:
– ESPN
– The Esports Observer
– Esports Insider
– Dexerto
– Liquipedia
– HLTV
– The Score Esports
– Inven Global

Gra roku 2020 w esporcie:
– League of Legends
– CS:GO
– COD Modern Warfare
– Dota 2
– Rainbow Six Siege
– Rocket League
– VALORANT
– F1 2019
– Fortnite

Akcesoria esportowe:
– Razer
– AMD
– Logitech
– Intel
– NVIDIA
– HyperX
-Corsair
– ASUS ROG
– Alienware
– Scuf Gaming
– Elgato
– Respawn

Wydawca roku:
– Riot Games
– Activision Blizzard
– Valve
– Ubisoft
– Epic Games
– PUBG Corp
– Psyonix
– 2K
– EA
– Supercell
– Tencent

Esports Awards są świetnym bechmarkiem światowym trendów. Takie gry jak CS:GO, czy League of Legends są niewątpliwie najbardziej wpływowymi grami na świecie. Kolejne marki inwestują w świat esportu, co pozwala perspektywicznie patrzeć w dalszy rozwój tej branży.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

II edycja nagrody API – Ambasadorzy Polskich Innowacji wchodzi w decydującą fazę. Poznaliśmy 10 niezwykłych nominowanych!

II edycja nagrody API

Cel nagrody: Docenić i promować osoby, które swoją biznesową, naukową lub społeczną działalnością wyróżniają się na globalną skalę i tym samym zmieniają wizerunek Polski i Polaków w świecie. Ideą nagrody jest promowanie obrazu nowej polskiej emigracji, nie tylko za granicą, ale także w Polsce.

Dziesiątka nominowanych na nagrody API 2020:

  1. Piotr Baczyński – CEO ImmersionVR, startupu który w ostatnich 12 miesiącach, przy
    współpracy z NASA uruchomił aplikację umożliwiającą podziwianie księżyca i misji Apollo 11 z telefonu, oraz stworzył wirtualną platformę do szkolenia lekarzy i personelu medycznego w USA, w zakresie prawidłowego nakładania i zdejmowania odzieży ochronnej, używanej w pracy z pacjentami zakażonymi koronawirusem.
  2. Tomasz Bagiński – dyrektor kreatywny w Platige Image, w ostatnim roku producent
    wykonawczy serialu „Wiedźmin”, który odniósł globalny sukces i został ogłoszony jedną z najchętniej oglądanych produkcji na świecie z oferty platform streamingowych.
  3. Katarzyna Hess-Wiktor – CEO Minnity, startupu tworzącego platformę, ułatwiającą komunikację między podopiecznymi z demencją, a ich opiekunami oraz członkami rodzin oraz pomaga personelowi rozwijać kompetencje opiekuńcze za pomocą cyfrowych materiałów szkoleniowych. W ostatnim roku nawiązała międzynarodową współpracę we Francji i w Finlandii oraz udostępniło opiekunom bezpłatny mikro-kurs dotyczący higieny i najlepszych praktyk w opiece domowej nad osobami starszymi podczas pandemii. Katarzyna aktywnie działa nad budowaniem i promowaniem Polonii w Szwecji.
  4. Agnieszka Hryniewicz-Bieniek – w lipcu 2019 objęła stanowisko Global Director Google for Startups, globalnego działu firmy, który na całym świecie zajmuje się wspieraniem rozwoju biznesu i ekspansji międzynarodowej. Jego działalnością zarządza z Warszawskiego Campusu, dzięki czemu Warszawa stała się centralnym punktem wszystkich światowych programów.
  5. Grzegorz Jarząbek i Łukasz Rzeczkowski – twórcy pionierskiej platformy Trustedoctor,
    która umożliwia konsultacje lekarskie online. Podczas rozwijającej się na świecie pandemii, umożliwiła ona tysiącom pacjentów bezpieczne konsultacje medyczne, dynamicznie rozwijając się w sześciu państwach. Grzegorz i Łukasz jednocześnie aktywnie działają nad budową i promowaniem społeczności polonijnej w Wielkiej Brytanii.
  6. Tomasz Karwatka – założyciel firmy Divante. Uruchomił projekt „Tech to The Rescue”,
    umożliwiający organizacjom pozarządowym, dotkniętym negatywnymi skutkami pandemii zgłosić się i skorzystać z bezpłatnej pomocy firm (polskich i zagranicznych) z branży technologicznej w postaci usług, dostępu do narzędzi i pomocy specjalistów.
  7. Olga Malinkiewicz – założycielka firmy Saule Technologies, zajmującej się produkcją
    elastycznych ogniw fotowoltaicznych na bazie perowskitów (krystaliczne minerały, które mogą wyprzeć krzem w niektórych zastosowaniach). W ostatnim roku Saule Technologies uruchomiła sprzedaż Solar Carport (garażu słonecznego), autonomicznej – czyli niewymagającej podłączenia do sieci elektroenergetycznej – stacji ładowania samochodów elektrycznych.
  8. Adam Marciniak – wiceprezes Zarządu Banku PKO BP nadzorujący Obszar Informatyki.
    Wraz z Polskim Funduszem Rozwoju uruchomił projekt Chmury Krajowej, która zapewnia przedsiębiorstwom i instytucjom publicznym dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań chmury obliczeniowej oraz przyspiesza cyfrową transformację gospodarki. W kwietniu 2019 roku Chmura Krajowa rozpoczęła działalność operacyjną. Przyczynił się również do międzynarodowej ekspansji usługi Blik, która od 2020 dzięki partnerstwu z Mastercard będzie dostępna na całym świecie.
  9. Michał Wroczyński – współzałożyciel i CEO Samurai Labs, laboratorium, które – za
    pomocą stworzonej przez siebie sztucznej inteligencji – wykrywa i zapobiega przemocy w sieci. Startup w ostatnim roku otrzymał pozytywną ocenę Europejskiej Rady Innowacji i dofinansowanie (Horyzont 2020).
  10. Jerzy Wysocki i Małgorzata Then – właściciele spółki Biotrem produkującej jadalne,
    ekologiczne i ulegające szybkiej degradacji naczynia. Produkty sprzedawane są na ponad 40 rynkach na świecie. Ostatni rok wiązał się z dalszą ekspansją międzynarodową oraz uruchomieniem testowej produkcji talerzy z mieszanki wodorostów (sargasu – lokalnie dostępnego surowca) i odpadów z przerobu manioku na Dominikanie.

Nominowani do nagrody są Polki i Polacy, którzy spełniają następujące kryteria:

  • Osiągnęli w ostatnich 12 miesiącach globalny sukces indywidualnie lub z firmą/organizacją, którą reprezentują.
  • Są naukowcami, inżynierami, managerami lub przedsiębiorcami w branży nowych technologii.
  • Swoją działalnością biznesową, medialną i społeczną przyczyniają się do pozytywnej zmiany wizerunku Polaków w świecie.

Pragniemy stworzyć na świecie obraz “polskiego innowacyjnego przedsiębiorcy” kojarzącego się z polską diasporą tak samo mocno albo nawet bardziej niż słynny “polski hydraulik”. W
tegorocznych nominacjach widać ciekawy trend: coraz bardziej doceniamy technologie, które mają pozytywny społeczny wpływ.

Jacek Ratajczak z Fundacji PLUGin

Anna Paczkowska, koordynatorka nagród po stronie Fundacji PLUGin dodaje: “Wybranie dziesiątki spośród kilkudziesięciu niesamowitych postaci reprezentujących polska diasporę technologiczną było nie lada wyzwaniem dla nas i dla partnerów nominujących. Gdyby to zależało wyłącznie ode mnie statuetkę wręczyłabym co najmniej kilkunastu osobom! Chcemy aby osoby obserwujące konkurs czuły dumę z Polaków, którzy reprezentują polska myśl innowacyjną na całym świecie, podobnie jak my ja czujemy ogłaszając listę nominowanych.”

Nagroda wręczana jest co roku, za okres ostatnich 12 miesięcy. Finał pierwszej edycji odbył się w październiku 2019 roku podczas Polish Tech Day w Londynie.

Trójka zwycięzców API Awards 2020 zostanie ogłoszona 8 lipca podczas kolejnej edycji konferencji Polish Tech Day, która w 2020 roku odbędzie się w wersji on-line.

Więcej informacji o nagrodzie oraz nominowanych i nagrodzonych w ubiegłej edycji API można znaleźć na stronie: https://weareplug.in/api/.


Źródło: Informacja prasowa Fundacja PLUGin

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak, ile i jak długo zarabiają esportowcy?

Fortnite zarabianie

Według Forbesa, w zeszłym roku globalne przychody świata sportu przekroczyły 180 miliardów dolarów, z czego sam rynek amerykański wygenerował ponad jedną trzecią tej kwoty. Mimo iż przychody esportowego uniwersum rosną bardzo dynamicznie – ponad 20 procent rok do roku – a ich wartość osiągnęła w ubiegłym roku 1.1 miliarda dolarów, to stanowi to mniej niż jeden procent finansowych dokonań sportu.

Siłą rzeczy esportowcy mogą się poszczycić ułamkiem kwot, jakie zarabiają gwiazdy piłki nożnej, koszykówki, futbolu amerykańskiego, bejsbolu, czy golfa. Czołowa setka zawodowych graczy w zeszłym roku wygrała w turniejach łącznie 73 miliony dolarów. To o blisko 20 milionów dolarów mniej niż z samego tytułu wynagrodzeń uzyskał w 2019 roku najlepiej opłacany sportowiec świata Lionel Messi.

Źródła przychodów zawodowych graczy

Obszary, w których esportowcy zarabiają można podzielić na pięć głównych kategorii:

  • nagrody pieniężne, które zawodnicy indywidualnie, bądź drużynowo wywalczają uczestnicząc w turniejach rozgrywanych on-line lub podczas różnej skali wydarzeń rozgrywanych przy udziale publiczności. W najbardziej lukratywnych turniejach pule nagród przekraczają nawet 30 milionów dolarów, a kilkuosobowe zespoły za wygraną mogą dostać nawet kilkanaście milionów dolarów.
  • pensje wypłacane przez ich organizacje macierzyste. Wysokość comiesięcznych uposażeń dla topowych profesjonalistów w Chinach, USA, czy Europie Zachodniej mieści się w przedziale od 5 do nawet kilkudziesięciu tysięcy dolarów. Często bonusem jest nie tylko stałe miejsce do mieszkania i trenowania, ale także ubezpieczenie zdrowotne i społeczne oraz inne benefity niefinansowe.
  • przychody z transmisji internetowych budują nie tylko rozpoznawalność graczy, ale także zapewniają dodatkowe przychody. Nierzadko także drużyny partycypują w przychodach esportowców z tego źródła. Zawodnicy wykorzystują swoją rozpoznawalność i w wolnych od treningu chwilach streamuja na takich platformach, jak YouTube gaming, Twitch, Mixer, etc.
  • indywidualne kontrakty sponsorskie, na które mogą liczyć największe gwiazdy w swoich dziedzinach, co jest silnie skorelowane z odnoszonymi sukcesami i zasięgami marketingowymi dla marek. Należy jednak pamiętać, że co do zasady jednak, środki z kontraktów sponsorskich trafiają do kasy organizacji i pożytkowane są na wszelkie koszty organizacyjne, w tym pensje zawodników.
  • wirtualne przedmioty, które w zależności od gry mają różny wymiar. Fani poprzez zakup danego przedmiotu w grze wspierają daną organizacje i zawodnikach. Charakterystycznym przykładem jest Counter-Strike, gdzie podczas mistrzostw świata można zakupić naklejkę z autografem ulubionego zawodnika, a część wpływów z tego tytułu zostaje przekazana zawodnik. Sam kupujący, może natomiast przedmiot przykleić do swojej broni i tym samym wyróżnić się w grze.

O ile w przypadku wielu dyscyplin sportowych zarobki są jawne i dość rzadko są tylko w sferze domysłów, to w świecie rozrywki elektronicznej oszacowanie faktycznych wynagrodzeń jest trudne. Jednym z głównych powodów jest to, że nieznane są ustalenia na linii organizacja-zawodnik dotyczące podziału przychodów z nagród pieniężnych. Jednak praktyka jest taka, że w przypadku gier drużynowych zawodnicy mogą liczyć na 5-20% wartości całej nagrody, a grach indywidualnych zwykle jest to przedział od 50 do 100%.

Wedle www.esportearnings.com do dziś prawie 90 zawodników z całego świata zarobiło ponad milion dolarów. Czołową piątkę stanowią: JerAx (Jesse Vainikka), Ceb (Sebastien Debs), Topson (Topia Taavitsainen), N0tail (Johan Sundstein) oraz ana (Anathan Pham), którzy wygrywając najbardziej lukratywny turniej Dota 2 zgarnęli po ponad 3 miliony dolarów.

Intensywnie i krótko

Esportowcy muszą spieszyć się z wygrywaniem pokaźnych nagród, gdyż statystyki są nieubłagane. Dolną granicą profesjonalnej kariery dla wielu zawodników ze ścisłej czołówki jest wiek 18 lat. To w tym wieku wiele zawodników zaczyna profesjonalną karierę, która jest poprzedzona latami gry na poziomie amatorskim i półprofesjonalnym.

Statystyki wskazują, że zawodowi gracze najwyższą formę osiągają w okolicach trzeciego roku swojej kariery. Dość powiedzieć, że średnia wieku profesjonalnych gamerów z czołowych klubów League of Legends to niewiele ponad 21 lat a w Counter Strike Global Offensive 23 lata. Po 25-tym roku życia zawodnicy bywają traktowani jako osoby w esportowym wieku przedemerytalnym, którzy szczyt kariery mieli już za sobą. Zdarzają się oczywiście starsi zawodnicy, a historia zna przypadki mistrzów świata, którzy swojej tytuły wywalczyli po 30-tym roku życia. Natomiast są to pojedyncze przypadki, wybitne gwiazdy.

Czym zajmują się zawodnicy po przejściu na emeryturę? Naturalną kontynuacją bywa realizowanie się w roli trenera, managera drużyny, bądź postawienie na zarabianie na streamowaniu i kontraktach reklamowych.

To idzie młodość (i majętność)

Jak w sporcie tradycyjnym, w esporcie jest też druga strona medalu. Jaden Ashman, 15-letni uczeń z brytyjskiego Essex wywalczył ponad milion dolarów podczas zeszłorocznych Mistrzostw Świata w grze Fortnite. Coraz więcej rodziców, których nieletnie pociechy namiętnie grają w gry komputerowe, przestaje na to narzekać, gdy na koncie pojawiają się środki o wartości przewyższającej ich roczne zarobki.

W ramach Brief Esports publikujemy serie artykułów eksperckich dotyczących esportu i gamingu przydatnych w obszarach marketingu i esportu.  Zachęcamy do zapoznania się z sekcją Wiedza, gdzie szczegółowo zagłębiamy się w poszczególne zagadnienia.

Sekcja Wiedza Esports ESE


Autor: 

Jędrzej Stęszewski

Jędrzej Stęszewski – dyrektor operacyjny ESE Europe – spółki córki ESE Entertainment Inc. z siedzibą w Kanadzie. Założyciel Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego i jej prezes w latach 2006-2017. Dyrektor Mistrzostw Świata w Kolarstwie Torowym Pruszków 2019 oraz organizator licznych wydarzeń wielkostadionowych (futbol amerykański, tenis ziemny, tenis stołowy, badminton). Organizator wydarzeń esportowych. Komentator telewizyjny.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czego oczekują uczestnicy od programów lojalnościowych?

katalog nagrod programy lojalościowe

Stare porzekadło głosi, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Zgodnie z tą zasadą współczesny klient nie zadowoli się już tym, co oferowały programy lojalnościowe kilka czy tym bardziej kilkanaście lata temu. Firmy muszą aktualizować swoje pomysły, zgodnie z najnowszymi trendami i potrzebami swoich klientów.

Proste, zrozumiałe zasady

Zacznijmy od tego, na co nie zwracamy zazwyczaj uwagi w pierwszym kontakcie z danym programem lojalnościowym, ale co ostatecznie może mieć największe znaczenie.

Zasady programu muszą być po prostu jasne, zrozumiałe dla uczestników i jak najmniej zawiłe. Uczestnik powinien móc szybko „załapać” jaka aktywność jest od niego oczekiwana i w jaki sposób będzie za nią premiowany. Im mniej niuansów, odstępstw od głównych zasad, tym lepiej.

Grzegorz Kobryń z serwisu NagrodyB2B.pl

Obowiązki i korzyści powinny być atrakcyjnie opisane w przekazach marketingowych dotyczących danej akcji, ale dołóżmy starań, by także sam regulamin nie był napisany prawniczym żargonem. Regulamin powinien zawierać przede wszystkim zasady przystąpienia do programu, obowiązki uczestnika i korzyści, na jakie może liczyć w zamian, a także termin i sposób wydania nagród oraz dane kontaktowe do organizatora akcji.

Łatwy dostęp do programu

Dla wielu klientów, szczególnie młodych, smartfon jest integralnym elementem ich życia. Za pomocą telefonu rozmawiają, zawierają znajomości, ale też szukają informacji o produktach, sprawdzają oferty, porównują ceny. Nawet w sklepie stacjonarnym coraz częściej płacą telefonem.

Nie oznacza to, że każdy program lojalnościowy bezwzględnie musi mieć dedykowaną mu aplikację. Dla małych i średnich firm byłoby to zbyt kosztowne. Ważne jednak, aby uczestnicy mieli dostęp do systemu on-line, tak aby po zalogowaniu mogli sprawdzić choćby liczbę zdobytych punktów. Istotne przy tym, aby system był responsywny – tzn. dostosowany zarówno do wyświetlania na dużych monitorach komputerów, jak i na małych ekranach smartfonów.

Z drugiej strony warto pamiętać, że program może być adresowany także do osób w dojrzałym wieku, które niechętnie korzystają z nowinek technologicznych. Pomimo iż zdecydowana większość z nich posiada telefony komórkowe, to nie możemy liczyć, że będą korzystały z aplikacji, choćby była ona bardzo intuicyjna i łatwa w obsłudze. Dla nich tradycyjna karta czy wręcz kartonik z miejscem na pieczątki lub naklejki może być najwygodniejszym rozwiązaniem.

Nie oznacza to oczywiście, że musimy decydować się na jedną czy druga formę. Jeśli program lojalnościowy skierowany jest to wielu różnych grup wiekowych, warto pomyśleć o tym, jak spełnić oczekiwania każdej z nich.

Przyjemność dzięki grywalizacji

Niezwykle istotną kwestią, dzięki której klienci chętnie uczestniczą w projektach marketingowych, jest współzawodnictwo, różnego rodzaju gry, konkursy i quizy. Trend ten nazywa się „grywalizacją” – dodawaniem elementów i strategii gier do aspektów życia, które do tej pory z graniem nie miały wiele wspólnego. Obecnie grywalizacja jest częścią najlepszych akcji lojalnościowych.

Mechanizmy, które wykorzystamy w programie to m.in. przechodzenie do kolejnych etapów, otrzymywanie statusów czy premie za wykonanie niektórych zadań. Podstawową zasadą grywalizacji jest postawienie uczestnika przed wyzwaniem. Osiąganie pierwszych sukcesów może być bardzo łatwe, ale poziom trudności powinien wzrastać wraz z pokonywaniem kolejnych etapów gry. Warto jednak zachować umiar, tak by nie zniechęcać uczestników zadaniami, które mogliby uznać za zbyt czasochłonne lub niewykonalne.

Najważniejsza jest dobra motywacja, a więc także katalog nagród dostosowany do stopnia aktywności. Wyższy poziom to wyższy status, co za tym idzie dostęp do atrakcyjniejszych nagród wyższej wartości. Gry wciągają. Podobnie więc będzie w przypadku opartego na ich zasadach programu lojalnościowego.

Grzegorz Kobryń

Poczucie przynależności

Piramida potrzeb Maslowa ilustruje ludzkie potrzeby zgodnie z pierwszeństwem ich zaspokajania. Potrzeba przynależności znajduje się dokładnie pośrodku, jako trzecia. Wyraża ona instynktowne dążenie ludzi do tworzenia i utrzymywania relacji interpersonalnych. Również organizatorzy programów lojalnościowych powinni tę potrzebę dostrzec i uwzględnić w projektowanej akcji.

Większość ludzi z przyjemnością wstąpi do elitarnego kręgu, wiedząc że dostęp do niego ma jedynie wybrana grupa spełniająca określone wymagania. Warto więc stworzyć program, w którym klient otrzyma przywileje dostosowane do stopnia jego zainteresowania ofertą marki.

Klienci powinni mieć świadomość, że za pewne zachowania, np. wymaganą ilość zakupów, otrzymają konkretne nagrody albo inne benefity (np. dostęp do wąskiej oferty towarów lub usług, które mogą nabywać na preferencyjnych warunkach).

Duży wybór nagród różnego rodzaju

Jeśli już o stopniu zaangażowania mowa, to warto zwrócić uwagę na same nagrody. Najczęściej należą do nich nagrody rzeczowe, vouchery, limitowane serie produktów, bony, karty przedpłacone, czasem też wycieczki.

Nagroda powinna nie tylko spełniać oczekiwania uczestnika programu. Ważne, by była adekwatna do stopnia jego zaangażowania. Skuteczność programu bez wątpienia zależy od rodzaju i wartości dostępnych korzyści.

Katalog nagród musi zachęcać do dalszej aktywności. Źle dobrana, nieciekawa nagroda może zniechęcić uczestnika do programu. Organizatorzy na bieżąco powinni śledzić, jakie kategorie produktów czy usług cieszą się zainteresowaniem klientów i na tej podstawie odpowiednio aktualizować katalog nagród, by trafiał on w ich potrzeby i pobudzał zainteresowanie akcją.

Nagrody powinny być powiązane z grupą docelową, do której kierujemy program. Z pewnością inne nagrody znajdą się w kręgu zainteresowania kobiet (kosmetyki, vouchery do spa), inne mężczyzn (narzędzia, karty do siłowni). Inne prezenty będą mile widziane przez rodziców małych dzieci (bony do sklepów z wyposażeniem dziecięcym, zabawki), a inne docenią single (vouchery do parku linowego, bilety do kina lub na koncert). Bez trafnego doboru spersonalizowanych nagród każda akcja skazana będzie na porażkę.

Nagrody dla niecierpliwych

Najcenniejszym zasobem jest obecnie czas. Skoro zatem uczestnicy programu lojalnościowego poświęcą czas i emocje konkretnej firmie czy marce, tym bardziej się z nią zwiążą. To z kolei może przekładać się na konkretne zakupy (w programach dla konsumentów lub kontrahentów), albo na zaangażowanie w pracy (gdy mowa o programach dla pracowników)

Skoro udało nam się pozyskać uwagę uczestnika akcji, nie powinniśmy dopuścić do jej utraty. Nie wymagajmy cierpliwości w oczekiwaniu na przewidzianą w programie nagrodę. Konieczne więc trzeba zadbać o to, by nagrody były stale dostępne, a ich wysyłka następowała jak najszybciej po zamówieniu przez uczestnika. Nie można zawieść zaufania, które z takim trudem uzyskaliśmy.

Grzegorz Kobryń

Poświęcenie czasu jest inwestycją, a najbardziej przywiązujemy się do tego, co kosztowało więcej – nie tylko finansowo. To dlatego dobrze skonstruowane programy lojalnościowe mogą być bardzo skuteczne z punktu widzenia ich organizatorów. Aby jednak tak było, dany program lojalnościowy musi – po prostu – spodobać się uczestnikom.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najlepsi marketerzy w Polsce 2019 – Laureaci Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2019

laureaci Marketer Roku 2019

Zarówno Kongres jak i Gala odbyły się w Hotelu Warszawianka. Statuetki i dyplomy wręczono w 16 kategoriach branżowych, 11 specjalnych, 2 zespołowych oraz nagrodę główna GRAND PRIX, którą otrzymał – Artur Sikora – Dyrektor Marketingu – Santander

EXECUTIVE SUMMIT to konferencja podsumowująca najważniejsze nowości i wyzwania związane z łączeniem obszarów zarządzania, technologii, marketingu i sprzedaży. Inspirująca zarządy do rozwoju strategii i wyzwań stających przed nimi w 2020 roku.

Konkurs Dyrektor Marketingu Roku 2019 (DMR2019) jest prestiżowym wydarzeniem, od 9 lat organizowanym przez Mediarun.com, w którym Kapituła Konkursu wyłania najlepszych marketerów i podkreśla ich kluczową rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej marek oraz przedsiębiorstw.

Dyrektorzy Marketingu Roku 2019

Efektywne działania marketingowe i sprzedażowe tworzą przyszłość firmy!

Kapituła Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2019 składająca się z laureatów poprzednich edycji konkursu, ekspertów branżowych oraz przedstawicieli partnerów wydarzenia oceniła zarówno dyrektorów działu marketingu i sprzedaży, jak również brand i product managerów, osoby odpowiedzialne za digital i e-commerce, za działania B2B i B2C w Polsce i na rynkach międzynarodowych.

Biorąc pod uwagę fakt, że sukces szefa nie jest możliwy bez zgranego zespołu, od 6 lat w Konkursie nagradzane są najlepsze zespoły marketingu w dwóch kategoriach: mały i duży budżet.

W tegorocznej edycji konkursu Kapituła Konkursu oceniała działania i efekty kampanii marketingowych za okres 2018/2019.

Skład kapituły Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2019

Dorota Haller | Dyrektor Marketingu | Huawei

Paweł Patkowski | Dyrektor Marketingu | Orange

Małgorzata Lubelska | Członek Zarządu | Grupa Żywiec

Michał Groniewski | Dyrektor Sprzedaży i Marketingu | Delikatesy Centrum – Grupa Eurocash

Wojciech Tomaszewski | Dyrektor Marketingu | Answer

Michał Szaniecki | Dyrektor Zarządzający | VOLKSWAGEN/SEAT

Rafał Masiak |  Dyrektor Marketingu | Hochland

Karolina Pietz-Drapińska Dyrektor Marketingu Komputronik

Agnieszka Radawiec  | Dyrektor Marketingu | Douglas

Tadeusz Czarniecki |  Dyrektor Marketingu | Wawel

Marta Czartoryska-Żak |  Dyrektor Marketingu | Desa Uniqum

Paweł Barski | Dyrektor Marketingu | Ricoh

Tomasz Targiński | Buisness Development Director | Isobar Polska/Dentsu

Łukasz Wójcik | Dyrektor Marketingu | Mitsubishi Motors

Agata Łapińska | Dyrektor Marketingu | RX Polpharma

Justyna Skrzypek | Dyrektor Marketingu | Essilor

Przemysław Szymański | Dyrektor Marketingu | Drogerie Natura

Maciej Mitoraj | Dyrektor Marketingu | Eurocash Cash & Carry

Łukasz Zembowicz | Członek zarządu | DPD

Marta Sierpińska-Kopyt | Dyrektor Marketingu | Teva

Małgorzata Augustyniak | Vice Prezes | AMS

Marcin Dec | Prezes | IPG Mediabrands/Initiative

Dariusz Epelbaum |  Dyrektor Zarządzający | Work&Fun

Małgorzata Leniarska | Partner | Dragon Rouge

Ewa Lis-Jeżak | Prezes | IDC

Grzegorz Mazurek | Prorektor | Akademia Leona Koźmińskiego

Rafał Baran | Członek Zarządu | 4FunMedia /  FCB/B2F

Joanna Okła | Członek Zarządu | Mediacom

Agnieszka Godlewska | Prezes Screen | Network

Krzysztof Gawrych | Partner | Event Room

Bolesław Rok | Profesor | Akademia Leona Koźmińskiego

Zygmunt Stępiński | Vice Prezes | Polin

Maciej Teliszewski | Prezes | Clickad

Kamil Wiszowaty |  Dyrektor Zarządzający | Value Media

Marcin Maj | Partner | H2O Creative

Janusz Plencler | Prezes | Upside

Krzysztof Wasilewski | Prezes | Orientana

Wojciech Głowacki | Vice Prezes | RTB House

Tomasz Sąsiadek | Dyrektor Współzarządzający | Bluerank

Agnieszka Chabrzyk | Country Director | Buisness Factory

Maciej Klepacki | Dyrektor Operacyjny Digital | Edipresse

Paweł Netczuk | Wydawca | Mediarun

 

Oto lista Laureatów tegorocznej edycji Konkursu:

 

WYRÓŻNIENIA w KONKURSIE

 

Vive Textile Recycling – Ewelina Rozpara | Marketing & Communication Manager

Telentuno – Natalia Bartkiewicz | Marketing & PR Manager

Fundacja SM – Walcz o siebie – Malina Wieczorek | Founder

Bonduelle – Anna Telakowiec | Dyrektor Marketingu

mBank – Iwona Ryniewicz | Communication & Marketing Strategy Director

 

KATEGORIE SPECJALNE 

 

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Brand/Product/Category Lider
Carlsberg – Maciej Banaszkiewicz | Marketing Manager

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Long Time Marketing Excellence
mBank – Rafał Jakubowski | Dyrektor Marketingu


DYREKTOR MARKETINGU 2019 Dyrektor Marketingu i Sprzedaży
OSM Piątnica – Sylwia Kocoń | Dyrektor Marketingu

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Launch/rebranding roku
Santander – Artur Sikora | Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Master of International Marketing
Reside – Natalia Długosz | Dyrektor Marketingu

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Master of Digital Marketing
Storytel – Jakub Barzak | Dyrektor Marketingu

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Master of Communication & PR
Dell Technologies – Ewa Jarzemska | Head of CEE Communication & PR

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Thinking Outside the Box
BMW – Maciej Sip | Dyrektor Marketingu

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Wyjątkowa efektywność społeczna/CSR
BNP Paribas – Dariusz Maciołek | Dyrektor Marketingu

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Master of Events/Customer Engagment
BMW – Maciej Sip | Dyrektor Marketingu

 

KATEGORIE BRANŻOWE

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Dom/Wnętrze/Budownictwo
Porta – Artur Pęksyk | Dyrektor Marketingu i Sprzedaży

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Farmacje/Zdrowie
Herbapol – Greta Malska | Kierownik Działu Marketingu

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Finanse / Ubezpieczenia
Santander Bank – Iwona Błońska-Orzoł | Dyrektor Marketingu
BNP Paribas Bank – Dariusz Maciołek | Dyrektor Marketingu

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Uroda/Kosmetyki/Higiena
L’Oreal – Sylwia Rosik | Dyrektor Marketingu

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Kultura/Media/Rozrywka
RASP / ONET – Olga Korolec | Dyrektor Marketingu
Canal+ – Jacek Balicki | Vice Prezes

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Produkty Luksusowe / Lifestyle / Moda
Citroen – Magdalena Redestowicz | Dyrektor Marketingu

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Motoryzacja/Mobility
BMW – Maciej Sip | Dyrektor Marketingu

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Napoje/ Alkohol
Carlsberg – Maciej Banaszkiewicz | Marketing Manager

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Produkty Żywnościowe
OSM Piątnica – Sylwia Kocoń | Dyrektor Marketingu

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Retail/Handel/Usługi
Polomarket – Krzysztof Szultka | Dyrektor Marketingu

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Sport/Hobby/Turystyka/Horeca
LOT – Dorota Bratowska-Świacka | Dyrektor Marketingu
BETFAN – Jakub Świsłowski | Dyrektor Marketingu

DYREKTOR MARKETINGU 2019 Technologia/Telco/IT
Dell Technologies – Marcin Morawski | Country Marketing Manager

DYREKTOR MARKETINGU 2019 RTV/AGD
Samsung – Kamila Floryszak | Head of Marketing

DYREKTOR MARKETINGU 2019 B2B / Usługi profesjonalne
Unilever Food Solution – Piotr Strzałkowski | Digital Leader

KATEGORIE ZESPOŁOWE

DYREKTOR MARKETINGU 2019
Najlepszy zespół marketingu – Budżet roczny do 10 MLN 

Zespół Storytel

Lider zespołu: Jakub Barzak | Dyrektor Marketingu

Klaudia Chruściel | Project Manager
Justyna Zarejko | CRM Manager
Karolina Kawska | PR Manager
Maciej Sokolowski | Audiobook Producer
Maciej Zwierzchowski | Project Manager
Marcin Kardach | Sound Designer

DYREKTOR MARKETINGU 2019
Najlepszy zespół marketingu – Budżet roczny ponad 10 MLN
Zespół BNP Paribas

Lider zespołu: Dariusz Maciołek | Dyrektor Marketingu

GRAND PRIX 2019

GRAND PRIX – DYREKTOR MARKETINGU 2019
Santander – Artur Sikora | Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu

Gratulujemy wszystkim nagrodzonym!

Partnerzy:

partnerzy Dyrektor Marketingu Roku 2019

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF