...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

WP.pl najbardziej opiniotwórczym medium października 2021

W głównym rankingu za październik 2021, w którym znajduje się TOP 15 najczęściej cytowanych mediów w kraju, tym razem znalazły się trzy portale internetowe: WP, Onet i Interia. W prasie natomiast nadal obecnych jest pięć tytułów: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Fakt i Super Express. Telewizję tym razem reprezentują: TVN24, Polsat News oraz TVN, a grupa stacji radiowych zwiększyła się do czterech rozgłośni: RMF FM, Radio Zet, Polskie Radio 24 i Program Pierwszy Polskiego Radia. Najwyższy udział – 33 proc. w rankingu ogólnym jako medium utrzymuje prasa, radio stanowi 27 proc., a udział portali internetowych i telewizji wynosi po 20 proc.

podzial na typ medium

Podium zajmują kolejno WP, RMF FM i Onet

Miejsce pierwsze w rankingu wszystkich mediów zajął portal WP z wynikiem prawie 4 tys. wzmianek w innych mediach. Na redakcję często się powoływano między innymi za sprawą rozmowy z szefem resortu zdrowia Adamem Niedzielskim, w której minister zapowiadał wprowadzenie trzeciej dawki szczepionki przeciw COVID-19. Miejsce drugie należy do stacji RMF FM, na którą dziennikarze innych tytułów mediowych w kraju powoływali się 3,6 tys. razy. Wśród najczęściej cytowanych materiałów stacji znajduje się wywiad Krzysztofa Ziemca z prezesem partii PiS Jarosławem Kaczyńskim, w którym polityk był pytany między innymi o swoje plany odnośnie do ewentualnej emerytury. Podium zamyka redakcja Onet z wynikiem 2,8 tys. cytowań w innych mediach. Znaczący wzrost odwołań do portalu nastąpił między innymi w okresie publikacji nietypowego sondażu partyjnego przedstawiającego tzw. sufity, czyli maksymalne poparcie danych partii. Największe zmiany w rankingu odnotowały również portal Interia i Program Pierwszy Polskiego Radia – oba tytuły zmieniły swoje pozycje o pięć oczek w górę w stosunku do września br. Interia tym samym zajęła siódme miejsce w rankingu z liczbą prawie 1,9 tys. wzmianek a PR1 zakwalifikowało się do kategorii, zajmując trzynaste miejsce z wynikiem 1,2 tys. powołań w innych mediach w Polsce.

media ranking ogolny

Rzeczpospolita utrzymuje pozycję lidera

Ranking mediów prasowych za październik 2021 ponownie otwiera Rzeczpospolita z wynikiem 2,1 tys. cytowań. Na drugim miejscu, tak samo, jak w poprzednim miesiącu, znajduje się Gazeta Wyborcza z liczbą 1,8 tys. powołań. Miejsce trzecie niezmiennie w stosunku do września należy do Dziennika Gazeta Prawnej, na który inni dziennikarze powoływali się w październiku ponad 1,7 tys. razy. Tygodnik Sieci awansował o trzynaście pozycji, zajmując tym samym szóste miejsce w rankingu. Na redakcję tygodnika inne media powoływały się 600 razy głównie za sprawą wywiadu z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim. W zestawieniu pojawiło się również pismo samorządu terytorialnego Wspólnota, którego pozycja wzrosła aż o dwadzieścia dwa miejsca. Pismo podsumowało wydatki inwestycyjne województw, powiatów, miast i gmin, wyłaniając w ten sposób „liderów inwestycji” – ranking opublikowano 9 października. W kategorii mediów prasowych ze znacznymi wzrostami cytowań w stosunku do września znalazły się również Gazeta Polska i Wprost.

najbardziej opiniotwórcze tytuly prasowe

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne to TVN24, Polsat News i TVN

Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, miejsce pierwsze kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych należy do redakcji TVN24 (2,4 tys. cytowań), drugie do Polsat News (1,9 tys.) a trzecie ze wzrostem o jedno oczko zajmuje TVN (1 tys.). O jedną pozycję w górę zmieniła się również pozycja TVP1, która zajęła w zestawieniu szóste miejsce. Na redakcję stacji powoływano się 218 razy, a najczęściej na rozmowę z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem, który w kontekście trwających wówczas protestów „ZostajeMY w UE” podkreślał, że rząd nie planuje polexitu. Skok o jedną pozycję w górę zanotował również Canal+, zajmując tym razem siódme miejsce z wynikiem 199 cytowań. W rankingu na dziewiątym miejscu pojawiła się Telewizja Trwam z wynikiem 157 wzmianek w innych mediach. Najwięcej powołań na telewizję odnotowano w związku z rozmową stacji z prezesem Orlenu Danielem Obajtkiem, który podkreślał, że koncern robi wszystko, aby ceny paliw były jednymi z najniższych w Europie oraz zapewniał ich stabilizację.

najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

RMF FM od początku roku jest numerem jeden kategorii mediów radiowych

Miejsce najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce niezmiennie od początku roku utrzymuje stacja RMF FM, na którą w październiku dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się ponad 3,5 tys. razy. Druga pozycja należy do Radia Zet, które cytowano w październiku 1,3 tys. razy. Na radio najczęściej powoływano się między innymi za sprawą rozmowy redakcji z sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP Bogną Janke, która stwierdziła, że pierwsza dama nie otrzymała zaproszenia do udziału w akcji w obronie uchodźców „Matki na granicę”. Informacja później została zdementowana przez inicjatorów wydarzenia. Trzecią pozycję kolejny miesiąc z rzędu zajmuje Polskie Radio 24. Swoją pozycję zmieniło natomiast Radio Wrocław, awansując z miejsca dziesiątego na ósme z wynikiem 135 odwołań w innych mediach.

najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

WP utrzymuje pozycję lidera wśród portali internetowych

Trzeci miesiąc z rzędu liderem kategorii został portal WP, cytowany w październiku niemalże 4 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się serwisy Onet z liczbą 2,8 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,8 tys. powołań w innych mediach. Na czwarte miejsce z liczbą 949 cytowań awansował branżowy portal Wirtualnemedia, a za nim Wpolityce.pl mający 913 wzmianek. W rankingu ze wzrostem o trzy oczka uplasował się na dziesiątym miejscu także serwis OKO.press (348). Portal najczęściej cytowano w związku z publikacją sondażu Ipsos przeprowadzonego na zlecenie portalu i Gazety Wyborczej, w którym między innymi zdecydowana większość Polaków potwierdziła, że pragnie pozostać w Unii Europejskiej

najbardziej opiniotworcze portale internetowe

Sieci najczęściej cytowanym tygodnikiem w październiku

Na miejsce pierwsze kategorii awansował tygodnik Sieci, zdobywając tym samym 600 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce ze wzrostem o jedno oczko i wynikiem 506 odwołań zajęła Gazeta Polska. Na redakcję najczęściej się powoływano w związku z przeprowadzonym wywiadem z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim, w którym polityk zaznaczał, że PiS ma dużą szansę na utrzymanie władzy nie tylko podczas trzeciej kadencji, lecz także następnej. Na trzecim miejscu ze wzrostem o pięć pozycji uplasowało się pismo samorządu terytorialnego Wspólnota. Podium zamyka Do Rzeczy (219), a czwartą pozycję w kategorii, podobnie jak we wrześniu, zajmuje tygodnik Wprost (305).

opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Forbes na pierwszym miejscu wśród miesięczników i dwumiesięczników

Ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników otwiera magazyn Forbes z liczbą 252 cytowań w innych mediach. Na redakcję magazynu najczęściej się powoływano za sprawą opublikowanego rankingu najbogatszych samorządów w Polsce w 2020 roku. Miejsce drugie ze wzrostem o jedno oczko i wynikiem 131 wzmianek w innych tytułach mediowych zajmuje miesięcznik Twój Styl. Magazyn cytowano w związku z publikacją wywiadów z Ewą Bem, Danutą Stanke i Anną Dymną. Na trzecim miejscu znalazł się branżowy magazyn Press z wynikiem 125 cytowań. Czwartą pozycję zajął popularnonaukowy miesięcznik Focus (79), a zestawienie zamyka miesięcznik Perspektywy (49).

opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za październik niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu. Miejsce czwarte stale zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Parkiet. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, Wnp.pl i 300gospodarka.pl.

opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

portale ekonomiczne i biznesowe

Gazeta Krakowska numerem jeden w kategorii mediów regionalnych

Ze wzrostem o jedno oczko, pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych zajęła Gazeta Krakowska z wynikiem 140 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce z awansem o cztery pozycje należy do Radia Wrocław, na które dziennikarze innych redakcji powoływali się 135 razy. Radio najczęściej cytowano za sprawą rozmowy redakcji z posłanką PiS Mirosławą Stachowiak-Różecką, w której oceniła, że wzrost kosztów paliw w pierwszej kolejności uderza w posłów podróżujących do stolicy na posiedzenia Sejmu. Podium zamyka Głos Wielkopolski ze wzrostem aż o osiem oczek i finalną liczbą 125 odwołań w innych tytułach. Gazeta informowała o kolizji drogowej spowodowanej przez zawodnika Lecha Poznań Nika Kwekweskiri, który prowadził samochód pod wpływem alkoholu. Na miejscu czwartym uplasowało się Radio Kraków z wynikiem 92 cytowań, a zestawienie kategorii zamyka Dziennik Zachodni, na który inne media powoływały się 90 razy.

najbardziej opiniotworcze media regionalne

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 45 475 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 października 2021 roku.


Źródło: Instytut Monitorowania Mediów 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

RMF FM liderem wśród opiniotwórczych mediów września 2021. Miejsce drugie należy do WP, Onet zamyka podium

W głównym rankingu za wrzesień 2021, w którym znajduje się TOP 15 najczęściej cytowanych mediów w kraju, znalazły się cztery portale internetowe: WP, Onet, Interia i Money.pl. W prasie nadal obecnych jest pięć tytułów: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Super Express i Fakt. Prasa stanowi najwyższy udział w rankingu ogólnym jako typ medium – 33%. Telewizję stale reprezentują: TVN24, Polsat News oraz TVP Info, a grupę stacji radiowych trzy rozgłośnie: RMF FM, Radio Zet i Polskie Radio 24.

Podzial_na_typ_medium_-_wrzesien_2021_IMM

RMF FM numerem jeden w kraju

Miejsce pierwsze w rankingu zajęła stacja RMF FM, wyprzedzając tym samym aż cztery duże tytuły TVN24, Rzeczpospolitą, Onet i WP. Miejsce drugie należy do portalu WP, którego liczba powołań w innych mediach kolejny miesiąc z rzędu utrzymuje wynik powyżej 4 tys. Redakcja Onetu zamyka podium zestawienia. Natomiast najwyższy wzrost odwołań w innych mediach – 1,9 tys. do 488 z sierpnia br. – odnotowało Radio ZET, zajmując tym samym dziewiątą pozycję w rankingu. Na stację dziennikarze innych tytułów mediowych najczęściej powoływali się między innymi ze względu na rozmowę redakcji z rzecznikiem rządu. Piotr Müller na antenie Radia Zet ocenił, że szczepienia przeciwko COVID-19 mogą być odpłatne od przyszłego roku lub nawet od ostatnich miesięcy tego roku.

media ranking ogólny

Polska Metropolia Warszawska w rankingu mediów prasowych

Miejsce pierwsze kategorii niezmiennie zajmuje dziennik Rzeczpospolita, na który redakcje innych tytułów w kraju powoływały się 2,4 tys. razy. Pozycję drugą, podobnie jak w sierpniu br., zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą 2,1 tys. cytowań. Niewiele niższą liczbę materiałów odnotowano dla Dziennika Gazety Prawnej, która w innych mediach wzmiankowana była 2 tys. razy, zamykając tym samym podium zestawienia. Najwyższy wzrost w liczbie cytowań – aż o siedemnaście oczek – dotyczy gazety Polska Metropolia Warszawska, która ukazuje się dwa razy w tygodniu. Odniesienia w innych mediach to wynik między innymi wywiadu redakcji z prezydentem Andrzejem Dudą nt. wprowadzenia trzydziestodniowego stanu wyjątkowego na obszarze części województwa podlaskiego i lubelskiego. Podium rankingu zamyka tygodnik Do Rzeczy z liczbą 290 wzmianek.

prasa najbardziej opiniotworcze

TVN24 utrzymuje pozycje lidera kategorii mediów telewizyjnych

Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, podium kategorii kolejno należy do redakcji TVN24 (2,6 tys. cytowań), Polsat News (2,1 tys.) oraz TVP Info (893). O trzy pozycję w górę zmieniła się pozycja Polsat Sport, na którą inne redakcje powoływały się 263 razy. Skok o trzy oczka zanotował również Canal+, zajmując miejsce ósme z wynikiem 194 cytowań. Na stację najczęściej powoływano się między innymi za sprawą relacji z meczu Śląsk Wrocław – Legia Warszawa, w której komentarza nt. utraconej przez Legię bramki „w dziwnych okolicznościach” udzielali piłkarze, arbitrzy czy trenerzy.

telewizja najbardziej opiniotworcze

Radio Plus ze wzrostem o osiem oczek

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju nieustająco zajmuje RMF FM. Redakcja tym razem odnotowała aż 64% więcej cytowań niż w sierpniu br. Najczęściej dziennikarze powoływali się na rozmowę redakcji na antenie z premierem Mateuszem Morawieckim, w której szef rządu komentował złożony wniosek do Trybunału Konstytucyjnego nt. wyższości polskiej konstytucji nad prawem europejskim. Miejsce drugie w rankingu ze wzrostem o dwa oczka w stosunku do poprzedniego miesiąca zajmuje Radio ZET, które cytowano w innych mediach 1,9 tys. razy. Najwyższy skok w zestawieniu dotyczy Radia Plus, które z wynikiem 778 powołań zmieniło swoją pozycję aż o osiem miejsc. Ranking zamyka regionalne Radio Wrocław.

radio najbardziej opiniotwórcze

WP przejmuje pozycję lidera wśród portali internetowych

Drugi miesiąc z rzędu liderem kategorii został portal WP, cytowana we wrześniu 4,2 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się serwisy Onet z liczbą 3,9 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,3 tys. powołań. Czwarte miejsce z liczbą 1,1 tys. cytowań zajął portal Money.pl. W rankingu uplasował się także Bankier.pl, który zmykając jednocześnie zestawienie kategorii, uzyskał 392 powołania w innych tytułach mediowych. Redakcję najczęściej cytowano za sprawą artykułu o możliwych wzrostach stawki akcyzy na piwo nawet do 54% w najbliższych latach.

portale internetowe najbardziej opiniotwórcze

Newsweek najczęściej cytowanym tygodnikiem we wrześniu

Na miejsce pierwsze kategorii awansował Newsweek, zdobywając tym samym 328 cytowań w innych mediach. Na tytuł powoływano się głównie za sprawą wywiadu z Janem Dudą. Ojciec prezydenta Andrzeja Dudy w rozmowie z redakcją bronił uchwały anty-LGBT, nazywając homoseksualizm zaraźliwym. Drugie miejsce ze wzrostem aż o pięć pozycji zajął tygodnik Do Rzeczy z wynikiem 290 powołań w innych mediach. Podium zamyka Gazeta Polska (154), a czwartą i piątą pozycję w rankingu zajmują kolejno Wprost i dwutygodnik Viva.

portale internetowe najbardziej opiniotwórcze

Magazyn Press liderem kategorii miesięczników i dwumiesięczników

Pierwsze miejsce rankingu zajmuje branżowy magazyn Press ze wzrostem o jedno oczko i cytowany we wrześniu łącznie 161 razy. Pozycja druga należy do tytułu Forbes z liczbą 150 powołań w innych mediach. Podium podobnie jak w sierpniu br. zamyka miesięcznik Twój Styl z liczbą 95 wzmianek. Miejsce czwarte ze wzrostem o jedno oczko zajmuje popularnonaukowy miesięcznik Focus (51). W zestawieniu uplasował się również magazyn Perspektywy, którego pozycja wzrosła o dwa oczka między innymi za sprawą kolejnych odniesień do opublikowanego przez redakcję kilka miesięcy temu rankingu najlepszych polskich uczelni akademickich 2021.

miesięczniki i dwumiesięczniki najbardziej opiniotwórcze

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za wrzesień tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu. Czwarte miejsce zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Parkiet. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, Wnp.pl i 300gospodarka.pl.

media ekonomiczne i biznesowe najbardziej opiniotworcze

portale ekonomiczne i biznesowe najbardziej opiniotwocze

Tytuły Polska Press w czołówce rankingu mediów regionalnych

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym we wrześniu 2021 jest Gazeta Wrocławska, której pozycja wzrosła aż o jedenaście miejsc. Na redakcję powoływano się 186 razy między innymi za sprawą artykułu o uczniu szkoły podstawowej, który pobił swoją nauczycielkę. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o dwie pozycje w rankingu i wynikiem 174 powołań w innych mediach zajęła Gazeta Krakowska. Podium zamyka Radio Kraków (167). Na pozycji czwartej uplasował się również Dziennik Zachodni, a ranking zamyka Radio Wrocław (89).

media regionalne najbardziej opiniotwórcze

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48 269 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 września 2021 roku.


Źródło: Instytut Monitorowania Mediów (IMM) 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF