...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium marca 2021. Za nim Onet.pl i Gazeta Wyborcza

Najbardziej opiniotwórcze media

Stacja radiowa RMF FM w marcu br. cytowana była ponad 5 tys. razy, tym samym znalazła się na czele głównego rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce”. Tuż za nią portal Onet.pl z wynikiem 4,6 tys. powołań w innych mediach, natomiast podium zamyka Gazeta Wyborcza, do której odwoływano się 4 tys. razy. W pierwszej piątce znajduje się również dziennik Rzeczpospolita oraz telewizja TVN24 – podaje Instytut Monitorowania Mediów, IMM.

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów znalazły się cztery portale internetowe, cztery stacje radiowe, dwie telewizyjne oraz pięć tytułów prasowych. Ze wzrostem o jedną pozycję w zestawieniu ogólnym, plasując się tym samym na pierwszym miejscu najbardziej opiniotwórczego medium marca 2021, znalazła się stacja RMF FM. Redakcja między innymi informowała o możliwościach otwarcia sektora gastronomii, do których później odnosił się sam minister zdrowia Adam Niedzielski. Na antenie mówiono również o wzmocnieniu obostrzeń dotyczących handlu w okresie świątecznym i wprowadzeniu ograniczeń terytorialnych w związku z zapisami na szczepienia przeciw COVID-19. Do wzrostu cytowań stacji przyczynił się także przeprowadzony we współpracy z Dziennikiem Gazetą Prawną sondaż „United Surveys”, badający m.in. nastroje i nastawienie Polaków do planowanego lockdownu.

O jedno oczko wyżej w stosunku do lutego 2021 uplasowała się Gazeta Wyborcza, która kontynuowała dziennikarskie śledztwo w sprawie prezesa PKN Orlenu Daniela Obajtka. Taki sam wzrost w rankingu zanotowano dla kilku tytułów. Dziennik Gazeta Prawna cytowano częściej za sprawą komentarza szefa Kancelarii Premiera Michała Dworczyka, który zapowiedział uruchomienie rejestracji dla wszystkich zainteresowanych szczepieniem przeciwko koronawirusowi Sars-Cov-2. Na łamach Super Expressu opublikowano sondaż Pollster dotyczący nastawienia Polaków do wypłaty 14. emerytury. Portal Interia.pl opublikował nieoficjalne informacje dotyczące otrzymania przez Daniela Obajtka ochrony za zgodą rady nadzorczej Orlenu. Komentarza dla Faktu udzielił Wojciech Andrusiewicz, apelując jednocześnie o ostrożność w wyborze testów badających obecność w organizmie koronawirusa wywołującego COVID-19.

Az o pięć pozycji wyżej w stosunku do ubiegłego miesiąca uplasowało się Radio Plus, w którym minister zdrowia Adam Niedzielski przyznał, że w przyszłości możliwe jest wprowadzenie szczepień przeciwko wirusowi Sars-Cov-2 dla dzieci. Cztery oczka wyżej natomiast znalazł się Program 24 Polskiego Radia, gdzie prezes PKN Orlen Daniel Obajtek komentował jawność informacji dotyczących jego majątku. Z szóstego miejsca na czwarte wskoczył tytuł Rzeczpospolita, gdzie prof. Andrzej Horban, doradca premiera ds. walki z COVID-19 wyraził opinię, iż w Polsce powinna obowiązywać godzina policyjna. O dwa miejsca w rankingu wzrosła również pozycja portalu Money.pl, m.in. za sprawą doniesień o rezygnacji produkcji plastikowych klocków przez firmę Lego.

opiniotwórcze media

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

Podium kategorii zajęły kolejno TVN 24 (3 tys. wzmianek), Polsat News (2,5 tys. cytowań) oraz TVP Info (1,1 tys. powołań). Na pozycji piątej, ze wzrostem o jedną pozycję w kategorii, uplasowała się stacja TVP Sport, gdzie trener reprezentacji narodowej Paulo Sousa udzielał komentarza po meczu Polska – Węgry. O dwa miejsca wyżej w rankingu znalazły się również Telewizja Trwam, gdzie o trzeciej fali pandemii w Polsce mówił Adam Niedzielski, jak również Polsat, któremu komentarza dotyczącego przewidywanych obostrzeń udzielił prof. Andrzej Horban.

opiniotwórcze media- stacje telewizyjne

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w Polsce w marcu jest RMF FM, a na podium znalazły się również Radio Zet (1,5 tys.) oraz Radio Plus (1,2 tys. cytowania). Wzrost zanotował również Program 24 Polskiego Radia, a także Radiowa Trójka, gdzie o szczepionkach przeciwko COVID-19 wypowiadał się wiceminister zdrowia Waldemar Kraska. Do rankingu zakwalifikowało się również Radio Gdańsk w wyniku doniesień o tragicznej śmierci noworodka znalezionego na wysypisku śmieci.

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Niezmiennym liderem kategorii pozostaje Onet.pl, cytowany w marcu ubiegłego roku 4,6 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się również serwisy Wp.pl i Interia.pl. O jedno miejsce wyżej w rankingu znalazła się Gazeta.pl, gdzie przytaczano wypowiedź marszałka Sejmu Ryszarda Terleckiego, dotyczącą programu gospodarczego „Nowy Ład”. Do kategorii, ze wzrostem o dwie pozycje w stosunku do lutego br. zakwalifikował się również portal Pudelek.pl, który donosił o problemach w związku małżeństwa Zamachowskich.

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Miejsce pierwsze w rankingu, ze wzrostem aż o pięć pozycji, zajął tytuł Sieci, który cytowany był 507 razy. Za nim uplasowało się Do Rzeczy (450 wzmianek) i Newsweek (274 cytowania).

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Pierwsze miejsce rankingu zajmuje magazyn Forbes, cytowany łącznie 621 razy. Kolejno drugą i trzecią pozycję, ze wzrostami o jedną pozycję w kategorii zajęły tytuły: Press, w którym komentarza o wyroku naruszenia dóbr osobistych Kamila Durczoka udzielił Marcin Dzierżanowski oraz Twój Styl, gdzie ukazał się wywiad z aktorką Agnieszką Więdłochą. Na miejscu czwartym, ze wzrostem o dwie pozycje w kategorii, znalazł się magazyn Elle, któremu o swoim życiu prywatnym i zawodowym opowiadał aktor Piotr Adamczyk.

 Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięcznikiNajbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Najbardziej opiniotwórczymi tytułami prasowymi o profilu ekonomiczno – biznesowym niezmiennie pozostają Rzeczpospolita, Dziennik Gazeta Prawna oraz Forbes. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano natomiast Money.pl, Businessinsidder.com.pl oraz Bankier.pl.

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Już trzeci miesiąc z rzędu najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w Polsce pozostaje Radio Wrocław, które w marcu cytowane było 160 razy. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o jedno oczko w rankingu zajęło Radio Kraków. Na łamach stacji informowano o otwarciu tymczasowego szpitala na terenie hali Expo. Do rankingu zakwalifikowało się również Radio Gdańsk oraz Głos Wielkopolski.


Źródło: Instytut Monitorownia Mediów

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce – wrzesień 2020

Instytut Monitorowania Mediów

Według cyklicznego badania Instytutu Monitorowania Mediów IMM najbardziej opiniotwórczych polskich mediów we wrześniu miejsce pierwsze zajął portal Onet.pl. Na podium uplasowały się również stacja RMF FM oraz dziennik Rzeczpospolita. W rankingu ogólnym najczęściej cytowanych mediów w Polsce znalazły się również Radio Zet, Puls Biznesu, TVN i Interia.pl.

Ranking ogólny otwiera Onet.pl z wynikiem ponad 5,2 tys. cytowań. Na łamach portalu pisano między innymi o projekcie ustawy „Piątka dla zwierząt” w nawiązaniu do wypowiedzi ministra rolnictwa, Jana Ardanowskiego. Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM ze wzrostem o dwie pozycje w rankingu. Na antenie poseł Marek Suski opowiadał o jego opinii dotyczącej Zjednoczonej Prawicy w kontekście głosowania nad ww. ustawą. Miejsce trzecie z wynikiem 3,1 tys. cytowań zajmuje tytuł Rzeczpospolita, w którym zastanawiano się, czy szczepionka przeciwko grypie powinna być obowiązkowa.

Aż o 23 miejsca w rankingu wzrosła pozycja Radia Zet, w którym lider PO, Borys Budka, opowiedział się za nowelizacją ustawy o ochronie zwierząt, natomiast o 13 miejsc wzwyż poszybował Puls Biznesu, które podał informację, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić mechanizm, na podstawie którego wydawane będą zakazy lotów w związku z COVID-19. Ponadto, w rankingu znalazła się również stacja TVN, gdzie aktorka Julia Wróblewska opowiadała o walce z depresją, jak również portal Interia.pl, gdzie wywiadu udzielił Paweł Kukiz.

cytaty_porownanie_092020_ogolne

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Miejsce pierwsze kategorii zajęła Rzeczpospolita, a za nią Gazeta Wyborcza, cytowana ponad 1,8 tys. razy oraz Super Express. O trzy miejsca w rankingu wzrosła pozycja tytułu Sieci, któremu wywiadu udzielił Jarosław Kaczyński. W rankingu znalazł się również tytuł Do Rzeczy, na zlecenie którego pracownia Estymator przeprowadziła sondaż wyborczy.

cytaty_porownanie_092020_prasa

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

W czołówce najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych w Polsce we wrześniu br. na pierwszym miejscu znalazł się Polsat News, cytowany 2,3 tys. razy – w programie „Debata Dnia” o księdzu Tadeuszu Rydzyku wypowiedziała się posłanka PIS Anna Milczanowska oraz poseł Lewicy Andrzej Rozenek. Drugie miejsce, z wynikiem 2,2 tys. cytowań zajęła TVN24, a na trzeciej pozycji, ze wzrostem o dwie pozycje uplasowała się stacja TVN. O trzy oczka w rankingu wzrosła pozycja TVP Sport, gdzie były selekcjoner reprezentacji Polski Jerzy Engel wypowiadał się o braku obecności Roberta Lewandowskiego na zgrupowaniu kadry. Częściej niż w sierpniu cytowana była również stacja Polsat Sport, gdzie wywiadu udzielał piłkarz Kamil Jóźwiak. W rankingu pojawił się również Canal +, gdzie wypowiadał się sportowiec Tymoteusz Puchacz.

cytaty_porownanie_092020_tv

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Pierwsze miejsce kategorii zajęła stacja RMF FM cytowana w innych mediach ponad 3,7 tys. razy. Kolejną pozycję w rankingu, ze wzrostem o cztery miejsca, znalazło się Radio Zet, a za nim Radio Plus, aż o 11 oczek wyżej, gdzie minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg mówiła o wprowadzeniu przepisów mających na stałe uregulować zdalną formę pracy. W rankingu znalazł się również Program Trzeci Polskiego Radia, gdzie wypowiadał się szef Kancelarii Premiera minister Michał Dworczyk.

cytaty_porownanie_092020_radio

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Na miejscu pierwszym kategorii, niezmiennie od ponad roku, znalazł się portal Onet.pl cytowany we wrześniu ponad 52 tys. razy. Następnie na podium znalazła się Wp.pl oraz Interia.pl. O dwie pozycje w rankingu wzrosła natomiast pozycja Wpolityce.pl, gdzie pojawiła się informacja o porozumieniu pomiędzy Zbigniewem Ziobro a Jarosławem Kaczyńskim.

cytaty_porownanie_092020_portale

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najbardziej opiniotwórczym medium wśród tygodników i dwutygodników we wrześniu jest tytuł Sieci, cytowany 600 razy. Na drugim miejscu znalazł się tygodnik Do Rzeczy, natomiast podium zamyka Wprost z 221 cytowaniami w pozostałych mediach. O dwie pozycje w rankingu wzrosły również pozycje tytułów Gazeta Polska, której dziennikarka Dorota Kania wypowiadała się o sytuacji Romana Giertycha, jak również magazyn Viva, gdzie wypowiadała się Oliwia Bieniuk.

cytaty_porownanie_092020_tygodniki

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Ranking kategorii, z wynikiem 159 cytowań otwiera Forbes, gdzie przedstawiono listę najlepiej zarabiających piłkarzy świata. Następnym tytułem w rankingu, ze wzrostem o dwie pozycje jest Twój Styl, któremu wywiadu udzielała Agata Kulesza. Na miejscu trzecim z wynikiem 76 cytowań znalazł się Press. Czwarty w kategorii jest magazyn Perspektywy, a za nim Elle z liczbą 37 cytowań.

cytaty_porownanie_092020_mies

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Pierwsze miejsce kategorii zajmuje dziennik Rzeczpospolita. Kolejne w rankingu są Dziennik Gazeta Prawna cytowany ponad 1,4 tys. razy oraz Puls Biznesu z wynikiem 864 cytowań.

cytaty_porownanie_092020_ekon_prasa

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – portale

Na podium najbardziej opiniotwórczych portali o profilu ekonomicznym i biznesowym znalazły się Money.pl, Bussinesinsider.com.pl oraz Bankier.pl. O dwie pozycje wzrosła również pozycja Forsal.pl, gdzie o fotowoltaikach wypowiadał się doradca finansowy Jacek Arciszewski.

cytaty_porownanie_092020_ekon_portale

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym września br. jest Radio Poznań, cytowane 181 razy, w którym donoszono m.in. o wystąpieniu koronawirusa wśród pracowników Urzędu Skarbowego Poznań-Winogrady. Miejsce drugie, z wynikiem 173 cytowań, zajął Głos Wielkopolski. Ze wzrostem o sześć pozycji w rankingu, podium zamyka Gazeta Wrocławska, która informowała o wyniku sprawy gwałtu na 14-letniej dziewczynce. O cztery oczka wzrosła również pozycja Gazety Krakowskiej, na łamach której informowano o wystąpieniu koronawirusa u jednego z pracowników Wisły Kraków.

cytaty_porownanie_092020_regionalne

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 44 715 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 września 2020 roku.

www.imm.com.pl


Źródło: informacja prasowa Instytutu Monitorowania Mediów

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce – lipiec 2020

media w Polsce

Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów w rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” za lipiec 2020 najczęściej cytowane media przez inne redakcje to: Onet.pl, TVN24, Rzeczpospolita, RMF FM i Dziennik Gazeta Prawna. Wzrosła znacząco także liczba cytowań Programu I Polskiego Radia, dziennika Fakt oraz portalu Wpolityce.pl.

Podium rankingu ogólnego, zawierającego piętnaście najczęściej cytowanych mediów lipca otwiera redakcja Onet.pl z wynikiem ponad 5,2 tys. cytowań i prawie 12-procentowym wzrostem liczby cytowań w stosunku do czerwca 2020. Na miejscu drugim uplasowała się stacja TVN24, a za nią Rzeczpospolita, której pozycja w stosunku do ubiegłego miesiąca wzrosła o dwa miejsca za sprawą m.in. doniesień o podwyżkach obejmujących pracowników Kancelarii Prezydenta oraz wywiadzie, którego tytułowi udzielił minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro. O trzy pozycje w stosunku do czerwca 2020 wzrosła też pozycja Dziennika Gazety Prawnej, m.in. w wyniku publikacji informacji dotyczących projektu ustawy dzielącej województwo mazowieckie. Na miejscu ósmym znalazł się natomiast Fakt, który pisał m.in. o tematach poruszanych na spotkaniach wyborczych. W lipcu w rankingu z wysokimi wzrostami cytowań występuje również portal Wpolityce.pl, który przedstawiał wyniki zleconego przez siebie sondażu przedwyborczego oraz Program I Polskiego Radia, w którym wywiadu udzielił prezes Prawa i Sprawiedliwości, Jarosław Kaczyński. O jedną pozycję w stosunku do czerwca 2020 wzrosła również pozycja portalu Interia.pl.

media ranking ogólny
źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Tytuł najbardziej opiniotwórczej stacji telewizyjnej w lipcu zajmuje TVN24 z wynikiem ponad 3,2 tys. cytowań. Na miejscu drugim znalazł się Polsat News, a za nim TVN, które wzrosło o jedną pozycję w rankingu, osiągając wynik ponad 1,4 tys. wzmianek. O dwie pozycje w stosunku do czerwca br. podniosła się w rankingu Telewizja Trwam, w której komentarza dotyczącego wyborów prezydenckich udzielił Jarosław Kaczyński. Na miejscu ósmym ze wzrostem o trzy pozycje w kategorii znalazła się stacja Polsat Sport, która relacjonowała przebieg finału Pucharu Polski, rozmawiając między innymi ze Zbigniewem Bońkiem, prezesem PZPN. Ze 125 cytowaniami w rankingu znalazła się również TV Republika, w której Antoni Macierewicz komentował sprawę katastrofy smoleńskiej.

stacje telewizyjne
źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

W lipcu najczęściej powoływano się na stację RMF FM, którą cytowano ponad 3,1 tys. razy. Na miejscu drugim, ze wzrostem o dwie pozycje w stosunku do ubiegłego miesiąca, znalazł się Program I Polskiego Radia, w którym prezes Prawa i Sprawiedliwości komentował wyniki wyborów prezydenckich. Czołówkę zamyka natomiast Radio Zet cytowane 787 razy. Duży wzrost cytowań zanotowano również w przypadku Programu 3 Polskiego Radia, w którym mówiono między innymi o przygotowaniach Rządu do drugiej fali epidemii koronawirusa w Polsce. Na miejscu dziewiątym, ze wzrostem o jedną pozycję w rankingu, znalazło się Radio Poznań, które cytowano często m.in. w wyniku wypowiedzi dyrektorki zoo w Poznaniu Ewy Zgrabczyńskiej, komentującej sprawę pumy Nubii.

stacje radiowe

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych na podium znalazł się Onet.pl, do którego w lipcu inne media nawiązywały ponad 5,2 tys. razy. Za nim w czołówce znalazła się witryna Wp.pl, a ze wzrostem o dwie pozycje w stosunku do maja miejsce trzecie zajął tytuł Wpolityce.pl cytowany ponad 1 tys. razy. Wzrosła również liczba cytowań portalu Wirtualnemedia.pl, w którym informowano o zmianach wśród prowadzących „Fakty” na antenie TVN oraz Plejada.pl, na której łamach przedstawiano zmiany w obsadzie serialu „BrzydUla” mającego niebawem powrócić na ekrany telewizorów.

portale internetowe
źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Podium kategorii w lipcu otwiera tytuł Rzeczpospolita, cytowany ponad 3,2 tys. razy. Na miejscu drugim, ze wzrostem o jedną pozycję w rankingu, znalazł się Dziennik Gazeta Prawna z wynikiem ponad 2,4 tys. cytowań, za nim natomiast uplasował się Fakt, osiągając ponad 1,8 tys. wzmianek w mediach.

tytuły prasowe
źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Miejsce pierwsze kategorii zajął tytuł Do Rzeczy, cytowany w lipcu 411 razy. Na drugim miejscu natomiast znalazła się Gazeta Polska, której pozycja w rankingu wzrosła aż o pięć miejsc w stosunku do maja br. – na łamach tygodnika wypowiadał się między innymi prezydent Andrzej Duda, analizowano również rozbieżne wyniki sondaży przedwyborczych. Czołówkę tej kategorii, z wynikiem 205 cytowań zamyka tygodnik Wprost, który od kwietnia 2020 jest wydawany wyłącznie elektronicznie.

tygodniki i dwutygodniki
źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Najczęściej cytowanym – 547 razy – tytułem kategorii w lipcu był miesięcznik edukacyjny dla młodzieży Perspektywy, który przedstawił swój najnowszy Ranking Szkół Wyższych 2020. Na kolejnych miejscach podium znalazły się magazyny Forbes oraz Press. Do rankingu zaklasyfikował się również kobiecy magazyn Elle, w przypadku którego redaktorzy odnosili się do wywiadu z aktorem Piotrem Stramowskim.

miesięczniki i dwumiesięczniki
źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – portale

W rankingu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym portale internetowe na miejscu pierwszym znalazł się Money.pl, cytowany w lipcu 794 razy. Drugim najczęściej cytowanym medium tej kategorii okazał się Businessinsider.pl, natomiast podium z wynikiem 257 wzmianek zamyka Bankier.pl.

media ekonomiczne i biznesowe
źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – prasa

W kategorii najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomicznym i biznesowym na pierwszym miejscu znalazła się Rzeczpospolita, cytowana w lipcu ponad 3,2 tys. razy. Za nią, na miejscu drugim uplasował się Dziennik Gazeta Prawna, a podium zamyka Puls Biznesu, który cytowany był 334 razy.

media ekonomiczne i biznesowe prasa
źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

W rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych lipca na pierwszym miejscu, ze wzrostem o dwie pozycje w rankingu, znalazło się Radio Poznań, cytowane 128 razy. Tuż za nim uplasowało się Radio Kraków, natomiast miejsce trzecie ze wzrostem o jedną pozycję zajęła Gazeta Krakowska, informująca o decyzji piłkarza Pawła Brożka dotyczącej zakończenia kariery sportowej. Podobny wzrost zanotowała również Gazeta Wrocławska, na której łamach informowano między innymi o problemach organizacyjnych związanych z wiecem Andrzeja Dudy we Wrocławiu.

media regionalne
źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 47 602 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 lipca 2020 roku.

Link do źródła: https://www.imm.com.pl/najbardziej-opiniotworcze-media-w-polsce-lipiec-2020/?utm_source=imm&utm_medium=all


źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ranking najczęściej cytowanych mediów w Polsce za czerwiec 2020

kobieta wyrazajaca opinie

Z raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) wynika, że wśród mediów najczęściej cytowanych przez inne redakcje w czerwcu 2020 między innymi znalazły się: Onet.pl, RMF FM, TVN24, Rzeczpospolita, Forbes, Money.pl, tygodnik Do Rzeczy i Radio Kraków.

Najbardziej opiniotwórcze media – ranking ogólny

Podium rankingu ogólnego, z wynikiem ponad 4,6 tys. cytowań do 5,5 tys. w maju, otwiera Onet.pl – niekwestionowany lider od ponad roku, a za nim w czołówce RMF FM oraz TVN24. Miejsce czwarte zajmuje zaś Wp.pl ze wzrostem o dwie pozycje względem poprzedniego miesiąca (2,6 tys. cytatów w innych mediach w czerwcu kontra 2,2 tys. w maju br.). Aż o cztery pozycje natomiast wzrosła pozycja Dziennika Gazety Prawnej głównie za sprawą regularnych doniesień dotyczących koronawirusa oraz relacjonowania ostatnich dni kampanii prezydenckiej w kontekście wizyty Andrzeja Dudy w USA, oraz obecności Rafała Trzaskowskiego w Warszawie w okresie powodzi. O trzy pozycje, ostatecznie plasując się na dziesiątym miejscu, wzrosła cytowalność programu TVP Info w związku m.in. z wypowiedzią posła Prawa i Sprawiedliwości, Przemysława Czarnka, dotyczącą osób LGBTQ+. Częściej niż zwykle media powoływały się również na stację TVN, która na bieżąco informowała o wynikach wyborów prezydenckich.

media – ranking ogólny
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Tytuł najbardziej opiniotwórczego medium w kategorii stacji telewizyjnych w czerwcu zajmuje stacja TVN24, która cytowana była 3,2 tys. razy. Podobnie jak w maju, kolejne miejsca zajęły odpowiednio Polsat News (prawie 1,6 tys. wzmianek) oraz TVP Info (1,4 tys.). O dwie pozycje w rankingu wzrosły również stacje Canal+, Telewizja Trwam oraz TVP 3.

stacje telewizyjne
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

W czerwcu najchętniej powoływano się na radio RMF FM, które cytowane było 3,6 tys. razy. Miejsce drugie w tej kategorii zajęło Radio Zet, natomiast na miejscu trzecim ze wzrostem o dwie pozycje, uplasowała się stacja TOK FM, między innymi dzięki wywiadowi, jakiego udzielił redakcji polityk Konfederacji, Jacek Wilk. O dwie pozycje w rankingu wzrosła również pozycja Programu 24, w którym na pytania dotyczące m.in. relokacji uchodźców odpowiadał wiceszef klubu PiS, Marek Suski. Natomiast aż o trzy pozycje w stosunku do maja br. wzrosła pozycja Radia Kraków, w którym emitowana była rozmowa z wicemarszałkiem Sejmu, Ryszardem Terleckim.

stacje radiowe
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych pierwsze miejsce zajął niezmiennie Onet.pl z wynikiem ponad 4,6 tys. cytowań. Na miejscu drugim podobnie jak w maju br. znalazł się portal Wp.pl, natomiast miejsce trzecie z wynikiem 1,2 tys. wzmianek i wzrostem o jedną pozycję w rankingu, zajmuje Money.pl. Ponadto o dwie pozycje wzrosła pozycja portalu Pudelek.pl, na który w czerwcu powoływano się 306 razy, za sprawą informacji o porodzie Małgorzaty Rozenek – Majdan oraz spekulacji dotyczących związku Julii Wieniawy i Macieja Musiała.

portale internetowe
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Najbardziej opiniotwórczy tytuł prasowy w Polsce w czerwcu 2020 to Rzeczpospolita wzmiankowana ponad 2,2 tys. razy. Miejsce drugie na podium w tej kategorii zajęła Gazeta Wyborcza (1,8 tys. cytowań), natomiast na trzeciej pozycji uplasował się Dziennik Gazeta Prawna z ponad 1,4 tys. cytowaniami. Aż o osiem miejsc wzrosła zaś pozycja tytułu Polityka (ponad 240 cytowań), między innymi za sprawą wypowiedzi Kuby Wojewódzkiego dotyczącej nowego partnera Anny Muchy oraz powoływania się na sondaż IBRIS dotyczący wyborów prezydenckich przeprowadzony dla tygodnika. O cztery pozycje wyżej, na miejscu dziesiątym w kategorii znalazł się natomiast miesięcznik Forbes m.in. dzięki publikacji rankingu najlepiej zarabiających piłkarzy. Media częściej cytowały również Puls Biznesu, głównie dzięki publikacjom dotyczącym „pakietu mieszkaniowego”, czy inwestycji firmy Google w Polsce.

tytuły prasowe
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

W kategorii najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników w czerwcu pierwsze miejsce zajął tygodnik Do Rzeczy m.in. dzięki sondażowi Estymator, w którym oceniano między innymi pracę rządu. Drugie miejsce, ze wzrostem o cztery pozycje zajmuje Polityka, natomiast podium zamyka Newsweek, który w poprzednim miesiącu w tej kategorii znajdował się na miejscu piątym. Wzrost ten spowodowany jest między innymi wywiadem, jakiego na łamach tytułu udzielili Rafał oraz Małgorzata Trzaskowscy. Na miejscu piątym zaś w czerwcu br. znalazł dwutygodnik Viva, który wzmiankowano częściej dzięki wypowiedziom Natalii Kukulskiej o Annie Jantar.

tygodniki i dwutygodniki
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Najchętniej cytowanym tytułem kategorii jest Forbes (ponad 170 wzmianek), za nim na podium plasuje się dwumiesięcznik Press oraz miesięcznik Perspektywy. O dwie pozycje względem poprzedniego miesiąca wzrosła liczba cytowań tytułu Twój Styl za sprawą rozmowy z podróżnikiem Przemysławem Kossakowskim, natomiast o trzy miejsca – magazynu Pani, w którym wypowiedziała się aktorka Roma Gąsiorowska.

miesięczniki i dwumiesięczniki
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – portale

W rankingu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym portale internetowe pierwsze miejsce w czerwcu zajmuje portal Money.pl z liczbą 1,2 tys. cytowań. Kolejną pozycję na podium plasuje portal businessinsider.com.pl (ponad 240 cytatów), natomiast pierwszą trójkę zamyka Bankier.pl, wzmiankowany prawie 190 razy.

ekonomiczne i biznesowe – portale
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Pierwsze miejsce zaś w rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce ekonomicznej i biznesowej zajmuje Rzeczpospolita wzmiankowana w czerwcu br. ponad 2,2 tys. razy. Za nią Dziennik Gazeta Prawna z wynikiem ponad 1,4 tys. wzmianek, natomiast miejsce trzecie należy do tytułu Puls Biznesu cytowanego w czerwcu ponad 450 razy.

ekonomiczne i biznesowe – portale
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w czerwcu br. jest Radio Kraków, na które powoływano się ponad 200 razy. Kolejne miejsca należą odpowiednio do Dziennika Zachodniego oraz Radia Poznań. O trzy miejsca w rankingu wzrosła również pozycja Gazety Krakowskiej, która rozmawiała z piłkarzem Pawłem Brożkiem o jego rezygnacji z kariery i odejściu po wielu latach aktywności z klubu Wisła Kraków.

media regionalne
źródło: IMM

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 49 405 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 czerwca 2020 roku.


Źródło: Informacja prasowa IMM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marzec 2020: Onet.pl, TVN24 i RMF FM w czołówce najchętniej cytowanych mediów

najbardziej opiniotwórcze media marzec 2020

Najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce w marcu 2020 r. według raportu Instytutu Monitorowania Mediów jest portal Onet.pl — niezmiennie od dwunastu miesięcy. Tuż za nim TVN24 i stacja RMF FM. Ranking zamyka zaś Przegląd Sportowy i TVP1 ze skokiem aż o szesnaście pozycji w górę.

W głównym rankingu, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się trzy portale, dwie stacje radiowe, cztery telewizyjne oraz sześć tytułów prasowych. Najbardziej opiniotwórcze medium, Onet.pl, na który powoływano się około 4304 razy, utrzymuje się na swojej pozycji już dokładnie rok. Wzrost o cztery pozycje w stosunku do zeszłego miesiąca zanotowała stacja TVN24, co zapewniło jej miejsce w czołówce. Ponadto w zestawieniu za marzec kanał informacyjny TVP Info ze skokiem w górę o siedem miejsc w stosunku do lutego br.

najbardziej opiniotwórcze media
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Podium wśród tytułów prasowych otwiera Rzeczpospolita z 2260 wzmiankami. Za nią podobnie jak w lutym, Gazeta Wyborcza (1851 cytowań). Miejsce trzecie należy do Super Expressu, który w marcu cytowany był 1574 razy. Znaczący wzrost cytowań zanotował Forbes (trzy pozycję w górę w stosunku do lutego) i Głos Wielkopolski (ze skokiem w górę aż o dziesięć miejsc), które zamykają pierwszą dziesiątkę najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych.

najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najbardziej opiniotwórczymi tygodnikami i dwutygodnikami marca 2020 roku, są kolejno: Do Rzeczy i Newsweek, którego w lutym nie było w pierwszej piątce. Następnie, na podium tygodnik Wprost, który pomimo cytowań od 30 marca nie jest już dostępny na rynku w formie papierowej. Prawie dwukrotnie większą liczbę wzmianek zanotowano w gazecie Sieci, która zamyka ranking.

najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

W kategorii najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników na pierwszym miejscu podobnie jak w lutym, uplasował się Forbes z łączną liczbą cytowań wynoszącą 264. Drugie miejsce zajmuje magazyn Perspektywy z liczbą cytowań 48. Następnie ze wzrostem Twój Styl, dwumiesięcznik Press oraz Zwierciadło.

najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Wśród portali internetowych prawie same wzrosty w stosunku do lutego br. Bezapelacyjny lider – Onet.pl, był cytowany w marcu blisko 4304 razy, po nim występuje Wp.pl oraz Interia.pl. Na dziesiątym miejscu nowość w stosunku do ubiegłego miesiąca – Sport.pl z 223 cytowaniami.

najbardziej opiniotwórcze portale internetowe
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Z wyraźnym wzrostem cytowań (z 1496 w lutym do 3148 w marcu) listę otwiera TVN24. W pierwszej trójce znalazł się również Polsat News oraz ze zmianą pozycji w rankingu, TVP Info. Bardzo duży skok cytowań zanotowano również dla TV Trwam, która z dziesiątego miejsca w lutym przeszła na miejsce szóste.

najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

W kategorii „Stacje Radiowe” na pierwszym miejscu w marcu niezmiennie RMF FM z 3116 wzmiankami w innych mediach. Za nim Radio Zet oraz TOK FM ze skokiem w górę o dwa miejsca. Bardzo duże wzrosty występują w przypadku Radia Kraków oraz Programu Trzeciego. Co więcej, w tej kategorii wzrosty w ilości cytowań w stosunku do lutego obejmują wszystkie tytuły z rankingu.

najbardziej opioniotwórcze stacje radiowe
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne

W czołówce znalazła się Rzeczpospolita z 2260 cytowaniami, za nią Dziennik Gazeta Prawna oraz Money.pl – pozycje całej trójki nie zmieniły się w rankingu od lutego br. Nowością tego miesiąca okazał się Forbes, który znalazł się w zestawieniu z 264 wzmiankami.

najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Wśród mediów regionalnych w marcu prym wiedzie Radio Kraków z 452 cytowaniami. Za nim w rankingu odnotowujące również bardzo duży wzrost Radio Poznań (aż pięć pozycji w górę w stosunku do lutego br.). Trzecie miejsce należy do Głosu Wielkopolskiego, a ranking zamykają Gazeta Wrocławska i Gazeta Krakowska. Każdy ze wspomnianych tytułów był cytowany częściej niż w lutym.

najbardziej opiniotwórcze media regionalne
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 41163 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych, lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 marca 2020 roku.


Źródło: informacja prasowa Instytutu Monitorowania Mediów

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF